Rosuvastain laukaisee diabeteksen?

6 vk Rosuvastatinin käyttöä takana.
Tänä aikana on alkanut varsinainen vessaralli. Virstalla on käytävä vähintään 10 kerta vuorokaudessa. Yön aikana 4-5 kertaa.
Paastosokeri on ollut kerran 7,0, kerran , 7,5 ja muulloin kerran alle 7.
Nyt Rosuvastatinin käytön aikana aivan selkeät diabeteksen oireet. Tihentynyt virtsaamistarve, yöllinen jano...
Eikä auta, vaikka hiilarit tiputtaa minimiin.

Lääkäriltä lupaa kysymättä Rosuvastatin menee nyt tauolle.
Ei lienet tarkoituksenmukaista, että kolesterolin laskemiseen käytetty lääke laukaisee diabeteksen ja useamman diabeteksen oheissairauden.

Saakeli sentään, mitä myrkkyjä lääkärit määräävät.
Mielestäni lääkäreiden tulisi itse koekäyttää kaikkia niitä lääkkeitä, joita he potilailleen määräävät.

Jostakin luin, että statiinien käyttö lisää diabetesriskiä kymmenillä prosenteilla.
Mielummin kuolen sydänkohtaukseen, kuin diabeteksestä mahdollisesti aiheutuviin oheissairauksiin.
51019
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Todellakin määräävät,mulla oli järkyt verenpainelukemat kun menin pohjattoman väsymyksen takia lekuriin..2 tyypin diapetes oli varmaan tuloillaan jo silloin..määrättiin emnecobcor 10mg ja diovan compia pieni annos, näitä kahta lääkettä ei pitäisi määrätä ollenkaan jos pieni riski diabetekseen(luin myöhemmin lääkäri sivuilta) ,puhkee viimeistään näistä koska nostavat verensokeria ja toi beetasalpaaja huono verenpaineenalentaja...menin huonoksi tuosta beetasalpaajasta ja alkoi tulla hirvet määrät lisälyöntejä ja virtsahätä koko ajan ja isoja määriä.lääkäri käski otta beetasalpaaja lisää lyönteihin kun nimenomaan tuo lääke veti pulssin niin alas et alkoo rytmihäirit..että sellaisia ammattiauttajia vantaan tkssa.mä en alkanut ottaa satiineja ollenkaan vaikka määräs..hirvee kierre..ensin verenpaine ja kolstroli alas lääkkeillä jotka sit laukasee diapeteksen jota taas alennetaan lääkkeillä..

Äänestä

Tapauskertomus jatkuu:
Rosuvastatin jäi siis pois (jätin).
Vessassa käynnit tippuneet neljässä vuorokaudessa alle puoleen.
On muuten juhlaa, kun voi käydä esim. kaupungilla kävelemässä ilman huolta siitä, että missä sattuukaan olemaan lähin vessa. Ja kun yöllä voi nukkua edes muutaman tunnin yhteinäisen unen aiemman reilun tunnin sijaan.

Minun valintani on se, että statiineihein en enää koske.
Mielummin sydänkohtaus, kuin diabeteksesta aiheutuvat oireilut.

Äänestä
  • Statiineitakin on erityyppisiä. Voisit valittaa lääkärille niin kokeiltaisiin jotain toista merkkiä että olisiko samat sivuvaikutukset. Jos mikään statiinivaihtoehto ei käy, löytyy muitakin kolesterolin alentajia, mutta hinnat ovat paljon suurempia.

    Äänestä

  • Eiköhän tieteelliset tutkimukset ole varmempia kuin tuollaset mutu-jutut.

    Äänestä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta


MyrkynMöivät kirjoitti:

6 vk Rosuvastatinin käyttöä takana.
Tänä aikana on alkanut varsinainen vessaralli. Virstalla on käytävä vähintään 10 kerta vuorokaudessa. Yön aikana 4-5 kertaa.
Paastosokeri on ollut kerran 7,0, kerran , 7,5 ja muulloin kerran alle 7.
Nyt Rosuvastatinin käytön aikana aivan selkeät diabeteksen oireet. Tihentynyt virtsaamistarve, yöllinen jano...
Eikä auta, vaikka hiilarit tiputtaa minimiin.

Lääkäriltä lupaa kysymättä Rosuvastatin menee nyt tauolle.
Ei lienet tarkoituksenmukaista, että kolesterolin laskemiseen käytetty lääke laukaisee diabeteksen ja useamman diabeteksen oheissairauden.

Saakeli sentään, mitä myrkkyjä lääkärit määräävät.
Mielestäni lääkäreiden tulisi itse koekäyttää kaikkia niitä lääkkeitä, joita he potilailleen määräävät.

Jostakin luin, että statiinien käyttö lisää diabetesriskiä kymmenillä prosenteilla.
Mielummin kuolen sydänkohtaukseen, kuin diabeteksestä mahdollisesti aiheutuviin oheissairauksiin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu