"Ensin meni työ, sitten rahat, perhe..

..ja lopulta asunto – enää vain pohja voisi pudota”:

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/pekka-42-ensin-meni-tyo-sitten-rahat-perhe-ja-lopulta-asunto-enaa-vain-pohja-voisi-pudota-24375176

Minäpä väitän että tuossa otsikossa on virhe, kyllä ensin menivät rahat kun Pekka kustanssi ex-naisensa kolmen pojan kasvattamista aikuisiksi. Jos Pekka ei olisi joutunut missään vaiheessa kustantamaan toisen miehen lasten elatusta olisi varmaan massia kertynyt niin mukavasti talteen että työttömyyden iskiessä olisi voinut vaan olla kiitollinen lisääntyneestä vapaa-ajasta.

Tuo että nainen meni ei ole mitenkään yllättävää. Pekkahan olikin otettu vain pelkäksi tuotantokoneeksi ja sitten kun siihen tuli vika oli naiselta taloudellisesti järkevää hankkiutua siitä eroon, varsinkin kun ne omat pojat jotka oli tehty miehelle jota nainen oikeasti rakasti oli jo kasvatettu aikuisiksi.

7

296

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teoreetikko333

Ihmettelen miksi toisten lasten elättäminen nousee esille jatkuvasti miesten puheissa, jos sillä ei olisi mitään merkitystä.

Tai siis naisten mielestähän yleensä kyseessä ei ole oleellinen asia ja eihän kukaan täysjärkinen mies siitä naiselle normaalissa kanssakäymisessä mainitse.

• Niinpä, ei se varmaan olekaan kovin oleellista siinä vaiheessa kun menee hyvin mutta sitten kun alkaa mennä huonommin on mahdollista miehen elämästä pohjan pudota hyvinkin nopeasti jos/kun ei ole kertynyt massia pankkiin eikä sitä paljon kerry jos on useampi suu ruokittavana. Jos taas ei ole joutunut elättämään toisille tehtyjä lapsia on tilanne paljon valoisampi, tuolla Pekallakin varmaan olisi ollut pitkän työrupeaman jälkeen muhkeat säästöt pankissa jos ei olisi ottanut itselleen ylimääräistä elatusvastuuta.

• Kiltti-ja-kunnollinen

Tuon takia en kerro kenellekkään että minulla on rahaa. Olisi kamalaa menettää kaikki ja minusta tulisi alkoholisti. Parin lapsen elättäminen maksaa varmaan pari tonnia kuukaudessa joten se olisi kamalaa rahan tuhlausta.

• Totta, turha niiistä varoistaan on isoa melua pitää kun sitten saattaa käydä niin että vääränlaiset ihmiset kiinnostuu ja varmaan tosiaan kun on tottunut siihen ettei mitään tarvitsemaansa tarvitse jättää hankkimatta rahapulan vuoksi olisi aika kurjaa joutua odottamaan jotain tukipäätöksiä ja miettimään välttämättömien ostosten tärkeysjärjestä.

Elättäminen on tosiaan kallista ja vaikkei menisikään kuin tonni kuussa jo se olisi iso raha kun sitä ei saisi ikinä takaisin ja se olisi kuitenkin suoraan pois siitä mitä muuten saa laitettua säästöön pahan päivän varalle.

• m-i-e-z

Elämän karu kohtalo. Klassinen karma, kun menettää yhden menettää toisenkin. Kun kuvittelee ettei huonommin voisi mennä, siltäkin viedään pohja.

Annetaan tähän vielä mahdollisesti ei mukava/miellyttävä näkökulma. =)
      Kun se nainen lähti, saivat molemmat heistä paremman pohjan tulevaisuudelleen ja heidän yhteinen lapsi pääsee nauttimaan korkeammasta valtionavustuksesta. Kaikilla on paremmat eväät ja lähtökohdat elämäänsä.

Tarvitseekohan muutama kirja tilata? Saattaa siinäkin mennä 99% jonkun muun, kuin kirjailijan taskuun.

• Sinkkumies---

Työtön mies ei kelpaa naisille. Nainen etsii sii elättäjää, nykyään vaan ei kovinkaan moni mies ala sitä urakkaa suorittamaan jos on rahaa. Minkä takia suomessa on miljoona sinkkutaloutta?

• Pekalle toivon onnenpotkua ja parempaa tulevaisuutta. Hieno, että on selvinnyt noista koettelemuksistaan noin järkevin aatoksin. Kriisi on oikeasti helkkarin hyvä koulu, vaikka se sattuu, se myös opettaa. Jos ei muuta niin vähän nöyryyttä ja arvostusta asioita kohtaan mitkä on hyvin. Arvostan Pekan asennetta.

Tsemiä Pekka ja muut kaltaisensa! Mahapaukun kautta takas jaloilleen vielä. :)

Hyvää yötä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      151
      1251
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1048
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      215
      798
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      59
      771
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      742
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      26
      729
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      136
      705
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      45
      641
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      58
      564
    Aihe