Friendzone

FriendWoman29

Ollaan oltu kavereita 12-vuotta. Läheisempiä ystäviä... 3-4v. Aina menty ystävä linjalla, kunnes mies ihastui minuun viime vuonna.

Kun hän kertoi asian, olin hyvin järkyttynyt. Olimme aina olleet ystäviä ja mies oli muutaman kuukauden peittänyt tunteitaan, kunnes uskalsi lopulta kertoa niistä. Kiitin siitä, että hän kertoi ja sanoin, etten usko näkeväni meitä parina. Mies ymmärsi tämän ja mukava ilta jatkui.

Tästä on jo yli puoli vuotta. Minä tapailen toista miestä, mutta edelleen kaverini haikailee perääni. Ja se koskee. En haluaisi satuttaa häntä ja kun hän kyselee, miten meillä miehen kanssa menee, en tiedä mitä sanoa. En tiedä, kysyykö hän vain koska haluaa meillä menevän hyvin ja on kiinnostunut, vai tiedustellakseen meneekö meillä huonosti ja hänellä on mahdollisuuksia. En halua kertoa, että hyvin menee ja mies on ihana, koska pelkään satuttavani ystävääni.

Ystäväni on hauska, todella mukava ja huomaavainen ja paljon kiinnostunut samoista asioista. Mutta...
Hän on aina ollut ystäväni ja sellaiseksi minä hänet lasken. En saa pakotettua itseni rakastamaan häntä muuten, saati haluamaan seksuaalisesti. Hän ei ole niin aktiivinen elämässä kuin minä (liikun 2-6krt/vko, mies 2-6krt/kk) ja hänen kiinnostuksensa itsensä huolehtimiseen on huono. Myös henkisesti. Hän ei ole itsevarma, joka on minulle isoin turn off. Olen vuosia yrittänyt häntä auttaa, mutta onnistunut nostamaan häntä vasta yhden tai kaksi pykälää, kun parikymmentä pitäisi pystyä. En haluaisi olla kellekään mikään "palkinto" joka nostaa itsetuntoa.

Mitä voisin tehdä tässä tilanteessa? Olen yrittänyt hieman etääntyä, mutta ystäväni nyt pelästyi, että katkaisen ystävyytemme ja hän jää kokonaan yksin. En sitä todellakaan aikonut! Ajattelin vain, että se helpottaisi hänen fiilistään, mutta se näytti pahentavan sitä.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Millä voin

        Hyvittää kaiken?
        Ikävä
        94
        2515
      2. Jotain puuttuu

        Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
        Ikävä
        101
        2193
      3. Haluan sut

        Haluatko sinä vielä mut?
        Ikävä
        84
        1877
      4. Hei A, osaatko

        sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
        Ikävä
        44
        1641
      5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

        Ei tästä mitään tule koskaan.
        Ikävä
        78
        1596
      6. Ampuminen Iisalmessa

        Älytöntä on tämä maailman meno.
        Iisalmi
        11
        1595
      7. Pohjola kadulla paukuteltu

        Iltasanomissa juttua.
        Iisalmi
        34
        1548
      8. 75
        1459
      9. Synnittömänä syntyminen

        Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
        Helluntailaisuus
        105
        1368
      10. Mitä tämä tarkoittaa,

        että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
        Ikävä
        41
        1254
      Aihe