Paaston riskit?

ristiriitaisuuksia

Valtavan paljon ristiriitaista tietoa kaikista terveys- ja etenkin ravintoasioista nykyään. Googlettelin paastoa. Netin ihmemaan artikkeliviidakossa jopa epäiltiin, että paasto voisi aiheuttaa suolinukkaan pysyviä vaurioita. Jossain sen väitetään parantavan elimistön sokerin sietoa, jossain heikentävän. Otapa näistä sitten selvää...

9

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivaikutusta

      Terveelle ihmiselle ei vaikutusta mihinkään suuntaan viikon vesipaastolla. Nesteitä poistuu ja minimaalinen määrä rasvaa ja lihaskudosta, ei mitään pysyviä haittoja tai etuja mihinkään suuntaan.

    • aatelkaas

      Itse luulen että enemmän siitä etuja voi olla, etenkin jos sen toteuttaa oikea oppisesti. Evoluution näkökulmastahan sitä usein perustellaan ja onhan sitä monissa kulttuureissa ja maissa harjoitettu iät ja ajat, mutta ei länsimaissa niinkään. Ja onhan sitä rotilla kuulemma tutkittu ja hyödyt pystytty näyttämään. Siinä ei ainakaan ole oma lehmä ojassa, niin kuin lääketeollisuudella ja muilla teollisuuden aloilla usein.

    • menopaluuelämä

      Kyllähän nuori ihminen kestää viikon pelkällä vedellä.Ikäihmistä moinen paasto alkaisi pahemmin huippaamaan.
      Ymmärrän kyllä, että jos pitää hääpukuun mahtua pikaisesti, tulee mieleen vesipaasto,
      Itse olen enemmän vihannes-hedelmämehupaaston kannattaja.
      Vastasin jo tuolle edelliselle itkevälle miehelle. Eilen aloitin hevipaastoni.
      Vähähiilihydraatittomalta ( 8 vk,) ruokavaliolta siirryin.
      Arvelisin, että tätä jaksaa kauemmin noudattaa tuupertumatta.
      Tehosekoittimeen vaan vihanneksia ja hedelmää. Vettä tietty myös.
      Mielestäni hedelmien ja vihannesten kuidut pitää saada mukaan,
      eikä viskata pois.
      En tiedä,kuinka pitkään jatkan. Toistaiseksi ainakin, koska olotila tänään jo niin hyvä.
      Kun tämän lopetan, siirryn vähähh. ruokavalioon ja siitä ei ole paluuta.

    • menopaluuelämä

      Kiitos Veijo infosta!
      Ja blogisi löytyy osoitteesta?

    • tieteen_vuoksi

      "menopaluuelämä" pidä huoli että kun syöt vhh ruokavaliota että syöt ainoastaan eläinkunnan tuotteita. Vain lihaa, maitoa ja kananmunia, ei mitään muuta. Niissä ei ole niit sinun pelkäämiäsi hiilihydraatteja.

      Ongelma on se että jos noiden lisäksi syöt vihanneksia niin et tiedä mitkä ruoat edistävät terveyttäsi/oloasi ja mitkä ruoat huonontavat sitä. (vihje: vihannekset edistävät terveyttä)

      Syö vaikka vuosi vain eläinkunnan tuotteita ja mene sitten lääkäriin tarkastuttamaa C-vitamiini arvot (joita ei ole lainkaan eläinkunnan tuotteissa). Ihminen on yksi ainoita eläimiä jotka eivät C-vitamiinia tee itse koska ihminen on miljoonia vuosia syönyt 99 prosenttisesti kasvisruokavaliota.

      • hpv27

        Veressä on jonkin verran C-vitamiinia.

        Ei ihminen nyt sentään 99% ole syönyt kasvikunnan tuotteita vaan välillä on syöty lihaa paljonkin. Sen sijaan maaeläinrasvaa ei ole ollut ihmisen ravinnosa suuria määriä kuin noin reilu 100 vuotta.

        Keripukki tappaa noin puolessa vuodessa. Ihmisen lisäksi osa apinoista ja marsu ei osaa tehdä C-vitamiinia.


      • menopaluuelämä

        En toki välttele kaikkia hiilihydraatteja. Olen syönyt pinaattia, omenaa, tomaattia ja avokaadoa,
        En oikein ymmärtänyt kirjoituksesi pointtia,


    • veijo397893

      tieteen_vuoksi

      Mistä ovat luulosi peräisin???

    • ItkeväMies

      Paastosta on tehty Siperiassa,Venäjällä pitkään jatkunutta tutkimusta.Tutkimustulokset ovat hätkähdyttävän positiivista olleet.Sairauksien paranemisia.Länsimaissa lääkeyhtiöt vastustavat paaston terveyshyötyjä.Motiivi on pääteltävissä.YouTubessa on asiasta dokumentointi . Löytyy hakusanoin " paasto dokumentti " kesto vähän alle tunnin.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe