Yli 20 miljoonaa adventistia

Adventisti

21

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivät.tiedä

Sopii vain arvailla, että kuinka moni noistakaan kastetuista muistaa seuraavana päivänä, että mitä mahtoi tulla tehtyä. Eivät edes tiedä, että miksi piti veteen pulahtaa. Muniansa siellä pääsivät huuhtelemaan uudessa sinisessä mekossaan. Mekon saavat pitää, joten kaste kannatti.

• Yksi-usko

Aikuiskaste on sellainen, että se muistetaan. Lapsikastetta vauva ei voi muistaa.

• Kehitysmaiden ihmisiä on helppo huijata ja kun noita adventtikirkon tilastoja katselee, niin mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.

Ja onhan se hienoa kun Suomessakin on jotain viisi tuhatta jäsentä paperilla ja oikeasti toiminnassa on mukana noin 200-300 silmäparia, niin siitä voi jo päätellä, että noissa uskonlahkojen ja erilaisten kulttien jäsenlaskentamenetelmissä on ilmaa aika reippaasti.

Mutta kivahan se on kuulla, että adventtikirkolla, mormonikirkolla ja Jehovan todistajilla menee esim. Afrikassa paremmin kuin koskaan, kun noilla kolmella jenkkilahkolla on siellä enemmän jäseniä kuin on Afrikassa asukkaita.

• Yksi-usko

Se, että ihminen löytää Jeesuksen, on Jumalan työtä. Kiitos ja ylistys siitä Herralle!

• omalehmä

>>Mutta kivahan se on kuulla, että adventtikirkolla, mormonikirkolla ja Jehovan todistajilla menee esim. Afrikassa paremmin kuin koskaan, kun noilla kolmella jenkkilahkolla on siellä enemmän jäseniä kuin on Afrikassa asukkaita. >>

Jospa siellä Afrikassa nuo uskonnollistenjärjestöjen jäsenluvut tulevat samalla lailla kuin Japanissakin, jossa shintolaisia ja buddhalaisia on yhteensä enemmän kuin koko väestömäärä kaikkiaan. - Japanissa tosin tämä selittyy sillä että samat ihmiset ovat sekä shintolaisia että buddhalaisia. Shintolaisia menoja noudatetaan iloisissa tapahtumissa, esim, häissä kun taas buddhalaiset menot on vakavampia asioita, esim. hautajaisia varten. näin samat ihmiset ovat sekä shintolaisia että buddhalaisia aina tilanteen mukaan.

• Yksi-usko kirjoitti:

Se, että ihminen löytää Jeesuksen, on Jumalan työtä. Kiitos ja ylistys siitä Herralle!

>>> Se, että ihminen löytää Jeesuksen, on Jumalan työtä. Kiitos ja ylistys siitä Herralle! >>>

Eihän se ole, vaan ihmisten tekemän psykologian ja aivopesun työtä.

Jos nämä sinun taikauskosi asiat jätettäisiin sinun jumalasi harteille, niin sinun uskontosi kuolisi yhden sukupolven aikana, kun ei se ressukka saisi sanaa suustaan, kuten ei ole saanut pariin tuhanteen vuoteen ja sen pituinen se.

Sinun uskontosi leviäminen kouluttamattomien ihmisten keskuuteen on ainoastaan lahkosi ovelien ja ketkujen psykologien työtä, joille kunnia kuuluu.

• pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

>>> Se, että ihminen löytää Jeesuksen, on Jumalan työtä. Kiitos ja ylistys siitä Herralle! >>>

Eihän se ole, vaan ihmisten tekemän psykologian ja aivopesun työtä.

Jos nämä sinun taikauskosi asiat jätettäisiin sinun jumalasi harteille, niin sinun uskontosi kuolisi yhden sukupolven aikana, kun ei se ressukka saisi sanaa suustaan, kuten ei ole saanut pariin tuhanteen vuoteen ja sen pituinen se.

