Kontio Kumpparit

Amanda1996

Mitä mieltä olette kontio kumisaappaiden soljista varressa? Ite otan ne pois ku en niistä tykkää,ovat rumat muuten hyvissä kumisaappaissa. Kokoni 36

11

1797

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gummimies

Kontiot on niin perinteiset kumpparit ku olla ja voi. En repis ite niitä solkia pois.

• Anonyymi

En minäkään, kyllähän ne soljet kruunaa komean kumisaappaan!

• Kontsut

Solkien ja kiristyshihnan tarkoitus on kai alunperin ollut, että jos saappaan varsi on ollut liian iso ja varret ovat hölskyneet, hihnalla on voitu säätää varsien yläosaa kireämmälle. Myös esimerkiksi umpihangessa kahlatessa varren voi kiristää tiukalle, jolloin lunta ei mene niin helposti saappaaseen. Nykyisten Kontioiden varsien mitoitukset ovat melko nafteja, joten useimmiten kiristysmahdollisuutta ei tarvita lainkaan. Varret ovat muutenkin sopivan tiukalla, eivätkä hölsky. Tällöin soljet ovat lähinnä "koristeita", mutta mikäpä estää ottamasta niitä pois, jos niistä ei tykkää. Itse en ole niitä poistanut.

• saapasnainen310

Sit niistä rumat tulee kun soljet ottaa pois, soljet ehdottomasti paikoillaan sit ne on kauniit!

Oon aina ihmetelly kuka hullu niitä pois repii, tieten tahtoen tekee niistä rumat!

• parhaatsaappaat

Makuasia, mutta ainakin punaisissa kontioissa remmit jotenkin täydentää punamustan väriyhdistelmän.

• Vanhahkojäärä

Ennen muinoin soljet otettiin ehdottomasti pois ja laitettiin nilkan ympärille ja sitten soljettomat varret piti kääntää puolesta välistä kaksinkerroin.

• Muisteloitsija

Tuon kääntövarsivillityksen muistan kyllä hyvin, mutta tuota solki nilkan ympärillä en muista. Ehkä sitten täällä päin ei kukaan ollut huomannut aloittaa tuollaista villitystä.

• Oikeinentinennuori
        Muisteloitsija kirjoitti:

Tuon kääntövarsivillityksen muistan kyllä hyvin, mutta tuota solki nilkan ympärillä en muista. Ehkä sitten täällä päin ei kukaan ollut huomannut aloittaa tuollaista villitystä.

Itte taas muistelen että käännetyt varret sutattiin täyteen bändien nimiä yms. Varrethan piti ehdottomasti aikoinaan kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.

• Anonyymi
        Oikeinentinennuori kirjoitti:

Itte taas muistelen että käännetyt varret sutattiin täyteen bändien nimiä yms. Varrethan piti ehdottomasti aikoinaan kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.

Itse en koskaan mennyt Kontioiden varsia kääntelemään. Kyllähän kumisaappaassa se varren pituus on se pääasia että voi vähän syvemmässäkin vedessä kahlata. Sen lisäksi olisi kotona varmaan tullut sanomista jos uudet kumisaappaat olisi heti taittanut ja varsiin kirjoitellut bändien nimiä ym.

• kontiofani

Kontijoiden varressa kuuluu olla soljet.

• Kalkutan_konepajalla

Jos harrastaa kalastusta niin soljet häviävät varsista hyvinkin pian. Verkot ja siimat takertuvat niihin jossain vaiheessa ja hermo menee setviessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      389
      1387
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      788
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      726
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      664
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      642
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      635
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      378
      595
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      543
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      87
      517
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      21
      474
    Aihe