Työpaikalla on tulossa kehityskeskusteluja lähiaikoina ja olen jo valmistautunut siihen. Olen työskennelluyt kymmenen vuotta samassa firmassa ja samoissa tehtävissä, joten homma maistuu jo puulta. Kehityskeskustelussa minua varmasti pyydetään kommentoimaan omaa tulevaisuuttani firmassa ja ajattelin mainita, että en näe itseäni ko. firman palveluksessa 5-vuoden kuluttua. Työpaikallamme on painotettu suorapuheisuutta, mutta onko tuo sitten liiankin suoraan sanottu? Eli onko vaarana saada lappu kouraan samantien.
Suorapuheisuus kehityskeskustelussa
4
365
Vastaukset
- EmeritusItemizaattori
Anna palaa vaan. Huoledit vaan sen, että irtisanomiseen tai työsuhteen purkamiseen ei tule perusteita.
- Uistin_veteen
Kannattaa sanoa asiat välttäen sitä "EI" sanaa. Sanot vaikka, että näet 5 vuoden päästä itsesi ammattimiehenä alan johtavassa firmassa. Yrityksessä, jossa arvostetaan hyvää työntekijää maksamalla hyvää palkkaa ja tarjoamalla monipuolisia vaihtelevia uusia työtehtäviä. Kerrot että tarpeesi ovat kasvaneet ja tavoitteesi on edetä elämässä. Heität sillä tavalla pallon takaisin haastettelijalle. Voi jopa nikotella. Tulokulma yllättää hänet. Siitä voi tulla jopa järkevä keskustelu. Mahdollisesti lisää palkkaa tai työtehtävien parannuksia. Jos kuitenkin sanot, että et näe itseäsi nykyisen firman palveluksessa, niin haastattelija rupeaa helposti pommittamaan sinua. Kysymään missä vika. Mistä kenkä puristaa. Homma väännetään silloin sinun ongelmaksesi, eikä firman ongelmaksi. Keskustelu lähtee silloin lapsesta. Toisaalta olet ollut firman palveluksessa peräti 10 vuotta ilman mitään kivaa itsellesi koko aikana. Voi olla vaikeata saadakaan enää mitään petrausta asiaan nykyisessä firmassa. Asiat ovat kivettyneet. Onneksi näyttäisi olevan pientä piristymistä työmarkkinoilla. Sinun kannattaa ihan oikeasti etsiä ja bongailla parempaa duunia ja erilaista näkökulmaa elämääsi. Laittaa se uistin veteen. Paikalleen jämähtäminen on pahinta mitä ihmisen elämässä voi tapahtua.
- kahta_en_vaihda
Olet kaikinpuolin oikeassa. En tiedä miten tämmöinen jämähtäminen on päässyt tapahtumaan. Enkä ymmärrä, miksi en ole uskaltanut lähteä etenemään. Kuitenkin tämän työpaikan toimet ja naamat ovat niin nähtyjä.
No mutta palatakseni tuohon kehityskeskusteluun, niin se tuli käytyä, mutta ei tuosta tulevaisuudesta ollut juurikaan puhetta. Mainitsin, että haluan muutosta nykyiseen työhöni ja sitä luvattiin selvittää, mutta tiedän, että ei siihen ole ainakaan lähiaikoina mitään uutta luvassa. Eli eiköhän se suurin muutos ole nyt ihan itsestä kiinni. - Kiitosnäkökulmasta
Uistin veteen nimimerkiltä hyviä neuvoja. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014368Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743631105- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82843- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10817Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806