Miten löytää tyttöystävän?

Tarjous-Haukka-

Naisille ei kelpaa tavis miehet joten millainen sitten pitää olla. Rahaakaan ei ole jolla tekis vaikutuksen eikä autoa eikä kesämökkiä eikä hyvää ulkonäköä. Naiset on taviksia mutta ei tavis mies kelpaa. Yhtälö ei täsmää nirsoja naisia on ihan liikaa.

49

4447

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallinen.nainen

      Millainen on "tavismies"?

      Mielestäni tavallinen mies on sellainen joka opiskelee tai on töissä. Tavallisella miehellä on tavallinen sosiaalinen elämä (muutama ystävä jne.) ja osaa keskustella. Tavallinen mies pitää itsestään fyysisesti huolta joko tekemällä fyysista työtä tai sitten kuntoilemalla töiden jälkeen. Tavallinen mies on naistaan pidempi. Tavallinen mies on itsenäinen, osaa tehdä ruokaa, osaa siivota, osaa pitää hygieniastaan huolta, osaa pitää puoliansa jne. Tavallinen mies ei ole enää neitsyt yli 20-vuotiaana.

      Mökkiä, autoa, erityisen hyvää ulkonäköä tai suurta määrää rahaa ei tarvitse olla.

      • ParasKeino

        Energiselle tavismiehelle helpoin ja paras tapa saada naisia on laittaa kroppa timmiksi ja lihaksikkaaksi. Siis kuntosalilla painoharjoittelua sekä päälle useampi kerta viikossa aerobista 30-60 min. uinti, pyöräily, kuntopyörä, crosstrainer, juoksu, kuntokävely jne.
        Naamaltaan tavallinen jamppakin muuttuu kiinnostavaksi kun on hyvä ryhti, kehittyneet olkapäät ja epäkkäät sekä se sixpack. Vuodessa säännöllisellä treenillä ja ruokavaliolla saa jo ihmeitä aikaan. Eikä siis tarkoita mitään bulkattua sikaniskaa, vaan atleettistä hyväryhtistä ulkomuotoa. Sen jälkeen ei olekaan naisista ihan tavis.


      • Anonyymi
        ParasKeino kirjoitti:

        Energiselle tavismiehelle helpoin ja paras tapa saada naisia on laittaa kroppa timmiksi ja lihaksikkaaksi. Siis kuntosalilla painoharjoittelua sekä päälle useampi kerta viikossa aerobista 30-60 min. uinti, pyöräily, kuntopyörä, crosstrainer, juoksu, kuntokävely jne.
        Naamaltaan tavallinen jamppakin muuttuu kiinnostavaksi kun on hyvä ryhti, kehittyneet olkapäät ja epäkkäät sekä se sixpack. Vuodessa säännöllisellä treenillä ja ruokavaliolla saa jo ihmeitä aikaan. Eikä siis tarkoita mitään bulkattua sikaniskaa, vaan atleettistä hyväryhtistä ulkomuotoa. Sen jälkeen ei olekaan naisista ihan tavis.

        Joo, ja kun naiset tekisi myös samoin!
        Ite saan deittejä tarpeeksi mutta mitään oikeeta ei sitä kautta löydy.

        Oikein on se että mies huolehtii itsestään ja tekee itselleen fyysisesti ja ulkonäöllisesti oikeat ratkaisut.

        Mutta... ehkä 70 deitin jälkeen en ainakaan itse ole tavannut kuin eronneita, petettyjä ja katkeroituneita naisia. Siksi koko nettideittailu tuntuu täysin naurettavalta ja teeñnäiseltä tavata kohdata muka se oikea nainen. Ja siksi se on myös helppo jättää.
        Ja ne naiset.

        Kehittäkää itseänne ja laajentakaa "reviiriä". Suomalaisista naisista "best onet" löytyy muualta kuin läppärin äärestä. Ei ne ole siellä.

        Oman itsensä kehittäminen ulkoisesti, fyysisesti ja uran suhteen onkin parempi vaihtoehto. Ulkomaan komennuksilla länsi euroopassa tulee vastaan ihan toisenlaisia naisia.


      • Anonyymi

        Meinasin itekkin just kysyä, että mikäs se tavismies nyt sit oikeen mahtaa olla.

        Tavismiehellä on työ, tai sit tavismies opiskelee. Voi tietysti olla, että työ on menny alta, mutta ainakin tavismies on ollu töissä säännöllisen epäsäännöllisesti. Tavismies saattaa joskus tarvita yhteiskunnan tukiaki, mutta pystyy pääsääntösesti ihan elättämään itsensä. Tavismiehellä on ihan tavis kaveripiiri. Ei mitään armeijaa ystäviä, mutta jokunen. Niiden kavereiden kanssa tavismies sit harrastaa jotain miesten juttuja. Kesällä tavis voi käydä välillä vähän potkimassa palloa ja talvella ehkä vähän salibandyä. Tai sitten tavis käy välillä vaan lenkillä tai pyöräilemässä. Tavis ei ole mikään himourheilija, mutta pitää silleen vähän itestään huolta. Taviksella on sellanen tavallinen sosiaalinen elämä. Tavis ei ole joka ilta bailaamassa, mutta menee välillä poikien kanssa kaljalle. Tavis saattas myös olla jonkun kaverin kotona kaljalla ja pelata vähän videopelejä. Tavis ei ole mikään naistenmies, mutta ei tavis oikeestaan haluakaan olla sellanen. Aina joskus käy flaxi ja ihan hyvä niin.

        Auto ei ole mitenkään välttämätön, mutta Suomessa jonkulainen auto on tosi "tavis" ominaisuus. Ainaki jos ei asu kaupungissa. Tavis miehellä on ihan tavallinen asunto ja tavis osaa vähän kokata ja siivota ja pestä vaattensa ym. Tavis käy suihkussa ja välillä parturissa ja ostaa sillon tällön jopa uusia vaatteita. Tavis mies mies käy aina välillä morjestamassa (jos ovat vielä elossa) ja ehkä miehellä on pari sisarustakin, joita välillä näkee.

        Sellanen on tavismies ja tavismies löytää kyllä tavisnaisen sitten kun on sen aika.


    • tavallinenläski

      Ei naisetkaan pidä itsestään huolta. Naiset on läskikasoja mutta vaativat miestä joka bodaa ja käy salilla. Naisille työn saaminen on itsestään selvyys koska naisia valitaa töihin ulkonäön perusteella. Suomessa on 360000 työtöntä, miljoona yksinasuvaa joista varmaan on työttömiä 360000. Raha ja ulkonäkö on naisille tärkeimmät asiat. EI haittaa jos mies on alkoholisti ja väkivaltainen koska rahalla nainen antaa anteeksi. Varmaan on paljon pahempia miehiä suhteissa kuin minä mutta mun vika onkin naamavika ja että olen läski.

      • Johanonlogiikka

        Ja höpö höpö, kyllä on kärjistetty ja yleistetty kommentti. Raha ja ulkonäkö eivät ole ne tärkeimmät asiat. Jos olet läski ja tiedostat, ettei naiset sen takia halua olla kanssasi, niin laihduta hyvä mies. Mutta ei, sinä ajattelet, että naisen pitää hyväksyä sinut sellaisenaan, läskinä ja luotaantyöntävänä. Ja noihin työttömiin mahtuu naisiakin, eli ei pelkällä naisena olemisella töitä saa. Kommenttisi perusteella olet täysi urpo, ihan sama miltä näytät.


      • PaskaaPuhujaaat

        Raha ja ulkonäkö eivät ole ne tärkeimmät asiat.
        ...
        HaHaHa! Tuo on vale!


      • KaikkiPerustuuUlkonäköön

        Ulkonäkö on tärkein seikka parivalinnassa. Jos voi valita kaksi yhtä mukavaa, saman statuksen omaavaa, supliikkia ja varakasta henkilöä niin komeampi vie aina voiton. Yleensä tämä komeampi on valinta jonka tekisivät myös suunnilleen kaikki muutkin näiden ehdokkaiden kuvia katsoneet, eli yleismaailmallinen kauneusihanne. Ihminen siis tekee valinnan geeneihin kirjoitetun ulkonäköihanteen perusteella, jos jätetään pois esim. se ettei valitsija pidä itseään tarpeeksi viehettävänä ja tyytyy tästä syystä tavallisemmän näköiseen joka on varmempi pitää.
        Tästä syystä kauniit ja komeat ihmiset valitsevat yleensä samaa ulkonäköstatusta omaavan kumppanin, siis samaa tasoa ulkoisesti olevan. Huomattava ylipaino tosin laskee kauniinkin ihmisen ulkonäköstatusta, koska se kertoo henkilön psyykkeessä olevista ongelmista ja energia-vireystasoon vaikuttavista geneettisistä virheistä.


      • Anonyymi
        PaskaaPuhujaaat kirjoitti:

        Raha ja ulkonäkö eivät ole ne tärkeimmät asiat.
        ...
        HaHaHa! Tuo on vale!

        Nyt täällä hetkellä raha ja ulkonäkö tärkeä
        Tyttöt ja pojat ajattele näin


    • yks_nainen

      Ehkä ongelma on asenteessasi? Itselle tuli aloituksestasi sellainen vaikutelma. Ainakin mua vähän vieroksuttaa miehet, jotka eivät koe olevansa mitään, jos eivät voi rahan avulla nostattaa egoaan. Itse korkealle opiskelleena naisena koen vaivaannuttavaksi, jos mies kokee "henkistä alemmuutta" joka kerta kun puhun jotain töistäni, menestymisestäni, urasuunnitelmistani. Ihan kuin naisen taloudellinen menestyminen olis miehen kyvyttömyyden osoitus. Ei työ tee miestä, koti naista, ulkonäkö ihmistä. Mulle ainakin luonne on kaikki kaikessa, ei sen kummempaa.

      Joten ei muuta ku omana ittenäs vaan naisiin tutustumaan :) Jos et ole riittävä naiselle ilman rahatukkua ja muuta "oheista", ei nainen ansaitse sua.

      • Anonyymi

        Täällä saisi olla vastaavia kommentteja enemmän naisilta, Uskon juuri näitä miesten kaipaavan että saisivat todellisen kosketuksen naisen ajatusmaailmaan. Se eroaa kuitenkin jonkun verran miehestä.
        Olet siis korkealle koulutettu ja en usko että valitsisit miehen itseäsi alempaa loulutettuna oli sitten millainen mies hyvänsä.
        Sanot että luonne on tärkein mutta onko oikeasti vai haluatko uskotella itsellesi ja meille näin olevan.
        Et ehkä ole kaunein ruusu tuosta päätellen mutta varmaan kävisit monelle miehelle silti.

        Ulkonäkö on väistämättä tärkein kriteeri vähintään siihen onko suhde tarpeeksi kiinnostava edes kokeilla aloittaa. Itsetunto on varmasti tärkeässä osassa ja miten tuntee olevansa "oikeutettu" olemaan jossain tietyssä suhteessa.
        Raha voi merkitä miehelle suurempaa egoa se on selvä, naiselle se merkitsee hänen omaa selviytymistasoa. Mitä parempi taso sen enemmän nainen voi viehättyä. Se ei tosin päde kaikkiin mutta suureen osaan.
        Mitä paremmin haluaa tuntea oikeasti toisen ja mitä paremmalta se tuntuu kaikkien näiden suhteen alkamiseen tarvittavíen lavastusten jälkeen sitä merkityksettömäksi ne muuttuu.

        Jos rikas muuttuisi köyhäksi myöhemmin voi halu erota olla pieni, jos suhde on toiminut hyvin, vaikka rikkaus oli paljon määräävämpi suhteen olemassaoloon.
        Sama on ulkonäön kanssa, mutta kukaan ei ole etukäteen siitä kiinnostunut ja voikin aina jälkikäteen sanoa ettei asioilla ollut merkitystä vaikka oikeasti oli.
        Jos olet työtön, lihava, lyhyt, ruma ym. on todella vaikeaa saad naista mitenkään vakuuttuneeksi omasta paremmuudestasi muihin miehiin nähden tai saada edes tilaisuutta siihen näyttääksesi kuka oikeasti olet.
        Eli niillä ulkoisilla arvoilla on todella suuri painoarvo jos aikoo saada suhteen.
        Voi syyttää aina omaksi syyksi ja että miksi et voisi muka olla parempi.
        Tottakai voi olla parempi Ensin pitää muuttaa geenit sitten ympäristö sitten mieli.
        Aina voi parempi kuin toinen sitä ei tarvitse lopettaa koskaan.
        On hankalaa opettaa toiselle olemaan parempi jos ei edes ymmärrä missä pitäisi olla parempi. Sinunkaan ei pidä ollla miehen kanssa josta tulet vaivaantuneeksi kertomalla omasta menestystavoitteestasi kun haluaisit miehen reagoivan siihen tietyllä tavalla.
        Onko se sitä osa miehen persoonaa joka viehättää kun reagoidaan oikealla tavalla.
        Ihan kun miehen reagointi jotenkin heikentäisi omaa itseäsi.
        Miksi sinun pitää ylipäätään kertoa miehelle omista urasuunnitelmistasi, siksikö että saisit hyväksynnän sille vai siksi että mies voisi pistää tästä paremmaksi.
        Miksi et voisi tehdä sitä mitä teet ja keskustelisi miehen kanssa niistä asioista jotka kiinnostaa teitä kumpaakin eikä vain toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä saisi olla vastaavia kommentteja enemmän naisilta, Uskon juuri näitä miesten kaipaavan että saisivat todellisen kosketuksen naisen ajatusmaailmaan. Se eroaa kuitenkin jonkun verran miehestä.
        Olet siis korkealle koulutettu ja en usko että valitsisit miehen itseäsi alempaa loulutettuna oli sitten millainen mies hyvänsä.
        Sanot että luonne on tärkein mutta onko oikeasti vai haluatko uskotella itsellesi ja meille näin olevan.
        Et ehkä ole kaunein ruusu tuosta päätellen mutta varmaan kävisit monelle miehelle silti.

        Ulkonäkö on väistämättä tärkein kriteeri vähintään siihen onko suhde tarpeeksi kiinnostava edes kokeilla aloittaa. Itsetunto on varmasti tärkeässä osassa ja miten tuntee olevansa "oikeutettu" olemaan jossain tietyssä suhteessa.
        Raha voi merkitä miehelle suurempaa egoa se on selvä, naiselle se merkitsee hänen omaa selviytymistasoa. Mitä parempi taso sen enemmän nainen voi viehättyä. Se ei tosin päde kaikkiin mutta suureen osaan.
        Mitä paremmin haluaa tuntea oikeasti toisen ja mitä paremmalta se tuntuu kaikkien näiden suhteen alkamiseen tarvittavíen lavastusten jälkeen sitä merkityksettömäksi ne muuttuu.

        Jos rikas muuttuisi köyhäksi myöhemmin voi halu erota olla pieni, jos suhde on toiminut hyvin, vaikka rikkaus oli paljon määräävämpi suhteen olemassaoloon.
        Sama on ulkonäön kanssa, mutta kukaan ei ole etukäteen siitä kiinnostunut ja voikin aina jälkikäteen sanoa ettei asioilla ollut merkitystä vaikka oikeasti oli.
        Jos olet työtön, lihava, lyhyt, ruma ym. on todella vaikeaa saad naista mitenkään vakuuttuneeksi omasta paremmuudestasi muihin miehiin nähden tai saada edes tilaisuutta siihen näyttääksesi kuka oikeasti olet.
        Eli niillä ulkoisilla arvoilla on todella suuri painoarvo jos aikoo saada suhteen.
        Voi syyttää aina omaksi syyksi ja että miksi et voisi muka olla parempi.
        Tottakai voi olla parempi Ensin pitää muuttaa geenit sitten ympäristö sitten mieli.
        Aina voi parempi kuin toinen sitä ei tarvitse lopettaa koskaan.
        On hankalaa opettaa toiselle olemaan parempi jos ei edes ymmärrä missä pitäisi olla parempi. Sinunkaan ei pidä ollla miehen kanssa josta tulet vaivaantuneeksi kertomalla omasta menestystavoitteestasi kun haluaisit miehen reagoivan siihen tietyllä tavalla.
        Onko se sitä osa miehen persoonaa joka viehättää kun reagoidaan oikealla tavalla.
        Ihan kun miehen reagointi jotenkin heikentäisi omaa itseäsi.
        Miksi sinun pitää ylipäätään kertoa miehelle omista urasuunnitelmistasi, siksikö että saisit hyväksynnän sille vai siksi että mies voisi pistää tästä paremmaksi.
        Miksi et voisi tehdä sitä mitä teet ja keskustelisi miehen kanssa niistä asioista jotka kiinnostaa teitä kumpaakin eikä vain toista.

        On varsin luonnollista puhella työstään, se on iso osa jokaisen elämää. Jos kumppaniehdokasta ei lainkaan kiinnosta se mitä toinen tekee valtaosan hereilläoloajastaan, on se hieman kummallista.


    • Ei.turhaa.nirsoilua

      Ehkäpä naisista on tehnyt nirsoja se, että tarjontaa on liikaa. Deittipalstat ja tinderit ovat täynnä epätoivoisia miehiä, jotka vonkaavat jokaista naista. Ja se epätoivo on kuvottavaa, kun käy ilmi, että nainen kuin nainen käy, kunhan vaan on nainen. Terveellä itsetunnolla varustettu mies ei tunne alemmuutta naisen seurassa, siksi moni nainen tykästyy renttuihin, ne kun ei naisen statuksesta välitä. Itse etsin tavallista miestä, sellaista joka huolehtii omista laskuistaan, ei ryyppää kaikkia rahojaan, ei ole mikään äidin helmoissa pyörivä pikkupoika ja saisi minut nauramaan. Tässä vaiheessa joka ukko nostaa käden pystyyn, että täällä olisi, mutta totuus on, että jos muut ehdot täyttyy, tuo viimeinen ei. Jos huumorintaju ei kohtaa, niin tuhoon tuomittu on koko juttu kesämökin kanssa tai ilman.

      • Sydänpaikallaan7

        Naiset voi siirtyä aina seuraavaan mieheen, kun vähänkin väärällä sanalla mies kirjoittaa viestissä. Miehiä riittää jonossa loputtomasti. Olen miehenä lopettanut viestittelyn täysin turhana ja ryhtynyt kunnioittamaan itseäni hyvänä ihmisenä, ilman seurustelukumppania. Ilman naista voi elää onnellista elämää.


      • Hieno.homma

        Sehän on hienoa, että olet ratkaissut ongelmasi. Jos vaikka 50% deittipalstojen ikivonkaajista tekis saman ratkaisun, tulisi niillekin palstoille tilaa oikeille miehille.


      • hupsikoille_vain_humppaa

        Ei ne oikeat miehet teidän deittailevien naisien palveluita tarvitse. Ne osaa hakea seuransa sieltä mistä taso kohdallaan.


    • Nettipalstat ovat varmaankin täynnä epätoivoisia miehiä.. Itse olen nelikymppisenä miehenä ollut eri deittipalstoilla ehkäpä jotain 7-8 vuotta. Siis oma ilmoitus on ollut tuon ajan ja saman ajan olen selannut naisten ilmoituksia. Kun on löytynyt realistinen ehdokas, olen kirjoittanut hänelle pitkän, henkilökohtaisen ja ennen kaikkea, asiallisen viestin. Tähän voisin sitten esittää naisille kysymyksen: Mikä on naisten vastausprosentti kun olen kirjoittanut heille? Vastaus on noin 2-3% joissa nainen on vastannut viestiini. Eli ei kovinkaan korkea minun mielestäni. Kyllästyin kirjoittelemaan naisille, kun tyhjän saa pyytämättäkin joten otin passiivisen kannan. Naiset, jotka ovat minulle tehneet aloitteen, ovat olleet paljon aktiivisempia kirjoittajia ja varmaankin näistä tapauksista noin puolet ovat edenneet treffeille saakka.

      Eli naiset varmaankin saavat epätoivoisilta miehiltä miljoona viestiä ja minun asiallinen viestini katoaa sinne muiden joukkoon? Mutta mistä sitten johtuu että passiivinen kantani tuottaa paremmin tulosta kuin aktiivinen?

      • Ei.turhaa.nirsoilua

        Onko sulla kuva profiilissa? Niiden perusteella itse selailin deittipalstaa ja kun löysin vähänkin silmää miellyttävän, niin katsoin profiilin. Kuvattomia en edes katsonut. En asu pääkaunkiseudulla, joten tarjonta oli huomattavasti vähäisempää, mutta useita satoja profiileja oli tarjolla. Loppujen lopuksi löysin kaksi mielenkiintoista ja molemmille laitoin viestin. Toinen vastasi samana iltana ja homma eteni parin tunnin puheluun. Toinen vastasi seuraavana päivänä, joten sattuneesta syystä en hirveästi enää noteerannut hänen viestiään. En halua säätää monen kanssa yhtä aikaa ja tämän ensimmäisen vastaajan kanssa olemme olleet yhdessä nyt jo muutaman vuoden. Itse ehdin pitää profiiliani muutaman päivän, hän useamman vuoden vaihtelevalla menestyksellä. Löysin sen etsimäni miehen, jossa yhdistyy kaikki 4 kriteeriäni plus monta muuta hyvää puolta.

        Sain paljonkin yhteydenottoja kuvattomista profiileista, muutaman kanssa viestejäkin vaihdettiin. Asialliset viestit huomioin, niitä tuli tasan yksi. Mutta loppupeleissä mies oli liian asiallinen makuuni, huumori puuttui täysin. Sain parissa päivässä tarpeekseni näistä vonkaajista ja päätin etsiä jotain mielenkiintoisempaa, jotakin vähemmän epätoivoista.


    • On kuva profiilissa.. :o) Tuo kuvakin on aika jännä asia. Naiset vaativat aika usein mieheltä kuvaa, mutta usein naiset esiintyvät kuvattomina. Ja syynä on aika usein työ.. (kuulema) Olen saanut paljon palautetta siitä, kun profiilissa esiintyy naisille muutama vastenmielinen sana: Raitis, kiltti, herkkä.. Jos mies on raitis tai minun tapauksessa absolutisti, niin sitä ei saa mainostaa koska naisilla nousee heti karvat pystyyn koska raittiilla miehellä on ongelmia alkoholin käytössä eli käytännössä entinen juoppo joka ei voi ottaa enää pisaraakaan. Minun tapauksessa se ei pidä paikkansa, koska en pidä alkoholin mausta enkä varsinkaan siitä olotilasta jonka se aiheuttaa. Jos mies on kiltti, on hän kuulema lapanen eli mies ilman omaa tahtoa. Eikö mies muka voi olla kiltti ilman että hän olisi lapanen? Kyllä minä ainakin yritän olla ystävällinen ja auttavainen koska se kuuluu luonteeseeni. Ja herkkä mies on muuten vain outo.. No saattaahan se olla outoa että mies kyynelehtii kun katsoo hömppäelokuvia. Muutamia hyviä tälläisiä elokuvia ovat Forest Gump, Neljät häät ja yhdet hautajaiset, Notting Hill, Rakkautta vain. Kerran olen katsonut Titanic-elokuvan, toista kertaa en enää katso, liian koskettava. Onko sitten väärin ilmoittaa rehellisesti profiilissa omat ominaisuudet? Eikö rehellisyys ole hyvä asia, koska totuus tulee kuitenkin joskus julki? Vai onko asia niin, että minun pitää alkaa juopoksi niin sitten saataisin kelvata naisille?

      • Ei.turhaa.nirsoilua

        Minusta on vain reilua laittaa se kuva profiiliin, nimenomaan tuore kuva. En näe mitään hävettävää siinä, että hakee netin kautta seuraa, mutta meitähän on moneksi. Mielestäni raittius on hyvä asia, mutta itse tykkään tissutella viiniä silloin tällöin ja viettää iltaa ystävien kanssa. Mutta nautintoa häiritsee, jos mies paheksuu tyyliin, kun minä en ota, ei pitäisi sinunkaan. Tosin enemmän häiritsisi, jos mies vetäisi överit aina kun alkoholia käsiinsä saisi. Kiltti mies on mielestäni avulias ja huomioon ottava. Nykyinen mieheni (toisin kuin ex-aviomies) laittaa tiskit koneeseen, pesee pyykit yms kun minä olen töissä. Meillä ei ole koskaan ollut riitaa kotitöistä, se tekee, joka sattuu olemaan kotona, lapaseksi en häntä ikinä voi sanoa. Ex-mieheni taas piti itsestään selvänä, että minä vuorotyötä tekevänä teen kaikki kotihommat ja vähintään puolet omakotitalon ulkotöistäkin. Kumpikin pitää itseään kilttinä miehenä, että kiltteyttäkin on monenlaista. Ja herkkyys.... Moni pahoittaa mielensä turhan herkästi, ehkä minä olen kova ja kyyninen ihminen, mutta en tunne sympatiaa mamuihin tai johonkin muuhun globaaliin ongelmaan. Sitten taas kyyneleet silmissä katson jotain hömppää, jossa ihmiset tunnustavat suurta rakkauttaan. Rehellisyys on hyvä asia, jos yrittää esittää jotain muuta kuin on, se tulee ennemmin tai myöhemmin ilmi.


      • bhoob

        Kyllä. Raitis tarkoittaa nimenomaan juoppoa. Hellä ripustautujaa, kiltti tossukkaa. Luotettava tulevaisuuden vainooja stalkkeria. Poikamainen pelimiestä ja renttua. Avomielinen ja avarakatseinen jonkin sortin pervertikkoa ja tapapettäjää. Luultavammin on myös mustasukkainen ja hallitseva. Tervepäinen mielenterveysongelmaista. Huumorintajuinen = minusta on hauska haukkua sinua ja väittää niitä vitseiksi. Oikeasti tosikko jolle huumori on lähinnä muiden pilkkaamista.


    • ikuinen-sinkku

      Vaikeeta on kun kutosen naiset vaatii kympin miestä. Sama kun yrittää lotota joka viikko eikä koskaan voita.

    • Uskonytjo

      Aloittaja ei tule löytämään ketään niin kauan kun syyttää yksinäisyydestään naisia. Eli ei koskaan. Lopeta jo vinkuminen.

      • HutiMeneeSulta

        Naulan kantaan.
        Minä nätti nainen lähden nyt neljänsille treffeille tuiki tavallisen miehen kanssa, jolla on pienempi palkka kuin minulla. Ei ole edes komea.

        Jaa miksi menen? Hän on hauska, positiivinen, naista arvostava ja mukava. Korostaa omia hyviä puoliaan kuten huomaavaisuuttaan, eikä narise ettei hän kenellekään kelpaa.


      • Totuus.Komissio

        Et sinäkään tule koskaan ketään löytämään. Olette vahtineet tätäkin palstaa jo vuosia. Olette tyypillisia nirsoja joille ei kelpaa ketään.


      • Totuus.Komissio
        HutiMeneeSulta kirjoitti:

        Naulan kantaan.
        Minä nätti nainen lähden nyt neljänsille treffeille tuiki tavallisen miehen kanssa, jolla on pienempi palkka kuin minulla. Ei ole edes komea.

        Jaa miksi menen? Hän on hauska, positiivinen, naista arvostava ja mukava. Korostaa omia hyviä puoliaan kuten huomaavaisuuttaan, eikä narise ettei hän kenellekään kelpaa.

        Et sinä treffeille ole menossa. Treffeillä käyvät eivät maleksi täällä nettideitti palstalla koska niillä on muutakin elämää silloin. Olet varmasti liian ruma ja liian nirso että kelpuuttaisit tavis miehen.


      • Parasta.viihdettä

        Minäpä olen parisuhteessa ihanan miehen kanssa ja silti käyn täällä lukemassa näitä hupi-ukkojen ruikutuksia. Kun ei jaksa keskittyä kirjaan, eikä telkkarista tule mitään, niin täältä löytyy aina joku nillittävä hupi-ukko ajankuluksi!!


    • Juhonius44

      Ei suomalaiselle naiselle ei kelpaa suomalainen rehellinen raitis työssäkäyvä mies. Voin sanoo sen kokemuksella 13 vuotta naisystävää etsineenä, eikä ole löytynyt.

      • elämäniloinennainen

        Mistä lienetkään etsinyt? Itse petyin tuohon nettideittailuun, hain raitista, (niitä vastaili paljon, joille alkoholi maistui..), tosissaan matkassa olevaa miestä jonka kanssa jakaa tätä arkea. En tarvitse elättäjää, enkä mitään kiiltokuvapoikaa, vaan kivaa, elämäniloista höppänää jonka kanssa voi tehdä kaikkea mukavaa. Vaan ei.. Lupaavia alkuja oli, mutta tuntuu, että moni jää tuohon hakemiseen koukkuun. Jos löytyisikin vielä parempi.. Vaikea alkaa luottamaan, jos suht tiiviistä yhteydenpidosta huolimatta roikutaan sivustolla suhteellisen tiuhaan. Itse jos ihastun, niin kyllä muut jää siinä toissijaiseksi. En edes yritä ylläpitää mielenkiintoa kaikkiin mahdollisiin vaan keskityn lähinnä siihen yhteen. Eikä se tarkoita sitä, että heti pitää profiili poistaa.. Eli tuntuu tuo olevan vaan ajankulua monelle. Päätin odottaa, että joko törmään livenä tai sitten yritän tehdä yksinelämisestä sisältörikkaampaa...


      • elämäniloinennainen kirjoitti:

        Mistä lienetkään etsinyt? Itse petyin tuohon nettideittailuun, hain raitista, (niitä vastaili paljon, joille alkoholi maistui..), tosissaan matkassa olevaa miestä jonka kanssa jakaa tätä arkea. En tarvitse elättäjää, enkä mitään kiiltokuvapoikaa, vaan kivaa, elämäniloista höppänää jonka kanssa voi tehdä kaikkea mukavaa. Vaan ei.. Lupaavia alkuja oli, mutta tuntuu, että moni jää tuohon hakemiseen koukkuun. Jos löytyisikin vielä parempi.. Vaikea alkaa luottamaan, jos suht tiiviistä yhteydenpidosta huolimatta roikutaan sivustolla suhteellisen tiuhaan. Itse jos ihastun, niin kyllä muut jää siinä toissijaiseksi. En edes yritä ylläpitää mielenkiintoa kaikkiin mahdollisiin vaan keskityn lähinnä siihen yhteen. Eikä se tarkoita sitä, että heti pitää profiili poistaa.. Eli tuntuu tuo olevan vaan ajankulua monelle. Päätin odottaa, että joko törmään livenä tai sitten yritän tehdä yksinelämisestä sisältörikkaampaa...

        Niin, taas tulemme siihen että kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.. :o( Minä olen raitis (lue absotutisti) kuten tuolla ylempänä mainostin. Mutta niille tapaamilleni naisille se ei kelpaa, vaan miehen PITÄÄ käyttää alkoholia. Muistan erittäin hyvin yhdet ensitreffit jossa sitten jossain vaiheessa tuli juttua alkoholin käytöstä. Naiselle se oli todellinen shokki kun en käytä alkoholia. Kerroin etten pidä sen mausta niin hän kyllä löysi erilaisia juomia mitä minun pitäisi kokeilla ja totutella alkoholin käyttöön. Sama on kaljan kanssa. Olen kertonut etten pidä mallaksen mausta, ei juo edes kotikaljaa niin tähänkin on tullut vastaus että niin se aina alussa maistuu pahalta, sinun pitää vain juoda enemmän ja treenata. Ihan oikeasti hei?? Mikä juttu tämä on?? Usein kuulen että naiset valittavat kun mies vain juo mutta sitten kun on absolutisti mies niin miksi häntä pitää alkaa opettamaan ryyppäämistä? Ikäluokassani minua on aina pidetty outona tämän takia, mutta noin 60v ja vanhempien naisten kanssa kun keskustelee niin he taas arvostavat minun päätöstäni. Joskus aikoja sitten seurustelin yhden naisen kanssa ja olimme minun sukulaisten luona mökillä. Hänellä oli sieltä kiire pois että pääsee kavereiden kanssa ryyppäämään. Silloin huomasin meidän erilaisuuden.

        Toinen asia tuli minulle suurena yllätyksenä. Kun aktiivisemmin kirjoittelin naisten kanssa, niin huomasin että myös heillä oli verkot vedessä jatkuvasti. Kirjoittelin pitkään erään naisen kanssa ja tulimme hyvin juttuun. Olimme sopineet ensitreffit ja samana päivänä muutamaa tuntia ennen treffejä tuli viesti jossa hän perui meidän treffit. Hänellä oli ollut hieman aikaisemmin treffit toisen miehen kanssa ja heillä oli tullut kipinää. Itse kun olen (ilmeisesti) liian yksinkertainen mies ja kirjoittelen sekä tutustun vain yhteen naiseen kerrallaan. Mutta kuulema tämä on moneen suuntaan tutustuminen on ihan normaalia, niin miehille kuin naisille.

        Minä en halua mitään missiä enkä fitnessurheilijaa, vaan naisen jonka kanssa voisi höpöttää, hieman höppönää naista jonka kanssa voisi vaikka maata lämpöisenä kesäpäivänä nurmikolla viltillä ja katsella taivaalle. Naista, jonka kanssa voisi hassutella. Taidenäyttelyihin ja oopperaan minua tuskin saa, mutta esim. piirrettyjä katsomaan leffateatteriin lähden vaikka ne olisivatkin tarkoitettu lapsille. Itse olen pettynyt myös nettideittailuun, sillä siellä on todella helppo laittaa kriteerit siitä mitä toinen ihminen saa painaa tai saa olla pitkä. Jos esim. nainen on laittanut kriteereihin maksimipituudeksi 190cm niin en viitsi kirjoittaa hänelle koska olen 191cm pitkä. Kunnioitan hänen asettamiaan kriteereitä sen verran etten viitsi itseäni tuputtaa. Mutta hei, mitä se 1cm ihan oikeassa elämässä merkitsee??


      • Älänyhössötä

        Q ite kyllä rakastuin omassa poikaystävässä siihen että hän on niin hyväsydämminen ja hauskin ihminen kenet oon tavannu. Hän on hyvin tavallinen reipas töissä käyvä suomalainen mies. Mutta minulle tottakai erityinen sellaisenaan kuin onkin. Ihastuin koska hän oli mielestäni viehättävä myös ulkonäöllisesti, mutta en ikinä valitsisi mielummin komeeta miesystävää mutta ei niin kivaa luonteelta kuin vähemmän hyvännäköstä ja kivempaa luonteelta.

        Älkää luulko että kaikki naiset on niin pinnallisia. Meitä on hyvin erilaisia kuin teitä miehiäkin😀


    • No pitää muistaa sekin, että jos naisella olis ihan oikeasti vientiä, niin eiköhän sellainen ole jo suhteessa, eikä hänen tarvitse täällä profiiliansa pitää... Muutoin kuin ihan huvin vuoksi, niin kuin osa meistä miehistäkin pitää.

      On varmasti niitäkin, jotka etsivät epätoivoisesti täältä sitä oikeaa, eikä siinä mitään, mutta ei kannata tätä hommaa ottaa nyt niin vakavasti. Hyvällä tuurilla saattaa löytyä joku, jonka kanssa voi lähteä kahvikupposelle, mutta josta ei sen suurempaa sitten synny.

      Ennemmin kannattaa mennä selvinpäin baariin ja heittää juttua ilman "esikuntaa", niin onnistuminen on varmempaa. Koska itse en saa omaan deitti profiiliin mitään järkevää aikaiseksi :D :D

    • sinkku41---

      Naisten ei tarttis netistä hakea miestä mutta miksi hakevat. Naisissa on siin paljon vikoja, mielenterveys horjuu, eivät ole erityisen nättejäkään. Vaatimukset on silti kuin kuninkaalla. Nirsoja on naiset kyllä eikä naisin pääse tutustumaan mitenkään jos on tavis mies. 10 vuoteen en ole treffeille päässyt vaikka olen sadoille naisille kirjoitellut ja pyytänyt livenäkin treffeille. En ymmärrä miten nykyään naisiin tutustutaan.

    • mietiuudestaan

      Miksi sinun pitäisi olla sellainen joka kelpaa naiselle, elätkö muka vain häntä varten. Ainoa jolle sinun pitäisi kelvata olet sinä itse. Minkälainen mies haluat olla toteuta sitä. Miksi tavoitella naista joka ei ole sinusta kiinnostunut.

    • KliksutaLaatikoitaPrkl

      Läväreit, Tatuointeja, Rikostaustaa, Koulukiusaaja niin jo saa piparia helllllposti... ^^
      Nii ja jos on komee ja kaunis niin saa myös Shemalet....

      • ruohonjuuritasolla

        Se on tuo Shemalet yhtä hyvän näköisien naisten kanssa. Eli paremman näköinen osaa vaatia "mies" ehdokkaaltaan enemmin. Aikamies tavis poika saa silläkin osastolla tyytyä aika aika aika itsensä kaltaiseen shemaleen ja sehän ei ole enää kovin silmään pistävän näköinen. Vai.
        Muistuttaa kaiketi enemmin normaalia homo suhdetta. Eikä se silleen mätsää useammalle aikamies tavis pojalle yhtään paremmin kuin ruma lihava nainenkaan sekä kiusana ristiriita tilanne jos hetero sänkyssä itsensä näköinen humppatukka.


    • oiskosesyy

      Jos mies pyytää kuvaa ja ei noteeraa mitenkään, poistan heti.

    • 4141

      Minäkin haluaisin kumppanin. On tylsää ja yksinäistä ja hiljaista eikä ole ketään kelle puhua.

    • Kylsesiit

      Ei kaikki naiset tollasia ole en ainakaan mä😀 Jos jonkun naisen ihastumien/rakastuminen suhun on kiinni sun rahoista autosta kesämökistä yms muusta tollasesta niin sellasta naista ei kannata ottaakkaan. Ulkonäkö kyllä vaikuttaa jonkin verran vaikka luonne on tottakai paljon tärkeempää, mutta laittaudu perus siistiks ja juttelet mukavia😀 Eikä sun tarvii olla mikää nii erikoisen hyvännäkönen ihminen, en mäkää omasta mielestäni oo mikää malli mutta ihan nätti sellasena ku oon. Varmasti sellanen jossain vaiheessa tulee vastaan. Itelle löyty heti poikaystävä kun aloin tekee asialle jtn kun mietin että olis kiva olla parisuhteessa. Menin treffeille ja siitä löyty heti.

    • Sinkkumies---

      Kyllä voit saada tyttöystävän joka on työtön mutta sulla pitää olla rahaa ja työ jotta voit tarjota naiselle hyvän elämän. Muuten susta ei kiinnostuta. Sellaista se vaan on naisten pinnallinen maailma että materia ja raha tarkoittaa rakkautta.

    • Herkkäpippeli

      Nainen pitää olla semmonen joka haluu sut vaikka sulla on muutama miljoona euroa tilillä ja vaikka sulla on 0 euroo tilillä ja nykyään deittaillaan netissä siellä mäkin oon lataa semmonen appi kun badoo google playstä siellä on aika lähellä tyttöjä mutta ei ne tytöt ihan kulman takaa löyy kuitenkaan että auto on hyvä olla

    • Tasopoliisi

      Ulkonäkö ja raha naisille tärkeimmät. Työtön nainen ei huoli työtöntä miestä. Nainen haluaa itseään monta pykäää tasokkaamman miehen.

    • Anonyymi

      Tärkeintä on tietää mitä itse on ja mitä haluaa. Emmäätiä ja eiseniinväliä ei kiinnosta ketään paitsi ehkä samanlaista. Pitää olla joku se itse, ei sitä mitä media, some tai telkkariohjelma tuuppaa töllöttimeen. Itseä etoo nämä wanabee silikonitissit, piirretyt kulmakarvat yläotsassa, turvotetut botoks huulet ja tatuoinnit. Kertoo vain siitä etteivät kanna itseään ja itsetunto nolla vaikka ulospäin uho ja päteminen.

      Selvitä ensin kuka olet ja mitä haluat kumppanilta ja varsinkin elämältäsi. Ala rakentamaan sitä ja siitä voi myös puhua jotta vastaavanlainen löytyisi.

      Koska olen uskollinen parisuhde- ja perheihminen sekä viihdyn kotona, etsin naista jolla ei ole täytyymennä harrastuksia, kaverit ensin, koira, hevonen tai muu muualletyöntävä harrastus. Lisäksi piti olla älyllisesti suhteellisen samalla tasolla tai viisaampi jotta on mistä keskustella ja pohtia maailmaa, arvostaa myös lasta ja lapsen kasvattamista sekä tukemista(siis jos lapsi perheeseen sattuu saapumaan) eli arvomaailma ja politiikka edes jotenkin samalla aallolla.

      Siitä on yli kymmenen vuotta kun löytyi. Etsintä ravintolojen pubien es sinkkujen ym kautta ei tuottanut tulosta. Lähdin tuolloin nettiin, aikana jolloin suomalaiset pelkäsivät laittaa kuvaansa ja tietojaan kontaktipalstoille. Eipä enää. Ja kun suomesta ei löytynyt niin aloin kirjoitella ympäri maapallon löytämilläni ilmaisilla kontaktipalstoilla. Se oli samalla harratus ja tuli tuttuja ympäri pallon, ja tietty huijareita jolta puuttui matkaraha ja äitikin oli sairas ja raha parantaa. Heitä ne välittömästi yli. Venkoilua ei pidä kuunnella, se vastapuolen selkeys ja into pitää tuntua. Seitsemän nettivuoden ja muutaman kesäloma ulkomaan matkan jälkeen kolisikin sitten kunnolla. 3 kk ja naimisiin, 6 kk ja muutto suomeen. Nyt yksi lapsi ja hyvin sujuu.

      Tässä vain esimerkki siitä että parempi alkaa tarmolla työstämään sillä siihen saattaa hyvinkin hurahtaa tuo kymmenen vuotta jos silloinkaan. Tuo etsiminen on mukava harrastus ja matka, ota se niin.

      • Anonyymi

        Jos mahdollista niin älä etsi naista parisuhteeseen. Maksa seksistä tai hommaa fuckbuddy. Parisuhde ei koskaan ole täydellinen ja loppujen lopuksi maksat kaiken, vahdit kakaroita ja et saa huomiota etkä seksiä. Hyvät ystävät ja kaverit hyvä harrastus ja työ mahdollistavat hyvä elämän. Seksi kannattaa ostaa tai hoitaa parisuhteen ulkopuolella. Ei auta oletko komea tai ei seksi ja läheisyys loppuu aina suhteessa ennemmin tai myöhemmin. Nykyisin ennemmin...


    • Anonyymi

      Haloo! Autolla ajamiseen sallituin nopeuksin 20 kilometrin matka edestakaisin pienen asian toimittamisen kanssa tarvitsee 40 minuuttia. Tarkistin asian ja se pitää paikkansa. Kävin viikolla viinakaupassa. Jokainen viinakaupassa käynyt ymmärtää ettei se isosti aikaa kuluta. Entä paljon tarvitaan aikaa ilman matkoja deiteiltä löydetyn naisen tapaamiseen kerran sekä uudelleen säännöllisesti jotta pääsee kunnon rakkaus suhteeseen. Puhumattakaan toisessa tapauksessa, onko kukaan kuullut saaneen pilua minuutissa? Eli heti ovelta housua kinttuun? Oletteko kuulleet niinkin rakastuneesta hyvännäköisestä jos huononkaan deittinaisesta joka mainittuun ryhtyy? Eli ynnäilkää tähän kaikkeen hyviä käytös tapoja noudattavaan kuvioon teidän deittinaiselle järkevä välmatka mitä voidaa toteuttaa vaivatta myöskin mukaan lukien mahdollinen työpäivä työmatkoineen.

      Netin deiteissä on monta monta monta palaa mikä ei satu keskenään.
      Valitettavaa on nykyisien deittipalveluiden maksullisuus, ilman mitään vastinetta rahalle.

    • Anonyymi

      Suuremmalta osin elämänkumppani (X) ovat vain kusettaja naiset, minuutin naiset feikit härnäys tarkoituksella tehdyt profiilit odottavat deiteillä rakkaudeb höperön hyvään uskovia miehiä. Vain 0,001% todenäköisyydellä kunnollinen mies saa hakemansa deiteiltä, toisessa tapauksessa viedään rahat.

    • Anonyymi

      Kaipaatko läheisyyttä vai miksi parisuhteen saaminen on nyt ykköskysymys elämässä? Tätä on hyvä pohtia. Onko harrastuksia tai käytkö töissä? "Tavismies" tai nainen ei ole mikään yksiselitteinen määritelmä. Myös komeat, kauniit tai ylipäätään parisuhteessa olevat ei aina tanssi ruusuilla elämässä. Yleensä ihmiset tapaa kumppanin esim. töissä, harrastuksissa tai sitten vaikka täällä netissä. Se on sitten ihan sattuman kauppaa toimiiko suhde pidemmän päälle vai ei. Ja kannattaa muistaa se, että vähänkään ylipainoisen miehen on helpompi saada sitä seuraa tai parisuhde kuin samassa tilanteessa olevan naisen. Kokemusta on, vaikka en täysin yksin elämässä ole ollut.

    • Anonyymi

      "Suuremmalta osin elämänkumppani (X) ovat vain kusettaja naiset, minuutin naiset feikit härnäys tarkoituksella tehdyt profiilit odottavat deiteillä rakkaudeb höperön hyvään uskovia miehiä. Vain 0,001% todenäköisyydellä kunnollinen mies saa hakemansa deiteiltä, toisessa tapauksessa viedään rahat."

      Jos todellakin suuremmalta osin on noin, täytyy kyllä vain todeta että suomalainen mies on todella tyhmä höynäytetttävä hölmö!
      Itse en koskaan ole nettideittejä käyttänyt enkä edes osaisi enkä ymmärrä niitten päälle. Ihmettelen miten sosiaalisesti rajoittunut pitää olla että normaalielämässä ei toista sukupuolta pysty tapaamaan?
      Olen naimisissa, nyt yhdettäoista vuotta, miehen kanssa jonka tapasin yhteisen kaverin kotona. Olen tavannut seurustelukumppaneita kaikkialta, mm. kadulta kaupan näyteikkunan takaa, mistä alkoi reilun vuoden seurustelu.
      On syntynyt jokin kummallinen sääntö tai laki ja mahdottomuus että ihmisiä ei voi kohdata muualla kuin jossain netissä missä varmasti joutuu hyvinkin usein huijatuksi ja kusetetuksi. Ihmiset eivät osaa, pysty eivätkä uskalla kohdata elävää ihmistä sosiaalisessa tilanteessa.

      Niin mutta se syyhän on naisissa! Unohdin....

      • Anonyymi

        Syy ei ole naisissa, vaan nykyisessä yhteiskunnassa ja PC-kulttuurissa (feminismin osaa muutoksiin ei tosin pidä väheksyä). Vielä kasarilla oli ihan ok miehen mennä tekemään ehdotus, mutta nykyään se on käytännössä sallittua vain naisille. Flirttikin miehen suorittamana alkaa olemaan vain tilaisuus nostaa syyttävä sormi häirinnästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe