Työpaikalla on tulossa kehityskeskusteluja lähiaikoina ja olen jo valmistautunut siihen. Olen työskennelluyt kymmenen vuotta samassa firmassa ja samoissa tehtävissä, joten homma maistuu jo puulta. Kehityskeskustelussa minua varmasti pyydetään kommentoimaan omaa tulevaisuuttani firmassa ja ajattelin mainita, että en näe itseäni ko. firman palveluksessa 5-vuoden kuluttua. Työpaikallamme on painotettu suorapuheisuutta, mutta onko tuo sitten liiankin suoraan sanottu? Eli onko vaarana saada lappu kouraan samantien.
Suorapuheisuus kehityskeskustelussa
4
361
Vastaukset
- EmeritusItemizaattori
Anna palaa vaan. Huoledit vaan sen, että irtisanomiseen tai työsuhteen purkamiseen ei tule perusteita.
- Uistin_veteen
Kannattaa sanoa asiat välttäen sitä "EI" sanaa. Sanot vaikka, että näet 5 vuoden päästä itsesi ammattimiehenä alan johtavassa firmassa. Yrityksessä, jossa arvostetaan hyvää työntekijää maksamalla hyvää palkkaa ja tarjoamalla monipuolisia vaihtelevia uusia työtehtäviä. Kerrot että tarpeesi ovat kasvaneet ja tavoitteesi on edetä elämässä. Heität sillä tavalla pallon takaisin haastettelijalle. Voi jopa nikotella. Tulokulma yllättää hänet. Siitä voi tulla jopa järkevä keskustelu. Mahdollisesti lisää palkkaa tai työtehtävien parannuksia. Jos kuitenkin sanot, että et näe itseäsi nykyisen firman palveluksessa, niin haastattelija rupeaa helposti pommittamaan sinua. Kysymään missä vika. Mistä kenkä puristaa. Homma väännetään silloin sinun ongelmaksesi, eikä firman ongelmaksi. Keskustelu lähtee silloin lapsesta. Toisaalta olet ollut firman palveluksessa peräti 10 vuotta ilman mitään kivaa itsellesi koko aikana. Voi olla vaikeata saadakaan enää mitään petrausta asiaan nykyisessä firmassa. Asiat ovat kivettyneet. Onneksi näyttäisi olevan pientä piristymistä työmarkkinoilla. Sinun kannattaa ihan oikeasti etsiä ja bongailla parempaa duunia ja erilaista näkökulmaa elämääsi. Laittaa se uistin veteen. Paikalleen jämähtäminen on pahinta mitä ihmisen elämässä voi tapahtua.
- kahta_en_vaihda
Olet kaikinpuolin oikeassa. En tiedä miten tämmöinen jämähtäminen on päässyt tapahtumaan. Enkä ymmärrä, miksi en ole uskaltanut lähteä etenemään. Kuitenkin tämän työpaikan toimet ja naamat ovat niin nähtyjä.
No mutta palatakseni tuohon kehityskeskusteluun, niin se tuli käytyä, mutta ei tuosta tulevaisuudesta ollut juurikaan puhetta. Mainitsin, että haluan muutosta nykyiseen työhöni ja sitä luvattiin selvittää, mutta tiedän, että ei siihen ole ainakaan lähiaikoina mitään uutta luvassa. Eli eiköhän se suurin muutos ole nyt ihan itsestä kiinni. - Kiitosnäkökulmasta
Uistin veteen nimimerkiltä hyviä neuvoja. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876