loukkaavaa jos ihmistä verrataan eläimeen?
Viitaan nyt keskusteluun jossa kehitysvammaisen lapsen isä oli valinnut itselleen "eläimen-isä"-nimimerkin.
Onko se aina
12
246
Vastaukset
Siinhä oli tarkoitus ainoastaan trollata ja valitettavasti palstalaiset lähtivät kirjoittelemaan siihen ketjuun.
Minusta oli parempi jättää vastaamatta siihen.- eläinrunoilija
Ihminenkin on eläin, vaikka tiedänkin mitä kirjoituksellasi alunperin hait.
- Huomioikaa---
.
"Huomioikaa että eläimellä ei ole päätä eikä häntää" eiole ei ole eiole
har-har-har-har-har-har
.
Ottamatta kantaa tuohon toiseen keskusteluketjuun, onhan se kohteliasta, jos mies kutsuu naistaan joutseneksi, gaselliksi, tai vaikkapa kauniiksi perhoseksi (huom: ei koiperhoseksi!).
Lasta voi kutsua hellittelynimellä pikku-pupuksi ja pikku-murmeliksi.
Mikäli mies kehtaa kutsua kumppaniaan ryhävalaaksi, lahnaksi, tai apinaksi, on näiden loukkausten jälkeen miehen syytä ottaa jalat alle ja paeta paikalta.- eikö.totuus.kelpaa
Entäs jos nainen käyttäytyy kuin lahna, sillä on apinan ulkonäkö ja ryhävälaan luonne?
eikö.totuus.kelpaa kirjoitti:
Entäs jos nainen käyttäytyy kuin lahna, sillä on apinan ulkonäkö ja ryhävälaan luonne?
Eikös Ryhävalas ole sävyisä ja sosiaalinen?
Aina ei loukkaavaa oo. Minnuu saa sanoo puumaks... ...vuonna 2037. Vaik saukkona uisin
- Eiainaole
Tuossa yhteydessä on loukkaavaa.
Aina ei ole. Esim. hellittelynimet pupu, nallekarhu yms. Tai seksuaalissävytteiset "kuuma kissa" yms. Kyse voi olla myös hellittelynimestä. Mikäli ei pitäisi lapsestaan, todennäköisesti laittaisi laitokseen
Ei aina, riippuu vähän onko sillä tarkoitus vähätellä toista ihmistä vai ei. Yleensä jos joku vertaa jotain sairasta eläimeen koen sen vähättelyksi. Jos eläiminä puhutaan kaikista, erottelematta ketään rivistä, se menee. Eläimiähän me ollaan. Elollisia olentoja.
- sxth666
Tuossa yhteydessä kyllä, jos on halunnut tuoda esiin kehitysastetta. Muutoin on jännittävää verrata ihmistä eläimeen tai tietää mitä eläimiä ihmiset olisivat jos olisivat. Itse vertasin joskus itseäni kotikissaan. Se oli osuva jopa sen ikävässä mielessä. Hylätyt ovat hankaluuksissa, mutta onneksi uusi elämä, "omistaja" on parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631852- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281308- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67644