Historioitsijoiden mukaan maailmassa on jäljellä vielä 350 000 holokaustista selvinnyttä. Nuorimmat heistä ovat tällä hetkellä jo lähes 70-vuotiaita.
Monet niistä, jotka ovat aiemmin vaienneet kokemuksistaan keskitysleireillä, ovat päättäneet kertoa tarinansa, ennen kuin se on liian myöhäistä. Heidän tarinoitaan on julkaistu lehdissä, kirjoissa, elokuvissa ja internetissä. Holokaustin eloonjääneet kuolevat yksi toisensa jälkeen, mutta heidän lapsensa ja lastenlapsensa ovat muodostaneet maailmanlaajuisia verkostoja, joiden tarkoitus on muistuttaa ihmisiä noista kauheista tapahtumista.
Kansainvälistä holokaustin muistopäivää vietetään 27. tammikuuta, päivänä, jolloin neuvostoarmeija vapautti Auschwitzin. Suomessa vietetään tuolloin vainojen uhrien muistopäivää.
Historia.net
Historia tietää. 350000 selvinnyttä vielä
Reyryy
3
119
Vastaukset
- EiKoskaanAnteeksiantoa
Ja viestejä poistuu, sillä vihervasemmiston rikokset eivät kestä päivänvaloa, niiden esiintuomista kutsutaan vihapuheeksi.
. - SensuroituTotuus
On sääntöjen vastaista todistaa linkeillä ja jopa youtubeilla matujen ja vihervasemmiston rikoksista.
Toisinpäin kyllä saa! Valehdella.
Rikollinen vihervasemmisto ei kestä hetkeäkään valkeutta, kun niiden omat teot todistetaan.- vcvdfgfg
Siltä näyttää kun totuus ei enää kelpaa, mutta sadut käy kaupaksi hyvin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055