Rosacea

Punanenä

Onko kellään Rosaceasta kärsivällä kokemusta KTP-laserista tai Photodermistä. Entä onko hyviä voiteita tiedossa?

10

1817

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen punanenä.

      Kokemusta on laserista. Ei auttanu mitään. Kävin viime keväänä 2 kertaa. Lääkäri sano että iho voi hoidon jälkeen punottaa viikon verran entistä pahemmin, tai jopa muuttua mustaks. Mitään tällasta ei onneks tapahtunu, mutta myöskään mitään parannusta ei tapahtunu.

      Oon kokeillu varmaan kymmentä eri voidetta, osa lääkäreiden reseptillä antamaa ja osa ei. Jossain kauneus&terveys-messuilla myytiin BioN-nimistä tuotesarjaa (tarkemmin: puhdistusaineena "Bion Bacteriostat Cleanser" ja varsinaisena hoitotuotteena "Acne Inhibiting Gel"), jonka mainostettiin tehoavan rosaceaan. Vaikutti TVShop-tuotteelta, mutta ostin silti. Ja täytyy kyllä sanoa että se on tehonnu tähän Rosaceaan paremmin ku mikään muu aine jota oon kokeillu. Punotukseen ei tehoa niinkään hyvin, mutta hävittää näppylät ja tekee ihosta normaalin oloisen. Ja kyllä se sitä punasuuttakin vähän ainakin mulla hävitti.
      Mutta Rosaceahan on ailahtelevaa laatua, joten sillon kun se sattuu pahalle päälle niin ei edes BioN auta, vaan se on menoa viikoks tai pariks.

      Viime viikolla pistin tilaukseen Rosacea LTD-nimisen hoitoaineen. Luin jotain jenkkiläisiä keskusteluja, joissa monet oli sanonu että se tehoaa erittäin hyvin. Saattaa olla että on jotain kusetusta, mutta saattaa myös olla totta. No kuitenkin, hinta ei ollu ees niin paha. Vuoden tuotteet sai vajaalla 70 €urolla. Nyt vaan odotan että paketti saapuu perille.
      Voin vaikka kirjotella tänne raportin joskus kun oon käyttäny sitä muutaman viikon.

      Rosacea LTD:n kotisivut:
      www.rosacea-ltd.com

      • punanenä

        Mulla ei tule näppyjä, on vaan hilseilyä ja verisuonia näkyy ja nenä punottaa sillon tällön muutenkin. Käytän Rosazol-voidetta tällä hetkellä ja ajattelin käydä ne couperosa suonet poltattamassa. Oliko sinulla yhtään niitä suonia,ja nekö ei siis poistuneet? Missä hoitopaikassa kävit ja mikä hoito se oli? Ilmeisesti Photderm koska sanoit että uhattiin nenän mustumisella. Mun kosmetologi sanoi että on Mehiläinen Hesassa jossa saa niitä Photoderm hoitoja ja Sairaala-Laserissa KTP-laserhoitoa. Olen yrittänyt selvittää kumpi olis mun tapauksessa parempi mutta huonolla menestyksellä.


      • Hoidoista
        punanenä kirjoitti:

        Mulla ei tule näppyjä, on vaan hilseilyä ja verisuonia näkyy ja nenä punottaa sillon tällön muutenkin. Käytän Rosazol-voidetta tällä hetkellä ja ajattelin käydä ne couperosa suonet poltattamassa. Oliko sinulla yhtään niitä suonia,ja nekö ei siis poistuneet? Missä hoitopaikassa kävit ja mikä hoito se oli? Ilmeisesti Photderm koska sanoit että uhattiin nenän mustumisella. Mun kosmetologi sanoi että on Mehiläinen Hesassa jossa saa niitä Photoderm hoitoja ja Sairaala-Laserissa KTP-laserhoitoa. Olen yrittänyt selvittää kumpi olis mun tapauksessa parempi mutta huonolla menestyksellä.

        Minä olen ymmärtänyt, että laser on tehokkaampi. Photoderm ei kai varsinaisesti poista verisuonia, vaan vahvistaa ihoa niin, ettei ne näy niin hyvin. Laserhoito vaatii kai ainakin 2 kertaa ja se on aika hintavaa.. tosin Helsingissä se on huomattavasti halvempaa kuin Pohjois-Suomessa, jossa itse asun.

        En kärsi rosaceasta, mutta lievästä couperosasta kyllä ja olen sähköpostitse kysellyt joskus noista hoidoista paikoista, joissa niitä tehdään. Käsittääkseni Photodermia käyttävät myös kosmetogit ja sillä poistetaan pääasiassa karvoja. Ellen ole sitten sotkenut asiaa johonkin muuhun..
        Toivottavasti tästä oli jotain apua.


      • njik
        Hoidoista kirjoitti:

        Minä olen ymmärtänyt, että laser on tehokkaampi. Photoderm ei kai varsinaisesti poista verisuonia, vaan vahvistaa ihoa niin, ettei ne näy niin hyvin. Laserhoito vaatii kai ainakin 2 kertaa ja se on aika hintavaa.. tosin Helsingissä se on huomattavasti halvempaa kuin Pohjois-Suomessa, jossa itse asun.

        En kärsi rosaceasta, mutta lievästä couperosasta kyllä ja olen sähköpostitse kysellyt joskus noista hoidoista paikoista, joissa niitä tehdään. Käsittääkseni Photodermia käyttävät myös kosmetogit ja sillä poistetaan pääasiassa karvoja. Ellen ole sitten sotkenut asiaa johonkin muuhun..
        Toivottavasti tästä oli jotain apua.

        Photodermiä saa vain ja ainoastaan Mehiläisessä Helsingissä!
        Jos on kokemuksia, kertokaa, itseänikin kiinnostaa.


      • Nimetön
        njik kirjoitti:

        Photodermiä saa vain ja ainoastaan Mehiläisessä Helsingissä!
        Jos on kokemuksia, kertokaa, itseänikin kiinnostaa.

        Moi, mä kärsin pitkään punottavista verisuonista
        nenänpinnalla ja sitten kuulin KTP-laserhoidosta
        3 kertaa olen käynyt, ekahoito testi, josta
        joutuu maksamaan taval. lääkärin taksan.
        Vielä täytyis käydä kerran niin nenä olis valkoinen, olen tyytyväinen, vaikka maksaakin paljon.
        Vielä tiedoksi, että ihon pitää punottaa ja tulla
        sitä tummaa karstaa, siinä on ne verisuonet jotka
        on poltettu, iho vaalenee nopeasti, mutt tulevana
        viikonloppuna ei huvita lähtee bilettää :))


      • Toinen punanenä
        punanenä kirjoitti:

        Mulla ei tule näppyjä, on vaan hilseilyä ja verisuonia näkyy ja nenä punottaa sillon tällön muutenkin. Käytän Rosazol-voidetta tällä hetkellä ja ajattelin käydä ne couperosa suonet poltattamassa. Oliko sinulla yhtään niitä suonia,ja nekö ei siis poistuneet? Missä hoitopaikassa kävit ja mikä hoito se oli? Ilmeisesti Photderm koska sanoit että uhattiin nenän mustumisella. Mun kosmetologi sanoi että on Mehiläinen Hesassa jossa saa niitä Photoderm hoitoja ja Sairaala-Laserissa KTP-laserhoitoa. Olen yrittänyt selvittää kumpi olis mun tapauksessa parempi mutta huonolla menestyksellä.

        Kävin siellä Mehiläisessä (Helsingissä), eli vissiin se sitten oli se Photoderm. No mutta kirjottelen sitten tänne siitä Rosacea LTD:n vaikutuksesta. Pitäis tulla paketti postissa parin viikon kuluessa.


      • ktp-hoidosta kiinnostunut
        Nimetön kirjoitti:

        Moi, mä kärsin pitkään punottavista verisuonista
        nenänpinnalla ja sitten kuulin KTP-laserhoidosta
        3 kertaa olen käynyt, ekahoito testi, josta
        joutuu maksamaan taval. lääkärin taksan.
        Vielä täytyis käydä kerran niin nenä olis valkoinen, olen tyytyväinen, vaikka maksaakin paljon.
        Vielä tiedoksi, että ihon pitää punottaa ja tulla
        sitä tummaa karstaa, siinä on ne verisuonet jotka
        on poltettu, iho vaalenee nopeasti, mutt tulevana
        viikonloppuna ei huvita lähtee bilettää :))

        Kävitkö Sairaala-Laserissa siinä ktp-laserissa vai missä? Kerro vähän tarkemmin hoidosta? Paljonko maksoi ja kauanko kesti?


      • ktp:ta mullekin?
        Nimetön kirjoitti:

        Moi, mä kärsin pitkään punottavista verisuonista
        nenänpinnalla ja sitten kuulin KTP-laserhoidosta
        3 kertaa olen käynyt, ekahoito testi, josta
        joutuu maksamaan taval. lääkärin taksan.
        Vielä täytyis käydä kerran niin nenä olis valkoinen, olen tyytyväinen, vaikka maksaakin paljon.
        Vielä tiedoksi, että ihon pitää punottaa ja tulla
        sitä tummaa karstaa, siinä on ne verisuonet jotka
        on poltettu, iho vaalenee nopeasti, mutt tulevana
        viikonloppuna ei huvita lähtee bilettää :))

        Siis mitä kukin hoitokerta sinulle maksoi ktp:ssa? Olet siis tyytyväinen tulokseen? Oliko sinulla paljon niitä poltettavia suonia näkyvissä? Soitin Laseriin kysyäkseni juuri siitä montako kertaa hoitoa pitäis ottaa. Tietty riippuu paljonko poltettavaa riittää. Ihotauti lääkäri määritteli että suoneni johtuvat Rosaceasta. Tiedä sitten koska naamani ei näytä kyllä samalta kuin netissä olevat kuvat taudista. Nenän iho karstottuu varsinkin nenänpielistä ja hilsehtii ja punottaa kuumassa ja kylmässä. Haluaisin tosiaan päästä eroon ainakin noista näkyvistä suonista. Olisin tosi iloinen jos kertoisit vähän seikkaperäisemmin omasta tapauksestasi. Kauanko hoidon jälkeen kesti paraneminen ja kehtasitko näyttäytyä missään hoidon jälkeisenä päivänä? Voikohan mennä töihin, saako jäljet meikillä piiloon?


      • Punanenä
        Nimetön kirjoitti:

        Moi, mä kärsin pitkään punottavista verisuonista
        nenänpinnalla ja sitten kuulin KTP-laserhoidosta
        3 kertaa olen käynyt, ekahoito testi, josta
        joutuu maksamaan taval. lääkärin taksan.
        Vielä täytyis käydä kerran niin nenä olis valkoinen, olen tyytyväinen, vaikka maksaakin paljon.
        Vielä tiedoksi, että ihon pitää punottaa ja tulla
        sitä tummaa karstaa, siinä on ne verisuonet jotka
        on poltettu, iho vaalenee nopeasti, mutt tulevana
        viikonloppuna ei huvita lähtee bilettää :))

        Kirjoitit täällä keväällä että KTP-laser on auttanut kohdallasi. Oletko vieläkin sitä samaa mieltä ja montako käyntikertaa se vaati? Paljonko ekalla kokeilukerralla auttoi? Oliko sulla kovin pahoja ja paksuja ne suonikuviot? Oliko sitä punotusta kuinka laajalla alueella? Yritän tässä kartottaa omaa tapaustani kun on toi nenä ainut paikka missä kuvioita on ja olen jo varannut hoitoajankin KTP:hen. Hirvittää aivan vietävästi! Sattuiko kovasti?


      • njik kirjoitti:

        Photodermiä saa vain ja ainoastaan Mehiläisessä Helsingissä!
        Jos on kokemuksia, kertokaa, itseänikin kiinnostaa.

        Photoderm hoitoa saa myös Turun Mehiläisessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe