Nenäleikkaus: Kuka lääkäri?Suomi/Viro/Liettua?

JuukelisKuukelis

Nenäleikkaus suunnitelmissa, ja olen koko päivän etsinyt tietoa. Ristiriitaisia kokemuksia ainakin on ihmisillä.
Liettuan Viksraitis oli ykkösvaihtoehtoni, kunnes luin pettyneiden kokemuksia. Joku sanoi hänen leikkaavan "liikaa" , mutta tästä klyyvarista riittäisikin leikattavaa...
Sitten kehuttiin Tatu Tarkkaa ja Kaarlo Ståhlbergiä. Kokemuksia?
Myös Virossa oli joku tyytyväinen käynyt. Kokemuksia pliis!

14

1644

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expl

Esteettise nenän plastiikkakirurgian tekijöitä löydät parhaiten suomen esteettisten plastiikkakirurgien nettisivuilta. Suomessa on käyneet kouluttamassa plastiikkakirurgeja mm. Gilbert Aiach Ranskasta, Ricardo Mazzola Italiasta, Gruber USA:sta, Svenishnof Venäjältä. Koulutuksia on järjestetty Tampereen Kirurgipalvelussa ja Sairaala Siluetissa. Tällä hetkellä voit mennä kenen tahansa Esteettisen plastiikkakirurgian yhdistyksen jäsenen hoitoon. Jos hän ei tee nenäleikkauksia, hän tietää kuka tekee ja lähettää sinut oikeaan osoitteeseen.

• JuukelisKuukelis

Kokemuksia kaipailin!

• Isonenä

Täällä myös yksi, joka kaipailisi kokemuksia! Suomen nenäkirurgit eivät oikeen vakuuta ja olen myös miettinyt Liettuaan menemistä, mutta sieltä myös huonoja kokemuksia monilla. Entä onko kellään kokemuksia unkarista?

• Expl

Jos haluat löytää suomalaisen plastiikkakirurgin, jolla on riittävä kokemus myös esteettisestä plastiikkakirurgiasta ja nenäkirurgiasta, voit katsoa International Society of Aesthetic Plastic Surgery nettisivuilta. Ainakin Timo Pakkanen ja Kaarlo Ståhlberg on siellä mainittu. Esteettisiä nenäleikkauksia on varmaan eniten Suomessa tehneet Hannu Lehtonen ja Matti Pakkanen. Muiden leikkausmääristä ei ole tietoa, mutta nykyisin toimivista Jyri Hukki, Antti Ryynänen, Tatu Tarkka, Heikki Kupi, ainakin tulevat mieleen. ISAPS.in sivuilta löytyvät myös muiden naapurimaittemme esteettisen plastiikkakirurgian osaajat. Nimi tällä nettisivulla antaa jonkinlaisen takuun, että henkilöllä on koulutus ja kokemusta. Isaps oli aikaisemmin hyvin tarkka, ketä otetaan jäseniksi, mutta kriteerit löystyivät jonkin verran kun itäeurooppalaiset alkoivat myös maksaa sinne jäsenmaksujaan. Osa Isapsin jäsenistä tarjoaa ISAPS vakuutusta leikkauksiin ja osa on myös USA:ssa toimivan AAASF:n laatuvalvonnan alaisia.
      https://www.isaps.org/find-a-surgeon/search?location=FINLAND&procedure=&insurance=true

• Expl

Tiesitkö, että Heikki Kupi on Suomen Esteettisen Plastiikkakirurgian yhdistyksen puheenjohtaja. Yhdistykseen jäseneksi hyväksytään hyvämaineinen Suomessa koulutettu plastiikkakirurgian erikoislääkäri, jolla on riittävä kokemus esteettisestä kirurgiasta ja joka toimii Suomessa. Hän on tietysti myös kansainvälisen esteettisen kirurgian yhdistyksen, ISAPS:in jäsen. Jos johonkin voi luottaa niin tähän!

• JuukelisKuukelis

Ok, mutta suomalaisilla plastiikkakirurgeilla on nenäleikkausten suhteen huono maine (ei kokemusta paljoakaan sekä tulokset vaatimattomia). Siksi haluaisin kuulla ihmisten omakohtaisia kokemuksia edelleen!

• Hdyknhu

Kaarlo Ståhlberg taitaa olla erikoistunut nenäleikkauksiin?

• Minävaan76

Itse olin Tallinnassa Fin-Estin kautta jokunen vuosi sitten. Menin nenän vinouden takia, se korjattiin ja bonuksena sain pois pienen kyömyn nenästä ja nenänpäätä hiukan muotoiltiin. Leikkaaja oli Margus Luht, olen todella tyytyväinen!

• Näinonjapysyy

Aet Saarts.

• eräs32

Ruotsista löytyy muutama hyvä. Kruunun vuoksi hinta edullisempi. Vaikuttaa, että Ruotsissa leikkauksia tehdään aika paljon enemmän kuin Suomessa. En tiedä vaikuttaako asiaan suurempi ulkomaalaistausta, koska arabimaissa ja Aasiassa nenäleikkauksissa käy keskimäärin kaikki jotka pystyvät.

• kutles

Kävin syyskuussa 2016 leikkaamassa nenän Virossa. Menin https://thehealthclinic.eu/suomi/ kautta ja minut leikkasi Tri. Aet Saarts.
      Olin miettinyt nenäleikkausta tosissaan 16 vuotiaasta asti mutta ajattelin ettei ole koskaan varaa. Keräsin rahaa säästöön ja viime vuonna kun olin 26 päätin vihdoin panna asiat rullaamaan. Etsin hyvää lääkäriä ja luin kaikki mahdollisit keskustelu palstat läpi. Joku kehui Tri. Saatsia joten päätin mennä Health Clinicin kautta. Minulta leikattiin luuta ,siinä oli pieni kyömy, lääkäri itse ehdotti sen suoristamista samalla kun keskityttiin pääasiaan eli ns perunanenän muokkaamiseen. Konsultointi tehtiin sähköpostin välityksellä, lähetin lääkärille kuvat ja hän lähetti takaisin muokatut kuvat siitä miltä lopputuloksen pitäisi näyttää. Kuvissa en huomannut suurta eroa mutta ajattelin että parempi kuin luonnollinen nenä. Kaikki oli mielestäni hoidettu hyvin. Virossa minua oltiin vastassa ja minut saatettiin sairaalaan jossa tapasin lääkärin. Minut leikattiin melkein heti sinne päästyäni ja leikkaus meni hyvin. Missään vaiheessa minulla ei ollut kipuja enkä ottanut sairalasta lähdettyäni ollenkaan kipulääkkeitä.
      Tulosta piti odotta kaksi viikkoa sillä lastan täytyi olla nenän päällä eikä sitä saanut irroittaa. Kahden viikon jälkeen sain irroittaa lastan suihkussa kun teipit olivat läpi märät ja irtosivat helposti. Muistan sen hetken kun näin itseni ensimmäistä kertaa. Olin olettanut ettei muutos ollut suuri, mutta kun lasta oli pois ja katsoin peiliin, ensimmäistä kertaa huomasin silmäni eikä huomioni kiinnittynyt ensimmäisenä nenään. Leikkauksen ainut arpi oli sierainten välissä. Nenä näytti siltä miltä lääkärin muokkaamat kuvat, mutta todellisuudessa muutos oli suurempi. Olin todella tyytyväinen ja itkin ihan ilon kyyneliä. Mielestäni näytin ihan itseltäni, tai siltä miltä aina kuvittelin että minun kuuluisi näyttää. Perhe ja ystävät olivat myös helpottuneita sillä monet pelkäsivät että leikkaus olisi virhe. Kaikki sanoivat että näytän itseltä ja monet eivät huomanneet eroa. Nyt kun katson enne jälkeen kuvia, olen tyytyväinen että uskalsin etsiö tietoa ja tehdä päätöksen enkä enöö murehdi asiaa.
      Hintaa leikkauksella oli 3200 euroa. Se oli paljon vähemmän mitö olin säästänyt leikkausta varten, joten olin helpottunut. Hinta minulle kerrottiin kuvien lähettämisen yhteydessä. Maksusta puolet suoritettiin ennen leikkausta ja loput paikanpäällä. Suosittelen Health Cliniciä, ja mielestäni lääkäri oli asiallinen ja ymmärsi mitä halusin. Hän puhui erinomaista suomea niinkuin osa sairaanhoitajista ja health clinicin väki.
      Toivottavasti tämä auttoi niitä jotka pohtivat asiaa.

• Moi, haluaisitko mitenkään laittaa kuvia sun nenästä ennen ja jälkeen yksityisenä, niin ettei kuvassa tarvitse näkyä kun vaan sun nenä? Auttaisi tosi paljon mua, kun myös oon kamppaillu asian kanssa jo muutaman vuoden, mutta en vieläkään ole päättänyt, että kelle lääkärille uskaltaisin mennä.

• Expl

Kun menet nenäleikkausta varaamaan plastiikkakirurgin vastaanotolle, tärkeää on, että näet hänen ymmärtäneen mitä korjausta haet. Usein potilailla ei itselläänkään ole tarkkaa käsitystä miltä nenän tulisi näyttää. Nenää kannattaa katsoa paitsi suoraan kasvoissasi, myös yhdessä lääkärin kanssa hänen ottamistaan valokuvista. Hyvä on jos plastiikkakirurgisi voi piirtämällä, tai kuvankorjauksella osoittaa sinulle minkälainen tulos on odotettavissa. Hän normaalisti myös tekee leikkaussuunnitelman paperilla olevaan nenän anatomiseen kaaviokuvaan. Jos näin tapahtuu, on se merkki, että hänellä on konkreettinen suunnitelma. Jos jätät asian täysin lääkärin päätettäväksi pyytämättä tarkempaa selvitystä hoidon suuntaviivoista, on suuri mahdollisuus, ettei tulos tyydytä sinua. Nenän muodon variatioita on niin monia ja lääkärin mielipide hyvänmuotoisesta nenästä on hänen mielipiteensä eikä sinun. Todellisuudessa ihan tarkkaa lopputulosta ei kukaan voi taata, mutta muutoksen suunta on yleensä mahdollista ennustaa. Ennen leikkausta asia tulee olla selvä, mihin pyritään sekä sinulle että lääkärille.

• Evalon

Täällä myös Saartsilla käynyt. Nenä nätti ja luonnollinen, jos todella mittavan muutoksen haluat, niin kannattaa painottaa asiaa. Itse olen tyytyväinen, että on nyt täydellinen versio omasta nenästäni, joka ei siis itsessään ole täydellinen nenä. Rouvan osaamisesta myös sen verran, että katsoi nenääni pari sekuntia ja kysyi heti, onko hengitysvaikeuksia. Ei ole enää.
      Kaveri kannattaa kyllä ottaa mukaan tuonne Viroon, itselläni oli vasta Suomen puolella satamassa vastassa, mutta jälkikäteen ottaisin kyllä jonkun henkiseksi tueksi. Varsinkin jos ekaa kertaa nukutetaan.
      Mitä päätätkään, toivottavasti leikkauksesi menee tulevaisuudessa hyvin! Muista kuitenkin, että korkea hinta ein aina takaa hyvää lopputulosta, ja tärkeää on myös selvittää, mitä mahdollisen uusintaleikkauksen kanssa tehdään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe