Olen ollut vuoden verran töissä nykyisessä työpaikassani. Olen jo pitkään kärsinyt äänen käheydestä ja päänsäryistä töissä, mutta nyt kevään aikana oireet ovat pahentuneet. Kotona en kärsi oireista, mutta hetken aikaa töissä oltua alkaa yskä, päänsärky, kurkkukipu ja väsymys. Loppuviikosta oireet ovat pahemmat ja olo todella kurja. Kävin työterveydessä ja aloitettiin Pef-seuranta. Olen huomannut tuloksia kirjatessa, että työviikon mittaan ne huononevat tasaiseen tahtiin. Astma puhkeamassa..?
Työkavereilta olen kuullut, että työpaikalla on ollut useampi vesivahinko. Vuodot on tukittu/yritetty tukkia, mutta minkäänlaisia kuivatuksia ei ole tehty. Esim. patteri on hajonnut ja vedet vuotaneet alakertaan. Vahingot korjattiin vaihtamalla patteri ja maalaamalla alakerran seinästä valumajäljet piiloon... Itsekin olen nähnyt kun sateella katosta tihkuttaa ilmastointiputken kohdilta kovalla sateella vettä. Työnantaja tietää tästä, mutta ei välitä. En haluaisi riskeerata terveyttäni enää päivääkään kyseisessä työpaikassa, mutta sopimukseni on määräaikainen ja voimassa syksyyn saakka. Mitä voin tehdä? Kolmen kuukauden karenssi ei houkuta, mutta ei toisaalta pahasti sairastuminenkaan alle kolmekymppisenä.
Sisäilmaongelmat vie terveyden
1
256
Vastaukset
- angelofbabylon
Tämä on valitettavasti arkipäivää lukuisilla suomalaisilla työpaikoilla. Tiedän yhdenkin ison marketin Pohjois-Suomessa (Prisma), jossa on vakava homeongelma, sen homeen voi tietyissä kohdissa haistaa helposti. Siellä katto vuotaa lihatiskin yläpuolelta ja on ollu vesivahinkoa henkilökunnan kahvihuoneessakin ja ties missä muualla. Ilmastointi huutaa täysillä niin että työntekijöillä on tukka suorana. Työntekijöillä ääni käheänä, kurkku kipeänä ja nenän limakalvot surkastuneet. Ja sit ihmetellään että miten voi olla näin paljon sairauspoissaoloja. Ja niistä varmasti rankaistaan niin että muistat olleesi saikulla. Johtajat nauraa persettään repien yläkerrassa jos ylipäätään joskus sinne eksyvät. Pitäis saattaa tämä homeasia laajasti asiakkaiden tietoon. Voi olla että pulju menis kiinni sen jälkeen ja tolkkutommit ja tonnamirkut johtajat sais VIHDOIN kenkää! Joo! Saattaa se ruveta lonttaperseillä vintissä puntti tutisemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi743338Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj943102SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1783045- 1452493
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä542414Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2082234Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi572188Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "142055Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li391760Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4021719