Miesten kuvottava tapa kertoa eksistä

tiinaterapeutti

En yhtään ihmettele miksi jotkut miehet eivät saa uutta parisuhdetta erottuaan.

Minä en ainakaan kestä että jo ensitreffeillä aletaan laajasti ruotimaan entistä parisuhdetta. Ohimennen voi kertoa elämästään että naimisissa / parisuhteessa on oltu, niin ja niin kauan ja niin kauan aikaa sitten, lapsia on tai ei.

Jos tällaisen miehen kanssa jatkaa treffailua niin saa joutua terapeutin hommiin. Tahti sen kun kiihtyy, kaikki erotuskat heitetään silmille ja sitten ihmetellään miksi ei seurustelu ja seksi kiinnosta.

62

1171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjaa.. No jos käyttää toista terapeuttinaan ja ajioiden käsittelyyn, niin ei tuo ole hyvä juttu.

Mutt itse ainakin olisin kiinnostunut sitten jossain vaiheessa kuuntelemaan naisen menneestä elämästä, varsinkin jos pitkästä suhteesta on eronnut. Nimittäin tuollaisessa tapauksessa "jonkin" syyn ja asian takia sitä alunperin nainen olisi ihastunut/rakastunut männeeseen mieheen. Kertoo paljon millaista elämää eli, millaisen kumppanin kanssa. Mitkä asiat olivat oloisia ja mitkä surullisia.

Siinä oppii ymmärtämään toisesta moninaisempia puolia ja ehken ymmärtämään minkätakia jotkut asiat saattavat "satuttaa " ja masentaa, jos nuo muistuttavat männeestä.

Se että käännetään selkä menneisyydelle ja lallatetaan mänemään, että ei kuulla menneisyyden kuiskauksia ei mielestäni ole mikään hyvä tapa edetä elämässään.

• Helkutin hyvin sanottu. Ja edellisethän on edellisiä. Ei niistä kannata hermostua. Tuskin kukaan niistä jaksaa helkutin kauan vääntää...

• Nainen25helsinki

Niin olen sun kanssa sama mieltä, kyllä muakin kiinostais miehen edellisistä parisuhteista kuulla, että mikä niissä oli se syy esim eroamiseen ja millainen elämä hänellä on ollut ennenkuin me ollaan tutustuttu, kun olen hänen kanssa parisuhteessa, mutta minusta on liian aikaista avautua tuollaisista asioista ensitreffeillä.
        Mutta minusta kuulostaa hölmöltä jos toinen haukkuu eksäänsä kokoajan eri asioista. Vaikka siitä kun hän ei ikinä tiskejä koneeseen laittanut yms. Monesti kuulee, että juuri eronnut pari alkaa haukkua eksäänsä esim niin rumaksi, mutta juuri vähäaika sitten niin olivat käsikädessä ja lässyttivät toisilleen ja toinen oli niin "täydellinen".

• Wwu
        tähänsekaappi kirjoitti:

Helkutin hyvin sanottu. Ja edellisethän on edellisiä. Ei niistä kannata hermostua. Tuskin kukaan niistä jaksaa helkutin kauan vääntää...

Paitti jotkut Mieliviinit. 🖐👀👋
        .....................................................👅

• Sama juttu ärsyttää miehiäkin naisissa, luulen että kyse on enempi yksilöiden tavasta purkaa elämäänsä kuin sukupuolten välisistä eroista.

• Ehkäpä.

Taikka ma epäilen, että tuolla omasta elämästä kertomisella saatetaan hakea eräänlaista "läheisyyttä" ja "luottamusta". Kun avaudutaan omasta elämästä ja ehkäpä niistä aremmistakin asioista. Tavallaan osoitus, että "minä luotan sinuun" "olet tärkeä minulle, joten tunnen että voin kertoa sinulle niistä kipeämmistäkin asioista taikka nistä onnellisista asioista, joita elämässäni on ollut."

• pete_pjn kirjoitti:

Ehkäpä.

Taikka ma epäilen, että tuolla omasta elämästä kertomisella saatetaan hakea eräänlaista "läheisyyttä" ja "luottamusta". Kun avaudutaan omasta elämästä ja ehkäpä niistä aremmistakin asioista. Tavallaan osoitus, että "minä luotan sinuun" "olet tärkeä minulle, joten tunnen että voin kertoa sinulle niistä kipeämmistäkin asioista taikka nistä onnellisista asioista, joita elämässäni on ollut."

Se omista tunteista ja asioista purkautuminen kuuluu mun mielestä ensimmäisen parisuhteen sudenkuoppiin, sen jälkeen pitää tajuta että kaverit on se piiri josta haetaan tukea ja ymmärrystä jos sitä tarvii.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Se omista tunteista ja asioista purkautuminen kuuluu mun mielestä ensimmäisen parisuhteen sudenkuoppiin, sen jälkeen pitää tajuta että kaverit on se piiri josta haetaan tukea ja ymmärrystä jos sitä tarvii.

Eli ystävät ovat ystäviä ja ovat "lähempänä" ja "tuntevat sekä tietävät" sinut läheisemmin, kuin se jonka kanssa elät mahdollisesti 2-40 vuotta?

Miun mielestä tuo kuulostaa haurettavalta ja surulliseslta, jos sen rakkaan kumppanin kanssa ei pääse sellaiseen henkiseen läheisyyteen, että voipi keskustella tunteistaan ja männeestä elämästään avoimesti.

• pete_pjn kirjoitti:

Eli ystävät ovat ystäviä ja ovat "lähempänä" ja "tuntevat sekä tietävät" sinut läheisemmin, kuin se jonka kanssa elät mahdollisesti 2-40 vuotta?

Miun mielestä tuo kuulostaa haurettavalta ja surulliseslta, jos sen rakkaan kumppanin kanssa ei pääse sellaiseen henkiseen läheisyyteen, että voipi keskustella tunteistaan ja männeestä elämästään avoimesti.

*naurettavalta

• pete_pjn kirjoitti:

Tuo sinun ajatusmallisi olisi ideaali jos se voisi toimia, mutta käytännössä se ei toimi suurimmassa osassa suhteita eikä kaikissa asioissa.

Parisuhteessa kuuluu olla avoin toista kohtaan ja toisen pitää päästää liki, mutta kumppani ei voi olla jäteastia johon kipataan kaikki ongelmat. Parisuhteessa pitää toisaalta olla myös yksityiselämä joka on suljettu kumppanilta.

Tuo sinun ajatusmallisi olisi ideaali jos se voisi toimia, mutta käytännössä se ei toimi suurimmassa osassa suhteita eikä kaikissa asioissa.

Parisuhteessa kuuluu olla avoin toista kohtaan ja toisen pitää päästää liki, mutta kumppani ei voi olla jäteastia johon kipataan kaikki ongelmat. Parisuhteessa pitää toisaalta olla myös yksityiselämä joka on suljettu kumppanilta.

"Tuo sinun ajatusmallisi olisi ideaali jos se voisi toimia, mutta käytännössä se ei toimi suurimmassa osassa suhteita eikä kaikissa asioissa."

Mikä siinä on sellainen asia joka ei toimi? Pelätäänkö siinä että satutetaan toista kertomalla omista asioista? Pelätäänkö siinä toisen reaktiota ja sitä että toinen suuttuisi ja suhde loppuisi? Mikä?

"[...]mutta kumppani ei voi olla jäteastia johon kipataan kaikki ongelmat." Ei niin. Ja harva jaksaa tuollaisena "tunteiden jäteastiana" ollakaan, mutta mie tarkoitin myös niitä iloisia asioita huonojen asioiden kanssa.

"Parisuhteessa pitää toisaalta olla myös yksityiselämä joka on suljettu kumppanilta.
        "

Eli kärjistäen et tunne kumppania hyvin jonka kanssa asut ja jota mahdollisesti rakastat? Kuulostaa omituiselta.

Vähän samanlaisin sanankääntein puhutaan, että molemmilla pitäisi olla suhteessa "omaa aikaa ja omia juttuja", mutta tuo ei miun mielestäni sulje pois sitä etteikö niistäkin voisi kertoilla miten päivä mäni.

• pete_pjn kirjoitti:

"Tuo sinun ajatusmallisi olisi ideaali jos se voisi toimia, mutta käytännössä se ei toimi suurimmassa osassa suhteita eikä kaikissa asioissa."

Mikä siinä on sellainen asia joka ei toimi? Pelätäänkö siinä että satutetaan toista kertomalla omista asioista? Pelätäänkö siinä toisen reaktiota ja sitä että toinen suuttuisi ja suhde loppuisi? Mikä?

"[...]mutta kumppani ei voi olla jäteastia johon kipataan kaikki ongelmat." Ei niin. Ja harva jaksaa tuollaisena "tunteiden jäteastiana" ollakaan, mutta mie tarkoitin myös niitä iloisia asioita huonojen asioiden kanssa.

Naiset tuntuvat olevan miehiä fiksumpia näissä asioissa, heillä on parisuhteen lisäksi aina omat henkilökohtaiset ihmissuhteet joissa käsitellään "tyttöjen jutut".

Tuo olisi miehillekin hyvästä, tosin pitäisi käsitellä "poikien juttuja". Jos minun pitäisi kertoa suhteeseen alkavalle miehelle mielestäni tärkein neuvo parisuhteen rakentamista varten, niin se olisi se että panostakaa suhteen ohella myös omaan yksityiselämään.

• pete_pjn kirjoitti:

"Parisuhteessa pitää toisaalta olla myös yksityiselämä joka on suljettu kumppanilta.
        "

Eli kärjistäen et tunne kumppania hyvin jonka kanssa asut ja jota mahdollisesti rakastat? Kuulostaa omituiselta.

Vähän samanlaisin sanankääntein puhutaan, että molemmilla pitäisi olla suhteessa "omaa aikaa ja omia juttuja", mutta tuo ei miun mielestäni sulje pois sitä etteikö niistäkin voisi kertoilla miten päivä mäni.

Nämä on näitä asioita jotka jakavat mielipiteitä.. Itse olen aikalailla sinun kanssa samaa mieltä asioista.. Ainakin niiden kommenttien perusteella mitä olet nyt kirjoittanut.. ;P

Ei ole yllätys, että Perttillä on toisenlainen näkemys.. Ihmiset ovat erillaisia.. Voin sanoa jo valmiiksi, että vänkääminen on turhaa liian erillaisten yksilöiden kesken tässäkään asiassa.. ;P

Esim. jos vielä joskus itse suhteeseen lähtisin, niin en missään tapauksessa lähtisi siihen sellaisen yksilön kanssa joka on Pertin kanssa samoilla taajuuksilla tai samankaltainen.. Tuskin Pertti lähtisi itsekään itsensä kaltaisen yksilön kanssa suhteeseen vaan valitsisi mieluiten sellaisen, joka toimii niin kuin hän haluaa, mutta ei niin kuin hän itse toimii.. ;D

• pete_pjn kirjoitti:

"

Parisuhteessa pitäisi olla sellainen ulottuvuus kuin luottamus, kumppaniin tulisi uskaltaa luottaa vaikka sulla ei olisi 100 prosenttista kontrollia.

Kun me luemme lehdistä niitä hirmutekoja joita miehet tekevät naisilleen, niin suuressa osassa noista tilanne lähtee siitä että mies ei luota kumppaniin ja kumppani ei pysty vakuuttamaan toista omalla kertomuksellaan.

Lähtökohtaisesti sinun tulee kyetä luottamaan, eikä niin että toisen tulisi vakuuttaa sinut.

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Nämä on näitä asioita jotka jakavat mielipiteitä.. Itse olen aikalailla sinun kanssa samaa mieltä asioista.. Ainakin niiden kommenttien perusteella mitä olet nyt kirjoittanut.. ;P

Ei ole yllätys, että Perttillä on toisenlainen näkemys.. Ihmiset ovat erillaisia.. Voin sanoa jo valmiiksi, että vänkääminen on turhaa liian erillaisten yksilöiden kesken tässäkään asiassa.. ;P

Esim. jos vielä joskus itse suhteeseen lähtisin, niin en missään tapauksessa lähtisi siihen sellaisen yksilön kanssa joka on Pertin kanssa samoilla taajuuksilla tai samankaltainen.. Tuskin Pertti lähtisi itsekään itsensä kaltaisen yksilön kanssa suhteeseen vaan valitsisi mieluiten sellaisen, joka toimii niin kuin hän haluaa, mutta ei niin kuin hän itse toimii.. ;D

Minä en hyväksyisi missään olosuhteissa suhdetta jonka lähtökohta on täysi kontrolli, ja tuossa kaikkien asioiden julkipuhumisessa on tarkoitus vain ja ainoastaan kontrolloida.

Parisuhteessa pitäisi olla sellainen ulottuvuus kuin luottamus, kumppaniin tulisi uskaltaa luottaa vaikka sulla ei olisi 100 prosenttista kontrollia.

Kun me luemme lehdistä niitä hirmutekoja joita miehet tekevät naisilleen, niin suuressa osassa noista tilanne lähtee siitä että mies ei luota kumppaniin ja kumppani ei pysty vakuuttamaan toista omalla kertomuksellaan.

Lähtökohtaisesti sinun tulee kyetä luottamaan, eikä niin että toisen tulisi vakuuttaa sinut.

Niin ja kuinka luotettava sinä olitkaan omassa suhteessasi.. ;D

Luottamus ansaitaan ja vain luotettava voi luottamuksen ansaita.. ;P

Monet "ei luotettavat" yksilöt painottavat asiaa juuri noin kuin sinäkin.. Eli "vaaditaan" luottamusta/luottamus vaikka käytös ja teot eivät olisi sopusoinnussa "vaatimuksen" kanssa.. ;P

Mun mielestä olisi ihan hyvä, että jotkut vaan suhteilisivat reilusti niin, etteivät "vaadi" luottamusta, eivätkä myöskään tarjoa valheellista versiota siitä toiselle, jos/kun se ei ole kuitenkaan kuin pelkkää rihkamaa millä ei ole loppujen lopuksi mitään arvoa.. ;P

• Pahamies111

A. Palstamäki puhuu mielestäni asiaa. Onhan kaiken jakaminen ideaali tilanne, mutta luulen pidemmän parisuhteen kokeineille olevan melko selvää, että sen toteuttaminen käytännössä on melko hankalaa.

• Pahamies111 kirjoitti:

A. Palstamäki puhuu mielestäni asiaa. Onhan kaiken jakaminen ideaali tilanne, mutta luulen pidemmän parisuhteen kokeineille olevan melko selvää, että sen toteuttaminen käytännössä on melko hankalaa.

Mikä siitä tekee hankalan? Eikö uskalleta/haluta avautua? Onko se pelko seuraamuksista toisen tunteista ja niiden loukkaamisesta, vai mistä?

Niin ja kuinka luotettava sinä olitkaan omassa suhteessasi.. ;D

Luottamus ansaitaan ja vain luotettava voi luottamuksen ansaita.. ;P

Monet "ei luotettavat" yksilöt painottavat asiaa juuri noin kuin sinäkin.. Eli "vaaditaan" luottamusta/luottamus vaikka käytös ja teot eivät olisi sopusoinnussa "vaatimuksen" kanssa.. ;P

Mun mielestä olisi ihan hyvä, että jotkut vaan suhteilisivat reilusti niin, etteivät "vaadi" luottamusta, eivätkä myöskään tarjoa valheellista versiota siitä toiselle, jos/kun se ei ole kuitenkaan kuin pelkkää rihkamaa millä ei ole loppujen lopuksi mitään arvoa.. ;P

Sä olet käsittänyt asiani väärin, en tarjoa sinulle parisuhdetta kanssani vaan puhun suhteista yleisellä tasolla. Puhun suhteesta siitä näkökulmasta kuinka "lumihiutaleiden" tulisi kunnioittaa toisiaan suhteessa.

Minun mielestäni on huolestuttavaa että sinä perustelet suhteen kontrollimekanismien tarpeellisuutta jonkun ihmisen pettämisillä, sinähän myönnät suoraan että mielestäsi seurustelukumppanisi olisi syyllinen kunnes toisin todistetaan.

Minä en hyväksyisi missään olosuhteissa suhdetta jonka lähtökohta on täysi kontrolli, ja tuossa kaikkien asioiden julkipuhumisessa on tarkoitus vain ja ainoastaan kontrolloida.

En lähde sun kanssa vänkäämään.. ;P

Toivon toki, että jos joskus lähdet/pääset vielä suhteeseen (oli suhteen laatu mikä tahansa), niin toinen osapuoli olisi luontaisesti sinun kaltaisesi, eikä sellainen jota yrität/voit muovata haluamaksesi jne.. Eli nainen toimii niin kuin sinäkin toimit ja käyttäydyt jne. ihan luontaisesti.. Luulisi sinunkin sitä toivovan, jos näin ei ole, niin se herättää kysymysmerkkejä paljonkin.. ;P

• pete_pjn kirjoitti:

Mikä siitä tekee hankalan? Eikö uskalleta/haluta avautua? Onko se pelko seuraamuksista toisen tunteista ja niiden loukkaamisesta, vai mistä?

Ihmisen tarvetta omiin yksityisiin ajatuksiin ja tunteisiin on vaikeata kertoa ihmiselle joka on koko ikänsä vain odottanut sitä että pääsisi jakamaan asioita toisen kanssa.

Minä ja monet monet pitkissä suhteissa eläneet ihmiset olemme vain törmänneet tarpeeseen saada elämään oma erillinen lokero itseä varten. Tietenkään tuo lokero ei saa olla vastoin suhteen pelisääntöjä, mutta kumppani ei saa kontrolloida sitä vaan sen pitää toimia luottamuksella.

Sä olet käsittänyt asiani väärin, en tarjoa sinulle parisuhdetta kanssani vaan puhun suhteista yleisellä tasolla. Puhun suhteesta siitä näkökulmasta kuinka "lumihiutaleiden" tulisi kunnioittaa toisiaan suhteessa.

Minun mielestäni on huolestuttavaa että sinä perustelet suhteen kontrollimekanismien tarpeellisuutta jonkun ihmisen pettämisillä, sinähän myönnät suoraan että mielestäsi seurustelukumppanisi olisi syyllinen kunnes toisin todistetaan.

No homo.. Mä olen ainakin hetero.. ;D

Äläkä vääristele.. Mutta en vänkää sun kanssa.. Sanoin mitä sanoin ja tarkoitin mitä tarkoitin, eikä se vääristelemällä muuksi muutu.. ;P

Joillakin ei sanat ja teot ole sopusoinnussa keskenään ja sama pätee yleensä samoilla henkilöillä tähän luottamus asiaan.. Eli teot ja käytös ei ole linjassa ja sopusoinnussa heidän luottamus "vaateiden" kanssa.. ;P

Äläkä vääristele.. Mutta en vänkää sun kanssa.. Sanoin mitä sanoin ja tarkoitin mitä tarkoitin, eikä se vääristelemällä muuksi muutu.. ;P

Joillakin ei sanat ja teot ole sopusoinnussa keskenään ja sama pätee yleensä samoilla henkilöillä tähän luottamus asiaan.. Eli teot ja käytös ei ole linjassa ja sopusoinnussa heidän luottamus "vaateiden" kanssa.. ;P

En minä kyllä parisuhteessa koskaan kiinnittänyt huomiota exäni menemisiin, en koskaan kysynyt hänen menoistaan mutta olin valmis kuuntelemaan jos hän halusi puhua jostakin. Tältä osin olen elänyt kuten "opetan".

• Pahamies111
        pete_pjn kirjoitti:

Alun panosymbioosissa varmaan kaiken voi jakaa. Sitten tulee eriytymisvaihe ja huomataan toisen erilaisuus. Se on varmaan sellaista aaltoliikettä pidemmällä tähtäimellä läheisyyden ja etäisyyden välillä.

Mä ajattelen nykyään niin, että yritän katsoa vähän mitä nainen tekee ennen tuota symbioosivaihetta, koska luultavasti se tekee taas sitä tuon vaiheen jälkeen. Mulla onkin sattunut semmoisia naisia kohdalle, että tämä saattaa tulla ylikorostuneena.

• Miksi pitäisi etsiä uutta parisuhdetta erottuaan? Pitääkö sitä olla niin tyhmä, että kun on päässyt kunnialla siitä edellisestä eroon, niin pitäisi ottaa uudestaan uusi nainen riesaksi. Kaikki eivät ole syntyneet joku perhe-mode päällä, että vierellä pitäisi aina olla joku toinen, että kykenisi elämään.

• Tuosta samaa mieltä, itsekin erosin pääosin siksi etten viihtynyt parisuhteessa.

• Renessanssivelho

Nainenkin voi tuumia noin ja pitää jo alussa etäisyyttä. Järki ja tunteet. Tunteet ja järki.
        Ei mikään miesten yksinoikeus.

• A.Palstamäki

Tyypillisesti naiset lataa suoraan treffikumppanille mikä edellisessä ukossa ärsytti ja sitten perään katse jolla pyritään arvioimaan mureneeko mies kun tajuaa itsessään samoja piirteitä.

Tuollaiset naiset ovat jääneet omaan katkeruuteensa.

• eijaksakuunnella

Samaa kyllä voi sanoa naisista. Ensi viestillä naiset kertoo siitä miehestä joka petti ja hakkasi ja juopotteli joka viikonloppu että ei sitten halua juoppoa miestä enää. Eikö naiset tajua että jokainen mies ei ole juoppo tässä maassa, käykö naiset missään muualla etsimässä sitä miestä kuin baareista ja juottoloista. Ei varmaan käy.

• tiinaterapeutti

No minä en ole etsinyt miestä juottoloista kuin muutaman kerran, tai en silloinkaan etsinyt, vaan löytänyt vahingossa. Eipä nuo suhteet ole kovin pitkälle kantaneet kun on ollut "menneisyyden painolasti" miehillä mukana. En ymmärrä ihmisiä jotka piehtaroivat vuosikausia (oikeasti!) erotuskissa.

• mitä.vikaa

miksi ei mies saa puhua entisestä onko niin ettet kestä kuulla toisesta naisesta mitään tuletko musta sukkaiseksi eikö saisi olla elämää elättynä miksei voisi vain ottaa rennosti ja elää elämää vaikka on entistä elämää eletty joisi vaikka kahvia ja olisi vain tarviiko sitä heti hiiltyä jos mies puhuu vähän naisista niistähän kaikki miehet tykkää paitsi jos on joku korkea koulutettu bubbeli bi mies

• 8117

Niimpä. Tykkääthän sinäkin kovasti kuunnella, kun naisesi puhuu entisistä miehistään.

• Renessanssivelho

Minusta molemmilla on historiansa ja se pitää sietää. Arvostan niitä miehiä, jotka eivät säti exäänsä, vaikka ero olisi tehnyt miten kipeää vaan. Vertailu ei ole oikein eikä reilua, kummaltakaan. Mutta jos erokriisi on vielä päällä, ei uuden kumppanuuden yrittäminen välttämättä suju. Pätee mielestäni kumpaankin. Syyt eroihin kun voivat olla erilaiset. Ehkä energian tuhlaustta märehtiä niitä mainintaa enempää. Korrektikin saa olla aina.

• Mun mielestäni on melkein parempikin, että puhuu existä. Siitä tavasta puhua näkee aika hyvin millaisen tyypin kanssa on tekemisissä. Ja että kannattaako yleensäkään olla tekemisissä.

• ajatusleikkiä

Mun mielestä tuollainen avautuminen on arveluttavaa siksikin, ettei exän tai entisen parisuhteen asiat kuulu muille kuin asianosaisille pl. aika yleisellä tasolla olevat eron syyt. Ajattelisin heti, että tuo puhuu minun asioitani seuraavalle tai kenelle tahansa samalla tavalla.

Uudesta suhteestahan ei pitkään aikaan vielä tiedä, miten luotettava hän tosiasiassa on. Ystävä tai vaikka terapeutti on parempi kuuntelemaan nuo asiat kuin uusi kumppaniehdokas. Osoittaa siis huonoa harkintaa kaikin puolin.

Totta kai yrittäisin selvittää silti, mitä kaikkea uuden kumppanin elämässä on aiemmin tapahtunut. Liiallinen avautuminen existä johtaisi kumminkin siihen, että se mies läpäise "herrasmies-testiä", siis ei jatkoon.

• Nainen39vee

Ekoilla treffeillä lienee tarkoitus tutustua toiseen ihmiseen ja katsoa, kuinka hyvin tämän kanssa synkkaa. Ehkäpä se eksien ruotiminen ei ole ihan tuon tutustumisvaiheen juttu. Voihan sitä lyhyesti kertoa, että "erosin x vuotta kestäneestä suhteesta silloin-ja-silloin" tms, mutta ei sitä toista osapuolta ensisijaisesti kiinnosta ne eksät vaan se tyyppi, jonka kanssa on lähtenyt treffeille.

• meksi

Inhottavaa kuulla esim että "Mä vedin erikaa tukasta kun panin takaa" niinkuin eräs Sami R. tääällä kertoo

• Kun_ymmärtäis

Se miten on erottu ja miten sen jälkeen ollaan tultu juttuun on A ja O. Pystyn naisena kuuntelemaan mieheltä exästään, jos se ei ole haukkumista tai siitä entisestä elämästä unelmointia, kuinka ollaan perheenä on tehty sitä ja tätä, vaikka siitä olisi jo 10 vuotta aikaa ja lapset ovat jo aikuisia.

Itse olen huomannut, kuinka miehet eivät kestä sitä, että itselläni on hyvät välit exääni ja olemme silloin tällöin puheessa toistemme kanssa. En kuitenkaan puhu niistä asioita, ei ole tarvetta. Minulla on myös yksi erittäin raskas parisuhde, josta en halua keskustella, haluan painaa sen jonnekin pohjalle, mistä se ei enään vuosien jälkeen juuri tule mieleeni.

Jos et löydä vastaavanlaista kumppania, niin näistä asioista saa aikas mielenkiintoisia riitoja aikaiseksi.

• Huomaa jotenkin hyvin tässä(kin) ketjussa, miten sarja ja kevyt suhteilu, sekä siihen sopiva luonne/persoona vaikuttaa näihinkin asioihin, eli miten tälläisiin asioihin ja suhteiluun/suhteeseen ylipäätään suhtaudutaan.. ;P

Heppoista ja kevyttä.. Ei siinä mitään, mutta ainakin erillaisen yksilön kannattaa olla tarkkana, ettei käy huonosti ja ettei sitouta itseään liiaksi vääränlaisen yksilön kanssa.. ;P

• Eipä ole tuollaista ongelmaa, kun ei ole eksiä.

• Katoin tuota sun kuvaasi ja profiiliasi, niin ei voi kuin ihmetellä että miten tuo on mahdollista ettei ole ollut naisia? Jos nyt oikein ymmärsin. Kyllä noilla specseillä pitäisi saada.

• Fkemwkfmfsdlmfsmklsdf

Tuossa miehessä ei ole mitään naisten intresseille relevanttia, täysin massa-amis jonka naismenestys voi perustua vain supliikkiin jos sellaista on.

Realisaatio on tämä: Sinä arvioit miehiä kilpailijoina akselilla "hakkaisiko tuo tyyppi minut vai hakkaisinko minä sen?" eri variaatioineen, olkoon kyse kisasta habassa, nyrkkitaidossa, masseissa, kledjuissa tai auton ratissa keijoilusta. Perusmies mittaa toista miestä mies-mittareilla ja jos mittari näyttää huimia lukemia niin mies toteaa että "sinun täytyy olla naisten kanssa saatanan menestynyt!".

Mistä ihmeestä tuo johtopäätös tulee? Mikä aivovamma saa miehen tekemään sellaisen johtopäätöksen? Se on EPÄLOOGISTA.

Loogista on se että testosteroninkäryinen mittelö eri muodossaan on naisille jokseenkin irrelevanttia koska ylläripylläri naiset eivät ole miehiä. Tai jos se on relevanttia niin ainakaan minua ei kiinnosta paskankaan vertaa sellainen nainen. Kuvitelkaapa nyt se leidi mittailemaan autojen vanteiden kokoa mittanauhan kanssa, vannekisassa leveimmät nakkiripustimet saavat pimun kyytiin ja jatkoille. Niinkö se menee?

No ei mene. Ja jos menee niin en edes halua osallistua kisaan jossa on sellainen palkinto.

Konfiguroikaa nyt saatana aivonne välillä oikein. 95% mieheydestä on pelleilyä joka on täysin irrelevanttia naisen saamista ajatellen. Miehinen pelleily on kivaa miesnäkökulmasta ja se on sen jutun pointti, miespelleily on viihdyttävää, mukavaa ja rentoa - mutta se ei ole mittari jota voi soveltaa naisensaantiin millään tavalla. Suoraansanottuna "mieskisailu" on pohjimmiltaan enemmän homoeroottista kuin heteromeinkiä - nimittäin toiminnan taso suuntautuu oman sukupuolen viehätyksen kohteisiin ja omalle sukupuolelle kohdennettuihin asioihin.

• 164cmMies kirjoitti:

Katoin tuota sun kuvaasi ja profiiliasi, niin ei voi kuin ihmetellä että miten tuo on mahdollista ettei ole ollut naisia? Jos nyt oikein ymmärsin. Kyllä noilla specseillä pitäisi saada.

Pitäisi naisilta kysyä miksi eivät kiinnostu.

• Pillujen--asiantuntija

Ei varmaan ole naiset rehellisimpiä jos kerrotaan syrjähyhyistä koska naisen aiheuttaa syrjähyppyjä enemmään kuin muut.

• Fwefmsdfdmfkdsfmklsdf

Huomaa tämä:

Mies on looginen olento.

Jos suhde on mennyt poikki siinä täytyy olla vika, siis suhteessa.

Koska suhde koostuu kahdesta osasta, miehestä - ja hänen exästään - on vika jommassa kummassa näistä.

Haluaako mies esitellä itsensä viallisena? No ei tietenkään.

Tällöin exän on oltava viallinen.

Vähän värikynää ja exästä on taiottu varsinainen noita-akka. Huhhuh mikä hirviö. Exää voidaan värittää räikeästi koska hän on exä. Samalla tehdään palvelus seuraavalle naiselle ja osoitetaan että exä ei ole ongelma, eihän mies hirviön kanssa halua olla.

Näin mies on selittänyt miksi hän on ei-viallinen ja miksi suhde päättyi exän kanssa ja miksi suhde uuteen on mahdollinen ja toivottava.

Loogista. Eikö? Kaikki voittavat.

Ja tämä ei ole vitsi, vaan tämä on ihan totisinta totta. Tämä on miesaivon looginen luonteva toimintatapa.

• yxnaine

Väärä toimintatapa ainakin minun kohdallani.
        Ensimmäinen ajatukseni nimittäin olisi: "Hän tulee siis puhumaan minustakin tuohon sävyyn". Ei jatkoon.

• FKHFdgjlgrhkg

Pidät siis itseäsi lähtökohtaisesti exänä? ... ovatko suhteesi kenties ns helposti kariutuvia?

Minulle on aivan sama mitä exät minusta puhuvat - heidän suosiossaan oleminen ei ole tarpeen ja heitä ensisijaisesti kuuntelevat eivät ole vaivan arvoisia kuitenkaan. Ainoa joka on potentiaalinen kumppanina on joku joka antaa minulle "benefit of doubt" eli pitää mahdollisena että ex puhuu paskaa.

Millaisia kumppaneita te naiset oikein haalitte? Sellaisia jotka kuuntelevat exiänne mutteivät teitä?

• yxnaine
        FKHFdgjlgrhkg kirjoitti:

Pidät siis itseäsi lähtökohtaisesti exänä? ... ovatko suhteesi kenties ns helposti kariutuvia?

Minulle on aivan sama mitä exät minusta puhuvat - heidän suosiossaan oleminen ei ole tarpeen ja heitä ensisijaisesti kuuntelevat eivät ole vaivan arvoisia kuitenkaan. Ainoa joka on potentiaalinen kumppanina on joku joka antaa minulle "benefit of doubt" eli pitää mahdollisena että ex puhuu paskaa.

Millaisia kumppaneita te naiset oikein haalitte? Sellaisia jotka kuuntelevat exiänne mutteivät teitä?

"Pidät siis itseäsi lähtökohtaisesti exänä?"

Ei, vaan totean että mies sälyttää vikoja ja vääryyksiä muiden harteille. Tämä voi olla ok, jos noita-akkatarina on uskottava. Silloin miehen tunteenpurkauksille on ihan hyvä syy.

Jos tarina on kuitenkin naurettavan ylenpalttinen tai miehen turinoista saa kuvan, että hän on pahojen naisdemonien tai ylipäätään demonisoitujen ihmisten ympäröimä, niin sellaiset ankeuttajat paree kiertää kaukaa. Sellainen mies syyttäisi kaikista vastoinkäymisistään minua siinä missä ketä tahansa muutakin läheistään.

• yxnaine kirjoitti:

"Pidät siis itseäsi lähtökohtaisesti exänä?"

Ei, vaan totean että mies sälyttää vikoja ja vääryyksiä muiden harteille. Tämä voi olla ok, jos noita-akkatarina on uskottava. Silloin miehen tunteenpurkauksille on ihan hyvä syy.

Jos tarina on kuitenkin naurettavan ylenpalttinen tai miehen turinoista saa kuvan, että hän on pahojen naisdemonien tai ylipäätään demonisoitujen ihmisten ympäröimä, niin sellaiset ankeuttajat paree kiertää kaukaa. Sellainen mies syyttäisi kaikista vastoinkäymisistään minua siinä missä ketä tahansa muutakin läheistään.

Mun on tosi vaikea uskoa että exän syyttäminen kaikesta olisi jotenkin erityisesti miesten ongelma, eiköhän tuo syyllistyminen ole enemmän persoona- kuin sukupuolikysymys.

• yxnaine
        A.Palstamäki kirjoitti:

Mun on tosi vaikea uskoa että exän syyttäminen kaikesta olisi jotenkin erityisesti miesten ongelma, eiköhän tuo syyllistyminen ole enemmän persoona- kuin sukupuolikysymys.

En seurustele naisten kanssa. Siksi miesten noita-akkapuheilla on hintsusti enemmän painoarvoa sitä sängynjakajaa etsiessä.

• yxnaine kirjoitti:

En seurustele naisten kanssa. Siksi miesten noita-akkapuheilla on hintsusti enemmän painoarvoa sitä sängynjakajaa etsiessä.

Oletko treffaillut paljon miehiä jotka puhuvat existään pahaa ihan häiriöksi asti?

• Renessanssivelho
        A.Palstamäki kirjoitti:

Komppaan. Olen tavannut ihan fiksuja eronneita miehiä. Ajattelen näin, että jos ei lähde mollaamaan exää, arvostaa omaa elämäänsä kaikkien kokemusten kautta. Sitten olen sitä mieltä, että eroon vaikuttavat molemmat, melkein aina. Vika? Kenen? Mikä?

• yxnaine
        A.Palstamäki kirjoitti:

Oletko treffaillut paljon miehiä jotka puhuvat existään pahaa ihan häiriöksi asti?

En. Pointtisi oli?

• yxnaine kirjoitti:

En. Pointtisi oli?

Ei se exien haukkuminen ole välttämättä pelkästään miesten ongelma enkä toisaalta usko että se olisi kovinkaan yleistä.

• suhde4v

Parempi kertoa ne viat ex suhteista heti siinä ennen kun muuttaa yhteen. Kun tapaili nykyistä tyttöystöävääni niin se kertoi jo heti toisilla treffeillä mikä meni vikaan sen ekan miehensä kanssa. Minä vaan kuuntelin huojentuneena että siinäpäs tosi avoin nainen joka tietää mitä haluaa mieheltä. Sitten olikin jo helppo muuttaa yhteen ja nyt ollaan oltu jo 4 vuotta saman katon alla. Puhuminen onkin se juttu miks suhde toimii, jos joku asia vaivaa niin pitää sanoa siitä ettei se jää vaivaamaan.

• Sivusta.seuraava.mies

No voi voi !!! teillä on jäänyt levy päälle jokaisella ! kuten aloittajallakin.
      Ettekö voi asioissa mennä eteenpäin? jankkaatte keskenänne samaa asiaa loputtomiin. Kuten muissakin juttu keskusteluissa jankataan samaa asiaa satoja vuoropuheluita myöten.
      Ilmeisesti aloittajakin on sortunut "otsikon" kaltaiseen keskusteluun omassa elämän tilanteessa.
      Poikamiehenä on kiva lueskella tällaisia juttuja ;D .

• ElämänKevätMeniJo

PRM jauhaa niistä kaikista 40 exästään eli panoistaan. Ja ei siinä vielä kaikki!! Lisäksi säätytöistä ynnä muista musavideon seksinaisista!

Jaa missähän se vika oli ettei parisuhteet kestä? Hä!???

• Tämäpäsullem

Eikö juuri sillä säälillä pillua saa? Pitää se pystyä perustelemaan miksi suhdetta hakee ja miksi on ollut niin huonossa suhteessa. Tulee se tunne kun molemmat törmänneet aikaisemmin paskaan josta eroon pitää päästä. Mistä moinen kuvitus tulee? Eikö naiset ymmärrä miestä paremmin ja herkeävät antamaan helpommin kun kertoo ex tai on jättämässä juuri. Tunteettomuus vaivannut vuosia. Ja kavereita ollaan. Joten saa sen tunteen toiseen kytkemään paremmin kun yhteisiä tunteita ym.

• Just noin, jos kaikki paska entisestä suhteesta kaadetaan heti niskaan, ei jatkolle mahdollisuuksia. Minullekin käynyt niin, että katkera äijä sättii koko ajan entistä vaimoaan, mutta itsessä ei kuulemma mitään vikaa. Samaan syyllistyvät takuulla molemmat sukupuolet, mutta naisena on minulla kokemuksia vain miehistä, joten miesten ei pidä tästä hikeä ottaa. Jos ei ole päässyt entisestä yli, ei pidä yrittää uutta aloittaa. Jos pidemmälle päästään, on selvä että entistä elämääkin avataan uudelle kumppanille, mutta ei sättimällä entistä kumppania.

• Pillujen--asiantuntija

Aloittaja on jännämiehiä tapaillut ja nussinut. Nehän valehtelee että naisen vika kun mies hakkasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      135
      7455
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4492
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      56
      3510
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      510
      3275
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2164
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1813
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      24
      1799
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe