Millä perustellaan nainen pastorina?

egnneg

Kyse ei ole tasa-arvokysymyksestä, vaan Jumalan säätämyksestä. Sanassa selkeästi tuodaan esille, että nainen ei voi olla seurakunnan paimen "pastori".
Miksi kuitenkin on helluntaiseurakuntia, joissa on nainen "pastorina". Millä tätä perustellaan?

Kuinka monta helluntaiseurakuntaa tiedät, joissa nainen on "pastorina"?
Onko Helluntaikirkoissa "naispastoreita"?

81

1527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DoctorT

Vain sillä perusteella, että on hyljätty Sanan linja ja auktoriteetti!

• Nyt kyllä jaat omia ateistisia arvojasi.

• jari-pekka--65

No oikeastaan on niin, että Jumala ei ole säätänyt helluntaiseurakunnassa yhtään mitään. Uskonnollisuudessa on toki kaikenlaista "rönsyilyä".

• egnneg

Mitä mahdat tarkoittaa?

• jari-pekka--65
        egnneg kirjoitti:

Mitä mahdat tarkoittaa?

Tarkoitan sitä, että uskonnollisuudessa kaikki on mahdollista ja useimmiten ilman perusteluita.
        Kun Jumala säätää jotakin, niin se ei ole joku mielivaltaisesti säädetty pakko, vaan sillä on ihan tarkoitus.
        Aivan niinkuin on tässä seurakunnan paimen kysymyksessä. Kyse ei ole paremmuudesta, eikä se ole oikeastaan sukupuolikysymyskään. Se, miksi mies on asetettu seurakunnan paimeneksi johtuu yksinkertaisesti siitä, mitä alussa tapahtui. Mies joka luotiin ensin sai Jumalalta tehtävän viljellä ja varjella kaikkea, jo ennen kuin vaimoa oli luotukaan. Sittemmin mies lankesi. Lankesi pois tästä paimenen tehtävästään.
        Miten muuten Jumala tässä asiassa voi lyödä vihollisen, kuin kutsumalla langenneen takaisin siihen tehtävään, josta hän pois lankesi.

Tällä asialla valitettavan usein alistetaan naisia ja tehdään tästä ns tasa-arvo kysymys.

Mitä on oikeastaan tasa-arvo Jumalan lähtökohdista ajateltuna? Se ei ole sitä, mitä maailma ajattelee yrittäessään sekottaa miehen ja naisen. Jopa joissain lastentarhoissa ei saisi enää puhua tytöistä ja pojista. Koulussa voi olla ns sukupuolineutraalit vessat ym.

Jumalan tasa-arvo on, että nainen saa olla nainen ja näyttää naiselta ja samoin mies saa olla mies ja näyttää mieheltä. Jos sut pakotetaan olemaan jotakin muuta niin se ei ole tasa-arvoa, vaan sortamista. Eriarvoistamista.

Jos ei vaimo voi olla vaiti seurakunnassa vaan kyselee kyselemistään, niin silloin mies on laiminlyönyt tehtävänsä vaimoaan kohtaan. Häpeällistä se on vain siis miehelle.

Eri asia on sitten, jos vaimo ei tahdo kuulla miestään. Tästäkin pitäisi puhua lisää, sillä tässäkin asiassa usein alistetaan naisia, sillä uskonnollisuus usein kääntää asiat nurinkurin. Ei vaimon pidä kaikkea tehdä, mitä mies sanoo, vaan mies vain tukee vaimoaan Herran seuraamisessa. Palvelee.

Aivan niinkuin Paavalikin sanoi, että olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Herran seuraaja. Eli ettei kukaan seuraisi Paavalia, eikä kukaan vaimo seuraisi aviomiestään, vaan esimerkkinä.

• vaition
        jari-pekka--65 kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että uskonnollisuudessa kaikki on mahdollista ja useimmiten ilman perusteluita.
        Kun Jumala säätää jotakin, niin se ei ole joku mielivaltaisesti säädetty pakko, vaan sillä on ihan tarkoitus.
        Aivan niinkuin on tässä seurakunnan paimen kysymyksessä. Kyse ei ole paremmuudesta, eikä se ole oikeastaan sukupuolikysymyskään. Se, miksi mies on asetettu seurakunnan paimeneksi johtuu yksinkertaisesti siitä, mitä alussa tapahtui. Mies joka luotiin ensin sai Jumalalta tehtävän viljellä ja varjella kaikkea, jo ennen kuin vaimoa oli luotukaan. Sittemmin mies lankesi. Lankesi pois tästä paimenen tehtävästään.
        Miten muuten Jumala tässä asiassa voi lyödä vihollisen, kuin kutsumalla langenneen takaisin siihen tehtävään, josta hän pois lankesi.

Tällä asialla valitettavan usein alistetaan naisia ja tehdään tästä ns tasa-arvo kysymys.

Mitä on oikeastaan tasa-arvo Jumalan lähtökohdista ajateltuna? Se ei ole sitä, mitä maailma ajattelee yrittäessään sekottaa miehen ja naisen. Jopa joissain lastentarhoissa ei saisi enää puhua tytöistä ja pojista. Koulussa voi olla ns sukupuolineutraalit vessat ym.

Jumalan tasa-arvo on, että nainen saa olla nainen ja näyttää naiselta ja samoin mies saa olla mies ja näyttää mieheltä. Jos sut pakotetaan olemaan jotakin muuta niin se ei ole tasa-arvoa, vaan sortamista. Eriarvoistamista.

Jos ei vaimo voi olla vaiti seurakunnassa vaan kyselee kyselemistään, niin silloin mies on laiminlyönyt tehtävänsä vaimoaan kohtaan. Häpeällistä se on vain siis miehelle.

Eri asia on sitten, jos vaimo ei tahdo kuulla miestään. Tästäkin pitäisi puhua lisää, sillä tässäkin asiassa usein alistetaan naisia, sillä uskonnollisuus usein kääntää asiat nurinkurin. Ei vaimon pidä kaikkea tehdä, mitä mies sanoo, vaan mies vain tukee vaimoaan Herran seuraamisessa. Palvelee.

Aivan niinkuin Paavalikin sanoi, että olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Herran seuraaja. Eli ettei kukaan seuraisi Paavalia, eikä kukaan vaimo seuraisi aviomiestään, vaan esimerkkinä.

Mitä kantaa Herrajumala on ottanut helluntailaisuuteen?

• Vaikka minä olen kuullut monta hyvää naisen pitämää puhetta, niin silti voisi toivoa että helluntaiseurakuntien tilanne ei seuraisi Luterilaisen kirkon esimerkkiä, jossa
      liberaalit naispapit vetävät kirkkoa luopumukseen.

• nainen.ei.pappi

Ei ole kysymys hyvistä puhujista, eikä muustakaan. Naisille ei vaan pastorin/papin virka kuulu Raamatun mukaan. Kysymys Jumalan sanasta.

• lexprelaatt
        nainen.ei.pappi kirjoitti:

Ei ole kysymys hyvistä puhujista, eikä muustakaan. Naisille ei vaan pastorin/papin virka kuulu Raamatun mukaan. Kysymys Jumalan sanasta.

Valtiokirkossa noudatetaan Suomen lakia, eikä Raamatun muinaisia taruja. Valtiomme kieltää sukupuolisyrjinnän.

• niin.valtiokirkossa
        lexprelaatt kirjoitti:

Valtiokirkossa noudatetaan Suomen lakia, eikä Raamatun muinaisia taruja. Valtiomme kieltää sukupuolisyrjinnän.

Ja valtio on antanut Ortodokseille toisenlain, eli siellä ei ole naispastoreilla asiaa alttarille. Eikä se ole syrjintää. Kyse on vain siitä muotojumalisesta peltilehmästä, missä luterilaisen kirkkokunnan elämäntyyli ratsastaa. Haureudessa on haureutta harrastettava lainlaatijan käskyn mukaan.
        Mutta, jos Lutteri olisi ollut uskollinen, niin tilanne olisi toinen.

• aikaonnyt

Kannattaa rukoilla,että naiset kuulevat ylipaimenen Jeesuksen Kristuksen äänen ja siirtyvät johtopaikoilta vapaaehtoisesti sivuun rakkaudesta Kristukseen olemalle Hänelle kuuliaiset.Tämä ei ole epäoikeudenmukainen arvovaltakysymys vaan yksinkerstaistettuna lammas ei ole pässi tai appelsiini tomaatti.

Nainen petettiin ensin ja nimenomaan naiselle käärme tuli ensin puhumaan.Nainen on kristiliisessä seurakunnassa käsittääkseni väärällä paikalla ollessaan johtotehtävissä ja on seurakunnan heikko lenkki.Sehän on jo ilmeiseksi käynyt kun seuraa niiden seurakuntien syöksylaskua joissa nainen on päästetty vanhimman tehtäviin miten menee.Nainen voi olla vilpitön, mutta vanhimmisto ei enää ole riittävän valvovassa tilassa jos seurakunnassa annetaan naisen ohjata ja päättää niistä asioista, jotka selvästi Raamatun sanan mukaan kuuluu miehille.

Nöyrtykää siskot Jumalan edessä !
      Jaakob 4
      10. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

• mietintää

<<Naiset kuulevat ylipaimenen Jeesuksen Kristuksen äänen ja siirtyvät johtopaikoilta vapaaehtoisesti sivuun>>; tarkoittanet pastorin tehtävävistä!!!

Miehet ovat naispastorit asettaneet alunperin virkoihin.
        Ei nainen ole vihkinyt/siunannut ensimmäistä naispastoria. Kyllä se on mies ollut asialla. Ikävä kyllä miehillä on kuulo yläkertaan/Sanaan heikentynyt, toki myös naisilla.

Miten korvata naiselle opiskelusta ja pastorin työstä tuleva palkka? Oikeus ja kohtuusko on, että nainen vapaaehtoisesti luopuu toimestaan, jonka miehiltä on saanut? Nykyään ei monikaan mies elätä vaimoaan tai lapsiaan ja kaikilla ei edes ole miestä.

• Jumala.ei.kouluta
        mietintää kirjoitti:

<<Naiset kuulevat ylipaimenen Jeesuksen Kristuksen äänen ja siirtyvät johtopaikoilta vapaaehtoisesti sivuun>>; tarkoittanet pastorin tehtävävistä!!!

Miehet ovat naispastorit asettaneet alunperin virkoihin.
        Ei nainen ole vihkinyt/siunannut ensimmäistä naispastoria. Kyllä se on mies ollut asialla. Ikävä kyllä miehillä on kuulo yläkertaan/Sanaan heikentynyt, toki myös naisilla.

Miten korvata naiselle opiskelusta ja pastorin työstä tuleva palkka? Oikeus ja kohtuusko on, että nainen vapaaehtoisesti luopuu toimestaan, jonka miehiltä on saanut? Nykyään ei monikaan mies elätä vaimoaan tai lapsiaan ja kaikilla ei edes ole miestä.

Jumala ei kouluta naisista pastoreita !

Jumala ei toimi vastoin säätämystään !

Nainen ITSE menee johonkin teologiseen kouluun, jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Se on siis naisen oma päätös, ei Jumalan, Jumala kouluttaa omat työntekijänsä ihan itse !

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

• mietintää
        Jumala.ei.kouluta kirjoitti:

Jumala ei kouluta naisista pastoreita !

Jumala ei toimi vastoin säätämystään !

Nainen ITSE menee johonkin teologiseen kouluun, jolla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Se on siis naisen oma päätös, ei Jumalan, Jumala kouluttaa omat työntekijänsä ihan itse !

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Jumala ei kouluta naista pastoriksi, mutta miehet kouluttaa naisia pastoreiksi.
        Miksi siis miehet eivät ole uskollisia/kuuliaisia Jumalalle?
        Siten tulee miehiä, jotka sanovat, että luopukaa virastanne Jumalan tahdon mukaan, kyllä Jumala pitää huolen omistaan, mutta turha on mitään almuja anella meiltä miehiltä. Itse olette soppanne keittäneet ja vapaaehtoisesti olette meidän miesten antaneet teitä petkuttaa, joten itse olette syylisiä. Me miehet pesemme kätemme tästä sopasta.

• Sitäkö.tarkoitat

Jumalan säätämyskö ?
      Milloin jumala on näin ilmoittanut ?
      Höpö höpö ei pidä paikkansa, miesten keino alistaa nainen epärehellisesti.

• egnneg

Oletko lukenut Raamattua, Jumalan Sanaa?

• Eikö.niin

Tarkoitat ihmisen sanaa jumalasta.

• Kyllä sinäkin sen Raamatun kohdan tiedät, vaikka et ole tietävinäsi, joten turhaa sinulle mitään todistaa, kun et TAHDO ymmärtää.

• Sellai

Raamatussa lausutaan jumala, uskovaiset lausuvat jumalan melkein joka lauseessa vaikka raamattu ilmoitta " älä lausu turhaan nimeä herra sinun jumalaasi " ettei se kärsi inflaatiota.

• lemposoikoo
        Eikö.niin kirjoitti:

Tarkoitat ihmisen sanaa jumalasta.

Niinpä, kysehän on tulkinnasta, mitä Jahve sanoisi , jos osaisi puhua.

• SyntiinLangenneita

helluntailaisilla on naisia pastoreina lähes joka seurakunnassa. Niitä on myös Seinäjoella.
      Sama on Vapaakirkossa ja muissakin vapaissa suunnissa.

Luterilaisten syntiin lankeemisen perässä menevät ja kohta vapaat suunnat myös vihkivät homoja - siellähän ei mikään Kirkolliskokous tai mikään muukaan määrää mitä pastori saa tehdä, vaan jokainen tekee niin kuin henki kuljettaa ja sillä hengellä ei ole mitään väliä- kunhan vain tunteet liikkuu

• näin.langenneet

Espoossa Irma Frestarius helluntaiseurakunta. Vapaakirkko Helena Penttilä. Adventtikirkko Kaarina villa ja monia monia muitakin ja myöskin muissa vapaissa suunnissa löytyy.

• Aloitus on hyvä. Naisten tulee olle Jumalan seurakunnissa, kuuntelijan asemassa, kuten opetetaan.

• Lähetyssaarnaajia

Mitä sanot lukuisista naislähetyssaarnaajista?

• IlmanOpetusta

Voi hyvää päivää. Tutkikaapa Raamattua pintaa syvemmältä, niin löydätte ihan jotain muuta. Sen jälkeen, kun miehet rukoilevat AINA näin:

"1 Tim.2:8 Minä tahdon siis, että kaikkialla miehet rukoilevat kohottaen pyhät kätensä ilman vihaa ja epäilystä"

kun Paavali opettaa, voin siirtyä syrjään kaikesta ja kuolla penkkiin opetuksen puutteessa. Opetusta en saa omasta srk:sta, koska siellä miehet eivät osaa opettaa, vaan jaarittelevat kaikkea omia tarinoitaan 30 vuoden takaa. Voi teitä......

• katsellaan.ristille.nyt

On vain yksi "pappi" ihmisen ja Jumalan välissä ja Hän on Jeesus Kristus.
      Seurakunnassa on vanhimmat, tai vanhin.
      Pappeus on uudessa liitossa sitä, että on Jumalan puhdistama - ja joka on Jumalan puhdistama - sitä ei voi sanoa saastaiseksi.
      Ja puhdistettu on uudenliiton pappi - siis ihminen, joka julistaa Pyhän Hengen kirkastamaa Kristusta - välimiestä - ts. on todistaja.

Kirkkojen sokeripalakauluslaiset ovat ottaneet väärän vallan ja pyrkivät hapatteissaan olemaan niitä vääriä paimenia - tuomaan ihmiset heidän eteensä, jotta heidän sakramentteittensa kautta voisi vain pelastua ja julistavat hapatteista - vaikka lapsikaste pelastusoppia, helluntaissa on omat hapatteensa, jossa tämä ihmiskäskyin valittu pappi vahtii saarnastuolia, ettei vain terve oppi pääsisi näkymään saarnan alueella.

Ihminen - uudestisyntyessään on Kristuksen morsian ja hän kysyy Yljältään, mitä tänään todistetaan.

Mutta, jos ei ole "tajunnut" tätä opetusta, miksi pitäisi kysyä harhaiselta mieheltään on siksi, että muistutetaan Eedenin tapahtumaa.

Eevaa ei vielä ollut - kun Jumala opetti Adamia- ettei pidä syödä "hyvän ja pahantiedonpuusta - vaan elämänpuusta. Mitä tapahtui - Adam söi ja tätä oppia tämä "Eva" nyt tavallaan muistuttaa, että muistako, ..... Siksi kun opitaan, hoksataankin, että Jumalan puhdistaa, ihminen ei ole saastainen ja mieskin taas opettelee rakastamaan puolisoaan, niin kuin Kristus rakastaa seurakuntaansa.

Raamatussa on mielenkiintoista opetustapaa - tarkoitushakuisesti muistuttamassa siitä, Jumalantyönä nyt Jumala pukee alastoman syntisen Kristukseen. Ja Hänessä meissä ei ole sillä tavalla miestä tai naista, että mies alkaa pistämään nyrkin ja hellan väliin naista - vaan se on hapatteinen muisto lankeemuksesta - tuo nainen, jonka minulle annoit.

Siinä on Herran kuoleman muisto-aterialla hyvä polvistua pesemään vaimonsa jalat ja oppia ymmärtämään tätä pappeutta, ettei ole väärällä tavalla yläpuolella, vaan rakkaus on se - joka yhdistää Kristuksen kautta.

-seurakunnan vanhin - hän taas olkoon se mies - ja taas antakaan hänelle se kunnia, missä hän kantaa suurimman vastuun opettaessaan sitä mitä on kirjoitettu. Hän on tuomiolla sanomisistaan.

