Aion aloittaa karppauksen, muttei ole asiasta suurempaa tietoa.
Siis aloitetaanko karppaus jo ekasta päivästä käyttämällä rasvaa ja minimaalisesti hiilareita?
Entä kuntoilu?
Miten aloittaa karppaus?
7
429
Vastaukset
- Tuohonmalliin
Karppaus tai VHH aloitetaan heti vaihdat perunat, pastat, riisit ja leivät ym jauhotuotteet kasviksiin kaaleihin, kesäkurpitsaan, salatteihin. Rasvaa ei tarvitse tolkuttomasti käyttää, piilorasvat lihoista, kaloista ja öljyä hiukan salaatteihin pähkinöitä hiukan. Sokeriset tuotteet pois. Kuntoilla voit sen minkä lystää se ei laihduta mutta hyvän mielen siitä saat........... Seuraavassa on lainaus toisesta aloituksesta sopii sinulle hyvin,,,,,
Tänä aamuna se oli maukas parsakaalimunakas ja kupponen pehmeää lattea......
Lounaalla herkuttelin broilerinkoipireisi curru kukkaali "riisillä" sekä mahtava salatti öljykatikkeella ja lasillinen kylmää piimää..........
Päivälliseksi vielä runsas lohisalaatti kera pikku viinilasin....
Iltapalana rouskuttelin kourallisen pähkinöitä, voi että kyllä karpin kelpaa😇 - Aslakkimahla
Karppaus kannattaa aloittaa vasta 60-70 -vuotiaana. Kuntoiluksi suosittelen Pellinkitreeniä (keisarin kävely, lintsarin punnerruksia) video löytyy YouTubesta.
- Pellinkitreenaaja
Tässä videossa Heikkilä kertoo pellinkitreenistä:
https://youtu.be/kYF00zeu8ew
Tämä treeni sopii hyvin karppaajille. Tarvitset vain kilon puntin. - Karppinaparas
Itse aloitin karppauksen jättämällä pois vehnän, perunan, sokerin, lisäaineet ja prosessoidut tuottet.
Viimeksimainitun poisjättäminen karsi siis tietenkin suuren joukon elintarvikkeita, kuten margariinin, käsitellyt maitotuotteet, kaikki einekset, kevyttuotteet ja erilaiset laihdutusvalmisteet pois ruokavaliostani.
En ole katunut päätöstäni. Rasvalla en läträä, mutta sitä tulee pähkinöistä, avokadosta yms terveellisessä muodossa. Eläinrasvojakaan en pelkää enää, kolesteroliarvoni on kunnossa.
Katson vain että syön runsasravinteista ruokaa 3-4 tunnin välein ja voin todella hyvin. Alotin karppauksen n. 40 vuotiaana ja olen nyt 15 vuoden jälkeen paljon paremmassa kunnnossa kuin silloin.
Painonhallinnan vuoksi en karppaa (ei ole tarves), vaan lääkkeettömän ja kivuttoman elämän vuoksi. Suosittelen lämpimästi.- terveenäparas
Lääkkeetön voi olla helposti vaikkei karppaa. Tärkeintä on terveet elämäntavat.
- Vekullatietoa
aloitin karppauksen ostamalla mopon josta oli tulppa poistettu... Poljin mopediani ,n 12 v ja olen laihtunut 3 kiloa...jatkan polkemista Tukholman Kipinäkerhon takatiloissa !
- Terveysennenkaikkea
Itse kokeilin karppausta mutta totesin sen olevan liian rajoittunut ruokavalio. Lisäksi sen haittapuolien vuoksi (ärtyneisyys, lievät vainoharhat, erektiohäiriöt) lopetin karppauksen. Aloin syödä terveellisesti, lisäsin liikuntaa ja olen voinut hyvin ja ollut terve.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768632Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593291- 382634
- 272191
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182185Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362169- 131917
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151733- 671698
- 181629