Lexus GS450h

Hybridilexus

Harkinnassa GS 450h osto ehkä vm 09 - 13 siltä väliltä. Paljon on teillä ollu keskikulutus ja miten pitkään akuilla ajelee ?

43

6777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joeskarissa

      Paljon on meilläkin kulutus, mutta akku on toiminut jo monta vuotta. Kyllä minäkin joskus auton ostan, ehkä klo 11-13 välillä.

    • E220_CDI
      • Anonyymi

        Tuosta ri voi mitään päätellä niin erilaisiin suoja eikä massaa mikä kuljetetttavana


    • Face_value

      Jos miljoona kilometriä ajetusta Wienin taksista mitään voi päätellä:
      1) Akut kestää ilman mitään havaittavaa muutosta ainakin 1 000 000 km ja kymmenen vuotta. Lexus-diilereillä ei ole vielä mitään kokemuksia akustojen vaihdoista eikä akustolle löydy edes varaosahintaa ainakaan normikyselyllä.
      2) 3,5 litrainen V6 moottori on harvoin pyörinyt yli 2500-3000 rpm eli se kestänee vielä pitempään kuin tuo akuston ainakin miljoona kilometriä.
      3) Luultavasti voimansiirto on myös ollut kevyemmällä rasituksella kun sähkömoottori on vähän väliä avustamassa. Jarrulevyjä ja palojahan saa vaihtaa puolet harvemmin kuin vastaavissa saksalaisissa.
      Johtopäätökset auton haluttavuudesta käytettynä voi sitten jokainen tehdä oman brandimaniansa perusteella eli ei varmasti sovi suurimmalle osalle väärän logon takia.
      Valmistettu muuten taatusti Japanissa, vastoin kilpailjoiden tunkua valmistaa yhä suurempi osa Itä-Euroopassa, Kiinassa tai Meksikossa.

      • E220_CDI

        Lexus on varmaan niin hyvä ja kestävä auto, ettei se tarvitse tuekseen keksittyjä perusteluja.

        3000 kierrosta on aivan tarpeetonta ulvottamista kun on tottunut ajamaan autoa, boka kiertää satasen nopeudessa alle 1500 kierrosta. Moottorin kesto määräytyy ihan muilla perustein

        Samoin jarrujen kesto riippuu kuskista ja jarrujen mitoituksesta enemmän kuin auton käyttövoimasta. Mutta hyvä juttu, jos myös hybridin jarrut kestävät 150 - 200.000 km.


      • tractor_pulling

        Tuskinpa kiisselit paljon yli 3000 kierroksen edes lusikka pohjassa yrittämällä maksimikiihdytyksellä saavuttaa. 😁 Bensakoneille 6000 rpm ei ole edes vielä mikään raja.
        Jarrukommenttisi osoittavat tietämättömyytesi regeneratiivisista jarruista.


      • E220_CDI
        tractor_pulling kirjoitti:

        Tuskinpa kiisselit paljon yli 3000 kierroksen edes lusikka pohjassa yrittämällä maksimikiihdytyksellä saavuttaa. 😁 Bensakoneille 6000 rpm ei ole edes vielä mikään raja.
        Jarrukommenttisi osoittavat tietämättömyytesi regeneratiivisista jarruista.

        Moottorin kestävyyttä ei määrää kierrokset eikä jarrujen kestoa käyttövoima. Molemmissa mitoitus ja kuskin ajotapa ovat ratkaisevassa asemassa. Jarrut saa loppuun nopeastikin, mutta ennakoiva kuski ei siihen mitään hybridejä tarvitse, että ensimmäinen jarruremppa tehdään kilometreillä, joilla puolet Toyotista on paalattu (katsastustilastojen mukaan alle 200 tkm).

        Edelleen sitä mieltä, että Lexus on niin hyvä auto ettei tarvi keksiä perusteluja omasta päästä. Jarrupalojen ja -levyjen vaihto tässä hintaluokassa 150 tai 200 tkm välein on aika pikku juttu.


    • Face_value

      Siis tarkennuksena Wienissä toista miljoonaa ajettu Prius-taksi ihan vaan siis pohjatiedoksi hybridien akuston kestävyydestä.....

    • Arvostuksenpuute

      Lexusta ei oikein arvosteta ja niiden arvo vaihtoautona on surkea ihan kute alfalla, jaguarilla jne marginaalimerkeillä joita ostaa vain harvat. Lexus ei myöskään ole teknisesti lähelläkään saksalaisia premium merkkejä. Lexukset on sisältä jo uutena vanhahtavia ja varsinkin multimedialaitteistot on kilpailijoita 5vuotta jäljessä. Gs450h on ihan tehokas kyllä olen sillä ajanut usein mutta en itselleni sellaista hankkisi.

      • E220_CDI

        Uusi auto ei ole mikään sijoitus, ja käytetyn ostajalle edullinen hinta on hyvä asia. Lisäksi hybriditekniikan pieni normikulutus pudottaa autoveroa, joten Suomessa harvinaisemmankin mallin tuonti suuremmilta markkinoilta onnistuu järkevästi.


      • 6546546

        Tämä pitää paikkansa. Lekassa ei ole germaanien vikoja ja se missä on suurin ero niin huoltopalelussa. Moni tuttava on vaihtamassa germaaneista pois huollon asenteen vuoksi vaikka autot sinällää on hyviä.

        GS:n ainut puute on takaveto. Tuo kaipaisi RX:n voimalinjan.
        Voimaahan siinä on hurjasti ja kevyellä kaasujalalla pääse hyvinkin pieniin kulutuksiin. TÄmä on hybridien ominaisuus. Reilulla ajotavalla soppa maistuu kuten kaikille bensoille mutta muiden mukana ajaen pääsee hyvin pienellä, erityisesti kaupungissa.


      • Lexus_kestää
        6546546 kirjoitti:

        Tämä pitää paikkansa. Lekassa ei ole germaanien vikoja ja se missä on suurin ero niin huoltopalelussa. Moni tuttava on vaihtamassa germaaneista pois huollon asenteen vuoksi vaikka autot sinällää on hyviä.

        GS:n ainut puute on takaveto. Tuo kaipaisi RX:n voimalinjan.
        Voimaahan siinä on hurjasti ja kevyellä kaasujalalla pääse hyvinkin pieniin kulutuksiin. TÄmä on hybridien ominaisuus. Reilulla ajotavalla soppa maistuu kuten kaikille bensoille mutta muiden mukana ajaen pääsee hyvin pienellä, erityisesti kaupungissa.

        ja toimii häiriöittä. Kulutus riippuu vain osaksi ajotavasta. Yli 10 litran sitä on vaikea saada nousemaan mutta alle 7 litran pääsee jopa Saksan moottoritiellä vakionopeussäätimellä järkevästi 120-130 km/h muun liikenteen mukana ajaen. Ei talvellakaan ole ollut mitään ongelmia vaikka voimaa tosiaan on sillä ajonhallinta toimii loistavasti ja taka-akselin kohdalla oleva raskas akusto antaa mukavasti pitoa lisää. Koko ajan kannattaa kuitenkin pitää mielessä ettei GS450h:ta ole miksikään varsinaiseksi säästömalliksi edes tarkoitettu. Jos autossa on 345 hv, pitää ymmärtää ettei se pelkällä bensan hajulla voi kulkea vaikka taloudellinen onkin.


      • Lexus_ei_ole

        lähelläkään saksalaisia premiummerkkejä. Se on teknisesti reilusti niiden yläpuolella sillä kaikki toimii, vuodesta toiseen minimaalisella huollolla ja meidän perheen tapauksessa omahuollolla. Käytännössä riittää öljynvaihto ja nestepintojen seuraaminen sekä auton pitäminen puhtaana, myös alustan osalta. Myös Lexus kuten kaikki muutkin autot kannattaa ruostesuojata mahdollisimman uutena vaikka ihmiset eivät aina ymmärräkään asian merkitystä.


      • E220_CDI
        Lexus_ei_ole kirjoitti:

        lähelläkään saksalaisia premiummerkkejä. Se on teknisesti reilusti niiden yläpuolella sillä kaikki toimii, vuodesta toiseen minimaalisella huollolla ja meidän perheen tapauksessa omahuollolla. Käytännössä riittää öljynvaihto ja nestepintojen seuraaminen sekä auton pitäminen puhtaana, myös alustan osalta. Myös Lexus kuten kaikki muutkin autot kannattaa ruostesuojata mahdollisimman uutena vaikka ihmiset eivät aina ymmärräkään asian merkitystä.

        Pitkäakselivälinen tasapainoinen takavetoinen on itsellekin mieluisin ajettava, ja kun V70 hairahdukseni jälkeen olen eroon päässyt, en etuvetoiseen enää palaa.

        Luotettavuudesta en osaa sanoa vielä mitään, kun pian 6-vuotias autoni on vasta alle 200.000 km ajettu, eli edes jarruja ei ole vielä vaihdettu, kuten ei muitakaan alustan osia.

        Edellistä autoani ajoin muutaman vuoden sellaisenaan tietäen vaihtavani sen uudehkona 6 - 7 vuotiaana ja selvästi alle 300 tkm ajettuna, joten kertakäyttöautoksi ostetun korin kesto oli selvä tapaus muutenkin. Nykyisen ostin pitoautoksi, joka ei mähde meiltä alle 10-vuotiaana vähillä kilometreillä, joten heti tuon käytetyn käsiini saatuani käytin sen ruostesuojauksessa, vaikka osin alumiinikorin teräsrakenteet onkin sinkitty.

        Onko muuten GS ilmajousitettu?


      • Ei_mutta
        E220_CDI kirjoitti:

        Pitkäakselivälinen tasapainoinen takavetoinen on itsellekin mieluisin ajettava, ja kun V70 hairahdukseni jälkeen olen eroon päässyt, en etuvetoiseen enää palaa.

        Luotettavuudesta en osaa sanoa vielä mitään, kun pian 6-vuotias autoni on vasta alle 200.000 km ajettu, eli edes jarruja ei ole vielä vaihdettu, kuten ei muitakaan alustan osia.

        Edellistä autoani ajoin muutaman vuoden sellaisenaan tietäen vaihtavani sen uudehkona 6 - 7 vuotiaana ja selvästi alle 300 tkm ajettuna, joten kertakäyttöautoksi ostetun korin kesto oli selvä tapaus muutenkin. Nykyisen ostin pitoautoksi, joka ei mähde meiltä alle 10-vuotiaana vähillä kilometreillä, joten heti tuon käytetyn käsiini saatuani käytin sen ruostesuojauksessa, vaikka osin alumiinikorin teräsrakenteet onkin sinkitty.

        Onko muuten GS ilmajousitettu?

        vaimennuksen kovuutta voi ohjata sähköllä.


      • Besser.Wisser

        GS:ssä on lehtijousitus. Suoraan eemelistä kopioituna. Vankkaa ja testattua huipputekniikkaa.


      • E220_CDI
        Ei_mutta kirjoitti:

        vaimennuksen kovuutta voi ohjata sähköllä.

        Rautajouset ovat neljän ilmapussin ja kompressorin verran halvempi huoltaa sitten kun tiimaa on taulussa paljon.


      • Anonyymi

        saksalaiset eivät ole premiumia kuin päältä tingeltangelia ja sun muuta, todellisuus on konepellin alla


      • Anonyymi

        Se on taas tää et mitä on premiumia kyllä se moottorin akun cdihtriston yhteispelin ha tekniikan kestävyys eikä tingeltangelikoristeet ym epäoleellinen estetiikka


    • 6546546

      Lisäisin sen että ikävä kyllä Leka jakaa Toyotan ergonomia puutteet. ratin säädöt tuppaa olemaan myös Lekoissa puutteelliset ei kuitenkaan yhtä onnettoman kuin emomerkillä.
      Leka kuuluu merkkeihin minkä itse uskaltaisin ostaa omalla rahalla vanhanakin ja vieläpä hybridinä.

      Joskus vuosia sitten olin kaupoissa Tojoliikkeessä RX400H:sta. Silloin kyselin hybridin akusta ja sanoivat että jossain 3-4ke välissä on hinta töineen jos joskus menisi tiensä päähän. RX:ssäkin harmitti ergonomia. Ei tullut kauppoja kun otin uuden liisarin. Näin jälkikäteen olisi ehkä pitänyt ostaa se Leka eikä kokeilla uusia germaaneja. Olisin säästynyt monelta harmilta.

    • koeajotAjettu

      Mielenkiintoinen tuo ergonomiakokemuksesi. Ehkä on vaan todettava että jokainen ihminen on yksilö, jolla on omat mittasuhteet (jalkojen, selän ja käsivarsien pituus ja ristiselän, polvitaipeen ja kyynärpään sijainti)! Itselläni BMW:n osto kaatui juuri ergonomiaan ja vaaka kallistui Lexukseen.

      • E220_CDI

        Asia on juuri kuten sanot. Edes vartalon mitta ei takaa samoja mittasuhteita, vaan samanmittaisten ihmisten jalkatilan ja päätilan tarpeessa on merkittäviä eroja.

        Pienempien Toyotien ratin säädön liikevarojen puute häiritsee minuakin, kun ratti on mielestäni liian edessä. Ei kädet suorana jaksa istua tunteja yhteen menoon. Lyhytjalkaisena en silti kokenut Lexus IS:aa samalla tavoin epämukavana. Lisäksi tuo nelisylinterinen hybridi-Lexus vaikuttaa myös sangen taloudelliselta. Itse en jaksa suorityskyvystä innostua, kun ei sitä motoristille autossa ole kuitenkaan.


    • P100DL

      Itse en jaksa moottoripyörien suorituskyvystä innostua kun ei sitä sähköautoilijalle moottoripyörässä ole kuitenkaan.

      • E220_CDI

        On sitä, ensimmäisten 50 metrin jälkeen, jolloin sähköveto alkaa hyytyä.

        Paikaltaan lähtö nelivetoisena on toki jäätävä ja se on ihan totta, että sähköauton suorituskyky on lähes ilmaista mäntämoottorin vastaavaan verrattuna.


      • Eipärjääei

        2,25sek 0-100 ajettiin tuo P100D testissä. Siihen ei pyörä pääse kyllä valitettavasti ainakaan suomalaisen normaalikuskin ohjastamana ja suomen teillä.


      • P100DL

        Niinpä, mutta yritäpä kertoa se tuolle Besser Wisserille. Samoin autobaanalla 200 nopeuksissa P90 ja P100 laittaa yhä isot pojat AMG-Meseillä kampoihin eli on tasaväkinen. Ja mitä moottoripyöriin laajemmin tulee netistä löytyy kaksinkamppailuja nopeimpien moottoripyörien ja 1000 hv Suprien välillä. Toiseksi jäävät kaikki tehdasvalmisteiset moittoripyörät. Mutta kohta Besser Wisser taas kertoo meille totuuden, ja että olemme väärässä.......


    • Keijokeripukkk

      Että lexus RX:n leikkineliveto vielä GS450h:))heheh. Kerran talvella juutuin RX lekalla mökille ja auto lähti heti vaihtoon. Audin nelikko ollu ihan eri luokkaa ja jopa kesärenkailla menee paremmin lumella kun lexus talvirenkailla. Audi on ollut muutenkin eri luokkaa ja audini kiihtyy 0-100 nopeammin kuin gs450h vaikka tehoa on vähemmän. Se on kato se nelikko,S-tronic ja kunnon kone mikä sen tekee. Gs450h on todella vanhanaikainen ja toimii vain kuivalla ja on toki silloin nopea.

      • 2.4STW__

        Audin neliveto on kyllä yliveto mutta robottivaihteisto on surkeinta mitä automaailmassa on keksitty. Ei enää kun nykyisestä pääsee eroon.


    • Niimpänask

      Lexus on vähän kuin kia.

      • Lexusis

        Nimenomaan vähän.molemmissa 4 rengasta.kyllä lexus on auto.


      • Mersumiessssss

        Lexus ei silti ole volvon,audin,mersun tai bmw:n tasoinen. Lexus kuuluu ns. Lower premium level eli LPL luokkaan. Ulkomailla siihen kuuluu juuri lexus, cadillac, infiniti ja jaguar. Se on käsite täälä keskieuroopassa.


      • 5345345

        Poikasilla on tarve luokitteluihin. Älä silti huoli, ei sinulla ole uuteen Lekaan varaakaan ja rippikouluikäinen auto merkistä riippumatta ei ole premiumia.

        Miksi muuten premiumeista nopeiten arvonsa saksassa menetää mersu?


      • Mielipide___
        Mersumiessssss kirjoitti:

        Lexus ei silti ole volvon,audin,mersun tai bmw:n tasoinen. Lexus kuuluu ns. Lower premium level eli LPL luokkaan. Ulkomailla siihen kuuluu juuri lexus, cadillac, infiniti ja jaguar. Se on käsite täälä keskieuroopassa.

        Väärin (jälleen). Ulkomaat on muutakin kuin Eurooppa. Yhdysvalloissa premiumina pidetään yleisesti Mersua, Bemaria ja Lexusta. Joskus Infiniti otetaan mukaan samoihin vertailuihin. Audit, Alfa, Volvo, Jaguar ja jenkit on nimenomaan sitä alempaa premiumia. Siihen puolestaan otetaan välillä verrokiksi "kansanautomerkkien" kalliimpia malleja, esimerkiksi Nissan Maxima (täysin eri asia kuin aikanaan Suomessa myyty Maxima) tai Toyota Avalon. Ennen mukaan saattoi eksyä myös Hyundailta Genesis tai jopa Equus, mutta nykyään nämä myydään omalla Genesis -tuotemerkillään. Tiesitkö muuten, että Lexus LS on maailmankin mittapuulla toiseksi myydyin edustusauto? S-mersu on omassa luokassaan myyntimäärissä ja Lexus yhtä selkeästi edellä 7-Bemaria ja Audi A8:a.

        Yleensä eniten Lexusta vähätteleviä kommentteja tuntuu tulevan nimenomaan heiltä, joilla ei koskaan olisi varaa edes halvimpaan Lexukseen 10 vuotta käytettynä.


      • Anonyymi
        Mersumiessssss kirjoitti:

        Lexus ei silti ole volvon,audin,mersun tai bmw:n tasoinen. Lexus kuuluu ns. Lower premium level eli LPL luokkaan. Ulkomailla siihen kuuluu juuri lexus, cadillac, infiniti ja jaguar. Se on käsite täälä keskieuroopassa.

        miksei ole? sehön juuri on, tekniikka on se ykkönen sitten mukavuus.


    • CLS500-

      Hyi h:ä. Mitä noi Volvot ja Audit tekee samassa listassa Mersujen ja BMW:n kanssa? Jotain rajaa.

    • kerkekekeke

      Kovien pakkasten jälken on kulutus laskenut koko ajan, nyt menee jo alle 9 litran sekalaisessa ajossa. Pitkässä maantieajossa menee varmaan jopa pari litraa vähemmän.
      Mahtava setti, pieni kulutus suhteessa kunnon suorituskykyyn, alle 6s 0-100 suorituskyky melko painavalla autolla.

    • Anonyymi

      tervemenoa perse edellä puuhun yli 200tkm ajettuja germaaneja premiumiksi nuolevat! vikaa on siellä täällä. toista gs450h, 10v hybridikokemuksella

    • Anonyymi

      kylllä lexus on premiumia vaihteisto moottori ja hybridi yhteeistoiminta ei kellään vastaavaa sähköt pelaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      plajon mene veroo ruotsista tai sakuista tuotaessa vm 12-14 gs450h?

    • Anonyymi

      Mitä maksaa uusia akut?

      Ja missä

      • Anonyymi

        joitain itseoppineita on suomessa ei varmaan tonniakaan...


    • Anonyymi

      onko jenggi ostellut uudemman korimallin 450:siä? tai peräti hakenu ulkomailta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe