Haluaisin viettää sapattia

Lopunajanjäännös

Kertoisitteko mihin kelloaikaan alkaa sapatti ja milloin se loppuu?
Saako sapattina syödä aamiaiseksi kinkkuvoileipää ja juoda kahvia, entäs harrastaa seksiä yksin tai yhdessä?

31

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pastori.Turusta

Sapattina saa tehdä hyvää, eli naida vaikka naapurin rouvaa, jos oma ei anna. Kysy vaikka seurakuntasi pastorilta, joka tilaisuuden tullen sapattimatkoillaan kyllä panee muitakin akkoja kuin omaansa.

• pyhpyhjapyhyhpyhjapyh

Olet läpimätä valehtelija. Adventisti et ole ollenkaan, etkä varsinkaan pastori.

• Sapatin.pamaus
      • Hienoaamerikkalaista

Amerikasta tulee kellonajat sapatinvietolle ja myös sapattikouluvihkoset.

• illasta-iltaan

Monet viettää sapattia Israelin auringonlaskusta auringonlaskuun. Monet suomalaiset viettävät sitä klo 18.00-18.00.

• näin.näen

Tämä kyllä on kaikkein järkevin näkemys !

• gibore

laitta googlessa ---JEWISH CALENDAR--sillä saat joka,päivästä tarkat,ajat rukouksilla,,
      eri lais,,juhlapäivista,,sabatista y.m. ihan kaikesta ,,,minuutin,tarka,,
      KOL ,T ve SHALOM,lecha.

• Ajanmuuttamisesta

Veivikauloille.....
      Adventistit ovat muuttaneet ajan ja veivailevat kelloja.

• Tätä.on.adventismi

Adventismi on minttujen ja tillien kanssa puuhastelua. Ulkokultaista touhua.

• kuka.komentaa

Seuraavan kerran käännetään kellon viisareita taaksepäin. Kaikki kääntävät viisarinsa kelloissaan täällä Suomessa ainakin.

• Yksi-usko

Minä ostan joka vuosi sen vanhan keltaisen pienen Ajaston almanakan. Siinä on mainittu tarkasti auringonnousu- ja laskuajat (Helsingissä, Jyväskylässä, Oulussa, Sodankylässä ja Utsjoella). :)

• sydämen.paikasta

Aloittajan on ensin jätettävä se muotomeno pois, eli alkaa tekemään sitä ja tätä ollakseen jotain.
      Sanan kuuloon voi tulla, mutta tärkein on sydämen avoin - kirjoituksiin nähden ja kysyä sitä, mitä Pyhä Henki opettaa ja tehdä niin.
      OPPIA näkemään ristin sanoman omalle sydämelle.
      Sillä ilman JUMALAN rakkautta sydämessä kaikki muu on turhaa, vaikka päällään seisoisi ja ruoskisi lihaansa. Se ei mitään hyödytä.

Jokainen meistä tulemme JUMALAN tuomioistuimen eteen ja jokaisesta sanastammekin teemme tilin. Näin se on on.

Jumalan rakkaus - osoittaa Hänen tahtonsa sydämessä, mitä tehdään ja kuinka.

• 100täysillä

Mites se olikaan, että usko ilman tekoja on kuollutta. Eli jos en pidä tiukasti hampaat irvessä sapattia( viittaan käskyihin) ei peri taivasten valtakuntaa, katsos on kuuliaisuuskysymys tämä pelastuskysymys, vai mitä ajattelet?

• sydämen.paikasta

Kuuliaisuus on rakkauden kautta vaikuttava teko. Siihen johtaa armonkäsittäminen, kun tätä ristiä katsoo Pyhän Hengen johdolla.
        Rististä ymmärtää oman teon, ja uhrissa sijaisen, käsittää rakkauden, ja rakkaudessa jakaa Jumalan tahdon sydämessään. Siinä ei sapatti näin tule hampaitten kiristykseksi, vaan näyksi siitä, että kaikki on Jumalan työtä ja lepoa. Tätä ajattelen.

• Latopakolaiset

Kysy joltain viljelijältä ne on asiantuntijoita kun viettävät sapatti 8-9kuukautta vuodessa

• Tukea.tyhjästä

Eräskin suuren hissiyrityksen johtaja saa vuosittain 2,5 miljoonaa euroa maataloustukea, vaikka ei tuota mitään suurilla pelto-alueillaan. Hän saa tukia siksi, että ei viljele.
        EU:n ihmeet Kepun kannattajille.

• Voisit alkaa viettämään sapattia vaikka heti. Ruokaa ei tarvitse syödä ollenkaan sillä jumala suojelee sinua. Seksin harrastaminen nautinto mielessä on tietysti erittäin vakava synti joten joudut nyt valitettavasti helvettiin vaikka miten rukoilisit ja anoisit anteeksi anto.

• Jahven.tavat

Uskovainen jos edes ajattelee seksiä, on helvetin oma. Pelkkä ajatus siis riittää.
      Tiukkapipo-Jahve sieltä taivaasta tiirailee, että kävikö mielessä. Jos kävi, niin tulta sukukalleuksille.

• äläpä.valhettele

Sinähän pilkkaat Jahvea.
        Mutta, jos tarkoituksesi on vehkeitäs laittaa jokaiseen ovenrakoon, niin eihän se käy. Siksi rajoitetaan asioita.

• satujumalat

Kuinka voin pilkata satuolentoa?
        Jahve on erään paimentolaisheimon aikoinaan palvelemista monista satujumalista.

• kolme-enkeliä
        satujumalat kirjoitti:

Kuinka voin pilkata satuolentoa?
        Jahve on erään paimentolaisheimon aikoinaan palvelemista monista satujumalista.

Hahhaa, kyllä sinä vielä tulet näkemään Jumalan, jota et silloin enää pidä satuolentona, vaan kauhusta lankeat kuolleena hänen kirkkautensa voimasta.

• Yksi-usko

Aloittajalle.

Alä viitsi puhua tuollaista pilkkaa. Joudut siitä tuomiolle viimeisenä päivänä, kun Jeesus saapuu Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana. Pyydä Jumalalta anteeksi, jos Hän sinut vielä armahtaisi.

• Pyplooni

-Alä viitsi puhua tuollaista pilkkaa. Joudut siitä tuomiolle viimeisenä päivänä, kun Jeesus saapuu Kunnian Kuninkaana ja Herrain Herrana. Pyydä Jumalalta anteeksi, jos Hän sinut vielä armahtaisi.

Mun mielestä ainakin Jeesus ja vaikka sitten Jahvekin saisi pyytää anteeksi Raamatun juttuja, joilla ihmisiä on jallitettu turhan pitkään. Tai siis ainakin mun Raamattu kertoo Jeesuksen luvanneen palata aikana, jolloin tuon lupauksen kuulleista kaikki eivät olleet vielä kuolleet. Lisäksi ensimmäisellä vuosisadalla elettiin lopun aikaa ja Paavali kertoi asiaa saarnatun kaiken taivaan alla. Ilmestyskirjan pian ei voinut olla tuon ajan kuulijoille vähintään 2000 vuotta.

• alklop

6-6

• Yksi_usko

Ei ole kuitenkaan 666, vaikka onkin muunneltu mikä muunneltu. Itse vietän auringon laskusta auringon laskuun.

• Cycl0ne

1. Kertoisitteko mihin kelloaikaan alkaa sapatti ja milloin se loppuu?
      - On kaksi koulukuntaa adventismissa. Toisen mukaan sapatti alkaa auringonlaskusta ja myös päättyy siihen. Tämä on ongelma etenkin Pohjois-Suomessa jossa talvella sapatti voi alkaa klo 14.00. Toinen koulukunta sanoo että ilta on keskeinen määrite sapatin alkamisessa, ja ilta alkaa n. klo 18.00-18.30.

2. Saako sapattina syödä aamiaiseksi kinkkuvoileipää ja juoda kahvia, entäs harrastaa seksiä yksin tai yhdessä?
      - Adventisti ei käytä kinkkua tai kahvia. Seksiä voi harrastaa yhdessä.

• 1234567---

Sapatti illasta-iltaan klo 18.00 auringosta riippumatta. En seuraa aurinkoa sapatin alkamisen ajankohdaksi.

• MooseksenLaintauluista

Mihin sapattilahkoon kannattaa liittyä jonka Jeesus kehoitaa meuhkaaman sapatista ja sapatilla (kehuen omaa sapattipyhyyttään)?

Onko pakko uskoa että sapatti olisi sinetti ja sapattikäsky Mooseksen laintauluissa loistaisi kirkkaimpana Taivaassa Ellen Whiten profetaallisen näyn mukaisesti?

Olen vilpittömästi kiinnostunut sapatista ja helvetistä.

• Cycl0ne

Se että sapatti on sinetti ei ole adventistien keksimä juttu vaan Herran. Katso vaikka mitä Hesekiel 20:12 toteaa (eli Herra on puhujana) "Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät."

Kun tutkit sapattia lähemmin tulet huomaamaan miten nerokas asia se on. Päädytkö samanlaisiin tuloksiin kuin Ellen White on toissijainen asia mutta uskon että hänkin oivalsi sapatin tärkeyden. Sapatti ei ole vain jonkun pienen ryhmän juttu mutta kaikille annettu keino vapauteen.

• Tutkittu.ja.hutkittu
        Cycl0ne kirjoitti:

Se että sapatti on sinetti ei ole adventistien keksimä juttu vaan Herran. Katso vaikka mitä Hesekiel 20:12 toteaa (eli Herra on puhujana) "Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät."

Kun tutkit sapattia lähemmin tulet huomaamaan miten nerokas asia se on. Päädytkö samanlaisiin tuloksiin kuin Ellen White on toissijainen asia mutta uskon että hänkin oivalsi sapatin tärkeyden. Sapatti ei ole vain jonkun pienen ryhmän juttu mutta kaikille annettu keino vapauteen.

Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että sapatti on sinetti? Olen lukenut Raamatun läpi yli 100 kertaa ja sellaista Raamatun kohtaa ei vain ole.

Se, että sapatti OLI merkkinä siitä, että juutalaiset palvoivat Jahvea, yhtä monista palvelemistaan jumalista, ei todista sapatista yhtään mitään, ei edes sitä, mikä viikon päivä sapatti olisi aikoinaan voinut olla, koska juutalainen kalenteri on aivan eri mitä meidän aikamme kalenteri on.

On siis syytä adventistienkin lopettaa paskanjauhaminen ja keskittyä siihen pastoreidensa helpon elämän ja amerikkalaisen lahkon rahoittamiseen.

• Cycl0ne

Hesekiel 20:12 sanoo että sapatti on/oli sinetti (σημεῖον). Samaa sanaa käytetään UT:ssa monessa kohden, näette merkkejä, taivaalla ilmestyi lohikäärmeen merkki...

Yllättävää on että Efesolaisten 1:13 sanoo Pyhän Hengen olevan myös eräänlainen merkki. Pyhä Henki lähinnä pyhittää uskovaa. Sama funktio myös sapatilla, kuten Hesekiel 20.12, sen toteaa: "minä olen Herra, joka pyhitän heidät."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1163
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1123
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      846
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      747
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      649
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      92
      603
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      561
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe