"Ilmarisen Future Score -testin tulosten mukaan suomalaiset työntekijät ovat keskimäärin hyvin valmistautuneita työelämän murroksen tuomiin suuriin muutoksiin. Digitalisaatio on ilmiönä tuttu ja työyhteisöissä ollaan valmiita joustavuuteen. Tulosten mukaan parannettavaakin löytyy: verkostoituminen ei vielä ole monenkaan arkipäivää, sen tarjoamia mahdollisuuksia ei nähdä eikä sitä osata riittävästi hyödyntää työssä.
Tee Ilmarisen testi ja tarkista, kuinka valmis sinä olet tulevaisuuden työelämään! "
https://futurescore.ilmarinen.fi/
http://parempaaelamaa.org/2017/04/24/tyontekija-uusi-tyo/?utm_source=Uusi Suomi yritysblogit&utm_medium=referral&utm_campaign=Uusi Suomi Uutiset
har-har-har-har-har-har
.
Tiukka rasti: Oletko valmis työelämään
4
123
Vastaukset
- Fwejknfwnjksdfjk
En ole vieläkään ymmärtänyt mitä se "verkostoituminen" oikeasti tarkoittaa noin suuremmalla tasolla.
Lähinnä koen että verkostoituminen tarkoittaa minulle sitä että entistä enemmän jonninjoutavaa väkeä koittaa päästä osingoille konkreettisesta työstäni tekemällä jotain jonninjoutavaa turhaa puuhastelua "data-ajassa/paikassa" tai tarjoamalla palvelua joka on toissijainen tai ehkä täysin irrelevantti kanavoidakseen masseja itselleen.
Kun kysyin tätä ns. menestyneemmiltä kavereiltani hekään eivät osanneet vastata mitään muuta kuin että "opiskelujen saunaillat". Suoraansanottuna tässä vaiheessa koko verkostoituminen sai minusta varsin homoeroottisen kokonaisleiman.
Käsitän verkostoitumisen konkreettisen ytimen olevan pomoni kännykässä oleva kontaktilista eikä mitään sen enempää. Osa listasta on jo siirtynyt minunkin kännykkääni täsmälleen konkreettisten tarpeiden mukaisesti jotta minäkin voin tilata niitä ruuveja jos pomo ei satu olemaan paikalla.
Etenkin tuon mainitun esimiehen tapauksessa puhelimeen "Älä vastaa" nimen saaneet lienenevät sitä osuutta jotka harrastavat sitä tässä kontekstissa tarkoitettua verkostoitumista; ihmisiä joilla ei ole substanssia mutta jotka kovasti uskovat itseensä ja haluavat myydä paskaa ideaansa.- insultti-konsultit--
Paras esimerkki näistä "teethää teethää" jotakin ei kukaan tiedä mitä on nämä insultti-konsulttitoimistot jotka veloittaa insulteista # LOTS OF DOLLARS $$$$$$$ #
har-har-har-har-ahr
78/100
Osaamine
Teknologinen vallankumous:78
rakenteiden muutos:73
työn uudet muodot:100
työyhteisöjen muutos: 80
työ ja minä:73
Kyky uudistuu:
teknologinen vallankumous: 75
rakenteiden muutos:61
työn uudet muodot: 86
työyhteisöjen muutos: 62
työ ja minä: 90
Klaarauksest kohta paras:
"Organisaationne hallitsee vaivatta uudet työn muodot. Pystytte hyödyntämään joustavasti projektityötä, alustoja ja verkostoja – kenties myös jakamis- ja vaihdantatalouttakin. Perinteisten hierarkkisten organisaatiomallien ohella osaatte rakentaa myös itseohjautuvia tiimejä, ja vaalitte menestyksekkääseen verkostoitumiseen tarvittavia sosiaalisia taitoja. "- Ou_JEA----
"Tuotan verkkoon materiaalia ja osallistun siellä käytävään keskusteluun.* jee jee
SINUN FUTURE SCORE ON:
69 / 100
Osaaminen
TEKNOLOGINEN VALLANKUMOUS:80
RAKENTEIDEN MUUTOS:67
TYÖN UUDET MUODOT:67
TYÖYHTEISÖJEN MUUTOS: 57
TYÖ JA MINÄ: 75
Uudistumiskyky
TEKNOLOGINEN VALLANKUMOUS: 75
RAKENTEIDEN MUUTOS:76
TYÖN UUDET MUODOT: 71
TYÖYHTEISÖJEN MUUTOS: 56
TYÖ JA MINÄ: 71
"Oman arviosi mukaan kuulut teknologisen vallankumouksen etujoukkoon. Hallitset uuden tekniikan mahdollisuudet ja ymmärrät digitalisaation lainalaisuudet. Teknologiaan liittyvä uudistumiskykysi on selkeästi huippuluokkaa. Otat vaivatta halutuun uudet välineet ja olet ensimmäisten joukossa keksimässä niille uusia käyttötapoja. Jatka samaa rataa, niin sinulla ei ole mitään vaikeuksia pysytellä kehityksessä mukana. Muista kuitenkin, että tekniikan pitää palvella ihmistä, ei toisin päin.
Olet kohtuullisesti kartalla siitä, miten työelämän rakenteet ovat viime vuosina muuttuneet. Työelämän rakenteiden ymmärtämisessä olet loistavasti kartalla. Pystyt säilyttämään ajantasaisen tilannekuvan nopeasti muuttuvassa säädösten ja toimintamallien viidakossa. Osaat hyödyntää edunvalvontajärjestöjen palveluita ja näet työelämän yhteiskunnalliset muutokset ensisijaisesti mahdollisuuksina. Muista kuitenkin, että joillakin alueilla vanhatkin toimintamallit jylläävät edelleen. Olennaista on osata lukea oman alasi rakenteita ja mukauttaa toimintasi niihin sopivaksi.
Osaat hahmottaa työn uusia muotoja, ja sinulla on tyydyttävät valmiudet pärjätä myös muissa kuin perinteisissä työsuhteissa. Työn uusissa muodoissa olet huippuosaaja, joka pystyy joustavasti liikkumaan erilaisten ansaintamallien välillä. Hallitset luontevasti projektityön, platformit ja virtuaaliorganisatiot; osaat toimia tiimeissä myös itseohjautuvasti ja vastuullisesti. Jos vain löydät itsellesi oikeat yhteystyötahot, sinulla ei ole mitään hätää, vaikka työnkuvasi olisikin välillä epäperinteisen sirpaloitunut. Haasteena sinulla voi olla säilyttää fokus juuri siihen, mitä olet kulloinkin tekemässä."
har-har-har-har
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592