Miten määrittelet

mies-paniikissa

älykkyyden?

Oletko itse mielestäsi älykäs?

65

698

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielestäni älykäs ihminen osaa tutkia ja tulkita asioita/ tilanteita monelta kantilta. Hän osaa myös selittää monimutkaisia juttuja yksinkertaisella ja helpolla tavalla, jotta me tyhmemmät pystyisimme oivaltamaan ja ymmärtämään asioita paremmin.

      Olen ollut viime aikoina tosi tyhmä ja tehnyt tyhmiä juttuja.
      Voisiko joku takoa älliä mun päähän? Kiitos.

      • Tuo voi olla myös mielistelyä.


      • Heddon kirjoitti:

        Tuo voi olla myös mielistelyä.

        Tuo on kyllä tylsä totuus.

        ps. Palstan tapoihin ei kuulu mielistellä ketään. Sellaisesta "rokotetaan" hyvin nopeasti.


      • Veijalainen
        tosi..typy kirjoitti:

        Tuo on kyllä tylsä totuus.

        ps. Palstan tapoihin ei kuulu mielistellä ketään. Sellaisesta "rokotetaan" hyvin nopeasti.

        Mitä mielistelystä seuraa?


      • Veijalainen kirjoitti:

        Mitä mielistelystä seuraa?

        Karmivaa kidutusta ja rääkkäämistä.


      • Veijalainen
        tosi..typy kirjoitti:

        Karmivaa kidutusta ja rääkkäämistä.

        Vaikuttaako rangaistukseen rangaistavan mahdollinen sadismi tai masokismi, vai rangaistaanko kaikkia samalla tavalla?

        Ps: en ole kuitenkaan masokisti


      • Veijalainen kirjoitti:

        Vaikuttaako rangaistukseen rangaistavan mahdollinen sadismi tai masokismi, vai rangaistaanko kaikkia samalla tavalla?

        Ps: en ole kuitenkaan masokisti

        EOS. Rangaistukset tulee yllättäen puskista.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Tuo on kyllä tylsä totuus.

        ps. Palstan tapoihin ei kuulu mielistellä ketään. Sellaisesta "rokotetaan" hyvin nopeasti.

        Pitääpä varoa mielistelyä.


      • se_on-waarallista--
        Heddon kirjoitti:

        Pitääpä varoa mielistelyä.

        .

        "Se on melkein yhtä waarallista kuin kutsuisi henkilöytymää palstalla # HENKILÖKSI !!1!!11 #"

        hell is loose

        har-haaaaarr

        .


      • se_on-waarallista-- kirjoitti:

        .

        "Se on melkein yhtä waarallista kuin kutsuisi henkilöytymää palstalla # HENKILÖKSI !!1!!11 #"

        hell is loose

        har-haaaaarr

        .

        Pssst, älä manaa sitä. Hyss vaan.


      • sieluni_silmillä--
        tosi..typy kirjoitti:

        Pssst, älä manaa sitä. Hyss vaan.

        .

        "Sieluni silmillä näen silmät päässä pyörivän # HENKILÖYTYMÄN #" ei saa mainita ääneen

        har-har

        .


    • pakkasekaisin

      Eihän älykkyys ole mikään mielipideasia eikä se kohene mielipiteen voimasta, tämmönen masturbointi ja piehtarointion aiheen kanssa ihan turhaa.

      Tässä olisi muuten idea älykkyystestiin. Ota rubiikin kuutio ja irroita siitä salaa varovasti ja huomaamattomasti kaksi eriväristä tarraa ja vaihda niiden paikkaa. Sitten pyydät sellaista älykkäänä pidettyä henkilöä ratkaisemaan kuution, joka on ennenkin sen tehnyt nopeasti.. ;)

      • Älykkyyden äärellä masturbointi ja piehtarointi tuntuu lahjakkuuden haaskaamiselta, se tulisi kriminalisoida.

        Samaa mieltä tuosta älykkyystestistä, rubiikin kuutio on tehtävään huono mittalaite juuri noiden tarralappujen takia. Palikat tulisi tehdä värillisestä muovista.


      • helppokeino
        Heddon kirjoitti:

        Älykkyyden äärellä masturbointi ja piehtarointi tuntuu lahjakkuuden haaskaamiselta, se tulisi kriminalisoida.

        Samaa mieltä tuosta älykkyystestistä, rubiikin kuutio on tehtävään huono mittalaite juuri noiden tarralappujen takia. Palikat tulisi tehdä värillisestä muovista.

        Ne palikat voi irrottaa ja kuution koota kuin palapelin.


      • helppokeino kirjoitti:

        Ne palikat voi irrottaa ja kuution koota kuin palapelin.

        Kiitos vinkistä, olisin tarjonnut ongelmaan toimimatonta ratkaisua.

        Näköjään tässäkin vilppi on mahdollista jos siihen löytyy kiinnostusta.


      • vilpistäpuhe
        Heddon kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, olisin tarjonnut ongelmaan toimimatonta ratkaisua.

        Näköjään tässäkin vilppi on mahdollista jos siihen löytyy kiinnostusta.

        Vilppiä on vaihdella tarrojen paikkoja.

        Palapelinä kokoaminen on vain älykäs keino saada värit kohdilleen, nopea sellainen. Tyhmät vääntelee kuutiota päiväkausia.

        Olen kyllä itsekin sen lapsena väännellyt valmiiksi, mutta palapelinäkin oli huvittava.


      • vilpistäpuhe kirjoitti:

        Vilppiä on vaihdella tarrojen paikkoja.

        Palapelinä kokoaminen on vain älykäs keino saada värit kohdilleen, nopea sellainen. Tyhmät vääntelee kuutiota päiväkausia.

        Olen kyllä itsekin sen lapsena väännellyt valmiiksi, mutta palapelinäkin oli huvittava.

        Vilppiä tai ei, niin vaatii silti älykkyyttä löytää vaihtoehtoinen tapa ratkaista ongelma.


    • Omastamielestä

      Itse olen ainakin kovin käytännöllinen ja maalaisjärkinen. Älykkyyttä ei ehkä niinkään mut nuo edellä mainitut ominaisuudet korvaa puutteen.

      • Veijalainen

        Minusta ei ole liioittelua sanoa että tuohan on älykkyyttä.


    • älykäs_osaa_laskea

      .

      "Älykäs osaa laskea 1 1 = 3 eiku kaks"

      har-har-har-har-har

      .

    • kunolisivatkinälykkäitä

      Semmoset on pahimpia jotka pitää itseään älykkäinä, mutta tosiasiassa ne on tyhmiä. Niille joutuu selittäämään rautalangasta asioita ja ne tekee yksinkertasista asioista monimutkasia ja sitten ne vielä pätee ja luulee olevansa jotain supernörttejä älykkäitä luomakunnan kruunuja joita pitää kumartaa ja tehdä tietä.

      • raimo.oskari

        Päteminen, rautalankamallit, väheksyminen ja hysteerinen selittely naurattaa. Noiden tarkoituksena on vain itsetunnon murentaminen, mutta se vaikuttaa silti päinvastoin.

        Älykäs ihminen EI KAIPAA TOISTEN MIELISTELYÄ!!!!


    • Veijalainen

      Älykkyyttä on kyky oppia asioita ja taito osata soveltaa oppimaansa käytännössä, tuohan näkyy siinä kuinka pärjää elämässä.

      Minäkö älykäs? Korkeintaan näppärä.

      • eioleeiole

        Oppiminen ei ole älykkyyttä, vaan älykkyyttä on älyäminen.


      • Veijalainen
        eioleeiole kirjoitti:

        Oppiminen ei ole älykkyyttä, vaan älykkyyttä on älyäminen.

        En sanonut kommentissani että oppiminen olisi älykkyyttä, vaan sanoin että kyky oppia ja soveltaa oppimaansa käytäntöön on älykkyyttä.

        Mielestäni tuo vaatii älyämisen.


    • IiKuu

      "Älykäs joutuu ratkomaan ongelmia joihin viisas ei edes joudu."

      • Noin todellakin sanotaan ja kokemuksesta tiedän että se on totta.


    • tätäonälykkyys

      Älykkyys on tyhmyyden puuttumista eli sitä ettei oivalla asioita vaan sen sijaan järkyttyy niistä. Älykkyys on myös opittua käyttäytymistä mutta sitä voi oppia vain tulemalla paremmaksi ihmiseksi sydämessään, ei aivoissaan. Älykkyys liittyy asenteeseen mutta sen asenteen on oltava niin vakiintunut, että se on muodostunut lähtemättömäksi tottumukseksi. Älykkyys on lähellä viisauden käsitettä. Viisaus tosin ilmenee toimivina ratkaisuina mutta älykkyys sen sijaan ilmenee ensisijaisesti kyvyssä järkyttyä: tämä sulkee sisäänsä älykkyyden eri lajit, myös sosiaalisen ja käytännöllisen älykkyyden. Kyky järkyttyä liittyy myös reaktion välittömyyteen ja sitä kautta linkittyy prosessointinopeuteen. Tämä kaikki on kuitenkin opittua käytöstä.

      • Sinikka.K

        Olen shokissa, kuinkas muuten.

        Sanoisin että olen ollut älykäs lapsesta lähtien.


      • Sinikka.K
        Sinikka.K kirjoitti:

        Olen shokissa, kuinkas muuten.

        Sanoisin että olen ollut älykäs lapsesta lähtien.

        Lisään tuohon että viisaus on tullut vasta iän myötä.


      • tätäonälykkyys
        Sinikka.K kirjoitti:

        Olen shokissa, kuinkas muuten.

        Sanoisin että olen ollut älykäs lapsesta lähtien.

        Tähän liittyy myös eläinten älykkyys. Eläintenkin kohdalla voidaan puhua älykkyydestä silloin jos ne osoittavat merkkejä järkytyksestä. Järkytys linkittyy järjestyneeseen ajatteluun ja se puolestaan logiikkaan. Älykkyyttä on minkä tahansa loogisen rakenteen synty ja olemassaolo sinällään ja viisautta puolestaan on tietyn loogisen rakenteen soveltuvuus yleisiin tai erityisiin tilanteisiin, ts. toimivat ratkaisut.

        Eläimillä ei voida puhua viisaudesta kovin pitkälle mutta niiden älykkyyttä on vaikea kiistää sillä monet lajit osoittavat ainakin joitain merkkejä järkytyksestä.


      • päivä.känniläinen
        tätäonälykkyys kirjoitti:

        Tähän liittyy myös eläinten älykkyys. Eläintenkin kohdalla voidaan puhua älykkyydestä silloin jos ne osoittavat merkkejä järkytyksestä. Järkytys linkittyy järjestyneeseen ajatteluun ja se puolestaan logiikkaan. Älykkyyttä on minkä tahansa loogisen rakenteen synty ja olemassaolo sinällään ja viisautta puolestaan on tietyn loogisen rakenteen soveltuvuus yleisiin tai erityisiin tilanteisiin, ts. toimivat ratkaisut.

        Eläimillä ei voida puhua viisaudesta kovin pitkälle mutta niiden älykkyyttä on vaikea kiistää sillä monet lajit osoittavat ainakin joitain merkkejä järkytyksestä.

        Mietin jotakin päästäistä joka voi säikähtää kuoliaaksi, sellaista et kaiketi tarkoita puhuessasi järkytyksestä?


      • tätäonälykkyys
        päivä.känniläinen kirjoitti:

        Mietin jotakin päästäistä joka voi säikähtää kuoliaaksi, sellaista et kaiketi tarkoita puhuessasi järkytyksestä?

        Niin, en kaiketi koska säikähdys on refleksi ja järkytys on psyykkinen reaktio. Eläinten tulkinta on oma lajinsa mutta mun näkemys älykkyydestä ei poissulje eläimiäkään.


      • päivä.känniläinen
        tätäonälykkyys kirjoitti:

        Niin, en kaiketi koska säikähdys on refleksi ja järkytys on psyykkinen reaktio. Eläinten tulkinta on oma lajinsa mutta mun näkemys älykkyydestä ei poissulje eläimiäkään.

        Sulla on mielenkiintoinen näkemys asiasta, minä olen aina ajatellut että älykkyys edellyttää myös kykyä ratkaista ongelmia soveltaen opittua.


    • tätäonälykkyys

      Ongelmienratkaisukyvyn mittaamiseen liittyy mun mielestä merkittäviä hankaluuksia, joista itse en ole päässy selvyyteen. Myös se näkemys että on ongelma ja sille jokin ratkaisu johdattelee siihen että kenttä johon älykkyyden katsotaan soveltuvaksi on ilmeisen rajallinen vaikka kuitenkaan älykkyyttä sinällään ei liene syytä pitää sillä tavalla rajallisena. Mä pidän näitä asioita vähän ongelmallisena. Ratkaisukeskeisyys myöskään ei erityisemmin tuo esiin sitä seikkaa joka sitoo älykkyyden viisauteen eli sen liittymistä loogisten rakenteiden järkkymiseen ts. järkytystä.

      Mun mielestä on aika maltillista ja tavallaan varovaistakin liittää älykkyys järkytykseen. Oon tullut siihen johtopäätökseen kun olen miettiny loogisuutta ja prosessointinopeutta ja kykyä soveltaa opittua. Näissä kaikissa järkyttyminen näkyy ainaki jollain tavalla. Järkytyksen määrään tuntuu liittyvän sortuneen rakenteen loogisuuden määrä, järkytys puolestaan sinällään on ikäänkuin äkillinen reaktio uuteen tilanteeseen, mitä voi pitää prosessointinopeuden kasvuna ainakin hetkellisesti. Opitun soveltamiseen liittäisin sen siten, että järkytyksen määrällä voi ikäänkuin testata sitä millaiseen kokonaisuuteen uusi asia on johdonmukaisinta liittää; mitä vähemmän asia järkyttää, sitä loogisempaa se on liittää tiettyyn kokonaisuuteen.

      Mun näkemys ei kuitenkaan pyri olemaan mitenkään vakaumuksellisen poissulkeva vaan ihan vaan näkökulma joka minussa on heränny.

      • päivä.känniläinen

        Kyllähän tuossa ihan selkeä logiikka on nähtävissä, ei tuota ainakaan kumota pysty tässä ja nyt. Olet selkeästi pohtinut asiaa.


    • emergencyresponse

      Älykkyyttä on monenlaista. Älykkäät ihmiset nauttivat järjestyksen ymmärtämisestä, syistä ja seurauksista ja tarkoituksista. Eivät nauti järjestyksestä itsestään, vaan haluavat soveltaa tietojaan poikkeustilanteessa. Eivät turvaudu määrättyyn järjestykseen, eivät suunnittele etukäteen. Heillä on kyky ja halu elää reunalla ilman etukäteissuunnitelmia. He haluavat aloittaa tyhjästä ja järkeillä itsensä kuiville omalla tavallaan ja mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti. Jos he osaavat jotain, mutta eivät ymmärrä sitä läpikotaisin, eivät ole tyytyväisiä. Siksi meno saattaa vaikuttaa hyvinkin älyttömältä niiden silmissä, jotka arvostavat normatiivista säännönmukaista suorittavaa ongelmanratkaisua.

    • Yleisälykköi suurii sellasii, harvas o. Parin linjan linjaälyköi enemmän.
      Perussivistys älyllist on myös

    • siamilainen

      Olen sellainen perusälykäs. Syön kun nälättää, juon kun janottaa ja nukun kun nukuttaa.

      • Multakin löytyy tuota älykkyyden lajia.


    • ä.lykkö

      Älykkyys ei ole mitään mitä voisi syödä, se vain on.

    • Emmä määrittele sitä mitenkään. Olenko itse älykäs, kaikki on suhteellista. :)

    • Älykäs.katsoja

      Älykkyys on katsojan silmässä.

      • iloonilonilossa

        Älykkyys on älyäjän älyssä.


    • Minulle riittää, kun muutama nainen on sanonut minua neroksi

      • nerojenkuningas

        Jos ne naiset on idiootteja, ne ei paljoa paina ne neroksi sanomiset. Paitsi tietysti jos olet itsekin idiootti, se nostaa hieman älykkyystasoasi melessäsi.


      • nerojenkuningas kirjoitti:

        Jos ne naiset on idiootteja, ne ei paljoa paina ne neroksi sanomiset. Paitsi tietysti jos olet itsekin idiootti, se nostaa hieman älykkyystasoasi melessäsi.

        Älä sano ketään idiootiksi tai rakenna mitään idioottivarmaksi, sillä idiootit ovat kekselijäitä.

        nm. henkilö, joka sai idioottivarman mittauslaitteen sekaisin


    • Ein.stein

      Määritelköön sen minua viisaammat.

    • Jotenkin.noin

      Älykkyys määrittelee itse itsensä.

    • Älykkyys on ongelmanratkaisukyvykkyyttä. Olen jossain määrin luovasti älykäs, hyvin suppealla sektorilla :) En olisi ajatellut vielä pari vuotta sitten näin, mutta nyt on tullut ilmeisesti itsevarmuutta tietyistä onnistumisista tai melkein-onnistumisista.

      • hellurei.ei

        Kuulostaa hyvältä, ihmisen pitää ammentaa voimaa onnistumisista.


    • Ei.stressaa

      Olen onnellinen siitä ettei luoja suonut mulle järkeä, ilman pärjää paremmin.

    • Näihäseon

      Ylivoimainen oli vaan se miten itseninäin

    • Äly.tön

      Älykkyys on määritelty minusta ulos.

    • Määrittelijä

      Älykkyyttä voi mitata rektumista, aamulla oli 36.7°C.

      • RectumLehtinen

        36,7 C° ei riitä Mensan pääsyvaatimuxiin

        Pitää vielä saada tarpeexi pisteitä Cattell&Cattell kuviotestissä

        Mullakin on persuna tuhkaluukku tulikuuma


        Mutten päässyt edes Kihniön #APUKOULUUN#

        HAR HAR111111


      • Hywät_rektaalit--
        RectumLehtinen kirjoitti:

        36,7 C° ei riitä Mensan pääsyvaatimuxiin

        Pitää vielä saada tarpeexi pisteitä Cattell&Cattell kuviotestissä

        Mullakin on persuna tuhkaluukku tulikuuma


        Mutten päässyt edes Kihniön #APUKOULUUN#

        HAR HAR111111

        .

        "Hywät rektaalit # RAUHOITTUKAA #"

        har

        .


    • Ein.Stein

      Älykkyys on sitä ettei ole älytön.

      • eisensteinsteinstein

        .

        "Älykäs ei myöskään venyttele vitsiä sopivaisuuden rajojen ulkpuolelle"

        har

        .


    • M-O-D-E-L-L-I

    • älykkyys_ilmenee

      .

      "Älykkyys ilmenee mm. siten että on # ÄLYNNYT # siirtää elisaviihteestä tallenteet jo omalle kovalevylle omiin hämärätarkoituksiin"

      Voi vain naureskella har- haaar ähäkutti toni traktorit on tallessa


      Elisa Viihteen käyttäjät raivoissaan: Iso osa tallenteista katoaa - "asiakkaiden huijaamista"

      http://www.iltalehti.fi/digi/201705092200128107_du.shtml

      .

      • eriävä_älykkyys

        Älykäs ei käytä mitään tuollaisia Viihde-palveluja.


      • busines_pyörittävä
        eriävä_älykkyys kirjoitti:

        Älykäs ei käytä mitään tuollaisia Viihde-palveluja.

        .

        "Mutta onhan jonkun pyöritettävä sitä # BUSINESTA # tässä maassa eikä vain anarkocommunisteilla päivät pitkät sohvan pohjalla"

        sitä paitti ei voisi elää ilman Deutshe Welleä

        har!111!11

        .


      • lisä-businesta
        eriävä_älykkyys kirjoitti:

        Älykäs ei käytä mitään tuollaisia Viihde-palveluja.

        .

        "TUostahan tarjoutuu mahdollisuus jenkkiläiselle olen oman onneni seppä-bisnekselle"

        "Tarjoamme viihdetallenteiden siirtoa ja veloitamme # LOTS OF DOLLARS!!11!!!1!! #"

        har

        .


    • StHawk

      "Intelligence is the ability to adapt to change."
      Älykkyys on kyky sopeutua muutokseen.

      - Stephen Hawking

      Älykäs ihminen osaa soveltaa älykkyytään eri asioihin, - jos joku asia poikkeaa tutusta hän osaa mukautua. Älykkyys on mielen kyky järkeillä, suunnitella, ratkaista ongelmia, ajatella käsitteellisesti, ymmärtää monimutkaisia ajatuksia, oppia nopeasti ja oppia kokemuksesta

      Olen älykäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe