Kertokaa Helsingin babtistiseurakunnasta,kiitos!

kotia.ystäviä.etsin

Hei!
Olen uskossa Jeesukseen ja pidän Raamattua arvossa.
En hyväksy kansankirkkomme kantaa esim. homokysymyksessä ja uudelleen avioitumisessa.
Haluan koittaa totella Raamattua niin kuin siinä lukee.
Sopisiko Helsingin babtistiseurakunta minulle?
Onko babtistiseurakunnissa "syntipoliisi-toimintaa" ym kyttäämistä kelvollisuudesta johdon taholta?
Minusta jokainen on synneistään ja virheistään vastuussa Jumalalle, ei johtajille.
Toki jos julistaa uskovansa jotain Raamatun vastaista ei ehkä ole oikeassa paikassa.
Miten se "nainen vaietkoon seurakunnassa" juttu?Babtistien kanta?
Onko Hels.Babtisti.srk ollut skandaaleja, huijauksia tms?
Leo Meller on ainakin jotain vissiin huijannut? Googlen mukaan.
Ennen kaikkea, ei kai kyseessä ole uuskarismaattisuus,Pyhän Hengen antamien kokemusten metsästys? menestysteologia tai ekumenia, katolilaisuus?

Olen käynyt joskus hellareiden kokouksissa, hyvääkin oli.
Väärältä tuntui ihmisten kilpailu Hengestä juopumisessa ja tärinässä ym.
Ja että kaikki puhuivat kielillä...
Uskon armolahjoihin kyllä, mutta ei kai me ihmiset niistä päätellä ja tilata kuin jotain hampurilaista.
Etsin siis puhdasta oppia.

Cafe raamattu, David Pawson ja muut "Kuningaskunta tulee" tubekanavan jutut sopii sisäiseen kompassiini.

Kiitos jos joku jaksoi lukea ja viitsii vastata!
Kiitos! Siunausta!

5

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finne2

      Lue paljon Jumalan sanaa, vain Raamattu kertoo totuuden! Ole varovainen, älä seuraa ihmisten asettamia ihmiskäskyjä tai perinnäissääntöjä. Katso ensin mitä Raamatun sana kaikista sanoo. On paljon susia lammasten vaatteissa ja muuta lopunajan eksytystä. Hedelmistään puu tunnetaan.

    • puhtain.purjein

      Nipottaja ja nysvääjä kielipoliisin silmiin osui pahasti tuo babtisti. Pitää kirjoittaa baptisti. Anteeksi, mutta tää oli pakko oikaista.

      Mutta asiaan. Itse mietin eroamista hellareista enkä liittyisi mihinkään muuhunkaan. Katselisin rauhassa ja rukoilisin että Jumala johdattaa minut oikeaan paikkaan, kenties jo pian tuuliin ja pilviin.

      Siunausta etsimisellemme.

    • PVeli

      Helsingin baptisteista en osaa sanoa, ei8 ole omaa kokemusta.
      Mutta jos etsit luotettavaa raamatun sanaan pitäytyvää seurakuntaa helsingin seudulla, tsekkaa House seurakunta / One Way Mission

      • ko. PVeli ei taas ole itseni kirjoittama, näin tiedoksi


    • entinenpaptisti

      Tervetuloa vain käymään Vantaan Koivukylässä sijaitsevaan jt:n valtakunnankansliaamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe