Prisman järjestys

MitäMieltäOotteTe

Onko muiden mielestä prisman ruuat ja muut epäloogisesti hyllytetty?

Ei sieltä kyllä äkkiä mitään pientä osta, esim. leipätarvikkeita, koska leipätarvikkeetkin on ripoteltu pitkin kauppaa. Juustot ja leikkeleet eri puolilla taloa.
Kahvikin on perimmäisessä nurkassa, sitä varmasti ihmiset ostaa useammin kuin esim. leivinpaperia.

Ehkä se on tarkoituskin, että ihmisen pitää koko kauppa kävellä ja siinä samalla ostaa vaikka mausteita, mutta ennemmin käyn muualla sitten kaupassa jos ei tarvii koko kauppaa ostaa.

Vanha minimani oli hyvin suunniteltu, siinä oli loogisesti kaikki mitä tarviit lähellä, ei tarvinnut kävellä puolta kauppaa.

7

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bjaah

      Varmaan on tarkoituksellisesti niin hyllytetty että joutuu kiertää koko ruokapuolen läpi, vaikkei kaikkea ostaisikaan. Mutta ei se nyt niin kovin iso kierros ole mitä siinä pitää tehdä. Kai siinä on ajateltu sitäkin että isot ihmismassat kiertää ison kehän, ettei mene poukkoiluksi.

      Suurempi epäloogisuus on Prisman parkkipaikka. Miksi ihmeessä parkkiväylältä pitää päästä 4:stä kohdasta Latvalantielle, 50 metrin välein. Pitäisi katsoa mallia Joupin Cittarista, jossa sisääntulot vain päissä. Pitäisi Prisman parkkikselta poistaa ne kaksi keskimmäistä liittymää, niin vähentyisi nämä koukkimiset ja poukkimiset ainakin vähän. Lisäksi Hyllykalliontien yksisuuntainen risteys on uuden liikenneympyrän myötä aivan turhake, ainakin siinä mielessä että väki kuvittelee mielensä syövereissään edelleen oikovansa siitä, vaikka liikenneympyrän kautta pääsee tätänykyä nopeammin ja paremmin. Eikä haittaisi vaikka esim Rajatielle avattaisiin aivan oma liittymä, jakaisi hieman liikennettä eri päihin.

      • NiinjaNäin

        Ihmismassat tulee yleensä ruuhka aikaan keskikäytävällä kärryillään vastaan, jos et kierrä hyllyjä vaan aattelet menevän hakemaan kahvia keskikäytävän suunnasta eli ei ole mun mielestä loogista niinkään.

        Ei se iso kierros ole, mutta aina vaan miettii, että eikö voisi yksinkertaistaa paikkaa, olihan vanhassa Minimanissakin siihen aikaan paljon väkeä pienemmässä hallissa eikä siellä asiakkaat poukkoillut niinkuin Prismassa.

        Parkki alue on kyllä huonompi kuin esim. Cittarissa, saa kyllä käännellä päätään moneen kertaa poistumisen yhteydessä.


      • älytöntäkäytöstä

        Mua ärsyttää Prismassa kun avioparit kärryyneen tulevat sinne viettämään aikaansa ja kyttäämään josko näkisi tuttuja joitten kanssa rupatellaan kaikki kummin kaimankin kuulumiset kovalla äänellä ja tehdään ruuhkaa esim. maitohyllyn eteen. Ostavat asiakkaat saavat väistellä näitä juntturoita, jotka ruuhkauttavat käytävät.

        Kun tapaatte näitä ystäviänne kaupassa, sopikaa kuulumisienne vaihdosta vaikka kahviossa ostostenne jälkeen, ettette tee mahdottomaksi muitten asiakkaitten ostosten tekoa. Useimmilla meillä on kiire ja pitäisi päästä etenemään joustavasti.


      • torikokouksia
        älytöntäkäytöstä kirjoitti:

        Mua ärsyttää Prismassa kun avioparit kärryyneen tulevat sinne viettämään aikaansa ja kyttäämään josko näkisi tuttuja joitten kanssa rupatellaan kaikki kummin kaimankin kuulumiset kovalla äänellä ja tehdään ruuhkaa esim. maitohyllyn eteen. Ostavat asiakkaat saavat väistellä näitä juntturoita, jotka ruuhkauttavat käytävät.

        Kun tapaatte näitä ystäviänne kaupassa, sopikaa kuulumisienne vaihdosta vaikka kahviossa ostostenne jälkeen, ettette tee mahdottomaksi muitten asiakkaitten ostosten tekoa. Useimmilla meillä on kiire ja pitäisi päästä etenemään joustavasti.

        Tuokin on totta, eniten otti jouluna ruuhka aikaan päähän kun jotkut piti torikokouksia just kinkkujen ja laatikoiden lähellä.
        Eivätkä he ymmärrä siirtyä edestä pois kun juttelee niin täpinöissään.


    • kewadg

      Sehän on vanha periaate kaupan järjestelyissä: maitohyllyn paikka on takanurkassa, jotta maitopurkin hakijalle tarttuisi kaikkea muutakin matkaan. Cittarissa ja Minimanissa taitaa olla paremmin noudatettu tätä periaatetta kuin Prismassa.

      Se on kyllä totta, että Prisman järjestyksestä saa logiikkaa hakea. Juustot kilometrin päässä muista maitotuotteista. Gluteenittomat tuotteet piilotettu tavallisten sekaan. Kukat on toisessa päässä ja muut lahjatarpeet toisessa päässä. jne

    • Hyvin oon pärjänny Prismassa. Eikä ne juustot ja leikkeleet sentään ihan eri puolilla taloa ole...
      Teen ittelleni ostoslistan ja tiedän tarkkaan miten kuljetaan.

    • eiolekaalihyllyssä

      Hapankaali löytyy aika hankalasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      615
      4403
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3520
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      70
      3207
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2971
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2324
    6. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2267
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2241
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2060
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2015
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1973
    Aihe