Eikä hänkään herroina hallitse, vaan on tasapäisenä ihmisenä, kunnioitus vain tehtäväänsä, ettei vikuroida, jos hän sanan mukaan ojentaa sitä omahyväistä muotouskovaisuutta - joka asettaa vaimoaan jalkojensa alle.

Eli kokonaisuuksien hallintaa pitäisi ottaa näköalaan, jos meinaa opettajaksi.

Hyväntiedon puulta ei tule mitään hyvää - vaan käärmeen kieli. Kieli häneltä, joka pyrkii jalkajakkaraansa tuoda Jumalan valtaistuimen äärelle hallitakseen väärällä tavalla seurakuntaa.

Meidän tehtävä on heittää kruunumme Jumalan valtaistuimen eteen, ja rakastaa siten tasapuolisesti, itsekin katsoen, ettei pysty velkomaan arvovaltaa, mitä ei ole.

Arvovalta on Jumalan ja kaikki on Jumalan työtä. Siksi pappeus korostaakin sitä aluetta, jossa rakkaus on kaiken a ja o

kirjoitti Kort.M

• Nainenpaimenena

Jos katsotaan Suomesta lähetystyöhön lähteneitä, niin suurin osa heistä on naisia. He ovat kokeneet Jumalan kutsun lähteä kertomaan evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksesta, niille, jotka eivät ole sitä koskaan kuulleet. Kun ihmisiä on tullut uskoon, ovat he perustaneet seurakuntia ja olleet niiden seurakuntien johtajia, paimenia.
      Siis käykö tämä ns. pakanamaissa, mutta ei Suomessa?
      Ei ole todellakaan loogista!

• egnneg

Et sitten "Kort.M" huomioinut, että heti kirjoitukseni alussa kirjoitin:"Kyse ei ole tasa-arvokysymyksestä, vaan Jumalan säätämyksestä. Sanassa selkeästi tuodaan esille, että nainen ei voi olla seurakunnan paimen "pastori"".

En ole alistamassa naisia, eikä se ole Jumalan tahto.
      Jumala on kuitenkin selvästi Sanassaan tuonut esille, että seurakunnan kaitsijan tulee olla mies:
      1.Timoteuksen kirje:
      3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, >> Jakeen lisätiedot
      3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
      Tiituksen kirje:
      1:6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
      1:7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä

Miten tämän selität?

• miestarkoittaaihminen

"3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
      Tiituksen kirje:
      1:6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia."

Miksi ihmeessä sitten lapsettomia ja poikamiehiä on päästetty pastoreiksi?

• Mitähöpäjät

Yhden vaimon ihminen? Ruotsalainen käännös?

• tuokiehinen

Jopa miehimyksiä on päässyt pastoreiksi.

• miestarkoittaaihminen
        Mitähöpäjät kirjoitti:

Yhden vaimon ihminen? Ruotsalainen käännös?

lakia ei tarvitse tehdä siitä, mitä ei muutoinkaan tapahdu. Naisilla ei ollut mahdollisuutta monimiehiseen avioliitton toisin kuin miehillä monivaimoiseen. Siksi Naisilta ei tarvinnut erikseen kieltää monimiehisyyttä, kun taas miehille tämä huomautus oli hyvin tarpeellinen.

• ohhohmikäsynti

Meidän seurakunnassa oli nuori naimaton mies nuorisopastorina. Tämä oli kyllä Paavalin ohjeen vastaista.

• onko.masokismi.kivaa

Jos minä olisin nainen niin pysyisin kaukana tällaisesta sakista kun muitakin on. Ihmettelen niitä naisia jotka aina vaan ovat mukana itseään alistamassa.

• oviulosolemassa

Naisia alistavan raamatunvääntelyn takia minäkin hellskr:ta lähdin. Kehoitan muitakin naisia tekemään saman liikkeen. Katsotaan sitten miten ukot siellä keskenään pärjäävät.

• fireeeeeeee
        oviulosolemassa kirjoitti:

Naisia alistavan raamatunvääntelyn takia minäkin hellskr:ta lähdin. Kehoitan muitakin naisia tekemään saman liikkeen. Katsotaan sitten miten ukot siellä keskenään pärjäävät.

Jaha, et sitten ole nöyrä. Akat on jo tarpeeksi sotkeneet asioita.

• Jumalankutsu

Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
      Tärkeintä on, että seurakunnan paimenella on Jumalan kutsu tehtäväänsä. Jumala kutsuu eri tehtäviin sekä miehiä että naisia.

• kutsuon

Jumala varmasti kutsuu, mutta entäs kun naisten yläpuolelle itsensä ylentäneet ukot panevat esteitä naisten kutsumusten tielle?

• jumala.ei.kutsu
        kutsuon kirjoitti:

Jumala varmasti kutsuu, mutta entäs kun naisten yläpuolelle itsensä ylentäneet ukot panevat esteitä naisten kutsumusten tielle?

Jumala ei varmasti kutsu naista Seurakunnan paimenen tehtävään, vastoin omaa Sanaansa !

• 1234567---
        jumala.ei.kutsu kirjoitti:

Jumala ei varmasti kutsu naista Seurakunnan paimenen tehtävään, vastoin omaa Sanaansa !

Se on itse paholainen, joka kutsuu naista pastorin virkaan.

• jumala.ei.kutsu
        1234567--- kirjoitti:

Se on itse paholainen, joka kutsuu naista pastorin virkaan.

En lähtisi noin suppeaan tulkintaan.

Raamatun mukaan suuri osa vääyyksistä lähtee ihmisen sydämestä, eli himoista ja haluista !

Matt. 15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset...

Tietyissä piireissä moni uskova liian helposti "ulkoistaa" omat vikansa saatanan syyksi, vaikka vika on itsessä ja omissa himoissa ja saastaisuudessa eli puhdistumattomuudessa.

Siis moni uskova nainen himoitsee valtaa ja asemaa ja sitä kautta rahaa eli mammonaa, ja moni haluaa olla esillä/esiintyä ja olla ihailun/arvostuksen kohteena.......

Eli omat himot sen varmasti useiten aiheuttavat.

Samojen himojen vuoksi nykyään on väärät miehet seurakunnan palvelutehtävissä, eli siellä ovat ne joita Jumala ei ole valinnut, vaan ne jotka niitä tehtäviä ovat eniten himoinneet !

Ja siksi heidän toimintansa on väärän paimenen toimintaa, koska janosivat vain valtaa ja rahaa, ja vähät välittävät laumasta, siis oikeasti !

Siis sanat eivät ole takuu, eivätkä ne sanat lämmitä niitä, joita riistetään ja poljetaan ja pahoinpidellään seurakunnissa.

2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.

• toistemme-palveljoita

Laitapa ketjuun kaikki raamatun kohdat joissa Jumalan seurakunnan pää, Messiaamme JEESUS määrää että naisen tulee vaieta ja alistua huivin ja aviomiehensä tahdon alle, niin ettei hänellä olisi enää mitään omaa tahtoa eikä koko persoonaa. En löydä itse ainuttakaan jaetta missä Jeesus kohtelisi naista huonosti tai alistaisi heitä vaan se on juuri päinvastoin, Hän nosti heidät syntisinäkin ylös ja korotti juutalaisperinteiden alistamat naiset vertaisiksi ihmiseksi miesten rinnalle, he olivat myös opetuslapsia joten he kastoivat ja palvelivat monin tavoin seurakunnassa!

Alkuseurakunnassahan ei ollut vain yhtä johtavaa paimenta vaan vanhimmisto, seurakunnan vanhimmat miehet, jotka hoitivat yhdessä seurakunnan hallintatyöt. Yhden miehen hallitsema seurakunta on nikolaiittalaisuutta jota Jeesus inhoaa sillä HÄN on se srk:n ylin pää, ei ihminen. Muutenkin tämä nykyinen seurakunta- ja kirkkojärjestemä on epäraamatullinen järjestelmä jota ei voida perustella mitenkään aidolla Jumalan sanalla joten tällainen kinastalu naisen oikeudesta olla paimen on ihan naurettavaa kun sitä oikeutta ei ole annettu Jeesukselta miehilläkään!

Ettekö huomaa mitä entinen fariseus apostoli Paavali kirjoittaa:

1. Tim. 2:12 "mutta MINÄ en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa".

_

Pietari kirjoittaa että:
      2.piet. 2:9 "- - - kenen voittama (kreik. 2274. héttaomai: huonompi, alempi, alempi-arvoinen) joku on, sen orja (1402. douloó: orjuuttama, tuon alistama) hän on"

Jeesus sanoi:
      Matt. 20:27 "ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne";

_

Muistajaa, Jumala ei katso henkilöön. Jos ei ole sopivaa Jumalan tahdon mukaista miestä tarjolla, voi tehtävän, siis seurakunnan päävastuun hoitaa aivan hyvin myös nainen.

Miehet, jotka luulevat jotakin olevansa, pitäkööt huolen että täyttävät itsekin raamattujemme monet ohjeet heille etteivät olisi sanan kuulijoita vaan tekijöitä eivätkä hallisisi herroina toisia vaan palvellen meitä alttiisti, sekä seurakuntaa että myös vaimojaan ja toistepäin, niin kuin Kristuskin kohtelee rakastamaansa seurakuntaansa eli kaikella armollisuudellaan ja hyvyydellään.

Matt. 19:30 "Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi".

_

Olkaa siunatut Herramme Jeesuksen nimessä. Aamen.

• höpö.höpö.taas

Jumala EI toimi Sanaansa vastaan !

Jumala ei ole siis "ON ja EI " !

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

Siis jopa noiden ns. diakoninen piti olla YHDEN VAIMON MIEHIÄ !!!

Ei siis naisia !

Ja on ihan turhaa väittää, että Paavali sokeuttaan opetti tätäkin asiaa !

Siis Paavali HYLKÄSI KAIKEN VANHAN !!!

3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

Eli ei Paavali opettanut mitään valhetta, kun oli saanut opetuksen itse Herralta suoraan !

Joten lopeta valehtelusi ja Totuuden vääristäminen !

• höpö.höpö.taas

Niin ja on ihan turha selitellä sellaista, että jos ei löydy sopivaa miestä paimenen tehtävään, niin sitten valitaan "sopiva nainen" !

Paavali tarkkan ohjeisti tässä asiassa:

5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
        6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
        7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
        8 vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
        9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
        10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
        11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

Ja uusissa silloin perustetuissa paikallisissa seurakunnissa ei ollut varmastikkaan aina ja heti sopivia miehiä, joten vanhemmista seurakunnista siirrettiin sopivat miehet tehtäviin siihen paikallis seurakuntaan, kunnes juuri uudestisyntyneistä kasvoi omat opettaja/paimenet !

Kotimaisena esimerkkinä muistan enavkelista Niilo Ylivainion, joka perusti suomeen uusia seurakuntia ja sitten pyysi erästä tuntemaansa opettajaa, sen syntyneen paikallisen seurakunnan paimeneksi !

Eli tekosyyt eivät kelpaa, asiat kyllä voidaan järjestää Jumalan tahdon mukaan, jos vain on todellista halua !

Mutta jos halutaan toimia Jumalan tahtoa vastaan, niin sitten se toiminta on jo tietoista Jumalan tahdon vastustamista !

Mutta silloin ei siis rakasteta Jumalaa ja Hänen hyvää tahtoaan kaikesta sydämestä, se on aivan varma !!!

• Virsut

Tämä pappeus on aiheuttanut niin paljon skismaa seurakunnissa ja eri kristinuskoon perustuvissa kirkoissa, että kehoittaisin poistamaan papinviran kokonaan. Sen voisi korvata viralla "seurakunnan palvelija" tai "raamatun tulkitsija" ja samalla sovittaisiin, että virka on sukupuolesta riippumaton. Voitaisiin myös unohtaa tämä kylkiluu-teoria, joka raamatunkin mukaan on tapahtunut vainkerran ja silloinkin vain, koska muuta biologisesti sopivaa ainesta ei ollut lähettyvillä.

• jo.pomppas

Huh Huh !

Eli hyljätään siis Jumalan järjestys ja Seurakunnan rakenne, siksi että haluat naiset Seurakunnan johtajiksi !

Tätä juuri on se, mistä Raamattu kirjoittaa:

Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Eli hyljätään Jumalan Tahto, ja eletään miten halutaan, Jumalan tahdosta ja säätämyksestä välittämättä !

• Jeesus-antaa-elämän

Tuo onkin mielenkiintoinen asia tuo ensimmäisen ihmisparin syntiinlankeaminen sillä Yahweh Jumalahan vaati siitä ENSIN tilille Adamin koska Hänhän antoi sen puutarhan keskimmäisen puun syömiskiellon suoraan suullisesti vain Adamille jonka piti kertoa siitä eteenpäin naiselle, hän lisäsi siihen kuitenkin vielä todennäköisesti sen että 'älä syö äläkä edes koske siihen puuhun ettemme kuolisi' ja tämän nainen sanoi käärmeelle joka houkutteli naista siitä syömään ja nainen söi koska uskoi saatanan valheet ja lupaukset ja puu alkoi näyttämään hyvältä ruualta.

Hehän olivat paratiisissa kuin vilpittömiä lapsia, ei heillä ollut mitään käsitystä mikä on hyvä ja mikä paha eivätkä he oanneet sellaista edes epäillä kunnes se hedelmä avasi heidän silmänsä ja he tiesivät hyvän ja pahan ja olevansa alastomia, alkoivat hävetä ja pelätä Yahweh Jumalaa ja tämän rangaistusta ja piiloituivat puutarhan metsän keskelle. Yahweh Jumala jakoi tottelemattomuudesta kirouksentuomiot jokaiselle kolmelle osapuolelle.

Adam ja muut miehet syyttävät omasta syntiinlankeemuksestaan aina halventavasti naista ja se on naista vainoavan antikristuksen hengen aikaansaannosta joka vaikuttaa tässä maailmassa sen ajanloppuun saakka. Niin se oli alussa ja niin se on niin kauan kuin Jeesus tulee lopettamaan pahuuden ja pahat ihmiset.

• omasta.päästä
        Jeesus-antaa-elämän kirjoitti:

Tuo onkin mielenkiintoinen asia tuo ensimmäisen ihmisparin syntiinlankeaminen sillä Yahweh Jumalahan vaati siitä ENSIN tilille Adamin koska Hänhän antoi sen puutarhan keskimmäisen puun syömiskiellon suoraan suullisesti vain Adamille jonka piti kertoa siitä eteenpäin naiselle, hän lisäsi siihen kuitenkin vielä todennäköisesti sen että 'älä syö äläkä edes koske siihen puuhun ettemme kuolisi' ja tämän nainen sanoi käärmeelle joka houkutteli naista siitä syömään ja nainen söi koska uskoi saatanan valheet ja lupaukset ja puu alkoi näyttämään hyvältä ruualta.

Hehän olivat paratiisissa kuin vilpittömiä lapsia, ei heillä ollut mitään käsitystä mikä on hyvä ja mikä paha eivätkä he oanneet sellaista edes epäillä kunnes se hedelmä avasi heidän silmänsä ja he tiesivät hyvän ja pahan ja olevansa alastomia, alkoivat hävetä ja pelätä Yahweh Jumalaa ja tämän rangaistusta ja piiloituivat puutarhan metsän keskelle. Yahweh Jumala jakoi tottelemattomuudesta kirouksentuomiot jokaiselle kolmelle osapuolelle.

Adam ja muut miehet syyttävät omasta syntiinlankeemuksestaan aina halventavasti naista ja se on naista vainoavan antikristuksen hengen aikaansaannosta joka vaikuttaa tässä maailmassa sen ajanloppuun saakka. Niin se oli alussa ja niin se on niin kauan kuin Jeesus tulee lopettamaan pahuuden ja pahat ihmiset.

Nyt on ihan omasta päästä keksittyjä juttuja taas kerran !

Luetaan nyt se, mitä Raamattu sanoo asioista:

11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
        4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
        6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle AVUN, joka on hänelle sopiva".

Siis AVUN, ei pomon !

1 Samoin te, vaimot, olkaa ALAMAISET miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.
        7 Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.

Ef. 5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
        23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
        !!!
        24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
        !!!
        25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,

Naisen ITSENSÄ tulisi alistua siis !

Eikä niin, että mies joutuu naiselle asiasta huomauttamaan !

Mutta kun uskova nainen ei itse halua alistua, eli hänellä ei ole pinintäkään halua totella Jumalan tahtoa, niin hän siirtää syyn miehelle, eli mies muka alistaa naista, kun vain kertoo Jumalan selvän tahdon naiselle !

Siis oikeasti se uskova nainen joka ei suostu ITSE alistumaan Raamatun selvän opetuksen mukaan, se uskova nainen sotii oikeasti Jumalaa ja Hänen säätämystään ja tahtoaan vastaan.

Mutta uskovaa miestä, joka pysyy Raamatun Totuudessa, nainen syyttää alistaja siaksi !

Näin siis oma väärä toiminta ja tottelemattomuus Jumalan ohjeille, siirretään syyttömän miehen kannettavaksi !

Tuo uskovien naisten ja miestenkin väärä toiminta on siis sotaa Jumalaa vastaan, ja Hänen selvää säätämystään vastaan !

Tässä yksi vastaava sotija:

Ilm. 2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

Iisebel siis hallitsi ja vallitsi kuningas Ahabia, eli nousi hänen yläpuolelleen käyttämään valtaa vääryydessä !

1. Kun. 18

1. Kun. 21:5 -15

2. Kun. 9:30 -37

• yhdenmiehenvaimo

Esa Hyvönen sanoo:
      ""Yhden vaimon mies" on kaikkein todennäiköisemmin argumentti monogamisen (yksiavioinen) avioliiton puolesta. Koska naisilla antiikin yhteiskunnissa oli mahdollisuus vain yhteen puolisoon toisin kuin miehillä Paavali vahvisti miehille, että seurakunnanjohtotehtävät ovat suljetut polygamisessa (moniavioinen) avioliitossa asuvilta."

