Olen matkalla kadotukseen

Kadotettu_sielu

Tulin kauan sitten nuorena uskoon, ja se oli hyvin voimakas, tajuntaa laajentava elämys ja kokemus, mutta jossain vaiheessa on Jumalan Henki jättänyt minut. Pappi, joka julistaa minulle kaikki syntini anteeksi jumalanpalveluksessa, valehtelee. En saa syntejäni anteeksi.

Yleinen synninpäästö on papilta vakava virhe, kun sen kohteena on muiden kirkossa kävijöiden lisäksi myös ihminen, jonka puolesta ei pidä rukoilla ja joka on Jumalan Hengen hylkäämä.

Olen usein miettinyt, mikä oli se päivä ja hetki, kun Jumala minut kirosi ja poistui kehostani. Mikä oli se yksittäinen teko tai valinta, joka siirsi minut uskovaisten piirin ulkopuolelle?

Alkoiko luopion tieni siitä päivästä, kun opettelin polttamaan tupakkaa, jota poltan nyt ketjussa? Aloitin sen tavan vasta uskoon tultuani, lähtiessäni sellaisten seurakuntanuorten matkaan, jotka polttivat? Vai onko niin, että Jumala hylkäsi minut silloin, kun tuossa samassa porukassa opettelin juomaan olutta, jota teen nyt lähes jatkuvasti?

Entä se aika, kun opiskelemaan lähdettyäni löysin ei-uskovaisen tyttöystävän, jonka kanssa harrastin esiaviollista seksiä usein ja rajusti? Jättikö Jumala minut sen ensimmäisen yhdynnän takia?

Uskon tuloni jälkeen tutustuin helluntailaisiin, ja uudet tuttuni yrittivät saada minua uskovien kasteelle. Kuulin, miten kaste voi muuttaa ihmisen elämän, tuoda armolahjoja ja aikaansaada parannuksen tekemisen. Olin vakavassa kastekriisissä, mutta en ottanut kastetta - siksikö Jumala minut hylkäsi?

Tuhansia kertoja olen rukoillut, että Jumala selvästi ilmoittaisi minulle sen hetken, jolloin Hän minut jätti, mutta en ole saanut minkäänlaista vastausta. Jumala on aivan hiljaa.

Hän ei vastaa Raamatun tekstien kautta, ei papin saarnojen, ei kristillisten radio- tai tv-ohjelmien kautta. Hän ei lähetä luokseni enkeliä kertomaan syytä, eikä ohjaa kotiovelleni uskovaista ihmistä, joka olisi saanut Herralta käskyn tulla puhumaan minulle luopiouteni syistä.

Jumala ei puhu äänenä pääni sisällä, hän ei puhu kirjoitetussa tekstissä eikä toisten puhumien sanojen kautta. Hän ei kerro syytä siihen, miksi, milloin ja millä tavalla minä joskus aikoinani valitsin helvetin tulijärveen johtavan tien.

Tosiasia on, että en elä uskovaisen elämää, vaan kadotukseen menevän saastaisen elukan elämää, eikä Jumala anna minulle voimaa parannuksen tekemiseen, vaikka olen sitä vuosien ajan rukoillut. Täydellinen radiohiljaisuus, ei vinkkiä, ei kuiskaustakaan luopumiseni ajankohdasta tai syystä, tai keinoista muuttua. Jumalan armo ei enää yllä minuun asti.

"...saastainen saastukoon edelleen", sanoi Jeesus Johanneksen ilmestyksessä.

69

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadotuksen_lapsi

      Et ole onneksi murheesi kanssa yksin. Meitä on monia.

    • Älä_pelkää

      Sinä päivänä kun Jumalan Pyhä Henki jättää ihmisen et enää etsi häntä, et rukoile, et käänny hänen puoleensa, et halua olla Jumalan lapsi.
      Silloin kun ihminen pilkkaa armon Henkeä ja Jumalaa, kun hän tekee Pyhän Hengen pilkan ei Jumala häntä enää kutsu.
      Saatana syöttää valheitaan että et ole osallinen armosta ja Jumalan Hengestä. Aina kun ihminen etsii ja ymmärtää Jumalan olevan totuus, hän on Jumalan vaikuttaman rakkauden alla ja kaipaa Jumalan luo. Silloin voit palata ja uudistua, voit löytää ja tulla uudelleen Jumalan luo. Uudistusta ennen käy tuhkan tie jolloin koet että olet paha ja mitätön, kaikessa rikot. Kaikella on tarkoitus ja kaikki kokemasi on opettanut sinua näkemään että Jumalan sana on kunnioitettava ja vakavasti otettava.
      Halajamalla hän halajaa henkeä jonka on pannut sinuun asumaan. Ei sinun vaan oman rakkautensa runsauden tähden, yksin armosta.
      Efesolaiskirje 8. "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja."
      Hän itse sanoo: Jeremia:3:14 "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra.."

      "Valitsit huonon kun valitsit mun, vaan oli valintas sun.
      Kaikkea puutun ja kaikessa rikon, vaan olen sittenkin sun.
      Valitsit huonon ja kalliiseen hintaan, kun sinä valitsit mun.
      Kaiken perin mä isäni luona, mä perin kanssasi sun". (Lainaus)

    • SyntinenVanhurskas

      Tjaa, tjaa. Kuten myös edellinen kirjoittaja sanoo, et ole murheesi kanssa yksin. Tunnen fiiliksen.

      Sanoisin, että olet uskonut helluntailaisen ansio-opin ja kun et täytä ansioita ja sinulla menee huonosti ja ihan totta: ihan omien valintojesi mukaan ja niiden seurauksena, oletat että Jumala on hylännyt sinut.

      Jumala ei ole hylännyt sinua, mutta Hän ei elä niissä synneissä, syntielämässä joita teet. Me kaikki olemme syntisiä, tästä riipasta emme pääse koskaan tässä elämäsasä eroon, mutta kyse on hengenmuutoksesta. Hengenparannuksesta.

      Vaikuttaisi siltä, rakas höperö, että Jumala puhuttelee sinua, eli kutsuu takaisin luokseen. Sillä "ei kukaan voi tulla Isän tykö, ellei Isä Itse häntä vedä" (Jeesus). Tuo kaipauksesi Jumalan luo on juuri sitä Jumalan omaa tekoa, kutsua! Muutoin et edes kaipaisi.

      Sitten on vielä helluntailaisten levittämä menestysteologia. Sinulle on kerrottu JA SINÄ OLET USKONUT, että uskovan elämään eivät vaikeudet kuulu. Kun näet Ristin Tien, taistelun syntiä vastaan, hengenkilvoituksen, luulet olevasi "Jumalan hylkäämä". Et ole.

      Meille kerrotaan monenlaisia asioita, mutta me päätämme MITÄ ME USKOMME. Hylkää hengestäsi menestysteologinen harha ja ymmärrä, että Jeesuksen Tie on Ristin Tie.

      Ihan samoin itse parahtelen ajoittain, sillä itselläni on erittäin vaikea elämä, ollut vauvasta tähän päivään asti. Sairauksia ja muuta kärsimystä, monen pahuuden kokemista. Siis aivan täydessä helvetissä tarpomista. Kun yksi vaiva jättää, niin kohta tulee toinen paha. Usko tässä sitten Jumalan siunauksiin! Olen toisinaan erityisen vihainen Jumalalle ja haukun sekä Isän, että Pojan, Pyhää Henkeä en uskalla herjata, mutta teoriassa Hänkin saa pienen osansa, sillä Hänkin on Yhtä Jumalaa.

      Pitemmittä jaarituksitta, mitä sinun mielestäni pitäisi tehdä: Mene Jumalan eteen, äläkä jätä Häntä rauhaan ennenkuin Hän selkeästi vastaa sinulle. Kyllä, Hänelläkin on velvollisuutensa! Hän ei voi noin vain hylätä, siksi että erehdyit esim. tupakanpolttoon. Tupakan poltto tosin on erittäin ruma ja jumalaton tapa. Itse poltin vuosikymmeniä, vierotin itseni, ratkesin. Ja kuitenkin "olin uskossa"! Sitten päätin stumpata viimeisen kerran. Harkitsin asiaa, tein valmistelut ja stumppasin. Pahin kotivieroitus kesti noin 5 päivää, sitten alkoi helpottaa. Olen nyt ollut, luullakseni n. 9 ½ vuotta polttamatta. Vieroituksessa auttoi apteekin tupakanvieroituspurkat, sekä monta pussillista karkkia, pääasiassa lakritsia. Älä heitä tupakoita pois, vaan polta ne harkitusti loppuun. Jos heittää pois, menee muutama tunti ja pyllistelet roskalavalla tonkimassa niitä esiin. Aski loppuun, ei kauppa-asioille muutamaan päivään (etukäteen ostettava usean päivän ruuat). Ja siinä se on. Edes yksi voitto! Hah!
      .

    • Sinä olet jo saanut hyvän vastauksen nimimerkiltä Älä -pelkää ja tuo edellinenkin vastaus on hyvä. Mutta minäkin tahdon rohkaista teitä "kadotukseen matkalla olevia" Jumalan armon ympäröimiä raukkoja.

      Joku on sanonut että Raamatussa on 365 kertaa "älä pelkää". Tuo sana on vuoden jokaiselle päivälle. Jokaiselle päivälle Jumala sanoo Häntä pelkäävilleen, kunnioittaville, ihmisille "Älä pelkää". Näiden ihmisten joukkoon sinäkin kuulut tekstistäsi päätellen.

      Tätä palstaa kun lukee ja jos uskoo kaikkia kirjoittajia, tulee pelkoja ja ahdistuksia ja voi menettää jopa toivon pelastuksesta. Jumala ei sellaista vaikuta. Sen vaikuttaa se toinen henki joka ei ole Jumalasta. Toinen henki pyrkii viemään ihmistä masennukseen ja toivottomuuteen ja hylkäämään armon antajansa. Sinä et kuitenkaan ole hyljännyt Häntä koska sinä huokaat Hänen puoleensa ja ajattelet että Hän on hyljännyt sinut. Sitä Hän ei kuitenkaan ole tehnyt.

      Huomaa ettei tuomiopäivä ole vielä tullut. Et ole toivoton tapaus Jumalalle. Vielä on mahdollista kokea pelastus ja riemuita siitä. Jumalan mielen mukainen murhe johtaa ihmistä ainoan Pelastajan Jeesuksen Kristuksen luokse, se johtaa parannukseen joka on Jeesuksen Kristuksen luokse tulemista, se on kääntymystä Herran puoleen. Ja sitä sinä olet koko ajan tehnyt kaikissa taisteluissasi ja niistä huolimatta. Se on siis Jumalan Henki joka vie sinua kohti Jeesusta Kristusta. Ja Jeesus ottaa vastaan ja pelastaa jokaisen, joka tulee Hänen luokseen.

      Jumala sanoo: "Lukekaa Herramme pitkämielisyys pelastukseksi" (2 Piet 3:15). "Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä" (1 Piet 1:13). "Jumalan voimasta te varjellutte uskon kautta pelastukseen" (1 Piet 1:5).

      Monet uskovat pelkäävät menettävänsä pelastuksen kun tulee pahjoja päiviä ja pahoja aikoja. Mutta Jeesus lupaa vielä ettei kukaan voi ryöstää ihmistä, joka kerran on tullut Hänen pelastamakseen, Hänen ja Isän kädestä. Ei myöskään tuska, ei ahdistus, ei pelko, ei vaino, ei nälkä, ei alastomuus (oman toivottomuuden ja syntisyyden näkeminen) eikä mikään luotu voi erottaa Jeesuksen omaa Hänen kädestään ja Hänen rakkaudestaan.

      Jumalan armo ja Jumalan rakkaus vetää sinua Jeesuksen luokse. Ei siksi että sinä saisit pelastuksen. Sen Jumala on jo antanut sinulle armosta Jeesuksessa Kristuksessa. Vaan siksi että sinä pääsisit kokemaan sen ja iloitsemaan siitä.

      • >>>Jumala sanoo: "Lukekaa Herramme pitkämielisyys pelastukseksi" (2 Piet 3:15). "Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä" (1 Piet 1:13). "Jumalan voimasta te varjellutte uskon kautta pelastukseen" (1 Piet 1:5). <<<

        Näissä Raamatun Sanoissa kehotetaan lukemaan Herran pitkämielisyys, käsivällisyys, pelastukseksi. Sitten panemaan täysi toivo armoon joka annetaan Jeesuksen tulemuksessa. Ja sitten todistetaane että Jumalan voimata uskova varjeltuu pelastukseen. Mihin me panemme nämä Sanat ja miten meidän tulsi suhtautua niihin. Ne ovat Elävän Jumalan Sanoja palvelijansa Pietarin kautta.

        Jumalan Sana on elävä Sana ja se vaikuttaa meissä jotka uskomme Sanan. Sana vaikuttaa meissä sitä mitä varten Jumala on sen lähettänyt. Sana siis pelastaa koska Sana on lähetetty taivaasta pelastamaan syntisiä ja itsessään täysin toivottomia ihmisiä. Sanassa, Jeesuksessa Kristuksessa Jumala on pelastanut jokaisen ihmisen. Ihmisen tarvitsee vain tulla sisälle Jeesukseen Kristukseen ja hän on pelastunut ja pelastuu Hänessä. "Ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room 8:1).

        Jos joku Jeesuksen lammas eksyy tai karkaa laumasta, Jeesus lähtee etsimään lammastaan palauttaakseen sen hyvälle ja rehevälle laitumelle. Ei Jeesus lähde etsimään lammastaan lyödäkseen sitä ja tappaakseen sen. Kun "karannut lammas" näkee Herran lähestyvän, se voi pelätä että Herra on tullut tuomitsemaan ja lyö sitä. Mutta Herralla onkin hyvät ajatukset ja tarkoitukset lammasta kohtaan. Herra Jeesus on täynnä armoa ja sääliä kärsivää lammasta kohtaan.

        Uskova, joka on joutunut elämässään vaikeuksiin ja on jo tuominnut itsensä helvettiin ja huokaa Hyvän Paimenen puoleen, onkin jo Hyvän Paimenen kutsussa. Lammas kuulee Hänen äänensä. Silloin lampaan ei tarvitse pelätä vaan antaa ottaa itsensä kiinni. "Antakaa pelastaa itsenne" (Jes 45:22, Apt 2:40). Niin Hyvä Paimen nostaa lampaansa käsivarsilleen ja kantaa sitä hellästä yli rotkojen ja vaarojen kunnes Hän on tullut hyvälle turvalliselle laitumelle. Silloin vasta Hän päästää lampaansa sylistään juoksemaan ja syömään.

        Mitä tahdon tällä sanoa? Sitä että kun joskus uskoon tullut ihminen, joka luulee menettäneensä pelastuksen koska ajattelee menettäneen Pelastajansa, kärsii synneistään ja huokaa Herran puoleen, hän on jo Herran Jeesuksen löytämä. Hän on Herran sylissä ja Herra Jeesus kantaa häntä.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Jumala sanoo: "Lukekaa Herramme pitkämielisyys pelastukseksi" (2 Piet 3:15). "Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä" (1 Piet 1:13). "Jumalan voimasta te varjellutte uskon kautta pelastukseen" (1 Piet 1:5). <<<

        Näissä Raamatun Sanoissa kehotetaan lukemaan Herran pitkämielisyys, käsivällisyys, pelastukseksi. Sitten panemaan täysi toivo armoon joka annetaan Jeesuksen tulemuksessa. Ja sitten todistetaane että Jumalan voimata uskova varjeltuu pelastukseen. Mihin me panemme nämä Sanat ja miten meidän tulsi suhtautua niihin. Ne ovat Elävän Jumalan Sanoja palvelijansa Pietarin kautta.

        Jumalan Sana on elävä Sana ja se vaikuttaa meissä jotka uskomme Sanan. Sana vaikuttaa meissä sitä mitä varten Jumala on sen lähettänyt. Sana siis pelastaa koska Sana on lähetetty taivaasta pelastamaan syntisiä ja itsessään täysin toivottomia ihmisiä. Sanassa, Jeesuksessa Kristuksessa Jumala on pelastanut jokaisen ihmisen. Ihmisen tarvitsee vain tulla sisälle Jeesukseen Kristukseen ja hän on pelastunut ja pelastuu Hänessä. "Ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room 8:1).

        Jos joku Jeesuksen lammas eksyy tai karkaa laumasta, Jeesus lähtee etsimään lammastaan palauttaakseen sen hyvälle ja rehevälle laitumelle. Ei Jeesus lähde etsimään lammastaan lyödäkseen sitä ja tappaakseen sen. Kun "karannut lammas" näkee Herran lähestyvän, se voi pelätä että Herra on tullut tuomitsemaan ja lyö sitä. Mutta Herralla onkin hyvät ajatukset ja tarkoitukset lammasta kohtaan. Herra Jeesus on täynnä armoa ja sääliä kärsivää lammasta kohtaan.

        Uskova, joka on joutunut elämässään vaikeuksiin ja on jo tuominnut itsensä helvettiin ja huokaa Hyvän Paimenen puoleen, onkin jo Hyvän Paimenen kutsussa. Lammas kuulee Hänen äänensä. Silloin lampaan ei tarvitse pelätä vaan antaa ottaa itsensä kiinni. "Antakaa pelastaa itsenne" (Jes 45:22, Apt 2:40). Niin Hyvä Paimen nostaa lampaansa käsivarsilleen ja kantaa sitä hellästä yli rotkojen ja vaarojen kunnes Hän on tullut hyvälle turvalliselle laitumelle. Silloin vasta Hän päästää lampaansa sylistään juoksemaan ja syömään.

        Mitä tahdon tällä sanoa? Sitä että kun joskus uskoon tullut ihminen, joka luulee menettäneensä pelastuksen koska ajattelee menettäneen Pelastajansa, kärsii synneistään ja huokaa Herran puoleen, hän on jo Herran Jeesuksen löytämä. Hän on Herran sylissä ja Herra Jeesus kantaa häntä.

        Tätä edellä kertomaani olen itse omassa elämässäni saanut kokea. En siis puhu uskonnollisista teorioista. Muistan omasta uskoon tulostani erään mielenkiintoisen yksityiskohdan.

        Tulin uskoon ollessani 31 vuotias. Silloin koin uskoon tulon ja uudestisyntymisen.

        Mutta olin jo lapsena rippileirillä kokenut Jumalan rakkautta ja läheisyyttä elämässäni. Uskon että tulin uskoon rippileirillä ja Jeesus Kristus tuli elämääni. Minä siis tulin sisälle Pelastukseen, sisälle Jeesukseen Kristukseen ja niin myös sisälle Jumalan pelastavaan armoon 15 vuotiaana. Tai ehkä olin sisällä Pelastuksessa paljon aikaisemmin, en tiedä, Jumala sen tietää.

        Raamattu todistaa että Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille (Tiit 2:11). Tämä ihmisen pelastava armo on Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kun uskova on Jeesuksessa Kristuksessa, uskova on sisällä Jumalan pelastavassa armossa. Silloin Jumalan armo on myös uskovan olotila, hän on armossa:

        "Silvanuksen, uskollisena pitämäni veljen, avulla olen lyhyesti kirjoittanut teille kehottaen ja vakuuttaen, että se armo, jossa te olette, on todellinen Jumalan armo" (1 Piet 5:12).

        Koska uskovan pelastava armo on Jumalasta, ja Jumala on kärsivällinen "lukekaa Herramme pitkämielisyys pelastukseksi", Jumala ei ota kovin helposti pois pelastavaa armoaan ihmiseltä. Me uskovat luulemme että Jumala jättää meidät heti kun tulee vähän syntiä ja pahoja aikoja. Näin sen ei kuitenkaan tarvitse olla. Jumala näkee meidän sydämiin ja se on ratkaisevaa mitä sydämissämme tahdomme ja mihin pyrimme sydämissämme.

        Nyt sitten mennän siihen uskoon tulooni ja sen kokemiseen. Tulin siis uskoon uudelleen 31 vuotiaana. Siinä oli ollut välissä ehkä 10-12 vuotta jolloin uskon asiat olivat minulta jääneet, oli tullut muita asioita ja tietysti paljon syntiä. Mutta silloin Jumala tuli uudelleen, Hyvä Paimen alkoi palauttamaan lammastaan hyvälle rehevälle laitumelleen, Hän veti minua luokseen hyvin voimakkaasti. Hän sanoi minulle hengellisen laulun sanoin ruotsiksi: "Genom blodet har han frälst mig och bevarat mig som sin". Minä koin hyvin voimakkaasti sen että Jumala oli ollut kanssani kaikki nämä vuodet ja varjellut minua omanaan. Koin että Pyhä Henki sanoi minulle tämän laulun sanojen kautta:

        "Minä olen pelastanut sinut jo lapsena. Olen varjellut ja pitänyt sinut omanani, omana lapsenani, kaikki nämä vuodet kun olet ollut eksyksissä. Nyt minä olen tullut palauttamaan sinut tahtooni ja suunnitelmaani. Lopeta kahden tien kulkemisesi ja anna koko elämäsi minulle ja palvele minua."

        https://www.youtube.com/watch?v=uGNVGskbGAk


      • näitäriittää

        jaikal se vaan jaksaa tuoda itseään esille vuodesta toiseen. Voi jos kerrankin pysyisit asiassa ja heittäisit MINÄ MINÄ MINÄ pois.

        Ei aloittaja ollut kiinnostunut sinun elämänkerrasta .


      • näitäriittää kirjoitti:

        jaikal se vaan jaksaa tuoda itseään esille vuodesta toiseen. Voi jos kerrankin pysyisit asiassa ja heittäisit MINÄ MINÄ MINÄ pois.

        Ei aloittaja ollut kiinnostunut sinun elämänkerrasta .

        >>>Ei aloittaja ollut kiinnostunut sinun elämänkerrasta .<<<

        Oletko aloittaja vai tunnetko hänet ja tiedät ettei hän ole kiinnostunut minun elämänkerrasta? Vai mistä tiedät?

        Jos sinua loukkaa tai kiusaa "minä", vaihda minän paikalle vaikka oma nimesi tai naapurin nimi tai mikä nimi tahansa. Tämä kokemani asia oli Jumalasta ja se koskee, ei vain minua, vaan kaikkia ihmisiä. Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumala on armollinen ja kärsivällinen meitä kohtaan. Jos Hän ei olisi sitä, kukaan ei voisi pelastua.

        Jumala on monen "luopion" ja syntisen raukan kanssa vaikka he luulevat että Jumala on kaukana ja on jättänyt heidät. Jumala ei kovin helpolla hylkää kadonnutta eikä edes karannutta lammastaan. Sitä tahdon kertoa. Uskon että monilla vanhoilla uskovilla on samanlaisia kokemuksia Jumalasta. Mutta kun näistä asioista ja kokemuksista kertoo rohkaisuksi toisille, pitäisikö käyttää toisen nimeä jottei kukaan loukkaannut "minään"?


    • jari-pekka--65

      "jossain vaiheessa on Jumalan Henki jättänyt minut"
      Jumalan Rakkaus ei voi hylätä. Jeesus Kristus on siitä tae. "Niin on Jumala maailmaa (sinua) rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään (sinäkään) hukkuisi....."

      Jeesus kantoi meidän syntivelkamme. Sinun. Ihan kaikki. Jo kaksituhatta vuotta sitten. Jumala ei ole sinua hylännyt. Sen voi vain ihminen itse tehdä tietoisella päätöksellä, jossa päättää kääntää selkänsä Jumalalle. Mutta sinä et ole tehnyt niin, koska täällä nyt painit sen kanssa. Se, joka uskottelee sinulle, että Jumalan Henki on jättänyt sinut on sielunvihollinen, joka yrittää saada sinut toivottomaan tilaan.

      Jos tunnet, että olet etääntynyt Jumalasta, niin sinulle Jumala sanoo; "Tulkaa takaisin varustukseen, te vangit, joilla on toivo; myös tänä päivänä minä julistan: kaksin verroin minä sinulle korvaan."

      Et ole edes menettänyt mitään. Jumalalla on kaikki aarteet sinua varten varastossa ja ne päivät, jotka olet kulkenut omia polkujasi, ne kaikki korvataan sinulle niin, että sinusta tuntuu, kuin et olisi koskaan pois ollutkaan. Eikä sun tarvi tehdä mitään katumusharjoituksia. Ei sun tarvi ikäänkuin kärsiä ensin, ennen kuin voit levätä Isän sylissä. Ei, vaan sormus laitetaan sormeen heti ja kaikki on niin kuin olla pitääkin. (tuhlaajapojan kertomus)

    • KatumustaJaUskoa

      Aloittaja:
      "Pappi, joka julistaa minulle kaikki syntini anteeksi jumalanpalveluksessa, valehtelee. En saa syntejäni anteeksi.

      Yleinen synninpäästö on papilta vakava virhe, kun sen kohteena on muiden kirkossa kävijöiden lisäksi myös ihminen, jonka puolesta ei pidä rukoilla ja joka on Jumalan Hengen hylkäämä."

      Jopas on tarinaa. Se ei ole pappi joka sinulle valehtelee vaan Paholainen. Pappi ei omasta päästään jakele synninpäästöjä, vaan synninpäästö seuraa ensin Jumalan sanaa, sitten synnintunnustusta, Jumalan sanaa ja nyt synninpäästön. Papin julistama synninpäästö perustuu siis Raamattuun, jos toimit sen mukaan kuin synnintunnustus edellyttää.

      Miksi sinun puolestasi ei pitäisi rukoilla? Jos Jumalan Henki on hylännyt sinut, silloin juuri Häntä tuleekin rukoilla! Et sinä ole ensimmäinen etkä viimeinen joka tuota on kokenut. Daavidin katumuspsalmi on juuri kuin sinulle tehty:

      Psalmi 51: 1-19
      Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi, kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.

      1 Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
      2 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
      3 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
      4 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
      5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
      6 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
      7 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
      8 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
      9 Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
      10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
      11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
      12 Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.

      13 Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.
      14 Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi.
      15 Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
      16 Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.
      17 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.
      18 Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
      19 Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi.
      *** ***

      Jumala ei muuta odota kuin että lähestyt Häntä rehellisesti, hyväksyt Hänet sellaisena kuin Hän todella on, eikä sellaisena kuin Hän on sinun kuvitelmissasi.

      Jumala on erittäin jämerä Henki. Ankara ja armollinen. Hän ei suvaitse epäkunnioittavaa käyttäytymistä, pilkkaa. Kaikenmaailman fiilistelyt ja ylistystanssit ovat jumalanpilkkaa. Jumalaa lähestytään todellisessa synnintunnossa, katumuksessa ja uskossa ja aikeessa tehdä parannus ja tässä aikeessa ja rukouksessa Häneltä pyydetään voimaa ja että Hän muuttaa elämämme sellaiseksi kuin Hänen edessään kuuluu olla. Että Hän vaikuttaisi parannuksen sinussa.
      .

    • Näkiä

      En ymmärrä että olet ollut uskossa ja Jumala on sinut jättänyt. Olet itse lähtenyt omille teille ja pyydät olemaan uskollinen. En usko että Jumala sinut jättänyt, vaan vetäytynyt sivuun surulisena. Ja kaikella Rakkaudella haluaa sinut omakseen kokonaisena. 100% eikä mistään väliltä koska Jumala on antanut 100% itsensä, kun Hän antoi ainokaisen poikansa Jeesuksen ristin kuolemaan. Hän voisi sanoa kuole itse syntiesi edestä, mutta ei Hän antoi ainokaisen poikansa kantamaan koko maailman synnit jottei meidän tarvi kuolla vaan Jeesus kuoli meidän puolesta. Tämä on tosi rakkaus, Hän kateuteen asti halajaa meitä, mutta ei tee väkivaltaa. Vaan antaa itse valita.

    • voi.jaikali

      Voi voi näitä selityksiäsi Jaikali !

      Ja sinä väitit olevasi Jumalan asettama opettaja !

      Tässä pieni lainaus kirjoituksestasi:

      " Tulin uskoon ollessani 31 vuotias. Silloin koin uskoon tulon ja uudestisyntymisen.

      Mutta olin jo lapsena rippileirillä kokenut Jumalan rakkautta ja läheisyyttä elämässäni. Uskon että tulin uskoon rippileirillä ja Jeesus Kristus tuli elämääni. Minä siis tulin sisälle Pelastukseen, sisälle Jeesukseen Kristukseen ja niin myös sisälle Jumalan pelastavaan armoon 15 vuotiaana. Tai ehkä olin sisällä Pelastuksessa paljon aikaisemmin, en tiedä, Jumala sen tietää. "

      Ei hyvää päivää sentään, olet tuon mukaan tullut 2 kertaa uskoon eli uudestisyntynyt !

      Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !

      Herää jo näistä harhoistasi ja lopeta tälläisten harhaoppien levittely vihdoinkin !

      • Sinun kanssasi ei pitäisi käydä keskustelemaan koska sitä ei voida käydä asiallisesti toista kunnioittaen. Mutta vastaan koska esität sellaisia asioita että en voi olla tämän kerran kommentoimatta.

        >>>Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !<<<

        Tämän tähden tämä asia onkin mielenkiintoinen asia. Tätä monet aikuisella ikää uskoon tulleet ihmiset pohtivat koska he muistavat olleensa lapsena lapsen uskossa. Kysymys onkin sitten että mitä silloin lapsena tapahtui kun koettiin jotakin hengellistä joka varmasti oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa. Tultiinko uskoon ja uudestisynnyttiin ja oltiin jo silloin Jumalan lapsia, vai mitä siinä tapahtui?

        Minä tiedän että olin uskossa 15 -vuotiaana rippileirillä ja sen jälkeen. Jos minulta olisi silloin kysytty olenko uskossa Jeesukseen Kristukseen, olisin varmasti tunnustanut Jeesuksen Herrakseni. Olisin tunnustanut uskovani Häneen. Ja Raamattu todistaa ettei sitä tunnustusta voi antaa muuten kuin Pyhässä Hengessä.

        Mutta sitten aikuiseksi tultuani uskon asiat jäivät ja tulin uudelleen uskoon vasta 31- vuotiaana. Ja näitä kahta kokemusta sinä eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi koska ne ovat jo tapahtuneet, niin turha on taistella vastaan.

        Mutta jos minä 20 - 30 vuoden iässä olin luopio, todistukseni on hyvin rohkaiseva toisille luopioille. Sillä jos minä uskosta luovuttuani luopiona uudistuin 31- vuotiaana, niin onhan selvää että kuka tahansa muukin lapsena uskoon tullut luopio voi uudistua ja tulla uudelleen uskoon aikuisella ikää. Enhän ole muita ihmisiä erikoisempi tai Jumalalle rakkaampi ihminen.

        Mutta jos minä uudestisynnyin vasta 31- vuotiaana, mitä minulle tapahtui 15 -vuotiaana rippileirillä koska minä olin silloin uskossa ja sain kokea Jumalan armoa ja rakkautta ihanasti. Uskoon tultuani 31 -vuotiaana minä koin samaa Jumalan rakkautta ja läsnäoloa elämässäni kuin silloin rippileirillä.

        Mitä minulle siis tapahtui 15 ja 31- vuotiaana?

        Itse ajattelen että tulin uskoon, elikkä uudestisynnyin 15 -vuotiaana ja Herra oli ollut minun kanssani kaikki luopiovuoteni ja uudisti minut väkevästi minun ollessa 31 -vuotias. Tämän Jumala voi tehdä toisillekin luopioille. Raamattu kyllä antaa ymmärtää että Jumala on armollinen ja kärsivällinen. Ihmisten kärsivällisyys "luopioita" kohtaan on vähän vähäisempää koska ihmisellä ei ole Jumalan armollisuutta tai Jumalan kärsivällisyyttä.


      • markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinun kanssasi ei pitäisi käydä keskustelemaan koska sitä ei voida käydä asiallisesti toista kunnioittaen. Mutta vastaan koska esität sellaisia asioita että en voi olla tämän kerran kommentoimatta.

        >>>Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !<<<

        Tämän tähden tämä asia onkin mielenkiintoinen asia. Tätä monet aikuisella ikää uskoon tulleet ihmiset pohtivat koska he muistavat olleensa lapsena lapsen uskossa. Kysymys onkin sitten että mitä silloin lapsena tapahtui kun koettiin jotakin hengellistä joka varmasti oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa. Tultiinko uskoon ja uudestisynnyttiin ja oltiin jo silloin Jumalan lapsia, vai mitä siinä tapahtui?

        Minä tiedän että olin uskossa 15 -vuotiaana rippileirillä ja sen jälkeen. Jos minulta olisi silloin kysytty olenko uskossa Jeesukseen Kristukseen, olisin varmasti tunnustanut Jeesuksen Herrakseni. Olisin tunnustanut uskovani Häneen. Ja Raamattu todistaa ettei sitä tunnustusta voi antaa muuten kuin Pyhässä Hengessä.

        Mutta sitten aikuiseksi tultuani uskon asiat jäivät ja tulin uudelleen uskoon vasta 31- vuotiaana. Ja näitä kahta kokemusta sinä eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi koska ne ovat jo tapahtuneet, niin turha on taistella vastaan.

        Mutta jos minä 20 - 30 vuoden iässä olin luopio, todistukseni on hyvin rohkaiseva toisille luopioille. Sillä jos minä uskosta luovuttuani luopiona uudistuin 31- vuotiaana, niin onhan selvää että kuka tahansa muukin lapsena uskoon tullut luopio voi uudistua ja tulla uudelleen uskoon aikuisella ikää. Enhän ole muita ihmisiä erikoisempi tai Jumalalle rakkaampi ihminen.

        Mutta jos minä uudestisynnyin vasta 31- vuotiaana, mitä minulle tapahtui 15 -vuotiaana rippileirillä koska minä olin silloin uskossa ja sain kokea Jumalan armoa ja rakkautta ihanasti. Uskoon tultuani 31 -vuotiaana minä koin samaa Jumalan rakkautta ja läsnäoloa elämässäni kuin silloin rippileirillä.

        Mitä minulle siis tapahtui 15 ja 31- vuotiaana?

        Itse ajattelen että tulin uskoon, elikkä uudestisynnyin 15 -vuotiaana ja Herra oli ollut minun kanssani kaikki luopiovuoteni ja uudisti minut väkevästi minun ollessa 31 -vuotias. Tämän Jumala voi tehdä toisillekin luopioille. Raamattu kyllä antaa ymmärtää että Jumala on armollinen ja kärsivällinen. Ihmisten kärsivällisyys "luopioita" kohtaan on vähän vähäisempää koska ihmisellä ei ole Jumalan armollisuutta tai Jumalan kärsivällisyyttä.

        Jos Raamattua pidämme ymmärryksen antajana, niin ihminen ei synny JUMALASTA kuin kerran eli saa uskon Jeesukseen syntien sovittajana ja piste.

        Tietysti ihminen fiktiivisesti kuvittelee olleensa uskossa, jos kuuli kirkon kellojen soivan ja pysähtyi niitä kuuntelemaan tai ollessaan kumminsa luona ja kahvihetkessä kummi kertoi kummiuden merkityksestään tai ihmisen ollessa kirkon rippileirillä, niin leirin johtaja kertoi uuden asian , joka jäi mieleen pyörimään jne..... Näitä kuvitelmia ihmisillä lienee repullinen, jos kaksikin ja ihmiset kuvittelevat tulleensa Jeesuksen luo ja uskoon ja aikuistuessaan luopunensa uskostaan ja myöhemmin taas syntyneensä uudestaan JUMALASTA ja taas saaneensa uskon Jeesukseen. No, eikö tässä olekkin kysymnyksessä puhtaasti ihmisen omt aatokset ja puhtaasti itsensä kautta kuviteltu pelastaminen. Ei JUMALA huopaa ja souda ihmisen pelastuksen kanssa.

        Sitä vaan edelleen ihmettelen, miksi niiin yksinkertainen asia kuin pelastuminen tehdään vaikeaksi ymmärtää ja jopa vesittää sitä fiktiivisellä kuvituksellaan.


      • markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinun kanssasi ei pitäisi käydä keskustelemaan koska sitä ei voida käydä asiallisesti toista kunnioittaen. Mutta vastaan koska esität sellaisia asioita että en voi olla tämän kerran kommentoimatta.

        >>>Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !<<<

        Tämän tähden tämä asia onkin mielenkiintoinen asia. Tätä monet aikuisella ikää uskoon tulleet ihmiset pohtivat koska he muistavat olleensa lapsena lapsen uskossa. Kysymys onkin sitten että mitä silloin lapsena tapahtui kun koettiin jotakin hengellistä joka varmasti oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa. Tultiinko uskoon ja uudestisynnyttiin ja oltiin jo silloin Jumalan lapsia, vai mitä siinä tapahtui?

        Minä tiedän että olin uskossa 15 -vuotiaana rippileirillä ja sen jälkeen. Jos minulta olisi silloin kysytty olenko uskossa Jeesukseen Kristukseen, olisin varmasti tunnustanut Jeesuksen Herrakseni. Olisin tunnustanut uskovani Häneen. Ja Raamattu todistaa ettei sitä tunnustusta voi antaa muuten kuin Pyhässä Hengessä.

        Mutta sitten aikuiseksi tultuani uskon asiat jäivät ja tulin uudelleen uskoon vasta 31- vuotiaana. Ja näitä kahta kokemusta sinä eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi koska ne ovat jo tapahtuneet, niin turha on taistella vastaan.

        Mutta jos minä 20 - 30 vuoden iässä olin luopio, todistukseni on hyvin rohkaiseva toisille luopioille. Sillä jos minä uskosta luovuttuani luopiona uudistuin 31- vuotiaana, niin onhan selvää että kuka tahansa muukin lapsena uskoon tullut luopio voi uudistua ja tulla uudelleen uskoon aikuisella ikää. Enhän ole muita ihmisiä erikoisempi tai Jumalalle rakkaampi ihminen.

        Mutta jos minä uudestisynnyin vasta 31- vuotiaana, mitä minulle tapahtui 15 -vuotiaana rippileirillä koska minä olin silloin uskossa ja sain kokea Jumalan armoa ja rakkautta ihanasti. Uskoon tultuani 31 -vuotiaana minä koin samaa Jumalan rakkautta ja läsnäoloa elämässäni kuin silloin rippileirillä.

        Mitä minulle siis tapahtui 15 ja 31- vuotiaana?

        Itse ajattelen että tulin uskoon, elikkä uudestisynnyin 15 -vuotiaana ja Herra oli ollut minun kanssani kaikki luopiovuoteni ja uudisti minut väkevästi minun ollessa 31 -vuotias. Tämän Jumala voi tehdä toisillekin luopioille. Raamattu kyllä antaa ymmärtää että Jumala on armollinen ja kärsivällinen. Ihmisten kärsivällisyys "luopioita" kohtaan on vähän vähäisempää koska ihmisellä ei ole Jumalan armollisuutta tai Jumalan kärsivällisyyttä.

        Ihmisen ollessa vielä pienen lapsen asteella, niin tätä lasta vanhemmat ja ympäristö voi ohjata kuin litran mittaa. Esim. jos aikoinaan pojalleni olisin ostanut mopon, niin hän olisi käynyt kasteella ja moni sivullinen olisi kuvitellut lapseni olevan uskossa. Itse en halunnut leikkiä vakavalla asialla.

        Kun / jos ihminen saattaa lapsensa uskoon, niin valitettavasti tämä vaikeuttaa lapsen kehitystä ja itsenäistymistä. Kun lapsi muuttaa pois kotoa, niin siivet ei kanna. Tai jos vanhemmat kuolevat, niin lapsissa oleva " usko" katoaakin kuin tina tuhkaan. Koko lasten elämä on ollut vanhemmille mieliksi elämistä. Tietysti nämäkin lapset / ihmiset voivat syntyä aikuisena JUMALASTA, jos JUMALA on niin aivoittanut. Onhan näillä lapsilla suurempi tietoisuus pelastuksesta kuin normaali ihmisillä. Siis suurempi määrä kylvettyä siementä.

        Tulee vain jaikal väkisinkin mieleen. Ymmärrätkö todella mitä on ihmisen syntyessä JUMALASTA ja miten näkymätön JUMALA tekee uskon ihmiseen. Jos ymmärtäisit, niin itsekkin muutaisit tarinointiasi monikertaisesti JUMALASTA syntymisestä.


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinun kanssasi ei pitäisi käydä keskustelemaan koska sitä ei voida käydä asiallisesti toista kunnioittaen. Mutta vastaan koska esität sellaisia asioita että en voi olla tämän kerran kommentoimatta.

        >>>Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !<<<

        Tämän tähden tämä asia onkin mielenkiintoinen asia. Tätä monet aikuisella ikää uskoon tulleet ihmiset pohtivat koska he muistavat olleensa lapsena lapsen uskossa. Kysymys onkin sitten että mitä silloin lapsena tapahtui kun koettiin jotakin hengellistä joka varmasti oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa. Tultiinko uskoon ja uudestisynnyttiin ja oltiin jo silloin Jumalan lapsia, vai mitä siinä tapahtui?

        Minä tiedän että olin uskossa 15 -vuotiaana rippileirillä ja sen jälkeen. Jos minulta olisi silloin kysytty olenko uskossa Jeesukseen Kristukseen, olisin varmasti tunnustanut Jeesuksen Herrakseni. Olisin tunnustanut uskovani Häneen. Ja Raamattu todistaa ettei sitä tunnustusta voi antaa muuten kuin Pyhässä Hengessä.

        Mutta sitten aikuiseksi tultuani uskon asiat jäivät ja tulin uudelleen uskoon vasta 31- vuotiaana. Ja näitä kahta kokemusta sinä eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi koska ne ovat jo tapahtuneet, niin turha on taistella vastaan.

        Mutta jos minä 20 - 30 vuoden iässä olin luopio, todistukseni on hyvin rohkaiseva toisille luopioille. Sillä jos minä uskosta luovuttuani luopiona uudistuin 31- vuotiaana, niin onhan selvää että kuka tahansa muukin lapsena uskoon tullut luopio voi uudistua ja tulla uudelleen uskoon aikuisella ikää. Enhän ole muita ihmisiä erikoisempi tai Jumalalle rakkaampi ihminen.

        Mutta jos minä uudestisynnyin vasta 31- vuotiaana, mitä minulle tapahtui 15 -vuotiaana rippileirillä koska minä olin silloin uskossa ja sain kokea Jumalan armoa ja rakkautta ihanasti. Uskoon tultuani 31 -vuotiaana minä koin samaa Jumalan rakkautta ja läsnäoloa elämässäni kuin silloin rippileirillä.

        Mitä minulle siis tapahtui 15 ja 31- vuotiaana?

        Itse ajattelen että tulin uskoon, elikkä uudestisynnyin 15 -vuotiaana ja Herra oli ollut minun kanssani kaikki luopiovuoteni ja uudisti minut väkevästi minun ollessa 31 -vuotias. Tämän Jumala voi tehdä toisillekin luopioille. Raamattu kyllä antaa ymmärtää että Jumala on armollinen ja kärsivällinen. Ihmisten kärsivällisyys "luopioita" kohtaan on vähän vähäisempää koska ihmisellä ei ole Jumalan armollisuutta tai Jumalan kärsivällisyyttä.

        Sinuako pitäisi vielä kunnioittaa ?

        Sinä väität olevasi Jumalan asettama opettaja !!!

        Mutta sekoitat kaiken ihan sekaisin, ja hämärrät muidenkin käsitykset näillä omilla sekoiluillasi.

        Sinä et siis tunnu ymmärtävän edes perus asioita.

        Juuri edellisessä viestissäsi ensin väitit ihan selvästi tulleesi uskoon eli uudestisyntyneesi 2 kertaa !

        Siis oikeasti Jaikali Uskoon tullaan, eli uudestisynnytään vain kerran, mutta tämänkin perus totuuden sinä sotkit !

        Jumalan asettama opettaja ei sotke näitä perusasioita !

        Uudestisyntyminen = Hengestä syntyminen = syntyä uudesti ylhäältä = Uskoontulo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Sinä siis tekertelet ihan perus asioissa, ja kuitenkin paisuneisuudessasi väität vielä olevasi Jumalan asettama opettaja !

        HUH HUH HUIJJAA, mitä törkeää valhetta latelet !

        Mene jo vihdoin itseesi ja Herran eteen tekemään parannusta touhuistasi ja valheistasi !!!


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinun kanssasi ei pitäisi käydä keskustelemaan koska sitä ei voida käydä asiallisesti toista kunnioittaen. Mutta vastaan koska esität sellaisia asioita että en voi olla tämän kerran kommentoimatta.

        >>>Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !<<<

        Tämän tähden tämä asia onkin mielenkiintoinen asia. Tätä monet aikuisella ikää uskoon tulleet ihmiset pohtivat koska he muistavat olleensa lapsena lapsen uskossa. Kysymys onkin sitten että mitä silloin lapsena tapahtui kun koettiin jotakin hengellistä joka varmasti oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa. Tultiinko uskoon ja uudestisynnyttiin ja oltiin jo silloin Jumalan lapsia, vai mitä siinä tapahtui?

        Minä tiedän että olin uskossa 15 -vuotiaana rippileirillä ja sen jälkeen. Jos minulta olisi silloin kysytty olenko uskossa Jeesukseen Kristukseen, olisin varmasti tunnustanut Jeesuksen Herrakseni. Olisin tunnustanut uskovani Häneen. Ja Raamattu todistaa ettei sitä tunnustusta voi antaa muuten kuin Pyhässä Hengessä.

        Mutta sitten aikuiseksi tultuani uskon asiat jäivät ja tulin uudelleen uskoon vasta 31- vuotiaana. Ja näitä kahta kokemusta sinä eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi koska ne ovat jo tapahtuneet, niin turha on taistella vastaan.

        Mutta jos minä 20 - 30 vuoden iässä olin luopio, todistukseni on hyvin rohkaiseva toisille luopioille. Sillä jos minä uskosta luovuttuani luopiona uudistuin 31- vuotiaana, niin onhan selvää että kuka tahansa muukin lapsena uskoon tullut luopio voi uudistua ja tulla uudelleen uskoon aikuisella ikää. Enhän ole muita ihmisiä erikoisempi tai Jumalalle rakkaampi ihminen.

        Mutta jos minä uudestisynnyin vasta 31- vuotiaana, mitä minulle tapahtui 15 -vuotiaana rippileirillä koska minä olin silloin uskossa ja sain kokea Jumalan armoa ja rakkautta ihanasti. Uskoon tultuani 31 -vuotiaana minä koin samaa Jumalan rakkautta ja läsnäoloa elämässäni kuin silloin rippileirillä.

        Mitä minulle siis tapahtui 15 ja 31- vuotiaana?

        Itse ajattelen että tulin uskoon, elikkä uudestisynnyin 15 -vuotiaana ja Herra oli ollut minun kanssani kaikki luopiovuoteni ja uudisti minut väkevästi minun ollessa 31 -vuotias. Tämän Jumala voi tehdä toisillekin luopioille. Raamattu kyllä antaa ymmärtää että Jumala on armollinen ja kärsivällinen. Ihmisten kärsivällisyys "luopioita" kohtaan on vähän vähäisempää koska ihmisellä ei ole Jumalan armollisuutta tai Jumalan kärsivällisyyttä.

        Miksi Jaikali minun, joka en väitä olevani opettaja, pitää kaiken aikaa korjailla näitä sinun sotkujasi ???

        Siis riviuskova korjaa opettajan sotkuja.

        Olet aivan kuin pieni taapero, joka sotkee kaikkea kotona, milloin on kukkapurkkien multaa sotkemassa tai tiputtelemassa tavaroita joihin yltää, tai laskee alleen, ja vanhempi saa juosta perässä siivoamassa ja korjaamassa.

        Kuitenkin sinä pidät minua tuona taaperona, ja itseäsi siis vanhempana kun väität itseäsi oikein Jumalan asettamaksi opettajaksi, jota minä taas en väitä olevani.


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinun kanssasi ei pitäisi käydä keskustelemaan koska sitä ei voida käydä asiallisesti toista kunnioittaen. Mutta vastaan koska esität sellaisia asioita että en voi olla tämän kerran kommentoimatta.

        >>>Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !<<<

        Tämän tähden tämä asia onkin mielenkiintoinen asia. Tätä monet aikuisella ikää uskoon tulleet ihmiset pohtivat koska he muistavat olleensa lapsena lapsen uskossa. Kysymys onkin sitten että mitä silloin lapsena tapahtui kun koettiin jotakin hengellistä joka varmasti oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa. Tultiinko uskoon ja uudestisynnyttiin ja oltiin jo silloin Jumalan lapsia, vai mitä siinä tapahtui?

        Minä tiedän että olin uskossa 15 -vuotiaana rippileirillä ja sen jälkeen. Jos minulta olisi silloin kysytty olenko uskossa Jeesukseen Kristukseen, olisin varmasti tunnustanut Jeesuksen Herrakseni. Olisin tunnustanut uskovani Häneen. Ja Raamattu todistaa ettei sitä tunnustusta voi antaa muuten kuin Pyhässä Hengessä.

        Mutta sitten aikuiseksi tultuani uskon asiat jäivät ja tulin uudelleen uskoon vasta 31- vuotiaana. Ja näitä kahta kokemusta sinä eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi koska ne ovat jo tapahtuneet, niin turha on taistella vastaan.

        Mutta jos minä 20 - 30 vuoden iässä olin luopio, todistukseni on hyvin rohkaiseva toisille luopioille. Sillä jos minä uskosta luovuttuani luopiona uudistuin 31- vuotiaana, niin onhan selvää että kuka tahansa muukin lapsena uskoon tullut luopio voi uudistua ja tulla uudelleen uskoon aikuisella ikää. Enhän ole muita ihmisiä erikoisempi tai Jumalalle rakkaampi ihminen.

        Mutta jos minä uudestisynnyin vasta 31- vuotiaana, mitä minulle tapahtui 15 -vuotiaana rippileirillä koska minä olin silloin uskossa ja sain kokea Jumalan armoa ja rakkautta ihanasti. Uskoon tultuani 31 -vuotiaana minä koin samaa Jumalan rakkautta ja läsnäoloa elämässäni kuin silloin rippileirillä.

        Mitä minulle siis tapahtui 15 ja 31- vuotiaana?

        Itse ajattelen että tulin uskoon, elikkä uudestisynnyin 15 -vuotiaana ja Herra oli ollut minun kanssani kaikki luopiovuoteni ja uudisti minut väkevästi minun ollessa 31 -vuotias. Tämän Jumala voi tehdä toisillekin luopioille. Raamattu kyllä antaa ymmärtää että Jumala on armollinen ja kärsivällinen. Ihmisten kärsivällisyys "luopioita" kohtaan on vähän vähäisempää koska ihmisellä ei ole Jumalan armollisuutta tai Jumalan kärsivällisyyttä.

        Miksi kyselet minulta sitä, mitä sinulle on tapahtunut, sinun pitäisi se ITSE tietää ja OTTAA SELVÄÄ RAAMATUSTA !

        Minä en voi tietää sitä, että milloin sinä olet uudestisyntynyt, se sinun pitäisi ITSE TIETÄÄ !

        Minä kyllä tiedän sen, milloin olen uudestisyntynyt, siitä ei ole mitään epäselvää !

        Uudestisynnyin 12 - 13 iässä !

        Ongelmasi näkyy selvästi viestistäsi !

        Sinä kokemustesi kautta tulkitset Sanaa, vaikka sinun tulisi Sanalla selvittää se, mitä sinulle on tapahtunut.

        Sinun olisi tullut Raamatusta edes sen verran tutkia ja ymmärtää, että sinä et voi tulla uskoon eli uudestisyntyä kuin vain kerran !

        Jos tämän edes ymmärtäisit kunnolla, ET IKIPÄIVÄNÄ olisi kirjoittanut tuollaista, mitä kirjoitit !


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinun kanssasi ei pitäisi käydä keskustelemaan koska sitä ei voida käydä asiallisesti toista kunnioittaen. Mutta vastaan koska esität sellaisia asioita että en voi olla tämän kerran kommentoimatta.

        >>>Ei kuule ole millään mahdollista, ei luonnollinen ihminenkään synny kuin kerran, ja Hengestä kun on kerran synnytty niin ei tule toista kertaa !<<<

        Tämän tähden tämä asia onkin mielenkiintoinen asia. Tätä monet aikuisella ikää uskoon tulleet ihmiset pohtivat koska he muistavat olleensa lapsena lapsen uskossa. Kysymys onkin sitten että mitä silloin lapsena tapahtui kun koettiin jotakin hengellistä joka varmasti oli Jumalasta ja Jumalan vaikuttamaa. Tultiinko uskoon ja uudestisynnyttiin ja oltiin jo silloin Jumalan lapsia, vai mitä siinä tapahtui?

        Minä tiedän että olin uskossa 15 -vuotiaana rippileirillä ja sen jälkeen. Jos minulta olisi silloin kysytty olenko uskossa Jeesukseen Kristukseen, olisin varmasti tunnustanut Jeesuksen Herrakseni. Olisin tunnustanut uskovani Häneen. Ja Raamattu todistaa ettei sitä tunnustusta voi antaa muuten kuin Pyhässä Hengessä.

        Mutta sitten aikuiseksi tultuani uskon asiat jäivät ja tulin uudelleen uskoon vasta 31- vuotiaana. Ja näitä kahta kokemusta sinä eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi koska ne ovat jo tapahtuneet, niin turha on taistella vastaan.

        Mutta jos minä 20 - 30 vuoden iässä olin luopio, todistukseni on hyvin rohkaiseva toisille luopioille. Sillä jos minä uskosta luovuttuani luopiona uudistuin 31- vuotiaana, niin onhan selvää että kuka tahansa muukin lapsena uskoon tullut luopio voi uudistua ja tulla uudelleen uskoon aikuisella ikää. Enhän ole muita ihmisiä erikoisempi tai Jumalalle rakkaampi ihminen.

        Mutta jos minä uudestisynnyin vasta 31- vuotiaana, mitä minulle tapahtui 15 -vuotiaana rippileirillä koska minä olin silloin uskossa ja sain kokea Jumalan armoa ja rakkautta ihanasti. Uskoon tultuani 31 -vuotiaana minä koin samaa Jumalan rakkautta ja läsnäoloa elämässäni kuin silloin rippileirillä.

        Mitä minulle siis tapahtui 15 ja 31- vuotiaana?

        Itse ajattelen että tulin uskoon, elikkä uudestisynnyin 15 -vuotiaana ja Herra oli ollut minun kanssani kaikki luopiovuoteni ja uudisti minut väkevästi minun ollessa 31 -vuotias. Tämän Jumala voi tehdä toisillekin luopioille. Raamattu kyllä antaa ymmärtää että Jumala on armollinen ja kärsivällinen. Ihmisten kärsivällisyys "luopioita" kohtaan on vähän vähäisempää koska ihmisellä ei ole Jumalan armollisuutta tai Jumalan kärsivällisyyttä.

        Kaipa sinua pitää yrittää auttaa ymmärtämään nämä perus asiat edes.

        Mieti itse milloin uudestisynnyit, eli sait syntisi anteeksi ja tulit sovitetuksi Jumalan kanssa.

        Siis uudestisyntymässä JUMALA synnyttää Uskon evankeliumin Sanan kautta, ja ihminen saa syntinsä anteeksi ja syntyy Hengestä, eli Jeesus kastaa Uskoon tulleen siinä hetkessä Pyhällä Hengellä, ja nämä asiat Raamatusta:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on JUMALAN TEKO, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan(Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Sitten kun kyselit siitä, että mitä sinulle tapahtui nuorena, jos uudestisynnyit vasta 31 vuotisena ?

        Onko Jaikali kirkkokuntaan kuuluva tapakristitty, joka ei ole uudestisyntynyt, onko hän Uskova ???

        Siis hän väittää ja kokeekin itse olevansa uskova !!!

        Onko hän todella Uskova ???

        Sinä et selvästi ymmärrä eroa ihmisen oman "uskon" ja Jumalan synnyttämän Uskon välillä !

        Siis kuten edellä kirjoitin Uskovaksi tullaan vasta sitten, kun Jumala synnyttää sen Uskon ja siinä kohtaa ihminen syntyy Hengestä eli uudestisyntyy eli siis tulee Uskoon !!!

        Mutta sinä siis et vielä tajua näitäkään asioita kunnolla, vaikka nämä ovat vasta ihan ALKEITA !

        Vieläkö Jaikali väität itse itseäsi Jumalan asettamaksi opettajaksi, vai loppuiko se valehtelu vihdoin ???


      • voi.jaikali
        voi.jaikali kirjoitti:

        Kaipa sinua pitää yrittää auttaa ymmärtämään nämä perus asiat edes.

        Mieti itse milloin uudestisynnyit, eli sait syntisi anteeksi ja tulit sovitetuksi Jumalan kanssa.

        Siis uudestisyntymässä JUMALA synnyttää Uskon evankeliumin Sanan kautta, ja ihminen saa syntinsä anteeksi ja syntyy Hengestä, eli Jeesus kastaa Uskoon tulleen siinä hetkessä Pyhällä Hengellä, ja nämä asiat Raamatusta:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on JUMALAN TEKO, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan(Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Sitten kun kyselit siitä, että mitä sinulle tapahtui nuorena, jos uudestisynnyit vasta 31 vuotisena ?

        Onko Jaikali kirkkokuntaan kuuluva tapakristitty, joka ei ole uudestisyntynyt, onko hän Uskova ???

        Siis hän väittää ja kokeekin itse olevansa uskova !!!

        Onko hän todella Uskova ???

        Sinä et selvästi ymmärrä eroa ihmisen oman "uskon" ja Jumalan synnyttämän Uskon välillä !

        Siis kuten edellä kirjoitin Uskovaksi tullaan vasta sitten, kun Jumala synnyttää sen Uskon ja siinä kohtaa ihminen syntyy Hengestä eli uudestisyntyy eli siis tulee Uskoon !!!

        Mutta sinä siis et vielä tajua näitäkään asioita kunnolla, vaikka nämä ovat vasta ihan ALKEITA !

        Vieläkö Jaikali väität itse itseäsi Jumalan asettamaksi opettajaksi, vai loppuiko se valehtelu vihdoin ???

        Taas pakeni Jaikali paikalta, kun alettiin kunnolla asioista puhua niiden oikeilla nimillä.

        Tämä sama kaava toistuu kerrasta toiseen, eli hän pakenee aina paikalta, kun tulee kuumat oltavat ja Totuus paljastetaan hänen touhuistaan.


    • VieläOnAikaaMuuttua

      Ymmärrän mitä jaikali tarkoittaa. Olen kokenut vastaavaa.

      Ehkä voisi ajatella uudestisyntymän jälkeisen ajan olevan eräänlaista Uuden Elämämme hengellisen kehityksen ja kehittymättömyytemme välistä taistelua?

      Uudestisyntymä itse on kertaluontoinen tapahtuma ja säilyy sellaisenaan hautaan asti. Nk. luopion tielle lähteminen, tai miksi sitä sitten kutsutaankin - palaamiseksi takaisin maailmaan - tämä ei kuitenkaan tee tyhjäksi jo tapahtunutta, hengellistä, sisäistä ja yliluonnollista muutosta, jota kutsutaan uudestisyntymäksi.

      Nk. uskoontulo ei vielä välttämättä ole uudestisyntymä, vaan on ikäänkuin "raskausaika", jossa tilassa Jumala kuljettaa kristittyä kohti itse syntymää.

      On siis erilaiset vaiheet:

      - Jumalan kutsu ja ihmisen nk. hengellisen heräämisen ja tätä seuraavan herätyksen tila.

      - Nk. jättäytyminen ja itsensä luovuttaminen kokonaan Jumalan hallintaan / Jeesuksen hyväksyminen Herrakseen: uskoontulo.

      - Uskossa kehitys, jota seuraa jossain vaiheessa nk. uudestisyntymä, joka on olemukseltaan yliluonnollinen, valtaisa sisällinen, hengellinen muutos.

      Vaikkakin ihminen uudestisyntyy, niin synti, eli synninjuuri ja olemus ei hänestä poistu. Hänen koko kristillinen elämänsä on tätä Hengen ja Lihan välistä taistelua.

      Uudestisyntymä ei siis sisällä synnin poistumista kristitystä, mutta synnin valta hänessä vähenee niin että hänessä - Jeesuksen ja Pyhän Hengen kautta - on nyt myös voimaa vastustaa synnin ja paholaisen kutsua. Nimittäin, ne ovat paholaisen joukot itse - joko näkymättömät demonit, tai näiden vaikutuksessa toimivat nk. jumalattomat ihmiset - ja jotka asettavat ansoja ja houkutuksia suoraan kristityn eteen. Etenkin alussa, juuri uskoontultuaan, kristitty joutuu suureen sisäiseen taisteluun, kun Liha, synti ja paholainen eivät sallisi hänen vapautua näiden otteesta.

      Se saattaa olla niin hurja kokemus, että se on suorastaan pelottavaa ja koettelee juuri uskoontulleen, pientä piiperöisen hentoa uskoa. Siinä saa hurjan kantapääkokemuksen siitä mitä ihminen - minä itse - olemukseltaan on ja mikä on Jumalan tapa toimia! Juuri uskoontullut näkee edessään vain suuria, ylitsepääsemättömiä vuoria: "Emminä tuohon pysty!", "Kauheaa, mitä tästä seuraa!" "Apua!", "Pelottaa! Jotain kummituksia kaikkialla!", "Kuinka minun käy? Ei ne koskaan jätä rauhaan!" (Esim. juuri uskoontulleen kaverit maailmassa houkutuksineen.) Ja sitten yhtäkkiä huomaa, että hups, ongelmaa ei enää ole! Mihin se meni? Mitä tapahtui? Ne jättivät rauhaan! Tässä vaiheessa uskoontullut alkaa saada oivalluksia erinäisistä asioista. Hän on ylittänyt rajan ja on turvassa toisella puolen kuilua ja jonka yli maailma ei pääse.

