Meikäläinen palaa sinkkuuteen ja sinkkupalstalle :). Ihan vapaaehtoisesti ilman draamoja. Ja sellaisen päätöksen tein, että haluan ollakin sinkku. Mä en tiedä, mikä teitä miehiä vaivaa ja koen, että parasta on olla yksin.
Mitähän teille tänne kuuluu? Onko kaikki palstan"vakimiehet" vielä täällä? Vai ovatko suhteessa jo?
Hauskaa pääsiäistä :)
Heipparallaa
178
1967
Vastaukset 178
- Pillujen--asiantuntija
Moi vaan. Lähdetkö treffeille? Naiset ei voi luopua miehistä kun vähäksi aikaa ja sitten alkaa taas tehdä mieli.
En muista sinua ollenkaan.
- Klllloooiii
Ja heti kuitenkin häntä heiluen ensimmäisten joukossa vastaamassa.
Klllloooiii kirjoitti:
Ja heti kuitenkin häntä heiluen ensimmäisten joukossa vastaamassa.
Olen se muutos, jonka haluan nähdä maailmassa.
- Kkllooiii
LinerT.2 kirjoitti:
Et vastannut aloittajan kysymykseen. Ei tuolla tyylillä solmita ihmissuhteita >:(
Eiköhän yllä oleva vastauksensa jo kertonut kaiken tarpeellisen.
Kkllooiii kirjoitti:
Eiköhän yllä oleva vastauksensa jo kertonut kaiken tarpeellisen.
No joo ;D
- Sinkkumies---
Miksi meitä miehiä vaivaisi jokin? Elämämme on tosi antoisaa.
- a---u---38
Missä kohtaa meni pielee
No... miehen aluksi söpöltä tuntunut ujous paljastuikin täydelliseksi kyvyttömyydeksi tehdä itsenäisiä päätöksiä. Kaikkeen piti saada vahvistusta, ohjausta, käskyä. Mä ahdistun ei itseohjautuvista ihmisistä :/ tiedän et pitemmälle, jos menisimme, ei hän olisi kanssani onnellinen.
Kaik meni liian nopeasti ja täälläkin joku aikoinaan varoitti... enpä uskonut. Mut olenkin kantapään kautta elämäni elävä :/ExN38 kirjoitti:
No... miehen aluksi söpöltä tuntunut ujous paljastuikin täydelliseksi kyvyttömyydeksi tehdä itsenäisiä päätöksiä. Kaikkeen piti saada vahvistusta, ohjausta, käskyä. Mä ahdistun ei itseohjautuvista ihmisistä :/ tiedän et pitemmälle, jos menisimme, ei hän olisi kanssani onnellinen.
Kaik meni liian nopeasti ja täälläkin joku aikoinaan varoitti... enpä uskonut. Mut olenkin kantapään kautta elämäni elävä :/Olinkohan se minä joka ennakoi tuon suhteesi kestävyyden? Ei kai se oikeastaan sinun vika ole vaan yhteiskunnan kun olet 2000-luvun tuote niin kuin kanssasisaresi.
- Tarkennus
ExN38 kirjoitti:
Kaik meni liian nopeasti ja täälläkin joku aikoinaan varoitti... enpä uskonut. Mut olenkin kantapään kautta elämäni elävä :/Veikö N38 ätmin poikuuden?
- 1714
ExN38 kirjoitti:
Kaik meni liian nopeasti ja täälläkin joku aikoinaan varoitti... enpä uskonut. Mut olenkin kantapään kautta elämäni elävä :/Tämän palstan "miehet" ovat sitä mieltä, että juuri nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat ne, jotka tekevät miehestä ylivertaisen parisuhdekumppanin.
- crux
ExN38 kirjoitti:
Kaik meni liian nopeasti ja täälläkin joku aikoinaan varoitti... enpä uskonut. Mut olenkin kantapään kautta elämäni elävä :/"Kaikkeen piti saada vahvistusta, ohjausta, käskyä..."
Miten tämä mies on elänyt ennen sinua? Onko hän saanut elämänsä järjestykseen ilman ohjaustasi? Jos näin on, niin ehkä siinä tapauksessa voi olla myös niin että sinä otat huomaamattasi liian vahvan roolin. En mä mikä tuote ole :(
Mitä sit mun mielestäsi pitänyt tehdä?
1. Istua jalat ristissä puutteessa jospa prinssini ilmestyis... ? Vaikka seksi merkitsee minulle paljon...
2. Jäädä tähän suhteeseen ja hajottaa toita ja itseäni sekä kuluttaa vuosia onnettomassa suhteessa....- minä.minä.minä
Harmaaritari kirjoitti:
Olinkohan se minä joka ennakoi tuon suhteesi kestävyyden? Ei kai se oikeastaan sinun vika ole vaan yhteiskunnan kun olet 2000-luvun tuote niin kuin kanssasisaresi.
Oikeinko nautit: ennakoin ja tiesin tuon pieleen menee...
1714 kirjoitti:
Tämän palstan "miehet" ovat sitä mieltä, että juuri nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat ne, jotka tekevät miehestä ylivertaisen parisuhdekumppanin.
Oikeastiko?
No jotkut naiset tykkävät ehkä. Tossunalla kulkevista miehistä. Minä halusin vain tasavertaisen suhteen. Kahden aikuisen välisen.crux kirjoitti:
"Kaikkeen piti saada vahvistusta, ohjausta, käskyä..."
Miten tämä mies on elänyt ennen sinua? Onko hän saanut elämänsä järjestykseen ilman ohjaustasi? Jos näin on, niin ehkä siinä tapauksessa voi olla myös niin että sinä otat huomaamattasi liian vahvan roolin.No ei siihen elämään paljon sisältöä mahtunutkaan :( työ, päikkärit, ruoka, unille... :/
Ja juu mä olen aika itsenäinen ja itseohjautuva. Toki kompromisseihin taipuvainen. Mutta asioiden tulisi tapahtua, jos muut ei hoida niin minä hoidan :/ saattaa toki olla, että otan vahvan roolin . Mutta olen keskustellut avoimesti tästä miehen kanssa. Mut... näin on parempi häbelle.- crux
ExN38 kirjoitti:
No ei siihen elämään paljon sisältöä mahtunutkaan :( työ, päikkärit, ruoka, unille... :/
Ja juu mä olen aika itsenäinen ja itseohjautuva. Toki kompromisseihin taipuvainen. Mutta asioiden tulisi tapahtua, jos muut ei hoida niin minä hoidan :/ saattaa toki olla, että otan vahvan roolin . Mutta olen keskustellut avoimesti tästä miehen kanssa. Mut... näin on parempi häbelle.Eli yritit tuoda miehen elämään jotain sellaista joka ei siihen luonnostaan kuulu ja kun se ei onnistunut, niin syytät siitä häntä?
crux kirjoitti:
Eli yritit tuoda miehen elämään jotain sellaista joka ei siihen luonnostaan kuulu ja kun se ei onnistunut, niin syytät siitä häntä?
En syytä häntä. Erilaisuudesta ei voi syyttää ketään. Ymmärsin etten löydä ketään itselleni sopivaa ja päätin olla yksin. Täällä avasin vain syitä, jotka mua siihen tulokseen ohjasivat :)
Mies on hyvä ihminen, tunnollinen ja kiltti. Mä oon pimeä vissiin. Mut sitten olen. Kaikilla meillä onneks on oikeus olla olemassa :)ExN38 kirjoitti:
En mä mikä tuote ole :(
Mitä sit mun mielestäsi pitänyt tehdä?
1. Istua jalat ristissä puutteessa jospa prinssini ilmestyis... ? Vaikka seksi merkitsee minulle paljon...
2. Jäädä tähän suhteeseen ja hajottaa toita ja itseäni sekä kuluttaa vuosia onnettomassa suhteessa....Istua jalat ristissä kunnes löytyy se oikeasti semmoinen jonka kanssa voit elää.
minä.minä.minä kirjoitti:
En nauti., toivoin silloin homman onnistuvan ja vilpittömästi toivotin onnea mutta realistina myös epäilin onnistumista.
Harmaaritari kirjoitti:
Istua jalat ristissä kunnes löytyy se oikeasti semmoinen jonka kanssa voit elää.
Mistä sen voi löytää, jollei kehenkään saa edes tutustua?
- crux
ExN38 kirjoitti:
En syytä häntä. Erilaisuudesta ei voi syyttää ketään. Ymmärsin etten löydä ketään itselleni sopivaa ja päätin olla yksin. Täällä avasin vain syitä, jotka mua siihen tulokseen ohjasivat :)
Mies on hyvä ihminen, tunnollinen ja kiltti. Mä oon pimeä vissiin. Mut sitten olen. Kaikilla meillä onneks on oikeus olla olemassa :)Tähän asti olet ainakin tässä ketjussa kertonut hänestä syyttävään sävyyn. Hän ei ole mielestäsi aikuinen, hän ei kykene päätöksiin joita sinä haluaisit tehdä jne...
Harmaaritari kirjoitti:
Istua jalat ristissä kunnes löytyy se oikeasti semmoinen jonka kanssa voit elää.
Aha... eikö sulla ole seksuaalisia tarpeita? Mulla kyl on. En mä enää siinä iässä ole, että itseäni säästäisin prinssille... lapsia ja tälläistä...
- Juu.juu.juu
minä.minä.minä kirjoitti:
Juuri tuollaisista asioista kyseinen tyyppi nautintonsa ammentaa. Vahingonilo hänelle suurimman mielihyvän tuottaa.
crux kirjoitti:
Tähän asti olet ainakin tässä ketjussa kertonut hänestä syyttävään sävyyn. Hän ei ole mielestäsi aikuinen, hän ei kykene päätöksiin joita sinä haluaisit tehdä jne...
Pahoittelen jos nämä syytöksiltä tuntuvat... kun kirjoitettua tekstiä jokainen omasta näkövinkkelistä ymmärtää. Mä vain kerroin ominaisuuksista, eihän niistä voi syyttää. Ne vain on, mutta mun elämään eivät sovellu. Jonkun toisen elämään ehkä juuri sellaisia ominaisuuksia kaivataan.
LinerT.2 kirjoitti:
Mistä sen voi löytää, jollei kehenkään saa edes tutustua?
Kyllä sitä kunnollinenkin nainen saa tutustua, alkaa vaikka kaupan kassajonossa juttelemaan jollekin kivan näköiselle sinkkumiehelle.
ExN38 kirjoitti:
Aha... eikö sulla ole seksuaalisia tarpeita? Mulla kyl on. En mä enää siinä iässä ole, että itseäni säästäisin prinssille... lapsia ja tälläistä...
Joo on mutta en ala pelkästään niiden vuoksi suhteilemaan ihmisten kanssa jotka ei olisi sopivia mulle. Tuntuisi vähän huijaukselta pelkän seksin vuoksi seurustella.
- lallaalaa
ExN38 kirjoitti:
Juu kannattaa nauttia kun vielä tarpeita on. Mennään 10 vuotta, niin tarpeetkin pikkuhiljaa hiipuu. Jalat ristissä odottamalla ei ole sen onnellisempi loppuelämä.
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä sitä kunnollinenkin nainen saa tutustua, alkaa vaikka kaupan kassajonossa juttelemaan jollekin kivan näköiselle sinkkumiehelle.
Minä en ainakaan ota sikaa säkissä. Jos seksi ei toimi, ei sellaisella kumppanilla mitään tee. Kyllä se puoli pitää tulla tutuksi siinä kuin kaikki muutkin puolet jo koeaikana. Kaverit on sitten erikseen, ne joiden kanssa seksin ei tarvitse toimiakaan kun sitä ei harrasteta kavereiden kanssa.
Juu.juu.juu kirjoitti:
Juuri tuollaisista asioista kyseinen tyyppi nautintonsa ammentaa. Vahingonilo hänelle suurimman mielihyvän tuottaa.
En mä usko et hän nauttii. Mielestäni keskustelu hänen kanssa ollut asiallista ja suora. Suoruutta arvostan kovasti, koska se ei ole itsestäänselvyys päivittäisessä elämässä. Ja nyt kyl kävivähän juuri niin kun hän epäilikin.
Noh, mä oon tyhmä. Ja pysyn yksin. Onko muuten Superi vielä täällä, siitä varmaan tulee kans suoria kommentteja käytetystä minusta xD- Tietäjä_-
ExN38 kirjoitti:
En mä usko et hän nauttii. Mielestäni keskustelu hänen kanssa ollut asiallista ja suora. Suoruutta arvostan kovasti, koska se ei ole itsestäänselvyys päivittäisessä elämässä. Ja nyt kyl kävivähän juuri niin kun hän epäilikin.
Noh, mä oon tyhmä. Ja pysyn yksin. Onko muuten Superi vielä täällä, siitä varmaan tulee kans suoria kommentteja käytetystä minusta xDNauttii kun sai nettityttöystävänsä takaisin juoksuiltansa. <3
- 121212121212
LinerT.2 kirjoitti:
Minä en ainakaan ota sikaa säkissä. Jos seksi ei toimi, ei sellaisella kumppanilla mitään tee. Kyllä se puoli pitää tulla tutuksi siinä kuin kaikki muutkin puolet jo koeaikana. Kaverit on sitten erikseen, ne joiden kanssa seksin ei tarvitse toimiakaan kun sitä ei harrasteta kavereiden kanssa.
Miten tuo sitten käytännössä menee?
Raahaat bongaamasi formulakuljettaja-toimitusjohtaja-Crossfitmestarin Hulk-voimillasi Lidlin kauppajonosta lähimpään puskaan, raiskaat sen, talutat takaisin kassalle ja sitten ilmoitat että 9 suoritus, nimeni on Marja ja nyt voidaan tutustua.
Vai...? - Palstanainen
121212121212 kirjoitti:
Miten tuo sitten käytännössä menee?
Raahaat bongaamasi formulakuljettaja-toimitusjohtaja-Crossfitmestarin Hulk-voimillasi Lidlin kauppajonosta lähimpään puskaan, raiskaat sen, talutat takaisin kassalle ja sitten ilmoitat että 9 suoritus, nimeni on Marja ja nyt voidaan tutustua.
Vai...?Tyhmä. Tapailu.
- 121212121212
Palstanainen kirjoitti:
Tyhmä. Tapailu.
Ei ole kivaa kun pahoitetaan toisen mieli haukkumalla tyhmäksi. Nyt on juhlapyhäkin.
Tietäjä_- kirjoitti:
Nauttii kun sai nettityttöystävänsä takaisin juoksuiltansa. <3
Hassu olet :)
Minusta harmaaritari on keskustellut asiallisesti ja suoraan ainakin mun kanssa ja minä kovasti arvostan kyseistä ominaisuutta ihmisissä, sillä itsekin olen avoin ja suora. Ja vaikken oliskaan oikeassa, mun ei ole ongelmaa hyväksyä se. Ilman avointa keskustelua ja ulkopuolista palautetta ihmisen kehittyminen on mahdoton :). Ka mä olen kehittyvää sorttia :)ExN38 kirjoitti:
Kaik meni liian nopeasti ja täälläkin joku aikoinaan varoitti... enpä uskonut. Mut olenkin kantapään kautta elämäni elävä :/Niinpä, tuohon voi tosiaan tympääntyä. Olla aina se joka päättää yksin kaiken ja kaikesta. Ihminen voi olla ihana ja kiltti, mutta kyvytön itsenäisiin päätöksiin. Pitkässä juoksussa se vie virtaa liikaa ja tulee tunne, että entäs jos mä en kykene joskus päättämään. Kykeneekö se tekemään silloinkaan päätöksiä ilman mua....
zönggö kirjoitti:
Niinpä, tuohon voi tosiaan tympääntyä. Olla aina se joka päättää yksin kaiken ja kaikesta. Ihminen voi olla ihana ja kiltti, mutta kyvytön itsenäisiin päätöksiin. Pitkässä juoksussa se vie virtaa liikaa ja tulee tunne, että entäs jos mä en kykene joskus päättämään. Kykeneekö se tekemään silloinkaan päätöksiä ilman mua....
Kuten sanoit tulee tunne, ettei ole oikea nainen ko. miehelle. Sen on parempi ilman mua ja mun ilman sitä.
Just näin kävi. Valitettavasti. Kaikki ihanuuskin ei enää viehättänyt, koska joutui joka asiaan antaa käskyn. Jos en antanut, niin tultiin kysymään. Tuntui, että henkilö kaipaa äitityyppistä kumppania. Itse taas kaipaan aikuista vahvaa ihmistä rinnalleni tai ei ketään.
Toki tuntuu pahalta hänen puolesta, koska ei hän käsitä mitä meni pieleen. Yrittihän hän aina varmistella kaiken. Mutta hän on ihan varmasti onnellisenpi ilman mua.- A---u---38
ExN38 kirjoitti:
Kaik meni liian nopeasti ja täälläkin joku aikoinaan varoitti... enpä uskonut. Mut olenkin kantapään kautta elämäni elävä :/Ai sellainen. Osaatko antaa konkreettisen esimerkin tästä päättämättömyydestä, joka ahdisti sinua? Keskustelitko tätä asiaa kumppanin kanssa..jotta olisi voinut toimia ryhdikkäämmin..jotta olisi voinut poistaa esteitä päätösten tieltä..( kohteliaisuus, jne)
A---u---38 kirjoitti:
Ai sellainen. Osaatko antaa konkreettisen esimerkin tästä päättämättömyydestä, joka ahdisti sinua? Keskustelitko tätä asiaa kumppanin kanssa..jotta olisi voinut toimia ryhdikkäämmin..jotta olisi voinut poistaa esteitä päätösten tieltä..( kohteliaisuus, jne)
En halua sen kummemmin puida asioita, mutta juu olen keskustellut. Mutta kun en ole ohjanut milloin pitää mitäkin toteuttaa... en jaksanut vain. Mulla on todella rankka aika elämässäni nyt muutenkin, ei ole voimavaroja enempää ketään ohjailla. Hyvä kun itse pystyn toimimaan :)
- Jannevaan1
ExN38 kirjoitti:
Mies on hyvä ihminen, tunnollinen ja kiltti. Mä oon pimeä vissiin. Mut sitten olen. Kaikilla meillä onneks on oikeus olla olemassa :)Mistä tiedät ettet koskaan ikinä löydä itsellesi ketään? Maailmaan mahtuu aikapaljon persoonia... T: janne
Jannevaan1 kirjoitti:
Mistä tiedät ettet koskaan ikinä löydä itsellesi ketään? Maailmaan mahtuu aikapaljon persoonia... T: janne
No kun tuntuu, että houkuttelen jotenkin sellaisia persoonia, jotka sitten joko ripustautuvat tai yrittävät omistaa. Enkä halua enää pettymyksiä itselleni enkä muille. Joten ehkä pysyn yksin :)
ExN38 kirjoitti:
Just näin kävi. Valitettavasti. Kaikki ihanuuskin ei enää viehättänyt, koska joutui joka asiaan antaa käskyn. Jos en antanut, niin tultiin kysymään. Tuntui, että henkilö kaipaa äitityyppistä kumppania. Itse taas kaipaan aikuista vahvaa ihmistä rinnalleni tai ei ketään.
Toki tuntuu pahalta hänen puolesta, koska ei hän käsitä mitä meni pieleen. Yrittihän hän aina varmistella kaiken. Mutta hän on ihan varmasti onnellisenpi ilman mua.Tuttua. Oiskohan kotona kaikki asiat mietitty puolesta valmiiksi ja estetty olemasta ittensä? Ainakin eräs tuntemani on juuri tuollainen kaiken kysyvä ja päättämätön, koska on lapsuudestaan saakka ollut vanhempien kontrolloitava ja määräysvallan alla. Vielä aikuisenakin. ja aina uudellen hakeutuu sinne missä ohjaillaan ja sanotaan kuinka asiat tehdään. Hän vaan tottelee.
Eli tavallaan uhri, mutta se on tosi että itseohjautuvat ihmiset tarvitsevat toisen itseohjautuvan rinnalleen. Muusta tahtoo tulla jossain vaiheessa ongelmia. Tunne, että toista pitää suojella kaikelta on aika raskas tunne ja aiheuttaa juuri tuollaista äiti lapsi suhteen tunnetta. Ei kumppanuuden tunnetta.- Ehkäkin
ExN38 kirjoitti:
No kun tuntuu, että houkuttelen jotenkin sellaisia persoonia, jotka sitten joko ripustautuvat tai yrittävät omistaa. Enkä halua enää pettymyksiä itselleni enkä muille. Joten ehkä pysyn yksin :)
Tai sitten nimenomaan etsit sellaisia ja piilotajuntasi saa mielentäyttymyksen kun pääset komentamaan ja saat sen äidillisen puolesi ja komentamis puolesi tyydytettyä.
Mutta jossain vaiheessa se järki rupeaa siellä taka-alalla huuteleman ja ainainen komentaminen kyllästyttämään. Ja kun olet ensin kyynärpää taktiikalla saanut toisen alistettua mielivaltaisuuksiin onkin ihmetys suuren suuri , kun ei sitä sitten toinen yks-äkkiä osaa toisenlaiseksi tapojaan muuttaa tai uskalla mihin ensin olet opettanut puolipakolla.
Ja sitten syytät toista lapaseksi kun ei ole omaa tahtoa , kun itse alitajuiseti siihen olet toisen ajanut poikkuhiljaa. Voisikohan olla jotain piilonarskun oireita? En ole narsisti. Ja kyllä alussa heti kerron mitä kaipaan suhteelta. Sitten se mies yrittää tekeytyä, mutta paljastuu sitten pitemmällä aikavälillä toisenlaiseksi :(. Enkä syytä. Lopetin suhteenkin sanomalla etten vain halua jatkaa, koska emme sovi toisillemme. Ilman syytöksiä. Ei luonteesta voi ketään syyttää.
Ehkäkin kirjoitti:
Tai sitten nimenomaan etsit sellaisia ja piilotajuntasi saa mielentäyttymyksen kun pääset komentamaan ja saat sen äidillisen puolesi ja komentamis puolesi tyydytettyä.
Mutta jossain vaiheessa se järki rupeaa siellä taka-alalla huuteleman ja ainainen komentaminen kyllästyttämään. Ja kun olet ensin kyynärpää taktiikalla saanut toisen alistettua mielivaltaisuuksiin onkin ihmetys suuren suuri , kun ei sitä sitten toinen yks-äkkiä osaa toisenlaiseksi tapojaan muuttaa tai uskalla mihin ensin olet opettanut puolipakolla.
Ja sitten syytät toista lapaseksi kun ei ole omaa tahtoa , kun itse alitajuiseti siihen olet toisen ajanut poikkuhiljaa. Voisikohan olla jotain piilonarskun oireita?Lisäksi ei ketään voi ajaa lapaiseksi kahdessa kuukaudessa jos se ei sellainen luonteeltaan ole.
zönggö kirjoitti:
Tuttua. Oiskohan kotona kaikki asiat mietitty puolesta valmiiksi ja estetty olemasta ittensä? Ainakin eräs tuntemani on juuri tuollainen kaiken kysyvä ja päättämätön, koska on lapsuudestaan saakka ollut vanhempien kontrolloitava ja määräysvallan alla. Vielä aikuisenakin. ja aina uudellen hakeutuu sinne missä ohjaillaan ja sanotaan kuinka asiat tehdään. Hän vaan tottelee.
Eli tavallaan uhri, mutta se on tosi että itseohjautuvat ihmiset tarvitsevat toisen itseohjautuvan rinnalleen. Muusta tahtoo tulla jossain vaiheessa ongelmia. Tunne, että toista pitää suojella kaikelta on aika raskas tunne ja aiheuttaa juuri tuollaista äiti lapsi suhteen tunnetta. Ei kumppanuuden tunnetta.Juuri näin. Ei voi syyttää, muttei voi jatkaakaan.
ExN38 kirjoitti:
Juuri näin. Ei voi syyttää, muttei voi jatkaakaan.
Naulan kantaan. Jos jatkais satuttais itseään ja toista. Lopulta olis jäljellä kaksi toistaan inhoavaa ja halveksivaa ihmistä, jotka ei voi sietää toisiaan. :)
Parempi ajoissa, eli hyvä näin kun heti huomasit. Mulla kesti vuosia kauemmin. :)- A---u---38
ExN38 kirjoitti:
En halua sen kummemmin puida asioita, mutta juu olen keskustellut. Mutta kun en ole ohjanut milloin pitää mitäkin toteuttaa... en jaksanut vain. Mulla on todella rankka aika elämässäni nyt muutenkin, ei ole voimavaroja enempää ketään ohjailla. Hyvä kun itse pystyn toimimaan :)
Oliko ne sinun ohjailusi kohteet myös hänen prioriteeteissä? Olisitkp voinut tarkastaa ohjailysi sisältöä?
A---u---38 kirjoitti:
Oliko ne sinun ohjailusi kohteet myös hänen prioriteeteissä? Olisitkp voinut tarkastaa ohjailysi sisältöä?
En minä halua ohjailla ketään. Siinä se pointti.
- A---u---38
ExN38 kirjoitti:
Missä sitten vika. Et vastannut kysymykseeni.
- A---u---38
ExN38 kirjoitti:
Millä oikeudella kuvittelet voivasi ohjata ihmisiä?
A---u---38 kirjoitti:
Missä sitten vika. Et vastannut kysymykseeni.
Öö... yritätkö ärsyttää...
Vika on siinä, että mies halusi ja kerjäsi toimintaohjeita kaikkiin tilanteisiin, varmisteli miljoona kertaa päivässä joka pienen asian ja odotti käskyjä. Kun niitä ei ollut ei tapahtunut mitään. Sinänsä ei mitään, mutta... jos et anna käskyä huomioda sitä ja tätä ja itseäni...ei huomioida. Yms. Jos haluaisin tälläistä ohjattavaa olisin robotin kanssa suhteessa...- A---u---38
ExN38 kirjoitti:
Vika on siinä, että mies halusi ja kerjäsi toimintaohjeita kaikkiin tilanteisiin, varmisteli miljoona kertaa päivässä joka pienen asian ja odotti käskyjä. Kun niitä ei ollut ei tapahtunut mitään. Sinänsä ei mitään, mutta... jos et anna käskyä huomioda sitä ja tätä ja itseäni...ei huomioida. Yms. Jos haluaisin tälläistä ohjattavaa olisin robotin kanssa suhteessa...En ärsytä. En vain ymmärrä kuvaamaasi juttua. Eikai kukaan mitään toimintaohjeita odota? Eriasia on päsmäröidä toista..
- A---u---38
A---u---38 kirjoitti:
En ärsytä. En vain ymmärrä kuvaamaasi juttua. Eikai kukaan mitään toimintaohjeita odota? Eriasia on päsmäröidä toista..
Tai odottaa toisen toimivan omien ajatusten mukaan..
- A---u---38
A---u---38 kirjoitti:
Tai odottaa toisen toimivan omien ajatusten mukaan..
Anna nyt joku oikea esimerkki missä tökki..? Helpompi mieltää mistä kyse.. luulisin että olet aika tehokas ja kuvittelet samaa toisesta...mutta miksi toisen pitäisi tehdä samoja asioita mitä sinä...en kyllä ymmärrä..
A---u---38 kirjoitti:
Anna nyt joku oikea esimerkki missä tökki..? Helpompi mieltää mistä kyse.. luulisin että olet aika tehokas ja kuvittelet samaa toisesta...mutta miksi toisen pitäisi tehdä samoja asioita mitä sinä...en kyllä ymmärrä..
Ei tarvikaan. Olla kuten minä. Mutta esimerkiksi kaikkihan ymmärtää itse ettei kukaan voi asua hotellissa ilmaiseksi. Ja että täytyy tehdä juttuttuja, huomioida kumppania... jos siis halua suhteen...
Tässä tapauksessa mies halusi suhteen suhteen vuoksi. Mä en näin halua.- A---u---38
ExN38 kirjoitti:
Ei tarvikaan. Olla kuten minä. Mutta esimerkiksi kaikkihan ymmärtää itse ettei kukaan voi asua hotellissa ilmaiseksi. Ja että täytyy tehdä juttuttuja, huomioida kumppania... jos siis halua suhteen...
Tässä tapauksessa mies halusi suhteen suhteen vuoksi. Mä en näin halua.Eli sinun mielestä miehen olisi pitänyt laittaa tiskit, ruoka, imuroida, mipata, hakea postit, maksaa laskut, hieroa hartioitasi , ehdottaa romabttista kävelyä ha illallinen päälle huolehtien tietty lapsille kaitsja.. eukö näitä asioita voi sopia rutiineiksi niin kenenkään ei tarvitse itseohjautua tai muuten vetää hernettä nenään..
A---u---38 kirjoitti:
Eli sinun mielestä miehen olisi pitänyt laittaa tiskit, ruoka, imuroida, mipata, hakea postit, maksaa laskut, hieroa hartioitasi , ehdottaa romabttista kävelyä ha illallinen päälle huolehtien tietty lapsille kaitsja.. eukö näitä asioita voi sopia rutiineiksi niin kenenkään ei tarvitse itseohjautua tai muuten vetää hernettä nenään..
No ei. Esimerkeillä ei ole mieheen yhteyttä. Nää on vain yleisesti.
Ja noita mitä mainitsin, niin kummankin pitäis niitä tehdä ja osata itse kun aikuisista on kyse- A---u---38
ExN38 kirjoitti:
No ei. Esimerkeillä ei ole mieheen yhteyttä. Nää on vain yleisesti.
Ja noita mitä mainitsin, niin kummankin pitäis niitä tehdä ja osata itse kun aikuisista on kyseMäMä en huomannut että olisit maininnut jotain esimerkkejä. Onko sinun hankala ilmaista itseäsi. Pidät listaani itsedtäänselvyytenä, vaikka asiat pitää sopia..
A---u---38 kirjoitti:
MäMä en huomannut että olisit maininnut jotain esimerkkejä. Onko sinun hankala ilmaista itseäsi. Pidät listaani itsedtäänselvyytenä, vaikka asiat pitää sopia..
Motä sopia? Että kumpikin siivoaa jälkeensä, maksaa kulutustansa yms? Minusta se on itsestäänselvyys, samoin kuin toisen huomioiminen pieniin elein.
Mulla ehkä on vaikeutta ilmaistaa itseäni, mikä johtuu ulkomaalaistaustastani.ExN38 kirjoitti:
Vika on siinä, että mies halusi ja kerjäsi toimintaohjeita kaikkiin tilanteisiin, varmisteli miljoona kertaa päivässä joka pienen asian ja odotti käskyjä. Kun niitä ei ollut ei tapahtunut mitään. Sinänsä ei mitään, mutta... jos et anna käskyä huomioda sitä ja tätä ja itseäni...ei huomioida. Yms. Jos haluaisin tälläistä ohjattavaa olisin robotin kanssa suhteessa..."Sinänsä ei mitään, mutta... jos et anna käskyä huomioda sitä ja tätä ja itseäni...ei huomioida."
Eh, tuosta nyt tuli mieleen vähän semmoinen että naisten tapaan odotit että mies tajuaa huomioida sinua ja sun tarpeita, tuo kukkasia, järkkää kivoja kylpyläviikonloppuja, touhuaa tekemistä sinulla ja lapsille viikonlopuksi jne. ja sitten petyiy kun mies ei "tajunnutkaan" niitä valmiiksi eteen laittaa kun tulet kotiin raskaan työviikon päätteeksi.
Miehen kannalta asia saattaa olla niin ettei ole tottunut tuollaiseen kun on sinkkuna elellyt eikä ehkä ymmärtänyt että sinä taas odotat häneltä spontaania luovuutta kaiken kivan touhuilun merkeissä kun hän on mies, ihan tyytyväinen kun saa vain seksiä ja ehkä ajatteli että sinullekin se riittää ja sitten aina kun haluat extrahemmottelua siitä sitten mainitset. Hän kun ei niitä ennemmin ole juuri järjestellyt niin siksi varmaan sitten varmistellut että kaikki menisi nappiin, kun luuli tekevänsä juuri oikein tekikin mahdollisimman väärin sinun kannalta kun sammutti kipinän.Harmaaritari kirjoitti:
"Sinänsä ei mitään, mutta... jos et anna käskyä huomioda sitä ja tätä ja itseäni...ei huomioida."
Eh, tuosta nyt tuli mieleen vähän semmoinen että naisten tapaan odotit että mies tajuaa huomioida sinua ja sun tarpeita, tuo kukkasia, järkkää kivoja kylpyläviikonloppuja, touhuaa tekemistä sinulla ja lapsille viikonlopuksi jne. ja sitten petyiy kun mies ei "tajunnutkaan" niitä valmiiksi eteen laittaa kun tulet kotiin raskaan työviikon päätteeksi.
Miehen kannalta asia saattaa olla niin ettei ole tottunut tuollaiseen kun on sinkkuna elellyt eikä ehkä ymmärtänyt että sinä taas odotat häneltä spontaania luovuutta kaiken kivan touhuilun merkeissä kun hän on mies, ihan tyytyväinen kun saa vain seksiä ja ehkä ajatteli että sinullekin se riittää ja sitten aina kun haluat extrahemmottelua siitä sitten mainitset. Hän kun ei niitä ennemmin ole juuri järjestellyt niin siksi varmaan sitten varmistellut että kaikki menisi nappiin, kun luuli tekevänsä juuri oikein tekikin mahdollisimman väärin sinun kannalta kun sammutti kipinän.Osuit osittain naulan kantaan. Asiaan liittyy paljon muutakin kuitenkin. Pieniä juttuja, jotka kasaantuessa sammuttaa kipinän. Mutten edelleenkään näe miehessä vikaa vaan itsessäni. Siks pysyn yksin jatkossa.
Harmaaritari kirjoitti:
"Sinänsä ei mitään, mutta... jos et anna käskyä huomioda sitä ja tätä ja itseäni...ei huomioida."
Miehen kannalta asia saattaa olla niin ettei ole tottunut tuollaiseen kun on sinkkuna elellyt eikä ehkä ymmärtänyt että sinä taas odotat häneltä spontaania luovuutta kaiken kivan touhuilun merkeissä kun hän on mies, ihan tyytyväinen kun saa vain seksiä ja ehkä ajatteli että sinullekin se riittää ja sitten aina kun haluat extrahemmottelua siitä sitten mainitset. Hän kun ei niitä ennemmin ole juuri järjestellyt niin siksi varmaan sitten varmistellut että kaikki menisi nappiin, kun luuli tekevänsä juuri oikein tekikin mahdollisimman väärin sinun kannalta kun sammutti kipinän.Ja juuri nämä varmistelut... mä ku aistin heti kun toinen on "varpasillaan" ja varmistelee et kaikki tekis oikein. Ja mulle se on kaikista pahinta, koska koen silloin suhteen epätasaarvoiseksi... haluaisin ihmisen, joka on luonnostaan kiinnostunut toisesta. Silloin huomioiminen ja itseohjautuvuus ovat luonnollisia eikä vie energiaa siltä toiselta. En halua, että toinen olisi varpaillaan koko aika :(
ExN38 kirjoitti:
Osuit osittain naulan kantaan. Asiaan liittyy paljon muutakin kuitenkin. Pieniä juttuja, jotka kasaantuessa sammuttaa kipinän. Mutten edelleenkään näe miehessä vikaa vaan itsessäni. Siks pysyn yksin jatkossa.
Tuo on minusta hieno piirre sinussa kun otat "syyn" niskoillesi vaikka totuus lienee siellä jossain välimaastossa. Tyypillisesti olettaisin kuitenkin menevän useimmiten niin että "vika" on aina toisessa, sen tekemisissä ja tavoissa niin tuo on ihan hyvä ettet semmoiseen sorru, toisaalta taas tuokin menee ehkä vähän ylitse jos pelkästään itsessäsi ajattelet olevan "vikaa".
Harmaaritari kirjoitti:
Tuo on minusta hieno piirre sinussa kun otat "syyn" niskoillesi vaikka totuus lienee siellä jossain välimaastossa. Tyypillisesti olettaisin kuitenkin menevän useimmiten niin että "vika" on aina toisessa, sen tekemisissä ja tavoissa niin tuo on ihan hyvä ettet semmoiseen sorru, toisaalta taas tuokin menee ehkä vähän ylitse jos pelkästään itsessäsi ajattelet olevan "vikaa".
Niin. Mä koen että jokainen ihminen on omassa todellisuudessaan, omilla tiedoilla taidoilla ja osaamisella on oikeassa ja pyrkii hyvään. Mun todellisuudessa olen oikeassa, mikä ei poista sitä, että toinen omassa todellisuudessaan on myös oikeassa vaikka olisimmekin eri mieltä asioista. Toisen todellisuutta ei voi tietää. Siksi en voi ketään syyttää mistään. Voin miettiä, vaikuttaa ja muuttaa vain omassa todellisuudessa ja vain itseäni. Minullakin on kuitenkin asioita, jotka mun todellisuudessa ovat tärkeitä. Ja oikeus valita miten olen ja miten siinä elän :).
ExN38 kirjoitti:
Ja juuri nämä varmistelut... mä ku aistin heti kun toinen on "varpasillaan" ja varmistelee et kaikki tekis oikein. Ja mulle se on kaikista pahinta, koska koen silloin suhteen epätasaarvoiseksi... haluaisin ihmisen, joka on luonnostaan kiinnostunut toisesta. Silloin huomioiminen ja itseohjautuvuus ovat luonnollisia eikä vie energiaa siltä toiselta. En halua, että toinen olisi varpaillaan koko aika :(
Joo, vaikeaa se varmasti on varsinkin kun kummallakin on vakiintuneita tapoja ja totumuksia menneisyydesssä. Itse tässä jonkin aikaa sitten kuulin yhden naisen saavan joka viikonloppu mieheltään kukkia, se mies on opettanut naisen odottamaan sellaista jota harvempi mies kuitenkaan tarjoaa. Epäilemättä sen naisen seuraavassa suhteessa tulee aikoja joissa nainen odottaa enemmän kuin saa eikä uusi mies välttämättä itse tajua mistä kiikastaa kunnes sille sanotaan, sitten taas vaikka toisikin edellisen miehen tapaan jokaviikkoisen kukkapuskan nainen silti pettyy kun tekee sen "käskettynä".
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, vaikeaa se varmasti on varsinkin kun kummallakin on vakiintuneita tapoja ja totumuksia menneisyydesssä. Itse tässä jonkin aikaa sitten kuulin yhden naisen saavan joka viikonloppu mieheltään kukkia, se mies on opettanut naisen odottamaan sellaista jota harvempi mies kuitenkaan tarjoaa. Epäilemättä sen naisen seuraavassa suhteessa tulee aikoja joissa nainen odottaa enemmän kuin saa eikä uusi mies välttämättä itse tajua mistä kiikastaa kunnes sille sanotaan, sitten taas vaikka toisikin edellisen miehen tapaan jokaviikkoisen kukkapuskan nainen silti pettyy kun tekee sen "käskettynä".
Näinpä :/
ExN38 kirjoitti:
Näinpä :/
Niin ja sitten vielä lisäisin että miten semmoiselle ylkihemmottelevalle menneisyyden miehelle mitenkään voi pärjätä kun sen tekemät kaikki ihanat jutut on naisen muistoissa vielä vahvana? Vastaus on ettei oikeastaan mitenkään muuten kuin tajuamalla ihan itse lähteä mukaan kilpavarusteluun mutta miten voi tajuta jos nainen ei ole kertonut mihin tottunut ja jos onkin niin se naisen odottama tyylikin olisi vain matkimista ja kävisi kukkaron päälle, suurin osa tavimiehistä ei varmaan heti alussa täysillä sellaiseen osaa/halua lähteä ja taas kun ei ole alussa lähtenyt ei välttämättä myöhemminkään sitä katso tarpeelliseksi.
Sitten vielä sekin seikka että jos nainen on vaikka tehnyt miehelle lapsia niin siitähän voi ikään kuin vastavuoroisesti mies haluta palkita naisen uhrauksistaan mutta uusiojutuissa taas kun ne lapset on jollekin muulle miehelle tehty eikä mies ole oikeastaan itse saanut vielä mitään muuta kuin seksiä niin se ei ehkä osaa vielä arvostaa naista riittävästi niin että ylettömästi hemmottelisi vaan mieluummin katselee mihin asiat johtaa.Harmaaritari kirjoitti:
Niin ja sitten vielä lisäisin että miten semmoiselle ylkihemmottelevalle menneisyyden miehelle mitenkään voi pärjätä kun sen tekemät kaikki ihanat jutut on naisen muistoissa vielä vahvana? Vastaus on ettei oikeastaan mitenkään muuten kuin tajuamalla ihan itse lähteä mukaan kilpavarusteluun mutta miten voi tajuta jos nainen ei ole kertonut mihin tottunut ja jos onkin niin se naisen odottama tyylikin olisi vain matkimista ja kävisi kukkaron päälle, suurin osa tavimiehistä ei varmaan heti alussa täysillä sellaiseen osaa/halua lähteä ja taas kun ei ole alussa lähtenyt ei välttämättä myöhemminkään sitä katso tarpeelliseksi.
Sitten vielä sekin seikka että jos nainen on vaikka tehnyt miehelle lapsia niin siitähän voi ikään kuin vastavuoroisesti mies haluta palkita naisen uhrauksistaan mutta uusiojutuissa taas kun ne lapset on jollekin muulle miehelle tehty eikä mies ole oikeastaan itse saanut vielä mitään muuta kuin seksiä niin se ei ehkä osaa vielä arvostaa naista riittävästi niin että ylettömästi hemmottelisi vaan mieluummin katselee mihin asiat johtaa.Mä kyllä kerron aika avoimesti mistä pidän ja myös siitä, että olen avoin ja mun kanssa voi puhua mistä vaan ja kysyä mitä vain. Mutten tyrkytä omia tarpeita muille. Jos ihminen ei itse osoita kiinnostusta minua itseäni, eikä mun ulkokuorta kohtaan ei hän sitten osoita. Minä selvitän aika alusta pienin kysymyksiin, huomaamattomasti mistä toinen pitää ja mistä ei. Siitäkin kyllä olen avoimesti puhunut. Mutta minä en vain ole sopiva kellekään. Toki halukkaita seksiin ja suhteeseen nytkin olis vaikka muille jakaa, mutten halua. En enää. Olen jotenkin lopen kyllästynyt ja lannistunut. En tarvitse ketään enkä ole luotu siihen, et täytän muiden tarpeita vain.
Ääähhh... kohta tulee masis.ExN38 kirjoitti:
Mä kyllä kerron aika avoimesti mistä pidän ja myös siitä, että olen avoin ja mun kanssa voi puhua mistä vaan ja kysyä mitä vain. Mutten tyrkytä omia tarpeita muille. Jos ihminen ei itse osoita kiinnostusta minua itseäni, eikä mun ulkokuorta kohtaan ei hän sitten osoita. Minä selvitän aika alusta pienin kysymyksiin, huomaamattomasti mistä toinen pitää ja mistä ei. Siitäkin kyllä olen avoimesti puhunut. Mutta minä en vain ole sopiva kellekään. Toki halukkaita seksiin ja suhteeseen nytkin olis vaikka muille jakaa, mutten halua. En enää. Olen jotenkin lopen kyllästynyt ja lannistunut. En tarvitse ketään enkä ole luotu siihen, et täytän muiden tarpeita vain.
Ääähhh... kohta tulee masis." Toki halukkaita seksiin ja suhteeseen nytkin olis vaikka muille jakaa, mutten halua. En enää. Olen jotenkin lopen kyllästynyt ja lannistunut. En tarvitse ketään enkä ole luotu siihen, et täytän muiden tarpeita vain.
Ääähhh... kohta tulee masis. "
Älsn ny masennu, minusta kun vaikuttaa ihan siltä että olet löytämässä itsestäsi sen oikeasti vahvan naisen joka pärjää ilman mitään tai ketään ja se on hieno taito. Keskity vaan lapsiisi ja tekemisiisi ilman miesten perään haikailua niin hyvä tulee.Harmaaritari kirjoitti:
" Toki halukkaita seksiin ja suhteeseen nytkin olis vaikka muille jakaa, mutten halua. En enää. Olen jotenkin lopen kyllästynyt ja lannistunut. En tarvitse ketään enkä ole luotu siihen, et täytän muiden tarpeita vain.
Ääähhh... kohta tulee masis. "
Älsn ny masennu, minusta kun vaikuttaa ihan siltä että olet löytämässä itsestäsi sen oikeasti vahvan naisen joka pärjää ilman mitään tai ketään ja se on hieno taito. Keskity vaan lapsiisi ja tekemisiisi ilman miesten perään haikailua niin hyvä tulee.En mä haikaillutkaan miesten perään. Luulin vain, että ihmeitä tapahtuu. Mut kiitos. Näin ajattelinkin tehdä :) työ, lapset, koirat ja maastopyöräily :) eiköhän riittää.
- SinkkunaVaiSuhteessa
Tervetuloa sinkkuilemaan! Mikä tämän mukavampaa. Oma itsensä herra tai nainen.
Ei mikään vaivaa, sinkkuna tilaa hengittää ja olla. - fla.vio
Yhtä asiaa en ihmisissä ymmärrä. Mikä ihmeen tarve monella on kuuluttaa julkisesti parisuhdestatuksen muuttumisesta? Onko se niinku ilmoitusluontoinen asia siitä, että on taas available? Tai sitten päinvastaisessa tapauksessa ilmoitus siitä, että on kelvannut jollekin?
Ja toki sekin on aika kummallinen juttu, että niin monia kiinnostaa ne julkiset ilmoittelut... :)- bla.vio
Ja heti pisti profiiliinsa herutuskuvan rintoineen. Eikun uutta matoa koukkuun ;D
- Lllkkkooiii
Kaipa se perustuu siihen tuntemukseen, että kaikki huomio on kuitenkin huomiota, olipa kyse sitten negatiivisesta tai positiivisesta asiasta. En minäkään ymmärrä ihmisiä, jotka somessa hehkuttavat uusia suhteitaan tai niiden päättymistä, saati vanhoja suhteitaan, miten eletään perheonnen kukkuloilla, vaikka tosiasiassa keikutaan avioeron partaalla. Anonyymi keskustelupalsta on mun mielestä hiukan eri asia, koska siellä voi rehellisemmin purkaa tuntojaan ja saada asianmukaista rehellistä palautetta myös. ;)
- fla.vio
Lllkkkooiii kirjoitti:
Kaipa se perustuu siihen tuntemukseen, että kaikki huomio on kuitenkin huomiota, olipa kyse sitten negatiivisesta tai positiivisesta asiasta. En minäkään ymmärrä ihmisiä, jotka somessa hehkuttavat uusia suhteitaan tai niiden päättymistä, saati vanhoja suhteitaan, miten eletään perheonnen kukkuloilla, vaikka tosiasiassa keikutaan avioeron partaalla. Anonyymi keskustelupalsta on mun mielestä hiukan eri asia, koska siellä voi rehellisemmin purkaa tuntojaan ja saada asianmukaista rehellistä palautetta myös. ;)
Itse en kyllä pahemmin ilmoittele omista parisuhdestatuksista. Jos joku kysyy, saatan vastata, mutta muuten en. Ei kuulu kenellekään. Ja jos kiinnostaa, saanähdä vähän vaivaa sen selvittämisessä... :)
- kerroheti
bla.vio kirjoitti:
Ja heti pisti profiiliinsa herutuskuvan rintoineen. Eikun uutta matoa koukkuun ;D
Missä muka profiili?
- fla.vio
ExN38 kirjoitti:
En minä missään somessa kuluta mitään....täällä ei mua kukaan tunne :)
Mä en kuuluta sitä missään. Jos kiinnostaa, saa nähdä vähän vaivaa ja ottaa selvää... :)
- niinhän-se-menee
fla.vio kirjoitti:
Mä en kuuluta sitä missään. Jos kiinnostaa, saa nähdä vähän vaivaa ja ottaa selvää... :)
Kätevää tietysti, jos haluaa pitää useita päällekkäisiä suhteita yhtäaikaa.
- fla.vio
niinhän-se-menee kirjoitti:
Kätevää tietysti, jos haluaa pitää useita päällekkäisiä suhteita yhtäaikaa.
Sitäkin toki. Kenellekään ei tule paha mieli ja olen aina ainakin näennäisesti available... ;)
- 1714
fla.vio kirjoitti:
Sitäkin toki. Kenellekään ei tule paha mieli ja olen aina ainakin näennäisesti available... ;)
Elikkäs tuo sun tapasi osoittautuikin paskamaiseksi. Kuuluttajat ovat rehellisiä.
- fla.vio
1714 kirjoitti:
Elikkäs tuo sun tapasi osoittautuikin paskamaiseksi. Kuuluttajat ovat rehellisiä.
Paskamaiseksi? Mitä paskamaista siinä on kun tahdikas eikä tarkoituksella loukkaa ketään? Ei täs nyt kuitenkaan kenellekään ole mitään elämän loppuun asti kestävää rakkautta luvattu yms.
Heh, ja mikä tekee minusta epärehellisen? Se, että jätän kertomatta asioita? Noh, mulla on siinä tapauksessa hiukan eri käsitys rehellisyydestä... :) - fla.vio
fla.vio kirjoitti:
Paskamaiseksi? Mitä paskamaista siinä on kun tahdikas eikä tarkoituksella loukkaa ketään? Ei täs nyt kuitenkaan kenellekään ole mitään elämän loppuun asti kestävää rakkautta luvattu yms.
Heh, ja mikä tekee minusta epärehellisen? Se, että jätän kertomatta asioita? Noh, mulla on siinä tapauksessa hiukan eri käsitys rehellisyydestä... :)Niin ja mä oon havainnut, että kaikilla kuuluttajilla mee suhteet vituiks. Niin julkkikssilla ja vähemmän julkkiksillakin. Suhde on kuitenkin kahden ihmisen kahdenkeskeinen juttu eikä julkinen. Minä en pui minun suhdettani tai suhteitani julkisesti edes anonyymeilla nettipalstoilla. Ihan vaan jo kunnioituksesta muita osapuolia kohtaan... :) Yksityisasiat on yksityisasioita...
fla.vio kirjoitti:
Niin ja mä oon havainnut, että kaikilla kuuluttajilla mee suhteet vituiks. Niin julkkikssilla ja vähemmän julkkiksillakin. Suhde on kuitenkin kahden ihmisen kahdenkeskeinen juttu eikä julkinen. Minä en pui minun suhdettani tai suhteitani julkisesti edes anonyymeilla nettipalstoilla. Ihan vaan jo kunnioituksesta muita osapuolia kohtaan... :) Yksityisasiat on yksityisasioita...
Mut Gentsu hyvä, vaikka sä olet fiksu ja täydellinen tässä asiassa, niin annathan muiden olla olematta. Jos ei kukaan koskaan niistä asioista ääneen puhuisi missään, olisi monilla asiat suhdettakin huonommin.
Joidenkin ihmisien on tarpeellista puhua asioita ääneen ja saada vertaistukea. Vahvistusta ajatuksilleen. Se ei voi olla väärin kuitenkaan, vaikka yksityisyys onkin kuten sanot kunnioitettava asia. Kukin tyylillään. Kunhan rauhan saa.- fla.vio
zönggö kirjoitti:
Mut Gentsu hyvä, vaikka sä olet fiksu ja täydellinen tässä asiassa, niin annathan muiden olla olematta. Jos ei kukaan koskaan niistä asioista ääneen puhuisi missään, olisi monilla asiat suhdettakin huonommin.
Joidenkin ihmisien on tarpeellista puhua asioita ääneen ja saada vertaistukea. Vahvistusta ajatuksilleen. Se ei voi olla väärin kuitenkaan, vaikka yksityisyys onkin kuten sanot kunnioitettava asia. Kukin tyylillään. Kunhan rauhan saa.Niink sanoin jo ylempänä. En ymmärrä sitä kuuluttamistarvetta.
Muuten mulle on aivan sama. Hölösuilla ja hölönäppiksillä ei vaan ole mitään asiaa minun elämääni. Saavat hengailla siinä taustalla, missä niistä ei ole mitään harmia... :)
Heh, ja taisi osua... :) Ei taida hyvin mennä suhteessa, jos sellaista edes on... :D
Ja who the fuck is Gentsu? fla.vio kirjoitti:
Niink sanoin jo ylempänä. En ymmärrä sitä kuuluttamistarvetta.
Muuten mulle on aivan sama. Hölösuilla ja hölönäppiksillä ei vaan ole mitään asiaa minun elämääni. Saavat hengailla siinä taustalla, missä niistä ei ole mitään harmia... :)
Heh, ja taisi osua... :) Ei taida hyvin mennä suhteessa, jos sellaista edes on... :D
Ja who the fuck is Gentsu?Kyllä sut tunnistaa sokea ottaallaankin, sä läppäät aina samoilla aseilla näpeille. :)
Mut eihän kukaan sun elämään ole tunkemassa, vaikka asioistaan puhuukin. Koita nyt kestää ihmisten erilaisuus.
Sovitaan vaikka et osut, niin saat sielunrauhan.- fla.vio
zönggö kirjoitti:
Kyllä sut tunnistaa sokea ottaallaankin, sä läppäät aina samoilla aseilla näpeille. :)
Mut eihän kukaan sun elämään ole tunkemassa, vaikka asioistaan puhuukin. Koita nyt kestää ihmisten erilaisuus.
Sovitaan vaikka et osut, niin saat sielunrauhan.En tunne ketään sellaista. Jotain mainintaa täällä ollut siitä. Joku historiallinen edesmennyt hahmo kai...
Heh, tietäisit vaan kuin moni mielellään mun elämääni tunkeutuisi... :) fla.vio kirjoitti:
En tunne ketään sellaista. Jotain mainintaa täällä ollut siitä. Joku historiallinen edesmennyt hahmo kai...
Heh, tietäisit vaan kuin moni mielellään mun elämääni tunkeutuisi... :)Etpä tietenkään. Oot vain kuin kaksoisveli. ;)
Olen sen hepun kirjoituksia sen verran ehtinyt vuosien saatossa lukea, että tuntosarvet jo väpättää, kun samaa tarinaa alkaa lukea tuhannetta kertaa. :D
En tiiä, mutta vissiin sitten aika moni? Eikö se ole yhtään imartelevaa? :)- fla.vio
zönggö kirjoitti:
Etpä tietenkään. Oot vain kuin kaksoisveli. ;)
Olen sen hepun kirjoituksia sen verran ehtinyt vuosien saatossa lukea, että tuntosarvet jo väpättää, kun samaa tarinaa alkaa lukea tuhannetta kertaa. :D
En tiiä, mutta vissiin sitten aika moni? Eikö se ole yhtään imartelevaa? :)Mä en tiedä sinusta, mutta minä en elä menneistydessä, vaikka historia silleen kiinnostaakin. Enkä nyt tarkoita palstahistoriaa.
Mut sovitaan sitten niin, että minä olen se joku esihistoriallinen edesmennyt palstahahmo Gentsu, vaikka en omakseni sitä nimeä tunnistakaan. Se minulle täällä annettu flavio tuntuu enemmän omaltani... :) fla.vio kirjoitti:
Mä en tiedä sinusta, mutta minä en elä menneistydessä, vaikka historia silleen kiinnostaakin. Enkä nyt tarkoita palstahistoriaa.
Mut sovitaan sitten niin, että minä olen se joku esihistoriallinen edesmennyt palstahahmo Gentsu, vaikka en omakseni sitä nimeä tunnistakaan. Se minulle täällä annettu flavio tuntuu enemmän omaltani... :)Mä kyllä tykkään piipahtaa toisinaan historiassa omassani erityisesti. Mutta muidenkin kiinnostaa. Historia toistaa itseään ja menneistä voi oppia tjns. Mut kylhän eteenpäin meneminen mukavempaa on. :)
Sä tykkäät kuitenkin historiallisesta musiikista ja siihen liittyy elettyä elämää?
Niin flavio , tuleeko se ulkomaalaisesta isästä vai kuinka se on muodostunut? Oliko sun iskä joku nk. karvakäsi vai mistä sä tommosen nimen sait? :P
Niin, se Gentsu onkin aika vanha hahmo. Uudistuneena siitä sais aika kivan palstapersoonan, se ei oo ihan tyhmä kuitenkaan vaikka toisinaan heittäytyy sellaiseksi. Ja ivalliseksi. :I- fla.vio
zönggö kirjoitti:
Mä kyllä tykkään piipahtaa toisinaan historiassa omassani erityisesti. Mutta muidenkin kiinnostaa. Historia toistaa itseään ja menneistä voi oppia tjns. Mut kylhän eteenpäin meneminen mukavempaa on. :)
Sä tykkäät kuitenkin historiallisesta musiikista ja siihen liittyy elettyä elämää?
Niin flavio , tuleeko se ulkomaalaisesta isästä vai kuinka se on muodostunut? Oliko sun iskä joku nk. karvakäsi vai mistä sä tommosen nimen sait? :P
Niin, se Gentsu onkin aika vanha hahmo. Uudistuneena siitä sais aika kivan palstapersoonan, se ei oo ihan tyhmä kuitenkaan vaikka toisinaan heittäytyy sellaiseksi. Ja ivalliseksi. :IFlavioksi mut nimesi palstanaiset täällä... :)
- fla.vio
Niin ja mä pidän Hyvästä Musiikista. Sitä tehdään nykyisin harmillisen vähän... :(
https://youtu.be/dscfeQOMuGw
90- luku oli viimeinen hyvä musiikillinen vuosikymmen.
Heipparallaa :) Kuinka olitkin ennalta-arvattava jos siis tosiaan kyseessä se sama N38 joka melkein eka treffeillä löysi kiltin ja kunnollisen, siis ei mitään jännämiestä vaan niiiiiin ihanan ihan tavallisen miehen että sulla sukat pyöri jaloissa, olit ihan varma että tämä kestää ja tässä on nyt se "oikea"? Muistaakseni silloin taisin vähän epäillä että olet täällä kohta uudestaan? No nyt on sitten taas yksi suomalainen nainen yhtä kokemusta rikkaampana parin kuukauden kiihkeän seksisuhteen jälkeen, siis entistä käytetympi.
Tjoo, teissä naisissa on se vika että salamana rakastutte, olette ihan varmoja ja annatte kaiken rakkautenne niille pelimiehille jotka teitä ovelina pyörittää ja sitten taas palaatte lähtöpisteeseen ja vaikka ei olisi pelimies, niin kuin se sinun löytö, se on taas sitten niin tylsä että parissa kuukaudessa kyllästytte ja palaatte lähtöpisteeseen. Ei teistä 2000-luvun naisista ole oikeasti mihinkään vakavaan suhteeseen, voisitte edes myöntää sen.Juups oon n38 kirjoitellut
Olit oikeassa silloin varoituksinesi :/
No en kyllästynyt mieheen. Mutta tarvitsen itseohjautuvan aikuisen viereeni tai sitten ei ketään. Lapsia minulla on jo tarpeeksi.
En usko enää löytäväni ketään, koska en sovi kenellekään. Olen liian vaativa, eritysherkkä, itsenäinen ja en halua olla äiti aikuiselle miehelle... vaan nainen.
Tähän asti törmäsin itsenäisiin miehiin jotka ovat kontrollifriikkejä jotka tahtoo mun sijoittaa omaan "laatikkoon" johon en mahdu ja he jotka minua hyväksyvät sellaisenani ovat isenäiseen päätöksentekoon kykenemättömät. Joten pysyn yksin. Itseriittoisena arjessa. Ja kun seksiä tarvin saan sitä kyllä.
Oikeasti, aattelin että tarvitsen suhdetta asioiden jakamista varten... mutta minulla on kavereita, lapsia, harrastuskavereita ja netti. Kyl mä varmaan pärjään ilman suhdettakin.ExN38 kirjoitti:
Juups oon n38 kirjoitellut
Olit oikeassa silloin varoituksinesi :/
No en kyllästynyt mieheen. Mutta tarvitsen itseohjautuvan aikuisen viereeni tai sitten ei ketään. Lapsia minulla on jo tarpeeksi.
En usko enää löytäväni ketään, koska en sovi kenellekään. Olen liian vaativa, eritysherkkä, itsenäinen ja en halua olla äiti aikuiselle miehelle... vaan nainen.
Tähän asti törmäsin itsenäisiin miehiin jotka ovat kontrollifriikkejä jotka tahtoo mun sijoittaa omaan "laatikkoon" johon en mahdu ja he jotka minua hyväksyvät sellaisenani ovat isenäiseen päätöksentekoon kykenemättömät. Joten pysyn yksin. Itseriittoisena arjessa. Ja kun seksiä tarvin saan sitä kyllä.
Oikeasti, aattelin että tarvitsen suhdetta asioiden jakamista varten... mutta minulla on kavereita, lapsia, harrastuskavereita ja netti. Kyl mä varmaan pärjään ilman suhdettakin.Sun ongelma on varmaan se että kun etsit treffipalstoilta ja muualta vastaavista niin todennäköisimmin törmäät juuri mainitsemasi kaltaisiin kontrollifriikkeihin tai perässä vedettäviin repopanoihin. Sun pitäis löytää ihan vahingossa joku itsenäistä elämää viettämään tottunut ikisinkkumies mutta ne kun taas on aikalailla sitoutumiskammoisia niin ei välttämättä sitten synny semmoista kaiken jakamis -suhdetta kuin ehkä toivoisit.
Harmaaritari kirjoitti:
Sun ongelma on varmaan se että kun etsit treffipalstoilta ja muualta vastaavista niin todennäköisimmin törmäät juuri mainitsemasi kaltaisiin kontrollifriikkeihin tai perässä vedettäviin repopanoihin. Sun pitäis löytää ihan vahingossa joku itsenäistä elämää viettämään tottunut ikisinkkumies mutta ne kun taas on aikalailla sitoutumiskammoisia niin ei välttämättä sitten synny semmoista kaiken jakamis -suhdetta kuin ehkä toivoisit.
Mistä niitä löytyy? Sattumalta törmätään siis missä sellaisiin? :)
Ehkä mä nyt pysyn ikisinkkuna itse. En kaipaa suhdetta. Mul on kaikki mitä tarvitsen. Seksiin hankin jonkun oikein kivan lelun tai kymmenen ja eleilen onnellisena elämäni loppuun asti :)ExN38 kirjoitti:
Mistä niitä löytyy? Sattumalta törmätään siis missä sellaisiin? :)
Ehkä mä nyt pysyn ikisinkkuna itse. En kaipaa suhdetta. Mul on kaikki mitä tarvitsen. Seksiin hankin jonkun oikein kivan lelun tai kymmenen ja eleilen onnellisena elämäni loppuun asti :)Bongaat vaikka kaupna kassajonosta, kadulta vastaan kävellessä, jostain kulttuuririennosta tms. naisellehan iskeminen on helppoa.
Ei tuo ikisinkkuna vaihtoehtokaan välttämättä huono ole, parempi ainakin kuin ne vääränlaiset suhteet.
En mä voi missä miehiä alkaa iskemää.... jos se onkin vaikka varattu... en ole suhteiden rikkoja. Joten pysyn ikisinkkuna.
- sinkku.poika
Sinkkunakin voi harrastaa seksiä.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Voi voi, jouduit pettymään komeaan mieheen. Oliko se nyt ihan tunari makkarissa? Naiset löytää helposti uuden tunarin joten uutta matoa koukkuun vaan.
- 121212121212
Tekisi mieleni kirjoittaa "mitä me sanoimme".
Harmaaritari oli täysin oikeassa.
Sitä ennen kirjoittelit että olet itsenäinen nainen joka ei tarvitse miestä saati etsi miestä. Vastasin että se on puhtaasti itsepetosta, todellisuudessa olit pahasti miehen puutteessa. Ja noin kaksi sekuntia sen keskustelun jälkeen, olit omasta aloitteestasi päätynyt suhteeseen.
Miehen puutteessa olet nytkin, muuten et toistelisi tuota "en tarvitse miestä"-mantraa kuin rikkoutunut levysoitin.
Kannattaisi ehkä kuunnella viisaampia ja olla rehellinen itselleen?Elämä on oppimista varten. Mutta täytyy kyl sanoa, et olitte oikeassa... siks tänne paladinki ku olette fiksuja ja kivoja :) <3
ExN38 kirjoitti:
Elämä on oppimista varten. Mutta täytyy kyl sanoa, et olitte oikeassa... siks tänne paladinki ku olette fiksuja ja kivoja :) <3
No höh :( Meistä olisi hirveän hauskaa todistaa palstateorioita todeksi ja sinut pahaksi kun hylkäsit kiltin & kunnollisen miehen jonka ainoa vika on se että aina halusi olla sinulle mieliksi mutta kun itsekin olet noin hyvä ja myös meitä ymmärtävä keskustelija etkä pelkästään ilkeä niin vaikeaksi menee :D Sinussa on vähän samaa kuin zöngössä, sellaista inhimillisyyttä että teidän ratkaisuja voi jopa jollain tasolla ymmärtää ja tässä sinun tapauksessa olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että homma kannatti lopettaa tässä vaiheessa ennen kuin on lusikat laatikoissa liian tiukkaan solmuun ehtineet.
- trolli.torlli
Harmaaritari kirjoitti:
No höh :( Meistä olisi hirveän hauskaa todistaa palstateorioita todeksi ja sinut pahaksi kun hylkäsit kiltin & kunnollisen miehen jonka ainoa vika on se että aina halusi olla sinulle mieliksi mutta kun itsekin olet noin hyvä ja myös meitä ymmärtävä keskustelija etkä pelkästään ilkeä niin vaikeaksi menee :D Sinussa on vähän samaa kuin zöngössä, sellaista inhimillisyyttä että teidän ratkaisuja voi jopa jollain tasolla ymmärtää ja tässä sinun tapauksessa olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että homma kannatti lopettaa tässä vaiheessa ennen kuin on lusikat laatikoissa liian tiukkaan solmuun ehtineet.
Pakkohan trollin on pysyä uskottavana.
- kylmä.puuro
trolli.torlli kirjoitti:
Pakkohan trollin on pysyä uskottavana.
Niin, mites se nyt menee sitten, jos naiskirjoittaja poikkeaa yleisestä naiskuvasta, vaikkapa kirjoittaa liian fiksusti, hän on "epäuskottava" ja siten trolli. Jos naiskirjoittaja puolestaan toimii oletetun naiskuvan puitteissa, pysyy "uskottavana" ja on joidenkin mielestä jopa hiukan bimbo, hän on siinäkin tapauksessa trolli. Kovin on vaikeaa.
Joopa joo, onneksi kolmas puuro oli Palstakutrille juuri sopivan lämmintä, ei liian kylmää, eikä liian kuumaa, ja hän söi koko lautaisen ihan tyhjäksi. Sen jälkeen hän taapersi masu pullollaan yläkertaan katsomaan mitä kaikkea epämiellyttävää ja hänen suppeaan maailmankuvaansa sopimatonta sieltä löytyisi.
Palstalla pyritään systemaattisesti vaientamaan ja hankkiutumaan eroon naiskirjoittajista. Aijempana trendinä oli lutkittelu ja huorittelu, nyt on muodissa uskottavuuden vieminen syyttämällä miestrolliksi. kylmä.puuro kirjoitti:
Niin, mites se nyt menee sitten, jos naiskirjoittaja poikkeaa yleisestä naiskuvasta, vaikkapa kirjoittaa liian fiksusti, hän on "epäuskottava" ja siten trolli. Jos naiskirjoittaja puolestaan toimii oletetun naiskuvan puitteissa, pysyy "uskottavana" ja on joidenkin mielestä jopa hiukan bimbo, hän on siinäkin tapauksessa trolli. Kovin on vaikeaa.
Joopa joo, onneksi kolmas puuro oli Palstakutrille juuri sopivan lämmintä, ei liian kylmää, eikä liian kuumaa, ja hän söi koko lautaisen ihan tyhjäksi. Sen jälkeen hän taapersi masu pullollaan yläkertaan katsomaan mitä kaikkea epämiellyttävää ja hänen suppeaan maailmankuvaansa sopimatonta sieltä löytyisi.
Palstalla pyritään systemaattisesti vaientamaan ja hankkiutumaan eroon naiskirjoittajista. Aijempana trendinä oli lutkittelu ja huorittelu, nyt on muodissa uskottavuuden vieminen syyttämällä miestrolliksi.Osittain olen samaa mieltä ja sehän on kyllä ikävää jos jollain noin että pyritään karkottamaan, itse kun toivoisin saatavan juurikin zöngön, N38:n ja N34:n kaltaisia keskustelijoita enemmänkin tänne, siis juuri tuollaisia joille ei heti mene herne nenään vaan alkavat keskustelemaan valinnoistaan sensijaan että puskista henkilöhyökkäilevät kuten aika moni muu naiskirjoittaja täällä. Niin, sitten tuo miestrolliksi syyttely, kieltämättä se on vähän epäilyttävää että N34 ja N38 ilmestyvät tänne aina suunnilleen samoihin aikoihin mutta mulle on oikeastaan ihan sama onko trolleja vai ei niin kauan kuin keskustelevat noin hyvin.
- kylmä.puuro
Harmaaritari kirjoitti:
Osittain olen samaa mieltä ja sehän on kyllä ikävää jos jollain noin että pyritään karkottamaan, itse kun toivoisin saatavan juurikin zöngön, N38:n ja N34:n kaltaisia keskustelijoita enemmänkin tänne, siis juuri tuollaisia joille ei heti mene herne nenään vaan alkavat keskustelemaan valinnoistaan sensijaan että puskista henkilöhyökkäilevät kuten aika moni muu naiskirjoittaja täällä. Niin, sitten tuo miestrolliksi syyttely, kieltämättä se on vähän epäilyttävää että N34 ja N38 ilmestyvät tänne aina suunnilleen samoihin aikoihin mutta mulle on oikeastaan ihan sama onko trolleja vai ei niin kauan kuin keskustelevat noin hyvin.
Eiköhän naiskirjoittajien puskailu johdu nimenomaan siitä, että joillakin tahoilla on jostain syistä kova tarve päästä eroon naiskirjoittajista käyttämällä edellä mainitsemiani keinoja. Monikaan nainen ei halua ehdoin tahdoin lutkitelluksi tai riepotelluksi palstalla, mikä tapahtuu ennemmin tai myöhemmin väistämättä jokaiselle naiskirjoittajalle.
Olen osittain samaa mieltä sun kanssa siitä, että kirjoittajan sukupuolella ei ole edes kauheasti väliä, eihän tämä ole mikään treffipaikka kuitenkaan, vaan keskustelupalsta. Niin kauan kun keskustellaan kylmillä faktoilla vaikkapa leijan lennättämisestä kirjoittajan sukupuolella ei pitäisi olla mitään merkitystä. Sukupuolella on kuitenkin merkitystä siinä mielessä, että se kyllä käy lopulta ilmi jos ihminen kirjoittaa avoimesti elämästään ja kokemuksistaan. Kirjoittajan väittäminen toisen sukupuolen edustajaksi kuin mitä hän on, vie uskottavuuden koko henkilön kokemusmaailmalta ja ajatustensa ja argumenttiensa uskottavuudelta, mikä tietysti onkin perimmäisenä agendana, häpäisyn lisäksi, niillä jotka tätä harrastavat. Lisäksi joillekin ihmisille palsta on myös sosiaalisen kanssakäymisen paikka, joskin outo sellainen, jossa oppii hiukan "tuntemaan" muita palstapersoonia ja sellaisessa tapauksessa olisi myös hyvä pystyä olemaan, ja myös saada olla, oma persoonansa niin paljon kuin palstan puitteissa nyt on mahdollista. - 121212121212
ExN38 kirjoitti:
Elämä on oppimista varten. Mutta täytyy kyl sanoa, et olitte oikeassa... siks tänne paladinki ku olette fiksuja ja kivoja :) <3
Tässä olet kyllä oikeassa.
- Tahvo52
Ihan hyviä pointteja suhteista, minäkin tavannut tällaisia perässävedettäviä naisia aina välillä ja kyllä ovat rasittavia. Yhtä rasittavia ovat naiset jolla niin huono itsetunto että kärttävät jatkuvalla syötöllä kehuja ja rakkaudentunnustuksia. Sinkkuilu ei itse asiassa ole ollenkaa huono asia, voi mennä ja tulla miten haluaa, tehdä ja jättää tekemättä jne jne. Seksikään ei enään ole niin tärkeässä roolissa etteikö voisi olla ilmankin....ainakin toistaiseksi.
Joillekin naisille kyseiset ominaisuudet ovat sopivia. Itse olen sen verran laiska etten jaksa koko aj a n käskeä ohjata varmistaa ja neuvoa. Olen nyt sellaisessa töissä, jossa joudun tekemään lähes päivittäin näitä juttuja ja kotona tarvitsen joko vahvaa olkapäätä tai ei mitään.
Ja etten hajota ihmisiä enempää pysyn sinkkuna :)- 121212121212
ExN38 kirjoitti:
Joillekin naisille kyseiset ominaisuudet ovat sopivia. Itse olen sen verran laiska etten jaksa koko aj a n käskeä ohjata varmistaa ja neuvoa. Olen nyt sellaisessa töissä, jossa joudun tekemään lähes päivittäin näitä juttuja ja kotona tarvitsen joko vahvaa olkapäätä tai ei mitään.
Ja etten hajota ihmisiä enempää pysyn sinkkuna :)Tunnet varmaankin kehittämäni samanlaisuus-erilaisuusperiaatteen?
"Haluan vahvan miehen koska olen naisellinen nainen jonka mielestä miehet kuuluu tehdä päätökset" (vastakohdat täydentävät toisiaan)
"Haluan vahvan päätöksien tekijän, koska olen itsekin sellainen" (samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä)
= kaikki naiset haluavat saman vahvan miehen ja naisen roolin suhteessa.
Ongelma: haluat olla mies elämässä ja nainen suhteessa, silloin kuin sinulle sattuu sopimaan. Miehen taas pitäisi olla mies 100% ajasta. Ei toimi näin. Sille aina vahvalle olkapäämiehelle sopii feminiininen kodin hengetär, ei "vahva ja itsenäinen" (kilpailuhenkinen, hankala ja haastava) johtajanainen. 121212121212 kirjoitti:
Tunnet varmaankin kehittämäni samanlaisuus-erilaisuusperiaatteen?
"Haluan vahvan miehen koska olen naisellinen nainen jonka mielestä miehet kuuluu tehdä päätökset" (vastakohdat täydentävät toisiaan)
"Haluan vahvan päätöksien tekijän, koska olen itsekin sellainen" (samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä)
= kaikki naiset haluavat saman vahvan miehen ja naisen roolin suhteessa.
Ongelma: haluat olla mies elämässä ja nainen suhteessa, silloin kuin sinulle sattuu sopimaan. Miehen taas pitäisi olla mies 100% ajasta. Ei toimi näin. Sille aina vahvalle olkapäämiehelle sopii feminiininen kodin hengetär, ei "vahva ja itsenäinen" (kilpailuhenkinen, hankala ja haastava) johtajanainen.Joo joo. Tajusin jo. Oon yksin loppuelämäni sitte :)
- 121212121212
ExN38 kirjoitti:
Joo joo. Tajusin jo. Oon yksin loppuelämäni sitte :)
Niin.
Tai sitten hyväksyt sen että jos sinulle ei kelpaa perinteinen naisen rooli, et saa miestä joka ottaa perinteisen miehen roolin.
On paljon pareja joissa mies ei ole aina se vahva osapuoli, eikä nainenkaan ole perinteinen kodin hengetär.
Minun teoriani, joka luonnollisesti pitää paikkansa, mukaan suhteessa pitää olla molempia. Maskuliinisuutta ja feminiinisyyttä. Siksi vahvaf alfat ja äärifeminiiniset kodin hengettäret menevät yhteen. Toisessa ääripäässä on Justiinat ja tossukkamiehet.
Mitä lähempänä olet Justiinaa (maskuliinista naista), sitä feminiinisempi mies sopii sinulle. 121212121212 kirjoitti:
Niin.
Tai sitten hyväksyt sen että jos sinulle ei kelpaa perinteinen naisen rooli, et saa miestä joka ottaa perinteisen miehen roolin.
On paljon pareja joissa mies ei ole aina se vahva osapuoli, eikä nainenkaan ole perinteinen kodin hengetär.
Minun teoriani, joka luonnollisesti pitää paikkansa, mukaan suhteessa pitää olla molempia. Maskuliinisuutta ja feminiinisyyttä. Siksi vahvaf alfat ja äärifeminiiniset kodin hengettäret menevät yhteen. Toisessa ääripäässä on Justiinat ja tossukkamiehet.
Mitä lähempänä olet Justiinaa (maskuliinista naista), sitä feminiinisempi mies sopii sinulle.No ku ei sovi. Tai sopii tunteellisuus, muiden huomioiminen yms. Tässä kysymyksessä ei ole nais- ja miesrooli vaan luonteiden, elämänkatsomuksen ja arvojen yhteensopimattomuus.
- 121212121212
ExN38 kirjoitti:
No ku ei sovi. Tai sopii tunteellisuus, muiden huomioiminen yms. Tässä kysymyksessä ei ole nais- ja miesrooli vaan luonteiden, elämänkatsomuksen ja arvojen yhteensopimattomuus.
Kyllä sopii. Ongelma vain on siinä että mikä ihmisille sopii ja mitä ihmiset haluavat ovat kaksi eri asiaa. Sinulle sopisi pehmeä, pieni ja tunteellinen kotimies. Mutta sinä, kuten kaikki naiset, haluaisit sen vahvan miehen.
Noin se aina menee. Feminiininen nainen haluaa maskuliinisen miehen täydentämään sitä mitä hänellä ei ole (maskuliinisuus). Maskuliininen - siis "vahva", päättävä, johtava - nainen haluaakin maskuliinisuutta koska hänkin tykkäisi olla se prinsessa joka käpertyy isomman, voimakkaamman ja itsevarmemman miestornin kainaloon.
Vaan kun maskuliinisuus maskuliinisuus ei sovi yhteen. Vielä pahemmaksi asia muuttuu kun nainen on sellainen joka "haastaa" miestä. Viimeinen asia jota maskuliininen mies haluaa on nainen jonka kanssa pitää nokitella kotona. Kun mies on kilpaillut ja menestynyt töissä, samaa ei haluta enää kotona. 121212121212 kirjoitti:
Kyllä sopii. Ongelma vain on siinä että mikä ihmisille sopii ja mitä ihmiset haluavat ovat kaksi eri asiaa. Sinulle sopisi pehmeä, pieni ja tunteellinen kotimies. Mutta sinä, kuten kaikki naiset, haluaisit sen vahvan miehen.
Noin se aina menee. Feminiininen nainen haluaa maskuliinisen miehen täydentämään sitä mitä hänellä ei ole (maskuliinisuus). Maskuliininen - siis "vahva", päättävä, johtava - nainen haluaakin maskuliinisuutta koska hänkin tykkäisi olla se prinsessa joka käpertyy isomman, voimakkaamman ja itsevarmemman miestornin kainaloon.
Vaan kun maskuliinisuus maskuliinisuus ei sovi yhteen. Vielä pahemmaksi asia muuttuu kun nainen on sellainen joka "haastaa" miestä. Viimeinen asia jota maskuliininen mies haluaa on nainen jonka kanssa pitää nokitella kotona. Kun mies on kilpaillut ja menestynyt töissä, samaa ei haluta enää kotona.Eikö se mikä on kenellekin elämään sopiva ole yhteydessä hänen tarpeisiin? Halut johtuvat tarpeista. Yleensä, ei toki aina. Minä tarvitsen vahvan miehen, jonka kykyyn huolehtia asioista voi luottaa, jotta voin päästä "ohjat" irti. Tai sitten en tarvitsee ketään :)
- 121212121212
ExN38 kirjoitti:
Eikö se mikä on kenellekin elämään sopiva ole yhteydessä hänen tarpeisiin? Halut johtuvat tarpeista. Yleensä, ei toki aina. Minä tarvitsen vahvan miehen, jonka kykyyn huolehtia asioista voi luottaa, jotta voin päästä "ohjat" irti. Tai sitten en tarvitsee ketään :)
Miten on mahdollista että sekä kodin hengettärille ja uranaisille sopii se sama _perinteisen vahva mies_?
Eikö silloin ole niin että kaikille miehille sopii _perinteisen naisellinen nainen_, eivätkä uranaiset yms sovi kenellekään?
Aina se sama mies sopii kaikille, vain perustelut vaihtuvat. Milloin tarvitaan miestä täydentämään omia heikkouksia, milloin halutaan samanlaisuutta, vahvoja yhdessä ja voittajatiimiä.
Ei tuossa ole kyse haluista ja tarpeista, vaan siitä että naiset ovat miesmaun suhteen toistensa klooneja riippumatta siitä millaisia itse ovat. Kyseessä on pelkkä rationalisointihamsterin tuotos. - A---u---38
ExN38 kirjoitti:
Eikö se mikä on kenellekin elämään sopiva ole yhteydessä hänen tarpeisiin? Halut johtuvat tarpeista. Yleensä, ei toki aina. Minä tarvitsen vahvan miehen, jonka kykyyn huolehtia asioista voi luottaa, jotta voin päästä "ohjat" irti. Tai sitten en tarvitsee ketään :)
Mitkä ihmen ohjat pitää päästää irti? Mä en kyllä yhtään käsitä sun juttuja. Säfi rakennat päässäsi juttuja mitä oletat miehen tekevän. Sitten kun se mies yrittää päästä kiinni sun juttuihin niin sinäkenenkään latistut.. anna tilaa sille miehelle..anna luonnon hoitaa homma
- 121212121212
ExN38 kirjoitti:
ps. mitä järkeä tuossa yhtälössä on miehen kannalta?
Teet siis kovasti töitä. Työ syö aikaa, energiaa, yms. Luultavasti sinulla on stressiä. Sama tilanne uramiehellä.
Ero on siinä että uramies käytännössä elättää kodin hengettären tuomalla pöytään isomman osan rahoista. Uramies tekee isot päätökset ja hoitaa vaativat tilanteet. Sinä tuot pöytään uraihmisen _huonot puolet_, mutta et _hyviä puolia_. Vaadit että mies maksaa oman osansa kuluista, vaadit että mies tekee jämerästi päätöksiä jotta _sinä_ voisit rentoutua.
Jos kerran haluat ottaa ennen miehille kuuluneen roolin, totta helvetissä sinun on otettava se kokonaan. Sinun on sitten oltava se joka hoitaa leijonan osan kuluista, isot päätökset, jne. Ihan samanlaista se on niille vahvoille miehillekin, ei se kodin hengetär maksa puolia kuluista tai hoida jämerästi sitä kiistaa juristinaapurin kanssa. Sinä haluatkin vain nuolla kermat kakun päältä, ja siksi parisuhde ei onnistu. 121212121212 kirjoitti:
ps. mitä järkeä tuossa yhtälössä on miehen kannalta?
Teet siis kovasti töitä. Työ syö aikaa, energiaa, yms. Luultavasti sinulla on stressiä. Sama tilanne uramiehellä.
Ero on siinä että uramies käytännössä elättää kodin hengettären tuomalla pöytään isomman osan rahoista. Uramies tekee isot päätökset ja hoitaa vaativat tilanteet. Sinä tuot pöytään uraihmisen _huonot puolet_, mutta et _hyviä puolia_. Vaadit että mies maksaa oman osansa kuluista, vaadit että mies tekee jämerästi päätöksiä jotta _sinä_ voisit rentoutua.
Jos kerran haluat ottaa ennen miehille kuuluneen roolin, totta helvetissä sinun on otettava se kokonaan. Sinun on sitten oltava se joka hoitaa leijonan osan kuluista, isot päätökset, jne. Ihan samanlaista se on niille vahvoille miehillekin, ei se kodin hengetär maksa puolia kuluista tai hoida jämerästi sitä kiistaa juristinaapurin kanssa. Sinä haluatkin vain nuolla kermat kakun päältä, ja siksi parisuhde ei onnistu.Sun maailma,on jotenkin niin mustavalkoinen... mut se on sun todellisuus :) siinä oot oikeassa.
Mun todellisuudessa en haluais ollakaan mikään muu kuin nainen. Luopuisin kaikesta, jos vain voisin. Muttei oo vaihtoehtoja :)
- Herätkää.perrr
Jaahas. Naiset 34 ja 38v tekivät sitten palstalle paluun samaan aikaan samanlaisten tarinoiden kanssa. Tokihan he häipyivätkin silloin samoihin aikoihin että näin ne hommat etenee..
Eikö täällä tosiaan muut näe tuon kusetuksen läpi vai oletteko niin saatanan TYHMIÄ kaikki?? :D
Mutta mikäpä siinä, kumpikin kyllä kerää satoja vastauksia ketjuihinsa että kaitpa he aika taitavia sitten ovat.- 121212121212
Nimen omaan.
Ainakin minä osaan arvostaa laadukasta trollausta. - Tietäjä__
121212121212 kirjoitti:
Nimen omaan.
Ainakin minä osaan arvostaa laadukasta trollausta.Miksi et arvostaisi, sehän on sun ainoa kosketuksesi ulkopuoliseen elämään.
Etkä taida olla ainoa laatuasi tällä palstalla. - Jooo.o
121212121212 kirjoitti:
Nimen omaan.
Ainakin minä osaan arvostaa laadukasta trollausta.Pointtihan on siinä että sama sairas paska on molempien takana. Idiootit ei sitä näy käsittävän vaikka se tieto tungettaisiin niille perseestä sisään.
- Tietäjä__
Molemmat "naiset" on palstaätmien luomuksia, tarkoitus on lapsenomaisesti kertoa että Ikiksen ja pikkukakkosen teoriat pitävät kutinsa oikeastikin.
Flowersreally ja Liner vaikuttavat myös pälstaätmien hahmoilta. - trollinkainen
Tietäjä__ kirjoitti:
Molemmat "naiset" on palstaätmien luomuksia, tarkoitus on lapsenomaisesti kertoa että Ikiksen ja pikkukakkosen teoriat pitävät kutinsa oikeastikin.
Flowersreally ja Liner vaikuttavat myös pälstaätmien hahmoilta.Nää 2 trollia ei kommentoi muualle kuin itse tekemiinsä ketjuihin
aina kun palaavat palstalle tekevät uuden ketjun itseään koskien - Hhlllbbbllll
Kieltämättä n34 ja n38 ovat epäilyttäviä ja ilmaantuivat samoihin aikoihin Pertsan kanssa mutta siltikin ihmeellistä vainoharhailua että täällä epäillään kaikkia naiskirjoittajia vuorollaan miehiksi.
- 121212121212
Tietäjä__ kirjoitti:
Flowersreally ja Liner vaikuttavat myös pälstaätmien hahmoilta.Kaikki naiset jotka antavat Pertille pakit, muuttuvat minun ja Harmaaritarin luomiksi hahmoiksi ;)
- Tietäjä__
121212121212 kirjoitti:
Kaikki naiset jotka antavat Pertille pakit, muuttuvat minun ja Harmaaritarin luomiksi hahmoiksi ;)
Palstalla ei ole kaikkia naisia, on vain useita ätmien trollihahmoja.
- Tietäjä__
Hhlllbbbllll kirjoitti:
Kieltämättä n34 ja n38 ovat epäilyttäviä ja ilmaantuivat samoihin aikoihin Pertsan kanssa mutta siltikin ihmeellistä vainoharhailua että täällä epäillään kaikkia naiskirjoittajia vuorollaan miehiksi.
Pertin tyylin tuntien hänen "naishahmonsa" olisivat vähän erityyppisiä kuin N34 ja N38.
- Tiktaktok
121212121212 kirjoitti:
Kaikki naiset jotka antavat Pertille pakit, muuttuvat minun ja Harmaaritarin luomiksi hahmoiksi ;)
Siltähän tämä edelleenkin vaikuttaa. Aika raskasta, että joku jaksaa syyttää muita keskustelujen sabotoimisesta yms vaikka itse multikkaa minkä ehtii ja on sekaisin kuin seinäkello.
- lepäisit.vähän
Tiktaktok kirjoitti:
Siltähän tämä edelleenkin vaikuttaa. Aika raskasta, että joku jaksaa syyttää muita keskustelujen sabotoimisesta yms vaikka itse multikkaa minkä ehtii ja on sekaisin kuin seinäkello.
Hehheeh, sullapa trollilla sitä onkin niin raskas elämä..
- Tyydas
lepäisit.vähän kirjoitti:
No ei se lepo Pertillekään pahasta olisi.
- Tiktaktök
lepäisit.vähän kirjoitti:
Heehheee, niinpähän onkin. Et edes osaa kuvitella miten raskas. Mutta olishan se hauskaa jos täällä voisi rauhassa vaihtaa ajatksia ja vähän nahistellakin toisinaan ilman että joku skitso riidankylväjä on kimpussa..mut sehän ei taida sulle sopia?
- Tietäjä__
Tyydas kirjoitti:
No ei se lepo Pertillekään pahasta olisi.
Tuskin Pertti valittelisi sitä kuinka on raskasta.
- uusi.alku
Tiktaktök kirjoitti:
Heehheee, niinpähän onkin. Et edes osaa kuvitella miten raskas. Mutta olishan se hauskaa jos täällä voisi rauhassa vaihtaa ajatksia ja vähän nahistellakin toisinaan ilman että joku skitso riidankylväjä on kimpussa..mut sehän ei taida sulle sopia?
Mikä sua estää keskustelemasta asiallisesti? Voisit aloittaa sen vaikka samointein.
- Tiktiktiki
uusi.alku kirjoitti:
Mikä sua estää keskustelemasta asiallisesti? Voisit aloittaa sen vaikka samointein.
Keskustelen jatkuvasti asiallisesti, toisin kuin sinä.
- mokasit
Tiktiktiki kirjoitti:
Keskustelen jatkuvasti asiallisesti, toisin kuin sinä.
Jos et olisi kritisoinut minua, niin kommenttisi olisi voitu tulkita asialliseksi.
- RakasPertti
mokasit kirjoitti:
Jos et olisi kritisoinut minua, niin kommenttisi olisi voitu tulkita asialliseksi.
Joo, aletaankin kaikki kehumaan Perttiä että saadaan sitä Pertin hyväksymää asiallista keskustelua.
- Tikiktik
mokasit kirjoitti:
Kyllä täällä kritiikkiä saa esittää. Tässä tapauksessa on jopa erittäin perusteltua tehdä niin.
- saa.sanoa
Tikiktik kirjoitti:
Kyllä täällä kritiikkiä saa esittää. Tässä tapauksessa on jopa erittäin perusteltua tehdä niin.
Kritiikiltä ei säästy kukaan.
- Tietäjä__
RakasPertti kirjoitti:
Joo, aletaankin kaikki kehumaan Perttiä että saadaan sitä Pertin hyväksymää asiallista keskustelua.
Pertti ei hyväksyisi kaltaistasi molopäätä vaikka lirkuttaisit mitä.
- RakasPertti
Tietäjä__ kirjoitti:
Paljastit juuri itsesi Pertti.
Mielisairas mikä mielisairas :( - Tietäjä__
RakasPertti kirjoitti:
Paljastit juuri itsesi Pertti.
Mielisairas mikä mielisairas :(Latelet hölynpölyä ätmiluuseri, olet vain katkera neitsytsetä.
- Voi.pertti.kulta
Tietäjä__ kirjoitti:
Nyt käsitän miksi kirjoittelet tässä ketjussa naisista 34 ja 38 negatiiviseen sävyyn. Sinähän kun Pertti, epätoivoisesti vonkasit molemmilta, mutta kun eivät lämmenneet niin tuomitsit heidät heti ätminkäisten trollihahmoiksi.
Niinkuin kaikki tämän palstan naiset. Eikös se Linerkin ollut pikkukakkosen tekemä hahmo? - Tietäjä__
Voi.pertti.kulta kirjoitti:
Nyt käsitän miksi kirjoittelet tässä ketjussa naisista 34 ja 38 negatiiviseen sävyyn. Sinähän kun Pertti, epätoivoisesti vonkasit molemmilta, mutta kun eivät lämmenneet niin tuomitsit heidät heti ätminkäisten trollihahmoiksi.
Niinkuin kaikki tämän palstan naiset. Eikös se Linerkin ollut pikkukakkosen tekemä hahmo?En ole Perttisi, mutta vastaan silti.
N38 on itse myöntänyt olevansa Tähden trollihahmo, joten asia on sillä taputeltu. N34 kulkee palstalla yhtä aikaa, joten heidän juurensa ovat samat. Tietäjä__ kirjoitti:
Pertin tyylin tuntien hänen "naishahmonsa" olisivat vähän erityyppisiä kuin N34 ja N38.
Samaa mieltä, Pertsalla ei hermo kestäisi olla asiallinen vaan sortuisi kuitenkin henkilöhyökkäyksiin ja ätmittelyihin,
- Tietäjä__
Tuossahan N38 myöntää suoraan olevansa Tähti92:sen trollihahmo.
Tuo voi pitääkin paikkansa, N34 ja N38 poikkeavat muista palstan naistrollihahmoista siinä että he ovat persoonattomia bimbohahmoja. - Jooo.o
Siellähän tuo itsekin myöntää asian. Olikin se vitun tähti 92 niin vastenmielinen tapaus että täysin kyllä uskon että sama paska satuilee naisina n34 ja 38.
- WeLikeMostToWatchEmFall
Hienoa! Kahdessa viikossa veltosta velttoon suhde jota hehkutettiin kaikin ylisanoin!
BUAHAHAHAHHAA!- jäikö.tajuamatta
Et sattunut huomaamaan että N38 myönsi olevansa Tähden trollihahmo.
- bryöögghh
Ota nyt vastenmielinen läskihomopertti
Minulla ei ole muita nikkejä. Ja oikea henkilö olen kyllä. Nimeni alkaa A:lla.
- Pillujen--asiantuntija
Alkoiko panettaa joten päätit tulla tänne palstalle siinä toivossa että miehet lähettää sulle viestejä.
Ööö... sellaisiin tarpeisiin mul on oikein kiva lelulaatikko... jos alkaa panettaa. En odota viestejä miehiltä. En saa niistä mitään.
Tykkään keskustella täällä ja teijän hattuilukin on välillä hauska. Ja sit kun ei jaksa voi vain olla avaamatta palstaa :)
- selityksiä.selityksiä
Voit selittää syyksi ihan mitä tahansa, todellisuudessa alkuhuuma loppui ja kyllästyit. Vaihtelet miestä kuin paitaa.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Miehet joita tapailit, eivät olleet tarpeeksi jänniä joten kemia loppui heti alkuunsa.
Ei kyse ole siitä. Mua ei saa lähellekään "jännämiestä"' . Mun tapauksessa vika ei ole miehessä tai siitä ettei hän kelpaisi minulle. Tunnen itseäni ja sen millaista käyttäytymistä minussa herättävät ihmisten tietyt luonteenpiirteet. Välitän sen verran, etten halua hajottaa ketään. Olen tehnyt sitä aiemmin ihan tarpeeksi, ja siitä jäi paha mieli itselle ja toiselle. En halua toistaa sellaia virheitä, joista muut kärsivät. Pysyn yksin :)
- Arvaaja555555
Tässä muutamia arvailuja miksi suhteesi eivät tunnu kestävän:
1. Miehet eivät pidä vahvoista naisista
2. Lapsia kahdelle eri miehelle
3. Olet temperamenttinen
4. Kulttuurierot1. Miehet kyllä pitää minusta. Ja olen vahva.
2. Lapsia yhdelle miehelle
3. Olen. Ja sille toiselle se kyllä kävi erittäin hyvin.
4. Kulttuurieroilla ei enää merkitystä. Olen asunut sen verran kauan Suomessa, että olen suomalaistunut jo.
Minä taas päätin poistua palstalta. Syynä se, ettei riitä enää aika palstailuun (2 x 20 km pyöräilyä päivässä ja työt) ja toisekseen se ei enää edes liiemmin nappaa.
Aikansa kutakin 😊Ja ainahan voi palata, jos tarve on :) siinä se palstan suola : voi aina laittaa laitteen kiinni ja avata sen taas kun siltä tuntuu :)
- nainenminäkin
Tervetuloa takaisin:)
No nämä "ei koskaan enää"-naiset on jo niin nähty.
ExN38 kirjoitti:
Mut kerta se on ensimmäinenkin, eikö?
Syön hatullisen pashaa, jos olet loppuikäsi yksin :-D
Miesmannn kirjoitti:
Syön hatullisen pashaa, jos olet loppuikäsi yksin :-D
Jos ihmeitä on olemassa, en ole. Tietenkin minäkin kuten kaikki muutkitvhaluan tavata sen oikean. Se vaan on epätodennäköistä tai ainakin niin luulen. En jaksa treffailla kymmeniä ihmisiä, kun yleensä muilla on aina halu jatkaa ja mua ahdistaa torjua ihmisiä. Eteenkin ku vika on itsessäni. En usko löytäväni ihmistä joka ymmärtäisi mua joten todennäköisesti pysyn yksin. Eikä siinä mitään pahaa ole. Alan pikkuhiljaa tykätä, kai
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei8990Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125936- 109929
- 50853
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85782Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.42756Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66691Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev142670- 55625
- 95551
- 70546
- 60514
- 52501
- 35487
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15048439- 21436
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31413- 24410
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi246408- 31394