Ulkomailta ilmoitetut verotiedot Suomeen?

Tietoaeiarvaustakaan

Moi,

TIetääkö kukaan miten se nyt sitten menee, jos aloittaa yli 6kk kestävän työn ulkomaisessa firmassa ulkomailla. Kun veroilmoitus tulee täytettäväksi uuteen maahan ensi vuonna, niin riittääkö että kertoo verottalle suomeen miten paljon siellä tuli tienattua? Kun ilmeisesti EU-maat laittavat kuitenkin myös verotietoja suomeen(ehkä), niin kuinka tarkasti tuo on sitten yleensä pitäny itse ilmoittaa. Tuskin nyt palkkanauhoja kyselevät, mutta pitääkö joka kuukaudesta laittaa erikseen vai pelkästään vuoden aikana siellä tienattu summa?

2

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidinpikkupoikaL_UMlle

      Selvä provoaloitus! Tai jos ei ollu, ni höpsis aloittajalle. Joka kuukausi ei nyt ainakaan tarvi tavallisen "äidin pikku pulliaisen" lähettää Suomen verottajan tiedoksi yhtää mitään tietoa kuukausituloistaan!

      Sitten kun "äidin pikkupoika" on tienannut useita kuukausia sikäläisestä firmasta,
      hän saattaa havaita palkkakuitistaan, että siihen on merkitty kumuloituvat bruttotulot eli kk:t yhteenlaskettuna siihen palkkapäivään. Sen kululatiivisen lukeman näkeminen - siitä voi jäädä selvästi parempi käsitys, että vimeisinmästä voi sitten ottaa tuon lukeman ja lähettää sen verottajalle. On hyvä lisätä veroilmoitukseen myös verotettu osuus (l. bruttotulo - nettotulo),, mutta jos ei osaisi sitä edes arviolta laskea niin ei kai verottaja langeta siitä mitään sanktioita, että kys. tiedonpalanen puuttuu.

    • Tipunen123

      Kenellekään ei kuulu missä olet töissä joten noita ulkomaan palkkoja ei tarvi ilmoittaa. Olen ollut vuosia välillä töissä ulkomailla enkä ole ilmoittanut mitään. Tsekkaa vaan jos haluat kerääkö tuo työ sulle eläkettä. JOs olet nuori, anna tuonkin olla ja nauti olostasi. Terv. verottajalla töissä ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe