Eihän tämä oikeastaan sinkut-palstalle kuulu mutta kun vain tänne kirjoittelen yleensä niin laitanpa linkit noista:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005110034.html
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005124078.html
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005110872.html
Mitäpä mieltä on sinkut noista? Työnantajapuoli ja poliitikot jatkuvasti huutaa "työvoimapula!", "Huippuosaajia tarvitaan!" jne, ja perustelevat sillä valtavaa mamutuksen tarvetta kun ei ole tekijöitä täyttämään paikkoja. Kuitenkin samaan aikaan meillä on kortistossa jo valmiiksi todella pitkälle koulutettuja, oppimiskykynsä jo osoittaneita ihmisiä jotka ei millään pääse töihin sadoista hakemuksista huolimatta. Samaan aikaan meidän poliiittiset naivistit kuvittelevat että toisesta kulttuurista tulevista luku & kirjoitustaidottomista muka koulutetaan "huippuosaajia" rakentamaan tätä yhteiskuntaa.
Absurdi työvoimapula huippuosaajien Suomessa
10
214
Vastaukset 10
- huolestunut.suomalainen
Eihän tuossa nykyisessä pakolaispolitiikassa ole mitään järkeä
A) Useimmat heistä ei tule koskaan työllistymään (katsokaa vaikka Ruotsin tilastoja). Luultavasti myös minimipalkkaa joudutaan laskemaan ja etuja leikkaamaan tulevaisuudessa jotta saadaan edes osa töihin. Tämä iskee pahiten matalapalkka-aloihin. Tosin tämä tapahtuisi luultavasti myös ilman pakolaisia, mutta hieman hitaammin.
B) Lähes kaikki ovat vielä nuoria miehiä joka tulee vääristämään entisestään deittailukulttuuria (naisten eduksi). Luuletteko, että feministit olisivat yhtä innokkaita ottamaan naispakolaisia vaikkapa Itä-Aasiasta? Niinpä...
C) En yksinkertaisesti pysty ymmärtämään miten Euroopan maat hyväksyvät tämän asian. Miehet jättävät lapset ja naiset kärsimään kotimaahansa samalla, kun miehet bilettävät ja iskevät naisia täällä. Eikö ennen lähetetty naiset ja lapset turvaan ja miehet jäivät sotimaan kotimaahansa? Tuo kertoo noiden miesten selkärangattomuudesta.
D) Luultavasti sensuuri tulee lisääntymään. Jos lausuisin tuon edellisen kohdan julkisesti niin luultavasti menettäisin työpaikkani ja minut kivitettäisiin sosiaalisessa mediassa. Pitäisi olla sitä mieltä, että pakolaiset ovat suuri rikkaus meille ja mitään negatiivista ei saa sanoa.
E) Eräät etniset ryhmät tekevät 50% seksuaalirikoksista joka johtuu Suomen ja lähtömaan kulttuurillisista eroista. Ei näistä eroista päästä eroon paapomalla raiskaajia ja antamalla kevyitä tuomiota. Suoraan sanoen pelottaa, jos jonain päivänä saan (tyttö)lapsen ja hän joutuu asumaan Suomessa. - ahneetrikkaatpäättää
Lisäksi palkkoja ollaan polkemassa alemmas, kiky-uutinen viikonlopun iltapäivälehden sivulla.
Missä viipyy vuokrakatto, eläkekatto, ym. katot?
Jos palkkaa lasketaan tai edes pysyy samana, mutta esim. vuokra nousee vuosittain 50 euroa, viidessä vuodessa maksat vuokraa joka kuukausi 250 euroa enemmän ja palkka sama, mistä raha elämiseen?- helgamies_
Kaikki asumiseen liittyvät tuet kun poistetaan, niin kyllä vuokratasokin lähtee laskuun.
helgamies_ kirjoitti:
Kaikki asumiseen liittyvät tuet kun poistetaan, niin kyllä vuokratasokin lähtee laskuun.
Juuri näin. Kaikkien ihmisten on etenkin Suomen olosuhteissa joka tapauksessa asuttava jossakin ja vuokraloordin on vaikea keksiä asunnoille muuta käyttöä kuin vuokrata niitä asuntokäyttöön tai myydä asunto jollekin asuntokäyttöön. Asumistuki on luultavasti idioottimaisin tapa käyttää verorahoja.
- käteevetojatkuu
siinäpä se
siinä ajassa ku kouluttaudut kaikkii pykäliin ja spesiaali trikkeihin,
onkin tilanne sitte tas muuttunut
ja ojasta allikkon.. Ei ole mitään työvoimapulaa. Työnantajille on aina eduksi, että työnhakijoita on reilusti enemmän kuin työpaikkoja. Silloin heillä on enemmän valinnanvaraa ja työntekijöiden on tingittävä palkoista. Tämä ei tietenkään koske esim. lääkäreitä, lakimiehiä yms. joita tarkoituksella koulutetaan liian vähän palkkojen pitämiseksi korkeina.
- ohjenacci
voihan sitä kuka vaan alkaa jotai eroottista alapää apua myymään
mietheki helposti peruuki tai pyyhe vaikka hameeksi ja pesurätti päähän jos ei muuta
peräreikä rasvas ja joku siitä vitosen vähintää maksaa
ne rahat ku säästät, voi olla hyvä tili käteistä vuode lopulla - Fmoefmewofdifjsiodfj
Tein tänään mahdottoman ja kävin lunastamassa itselleni työpaikan joka vastaa kaikkia koulutuksiani ja kokemustani, harjoittelujakso TES-minimillä ja sitten väännetään taitojen näyttämisen mukaan palkka sille tasolle jolla se vastaa antiani.
Olen jokseenkin häkeltynyt ja kirjoittelen parhaillaan piilosarkastisia peruutusviestejä rekryfirmojen kanssa sovittuihin haastiksiin jotka ovat muuttuneet turhiksi. - Ruma-ätmi
Vai pulaa huippuosaajista. Ainakin rakennusalalla tehdään sutta ja sekundaa halvalla. Joka toinen koulukin on homeessa. Ei kauan aikaa ole kun joku koulu rempattiin ja nyt se on jo homeeessa ja tarvii uutta remonttia. Olen raksahommia tehnyt 16 vuotta ennen työttömyyttä ja näin kaikenlaista miten hommia ei pitäisi tehdä. Olen koulujakin ollut remontoimassa, siellä virolaiset tekivät huonoa jälkeä. Normi raksamies ei voi tehdä mitään jos pomot sanoo että tehdään noin ja noin vaikka se olisi väärin. Siinä joutuu itse äkkiä työttömäksi kuten itse jouduin. Itse olen kyllä kova arvostelemaan jos joku tekee huonoa jälkeä. Ei kukaan tykkää suorapuheisesta rehellisestä työntekijästä.
http://www.rakennuslehti.fi/2016/04/miksi-koulut-homehtuvat-suomessa-asiantuntijat-vastaavat/ - anniperhonen
No jos suomalainen diplomi inssi on muodollisesti pätevä mutta juttelee joko taikakristalleista tai Dungeons & Dragonsista / Lol:sta ja Intialainen inssi on oikea asiantuntija substanssissa ja seuramies ja kielineor niin hulluhan ottaisi suomalaisien!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1101501Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91827- 54716
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35711Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja143703Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat37591Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40581Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö205564Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32546- 61540