Miten aloittaa karppaus?

hekaaille

Aion aloittaa karppauksen, muttei ole asiasta suurempaa tietoa.
Siis aloitetaanko karppaus jo ekasta päivästä käyttämällä rasvaa ja minimaalisesti hiilareita?
Entä kuntoilu?

7

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohonmalliin

      Karppaus tai VHH aloitetaan heti vaihdat perunat, pastat, riisit ja leivät ym jauhotuotteet kasviksiin kaaleihin, kesäkurpitsaan, salatteihin. Rasvaa ei tarvitse tolkuttomasti käyttää, piilorasvat lihoista, kaloista ja öljyä hiukan salaatteihin pähkinöitä hiukan. Sokeriset tuotteet pois. Kuntoilla voit sen minkä lystää se ei laihduta mutta hyvän mielen siitä saat........... Seuraavassa on lainaus toisesta aloituksesta sopii sinulle hyvin,,,,,

      Tänä aamuna se oli maukas parsakaalimunakas ja kupponen pehmeää lattea......
      Lounaalla herkuttelin broilerinkoipireisi curru kukkaali "riisillä" sekä mahtava salatti öljykatikkeella ja lasillinen kylmää piimää..........
      Päivälliseksi vielä runsas lohisalaatti kera pikku viinilasin....
      Iltapalana rouskuttelin kourallisen pähkinöitä, voi että kyllä karpin kelpaa😇

    • Aslakkimahla

      Karppaus kannattaa aloittaa vasta 60-70 -vuotiaana. Kuntoiluksi suosittelen Pellinkitreeniä (keisarin kävely, lintsarin punnerruksia) video löytyy YouTubesta.

    • Pellinkitreenaaja

      Tässä videossa Heikkilä kertoo pellinkitreenistä:

      https://youtu.be/kYF00zeu8ew

      Tämä treeni sopii hyvin karppaajille. Tarvitset vain kilon puntin.

    • Karppinaparas

      Itse aloitin karppauksen jättämällä pois vehnän, perunan, sokerin, lisäaineet ja prosessoidut tuottet.
      Viimeksimainitun poisjättäminen karsi siis tietenkin suuren joukon elintarvikkeita, kuten margariinin, käsitellyt maitotuotteet, kaikki einekset, kevyttuotteet ja erilaiset laihdutusvalmisteet pois ruokavaliostani.

      En ole katunut päätöstäni. Rasvalla en läträä, mutta sitä tulee pähkinöistä, avokadosta yms terveellisessä muodossa. Eläinrasvojakaan en pelkää enää, kolesteroliarvoni on kunnossa.

      Katson vain että syön runsasravinteista ruokaa 3-4 tunnin välein ja voin todella hyvin. Alotin karppauksen n. 40 vuotiaana ja olen nyt 15 vuoden jälkeen paljon paremmassa kunnnossa kuin silloin.

      Painonhallinnan vuoksi en karppaa (ei ole tarves), vaan lääkkeettömän ja kivuttoman elämän vuoksi. Suosittelen lämpimästi.

      • terveenäparas

        Lääkkeetön voi olla helposti vaikkei karppaa. Tärkeintä on terveet elämäntavat.


    • Vekullatietoa

      aloitin karppauksen ostamalla mopon josta oli tulppa poistettu... Poljin mopediani ,n 12 v ja olen laihtunut 3 kiloa...jatkan polkemista Tukholman Kipinäkerhon takatiloissa !

    • Terveysennenkaikkea

      Itse kokeilin karppausta mutta totesin sen olevan liian rajoittunut ruokavalio. Lisäksi sen haittapuolien vuoksi (ärtyneisyys, lievät vainoharhat, erektiohäiriöt) lopetin karppauksen. Aloin syödä terveellisesti, lisäsin liikuntaa ja olen voinut hyvin ja ollut terve.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe