Mitä mieltä olette kontio kumisaappaiden soljista varressa? Ite otan ne pois ku en niistä tykkää,ovat rumat muuten hyvissä kumisaappaissa. Kokoni 36
Kontio Kumpparit
11
1522
Vastaukset
- gummimies
Kontiot on niin perinteiset kumpparit ku olla ja voi. En repis ite niitä solkia pois.
- Anonyymi
En minäkään, kyllähän ne soljet kruunaa komean kumisaappaan!
- Kontsut
Solkien ja kiristyshihnan tarkoitus on kai alunperin ollut, että jos saappaan varsi on ollut liian iso ja varret ovat hölskyneet, hihnalla on voitu säätää varsien yläosaa kireämmälle. Myös esimerkiksi umpihangessa kahlatessa varren voi kiristää tiukalle, jolloin lunta ei mene niin helposti saappaaseen. Nykyisten Kontioiden varsien mitoitukset ovat melko nafteja, joten useimmiten kiristysmahdollisuutta ei tarvita lainkaan. Varret ovat muutenkin sopivan tiukalla, eivätkä hölsky. Tällöin soljet ovat lähinnä "koristeita", mutta mikäpä estää ottamasta niitä pois, jos niistä ei tykkää. Itse en ole niitä poistanut.
- saapasnainen310
Sit niistä rumat tulee kun soljet ottaa pois, soljet ehdottomasti paikoillaan sit ne on kauniit!
Oon aina ihmetelly kuka hullu niitä pois repii, tieten tahtoen tekee niistä rumat! - parhaatsaappaat
Makuasia, mutta ainakin punaisissa kontioissa remmit jotenkin täydentää punamustan väriyhdistelmän.
- Vanhahkojäärä
Ennen muinoin soljet otettiin ehdottomasti pois ja laitettiin nilkan ympärille ja sitten soljettomat varret piti kääntää puolesta välistä kaksinkerroin.
- Muisteloitsija
Tuon kääntövarsivillityksen muistan kyllä hyvin, mutta tuota solki nilkan ympärillä en muista. Ehkä sitten täällä päin ei kukaan ollut huomannut aloittaa tuollaista villitystä.
- Oikeinentinennuori
Muisteloitsija kirjoitti:
Tuon kääntövarsivillityksen muistan kyllä hyvin, mutta tuota solki nilkan ympärillä en muista. Ehkä sitten täällä päin ei kukaan ollut huomannut aloittaa tuollaista villitystä.
Itte taas muistelen että käännetyt varret sutattiin täyteen bändien nimiä yms. Varrethan piti ehdottomasti aikoinaan kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.
- Anonyymi
Oikeinentinennuori kirjoitti:
Itte taas muistelen että käännetyt varret sutattiin täyteen bändien nimiä yms. Varrethan piti ehdottomasti aikoinaan kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.
Itse en koskaan mennyt Kontioiden varsia kääntelemään. Kyllähän kumisaappaassa se varren pituus on se pääasia että voi vähän syvemmässäkin vedessä kahlata. Sen lisäksi olisi kotona varmaan tullut sanomista jos uudet kumisaappaat olisi heti taittanut ja varsiin kirjoitellut bändien nimiä ym.
- kontiofani
Kontijoiden varressa kuuluu olla soljet.
- Kalkutan_konepajalla
Jos harrastaa kalastusta niin soljet häviävät varsista hyvinkin pian. Verkot ja siimat takertuvat niihin jossain vaiheessa ja hermo menee setviessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014194- 2443354
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12661En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792275Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851943Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391599- 1371256
- 151208
- 481208
- 991121