Apua lävistyksen kanssa!!!

Ensimmäinenlävistys

Otin pari päivää sitten nenäkorun ja mua nyt huolettaa. Mikä olisi paras tapa hoitaa sitä? Olen joka puolelta etsinyt hoito-ohjeita, mutta kaikki ovat epäselviä. Sen pienen pallon muotoisen korun päälle/ympärille tulee veren tapaista (kudosnestettä??) ainetta joka sitten tummuu kuivuessaan ja nyt olen pari tuntia ollut pyyhkimättä sitä pois, mutta nyt se koru on kokonaan aineen peitossa. Onko tämä normaalia? Miten tämän saa loppumaan? Sitä tulee todella runsaasti ja nopeasti lisää...

4

383

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rkjpklmpzxjk

Puhdista lämpimällä vedellä (valutat vaan vettä suoraan lävistykseen, älä pyyhi siis vedellä :D) niin usein ku tarvii (ei kuitenkaan liikaa) ja suihkuta välillä haavoille tarkoitettua septidin desinfiointisuihketta suoraan lävistykseen (tätäkään ei liian usein koska septidin sisältää alkoholia ja se kuivattaa) Älä koske lävistykseen likaisilla käsillä, tää pitää muistaa! Ja korun voi vaihtaa 2-3kk jälkeen. :)
      Ainiin ja mulla tulehtu nenäkoru muutaman kuukauden jälkeen pahasti ja siihen autto teepuuöljy. Jos sulla tulehtuu lävistys tai syntyy rustopatti, hommaa tota öljyä ja laita sitä kerran päivässä.
      Toivottavasti tästä on jotain apua! :)

• jjjjjiiettäsillee

älä missään nimessä käytä desinfioivia aineita koska ne on liian voimakkaita, käytä keittosuolaliuosta jota saa apteekista.

• Justsillee

Mulla parani napalävistys, nenälävistys ja korvien rustolävistykset kun huuhtelin joka päivä pari kertaa vedellä ja suihkutin desinfiointisuihketta parin päivän välein. Kaikki lävistykset parani kokonaan eikä ollu mitään ongelmia.
        Mut jokanen tehkööt miten huvittaa kunhan ne lävistykset paranee.

• einenäkorua

Jos ette sattunu tietämään, nenä kuuluu tähän "kuoleman kolmioon" eli tulehdukset tuolla alueella vaarallisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      169
      6971
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      62
      2583
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2158
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      62
      1312
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      356
      1269
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1254
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1141
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      980
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      970
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      968
    Aihe