Oletteko ajatelleet sitä kohtalon hetkeä jolloin olette kuolemassa eikä ketään ole hyvästejä jättämässä? Makaat siinä sängyllä tai missä vain ja ajattelet että elämäsi oli surkeaa rämpimistä jossa epäonnistuit koska kukaan ei susta tykännyt etkä saanut luotua ihmis suhteita elämäsi aikana. Minä haluan kuolla ainakin jossain missä ei ole ketään ympärillä pelastamassa tai katsomassa surkeaa loppuani.
Miltä tuntuu kuolla yksin?
7
186
Vastaukset
- ttttt8888
Helpotushan tuo on.
- lonelyrider1234
kukin tavallaan. minä viihdyn yksin ja kuolen yksin. Menoani tuskin kukaan kovin paljon suree. Olen tyytyväinen elämääni......toivottavasti on vielä muutama 10v aikaa jäljellä.
Ymmärrän kyllä heidän tuskan, jotka joutuvat olemaan yksin tahtomattaan. Sitä en tiedä mikä tähän avuksi, jos varmaankin paljon on jo yritetty. - eisittenhätää
Minua kyllä huolestuttaisi enemmän enennen kuolemaa oleva yksinäinen aika, joka saattaa itseäni joskus kohdata. Siinä vaiheessa kun maaliviiva lähestyy ja kuolonkellot kumajaa ei saattaja voi auttaa.
Oikeastaan haluaisinkin olla yksin hetkellä kun henkäisen viimeisen kerran tälle maailmalle. Saan kohdata Vapahtajani tai ensin vastaantulijani kasvoista kasvoihin. Ja se kuolema voi tulla yllättäen vaikka yövuoteella unen aikana niin kuin tapahtui äidilleni, isäni kuoli kyläreissulla.
Pitää olla asiat kunnossa ihmisten ja Jumalan kanssa, niin ei tarvitse pelätä kuolemaa. Yksinäisyys on kyllä ikävä asia ja se koskee tätä ajallista elämää. - EhkäVieläEhdin
Useimmat kuolee nykyään yksin. Hoitokodissa, sairaalassa. Kotona harvoin enää omaisten läsnäollessa. Oltu jo pitkään huonona ja omaisille saatetaan soittaa että on lähdön aika, mut usein aika loppuu niin ettei sitä tiedä, vanhus vain löytyy jollain kierrolla elottomana. Monet on tosi väsyneitä jo sairastamiseen, vanhuuden vaivoihin ja osa ei edes en tajua tilaansa, ollaan niin elämän ja kuoleman ja muistisairauden syvässä välimaastossa.
En mä sitä ajattele siis, kohtalon hetkeä. Se tulee sit kun tulee. Tuskin jaksan surra tätä elämää joka menny hyvin erilailla kuin toivoin, oletettavasti ajattelen vaan et toivottavasti lapsillani on kaikki hyvin, mun aika oli tässä ja ole jo väsynyt.
Vielä toivon et joku mua rakastaisi eikä tarvis olla näin paljon yksin, mut saattaa olla niin että oon loppuikäni yksin. Sillä väliä miten kuolen oikeastaan ja missä, jos vaan kokisi sitä ennen vielä jotain hyviä asioita niin se riittäisi. - yksinäinenharakka
Olen miettinyt. Oon ollut enemmän ja vähemmän yksinäinen 15 vuotta. Vaikka en ole edes keski-ikäinen, niin elämä on niin paljon satuttanut ja aina ihmiset kääntävät selkänsä. Hohhoijaa, on helpotus päästä täältä julmuuden ja itsekkyyden keskeltä pois. Odotan sitä hetkeä. Mulla on 7 menetystä kahden vuoden aikan ja kukaan muka ystäväni ei kysy miten mä jaksan. OOn niin täynnä tätä elämääni.
- Kaipaan.jo.pois
Se on helpotus. Yksin tulen lähtemään kun Noutaja tulee. Kerran oli jo hakemassa. Ilmoitin, että kyllä minulle sopii, mutta tarvitsisiko lapsi vielä isää, niin ei vielä vienyt. Nyt lapsi on jo aikaihminen missä sitten lieneekään eikä ole yhteyttä pitänyt 15 vuoteen.
Todennäköisesti asuntooni yksin kuolen ja joskus muumioitunut ruumiini löydetään. Ei kukaan tule kaipaamaan eikä suremaan eikä se minua haittaa. Ylimääräiseksi olen itseni tuntenut jo yli 70 vuotta. Saattaa olla, että näen Suomen uuden sisällissodan. Tai sitten en.
Edellinen kuolemani pikkupoikana: tyhmyyttäni pidätin hengitystäni. Ensin oli hirveän paha olo, sitten tuli niin suuri ilo ja riemu, ettei sitä sanoin voi kuvata! Tiesin kuolevani, tiesin pääseväni täältä pois! Voi sitä onnea!
Sitä edellinen kuolemani 500 v aiemmin: Ei se pään irroitus pitkällä, terävällä veitsellä sivaltaen satu yhtään. Seisoin molempien osieni vieressä hopeanvaaleassa hahmossa, jota muut eivät nähneet... - Yksinäinen.mies
Ei tunnu miltään. Minulla ei ole tunteita. Toivottavasti joku terroristi ajaa rekka autolla yli kuten tukholmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161