Olen tässä lauleskellut nyt pari kuukautta kotonani aktiivisesti, yrittänyt kehitellä ääntä tms. Ihan vain omaksi iloksi.
Olen kuitenkin huomioinut sen, että laulaessani lauluja, missä pitäisi laulaa korkealta ääneni muuttuu huutamiseksi. Mistä tämä johtuu? Eikö ääneni ole tarpeeksi vahva? Miten sitä voi kehittää? Miten ongelman voi saada pois?
Minulla ei ole mahdollisuutta aloittaa laulamaan laulunopettajalla vaikka toive olisikin, joten ongelma pitäisi saada itse hiottua.
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :D
Laulamiseni kuulostaa huutamiselta
3
162
Vastaukset
- emppugzz
Ongelmana yleensä korkealta laulamisessa on se, että ylös yritetään mennä liian kovalla ilmanpaineella ja täten pusketaan ääntä. Ylhäältä laulaessa pitäisi laulaa mahd. rennosti ja kuvitella ikään kuin laulavansa alaspäin. Jos ylhäältä laulaessa kuulostaa huutamiselta, niin luultavasti yrität mennä ylöspäin samanlaisella paksulla ja tummalla äänellä kuin laulat matalammallakin. Joskus voi olla vaikea päästää ääntään kirkkaammaksi ylöspäin mentäessä. Hyvä harjoitus tähän on matkia koiranpennun ääntä sillä tavalla ulisten ja etsiä näin omaa ylärekisteriään. Laulaminen vaatii harjoittelemista, katsopa vaikka youtubesta laulutuntivideoita nimellä "Maarit Aura" :)
Tsemppiä harjoitteluun! - Juhlissa
Kannustusta lauluharrastukseesi. Edellä tuli tärkeitä neuvoja. Kaksi kuukautta on lyhyt aika arvioida laulun oppimistulosta. Minä olen harjoitellut laulua monta vuotta ja olen saanut siihen vähän opetusta. Laulaminen on haastavaa mutta ihanaa. Ylä-äänissä meinaa minullakin mennä vielä välillä huutamiseksi. Pitää muista laulaa niissä kevyemmin eikä täysillä.
- htjhkjkö
Mä olen nainen ja ääneltäni harvinainen kontra-altto. Haluaisin itse edes tavoittaa nuo ylä-äänet, vaiks sitte huutamalla :D Mutta kun ei, niin ei. Vinkkejä, kuinka tod. matalaa naisääntä vois avata ylöspäin kotiharjoittein?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057