TRAFI JA EDELLISTEN MAKSAMATTOMAT VEROT

FucktheTrafi

Trafi maksattaa auton uudella omistajalla edellisen omistajan ajoneuvoverot. Eipä se kuulu seuraavalle omistajalle maksaa edellisten ajeluja millään tapaa. Auto menee heti käyttökieltoon kun vero jää maksamatta ja poliisit ottaa sitten kilvet pois ja takaisin ne saa vasta kun edellisten verot on maksettu. Trafi on hyvin varmistanut saatavansa.

KUINKA MONI ON HALUKAS LÄHTEMÄÄN MUKAAN, ETTÄ NYT SAA TUO TRAFIN TOUHU LOPPUA JA JOKAINEN MAKSAA ITSE OMAT AJELUNSA?

Jos koko Suomi jättäisi verot maksamatta niin loppuisi sinne rahan tulo ja herratkin ehkä vähän heräisivät!!!!!!

15

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pallikyrvät

      On se vitun kommari laitos, se pitäs saada purettua ja hyvin äkkiä!

    • poiskääntely

      Tee vaikka kansalaisaloite. Tuo on ihan selkeä vääryys, mutta valtiovaltaa kiinnostaa vain se että saa kiristettyä joltakulta rahat. Toinen rikos tuossa on se että, jos edellinen omistaja on jättänyt maksamatta veroja niin poliisi ottaa kilvet autosta ja määrää sen ajokieltoon jälleen laittomasti (koska verojen maksamatta jättänyttä henkilöä ei rangaista mitenkään - ainoastaan sivullista).

    • OmaaLaiskuutta

      Valtio ottaa omansa, saat valittaa vaikka hamaan tappiin asti.
      Jos et ostaessa tarkastanut maksujen tilannetta (maksuton netissä), niin katso peiliin.

      • notsox

        Ne voi erääntyä kaupan jälkeen idiootti.


    • jhhjkkljkl

      No ei kannattaisi ostaa jossa verot juoksee perässä, Jokaisen ostajan pitää varmistaa ettei autossa ole maksamattomia käyttövoima- ja autoveroja maksamatta,

      Oma moka jos tällaisen ostaa, tällä ehkäistään tietyn tyyppinen veronkierto eli hyvä näin.

      • FiatUNP

        Mitenköhän tarkistat, kun edelliset omistajat jättää yleensä sen viimeisen veron maksamatta... sitäpä ei näykään kun vasta sitten kun omistajanmuutos on tehty.


      • NoPayNoGo
        FiatUNP kirjoitti:

        Mitenköhän tarkistat, kun edelliset omistajat jättää yleensä sen viimeisen veron maksamatta... sitäpä ei näykään kun vasta sitten kun omistajanmuutos on tehty.

        Pyydät kuitin näytille viimeisestä maksusta, jos ei näytä ei synny kauppoja.


    • Trafi_maksu

      Ja muutenkin Trafi-maksu on erikoinen asia. Sen maksamattomuudella ei ole mitään merkitystä ajoneuvoturvallisuuden kanssa. Kaikesta huolimatta sen maksamattomuuden seuraukset ovat kohtuuttomia. Maksu on sitäpaitsi ulosottokelpoinen ilman tuomion hakua.
      Miksi siis sellainen rangaistus autoilijalle? Päiväsakkoja ja rekkarikilvet katsastusasemalle!
      Minkään muun maksun kanssa ei ole tällaista saikkinaa. Ei vaikkapa kiinteistöveron kanssa ole tällaista saikkinaa.
      Laitoin ihmettelyni liikenneministerille, mutta eipä ole kuulunut siitä mitään. Trafin vastaus on vain se, että "noudatamme vain säädettyä lakia".
      Erikoista tämän Trafi-maksun kanssa on vielä se, että jos maksat maksun vaikkapa yhden päivän viivästyneenä, niin siihen pitää lisätä kolmen euron verran myöhästymistä. Jos tätä ei lisää loppusummaan, auto on edelleen liikennöimiskiellossa sen kolmen euron vuoksi. On tämä ihmeellinen järjestelmä. Autoilijaa halutaan rangaista mitättömästä asiasta ja samalla kerätä valtiolle muhkeat rahat.
      Poliisi ja tulli, sekä autokatsastus on asetettu tässä verojen kerääjäksi.

    • trafivalehtelee

      Trafi ei noudata lakia vaan itse keksimäänsä ohjetta.

      • Trafiverooo

        Jätetään koko Suomi Trafi maksut maksamatta! Eihän Trafi omista edes meidän autoja! Miksi siis maksamme itse hankitun kulkuneuvon käytöstä!?! Ollaan ihan tyhmiä.


    • katainenJ

      Trafille ja tullille tulee yllätyksenä yleensä oikeuden päätökset. Virkamiehiä, jotka on jakojäännöksenä joutuneet sinne töihin.

      • SurkeeLainValmistelu

        Se on vaan lainsäädännön surkeutta, jos niihin pitää tulkinnat saada ylimmistä oikeusasteista, eikä suoraan siitä lakitekstistä. Trafi ja Tulli ovat vain toimeenpanevaa porrasta.
        Nykyhallitushan on tässä kunnostautunut erityisesti, seurauksena huomautuksia ja päätöksien perumisia.


      • fixitf

        Vika on lähinnä virkamiesten asenteessa tehdä mitä huvittaa. Lisäksi tämä tehdään johdon siunauksella - eli esim. haitataan tahallisesti autojen tuontia.


    • Myf-338

      Outoa touhua.mut kysehän on trafista.minultaon jo vuosia peritty veroja autosta joka on viimeksi katsatettu vuonna 2001 ja romutettu 2004.autoa en itse edes ole rekisteröinnyt.tradi ei vaan pura perintä juttuja.mitä teen.

      • hihid

        Tee myynti-ilmoitus päivälle 1.1.2004 katsastuskonttorilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe