Suorapuheisuus kehityskeskustelussa

kahta_en_vaihda

Työpaikalla on tulossa kehityskeskusteluja lähiaikoina ja olen jo valmistautunut siihen. Olen työskennelluyt kymmenen vuotta samassa firmassa ja samoissa tehtävissä, joten homma maistuu jo puulta. Kehityskeskustelussa minua varmasti pyydetään kommentoimaan omaa tulevaisuuttani firmassa ja ajattelin mainita, että en näe itseäni ko. firman palveluksessa 5-vuoden kuluttua. Työpaikallamme on painotettu suorapuheisuutta, mutta onko tuo sitten liiankin suoraan sanottu? Eli onko vaarana saada lappu kouraan samantien.

4

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EmeritusItemizaattori

      Anna palaa vaan. Huoledit vaan sen, että irtisanomiseen tai työsuhteen purkamiseen ei tule perusteita.

    • Uistin_veteen

      Kannattaa sanoa asiat välttäen sitä "EI" sanaa. Sanot vaikka, että näet 5 vuoden päästä itsesi ammattimiehenä alan johtavassa firmassa. Yrityksessä, jossa arvostetaan hyvää työntekijää maksamalla hyvää palkkaa ja tarjoamalla monipuolisia vaihtelevia uusia työtehtäviä. Kerrot että tarpeesi ovat kasvaneet ja tavoitteesi on edetä elämässä. Heität sillä tavalla pallon takaisin haastettelijalle. Voi jopa nikotella. Tulokulma yllättää hänet. Siitä voi tulla jopa järkevä keskustelu. Mahdollisesti lisää palkkaa tai työtehtävien parannuksia. Jos kuitenkin sanot, että et näe itseäsi nykyisen firman palveluksessa, niin haastattelija rupeaa helposti pommittamaan sinua. Kysymään missä vika. Mistä kenkä puristaa. Homma väännetään silloin sinun ongelmaksesi, eikä firman ongelmaksi. Keskustelu lähtee silloin lapsesta. Toisaalta olet ollut firman palveluksessa peräti 10 vuotta ilman mitään kivaa itsellesi koko aikana. Voi olla vaikeata saadakaan enää mitään petrausta asiaan nykyisessä firmassa. Asiat ovat kivettyneet. Onneksi näyttäisi olevan pientä piristymistä työmarkkinoilla. Sinun kannattaa ihan oikeasti etsiä ja bongailla parempaa duunia ja erilaista näkökulmaa elämääsi. Laittaa se uistin veteen. Paikalleen jämähtäminen on pahinta mitä ihmisen elämässä voi tapahtua.

      • kahta_en_vaihda

        Olet kaikinpuolin oikeassa. En tiedä miten tämmöinen jämähtäminen on päässyt tapahtumaan. Enkä ymmärrä, miksi en ole uskaltanut lähteä etenemään. Kuitenkin tämän työpaikan toimet ja naamat ovat niin nähtyjä.

        No mutta palatakseni tuohon kehityskeskusteluun, niin se tuli käytyä, mutta ei tuosta tulevaisuudesta ollut juurikaan puhetta. Mainitsin, että haluan muutosta nykyiseen työhöni ja sitä luvattiin selvittää, mutta tiedän, että ei siihen ole ainakaan lähiaikoina mitään uutta luvassa. Eli eiköhän se suurin muutos ole nyt ihan itsestä kiinni.


      • Kiitosnäkökulmasta

        Uistin veteen nimimerkiltä hyviä neuvoja. Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe