Friends with benefits

Onko kenelläkään kokemusta? Toimiiko? Entäs teoreettisesti plussat ja miinukset?

79

6231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hk_blööö

Ei kokemusta. Koitahan kasata itsesi nainen!

• Hä? Mul on kaikki loistavasti :D

Sain tunkin ja kohta saan sen ruuvivääntimen (sitä odotellessa kirjoittelen), ja iskuporakoneenkin :).

Pohdin tässä tulevaisuuttani sinkkuna ja vaikka voin nyt oppia sitä sun tätä miesten hommia, niin mieheksi en voi muuttua. Kumppania elämään en halua. Irtosuhteet ei kiinnosta. Jää tuo fwb juttu. Mitä pahaa on kysyä ihmisten kokemuksia ja mielikuvia siitä?

Jotta voi tehdä objektiivisia päätöksiä, täytyy ottaa moni asia huomioon. Niin mulla vain yksi pää ja minun todellisuuteen sidotut ajatukset. Koska ymmärrän sen, haen yleensäkin mielipiteitä asioista jotta osaan tehdä objektiivisia päätöksiä :)

• Bi-nainen__
        ExN38 kirjoitti:

Hä? Mul on kaikki loistavasti :D

Sain tunkin ja kohta saan sen ruuvivääntimen (sitä odotellessa kirjoittelen), ja iskuporakoneenkin :).

Pohdin tässä tulevaisuuttani sinkkuna ja vaikka voin nyt oppia sitä sun tätä miesten hommia, niin mieheksi en voi muuttua. Kumppania elämään en halua. Irtosuhteet ei kiinnosta. Jää tuo fwb juttu. Mitä pahaa on kysyä ihmisten kokemuksia ja mielikuvia siitä?

Jotta voi tehdä objektiivisia päätöksiä, täytyy ottaa moni asia huomioon. Niin mulla vain yksi pää ja minun todellisuuteen sidotut ajatukset. Koska ymmärrän sen, haen yleensäkin mielipiteitä asioista jotta osaan tehdä objektiivisia päätöksiä :)

Mitä tarkoitat objektiivisella tässä? Ihmissuhteet on kuitenkin subjektiivisia kokemuksia, mikä ulkoa päin voi näyttää huonolta, voi olla ihmsille siinä ihan ok. Esim. ihmisillä on tosi erilaisia läheisyyden- ja erillisyydentarpeita. Jollekin riittää nähdä pari kertaa kuussa, toinen haluaa asua yhdessä.

Eli etsi sitä mikä on sulle subjektiisesti tärkeää, älä mieti liikaa muiden mielipiteistä. Toisten kokemuksista voi toki oppia, mutta lähtökohdat on paras olla omat.

• Kuinka niin?

• Bi-nainen__ kirjoitti:

Mitä tarkoitat objektiivisella tässä? Ihmissuhteet on kuitenkin subjektiivisia kokemuksia, mikä ulkoa päin voi näyttää huonolta, voi olla ihmsille siinä ihan ok. Esim. ihmisillä on tosi erilaisia läheisyyden- ja erillisyydentarpeita. Jollekin riittää nähdä pari kertaa kuussa, toinen haluaa asua yhdessä.

Eli etsi sitä mikä on sulle subjektiisesti tärkeää, älä mieti liikaa muiden mielipiteistä. Toisten kokemuksista voi toki oppia, mutta lähtökohdat on paras olla omat.

Pointi kyllä ja näin teenkin. Mutta ehkä jotakin en osaa ottaa huomioon. Tiedän, tai ainakin luulen etten halua sellaista perinteistä suhdetta, tiedän että pärjään mainiosti yksin, tiedän, että seksi on mulle tärkeää, tiedän myös ettei irtosuhteet kiinnostaa, vaan haluan tuntea ihmisen ja et se on yksi.

Fwb kuullostaa ihan jees vaihtoehdolta, mutta lähinnä sitä mietin, että kuinka herkästi sitä itse tai se toinen alkaa haluta enempää... meneekö tunteisiin ja blaablaa ja jos ei toinen olekin samaa mieltä niin taas särkyneitä sydämiä ja pahaa oloa :/ itse en ole takertuva tyyppiä ja pystyisin hyvin pitämään suhteen frenditasoisena... mut miten se toinen.

Siihen ei ole mitään vastausta toki, kukaan voi tietää, mut lähinnä tarinoita kaipailin ja miten siinä kävi.

• Bi-nainen__
        ExN38 kirjoitti:

Pointi kyllä ja näin teenkin. Mutta ehkä jotakin en osaa ottaa huomioon. Tiedän, tai ainakin luulen etten halua sellaista perinteistä suhdetta, tiedän että pärjään mainiosti yksin, tiedän, että seksi on mulle tärkeää, tiedän myös ettei irtosuhteet kiinnostaa, vaan haluan tuntea ihmisen ja et se on yksi.

Fwb kuullostaa ihan jees vaihtoehdolta, mutta lähinnä sitä mietin, että kuinka herkästi sitä itse tai se toinen alkaa haluta enempää... meneekö tunteisiin ja blaablaa ja jos ei toinen olekin samaa mieltä niin taas särkyneitä sydämiä ja pahaa oloa :/ itse en ole takertuva tyyppiä ja pystyisin hyvin pitämään suhteen frenditasoisena... mut miten se toinen.

Siihen ei ole mitään vastausta toki, kukaan voi tietää, mut lähinnä tarinoita kaipailin ja miten siinä kävi.

Ainakin itsellä näin vanhemmiten hyvä seksi menee tunteisiin vaikka järki sanois mitä, huonompi eli keskinkertainen ei niinkään, mutta viitsiikö sitä nyt sellaista harrastaa? ;)

Tunteistahan noin ylipäänsä ei voi olla vastuussa, ne tulee ja menee - teot on se mikä merkkaa. Eli se on sen toisen ihmisen päätös mihin lähtee mukaan, miten hyvin itsensä tuntee (aina ei voi edes tietää etukäteen miten käy, se on elämää se) ja mitä sitten tekee kun tunteet kääntyykin jonnekin minne ei uskoisi.

Ja miten sen särkyneen sydämen sitten handlaa. Kauanko menee toipumiseen jne. Onko jälkeenpäin fiilis, että ei helkkarissa, vai että kannatti vaikka sattuikin. Ihmiset ja elämäntilanteet vaihtelee, aina ei voi tietää ennalta.

• Bi-nainen__

On kokemusta.

Toimii, jos
      - hyvä kommunikaatioyhteys, molemmat on samalla sivulla siitä mitä tehdään ja asioista pystytään puhumaan
      - molemmille on rajat selvät mitä halutaan (seksiä, rentoutumista, kokemuksia?) ja mitä ei (henkistä intiimiä läheisyyttä, tiettyä kehittyvää suhdekuvioita)
      - pohjalla on se KAVERUUS, eli että ollaan riittävän kivoja toisille, että ei haluta kohdella paskamaisesti

Ongelmien lähde:
      - tunteet muuttuu, hyvä seksi saa haluamaan sitä henkistäkin läheisyyttä vaikka järjellä tajuaisi että ei suhteesta mitään enempää tulisi

FWB sopii erityisen hyvin stressaaviin elämäntilanteisiin, joissa kaipaa rentoutumista mutta ei jaksa ihmissuhdetta.

• Itse valitsisin perinteisen panosuhteen. Nopea pano ja kavereiden kanssa keilaamaan.

• Bi-nainen__
        A.Palstamäki kirjoitti:

Itse valitsisin perinteisen panosuhteen. Nopea pano ja kavereiden kanssa keilaamaan.

Tästäkin pitää sopia etukäteen, että haluaako toinen vaan nopeaa panoa ja toinen laajempaa ja pidempiaikaisempaa eroottista nautiskelua (ja mitä se mahdollisesti sisältää). Ja miten suhtaudutaan esim. yhdessä nukkumiseen.

• Bi-nainen__ kirjoitti:

Tästäkin pitää sopia etukäteen, että haluaako toinen vaan nopeaa panoa ja toinen laajempaa ja pidempiaikaisempaa eroottista nautiskelua (ja mitä se mahdollisesti sisältää). Ja miten suhtaudutaan esim. yhdessä nukkumiseen.

Minä pidän tuota fwb-suhdetta romantisoituna versiona panosuhteesta. Homma on vain pilattu ymppäämällä seksiin jotakin mikä vie touhua lähemmäksi seurustelua.

Nuoruudessani homma pidettiin simppelinä, pano oli pano eikä muuta. Jos pano halusi jotain romantiikkaa, niin se saattoi hakea toisen kumppanin.

Kaikki on toki kiinni yhteisestä sopimuksesta, mutta fwb-suhdetta en edes harkitsisi.

• Bi-nainen__
        A.Palstamäki kirjoitti:

Minä pidän tuota fwb-suhdetta romantisoituna versiona panosuhteesta. Homma on vain pilattu ymppäämällä seksiin jotakin mikä vie touhua lähemmäksi seurustelua.

Nuoruudessani homma pidettiin simppelinä, pano oli pano eikä muuta. Jos pano halusi jotain romantiikkaa, niin se saattoi hakea toisen kumppanin.

Kaikki on toki kiinni yhteisestä sopimuksesta, mutta fwb-suhdetta en edes harkitsisi.

Mulle fwb:t on olleet niitä seksuaalisesti tyydyttävimpiä suhteita. Niissä on ollut parisuhdetta helpompaa lähteä omista haluistaan ja keskittyä omaan nautintoonsa, parisuhteessa laitan liikaa toisen tarpeet omieni edelle.

Mukana on ollut laaja-alaisesti eroottista nautiskelua, hierontaa ja yhdessä nukkumista ja toki itse seksikin kaikkea muutakin kuin vain perusyhdyntää. Itselleni pelkkä yhdyntä olisi kuin söisi pelkkää makaronia, hyvä perusaines, mutta tyydyttävään ruokaan kuuluu muutakin.

Romantiikka on mulle arjessa niin paljon muutakin, semmoista toisen huomiointia ja henkistä ja konkreettista huolenpitoa molemmin puolin, että laaja-alainenkin seksisuhde on ihan eri juttu.

Kukin tyylillään ja hommiin vain jos tyylit sopivat yhteen.

• Bi-nainen__ kirjoitti:

Mulle fwb:t on olleet niitä seksuaalisesti tyydyttävimpiä suhteita. Niissä on ollut parisuhdetta helpompaa lähteä omista haluistaan ja keskittyä omaan nautintoonsa, parisuhteessa laitan liikaa toisen tarpeet omieni edelle.

Mukana on ollut laaja-alaisesti eroottista nautiskelua, hierontaa ja yhdessä nukkumista ja toki itse seksikin kaikkea muutakin kuin vain perusyhdyntää. Itselleni pelkkä yhdyntä olisi kuin söisi pelkkää makaronia, hyvä perusaines, mutta tyydyttävään ruokaan kuuluu muutakin.

Romantiikka on mulle arjessa niin paljon muutakin, semmoista toisen huomiointia ja henkistä ja konkreettista huolenpitoa molemmin puolin, että laaja-alainenkin seksisuhde on ihan eri juttu.

Kukin tyylillään ja hommiin vain jos tyylit sopivat yhteen.

Mulle hellyys on täysin eri asia kuin pano, se on paljon intiimimpää.

Panna voi lähes ketä ja mitä vaan, mutta hellyyteen en kykene kuin sellaisen ihmisen kanssa joka on jotakin erityistä.

Joku fwb-muikkeli olisi mun kohdalla utopiaa, ahdistuisin hellyydesta.

• Bi-nainen__
        A.Palstamäki kirjoitti:

Mulle hellyys on täysin eri asia kuin pano, se on paljon intiimimpää.

Panna voi lähes ketä ja mitä vaan, mutta hellyyteen en kykene kuin sellaisen ihmisen kanssa joka on jotakin erityistä.

Joku fwb-muikkeli olisi mun kohdalla utopiaa, ahdistuisin hellyydesta.

Mulle taas hellyys (halaaminen, satunnainen silitys, kainalossa istuminen) ja huolenpito-romantiikkakin ovat välillä osa myös ei-seksuaalisia ystävyyssuhteita. Näin sinkkuna vasinkin tärkeitä. Ja tärkeää on tietysti myös, että molemmat osapuolet tietävät missä mennään ja mitä tarkoitetaan.

• Bi-nainen__ kirjoitti:

Mulle taas hellyys (halaaminen, satunnainen silitys, kainalossa istuminen) ja huolenpito-romantiikkakin ovat välillä osa myös ei-seksuaalisia ystävyyssuhteita. Näin sinkkuna vasinkin tärkeitä. Ja tärkeää on tietysti myös, että molemmat osapuolet tietävät missä mennään ja mitä tarkoitetaan.

Ihmiset on näköjään erilaisia. Mulla on ollut elämässäni joitakin panosuhteita, mutta ne ei oikein toimineet niinkuin piti.

Nuoruudessani mulla oli yksi vakipano jonka kanssa yritin joskus viettää vapaa-aikaa, mutta leffaa katsoessamme kyyhkyläisinä, minä tajusin että en halua hänen kanssaan hellyyttä. Pystyin siis panemaan, mutta en halaamaan.

Lähes 20 vuotta kestänyt parisuhteeni alkoi pelkästä panosuhteesta, mitään muuta ei pitänyt olla. Seksi oli taivaallista ja hellyys luontevaa, ei siinä ollut tavallaan vaihtoehtoja.

Viimeisin panosuhteeni on ajalta jolloin olin avioliiton harkinta-ajalla, tapasin naisen joka osasi ottaa nautintonsa. Seksi oli hyvää, mutta nainen olisi halunnut suhteen eikä se kuulunut sen hetkisiin suunnitelmiini. Heti kun hän kysyi halukkuuttani edetä suhteeseen, tajusin että homma on ohi.

• Bi-nainen__
        A.Palstamäki kirjoitti:

Ihmiset on näköjään erilaisia. Mulla on ollut elämässäni joitakin panosuhteita, mutta ne ei oikein toimineet niinkuin piti.

Nuoruudessani mulla oli yksi vakipano jonka kanssa yritin joskus viettää vapaa-aikaa, mutta leffaa katsoessamme kyyhkyläisinä, minä tajusin että en halua hänen kanssaan hellyyttä. Pystyin siis panemaan, mutta en halaamaan.

Lähes 20 vuotta kestänyt parisuhteeni alkoi pelkästä panosuhteesta, mitään muuta ei pitänyt olla. Seksi oli taivaallista ja hellyys luontevaa, ei siinä ollut tavallaan vaihtoehtoja.

Viimeisin panosuhteeni on ajalta jolloin olin avioliiton harkinta-ajalla, tapasin naisen joka osasi ottaa nautintonsa. Seksi oli hyvää, mutta nainen olisi halunnut suhteen eikä se kuulunut sen hetkisiin suunnitelmiini. Heti kun hän kysyi halukkuuttani edetä suhteeseen, tajusin että homma on ohi.

Se on niin suuri viisaus tämä ihmisten erilaisuus. Sen kun osaa ottaa huomioon, kommunikoi eli kuuntelee ja puhuu ja toisin päin eikä vaan oleta että toinen järjestää elämänsä palikat samalla tavoin kuin itse.

• Bi-nainen__ kirjoitti:

Se on niin suuri viisaus tämä ihmisten erilaisuus. Sen kun osaa ottaa huomioon, kommunikoi eli kuuntelee ja puhuu ja toisin päin eikä vaan oleta että toinen järjestää elämänsä palikat samalla tavoin kuin itse.

Aivan totta. Itse huomannut senkin, että mitä enemmän tulee ikää, sen vähemmän on valmis kompromisseihin.

Tiedän sen varmuudella ettei fwb-suhde toimisi mulla. Nainen jonka kanssa voisin edetä hellyyteen, on se jonka kanssa haluaisin suhteen.

• Kuspäät.-pois
        A.Palstamäki kirjoitti:

Aivan totta. Itse huomannut senkin, että mitä enemmän tulee ikää, sen vähemmän on valmis kompromisseihin.

Tiedän sen varmuudella ettei fwb-suhde toimisi mulla. Nainen jonka kanssa voisin edetä hellyyteen, on se jonka kanssa haluaisin suhteen.

Onko ihan pakko tulla joka ketjuun lätisemään noita idiootinjuttuja?

• Suihkuvirtaus

Toimii. Kaverit auttavat toisiaan ja palkkiona kahvia ym.

• Ei ole kokemusta mutta noinniinkuin teoriassa ajattelisin että voihan se toimia aikansa, ennenpitkää hommaan kuitenkin tulee tunteet mukaan joko kaksi- tai yksipuolisesti tai jompikumpi löytää jonkun muun, haluaa irrottautua panosuhteesta kun on vakavissaan sen muun kanssa ja toista harmittaa tms. niin en suosittele, aina siinä joku särkyy.

• Eiolevaikeaa

Niin pääsee poraamaan jonkun toisen seinää. :(

• Koko ajatus on romantisoitu versio rehdistä panosuhteesta. Huonompi varsio.

• Eiolevaikeaa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Koko ajatus on romantisoitu versio rehdistä panosuhteesta. Huonompi varsio.

Siitä puhe mistä puute.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Koko ajatus on romantisoitu versio rehdistä panosuhteesta. Huonompi varsio.

Nyt täytyy olla samaa mieltä, panosuhde jo terminä kertoo mitä se pohjimmiltaan on eikä sisällä kuvitelmia suuremmasta ystävyydesta kuten tuo "friends with benefits" jossa annetaan ymmärtää että olisi syväkin ystävyys siellä taustalla vaikka pohjimmiltaan kyse on vain itsekkäästä seksuaalisten tarpeiden tyydytyksestä kummallakin.

• Eiolevaikeaa kirjoitti:

Siitä puhe mistä puute.

Siitä puhe mistä puute, mutta fwb-suhteessa hämärretään sitä mitä oikeasti ollaan vailla. Ei jatkoon.

• Bi-nainen__

Harvan panosuhteen on tarkoituskaan olla loppuelämän kestävä järjestely, vaan "voimassa toistaiseksi" oleva ratkaisu, joka toimii niin kauan kuin se molemmille käy. Elämässä on ok, että tilanteet muuttuu ja ihmissuhteet myös. Siksi oleellista on, että ei kiinny liikaa (ja jos alkaa kiintyä, niin ymmärtää lopettaa homman). Kiintymyksen noustesa panokaveria kohtaan on se hyvä puoli, että kaverin yleensä tuntee niin hyvin, että tietää miksi seurustelusuhde ei olisi oikeasti tyydyttävä ratkaisu, vaikka hyvän seksin tuomissa hormonihöyryissä siltä tuntuisikin.

Mutta kovin romanttisille ihmisille tämä ei sovi. Jos seksi ja rakkaus kuuluvat kovasti yhteen, niin rakkautta tämä järjestely ei tarjoa ja sitten ei saa riittävästi irti seksistäkään.

• Eiolevaikeaa
        A.Palstamäki kirjoitti:

Siitä puhe mistä puute, mutta fwb-suhteessa hämärretään sitä mitä oikeasti ollaan vailla. Ei jatkoon.

Kuka on vailla mitäkin.

• Bi-nainen__
        Eiolevaikeaa kirjoitti:

Kuka on vailla mitäkin.

Nimenomaan. Ja itselleen ja toiselle on oltava rehellinen siitä mitä on vailla (toki tiedostettava se ensin myös) ja lähdettävä avoimesti sitä hakemaan eikä yritettävä työntää neliömäistä palikkaa pyöreään reikään tai toisin pän.

• Bi-nainen__ kirjoitti:

Harvan panosuhteen on tarkoituskaan olla loppuelämän kestävä järjestely, vaan "voimassa toistaiseksi" oleva ratkaisu, joka toimii niin kauan kuin se molemmille käy. Elämässä on ok, että tilanteet muuttuu ja ihmissuhteet myös. Siksi oleellista on, että ei kiinny liikaa (ja jos alkaa kiintyä, niin ymmärtää lopettaa homman). Kiintymyksen noustesa panokaveria kohtaan on se hyvä puoli, että kaverin yleensä tuntee niin hyvin, että tietää miksi seurustelusuhde ei olisi oikeasti tyydyttävä ratkaisu, vaikka hyvän seksin tuomissa hormonihöyryissä siltä tuntuisikin.

Mutta kovin romanttisille ihmisille tämä ei sovi. Jos seksi ja rakkaus kuuluvat kovasti yhteen, niin rakkautta tämä järjestely ei tarjoa ja sitten ei saa riittävästi irti seksistäkään.

Nää on varmaan myös tottumiskysymyksiä. En ole tavannut tarjota satunnaispanolle aamupalaakaan, taksirahan olen joskus antanut.

Ei tuo toimisi mulla, pano on jotain alkukantaista eikä siihen liity toisen kohtaaminen.

• Bi-nainen__
        Harmaaritari kirjoitti:

Nyt täytyy olla samaa mieltä, panosuhde jo terminä kertoo mitä se pohjimmiltaan on eikä sisällä kuvitelmia suuremmasta ystävyydesta kuten tuo "friends with benefits" jossa annetaan ymmärtää että olisi syväkin ystävyys siellä taustalla vaikka pohjimmiltaan kyse on vain itsekkäästä seksuaalisten tarpeiden tyydytyksestä kummallakin.

Englannin "friends" kääntyy kontekstista riippuen ystäväksi tai kaveriksi tai jopa tutuksi (vrt facebook friends, joista osa on usein tuttuja eikä kavereita). Ei siis automaattisesti tarkoita suomalaisittain läheistä ystävyyttä.

• Se just itseänikin arveluttaa tässä :/

• varattu_paras_pano

Toimii parhaiten varatu kanssa. Muut haluaa enemmän.

• Hk_blööö

Jäitä hattuun. Juurihan erosit. Selvitä ajatuksesi ja ero. Syytät itseäsi lapatossusi kyvyttömyydestä imarrella sinua.. muista että olet rupsahtamisprosessiin kiihtyvässä vaiheessa samoinkuin miehetkin.. et saa enään koskaan sellaista huomioita kuin 20-25 ikäluokassa..fwb ei ratkaise ongelmiasi.

• Bi-nainen__

Miehet kuvittelee, että miesten seksuaalinen huomio on naisille joku suuri ja hieno juttu. Sori pojat, ei se oo. Hyvin annettu ja kohdennettu joltain täkeältä ihmiseltä on arvoksta (eikä se riipu iästä vaan suhteen laadusta ja ihmisten kommunikointikyvystä), ei yleinen kuolaus.

• Hk_blööö
        Bi-nainen__ kirjoitti:

Miehet kuvittelee, että miesten seksuaalinen huomio on naisille joku suuri ja hieno juttu. Sori pojat, ei se oo. Hyvin annettu ja kohdennettu joltain täkeältä ihmiseltä on arvoksta (eikä se riipu iästä vaan suhteen laadusta ja ihmisten kommunikointikyvystä), ei yleinen kuolaus.

Bi naisen totuus. Lähde?

• Bi-nainen__
        Hk_blööö kirjoitti:

Bi naisen totuus. Lähde?

Elämänkokemus naisena naisten keskellä. Ja vähän miestenkin kanssa. ;)

Kokeilkaas tekin pojat joskus.

• Hk_blööö
        Bi-nainen__ kirjoitti:

Elämänkokemus naisena naisten keskellä. Ja vähän miestenkin kanssa. ;)

Kokeilkaas tekin pojat joskus.

Ai miehiä pitäisi kokeilla. Ei kiitos. Nytkin ihmettelen että mihin kaikki kiinnostus naisia kohtaan on kadonnut. Johtuuko testojen laskusta vai mistä..

En tiedä onko miehillä vaihdevuodet mutta mulla on kipinä sammunut aika pahasti... eli se siitä huomiosta.. sitä huomioita olisi ollut tarjolla aiemmin, en ole sitä jakanut.. nyt tyhjästä on paha nyhjästä..ja kaikki voittavat..naiset löytää toisensa

:)

• No sitähän minä nyt teenkin jäsennän ajatuksia :) ja kiitos, kommentteja ja näkemyksiä on tullut paljon ja hyviä sellaisia :)

• Eikä mulla ole mitään ongelmaa :) tykkään iästäni ja saan itseasiassa reilusti enemmän huomiota, kuin nuorempana... :)

• nesanoiwau

Sama juttu. Nuorena oli hyvin harvinaista että joku tuli kehumaan ulkonäköä ja ylistämään olemusta ja kun katson noita vanhoja kuvia, voin ymmärtää miksi. Olin epävarma tavis-tiina. Nykyään yli nelikymppisenä joku selvinpäin oleva ihminen työssä, ravintolassa tai kaupungilla saattaa tulla sanomaan, että olet uskomattoman kaunis tai jotain muuta imartelevaa. Ja kun katson peiliin, niin olenhan minä nätimpi ja oman tyylini löytänyt. Samat piirteet vartalossa tai kasvoissa olivat toki nuorenakin olemassa, mutta ne olivat piilossa löysien, vääränmallisten vaatteiden ja omituisen kampauksen takana.

• nesanoiwau kirjoitti:

Sama juttu. Nuorena oli hyvin harvinaista että joku tuli kehumaan ulkonäköä ja ylistämään olemusta ja kun katson noita vanhoja kuvia, voin ymmärtää miksi. Olin epävarma tavis-tiina. Nykyään yli nelikymppisenä joku selvinpäin oleva ihminen työssä, ravintolassa tai kaupungilla saattaa tulla sanomaan, että olet uskomattoman kaunis tai jotain muuta imartelevaa. Ja kun katson peiliin, niin olenhan minä nätimpi ja oman tyylini löytänyt. Samat piirteet vartalossa tai kasvoissa olivat toki nuorenakin olemassa, mutta ne olivat piilossa löysien, vääränmallisten vaatteiden ja omituisen kampauksen takana.

Juuri näin koen itsekin. Lisäksi nautin iän tuomasta kokemiksesta ja itsevarmuudesta :) on mukava olaa kohta 40 :)

• Iidareetta
        ExN38 kirjoitti:

Juuri näin koen itsekin. Lisäksi nautin iän tuomasta kokemiksesta ja itsevarmuudesta :) on mukava olaa kohta 40 :)

Sama juttu mulla. Välillä kyllä naurattaa nää todistelut täällä ,et aikuinen nainen ei kelpaa mihinkään.
        No täällä tuetämättömät länkyttää ja me hymyillään ,nautitaan miesten kehuista ja katseista.
        Mitä sun aloitukseen tulee ,mulla on ollut jo neljättä vuotta tälläinen suhde minua kymmenen vuotta nuoremman miehen kanssa ja hyvin on toiminut.
        Muutaman kerran ollut tauolla ,mutta aina pallattu yhtee.
        Niin ja seksi on parempaa kuin koskaan.Ei sitä nuorena osannut nauttia samoin.
        Elämä on tehty elettäväksi ja nautittavaksi.

• Iidareetta kirjoitti:

Sama juttu mulla. Välillä kyllä naurattaa nää todistelut täällä ,et aikuinen nainen ei kelpaa mihinkään.
        No täällä tuetämättömät länkyttää ja me hymyillään ,nautitaan miesten kehuista ja katseista.
        Mitä sun aloitukseen tulee ,mulla on ollut jo neljättä vuotta tälläinen suhde minua kymmenen vuotta nuoremman miehen kanssa ja hyvin on toiminut.
        Muutaman kerran ollut tauolla ,mutta aina pallattu yhtee.
        Niin ja seksi on parempaa kuin koskaan.Ei sitä nuorena osannut nauttia samoin.
        Elämä on tehty elettäväksi ja nautittavaksi.

Peukkuja sulle ! Niin, itseäni lähestyy tällä hetkellä 12 vuotta (apua) nuorempi mies näillä jutuilla, mutten mie osaa mutta tsemppiä sulle ja mukavia hetkiä!

• Iidareetta
        ExN38 kirjoitti:

Peukkuja sulle ! Niin, itseäni lähestyy tällä hetkellä 12 vuotta (apua) nuorempi mies näillä jutuilla, mutten mie osaa mutta tsemppiä sulle ja mukavia hetkiä!

Kiitos,mutta suosittelen kokeilemaan. Jos ei toimi niin mitä sitten.
        Ja näistä kateellisten panetteluista ei tarvii välittää,se on sun elämä.
        Mä ainakin voin sitten vanhainkodissa muistella elettyä elämää.
        Mieti,eikä sitä tarvi täällä kertoa mihin päädyt.Tsemppiä.

• Iidareetta kirjoitti:

Kiitos,mutta suosittelen kokeilemaan. Jos ei toimi niin mitä sitten.
        Ja näistä kateellisten panetteluista ei tarvii välittää,se on sun elämä.
        Mä ainakin voin sitten vanhainkodissa muistella elettyä elämää.
        Mieti,eikä sitä tarvi täällä kertoa mihin päädyt.Tsemppiä.

Pohtimisen arvoisia juttuja :) kiitti :)

• Toteemus

Kalliiksi tulee etenkin miehenä, ja varsinki Suomi lahnan kanssa, käykää huorissa ennemmin.

• Pahamies111

Olen kokeillut jatkaa p*skaa parisuhdetta sivupanosuhteen avulla, voitte arvata lopputuloksen.

Yleisesti ottaen ei miellään enää panosuhteita, naisen kanssa johon ei tunne vetoa voisi onnistua, mutta lopputulos voi silti olla ruma.

• Haaveitakovaan

Toimii, kunhan molemmat ymmärtää pelin hengen :) Sitä sain kokea joskus ja oli hienoa niinkauan kun sitä kesti. Toi kaivattua vaihtelua perusarkeen. Ja tunnettiin toisemme tosi hyvin. Sellaisen kaverisuhteen naisen kanssa on vaikea löytää ja ehkä en sitä enää koskaan kokea..

• kerronpa_sinulle

Tällainen toimii jos molemmat ovat varattuja. Minulla oli tällainen kauan sitten, kesti vuosia. Ongelma siinä silti oli molemminpuolinen mustasukkaisuus, ei kumppaneista, mutta muista. Kun molemmat pelkäsi, että toinen löytää paremman fwb-suhteen. Ja hellyyttä siinä oli paljon. Mutta koska kumppanimme olivat tuttuja keskenään, kiusallisia läheltäpiti-tilanteita tuli usein. Onneksi kaikki meni ohi, ilman että koskaan kumppaneille tuli ilmi kuvio. Nykyään olemme vain ystäviä ja naureskelemme menneille. Toinen sinkkuna, toinen varattuna.

• No mun todellisuuteen ei mahdu pettäminen. En tuomitse ketään, muttei omaan maailmaan se oikein mahdu...olen paljon jutellut kumppaniaan pettävien kanssa siitä, miten voi herätä toisen kanssa aamuisin, hoitaa arkea, jakaa elämää samalla tietäen, että pettää ja salailee :(. Miten voi itselle näin tehdä, jos ei toisen tunteista nyt niin väliä, miltä se mahtaa tuntua ja miksi tehdä näin. En keksi omaan elämään yhtäkään syytä, miksi pysyisin henkilön kanssa jota mun täytyy pettää... no meitä on erilaisia, tarinoita monenlaisia, itse en vain käsitä.

Avoin suhde on toki eri asia. Kun asioista on sovittu ja puhuttu.

• kaappikellonpaikka
        ExN38 kirjoitti:

No mun todellisuuteen ei mahdu pettäminen. En tuomitse ketään, muttei omaan maailmaan se oikein mahdu...olen paljon jutellut kumppaniaan pettävien kanssa siitä, miten voi herätä toisen kanssa aamuisin, hoitaa arkea, jakaa elämää samalla tietäen, että pettää ja salailee :(. Miten voi itselle näin tehdä, jos ei toisen tunteista nyt niin väliä, miltä se mahtaa tuntua ja miksi tehdä näin. En keksi omaan elämään yhtäkään syytä, miksi pysyisin henkilön kanssa jota mun täytyy pettää... no meitä on erilaisia, tarinoita monenlaisia, itse en vain käsitä.

Pettämisen idea on tehdä asioita salassa, toimia vähän kuin ominpäin.

• tietolisäätuskaaa
        ExN38 kirjoitti:

No mun todellisuuteen ei mahdu pettäminen. En tuomitse ketään, muttei omaan maailmaan se oikein mahdu...olen paljon jutellut kumppaniaan pettävien kanssa siitä, miten voi herätä toisen kanssa aamuisin, hoitaa arkea, jakaa elämää samalla tietäen, että pettää ja salailee :(. Miten voi itselle näin tehdä, jos ei toisen tunteista nyt niin väliä, miltä se mahtaa tuntua ja miksi tehdä näin. En keksi omaan elämään yhtäkään syytä, miksi pysyisin henkilön kanssa jota mun täytyy pettää... no meitä on erilaisia, tarinoita monenlaisia, itse en vain käsitä.

Eihän se petetty kärsi, kun ei tiedä. Ajattelee vain, että onpa kumppani hyväntuulinen ja kiltti ja herttainen minulle taas tänään. Eikä vonkaa kokoajan seksiä. Ostelee kukkia jne.

• tietolisäätuskaaa kirjoitti:

Eihän se petetty kärsi, kun ei tiedä. Ajattelee vain, että onpa kumppani hyväntuulinen ja kiltti ja herttainen minulle taas tänään. Eikä vonkaa kokoajan seksiä. Ostelee kukkia jne.

"että onpa kumppani hyväntuulinen"

Jeps, kertoo aika paljon tälläisten yksilöiden persoonasta/luonteesta.. Noh, näitähän riittää, jotka pystyvät pelailemaan monilla korteilla.. ;P

Huomionhaku vastakkaiselta (heteroilla) sukupuolelta on monesti aika selvä hälytyssignaali , varsinkin jos on suhteessa.. Tosin onhan näitä pettäjä luonteisia kyllä sellaisiakin, joista ei selvästi tämä näy esim. ujouden tjmv. syyn takia.. ;P

• tietolisäätuskaaa kirjoitti:

Ai ertei vonkaa seksiä.... kummallinen käsitys parisuhteesta... mut joo valitettavan moni ajattelee näin. Ja minun maailmaan ei tälläinen mahdu. Minä en tulisin toimeen itseäni kanssa. Tulisi se pettäminen toiselle tietoon vai ei. En varmaan sais nukuttua ikinä. Siksikin pysyn yksin :) oon omituinen :D

• ExN38 kirjoitti:

Ai ertei vonkaa seksiä.... kummallinen käsitys parisuhteesta... mut joo valitettavan moni ajattelee näin. Ja minun maailmaan ei tälläinen mahdu. Minä en tulisin toimeen itseäni kanssa. Tulisi se pettäminen toiselle tietoon vai ei. En varmaan sais nukuttua ikinä. Siksikin pysyn yksin :) oon omituinen :D

Nimenomaan et ole omituinen, vaan reilu ja rehellinen. Arvostan sun ajatusmaailmaasi monessa kohtaa. :)

• zönggö kirjoitti:

Nimenomaan et ole omituinen, vaan reilu ja rehellinen. Arvostan sun ajatusmaailmaasi monessa kohtaa. :)

Kiitos lämpimistä sanoista :) pidän myös kirjoituksistasi :)

• kaappikellonpaikka kirjoitti:

Pettämisen idea on tehdä asioita salassa, toimia vähän kuin ominpäin.

No eikö voi tehdä ominpäin ilman sitä, että on kumppani? Itselleni ei ole väliä mitä nyt muut on mieltä, tärkeää on mitä mieltä itsestäni itse olen. Miten voisin luottaa itseeni, jos olen epäluotettava muille. Jos en luota itseeni en voi luottaa muihinkään. Sitä seuraa pahasuopuisuus, katkeruus ja yleinen ärtymys. Kaikilla ei ole empatiaa, mutta kai nyt jonkinlainen suhde itseensä. Jos on jollekkin ok tuntea olevansa epäluotettava, pelkuri, hyväksikäyttäjä niin sit se tietty on ok. Itselleni ei kävis. Oikeasti en voisi elää itseni kanssa, jos pettäisin.

• hfslsfd

Toimii pelkästään silloin kun kumpikaan ole toisesta tarpeeksi kiinnostunut.

• Niin. Mietin kyllä jokin aikaa vaihtoehdoksi, mut arveluttaa, että jos seksiä harrastaa niin väistämättä tuleeläheisyys, hellyys, toisen tunteminen ... kiinnostuksen lisääntyminen peliin... tunteet...niitä en oikein haluais, kun niiden käsittely ei ole vahvaa aluettani.

Ja jos tälläisestä, intohimolla alkaneesta suhteesta kehittyis kiinnostusta, niin en usko että tulisi hyvä. Koska tunteet heräävät ennen, kuin henkilön persoona selviää. Tunteet taas usein voittaa järjen.

Kai sitä on sit selibaattiin :D

• peilikuvas

Tää keskustelu alkaa olla aikamoista jeesustelua. Aluksi kuvittelin ap.n olevan järkevä ajatuksissaan.. mut taisin olla väärässä. Aika ristiriitaista juttua tulee ulos. Parempi varmaan olla miettimättä liikaa asioita ja olla onnellisesti sinkku ajatustesi kanssa. Joskus on hyvä katsoa peiliin jos alkaa mietityttää mikä elämässä on mennyt vikaan :)

• Avasin keskustelun omien ajatusten selvittämiseksi. Enkä jeesustele. Mietin ainoastaan omasta todellisuudesta käsiin asioita ja itseäni varten.

Mä vain mietin kaikkia asioita syvällisesti, se on olennainen osa minua sekä hyvä että huono. miks mun pitää olla joku muu kuin minä?

Ei mulla ole mikään mennyt pieleen. Elämäni on just sellaista, millaista haluan sen olevan. Itse rakennan oman todellisuuden ja teen siinä päätöksiä, omistä syistäni. Niin kuin kaikki ihmiset.

• peilikuvas

Ihmettelin vaan asioita mitä mietit täällä.. Oot vakaasti omien ennakkoluulojen vanki. Ei se siitä kummeja täällä vatvomalla.

• tuo oli hyvä :) jos ymmärrän itse ennakkoluulojani :) lisää pohtimisen aihetta :) ja jos en vatvois täällä et laittais kommenttia enkä alkais pohtimaan. Kaikella on tarkoituksensa ;)

• peilikuvas

En usko että ymmärrät ennakkoluulojasi.. eikä kukaan taida niitä pohtia täällä vaan esittää omat kantansa asioihin. Kannattaa vaan mennä eteenpäin asioissa ja yrittää löytää etsimäänsä :) Kuten sinäkin, jos haluat löytää sen fwb suhteen ;) Sellaisen haluaisin myös saada.. mutta mahdollisuudet sellaiseen miehenä on vähän huonommat kuin eurojackpotin voittomahdollisuus :(

• Kaikille ei sovi luontaisesti panosuhteet tjmv. vaikka niin oletatkin, jos/kun itsellesi sopii.. ;P

Persoonissa/luonteissa on paljon eroja yksilöiden välillä ja joillakin tämä tuntuu tahattomasti tai tahallisesti monesti "unohtuvan".. ;P

• Miinuksena mahdollinen aisuriansa. Nainen sanoo että ehkäisy on kunnossa, mutta jättää pillerit syömättä. Sitten mies onkin tahtomattaan pian isä ja pahimmassa tapauksessa joutuu elättämään myös toisen miehen äpärälapsia.

• Miksi poistit kauniin kuvasi?

Niin totta tämä kyllä, mitä sanoit.

• ExN38 kirjoitti:

Miksi poistit kauniin kuvasi?

Minkä kuvan?

• super_ytm
        ExN38 kirjoitti:

Miksi poistit kauniin kuvasi?

Sekoitat ilmeisesti super-ytmiin jolla on profiili kuva.

• super_ytm kirjoitti:

Sekoitat ilmeisesti super-ytmiin jolla on profiili kuva.

No vo että... ninjan siinä sitten kävi :) tosiaanki sekoitin super miehiä keskenään :) anteeksi :)

• mamemimomuu

Tuskin kukaan haluaa kohta nelikymppistä kurppaa tuollaiseen suhteeseen.

• Tätä palstaa kun tällainen Kurola lukee, hän väistämättä ymmärtää, että häntä halutaan niin kauan, kun hänellä on pillu. Elikkä mulla ois vielä ainakin 40 vuotta nautinnollista seksielämää fwb suhteessa, jos vain niin haluan :D

• ExN38 kirjoitti:

Tätä palstaa kun tällainen Kurola lukee, hän väistämättä ymmärtää, että häntä halutaan niin kauan, kun hänellä on pillu. Elikkä mulla ois vielä ainakin 40 vuotta nautinnollista seksielämää fwb suhteessa, jos vain niin haluan :D

Taas se puhelin... ei Kurola vaan kurppa

• Minulla oli aika monta vuotta tuollainen fwb -suhde ja pelkästään positiivisia kokemuksia. En tiedä ajattelenko miehenä eri tavalla kuin naiset, mutta minulle on hieman vierasta tuollainen ajattelu, että "entä jos se menee tunteisiin". Hitto, hyvässä seksissä saa ja ehkä pitääkin olla vähän tunteita mukana, eikä ne fwb suhdetta ainakaan huononna, kunhan molemmat ymmärtävät asian. Kyllä ystävääkin kohtaan voi tunteita olla ja tuskin kukaan tunteita voi seksistäkään poistaa, lukuunottamatta jotain yhden yön panoa.

Kyllä minun mielestäni kaksi aikuista ihmistä voi olla seksisuhteessa, tykätä ja välittääkin toisistaan, mutta olla kuitenkin vain pohjimmiltaan vain ystäviä, ei seurustelusuhteessa tai parisuhteessa. Kokeilkaa vaikka.

• N48

Tuossahan voisi ollakin järkeä..... Minä en osaa edes ajatella seksiä kenenkään tuntemattoman kanssa tai ilman mitään tunteita, mutta kahden täysin epäonnistuneen avioliiton jälkeen olen täysin sitoutumiskammoinen. En uskalla edes lähestyä miehiä tai vastata osoitettuun mielenkiintoon, koska pelkään omaa/toisen ihastumista ja paineita parisuhteeseen. Jos löytäisikin toisen samanlaisen ihmisen, voisi kokea tunteita mutta silti tietää että paineita parisuhteeseen ei ole, niin uskaltaisi ehkä seksiinkin ja voisi siitä nauttia.

• Sitä minäkin nyt pohdin tosissani. Läheisyyttä kaipaan mutta sitoutuminen pelottaa :)

• ExN38 kirjoitti:

Sitä minäkin nyt pohdin tosissani. Läheisyyttä kaipaan mutta sitoutuminen pelottaa :)

Juuri tuota minäkin tarkoitin. Tunteita voi ja pitääkin olla seksissä, mutta molemmat voivat nauttia yhdessäolosta ja läheisyydestä ilman että tarvitsee koko ajan miettiä, että se automaattisesti tarkoittaa sitoutumista, vakavaa seurustelua tai kihlojen ostoa :)

Eli on meissä miehissäkin "sitoutumiskammoisia" mutta kuitenkin tunteet säilyttäneitä, aivan niinkuin naisissakin.

• peilikuvas

Tiedän sen. Olen kokenut. Naisille kuuluu luonnostaan luonteeseen kaikenlainen asioiden vääntäminen. Eli vaikeeta miehen on siihen on päästä..

• Menee yleensä tunteisiin..

• T_rk

Yksi tällainen fwb-juttu koettu. Tutustuttiin netissä ja alusta asti oli molemmille selvää ettei siitä mitään parisuhdetta olla hieromassa.
      Ensimmäisenä irl tapaamiskertana ei heti pantu vaan juteltiin ja tutustuttiin toisiimme rauhassa, sitten vasta päätettiin jatkosta ja yhteisistä pelisäännöistä.
      Keskinäisen luottamuksen täytyi olla vahva, jotta kykeni rentoutumaan ja nauttimaan täysillä toisesta ihmisestä ja antaa itsenä toisen käsittelyyn. Liian tiiviiden tunteiden kehittäminen oli kielletty. Yhdessä ei nukuttu. Säännölliset tapaamispäivät sovittiin alussa ja niistä pidettiin kiinni.
      Juttuun kuului muutakin kuin loistava seksi. Joskus kokkailtiin ja syötiin hyvää ruokaa, välillä avattiin pullo tai pari. Ja juteltiin työstä, harrastuksista ja kaikesta mikä saattoi painaa mieltä.
      Etäisyys pidettiin keskustelunaiheissakin; suoraan aina sanottiin jos jostain ei halunnut puhua juuri tämän ihmisen kanssa ja se oli toiselle ihan ok.
      Sopivassa määrin pidettiin toisistamme huolta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5520
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3683
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      453
      2568
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1610
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1356
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1309
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1283
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      150
      1192
    Aihe