      Tätä samaa taistelua uudestisyntynyt kristitty käy vielä tulevaisuudessaankin, sillä erilaisia nk. lankeemuksia, pieniä ja suuria, tulee hänen tielleen.

      Kirjoitan edellä omaan kokemukseeni perustuen ja kirjoitukseni voi sisältää teologisia virheitä. Suunnilleen noin olen kuitenkin itse tämän asian kokenut ja hahmottanut.

      Tein äskettäin aloituksen Pyhän Hengen kasteesta, siinä ketjussa myös asiaa selventäviä kirjoituksia:

      S24 - Helluntailaisuus - Mikä on Pyhän Hengen kaste?
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14779190/mika-on-pyhan-hengen-kaste

      Aloittajan, joka sanoo olevansa matkalla Kadotukseen, pitäisi nyt kyllä mitä pikimmin - heti - tehdä parannus, nk. jättäytyä uudelleen ja pysyä sitten omalta puoleltaan tiukasti kiinni Jeesuksessa.

      Tuossa epäuskon tilassa aloittaja on nimittäin erittäin altis demonisille voimille ja on suorastaan suuressa vaarassa.
      .

    • aivanjonninjoutavaa

      Jaikal ja Natanael voisivat lopettaa palstalla hämmentämisen .
      Omaa itseään tuovat julki ja omaa einomaisuuttaan vängäten ja vääntäen Jumalan sanaa miten milloinkin sattuu. Mitään järkeä ei heidän jutuissaan ole. Aivan naurettavaa.
      Älkää vaan kukaan ottako heidän "opetuksiaan" todesta. Miksi tuollaiset edes yrittävät neuvoa muita ,kun heidän teksteistää aivan huokuu kuinka sekaisin ovat. Periksi ei anneta missään ja väännetään väännetään vaikka maailman tappiin asti omia , omasta mielestään erinomiaisia oivalluksiaan joissa ei päätä eikä häntää!!

      • annapalaanyt

        Mitä sinä siis tuot palstalle oman paalutuksesi lisäksi?


    • markku.lievonen

      Ihan lyhyesti. Ymmärrättekö todella, jos ihmisen pelastumiseen ja uskossa elämiseen vaikuttaisi lihallinen ihmisemme, niin kukaan ihminen ei pelastuisi.

      JUMALASTA syntynyt ihminen ymmärtää ja tietää ja uskoo,- ettei JUMALASTA syntynyt sisäinen ihmisemme saata syntiä tehdä ja juuri tämä JUNMALASTA syntynyt ihmisemme pitää ihmisen pelastuksen sisällä / tiellä, koska on 100% kuuliainen Pyhälle Hengelle, jonka kautta JUMALA pelastaa ihmisen. Juuri tuo tekijä antaa mahtavan varmuuden JUMALAN tahdon toteutumisessa.

      Jos tällä lihallisella ihmisellä oli hitusenkaan vaikutusvaltaa, niin kukaan ihminen ei pelastuisi,- koska tämä ihmisemme vihaa Pyhän Hengen ohjausta / työtä ja estää JUMALAN tahdon toteutumista . On viholisuudessa JUMALAA kohtaan. Jos ihminen uskottelee tämän jermun vaikutusvaltaan, niin tämä tuo repullisen epävarmuuttaa pelastumiseen. Enää ei iloittaisi joka paikassa;

      4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
      5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
      6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
      7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

    • pellattaa

      Otan osaa bella.

    • EvankeliumiLyhyesti

      Evankeliumi, joka koskee jokaista ihmistä, kristittyä, ateistia, satanistia, helluntailaista, ketään erottelematta on pääpiirteissään tämä (ilman teologisia tarkkuuksia):

      1. Ihminen luotiin Jumalan yhteyteen, mutta nk. syntiinlankeemuksessa, n. 6000 vuotta sitten - tai päälle -, ihminen hylkäsi Jumalan tahdon ja neuvot ja alkoi hengessä yhteistyöhön, Jumalan vihollisen, Taivaasta ulos heitetyn Lucifer-enkelin kanssa ja nk. Lihansa puolesta joutui eroon Jumalasta.

      Ihmisten joukossa oli Jumalaa kunnioittavia, nk. pelkääviä, mutta muutoin ihmiskunta eli syvässä synnissä.

      2. Jumala antoi ihmisille Mooseksen kautta nk. Laintaulut, joita noudattamalla pelastuu. Monet Jumalaa rakastavat vanhurskaat tahtoivat ilolla noudattaa Jumalan tahtoa, saaden näin Jumalan sanan ja tahdon itselleen Laintaulujen kautta.

      Oli kuitenkin myös ihmisiä jotka tahtoivat jatkaa pahuudessaan ja alkoivat vääristellä myös Jumalan Lakia, muunnellen Jumalan sanoman muuksi kuin mitä Jumala oli sanonut. Hengessä vanhurskaat ymmärsivät tämän, mutta jälleen jumalattomat ottivat vallan, myös Jumalan seurakunnissa (synagoogat / temppelit).

      Juutalaisuuteen kuuluivat eläinuhrit. Kuuluu osittain edelleenkin, esim. kosher-ruoka. Ei kuitenkaan siinä määrin kuin vielä parituhatta vuotta sitten, ennen Israelin kansan hajaannusta, nk. diasporaa.

      3. Jumala lähetti omille ihmisilleen (Israelin kansa) useita profeettoja. Monet kuulivat näitä, mutta oli myös juutalaisia, jotka suoraan kielsivät, jopa tapattivat nämä.

      4. Päälle 2000 vuotta sitten (tarkemmin: n. vuonna 4 e.a.a) Jumala lähetti maailmaan Poika-persoonansa, joka syntyi ihmiseksi, eli ja kasvoi ihmisten joukossa, synnittömänä. N. vuonna 26 (nykyistä ajanlaskuamme) Jeesus aloitti saarnatyön Israelin ja Juudean kuningaskuntien alueella. Hänen saarnamatkansa ulottuivat myös, nykyisten etelä-Libanonin, lounais-Syyrian ja läntisen Jordanian alueille. Häntä seurasivat suuret kansanjoukot. Hän valitsi apostoleikseen, eli erityisiksi opetuslapsikseen, 12 aivan tavallista, uskovaista juutalaista miestä, työläisiä, joille Hän antoi erillisen, hengellisen vallan.

      5. Ihmisiä kääntyi Jeesuksen seuraajiksi. Hänen lähipiiriinsä kuului n. 70 hengen joukko, jonka kanssa Jeesus kierteli paikkakunnilta toisille. Nämä 70 olivat eräänlaisia tilaisuuksien järjestäjiä, yöpymistelttojen pystyttäjiä, ruuanlaittajia, siivoojia, ym.

      Oli myös ihmisiä, jotka jälleen, Jeesuksessa, vihasivat Jumalan sanaa. Nämä eivät sietäneet näkemäänsä. Jeesus päätettiin tappaa. Koska itse murhaajat olivat tekopyhiä juutalaisia, he hoitivat asian perinteiseen tapaansa, teettämällä sen muilla: pakanoilla, roomalaisilla. Näin heidän omat murhaajankätensä eivät kastuneet Jumalan Pojan vereen.

      6. Jeesus kavallettiin ja pidätettiin, Hänet vietiin kuulusteltavaksi Via Dolorosa-nimisellä kadulla sijaitsevaan roomalaisten viranomaisten huoneistoon. Samalla kadulla, vastapäätä sijaitsi huoneisto, jossa Pontius Pilatus-niminen, Rooman Juudean alueen korkein virkamies asui ja piti virkahuonettaan. Näistä tapahtumista kertoo Raamattu nk. pääsiäisen tapahtumina. Jeesus pahoinpideltiin yhdeksi verimassaksi, laitettiin kantamaan oma ristinsä "pyhän kaupungin" ulkopuolelle, paikalle jota kutsuttiin Golgataksi, eli Pääkallon paikaksi (kallion ulkomuoto muistuttaa pääkalloa suu- ja silmäaukkoineen) ja naulattiin ristille kahden maantieryövärin keskelle.

      7. Jeesus kuoli, Hänet haudattiin ja Hän nousi kolmantena päivänä kuolleista, niinkuin oli kirjoitettu. Nyt Hän 40 päivän aikana ilmestyi lähinnä opetuslapsilleen. Hän antoi heille nk. lähetyskäskyn viedä evankeliumi kaikkeen maailmaan. Tämän jälkeen Hän, (kristittyjen sittemmin viettämänä, nk. helatorstaina) satojen ihmisten silmien edessä nousi pilvissä ylös taivaalle. Hän meni, nyt kirkastettuna ihmisenä, takaisin Taivaaseen. Samoin me kaikki uskovat nousemme kerran Jumalan luokse. (Ylösnousemus. Myös sitä edeltävä, mahdollinen nk. tempaus.)

      8. Sitten, pian tämän jälkeen, kristittyjen ollessa kokoontuneena huoneistossa jota kutsuttiin nimellä Yläsali, Jumala laski Pyhän Hengen tulen, Voimaksi jokaiselle kristitylle joka tahtoo Jeesusta seurata, eli antaa Hänelle elämänsä kokonaan hallittavaksi.

      9. Tämä sama kutsu kuuluu jokaiselle ihmiselle. Meidän syntimme ovat jo sovitetut Jeesuksen Ristillä. Mitään muuta, fyysistä uhria ei enää tarvita, kuin että uskossa tunnustamme Jeesuksen ylösnousseeksi Jumalan Pojaksi, sekä tunnustamme Hänen sovituksensa myös omalle kohdallemme. Hengessä uhraamme itsemme Jumalalle.

      Meillä itsellämme ei ole mitään hyvän ansioita, ainoa ansiomme Jumalan edessä on usko Jeesuksen ansioon meidän puolestamme. Jokainen joka tunnustaa syntinsä ja (hengessä) hylkää ne, pelastuu.
      .

    • LöydettyTotuus

      Tänään naamakirjasta löydetty ilmoitus:

      "Jeesus sanoo sinulle tänäänkin: minä en koskaan halua luopua sinusta,en hylkää tai epäonnistu kanssasi,luota minuun!✝"

    • aloittajalle.vastine

      Raamattu sanoo selvästi, että Jumala EI HYLKÄÄ !

      Hepr. 13:5 Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";

      Jumala vihaa hylkäämistä.

      Mal. 2:16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

      Älä siis syytä Jumalaa hylkäämisestä, ei Hän ole hyljännyt sinua !

      Sinä itse olet lähtenyt tuhlaajapojan tielle, se ei ole Jumalan vika, mutta sinä voit tehdä kuin tuhlaajapoika ja palata takaisin !

      Siis tuhlaajapoika kertomus kertoo Uskovasta, ei uskosta osattomasta, sillä poika on perillinen ja Isän lapsi !

      Tuhlaajapoika otti perintönsä mukaan, ja sekin kertoo sen, että on kyse uskovasta, vain uskova on perillinen !

      Lue se kertomus:

      11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
      12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
      13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
      14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
      15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
      16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
      17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
      18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
      19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
      20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
      21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
      22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
      23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
      24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

      Eli moni toinenkin uskova lähtee tuhalaajapojan tielle, mutta sitten muistaa sen, kuinka hyvä olikaan Isän kanssa !

      Raamattu puhuu tästä samasta asiasta jopa seuraavaa:

      Job 33
      13 Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?
      14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
      15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
      16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
      17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
      18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
      19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
      20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
      21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
      22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
      23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
      24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
      25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
      26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
      27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
      28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
      !!!
      29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
      30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
      !!!

      Tässä sinulle sitä Sanaa, jota kaipasit ja nämä todistavat siis Jumalasta joka EI HYLKÄÄ.

      • Tuo raamatun kertomus tuhlaajapojasta on aivan turhaa ihmiselle jolla ei ole Jumalaa kenen luo palata.

        Siihen täytyy ensin uskoa että voi tehdä niin.

        Kyseinen aloittaja kokee ettei Jumala vastaa joten mihin hän palaisi, takaisin hiljaisuuden ja tyhjyyden luokseko?

        Millä lailla sinä koet Jumalan?

        Aloitetaan nyt ensin siitä! Koetko hänet kenties rukouksessa? Millaisen ohjeen antaisit ap:lle miten palata Jumalan luo?

        Onko se kenties rukousta tai muuta konkreettista?


      • aloittajalle.vastine
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tuo raamatun kertomus tuhlaajapojasta on aivan turhaa ihmiselle jolla ei ole Jumalaa kenen luo palata.

        Siihen täytyy ensin uskoa että voi tehdä niin.

        Kyseinen aloittaja kokee ettei Jumala vastaa joten mihin hän palaisi, takaisin hiljaisuuden ja tyhjyyden luokseko?

        Millä lailla sinä koet Jumalan?

        Aloitetaan nyt ensin siitä! Koetko hänet kenties rukouksessa? Millaisen ohjeen antaisit ap:lle miten palata Jumalan luo?

        Onko se kenties rukousta tai muuta konkreettista?

        Etkö oikeasti ymmärtänyt kirjoitukseni ydintä edes ?

        Se oli:

        Jumala ei hylkää !

        Jos uskova syyttää Jumalaa, että Jumala on hylännyt, niin hän ei ole perehtynyt siihen mitä Jumala on ja miten Jumala toimii !

        Jumala EI hylkää !

        Tuhlaajapoika ei syyttänyt Isää, vaan tunnusti rehdisti OMAT SYNTINSÄ, ja katumuksessa hän anoi Isältä, että ota edes palvelijaksi.

        Se siis kertoo syvästä sydämen katumuksesta ja sellaiseen Isä varmasti vastaa !

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Ei Jumala ole mihinkään kadonnut, eikä Hän ole hiljaa, uskova vain itse on sulkenut korvansa kuulemasta.

        Taaskaan ongelma ei ola Jumalassa ja Jumalan puhumattomuudessa vaan siinä, että uskova ei enää ole kunnellut, vaan on sulkenut paatumuksessa korvansa kuulemasta ja silmänsä näkemästä, eikä siten enää kuule Herran ääntä.

        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

        Eli aloittaja syyttää väärin Jumalaa, ei Jumalassa ole ongelma vaan aloittajassa.

        Homma ei etene mihinkään, ennen kuin aloittaja myöntää ongelman olevan hänessä itsessään ja siten tunnustaa syntinsä ja ilmoittaa halunsa tehdä parannuksen.

        Jumala suhteemme on kuin parisuhde, sitä pitää hoitaa, tai yhteys katkeaa, ja jos se on katkennut, niin ei pidä syyttää toista, vaan miettiä sitä, miten minä saan itse asiat paremmin toimimaan, ja se lähtee anteeksipyynnöstä ja syntien tunnustamisesta ja niiden käsittelystä.

        Mutta tuossa tuhlaajapoika kertomuksessa siis oli tämä kaikki, jos sen vaan osaa siitä lukea.

        Mutta se ehkä on kysymys, että onko sitä sydämen halua hyljätä se tuhlaajapojan väärä tie ?

        Niin kauan kun uskova yhä haluaa sydämestään enemmän sitä väärää tietä vaeltaa, ei tule muutosta !

        Tuossa toisessa kertomuksessa puhutaan juuri siitä, että väärän tien kulkijan pitää löytää pohja, eli vasta sitten tulee muutos, kun uskovalle tulee vahva sydämen halu ja todellinen kova tarve vapautua väärästä tiestään ja niistä touhuista.

        Se toinen kertomus kertoo siis kärsineestä ja pahasti masentuneesta ja kaiken menettäneestä uskovasta, mutta hänellekin löytyi apu Herralta, joka ei hylkää.

        Siis samaan tapaan, kuin alkoholistin on löydettävä pohja ja todellinen halu vapautua viinasta, vasta sitten hän voi oikeasti raitistua, muuten häntä ei voi auttaa.

        Eli AB tälläisiin asioihin ei ole mitään patentti ratkaisuja vaan joka ikinen tapaus on omansa, ja kunkin tulee siis löytää pohjansa itse, ja samoin apu Herralta, voimme me jotain summittaista kertoa, mutta kukaan ihminen ei tiedä toisen uskovan ja Herran välejä riittävän hyvin.

        Minä en edes tiedä aloittajasta oikeastaan yhtään mitään, eli en edes sitä onko hän oikeasti uudestisyntynyt, joten kuinka sanoa toiselle, että tee näin ja noin, jos et tiedä onko kyse siis Jumalan lapsesta vai ei ?

        Minä en nyt todellakaan kyseenalaista toisen uskoa, vaan kerron vain sen Totuuden, että minä en näillä tiedoilla edes tiedä onko siis kyse oikeasti Uskovasta, sillä moni uudestisyntymätön väittää itseään uskovaksi, ja jopa uudestisyntyneeksi.


      • aloittajalle.vastine
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tuo raamatun kertomus tuhlaajapojasta on aivan turhaa ihmiselle jolla ei ole Jumalaa kenen luo palata.

        Siihen täytyy ensin uskoa että voi tehdä niin.

        Kyseinen aloittaja kokee ettei Jumala vastaa joten mihin hän palaisi, takaisin hiljaisuuden ja tyhjyyden luokseko?

        Millä lailla sinä koet Jumalan?

        Aloitetaan nyt ensin siitä! Koetko hänet kenties rukouksessa? Millaisen ohjeen antaisit ap:lle miten palata Jumalan luo?

        Onko se kenties rukousta tai muuta konkreettista?

        Niin ja se vielä tuli mieleeni, että eihän parisuhteessakaan huudeta, että toinen jätti minut ja hylkäsi, jos itse on hyljännyt toisen, ja vähät välittänyt toimia kuten oikein olisi ollut.

        Siis on järjetöntä syyttää toista siitä, että itse on toisen hyljännyt eikä ole välittänyt huolehita suhteesta, vaan on sen laiminlyönyt.

        Eli ei tuo toisen eli nyt Jumalan syyttely, että Jumala olisi hänet hyljännyt, kerro oikeasta katumuksesta, vaan syyn siirtämisestä Jumalalle omista vääristä toimista.

        Tuli mieleeni tähän liittyen seuraava Raamatunkohta, joka osin kertoo asiasta.

        Eli Johannes Kastaja saarnasi parannusta, ja ne jotka kokoivat piston sydämessään menivät kasteelle, ja halusivat aidosti tehdä parannusta väärästä tiestään, ja he siis tunnustivat syntinsä ja pyysivät varmasti niitä anteeksi ja halusivat jatkaa taas oikealla tiellä.

        No, fariseukset ja kirjanoppineet halusivat myös parannuksen kasteelle, mutta heillä ei ollut aikomustakaan tehdä todellista parannusta, vaan silmän lumeeksi vain he Johanneksen luo tulivat !

        1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
        2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
        4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
        5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        !!!
        7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        !!!

        Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

        Sama asia sanottuna tässä, eli uskovan tulee ilmoittaa ja näyttää Herralle se, että hänellä on oikeasti halu puhdistautua väärästä, jos se tuntuu vaikealtaa tai mahdottomalta itselle, niin sekin pitää myöntää rehdisti ja anoa Herralta apua vapautumiseen.

        12 Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen.
        13 Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.

        Tässä on jo paljon ohjeita, ja sanon vielä, että on turha kysellä "tuhansia kertoja" Jumalalta, että milloin minut hylkäsit, kun Jumala ei ole hyljännyt, vaan uskova on ITSE hyljännyt Jumalan, eli Jumala ei ole toiminut eikä toimi väärin, vaan ihminen itse .

        2. Tim. 2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.


      • aloittajalle.vastine kirjoitti:

        Niin ja se vielä tuli mieleeni, että eihän parisuhteessakaan huudeta, että toinen jätti minut ja hylkäsi, jos itse on hyljännyt toisen, ja vähät välittänyt toimia kuten oikein olisi ollut.

        Siis on järjetöntä syyttää toista siitä, että itse on toisen hyljännyt eikä ole välittänyt huolehita suhteesta, vaan on sen laiminlyönyt.

        Eli ei tuo toisen eli nyt Jumalan syyttely, että Jumala olisi hänet hyljännyt, kerro oikeasta katumuksesta, vaan syyn siirtämisestä Jumalalle omista vääristä toimista.

        Tuli mieleeni tähän liittyen seuraava Raamatunkohta, joka osin kertoo asiasta.

        Eli Johannes Kastaja saarnasi parannusta, ja ne jotka kokoivat piston sydämessään menivät kasteelle, ja halusivat aidosti tehdä parannusta väärästä tiestään, ja he siis tunnustivat syntinsä ja pyysivät varmasti niitä anteeksi ja halusivat jatkaa taas oikealla tiellä.

        No, fariseukset ja kirjanoppineet halusivat myös parannuksen kasteelle, mutta heillä ei ollut aikomustakaan tehdä todellista parannusta, vaan silmän lumeeksi vain he Johanneksen luo tulivat !

        1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
        2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."
        4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.
        5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        !!!
        7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        !!!

        Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

        Sama asia sanottuna tässä, eli uskovan tulee ilmoittaa ja näyttää Herralle se, että hänellä on oikeasti halu puhdistautua väärästä, jos se tuntuu vaikealtaa tai mahdottomalta itselle, niin sekin pitää myöntää rehdisti ja anoa Herralta apua vapautumiseen.

        12 Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen.
        13 Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.

        Tässä on jo paljon ohjeita, ja sanon vielä, että on turha kysellä "tuhansia kertoja" Jumalalta, että milloin minut hylkäsit, kun Jumala ei ole hyljännyt, vaan uskova on ITSE hyljännyt Jumalan, eli Jumala ei ole toiminut eikä toimi väärin, vaan ihminen itse .

        2. Tim. 2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

        No, kerroppa vielä miksi Jumala ei ilmoita itseään aloittajalle jos kerran ei ole hylännyt.


      • aloittajalle.vastine
        auroraboreallis kirjoitti:

        No, kerroppa vielä miksi Jumala ei ilmoita itseään aloittajalle jos kerran ei ole hylännyt.

        Miksi et lue ja tutki asiaa noiden Raamatunkohtien kautta ja avulla ?

        Taas kääntyy ihmisen syy, Jumalan syyksi, se ei mene niin.

        Tuhlaajapoika lähti teilleen, eli katkaisi yhteyden ja oli KAUKANA, eli hän ei voinut siten kuulla Isän neuvoja enää.

        Poika siis itse aiheutti sen, että ei kuullut Isän ääntä ja ohjeita, ja samoin uskova voi paaduttaa sydämensä ja siten sulkea Hengelliset kovansa ja silmänsä kuulemasta ja näkemästä, asiasta kertoo seuraava Sanankohta:

        Hes. 12:2 "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku.

        Siis tässä juuri puhutaan uskovista, eli uskosta osattomalla ei ole niitä Hengellisiä korvia ja silmiä !

        Jo edellä oli lainaus:

        13 Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

        Ongelma ei siis ole Jumalassa, ja siinä että Jumala ei puhuisi, vaan ongelma on yhä vain ja aina ihmisessä, joka ei kuule, koska on niin pahasti paaduttanut sydämensä.

        Siis sydämensä paaduttanut ei vain kuule enää Jumalan puhetta, eli se sydän pitäisi saada herkäksi ja araksi taas, eli parannus ja katumus ja anteeksipyytäminen tulisi tulla paatumuksen sijaan.

        Synnit siis tulee ensin tunnustaa ja alkaa elää siinä jatkuvassa syntien tunnustamisessa ja valvomisessa.

        Mutta se muutos pitää tulla uskovan omasta halusta ja koko sydämestä, eli olla toista halua, muuten ei muutosta tule asiaan.


    • Jollakin tapaa tuo aloitus ei sittenkään vakuuta, se on liikaa samaa sarjaa palstan muiden vedätysten kanssa, kertakäyttö nimimerkki joka ei ole jatkanut keskustelua millään lailla.

      Uskovaiset haluaisivat mielellään auttaa lähimmäisiän ja jotkut käyttävät sitä jopa hyväkseen, täällä avoimella nettipalstalla uskovaisten kannattaa olla välillä myös kriittisiä aloituksiin uskomisen suhteen, täällä liikkuu trolleja joiden suurin huvitus lienee vääntää harva se päivä joku aloitus esim. seksuaalisuuteen liittyen, millä yritetään vedättää kirjoittajia.

    • Eihylkää

      Ei Jumala hylkää sitä, joka huutaa avukseen Herraa.

    • Pyydäsynnitanteeksi

      Jeesus tietää, miltä sinusta tuntuu. Hän kysyi ristillä Jumala, miksi hylkäsit minut.Hän tietää jokaisen ajatuksesi ja tuntee sinut ja rakastaa sinua juuri sellaisena, kuin olet. Hän toivoo, että otat hänet vastaan ja heittäydyt armonsa varaan. Hän ei halua, että enää käännät selkänsä hänelle, koska rakkaudessaan haluaa sinulle kaikkein parasta.
      Jumala vastaa tavallaan ja ajallaan.
      Pyydä syntejäsi anteeksi.

      Maailma ei pysty antamaan sitä tauhaa koskaan, minkä Herra voi.

    • terveisintäysinolla

      Sä voit vetää maksimit, överit ja päästä helvettiin. Ei sinua tuomita tekojesi vuoksi, vaan sydämesi valinnan vuoksi. Avoin kysymys onko sydämessäsi Jeesus vai himo? Tuskasta ja huonoudestasiko vedät kaiken överiksi, sehän sopii saatanalle. Täytä elämäsi lihan himon sijasta Kristuksella, välillä tulee lankeamisia, mutta uudestaan ja uudestaan JEESUS HERRA AUTA JA VAPAUTA. Sinä kaadut horjut mutta vain rakkaus Kristukseen vie perille.

    • "Tulin kauan sitten nuorena uskoon, ja se oli hyvin voimakas, tajuntaa laajentava elämys ja kokemus, mutta jossain vaiheessa on Jumalan Henki jättänyt minut."

      Jos Sinä synnyit uudesti ylhäältä Hengestä,
      niin Pyhä Henki ei ole Sinua jättänyt,
      mutta Hän voi kyllä olla murheellinen Sinussa,
      ja siksi et koe tuota yhteyttä Jumalan kanssa.

      "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä,
      joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka." (Ef 4:30)

    • uskovainniinsetapahtuu

      On näinkin ! Pyhä Raamattu kertoo että mitä hän usko se myös tapahtuu. jos ajattelet että Jeesus on liian voimaton pelastaa sinua. Silloin se myös tapahtuu silleen. Mutta jos annat kunnia Hänelle ja pidät Hänet Voimallinen tekemään mitä Ikinä Hän Tahtoo.. Silloin istut jonain päivänä hänen kanssa Taivaassa.. Ps. 115:3 
      Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee.

      • Järjestys on tämä:

        Kääntykää
        ja
        uskokaa evankeliumi! (Mark 1:15)

        Siis ensin tulee kääntyminen.
        Usko tulee sitten lahjana.

        http://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=396&t=787


      • voi.kalamos
        kalamos kirjoitti:

        Järjestys on tämä:

        Kääntykää
        ja
        uskokaa evankeliumi! (Mark 1:15)

        Siis ensin tulee kääntyminen.
        Usko tulee sitten lahjana.

        http://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=396&t=787

        Taasko tulet tänne kalastelemaan uskovia sivustollesi eksytettäviksi !

        Eikö porukka viihdy, kun tällä pitää markkinoida ja tuputtaa muille noita sekavia oppejasi ja sekavia kirjoituksiasi !

        Nytkin taas ihan pieleen: " Järjestys on tämä: Kääntykää ja uskokaa evankeliumi! "

        Homma ei lähde tuosta liikkeelle !


      • eksyttäjä.kalamos
        kalamos kirjoitti:

        Järjestys on tämä:

        Kääntykää
        ja
        uskokaa evankeliumi! (Mark 1:15)

        Siis ensin tulee kääntyminen.
        Usko tulee sitten lahjana.

        http://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=396&t=787

        Miksi Kalamos yrität opettaa muita, kun et itse näitäkään asioita kunnolla vielä ymmärrä ?

        Lopeta jo eksyttämisesi !


      • kalamos kirjoitti:

        Järjestys on tämä:

        Kääntykää
        ja
        uskokaa evankeliumi! (Mark 1:15)

        Siis ensin tulee kääntyminen.
        Usko tulee sitten lahjana.

        http://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=396&t=787

        Näinhän se menee. Ei tarvitse odottaa että ensin saa voimakkaan uskon ja sitten vasta voi kääntyä Jeesuksen puoleen. Ensin käännytään Jumalan puoleen sillä uskolla minkä on jo saanut Jumalalta. Sitten usko kasvaa sen mukaan kuin uskova seuraa Jeesusta ja tutkii Raamattua ja niin viettää aikaa Sanan kanssa.

        Jumalan Sana on Jumala. Jumalan Sana on uskon Sana. Jumalan Henki, Pyhä Henki, on uskon Henki. Jumalassa on siis kaikki usko.

        Jumala, jossa on kaikki usko, asuu uskovien yhteydessä. Uskovien yhteydessä ja Jumalan seurassa usko kasvaa koska Jeesus, lihaksi tullut Jumala, on uskon alullepanija ja sen täydelliseksi tekijä. Jeesuksessa Kristuksessa on myös täydellinen usko, kaikki usko, ei epäuskon häivääkään. Siksi Hänen lähellään, seurustelemalla Hänen kanssaan, usko tarttuu yksilöuskovaan. Sitä tartuntaa kannattaa myös tavoitella. Siksi lähelle, lähelle, lähelle Häntä!

        Kenellä meistä oli voimakas usko tullessamme ensimmäistä kertaa Jeesuksen luokse? Minulla ei ainakaan ollut suurta uskoa. Hyvin heikolla uskolla ja vavistuksella lähestyin Vapahtajaa.

        Jumalasta erossa elävällä ihmisellä ei voi olla suurta uskoa koska hän elää erossa uskon alullepanijasta ja sen täydelliseksi tekijästä. Hän elää erossa Jumalasta joka vaikuttaa uskoa ja antaa sitä. Hän elää erossa uskosta. Niin ei ole ihme jos tällaisella ihmisellä ei ole uskoa. Olisi suuri ihme (se on mahdottomuus) mikäli Jumalasta erossa elävässä ihmisessä olisi havaittavissa suuri usko.

        Jeesuksessa Kristuksessa ihminen on Jumalan yhteydessä ja elää Hänen kanssaan Häntä lähellä. Kenenkään ei siis pidä tavoitella uskoa ilman Jeesusta Kristusta ja ohi Hänen. Uskoa ei voi saada ohi Jeesuksen Kristuksen Jumalan Sanan.


      • toinen.samanmoinen
        Jaikal91 kirjoitti:

        Näinhän se menee. Ei tarvitse odottaa että ensin saa voimakkaan uskon ja sitten vasta voi kääntyä Jeesuksen puoleen. Ensin käännytään Jumalan puoleen sillä uskolla minkä on jo saanut Jumalalta. Sitten usko kasvaa sen mukaan kuin uskova seuraa Jeesusta ja tutkii Raamattua ja niin viettää aikaa Sanan kanssa.

        Jumalan Sana on Jumala. Jumalan Sana on uskon Sana. Jumalan Henki, Pyhä Henki, on uskon Henki. Jumalassa on siis kaikki usko.

        Jumala, jossa on kaikki usko, asuu uskovien yhteydessä. Uskovien yhteydessä ja Jumalan seurassa usko kasvaa koska Jeesus, lihaksi tullut Jumala, on uskon alullepanija ja sen täydelliseksi tekijä. Jeesuksessa Kristuksessa on myös täydellinen usko, kaikki usko, ei epäuskon häivääkään. Siksi Hänen lähellään, seurustelemalla Hänen kanssaan, usko tarttuu yksilöuskovaan. Sitä tartuntaa kannattaa myös tavoitella. Siksi lähelle, lähelle, lähelle Häntä!

        Kenellä meistä oli voimakas usko tullessamme ensimmäistä kertaa Jeesuksen luokse? Minulla ei ainakaan ollut suurta uskoa. Hyvin heikolla uskolla ja vavistuksella lähestyin Vapahtajaa.

        Jumalasta erossa elävällä ihmisellä ei voi olla suurta uskoa koska hän elää erossa uskon alullepanijasta ja sen täydelliseksi tekijästä. Hän elää erossa Jumalasta joka vaikuttaa uskoa ja antaa sitä. Hän elää erossa uskosta. Niin ei ole ihme jos tällaisella ihmisellä ei ole uskoa. Olisi suuri ihme (se on mahdottomuus) mikäli Jumalasta erossa elävässä ihmisessä olisi havaittavissa suuri usko.

        Jeesuksessa Kristuksessa ihminen on Jumalan yhteydessä ja elää Hänen kanssaan Häntä lähellä. Kenenkään ei siis pidä tavoitella uskoa ilman Jeesusta Kristusta ja ohi Hänen. Uskoa ei voi saada ohi Jeesuksen Kristuksen Jumalan Sanan.

        No, nyt tuli toinen "opetttaja" sekoittamaan ja aamentamaan Kalamoksen kirjoitukselle, vaikka ei itsekään tajunnut sitä, mitä Kalamos oikeasti ja käytännössä väitti kirjoituksessaan.

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Tätä Raamatunkohtaa kumpikaan tuskin ymmärtää kunnolla !

        Eli mitä siinä oikeasti sanotaan !

        Se liittyy näihin:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        Näinhän se menee. Ei tarvitse odottaa että ensin saa voimakkaan uskon ja sitten vasta voi kääntyä Jeesuksen puoleen. Ensin käännytään Jumalan puoleen sillä uskolla minkä on jo saanut Jumalalta. Sitten usko kasvaa sen mukaan kuin uskova seuraa Jeesusta ja tutkii Raamattua ja niin viettää aikaa Sanan kanssa.

        Jumalan Sana on Jumala. Jumalan Sana on uskon Sana. Jumalan Henki, Pyhä Henki, on uskon Henki. Jumalassa on siis kaikki usko.

        Jumala, jossa on kaikki usko, asuu uskovien yhteydessä. Uskovien yhteydessä ja Jumalan seurassa usko kasvaa koska Jeesus, lihaksi tullut Jumala, on uskon alullepanija ja sen täydelliseksi tekijä. Jeesuksessa Kristuksessa on myös täydellinen usko, kaikki usko, ei epäuskon häivääkään. Siksi Hänen lähellään, seurustelemalla Hänen kanssaan, usko tarttuu yksilöuskovaan. Sitä tartuntaa kannattaa myös tavoitella. Siksi lähelle, lähelle, lähelle Häntä!

        Kenellä meistä oli voimakas usko tullessamme ensimmäistä kertaa Jeesuksen luokse? Minulla ei ainakaan ollut suurta uskoa. Hyvin heikolla uskolla ja vavistuksella lähestyin Vapahtajaa.

        Jumalasta erossa elävällä ihmisellä ei voi olla suurta uskoa koska hän elää erossa uskon alullepanijasta ja sen täydelliseksi tekijästä. Hän elää erossa Jumalasta joka vaikuttaa uskoa ja antaa sitä. Hän elää erossa uskosta. Niin ei ole ihme jos tällaisella ihmisellä ei ole uskoa. Olisi suuri ihme (se on mahdottomuus) mikäli Jumalasta erossa elävässä ihmisessä olisi havaittavissa suuri usko.

        Jeesuksessa Kristuksessa ihminen on Jumalan yhteydessä ja elää Hänen kanssaan Häntä lähellä. Kenenkään ei siis pidä tavoitella uskoa ilman Jeesusta Kristusta ja ohi Hänen. Uskoa ei voi saada ohi Jeesuksen Kristuksen Jumalan Sanan.

        Sinulle Jaikali tiedoksi, että Kalamos väitti siis, että KAIKKI LÄHTEE ihmisen kääntymyksestä !

        Tämä on nyt se asia, joka on ihan pielessä !


      • voi.jaikali kirjoitti:

        Sinulle Jaikali tiedoksi, että Kalamos väitti siis, että KAIKKI LÄHTEE ihmisen kääntymyksestä !

        Tämä on nyt se asia, joka on ihan pielessä !

        >>>Tämä on nyt se asia, joka on ihan pielessä !<<<

        Pielessä on se kun lähdet riitelemään sanoista

        luuk 11:53-54 "Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia, väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan."

        2.Timoteuksen kirje:2:14 "Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat."

        1.Korinttolaiskirje:4:19-20 "Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa."


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Tämä on nyt se asia, joka on ihan pielessä !<<<

        Pielessä on se kun lähdet riitelemään sanoista

        luuk 11:53-54 "Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia, väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan."

        2.Timoteuksen kirje:2:14 "Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat."

        1.Korinttolaiskirje:4:19-20 "Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa."

        Älä viitsi vääntää vinoon Jaikali !

        Yritä nyt vain kesksutella siitä itse asiasta, en minä turhaan väännä, vaan toivoisin kerrankin, että jos opetetaan, niin opetus olisi kunnollista eikä veisi väärään suuntaan ja uskomaan väärin !

        Kalamos siis väitti, että ensin tulee ihmisen kääntyä ja sitten vasta tulee usko !

        " Järjestys on tämä:
        Kääntykää ja uskokaa evankeliumi! (Mark 1:15)
        Siis ensin tulee kääntyminen. Usko tulee sitten lahjana. "

        Tässä on järjestys väärä heti lähdössä !!!

        Vai onko oikeasti sinunkin mielestäsi järjestys siis näin ???


      • voi.jaikali kirjoitti:

        Sinulle Jaikali tiedoksi, että Kalamos väitti siis, että KAIKKI LÄHTEE ihmisen kääntymyksestä !

        Tämä on nyt se asia, joka on ihan pielessä !

        Ei kalamos mitään väitä.
        Minä vain lainaan Jumalan Sanaa.
        Tällä kertaa lainasin Jeesuksen omia sanoja:

        "Kääntykää ja uskokaa evankeliumi!"
        (Mark 1:15)


      • voi.jaikali kirjoitti:

        Älä viitsi vääntää vinoon Jaikali !

        Yritä nyt vain kesksutella siitä itse asiasta, en minä turhaan väännä, vaan toivoisin kerrankin, että jos opetetaan, niin opetus olisi kunnollista eikä veisi väärään suuntaan ja uskomaan väärin !

        Kalamos siis väitti, että ensin tulee ihmisen kääntyä ja sitten vasta tulee usko !

        " Järjestys on tämä:
        Kääntykää ja uskokaa evankeliumi! (Mark 1:15)
        Siis ensin tulee kääntyminen. Usko tulee sitten lahjana. "

        Tässä on järjestys väärä heti lähdössä !!!

        Vai onko oikeasti sinunkin mielestäsi järjestys siis näin ???

        Sitten kun ryhdyt keskustelemaan asiallisesti, et väittele sanoista etkä pyri saamaan toista kiinni jostakin väärästä sanasta, kanssasi voisi keskustella. Nyt keskustelu kanssasi on sinulle jatkuvaa toisen posken lyötäväksi antamista. Kukaan ei ole velvollinen seisomaan edessäsi antaen itseään jatkuvasti sinun lyötäväksi. On lupa paeta sellaista ihmistä.

        Jos me ryhdymme tarkastelemaan jokaista sanaa jokaisesta kulmasta, jopa kuviteltuja merkityksiä ja vivahteita, etsien etsimällä virheitä toisen tekstistä, me löydämme jokaisen uskovan tekstistä sellaisia sanoja. Ja sellaiseen pyritykseen minä en lähde mukaan.

        Olen mieluummin sinun mielestäsi vaikka mettän peto kuin ryhtyisin etsimään jokaisesta toisen uskovan tekstistä vikoja ja oikaisuja ja kommentoimaan niitä. Sinä eksytät vikoilemisillasi uskosta osattomia pysymään uskosta osattomina.


      • eksyttäjä.kalamos
        kalamos kirjoitti:

        Ei kalamos mitään väitä.
        Minä vain lainaan Jumalan Sanaa.
        Tällä kertaa lainasin Jeesuksen omia sanoja:

        "Kääntykää ja uskokaa evankeliumi!"
        (Mark 1:15)

        Toki sinä aina lainaat Raamattua, se ei ole ongelma !

        Ongelma on sinun omassa tulkinnassasi, eli sinun itse rakentamassa opissasi !

        Se on hyvin usein pielessä, ihan kuten nytkin !

        Siis ensin syntyy Usko ja sen kautta vasta tulee kääntyminen !

        Eli järjestys on täysin päinvastainen !


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sitten kun ryhdyt keskustelemaan asiallisesti, et väittele sanoista etkä pyri saamaan toista kiinni jostakin väärästä sanasta, kanssasi voisi keskustella. Nyt keskustelu kanssasi on sinulle jatkuvaa toisen posken lyötäväksi antamista. Kukaan ei ole velvollinen seisomaan edessäsi antaen itseään jatkuvasti sinun lyötäväksi. On lupa paeta sellaista ihmistä.

        Jos me ryhdymme tarkastelemaan jokaista sanaa jokaisesta kulmasta, jopa kuviteltuja merkityksiä ja vivahteita, etsien etsimällä virheitä toisen tekstistä, me löydämme jokaisen uskovan tekstistä sellaisia sanoja. Ja sellaiseen pyritykseen minä en lähde mukaan.

        Olen mieluummin sinun mielestäsi vaikka mettän peto kuin ryhtyisin etsimään jokaisesta toisen uskovan tekstistä vikoja ja oikaisuja ja kommentoimaan niitä. Sinä eksytät vikoilemisillasi uskosta osattomia pysymään uskosta osattomina.

        Totuuden sanominen ei ole lyömistä, eli sinun mukaasi Jumala lyö sinua joka kerta kun paljastaa sinun syntisi ja väärät toimesi !!!

        Ymmärrätkö ongelmasi ?

        Totuus varmasti kirpaisee, ei se tunnu hyvältä paljastua varsinkin julkisesti, mutta jos sen Sanan miekan antaa tunkeutua ja vaikuttaa ja antaa tehdä tehtävänsä, se vapauttaa ja vie eteenpäin.

        Sinä Jaikali siis vain kieltäydyt Sanan miekasta ja näin et edisty etkä puhdistu, ikävä kyllä, ja kun asenteesi siis on tuo, että Totuuden sanominen on lyömistä, niin en yhtään ihmettele !


      • voi.jaikali
        kalamos kirjoitti:

        Ei kalamos mitään väitä.
        Minä vain lainaan Jumalan Sanaa.
        Tällä kertaa lainasin Jeesuksen omia sanoja:

        "Kääntykää ja uskokaa evankeliumi!"
        (Mark 1:15)

        Avaan uuden ketjun, jossa käsittelen tätä asiaa ja aihetta.

        Koska tämän ketju, on jo liikaakin sotkettu Kalamoksen ja Jaikalin ymmärtämättömyyden vuoksi.


    • Ei tämä niin vaikeaa ole, mutta jos jatkat synneissäsi, niin hukut. Jos taas sinulla on vilpitön halu pois synnistä, niin sinä pääset siitä irti, mutta jos ei, niin ...

      Uskon aikana teit nuo kaikki syntivalinnat? Salli minun epäillä, että olisit vielä koskaan edes tuntenut Herraasi. Jonkin hurmahengen olet tainnut tuntea,, mutta kun Jumalan löytää, niin löytää myös Jumalanpelon, jota sinulla ei ole ollut. Se Jumala jota polvit oli, jokin oman ajatusmaalmsi tuotos, ja ilmeisesti sitä e tarvinnut kunnioittaa.

      Mutta nyt lakkaa säälimästä itseäsi, ja tee parannus, äläkä odota, että kaikki tehdään sinun eteesi, vaan ala itse tekemään asioita uuden alun hyväksi.

    • sarveton

      Kyllä sä bella sellainen sarvipää olet että tie helvettiin on sulle varmaa,pahin iljetys olet sätin historiassa

    • Näillä palstoilla ja jostain syystä erityisesti ”helluntailaisuus”-osiossa on lähes mahdotonta keskustella rakentavasti ja rakkauden hengessä. Surullista on se, että vihaviestejä lähettävät sellaiset henkilöt, jotka väittävät uskovansa Jumalaan. Mistä heidän vihansa, syytöksensä ja usein selvät törkeytensä kumpuavat?
      1.Joh 2:9 ”Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.”

      Sekä Kalamos, että Mikko A ovat rakkaita veljiä niille, jotka kuuluvat Jeesukselle Kristukselle. Erimielisyys jossain tietyssä opin kohdassa on ymmärrettävää, onhan meille opillisesti monissa kohdissa eroavia kristillisiä seurakuntiakin. Yhteinen usko Jeesukseen ja rakkaus toisiamme kohtaan on kuitenkin yhteinen nimittäjä. Ovat seuraavien viestien lähettäjät rukoilleet ja toimineet siinä rakkaudessa, minkä Pyhä Henki vaikuttaa?
      Nimim. Voikalamos kirjoitti Kalamokselle: ”Taasko tulet tänne kalastelemaan uskovia sivustollesi eksytettäviksi!”
      Nimim. Sarveton kirjoitti heti Mikko A:n kommentin jälkeen: ”Kyllä sä bella sellainen sarvipää olet että tie helvettiin on sulle varmaa,pahin iljetys olet sätin historiassa.”

      On aivan eri asia olla eri mieltä jostain kysymyksestä, kuin mennä selvään harhaoppiin, joka vie ohi Golgatan ristin ja Jeesuksen sovitustyön. Meidän tulee tutkia Sanaa rukoillen ja sen pohjalta voimme jakaa mielipiteitämme tiedostaen samalla se, ettei kenelläkään meistä ole kaikissa kysymyksissä aina sitä ainoaa oikeaa oppinäkemystä. Vain Jumala tietää kaiken.
      1.Kor 8:2 ”Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niin kuin tietää tulee”
      Lopulta kaikki uskovat ovat hengellisesti köyhiä, joiden tulee saada kaikki Jeesuksen armosta. Ilman Jeesusta me emme hengellisesti ole koskaan mitään ja tämä riippuvuus näkyy haluna ja kaipuuna saada kaikki Taivaan Isän kädestä. Paavali muistutti toistuvasti, kuinka Herra on heikoissa väkevä ja kuinka armo on se, joka meille riittää. Toisten yläpuolelle asettuva ei ole suostunut näkemään omaa heikkouttaan ja puutteitaan.
      Gal 6:3 ”Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.”

      Vihaviestin lähettäjä ei ajattele toisen ihmisen parasta eikä hänen tunteitaan. Jos lähestyisimme lähimmäistämme alhaalta päin emmekä ylhäältä ylimielisesti, niin toisen vähättelyyn ei jäisi tilaa.
      Filip 2:3 ”ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne.”
      Meidän kaikkien tulee tehdä parannus, ottaa vastaan evankeliumin ilosanoma, tunnustaa syntimme ja uskoa kaikki syntimme anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Lankeemukset eivät erota meitä Jumalan rakkaudesta – eivätkä erota tämän ketjun avaajaakaan. Jumala ei omiaan hylkää eikä meistä luovu. Tietoiseen syntielämään jääminen murehduttaa Pyhän Hengen niin kuin Kalamos aivan oikein kirjoitti. Meillä on Jumalan lapsina oikeus saada synnit anteeksi ja kilvoitella elämässämme eteenpäin puhtaalla omallatunnolla Jeesusta seuraten. Armosta saamme voimaa uudenlaiseen elämään. Meidän uusi asemamme on elää Jeesuksessa Kristuksesa eikä synnin orjina
      Room:
      6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

      • otsa.selvää.ensin

        Sinun Natanael kannattaisi ottaa selvää ensin, ennen kuin alat väittämään joitakin uskovaksi itseään nimittäviä rakkaiksi veljiksi !

        Ota selvää siitä mihin he oikeasti uskovat ja mitä oppeja levittävät !

        Mikko esim. kuvittelee pystyvänsä synnittömyyteen, ja sitä hän vaatii siis muiltakin ja sitä siis opettaa.

        Kalamos väitti kirkkain silmin, että joka ikisellä vauvalla on jo syntyissään Pyhä Henki !!!

        Sehän oikeasti tarkoittaisi sitä, että kaikki vauvat ovat uudestisyntyneitä!!!

        Hän siis väitti, että kuten mukamas Aadamiin Jumala puhalsi elämän hengen, joka siis Kalamoksen mukaan on mukamas Pyhä Henki, niin samoin kaikilla vauvoilla myös on syntyissään Pyhä Henki.

        Raamattu opettaa elämän hengen olevan vain luonnollinen elämä, ei muuta !

        Vai onko kaikissa elämissäkin mukamas Pyhä Henki:

        1. Moos. 6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.

        1. Moos. 7:14 he ja kaikki metsäeläimet lajiensa mukaan ja kaikki karjaeläimet lajiensa mukaan ja kaikki matelijat, jotka maan päällä matelevat, lajiensa mukaan ja kaikki linnut lajiensa mukaan, kaikki lintuset, kaikki, mikä siivekästä on.
        15 Ja ne menivät Nooan luo arkkiin kaksittain, kaikki liha, kaikki, jossa oli elämän henki.

        1. Moos. 7:22 Kaikki, joiden sieramissa oli elämän hengen henkäys, kaikki, jotka elivät kuivalla maalla, kuolivat.

        Tälläiset jatkuvat Raamatun vääristelyt eivät palvele ketään, vaan haittaavat Totuuden vastaanottamista vain, eli eksyttävät ja hämmentävät pelkästään, ja jos uskovaksi itseään nimittävä, vuodesta toiseen jatkaa tälläisten harhaoppien levittämistä, niin ei se ihminen Herran asialla ole, eikä Pyhän Hengen opetusta tuo muille vaan valhetta eli valheen isän eli perkeleen oppeja ja eksytyksiä, siis Raamatun mukaan !

        Ole siis Natanael varovainen, kun alat väittämään paatunutta jankkaajia ja velheiden levittäjiä, rakkaiksi veljiksesi !

        Tutki ensin kunnolla, ja anna vasta sen jälkeen lausunotjasi, että et tulisi näiden eksyttäjien synteihin ja harhaoppeihin osalliseksi !

        Tämä on siis vakava asia !


      • otsa.selvää.ensin kirjoitti:

        Sinun Natanael kannattaisi ottaa selvää ensin, ennen kuin alat väittämään joitakin uskovaksi itseään nimittäviä rakkaiksi veljiksi !

        Ota selvää siitä mihin he oikeasti uskovat ja mitä oppeja levittävät !

        Mikko esim. kuvittelee pystyvänsä synnittömyyteen, ja sitä hän vaatii siis muiltakin ja sitä siis opettaa.

        Kalamos väitti kirkkain silmin, että joka ikisellä vauvalla on jo syntyissään Pyhä Henki !!!

        Sehän oikeasti tarkoittaisi sitä, että kaikki vauvat ovat uudestisyntyneitä!!!

        Hän siis väitti, että kuten mukamas Aadamiin Jumala puhalsi elämän hengen, joka siis Kalamoksen mukaan on mukamas Pyhä Henki, niin samoin kaikilla vauvoilla myös on syntyissään Pyhä Henki.

        Raamattu opettaa elämän hengen olevan vain luonnollinen elämä, ei muuta !

        Vai onko kaikissa elämissäkin mukamas Pyhä Henki:

        1. Moos. 6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.

        1. Moos. 7:14 he ja kaikki metsäeläimet lajiensa mukaan ja kaikki karjaeläimet lajiensa mukaan ja kaikki matelijat, jotka maan päällä matelevat, lajiensa mukaan ja kaikki linnut lajiensa mukaan, kaikki lintuset, kaikki, mikä siivekästä on.
        15 Ja ne menivät Nooan luo arkkiin kaksittain, kaikki liha, kaikki, jossa oli elämän henki.

        1. Moos. 7:22 Kaikki, joiden sieramissa oli elämän hengen henkäys, kaikki, jotka elivät kuivalla maalla, kuolivat.

        Tälläiset jatkuvat Raamatun vääristelyt eivät palvele ketään, vaan haittaavat Totuuden vastaanottamista vain, eli eksyttävät ja hämmentävät pelkästään, ja jos uskovaksi itseään nimittävä, vuodesta toiseen jatkaa tälläisten harhaoppien levittämistä, niin ei se ihminen Herran asialla ole, eikä Pyhän Hengen opetusta tuo muille vaan valhetta eli valheen isän eli perkeleen oppeja ja eksytyksiä, siis Raamatun mukaan !

        Ole siis Natanael varovainen, kun alat väittämään paatunutta jankkaajia ja velheiden levittäjiä, rakkaiksi veljiksesi !

        Tutki ensin kunnolla, ja anna vasta sen jälkeen lausunotjasi, että et tulisi näiden eksyttäjien synteihin ja harhaoppeihin osalliseksi !

        Tämä on siis vakava asia !

        Onko täällä muita oikeaoppisia? Vai oletko yksin?


      • ota.selvää.ensin
        Jaikal91 kirjoitti:

        Onko täällä muita oikeaoppisia? Vai oletko yksin?

        Oikeaoppisia en tiedä, kuin ehkäpä sinut !

        Sinähän väitit olevasi oikein Jumalan asettama opettaja, eli sinä varmaan tiedät kaiken oikein silloin ?


      • ota.selvää.ensin kirjoitti:

        Oikeaoppisia en tiedä, kuin ehkäpä sinut !

        Sinähän väitit olevasi oikein Jumalan asettama opettaja, eli sinä varmaan tiedät kaiken oikein silloin ?

        Sinulla onkin suuri ja mittava tehtävä kertoa jokaiselle tapaamallesi uskovalle mitä tehtäviä Jumala ei ole heille antanut. Tämä tehtäväsi onkin tärkeä koska muuten uskovat voisivat luulla Jumalan antaneen heille jonkin tehtävän jota Jumala ei ole heille antanut.


      • ota.selvää.ensin
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinulla onkin suuri ja mittava tehtävä kertoa jokaiselle tapaamallesi uskovalle mitä tehtäviä Jumala ei ole heille antanut. Tämä tehtäväsi onkin tärkeä koska muuten uskovat voisivat luulla Jumalan antaneen heille jonkin tehtävän jota Jumala ei ole heille antanut.

        En ole montaa uskovaa tavannut, joka olisi sinun laillasi väittänyt vastoin Totuutta, olevansa Jumalan asettama opettaja !

        Eli ei ole rankaa, ei todellakaan, olet niitä harvoja, joita on tielleni tullut joka selvästi ei itse tunne edes Kristuksen opin alkeita, ja kuitenkin väittää Jumalan asettaneen itsensä opettajaksi.

        Miksi siis valhetelet ???

        Miksi et lopeta valehteluasi ja tunnusta reilusti, että olet pahasti erehtynyt ???


      • ota.selvää.ensin kirjoitti:

        Oikeaoppisia en tiedä, kuin ehkäpä sinut !

        Sinähän väitit olevasi oikein Jumalan asettama opettaja, eli sinä varmaan tiedät kaiken oikein silloin ?

        >>>Oikeaoppisia en tiedä, kuin ehkäpä sinut !<<<

        Jos minä olen ainoa oikeaoppinen, jonka sinä tiedät, miksi poljet ja mitätöit ja ojennat ainoaa oikeaoppista palstalaista? Mutta koska sinä ojennat sitä yhtä ainoaa oikeaoppista, sinä olet asettunut jokaisen palstalaisen yläpuolelle.

        Vai tunnustatko että sinäkään et ole oikeaoppinen? Tunnustatko siis että olet vääräoppinen? Jos niin on, silloinhan palstalla ei ole sinun mukaasi yhtään kirjoittajaa joka voisi neuvoa lähimmäistään oikeaan uskoon koska kaikki ovat väärässä.

        Mutta jos sattuisi niin että palstalla olisi yksi kirjoittaja jolla on oikea evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta, olisiko mahdollista että Jumala tahtoisi käyttää häntä oikean opin levittämisessä tällä palstalla ja muuallakin?

        Miten mr. LS yliopettaja selität?


      • ota.selvää.ensin
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Oikeaoppisia en tiedä, kuin ehkäpä sinut !<<<

        Jos minä olen ainoa oikeaoppinen, jonka sinä tiedät, miksi poljet ja mitätöit ja ojennat ainoaa oikeaoppista palstalaista? Mutta koska sinä ojennat sitä yhtä ainoaa oikeaoppista, sinä olet asettunut jokaisen palstalaisen yläpuolelle.

        Vai tunnustatko että sinäkään et ole oikeaoppinen? Tunnustatko siis että olet vääräoppinen? Jos niin on, silloinhan palstalla ei ole sinun mukaasi yhtään kirjoittajaa joka voisi neuvoa lähimmäistään oikeaan uskoon koska kaikki ovat väärässä.

        Mutta jos sattuisi niin että palstalla olisi yksi kirjoittaja jolla on oikea evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta, olisiko mahdollista että Jumala tahtoisi käyttää häntä oikean opin levittämisessä tällä palstalla ja muuallakin?

        Miten mr. LS yliopettaja selität?

        Älä heittäänny hölmöksi tiedät hyvin, että tarkoitin sinun olevan "oikeaoppinen", samoin kuin olivat fariseukset ja kirjanoppineet.

        Jaikali, meillä on se SUURI ERO, että minä en ole väittänyt koskaan olevani Jumalan asettama opettaja, mutta sinä itse olet itsestäsi niin valehdellen väittänyt.

        Minä siis en ole nostanut itseäni muiden yläpuolelle, kuten sinä olet !!!

        Minä olen sanonut kaiken aikaa olevani vain rivi uskova, joka vain jakaa sen, mitä on itselle Herralta saanut.

        Olen nämä asiat varmaan kymmeniä kertoja JO kirjoittanut, miksi yhä jankkaat vastaan ?

        Täällä moni on kirjoittanut ihan oikein ja hyvin !

        Minä en puutu kuin selviin vääristelyihin ja valheisiin ja väärään toimintaan ja vääriin oppeihin.

        Esimerkkinä oli sinun oma väitteesi, että olet tullut 2 kertaa uskoon, eli se tarkoittaa sitä, että olet mukamas 2 kertaa uudestisyntynyt.

        Noin pahoja virheitä, ei Jumalan kouluttama ja kasvattama ja opettama oikea opettaja tee, se on aivan varma !!!


      • voi.jaikali
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Oikeaoppisia en tiedä, kuin ehkäpä sinut !<<<

        Jos minä olen ainoa oikeaoppinen, jonka sinä tiedät, miksi poljet ja mitätöit ja ojennat ainoaa oikeaoppista palstalaista? Mutta koska sinä ojennat sitä yhtä ainoaa oikeaoppista, sinä olet asettunut jokaisen palstalaisen yläpuolelle.

        Vai tunnustatko että sinäkään et ole oikeaoppinen? Tunnustatko siis että olet vääräoppinen? Jos niin on, silloinhan palstalla ei ole sinun mukaasi yhtään kirjoittajaa joka voisi neuvoa lähimmäistään oikeaan uskoon koska kaikki ovat väärässä.

        Mutta jos sattuisi niin että palstalla olisi yksi kirjoittaja jolla on oikea evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta, olisiko mahdollista että Jumala tahtoisi käyttää häntä oikean opin levittämisessä tällä palstalla ja muuallakin?

        Miten mr. LS yliopettaja selität?

        Etkö jo Jaikali tajua, että sinun on ihan turhaa yrittää taistella Totuutta vastaan ?

        Häviät aina ja yhä uudestaan.

        Siis minun ei tarvitse kuin pysyä Totuudessa ja kertoa/paljastaa se, ja sinä olet jo hävinnyt taistelun, jonka itse aloitit.

        Siis kun elät valheessa, niin Totuus paljastaa valheen ja Valkeus pimeyden sinussa.

        Jos tunnustaist valheesi ja myöntäisit erehtyneesi/mennesi harhaan, niin tilanne olisi toinen, mutta nyt kun et syntejäsi ja vääriä oppejasi tunnusta ja hylkää, olet aina heikoilla, jos asioista aletaan keskustella niiden oikeilla nimillä !

        Sinulle ei jää enää muuta keinoa, kuin paeta taas paikalta, kuten jo teit aiemmin tässäkin ketjussa, tuolla ylempänä.

        Eivätkä Jaikali ne asiat katoa mihinkään, jos et niitä käsittele ja tunnusta, löydät ne aina ja yhä uudestaan edestäsi.


    • Näkiä

      Se on sinusta kiinni jos olet avannut sydämmesi oven Jeesukselle ja pyytänyt Häntä sisään. Mutta jos ajattelet että kun pappi julistaa syntisi anteeksi se on siinä. Sinä jatkat elämääsi samalla tavalla kuin ennenkin. Siitä ilosta että olet saanut syntisi anteeksi, sinä kerrot siitä toisille ihmisille ja ystävillesi.
      Joh.3:
      32.Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
      33.Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
      34.Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
      35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      36.Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

    • Kyllähän se on sillä lailla että vippaslössi se vaan on joka tekkee Jeesuksen seuraamisesta vaikeeta taidetta.

      Oikeesti se on siis niin selkeetä päässinlihaa niin selkeetä päässinlihaa kuten minulla, joka uskoon tultuani aloin auttamaan palestiinalaisia koska Jumala sen minulle missioksi antoi!

      Keep it simple!

      • Rakastaapalestinalaisia

        Autatko heitä tulemaan uskoon ja rakastaa vihollinen ?? Vai tuhoatko heitä yllyttämään vihaan ???


    • rakastapalestinalaisia

      Odotamme vastaus !!

      • KTS--

        Autatko itse esim juutalaisia tulemaan uskoon ja rakastaa vihollinen ?? Vai tuhoatko heitä yllyttämään vihaan ???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe