Pistetään pieni gallup -kysely:
Jos saisit valita niin ottaisitko mieluummin:
1.) Niin ison kasan rahaa (esim. kymmenien miljoonien lottovoitto tai perintö) että pärjäisit sillä varmasti rahallisesti lopun ikääsi.
vai:
2.) Turvallisen uskon ja luottamuksen siihen että Taivaallinen Isä antaa sinulle joka päivä juuri sen mitä oikeasti tarvitset. Ei siis välttämättä sitä mitä haluat vaan mitä tarvitset, -ei ylimääräistä rikkauksia, rahamääriä, omaisuutta, vaan ainoastaan lujan vakuuden siitä että vaikka joutuisit kärsimään ajallisissa asioissa joskus puutettakin, vaikka nälkäkuolemaan asti, niin tyytyisit kuitenkin Jumalan hyvään tahtoon ja uskoisit että Jumala pitää kaikista tarpeistasi huolen ja tietää parhaiten, itseäsikin paremmin mikä sinulle on hyväksi.
Aloitan vastaamalla itse: Valitsen vaihtoehdon 2. Todellisuudessa en edes toivo enempää kuin että saisin ikäni asua Herran Huoneessa.
Rikkautta vaiko elämän turvaa?
9
119
Vastaukset
- yhdellä.iskulla
Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa niin kaikki tämä muukin teille annetan.
Petyin. Vaihtoehdoista ei ole minulle mitään, koska niitä oli liian vähän.
Raha ei tuo onnea, mutta sitä on hyvä olla sen verran että pärjää.
Jumalan varaan ei voi jättää mitään.Jalovaarakin kuvitteli noin.
Ja oikeus antoi sitten sen muun, eli rangaistuksen.
Sinulta yksi vaihtoehto puuttumaan:
3) Oman elämäsi.
Sen valitsen ja muuta en voikaan. Valitsen kuitenkin ihan hyvillä mielin.Aika vaikea nähdä kuinka nälkäkuolema olisi kenellekään hyväksi :D
Ei kaiketi armollisin tapa kuolla.Olet laittanut sellaisia vaihtoehtoja vastakkain, jotka ovat lähinnä symblisia. Siksi kai tuo 2 on valittava. Kysymyksen voisit asetella paremminkin.
No asiathan ei ole ihan noin yksioikoisia tai yksinkertaisia.
Ihan kuten jossain yhteyssä aikaisemminkin olen tehnyt selväksi, ettei täällä suinkaan ole elämäänsä odotettu vaan kaiken loppumista.
Maailmaa ja eri uskontojakin nähneenä uskaltaisin väittää, että jokainen ihminen yrittää vuorollaan ne parhaat mahdollisuudet jne. kenties jälkipolville tai itselleen.
Kysymyksesi asettelu on siis jotakin sellaista, että pelkästään se, että olisi pätevästi uskossa ja luottaisi Jeesukseen, pitäisikö siis kaikki asiat heittää hänen huolekseen?
Pitäisikö siis jotenkin suuhteettomasti kärsiä tämä maallinen elämä jotta olisi kelvollinen taivaaseen ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4048829Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1723218- 171704
- 761118
- 761058
- 271045
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63988Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79965- 55963
- 65910