Sinun uskontosi leviäminen kouluttamattomien ihmisten keskuuteen on ainoastaan lahkosi ovelien ja ketkujen psykologien työtä, joille kunnia kuuluu.

Saastaiset valheesi eivät meitä hetkauta.

• Ja hei, tämähän on älytttömän uutinen tietenkin meille pakanoille ja toki myös adventtikirkon kuukausipalkkaiselle henkilöstölle.

Mikäli raamatun legendoja ja myyttejä on yhtään uskominen, niin tällainen uskovien määrän upea, mahtava ja suurenmoinen lisääntyminen pitää tietenkin Jeesuksen pikaisen paluun loitolla, eli me voimme jatkaa synnissä piehtarointia, kun ei ole paluusta pelkoa.

Jja taas adventtikirkon kuukausipalkkainen työntekijä voi ottaa lisää lainaa ja hankkia entistä isomman farmarin sekä kesämökin, kun se paluun pitkittyminen tietenkin helpottaa päätöstä siitä, että kannattaako hankkia uusi kesämökki helpottamaan tätä lihallisessa kurjassa elämässä viihtymistä.

Joten minä tietenkin kaikkia jumalia ja heidän metkujaan pelkääväisenä otan tällaisen ilouutisena vastaan, koska niin kauan kuin tuo taikauskoinen soopa Jeesuksesta menee vielä läpi, niin Jessen piikkarit pysyvät tiukasti lähtötelineissä.

• Motivoi.liittymään

Lahkot haluavat kiivaasti kaunistella jäsenlukujaan ja kilpailu lahkojen kesken jäsenmarkkinoilla on ajoittain veristäkin.

Afrikan värilliset ihmiset ovat käyneet kasteella aikaisemmin useita kertoja, vain eri lahkon nimissä. Syykin on selvä. Kannattaa nimittäin kuulua mahdollisimman moneen lahkoon samaan aikaan, koska jokaisella lahkolla on tarjota jokin porkkana, jonka vuoksi on kannattavaa käydä esim. lahkon tilaisuuksissa. Ilmainen terveydenhuolto toimii lahkon piirissä ja lahkolta saa helposti ilman suurempaa vaivaa mm. vaate- ja ruoka-apua.

Adventtikirkkoon kannattaa myös liittyä siksi, että adventisteilla on eri huilipäivä kuin muilla kristityillä ja silloin voi alkuasukas hyvillä mielin huilata lauantaina ja sunnuntaina, vetoamalla vakaumukseensa.

• Yksi-usko

Ei meidän tarvitse kilpailla jäsenmäärällä. Adventtikirkko on kirkkokuntana kuitenkin niin pieni verrattuna moniin muihin. Voimme olla kiitollisia siitä, että evankeliumi leviää.

Adventistit jakavat vaate- ja ruoka-apua ihan kaikille tarvitseville, riippumatta siitä mihin kirkkokuntaan kuuluu tai kuuluuko mihinkään kirkkokuntaan.

• iloinen_naurajaa

Afrikan alkeellisista ukkapukka-heimolaisista saa helposti tehtyä eri lahkojen aivo-orjia!!! :-D

• Vielä.uppoaa

Mustille upppoavat vielä taikauskoiset tarinat.
      Ovathan he eläneet taikauskossa jo tuhansia vuosia.

• Adventisti

Selvästikin tämä juuri ateisteja ärsyttää. Mutta hyvä niin. Jumala siinä vaan puhuttelee omiaan.

• iloinen_naurajaa

Adventismi on aivo-orjuutta.

• >> Selvästikin tämä juuri ateisteja ärsyttää. Mutta hyvä niin. Jumala siinä vaan puhuttelee omiaan. >>>

Ei tämä minua harmita. Jos ajattelen tätä asiaa taikauskosi suunnasta, niin tämähän on älyttömän hyvä uutinen.

Sillä jos se taikauskosi mukainen taikaukko on oikeasti olemassa, niin hän ei ole tulossa pitkään, pitkään aikaan, joten minä saan elää elämäni rauhassa loppuun ja nauttia elämästäni.

Sillä sitten kun se taikaukko tulee vasta minun kuolemani jälkeen tänne levittämään tuhoa ja kärsimystä lupaustensa mukaisesti, niin minua se ei voisi enää vähempää kiinnostaa, koska olen kuollut.

Minua ei yhtään kiinnosta aika kuolemani jälkeen, vaan aika ennen kuolemaani, joten tämä adventtikirkon ja taikauskon leviämisen suosio kertoo minulle siitä, että jos taikaukkosi on olemassa, hän ei ole saamassa piikkareita telineistä vielä pitkiin aikoihin, joten saan elää elämäni ihan kuten olen suunnitellut ja kuolemani jälkeen se taikaukko saa puuhailla ihan mitä huvittaa, kun sitten se ei minua enää kiinnosta.

• adventismi
        bushmanni kirjoitti:

>> Selvästikin tämä juuri ateisteja ärsyttää. Mutta hyvä niin. Jumala siinä vaan puhuttelee omiaan. >>>

Ei tämä minua harmita. Jos ajattelen tätä asiaa taikauskosi suunnasta, niin tämähän on älyttömän hyvä uutinen.

Sillä jos se taikauskosi mukainen taikaukko on oikeasti olemassa, niin hän ei ole tulossa pitkään, pitkään aikaan, joten minä saan elää elämäni rauhassa loppuun ja nauttia elämästäni.

Sillä sitten kun se taikaukko tulee vasta minun kuolemani jälkeen tänne levittämään tuhoa ja kärsimystä lupaustensa mukaisesti, niin minua se ei voisi enää vähempää kiinnostaa, koska olen kuollut.

Minua ei yhtään kiinnosta aika kuolemani jälkeen, vaan aika ennen kuolemaani, joten tämä adventtikirkon ja taikauskon leviämisen suosio kertoo minulle siitä, että jos taikaukkosi on olemassa, hän ei ole saamassa piikkareita telineistä vielä pitkiin aikoihin, joten saan elää elämäni ihan kuten olen suunnitellut ja kuolemani jälkeen se taikaukko saa puuhailla ihan mitä huvittaa, kun sitten se ei minua enää kiinnosta.

Onhan adventtikirkon kasvamisella maalliselta kannaltakin etuja. Kun suurempi osa ihmisistä koittaa noudattaa moraalilakeja, jotka aiheuttavat hyvinvointia ympärilleen, niin ei-uskovillakin on parempi olla. Tästä seuraa vähemmän rikoksia, vankilassaolo vuorokausia, sairaalan päivystyksessä käyntejä, yleensäkin sairaalakäyntejä yms.
        Kun suurempi osa ihmisistä vaihtaa adventismin ansiosta ruokavalionsa terveellisempään, syntyy valtiolle vähemmän terveydenhoitokuluja ja työnantajille terveempiä työntekijöitä.
        Kun suurempi osa ihmisiä lahjoittaa rahaa kirkolle, lisääntyvät työpaikat, ruoka-apu, sairaista ja vähäosaisista huolehtiminen yms.

Nämä ovat yhteiskunnallisesti tärkeitä asioita.

• Todistettu.on

Uskonlahkojen nimissä tehdään ja on tehty historian saatossa järjetön määrä vääryyttä ja rikoksia. Uskonlahkoon kuuluminen on vain kulissi, jolla pahuus yritettään peittää.
        Ilman uskontoja maailmamme olisi lintukoto.

1. Kristinusko
        2. Islam
        Maailman suurimmat uskonnot vainoavat, sotivat, tappavat, kiduttavat, murhaavat, alistavat, käyttävät ihmisiä henkisesti ja fyysisesti hyväksi jne.

Tämäkö on sitä hyvinvointia?

• Yksi-usko
        bushmanni kirjoitti:

>> Selvästikin tämä juuri ateisteja ärsyttää. Mutta hyvä niin. Jumala siinä vaan puhuttelee omiaan. >>>

>>Minua ei yhtään kiinnosta aika kuolemani jälkeen, vaan aika ennen kuolemaani, joten tämä adventtikirkon ja taikauskon leviämisen suosio kertoo minulle siitä, että jos taikaukkosi on olemassa, hän ei ole saamassa piikkareita telineistä vielä pitkiin aikoihin, joten saan elää elämäni ihan kuten olen suunnitellut ja kuolemani jälkeen se taikaukko saa puuhailla ihan mitä huvittaa, kun sitten se ei minua enää kiinnosta. >>

Valitettavasti minun on kerrottava sinulle totuus. Jos olet ehtinyt kuolla, niin sinut herätetään kuulemaan tuomiosi. Sinä saat tuomiosi mukaisen palkan. Jeesuksella on tullessaan palkka mukanaan.

• Yksi-usko kirjoitti:

>>Minua ei yhtään kiinnosta aika kuolemani jälkeen, vaan aika ennen kuolemaani, joten tämä adventtikirkon ja taikauskon leviämisen suosio kertoo minulle siitä, että jos taikaukkosi on olemassa, hän ei ole saamassa piikkareita telineistä vielä pitkiin aikoihin, joten saan elää elämäni ihan kuten olen suunnitellut ja kuolemani jälkeen se taikaukko saa puuhailla ihan mitä huvittaa, kun sitten se ei minua enää kiinnosta. >>

Valitettavasti minun on kerrottava sinulle totuus. Jos olet ehtinyt kuolla, niin sinut herätetään kuulemaan tuomiosi. Sinä saat tuomiosi mukaisen palkan. Jeesuksella on tullessaan palkka mukanaan.

>>> Valitettavasti minun on kerrottava sinulle totuus >>>

Höpsis. Tuo on taikauskosi mukainen uskomus, ei mikään totuus.

Mutta oletetaan että sinun typerä taikauskosi olisi totta ja tämä Jeesus suhistaisi tänne nenäkarvat savuten ja herättäisi minut kuolleista kuuntelemaan jorinoitaan, niin arvaas mitä?

Ei todellakaan kiinnosta enää siinä vaiheessa.

Mitä ihmeen merkitystä sillä on kun minä olen joka tapauksessa kuollut ja se on tismalleen samanlainen olotila kuin mitä oli ennen syntymää, niin siinähän taikaukkosi jorisee mitä jorisee ja maksaa palkkaa kun ei voisi vähempää kiinnostaa.

• pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

>>> Valitettavasti minun on kerrottava sinulle totuus >>>

Höpsis. Tuo on taikauskosi mukainen uskomus, ei mikään totuus.

Mutta oletetaan että sinun typerä taikauskosi olisi totta ja tämä Jeesus suhistaisi tänne nenäkarvat savuten ja herättäisi minut kuolleista kuuntelemaan jorinoitaan, niin arvaas mitä?

Ei todellakaan kiinnosta enää siinä vaiheessa.

Mitä ihmeen merkitystä sillä on kun minä olen joka tapauksessa kuollut ja se on tismalleen samanlainen olotila kuin mitä oli ennen syntymää, niin siinähän taikaukkosi jorisee mitä jorisee ja maksaa palkkaa kun ei voisi vähempää kiinnostaa.

Sinä olet vain valehtelija.

• Hyvin.suppea.otanta

20 miljoonaa pölvästiä on itseasiassa aika vähän. Tosin muitakin lahkojen pölvästejä maailmasta löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      102
      9669
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4977
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      57
      4716
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      1
      3222
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2441
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      106
      1686
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      45
      1468
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      51
      1417
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      58
      1397
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1311
    Aihe