loukkaavaa jos ihmistä verrataan eläimeen?
Viitaan nyt keskusteluun jossa kehitysvammaisen lapsen isä oli valinnut itselleen "eläimen-isä"-nimimerkin.
Onko se aina
12
233
Vastaukset
Siinhä oli tarkoitus ainoastaan trollata ja valitettavasti palstalaiset lähtivät kirjoittelemaan siihen ketjuun.
Minusta oli parempi jättää vastaamatta siihen.- eläinrunoilija
Ihminenkin on eläin, vaikka tiedänkin mitä kirjoituksellasi alunperin hait.
- Huomioikaa---
.
"Huomioikaa että eläimellä ei ole päätä eikä häntää" eiole ei ole eiole
har-har-har-har-har-har
.
Ottamatta kantaa tuohon toiseen keskusteluketjuun, onhan se kohteliasta, jos mies kutsuu naistaan joutseneksi, gaselliksi, tai vaikkapa kauniiksi perhoseksi (huom: ei koiperhoseksi!).
Lasta voi kutsua hellittelynimellä pikku-pupuksi ja pikku-murmeliksi.
Mikäli mies kehtaa kutsua kumppaniaan ryhävalaaksi, lahnaksi, tai apinaksi, on näiden loukkausten jälkeen miehen syytä ottaa jalat alle ja paeta paikalta.- eikö.totuus.kelpaa
Entäs jos nainen käyttäytyy kuin lahna, sillä on apinan ulkonäkö ja ryhävälaan luonne?
eikö.totuus.kelpaa kirjoitti:
Entäs jos nainen käyttäytyy kuin lahna, sillä on apinan ulkonäkö ja ryhävälaan luonne?
Eikös Ryhävalas ole sävyisä ja sosiaalinen?
Aina ei loukkaavaa oo. Minnuu saa sanoo puumaks... ...vuonna 2037. Vaik saukkona uisin
- Eiainaole
Tuossa yhteydessä on loukkaavaa.
Aina ei ole. Esim. hellittelynimet pupu, nallekarhu yms. Tai seksuaalissävytteiset "kuuma kissa" yms. Kyse voi olla myös hellittelynimestä. Mikäli ei pitäisi lapsestaan, todennäköisesti laittaisi laitokseen
Ei aina, riippuu vähän onko sillä tarkoitus vähätellä toista ihmistä vai ei. Yleensä jos joku vertaa jotain sairasta eläimeen koen sen vähättelyksi. Jos eläiminä puhutaan kaikista, erottelematta ketään rivistä, se menee. Eläimiähän me ollaan. Elollisia olentoja.
- sxth666
Tuossa yhteydessä kyllä, jos on halunnut tuoda esiin kehitysastetta. Muutoin on jännittävää verrata ihmistä eläimeen tai tietää mitä eläimiä ihmiset olisivat jos olisivat. Itse vertasin joskus itseäni kotikissaan. Se oli osuva jopa sen ikävässä mielessä. Hylätyt ovat hankaluuksissa, mutta onneksi uusi elämä, "omistaja" on parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest906535Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4604637Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1262617Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1372359Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t02121Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m311136En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su691040Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta531010- 101969
- 72858