Kirjoitus kokonaisuudessaan:

http://eksegeesi.blogspot.fi/2008/11/naisen-asemasta-seurakunnan.html

Lisää tästä aiheesta:

http://eskohintikka.blogspot.fi/

• yhdenmiehenvaimo

Esa Hyvönen sanoo myös
      http://eksegeesi.blogspot.fi/2008/11/naisen-asemasta-seurakunnan.html
      kommenttiosuudessa:

"Yhden vaimon mies" -argumenttia Paavali käytti myös
      seurakuntapalvelijoiden kohdalla 1. Tim kirjeessä. Miksi sitten hän kutsuu Foibea seurakuntapalvelijaksi, vaikka hän oli nainen? Laajennetusti tämä kysymys koskee myös vanhemmiston jäsenyyttä samaisessa timoteuskirjeen luvussa.

• luetko.tämän

Biblia 1776
        1 Minä annan teidän haltuunne Pheben, meidän sisaremme, joka on Kenkrean seurakunnan palveluspiika:

Siis voi olla seurakunnan palvelija olematta valittu seurakuntapalvelija !

• vääristelyä.vain

Koko tuon linkin sanoma oli vain vääristelyä !

Noita selityksiä on kuultu, ja niiden kautta yritetään seurakuntajärjestys murtaa.

Mutta Raamattu EI opeta itse itseään vastaan, eli asiat on selvääkin selvemmin sanottu jo noissa muutamissa Raamatunpaikoissa, eli Jumalassl ei siis ole KYLLÄ ja EI !!!

1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

Miksi siis tulisi olla perheellinen ja yhden vaimon mies ?

Sekin sanotaan selvästi tuossa, eli perheen keskellä opitaan toimimaan perheen omaisesti Rakkaudellisesti kannustaen ja ohjaten myös Seurakunnassa !

Eli jos ei osaa vielä toimia oikein edes kotonaan lastensa ja puolison kanssa, kuinka voisi omata oikeat toimintatavat Seurakunnassa vanhempana toimimiseen !

Jumala siis opettaa meitä käytännön elämämme kautta toimimaan oikein myös Seurakunnassa !

Mutta pääasia on siis se, että Jumala ei toimi Sanaansa ja säätämystänsä vastaan, eli Raamatussa ei ole siten ristiriitaisia opetuksia, eli ei voi olla millään ohjeita ja käytäntöjä ohi noiden selvien Paavalin opetusten ja vaatimusten Seurakunnan kaitsijoille ja palvelijoille(diakoni).

Minä miehenä voi olla siis Seurakunnan palvelija, palvelleen sillä mitä olen Herralta saanut, mutta se ei tee minusta mitään Seurakuntapalvelijaa eli diakonia !

• kunhanihmettelen
        vääristelyä.vain kirjoitti:

Koko tuon linkin sanoma oli vain vääristelyä !

Noita selityksiä on kuultu, ja niiden kautta yritetään seurakuntajärjestys murtaa.

Mutta Raamattu EI opeta itse itseään vastaan, eli asiat on selvääkin selvemmin sanottu jo noissa muutamissa Raamatunpaikoissa, eli Jumalassl ei siis ole KYLLÄ ja EI !!!

1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

Miksi siis tulisi olla perheellinen ja yhden vaimon mies ?

Sekin sanotaan selvästi tuossa, eli perheen keskellä opitaan toimimaan perheen omaisesti Rakkaudellisesti kannustaen ja ohjaten myös Seurakunnassa !

Eli jos ei osaa vielä toimia oikein edes kotonaan lastensa ja puolison kanssa, kuinka voisi omata oikeat toimintatavat Seurakunnassa vanhempana toimimiseen !

Jumala siis opettaa meitä käytännön elämämme kautta toimimaan oikein myös Seurakunnassa !

Mutta pääasia on siis se, että Jumala ei toimi Sanaansa ja säätämystänsä vastaan, eli Raamatussa ei ole siten ristiriitaisia opetuksia, eli ei voi olla millään ohjeita ja käytäntöjä ohi noiden selvien Paavalin opetusten ja vaatimusten Seurakunnan kaitsijoille ja palvelijoille(diakoni).

Minä miehenä voi olla siis Seurakunnan palvelija, palvelleen sillä mitä olen Herralta saanut, mutta se ei tee minusta mitään Seurakuntapalvelijaa eli diakonia !

Noin se menee ja vaikka itse naisena voisin kuvitella itseni pätevämmäksi, hengellisemmäksi, viisaammaksi kuin moni mies seurakunnan viroissa, se ei tee minusta kelvollista ihan tuon Jumalan Sanan perusteella. Ja erinomaisen tyytyväinen olen, ei siitä että minut alistetaan, koska sitä ei kukaan tee, vaan siitä että saan itse vapaaehtoisesti alistua Jumalan Sanan arvovallan alle ja siunata niitä
        jotka palvelevat noissa tehtävissä vilpittömästi ja vakaasti.

Palveluspaikkoja meille naisille kyllä riittää jos emme paimeniksi ja vanhimmiksi pyrikään.

• vääristelyä.vain
        kunhanihmettelen kirjoitti:

Noin se menee ja vaikka itse naisena voisin kuvitella itseni pätevämmäksi, hengellisemmäksi, viisaammaksi kuin moni mies seurakunnan viroissa, se ei tee minusta kelvollista ihan tuon Jumalan Sanan perusteella. Ja erinomaisen tyytyväinen olen, ei siitä että minut alistetaan, koska sitä ei kukaan tee, vaan siitä että saan itse vapaaehtoisesti alistua Jumalan Sanan arvovallan alle ja siunata niitä
        jotka palvelevat noissa tehtävissä vilpittömästi ja vakaasti.

Palveluspaikkoja meille naisille kyllä riittää jos emme paimeniksi ja vanhimmiksi pyrikään.

Niin, kyllä Jumalan edessä nöyrälle naiselle löytyy oma palveluspaikka, aivan varmasti !

Enkä minä ymmärrä naisten hinkua niille paikoille, jotka Jumala on selvästi miehelle tarkoittanut.

Siis minä itse en miehenä hingu niihin vaativiin tehtäviin, sillä jos ne hoitaisi Jumalan tahdon mukaan, niin ne ovat raskaita tehtäviä, jossa omat halut ja mieltymykset ja tarpeet pitäisi siirtää toissijaisiksi, seurakuntalaisten loputtomien tarpeiden tieltä.

Siis opettaja/paimenen tehtävä esim. siinä pitäisi niistä Jumalan itselle uskomista lampaista pitää huolta kaikin tavoin 24/7 !

Monelle on vaikeaa olla yhtäkin ihmistä varten ja vierellä kulkijana ja tulkijana osapäiväisestikkään, saati että kokoaikaisesti huolehtisi ja kantaisi ja kannattelisi koko laumaa.

Mutta eihän Suomessa seurakuntien paimenet näin hommaansa hoida, vaan vain herroina hallitsevat.

Itseäni herätteli se, mitä Paavali kertoi omasta toimestaan apostolina:

23 He ovat Kristuksen palvelijoita-puhun kuin mieltä vailla-minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
        29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?

Siis eteenkin tämä loppu osa tässä, eli "jokapäiväistä tunkeilua luonani" ja "huolta kaikista seurakunnista" ja varmasti siten huolta yksilö uskovista "Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?" !

Vainoa, ahdistuksia, työssä ja vaivassa ja apostolina nähnyt nälkää...

Tässä kohdassakin Paavali sai puolustella itseään Korinttolaisille, vaikka hänen olisi pitänyt saada kiitosta ja huolenpitoa.

Minä en edes kuvittele pärjääväni tuollaisessa tehtävässä, minä sortuisin varmasti tuollaisen vastuun ja taakan alle, alta aikayksikön.

Minulla ei siis ole minkäänlaista hinkua noin vaativiin tehtäviin.

Mutta moni ei hingukkaan tuollaiseen tehtävään, vaan vain herroina hallitsemaan ja pomoilemaan ja kemuilemaan seurakunnan varoilla, sitähän nyky "paimenien" tuohu hyvin pitkälti oikeasti on !

2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.

Mutta sen siis pitäisi olla aivan toisenlaista !

1 Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
        2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
        3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.

• kunhanhmettelen
        vääristelyä.vain kirjoitti:

Niin, kyllä Jumalan edessä nöyrälle naiselle löytyy oma palveluspaikka, aivan varmasti !

Enkä minä ymmärrä naisten hinkua niille paikoille, jotka Jumala on selvästi miehelle tarkoittanut.

Siis minä itse en miehenä hingu niihin vaativiin tehtäviin, sillä jos ne hoitaisi Jumalan tahdon mukaan, niin ne ovat raskaita tehtäviä, jossa omat halut ja mieltymykset ja tarpeet pitäisi siirtää toissijaisiksi, seurakuntalaisten loputtomien tarpeiden tieltä.

Siis opettaja/paimenen tehtävä esim. siinä pitäisi niistä Jumalan itselle uskomista lampaista pitää huolta kaikin tavoin 24/7 !

Monelle on vaikeaa olla yhtäkin ihmistä varten ja vierellä kulkijana ja tulkijana osapäiväisestikkään, saati että kokoaikaisesti huolehtisi ja kantaisi ja kannattelisi koko laumaa.

Mutta eihän Suomessa seurakuntien paimenet näin hommaansa hoida, vaan vain herroina hallitsevat.

Itseäni herätteli se, mitä Paavali kertoi omasta toimestaan apostolina:

23 He ovat Kristuksen palvelijoita-puhun kuin mieltä vailla-minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
        29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?

Siis eteenkin tämä loppu osa tässä, eli "jokapäiväistä tunkeilua luonani" ja "huolta kaikista seurakunnista" ja varmasti siten huolta yksilö uskovista "Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?" !

Vainoa, ahdistuksia, työssä ja vaivassa ja apostolina nähnyt nälkää...

Tässä kohdassakin Paavali sai puolustella itseään Korinttolaisille, vaikka hänen olisi pitänyt saada kiitosta ja huolenpitoa.

Minä en edes kuvittele pärjääväni tuollaisessa tehtävässä, minä sortuisin varmasti tuollaisen vastuun ja taakan alle, alta aikayksikön.

Minulla ei siis ole minkäänlaista hinkua noin vaativiin tehtäviin.

Mutta moni ei hingukkaan tuollaiseen tehtävään, vaan vain herroina hallitsemaan ja pomoilemaan ja kemuilemaan seurakunnan varoilla, sitähän nyky "paimenien" tuohu hyvin pitkälti oikeasti on !

Mutta sen siis pitäisi olla aivan toisenlaista !

1 Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
        2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
        3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.

Totta tarinoit ja pelkäänpä että juuri valta on se, jota noihin pyrkivät naisetkin haluavat, pitää saada rikotuksi se lasikatto...

Tosiaan kuten sanoit, jos noita tehtäviä hoidetaan niin kuin ne on tarkoitettu, ei
        niihin oikein moni uskaltaisi.

Harhailevat, uupuneet lampaan tämän maailman risukoissa tarvitsevat työhalaareihin sonnustautuneita paimenia, rinnallakulkijoita, Ja niitä, joilla on rakkaus myös totuuteen.

• Miksi nainen ei voi olla pastorina?

Koska naisella ei ole päätä. Naiselta on viety pää. Kristus on miehen pää ja mies on naisen pää.
      Kristus ei siis ole naisen pää.
      Jos nainen ottaa oman pään käyttöönsä, niin miten teille silloin käy ?

Siitä ei periaateessa voi tulla antikristus, koska kristus ei koskaan ole ollutkaan naisen pää.

• pitääollanaimisissa

Ei Paavalikaan, poikamies ollut yhden vaimon mies.

• Nainen ei uskonnoissa ole mitään, siihen teidät on kasvatettu.

Koraanissakin sanotaan: nainen on sinun peltosi, mene pellollesi milloin haluat.
      Hindulaisuudessa sanotaan naisia, työläisiä ja kauppiaita, alhaissyntyisiksi. Mutta nykyisin myös heilä on mahdollisuus tulla Bhaktoiksi.
      Kristinuskossa nainen ei saisi opettaa, eikä juuri puhuakaan.

Juutalaisuus sentään periytyy äidin kautta, eli naisella on hyvin tärkeä rooli.

• meiltäpäivää

Pappeus ta mikä muu tahansa kysymys aiheuttaa skismaa vain ja ainoastaan silloin kun luovutaan siitä ainoasta auktoriteetista joka meillä on: JUMALAN SANASTA! Kaikki mitä siihen kirjaan on laitettu on totisinta totta ja joka siihen jotain lisää tai siitä pois ottaa on kylle jänön seljässä. Vaihtoehtoja on kaksi joko a) uskotaan tai b)ei uskota, Mitään harmaata aluetta ei ole. Joku viisas on sanonut että pitää elää niinkuin ajattelee ettei käy niin että alkaa ajatella niinkuin elää. Ja tämä pitää paikkansa nimenomaan uskovaisen kohdalla. Jos asioita ei oteta todesta, tulee eksytyksen henki ja kaikki alkaa olla luvallista. "Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, OJENTAUTUMINEN sen mukaan, mikä ei näy," (Hebr 11:1)

• PasiToivonen

Maa on litteä.

• PasiToivonen

fari.g, olet sitten tullut häiriköimään kristittyjen palstalle. Sääli että Saksa hävisi Toisen maailmansodan.

• kuunnelkaahan
      • korvasyyhyyn

Kuuntelin n 24 min ja korvasyyhyyn opetti nainen !

Mutta varmasti menee kaikille niille läpi, jotka eivät kyllin tunne Raamattua !

Siis Raamatun paikat selitellään oman opin ja oman vallanhimon mukaan sopiviksi !

Ja kovasti kosiskeltiin miehiä mukaan, eli sama touhu kuin Eevalla syntiin lankeemuksessa väärät hedelmät maistuvat hyviltä, ja niitä ollaan sitten innolla jakamassa muillekin.

Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

Eli Patrik Tiainen(lapsi), joka on itse itsensä jopa seurakunnan paimen/opettajaksi nostanut, nyt sitten mahdollistaa naisten(Tuijan) väärän vallan oton seurakunnissa.

Näin se menee, ja Jumalan Sanaa tuntemattomat eksytetään, eli kuten tuossa Raamatun paikassa sanotaan, nuo lapset johdossa ja naiset hämmentävät Jumalan kansan polkujen suunnan, eli eksyttävät pahasti !

• korvasyyhyyn

Käsitellään tuon Tuijan opetusta hieman, niin asiat selvenevät ehkäpä muillekin.

Hän perusti opetuksensa seuraavaan Raamatun sanaan: "Selofhadin tyttäret puhuvat oikein! "

Mutta hän kehitti sen Raamatun kohdan päälle ihan oman selityksensä, eli sen mukamas piti vahvistaa hänen ja muiden naisten voivan ilmeisimmin toimia Seurakunnan palveluviroissa ja tehtävissä suuna ja päänä.

Mutta tuossa Raamatun kohdassa ei puhuttu mitään sellaista oikeasti !

Nuo Selofhadin tyttäret vaativat perintöosaa luvattuun maahan !!!

Siis heiltä oli oman uskottomuuden vuoksi kuollut isä, ja naiset eivät perineet maata vaan miehet.

Mutta kun miestä ei suvssa ollut, niin toki se omaisuus olisi kuulunut PERILLISILLE !

Tuo oli vanhaan liiton aikaa, ja jos noille tyttärille ei olisi annettu perintöosaa luvattuun maahan, niin heidät olisi silloin suljettu pois omaisuus kansasta !

Eli tästä asiasta siinä oli kyse, ja uudessa liitossa tuo tarkoittaisi siis sitä, että jos on vaikkapa uskovainen perhe, ja perheen isä luopuu uskostaan eli on uskoton kuolemaan asti, niin ei se silloin tarkoita sitä, että perheen lapset eivät olisi Jumalan perillisiä, eli ivät lapset kanna isän syntivelkaa, kuten Raamatussa sanotaan:

Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

Jos taas ajattelemme paikallis seurakuntaa perheenä, niin vaikka perheen eli seurakunnan vanhin uskottomuuttaan menettäisi pelastuksen, eivät seurakuntalaiset siihen ole syypäitä.

Kyse siis ei ole mistään lahjoista tai palvelutehtävistä, ei todellakaan, vaan siitä oli kyse, että menettävätkö nuo tyttäret oman perintöosansa.

Eli yhtä vähän uudessa liitossa menettävät perheen lapset perintöosaansa eli pelastustaan !

Mutta kaikesta voi vääntäjä vääntää vaikka mitä, eli keksiä omia tulkintoja Raamatun opetuksille ja kertomuksille !

2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Tuli muuten mieleeni vanha kotimainen laulu, jossa sanotaan:

Älä usko Tuijaa - Tuija sua huijaa !

Onko nimi siis enne ?

• asiallisuuttakiitos

Korvasyyhyyn nimimerkki ei pysty ottamaan vastaan tervettä, järkevää opetusta vaan vihan vimmalla ja käärmeen oveluudella hyökkää raivoamaan ja vääristelemään Jumalan selkeää ilmoitusta.
        Lopussa vielä alentuu nimittelemään sananopettajaa kuin pikkukakaroiden lällätyslorussa kun ei parempaa enää keksi. Kertoo millä tasolla Korvasyyhyn ajatusmaailma on.

• korvasyyhyyn
        asiallisuuttakiitos kirjoitti:

Korvasyyhyyn nimimerkki ei pysty ottamaan vastaan tervettä, järkevää opetusta vaan vihan vimmalla ja käärmeen oveluudella hyökkää raivoamaan ja vääristelemään Jumalan selkeää ilmoitusta.
        Lopussa vielä alentuu nimittelemään sananopettajaa kuin pikkukakaroiden lällätyslorussa kun ei parempaa enää keksi. Kertoo millä tasolla Korvasyyhyn ajatusmaailma on.

Se ei ollut leikkiä, vaan totinen tosi, eli Tuija huijjaa, ja se ei muutu mihinkään, että miten sen sanoo !

Toisaalta Tuijako on sitten peremmin toiminut ?

Hän laski seurakunnan edessä sellaista leikkiä, että luomisjärjestyksellä ei ole väliä, ja että jos sitä katsotaan niin sammakot ja "öttiäiset" luotiin ennen miestä !

Tälläinenkö on asiallista puhetta ja opetusta seurakunnan edessä ???

Minä muuten hyvin selvästi näytin Ramatusta sen, että Tuija puhui satuja eli ihan omiaan.

Tuo tyyli on tuttu jo entuudestaan, eli Raamatun kertomuksia väännellään siten, että niiden kautta mukamas voitaisiin osoittaa naisen kelpaavan seurakunnan palvelutehtäviin eli siis paimenen/opettajan ja profeetan ja evankelistan ja jopa apostilin tehtävään.

Moni nainen onkin suomessa jo koroittanut itse itsensä apostoliksi jopa, vallan ja aseman himonsa vuoksi !

Raamattu EI OPETA ITSEÄÄN VASTAAN !!!

Jumala EI OPETA SANAANSA VASTAAN !!!

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Kol. 3:18 Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.

1. Piet. 3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,

1. Piet. 3:5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

Tässä sinulle TERVETTÄ OPETUSTA !

Niin ja TERVETTÄ opetusta kykenen ottamaan hyvin vastaan, mutta en valhetta ja Raamatun vääristelyjä !

Tuija ohitti kaikki nämä Raamatun paikat systemaattisesti !!!

Mutta kun se himo jyllää, niin sitten jätetään Totuus sikseen ja aletaan touhuta itselle kuulumattomia ja tehtävissä joihin Jumala ei varmasti ole kutsunut !

Niin ja sinä se itse nyt hyökkäät Raamatun selvää Sanaa ja opetusta vastaan sillä käärmeen oveluudella, ihan kuten teki Tuijakin !

Tyylinä tämä tuttu:

"Eihän Jumala ole sanonut"

Mutta KYLLÄ JUMALA ON SELVÄSTI SANONUT !

Vaikka Aadamia pystyi Eeva viemään syntiin, niin te ette pysty viemään Totuudessa pitäytyviä miehiä syntiin, vaan me torjumme valheenne Raamatun Sanalla !

• Korvasyyhyyn
        asiallisuuttakiitos kirjoitti:

Niin ja Raamatun mukaan siis nainen ei voi olla Sananopettaja miehille !!!

Naisen ei ole lupa opettaa edes omaa miestään, saati sitten Seurakunnan miehiä !

Siis vielä paljon vähemmän on naisen lupa alkaa opettaa ja siten vallita muita seurakunnan miehiä, jos kerran ei saa edes omaa miestään opettaa ja vallita !

Mutta tehän ette halua edes noudattaa Raamatun ohjeita, vaan vähät välitätte niistä.

Eli ette te miehiä vastaan taistele, vaan Jumalaa vastaan !

Mutta te raukat ette sitäkään selvästikkään tajua, kun olette niin pahasti paaduttaneet itsenne himoissanne !

• Näin.asia.on
        Korvasyyhyyn kirjoitti:

Niin ja Raamatun mukaan siis nainen ei voi olla Sananopettaja miehille !!!

Naisen ei ole lupa opettaa edes omaa miestään, saati sitten Seurakunnan miehiä !

Siis vielä paljon vähemmän on naisen lupa alkaa opettaa ja siten vallita muita seurakunnan miehiä, jos kerran ei saa edes omaa miestään opettaa ja vallita !

Mutta tehän ette halua edes noudattaa Raamatun ohjeita, vaan vähät välitätte niistä.

Eli ette te miehiä vastaan taistele, vaan Jumalaa vastaan !

Mutta te raukat ette sitäkään selvästikkään tajua, kun olette niin pahasti paaduttaneet itsenne himoissanne !

Tähän voi kyllä sanoa AAMEN.

• einaispappeutta

Naispapiksi ryhtyminen on pitkän harkinnan tulos ja sen eteen pittää vielä opiskellakin paljon. Mutta Sanaa vastaa se on. Onhan Sanaa vastaan lihan ja kielen synnitkin, mutta ne syntyvät hetken mielijohteesta. Vanhan minän juonina. Ovat siis paljon pienempiä syntejä kuin naipappeus.

• Korvasyyhyyn

Se tuli mieleeni vielä jakaa aiheeseen liittyen !

Että se uskova nainen, joka himoitsee seurakunnan palvelutehtäviin, jotka Raamattu selvästi on miehelle määrännyt, usein väittää siten, että miehet estävät heitä pääsemästä omiin palvelutehtäviinsä.

Tutkitaan hieman tätä asiaa tarkemmin.

Raamatussa on paljon ohjeita uskovalle naiselle:

1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

1. Piet. 3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,

1. Piet. 3:5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

Mutta nämä Jumalan antamat ohjeet ja neuvot eivät kelpaa valtaa himoitsevalle naiselle !

Siis jos sanoo Rakastavansa Jumalaa, niin silloin pitäisi Rakastaa Jumalan Sanaa ja sen selviä ohjeita !!!

Mutta jos siis ei rakasta Jumalan Sanaa ja sen selviä ohjeita, kuinka voi väittää Rakastavansa Jumalaa ?

Siis valtaa ja asemaa seurakunnassa himoitseva nainen, EI OLE ALISTUNUT EDES JUMALAN JA HÄNEN SANANSA ALLE !

Silloin on täysin mahdotonta sen naisen alistua miehen alle oikein Jumalan Sanan mukaan !

Niinpä tämä uskovaksi itseään nimittävä nainen, tulee joka ikisen miehen silmille, joka muistuttaa häntä näistä selvistä Raamatun eli Jumalan ohjeista !

Siis koko tämä touhu, ON SILKKAA KAPINAA, Jumalaa ja Jumalan antamia ohjeita vastaan !!!

Siitä tässä on siis kyse pohjimmiltaan, eli KAPINASTA Jumalaa ja Hänen Sanaansa vastaan !!!

Palataan asiaan, eli tuolla tasolla toimiva uskovaksi itseään nimittävä nainen EI ole valmis vielä mihinkään palvelutehtävään, ei edes todelliseen omaansa, joka siis kaiken aikaa kapinoi Jumalaa ja Hänen Sanaansa vastaan !

Eikä siis alistu edes Jumalan ja Hänen hyvän tahtonsa alle !

Tuollinen nainen siis ei ole valmis vielä yhtään mihinkään, vaan hän on siis Jumalan vihollinen, kun taistelee Jumalaa vastaan !

• pomijurtdx

Korvasyyhyyn käsitti: "Hän laski seurakunnan edessä sellaista leikkiä, että luomisjärjestyksellä ei ole väliä, ja että jos sitä katsotaan niin sammakot ja "öttiäiset" luotiin ennen miestä !"

Tällaista se on kun ei kuullun ymmärtäminen toimi tai on niin naisiin kohdistuvan vihansa vääristämä, että tarkoituksella vääntää kuulemansa päinvastaiseksi.

Väännetäänpä nyt rautalangasta niin tyhmäkin käsittää:
      Tuija esitti tämän argumenttina siihen yleisesti vallalla olevaan väitteeseen, jota nimenomaan miehet ylläpitävät että miehen tulee olla naisen johtaja, koska mies luotiin ennen naista.
      Tällä esimerkillä Tuija näytti, miten heikolla pohjalla tällainen ensin-luotu-kuuluu-olla-johtaja-teologia on, jos sitä ruvetaan perusteellisesti miettimään ja toteuttamaan.
      Jos johtopaikka siis tulee luomisjärjestyksestä, niin kuin naisia alistava teologia opettaa, niin miksi katkaista auktoriteettiketjua mieheen sen sijaan, että vietäisi se loppuun asti niin kuin loogista olisi? Eli miehet olemaan alamaisia sammakoille ja öttiäisille.

Sehän ei tietenkään miehille sovi, ja siksi Korvasyyhyyn kaltaisia raivonpurkauksia ryöpsähtää esille, kun tämän miesten ylläpitämän ajatusmallin heikkous ja hölmöys tällä tavalla tuodaan julki.

• Korvasyyhyyn

Taas väännellään Sanaa:

Luetaanko se KOKO Raamaatunkohta, niin asia selviää kyllä !!!

Tämä ei ole minun sanojani, eikä minun tulkintaani, vaan se on Jumalan Sanaa !

Jäikö yhä jotakin epäselväksi, eli pitääkö alkaa alleviivaamaan ???

Jos et tuosta asioita ymmärrä, niin et haluakkaan ymmärtää !

Tuija väänsi Totuutta todella pahasti, sillä Raamattu kertoo monessa kohtaa järjestyksen miehen ja naisen välillä !!!

Mutta nämä Jumalan antamat ohjeet ja neuvot eivät kelpaa valtaa himoitsevalle naiselle !

Siis jos sanoo Rakastavansa Jumalaa, niin silloin pitäisi Rakastaa Jumalan Sanaa ja sen selviä ohjeita !!!

Mutta jos siis ei rakasta Jumalan Sanaa ja sen selviä ohjeita, kuinka voi väittää Rakastavansa Jumalaa ?

Siis valtaa ja asemaa seurakunnassa himoitseva nainen, EI OLE ALISTUNUT EDES JUMALAN JA HÄNEN SANANSA ALLE !

Silloin on täysin mahdotonta sen naisen alistua miehen alle oikein Jumalan Sanan mukaan !

Niinpä tämä uskovaksi itseään nimittävä nainen, tulee joka ikisen miehen silmille, joka muistuttaa häntä näistä selvistä Raamatun eli Jumalan ohjeista !

Siis koko tämä touhu, ON SILKKAA KAPINAA, Jumalaa ja Jumalan antamia ohjeita vastaan !!!

Siitä tässä on siis kyse pohjimmiltaan, eli KAPINASTA Jumalaa ja Hänen Sanaansa vastaan !!!

Palataan asiaan, eli tuolla tasolla toimiva uskovaksi itseään nimittävä nainen EI ole valmis vielä mihinkään palvelutehtävään, ei edes todelliseen omaansa, joka siis kaiken aikaa kapinoi Jumalaa ja Hänen Sanaansa vastaan !

Eikä siis alistu edes Jumalan ja Hänen hyvän tahtonsa alle !

Tuollinen nainen siis ei ole valmis vielä yhtään mihinkään, vaan hän on siis Jumalan vihollinen, kun taistelee Jumalaa vastaan !

• Korvasyyhyyn

Niin ja "pomijurtdx", minä en vihaa ketään, enkä raivoa, sellaiseen minulla ei ole mitään halua eikä tarvetta.

Kirjoitan kaikessa rauhassa vain, ja arvostan naisia, varsinkin kypsiä naisia, jotka osaavat käyttäytyä Kristuksen arvon mukaisesti.

Mieti sinä itse sitä, että mikä saa sinut itsesi vihaamaan, noita Raamatun opetuksia, joita sinulle tiedoksi laitoin ???

Mikä näissä, uskovalle naiselle annettuissa selvissä ohjeissa, vihastuttaa sinua ?

Etkö tajua sitä, että jos ja kun vihaat Jumalan ohjeita, vihaat samalla Jumalaa !

Siis ei kukaan naisia vihaava mies, niitä ole päästään keksinyt, vaan ne ovat Jumalan Sanaa ja Jumalan tahto, eikä siis naisia vihaavan miehen tai edes minun tahtoni !

Miksi syytät minua siitä, mitä Jumala Sanassaan sanoo ?

Minä vain kerroin ja näytin ne sinulle, että tietäisit sen, että mitä Jumala tahtoo uskovalta naiselta !

Miksi minulle kiukuttelet ???

• mitenköhän

pomijurtdx, Tarkoitatko, että mies luotiin samakkojen ja öttiäisten limasta tai luusta ja miehen pitäisi olla alamainen näille otuksille?
        ""että luomisjärjestyksellä ei ole väliä, ja että jos sitä katsotaan niin sammakot ja "öttiäiset" luotiin ennen miestä !"""

• perusteena

lienee tasa-arvo olla suvakkina ja papin homma helppoa kuin heinanteko. sen kun höpisee puuta heinaa ja tilit huilaa = leipapappi. tietysti ikiaikaiset pönttö- ja huru-ukot partoineen ovat kauhuissaan,kun akat ottaa heilta hommat pois. ehka joillakin tekis mieli panna naispappia,mutta taitavat olla suurin osa taysin homoja.
      nuo hurut kun ovat todella outoa sakkia kirkoissa ja ennenkaikkea vatikaanissa,jossa ne nussii kaikki pojat menen tullen ja palatessa.
      ne on kuin hirviöita ja viela siita maksetaan kaameita summia palkkaa ja kansat tyhmyyttaan maksaa kaiken.
      maailma ja uskonnot ovat niin vaaria ja vaaristyneita,ettei erkkikaan tieda kaikkea sontaa heidan touhuistaan.

• Korvasyyhyyn

Se tuli mieleeni jakaa tässä yhteydessä vielä, että tämän edellä kirjoittamani kautta, selviää yksi Raamatun kohta, joka muuten voi olla vaikeaa ymmärtää.

Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Siis esimerkkinä käytän nyt näitä valtaa, asemaa, kunniaa, mammonaa... himoitsevia uskovaksi itseään nimittäviä naisia, jotka siis ohittavat ja kaikki nuo monen monet selvät Raamatun ohjeet, ja siten kieltävät jopa niiden olemassa olon.

Siis Jumalan laki, jota itse sanon mielummin Jumalan Hyväksi Tahdoksi, on ilmoitettu Sanassa, on meille tarkoitettu ohjeeksi ja opestukseksi, että voisimme viettää hyvää ja Jumalista elämää Rakkaudessa.

Laittomuus siis tarkoittaa sitä, että laista, eli Jumalan Hyvästä tahdosta eli Raamatun ohjeista ja neuvoista luovutaan tai ne ohitetaan olan kohautuksella, eli valitaan tietoisesti toimia vastoin niitä tai päätetään tietoisesti olla noudattamatta niitä.

Tuo siis on sitä laittomuutta, johon moni uskova lähtee himojensa vietävänä, eli laajamittaisesti tuo laittomuus pääsee valtaan ja laajalti vähät välitetään Jumalan Hyvästä Tahdosta, joka on Raamatussa ilmoitettu meille.

Mutta mitä se tarkoittaa siis, että rakkaus kylmenee ?

No, kuten tuolla edellä noille uskoville naisille selitin, niin jos ei rakasta Jumalan Sanaa ja sen ohjeita, ei rakasta myöskään Jumalaa, sillä Sana on yhtä kuin Jumala ja Hänen Hyvä Tahtonsa.

Siis välinpitämättömyys Jumalan Rakkaudellisia ohjeita kohtaan ja jopa niiden hylkääminen ja jopa vihaaminen, on Jumalan vihaamista !

On siis turhaa sanoa Rakastavansa Jumalaa, jos ja kun vihaa ja hyljeksyy Hänen ohjeitaan.

Siis tuollaisen uskovan rakkaus on todellakin kylmennyt jopa siis Jumalaa kohtaan, ja todella pahasti vielä !

No, näiden naisten reaktioista näemme, että he vihaavat myös niitä uskovia, jotka kehoittavat heitä toimimaan Jumalan Hyvän Tahdon mukaan, eli Raamatun ohjeiden mukaan, eli kun rakkaus Jumalaan on kylmettynyt, kylmettyy rakkaus myös lähimmäisiin !

Siis tämä oli vain esimerkki, mutta moni uskova hylkää nykyään Raamatun ohjeet, ja sydämensä paatumuksessa siis sotii jopa Jumalaa vastaan, kun sotii Hänen Sanaansa vastaan.

Eli laittomuus, eli se että ei olla enää kuulaisia Jumalan tahdolle, johtaa rakkauden kylmenemiseen vääjäämättä, ne kulkevat siis käsi kädessä.

Moni uskova vain ei tätä tajua, vaan sitten syytetään niitä, jotka tuovat tiedoksi sen Totuuden Sanasta, eli kun vihataan sitä Sanaa(ja siten myös Jumalaa), vihataan myös sen sanan tuojaa, ja sanantuojaa syytetään vääräksi, jotta ei tarvitsisi itse tehdä parannusta.

Halusin vain jakaa tämän asian, kun se tämän edellä olevan esimerkin kautta, voidaan nähdä selvemmin.

Mutta ydin siis oli se, että laittomuus eli Jumalan Sanan ohjeista luopuminen kulkee käsi kädessä rakkauden kylmenemisen kanssa, eli rakkaus kylmenee niin Jumalaa kuin myös lähimmäisiä kohtaan.

Eli laittomuuteen, eli Jumalan Tahdon tietoiseen hylkäämiseen, lähtevä uskova, kylmettää
      eli paaduttaa ja kovettaa sydämensä ja sotii siis jopa Jumalaa vastaan.

On hyvä huomata se, että kovasti he kehuvat rakastavansa Jumalaa, mutta todellisuus on siis ihan toinen !

1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

• OiAikoi
    • PasiToivonen

>>Mikä näissä, uskovalle naiselle annettuissa selvissä ohjeissa, vihastuttaa sinua ?>>

Ei mikään.

Nainen ei usko litteään maahan.

Siinä syy miksi naiseen ei voi luottaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe