60 vuotta täyttäneen työnhaku

asiakiinnostaaaa

Onkohan ikinä kukaan yli 60 v työtön päässyt oikeaan työhön? Siis ei mitään velvoitetyöllistyksiä, "kuntoutuksia" tms. Ja jos tällainen ihme on tapahtunut niin oliko työ koulutusta vastaavaa vai jotain ihan muuta?

183

21123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järjetöntä

      Kyllä tässä maassa pitäis pakkoeläköittää tuollaiset 60 vuotiaat ikäloput, että nuoret pääsevät töihin ja perustamaan perheitä. Hallitus tuhoaa kokonaisen sukupolven tällä toiminnalla!

      • toimeenvaan

        dänny nai vanhanakin nuoria....


      • söppänä

        Itse olen täyttämässä 65 .mieheni 2v. Nuorempi .olen saanut 45 kaksi tytärtä .jotka ovat vielä opiskelioita .mieheni haluaa maksaa vuokran ym muut kulut . Ei kävisi ellei olisi mahdollista eläkeiän jälkeen jatkaa töitä .joita tuntuu olevan koko ajan. Hän on rakennusalan yrittäjä


      • 20vuotiaanavanhus

        Suomessa 20-vuotiaskin on liian vanha, minkä todistan omasta kokemuksestani (1988).


      • Anonyymi

        Kyllä säkin vielä täytät 60 !!!!


      • Anonyymi

        Luuletko että nuoret menee edes pomimaan marjoja puhumattakaan työstä jossa kädet likaantuu


      • Anonyymi
        söppänä kirjoitti:

        Itse olen täyttämässä 65 .mieheni 2v. Nuorempi .olen saanut 45 kaksi tytärtä .jotka ovat vielä opiskelioita .mieheni haluaa maksaa vuokran ym muut kulut . Ei kävisi ellei olisi mahdollista eläkeiän jälkeen jatkaa töitä .joita tuntuu olevan koko ajan. Hän on rakennusalan yrittäjä

        Yrittäjät ei yeetyöyä vaan loisiisberovaroin ajelle berottomillautoillqn ja bensoilaan lomatkatkin laitaa kaikki verovähennyksen ja
        Kuittailee koronatukia enne ja jälkeen koronannja
        Lisäksi teettää ilmamaitöitä

        Ei maksa veroja kun on kaikki kuitit kopampainepesurikikn iltana on firnåna piikkiin ilmaiseksi ostettuna

        Vero asintuntija


      • Anonyymi

        Niin, voi olla ikäloppu, mutta kun on sairaskin.


      • Anonyymi
        toimeenvaan kirjoitti:

        dänny nai vanhanakin nuoria....

        Tani on Tani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjät ei yeetyöyä vaan loisiisberovaroin ajelle berottomillautoillqn ja bensoilaan lomatkatkin laitaa kaikki verovähennyksen ja
        Kuittailee koronatukia enne ja jälkeen koronannja
        Lisäksi teettää ilmamaitöitä

        Ei maksa veroja kun on kaikki kuitit kopampainepesurikikn iltana on firnåna piikkiin ilmaiseksi ostettuna

        Vero asintuntija

        Sama suomeksi kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että nuoret menee edes pomimaan marjoja puhumattakaan työstä jossa kädet likaantuu

        Onhan merkillistä, että kun nuoret aikuiset ovat kovissa paikoissa alati sairauslomalla, paikalle hälytetään jo eläköityneet, jotka eivät sairastele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjät ei yeetyöyä vaan loisiisberovaroin ajelle berottomillautoillqn ja bensoilaan lomatkatkin laitaa kaikki verovähennyksen ja
        Kuittailee koronatukia enne ja jälkeen koronannja
        Lisäksi teettää ilmamaitöitä

        Ei maksa veroja kun on kaikki kuitit kopampainepesurikikn iltana on firnåna piikkiin ilmaiseksi ostettuna

        Vero asintuntija

        What the heck was that?


      • Anonyymi
        söppänä kirjoitti:

        Itse olen täyttämässä 65 .mieheni 2v. Nuorempi .olen saanut 45 kaksi tytärtä .jotka ovat vielä opiskelioita .mieheni haluaa maksaa vuokran ym muut kulut . Ei kävisi ellei olisi mahdollista eläkeiän jälkeen jatkaa töitä .joita tuntuu olevan koko ajan. Hän on rakennusalan yrittäjä

        45 tytärtä ja mies vasta 2v


    • eiainakaanmoni

      Jossain vaiheessa eläkeläisiä haluttiin töihin. Liekö sitten ollut kyse siiitä että työtä olisi joksikin aikaa pätkissä ja eläkkeen päälle saisi tienata. Tiedä häntä. nykyisellään eopilen pahasti ,että eläkeiän noston myötä saa tai pikemminkin joutuu venyttämään työttömänä senttejä,sillä työelämässä vaikeudet työllsityä alkaa kun ikä alkaa lähentyä 50 :tä .Siis j ennen 50:tä. 60:tä lähentelevällä on nuo mahdollisuudet sitten mitä on :

      http://www.hs.fi/ura/art-2000002797242.html

      Tietty kaipa koettavat kertoilla,että 50:pinen on nuori ja työikää roimasti jäljellä,mutta tuonsuunatsiset perustelut on lähinnä tuulesta temmattuja . Ihminen kun ei nuorru ja suorituskyky parane ,vaikka eläkeikää nostettaisiin tuostyakin ja kertoiltaisiin satuja kuinka työuraa on ja vielä on vetreyttä kun on uraa jäljellä.

      työmarkkinoilla vallitseva asenne palkata ikäihmisiä olisi enne saatava muuttumaan ja sittenkin kun työtä on vähän edellytykset iän myötä heikkenevät saada se työpaikka kun kilpailee satojen potentiaalisten hakijoiden kanssa yhdestä paikasta.

      Eläkeikää ei olisi tullut nostaa.Se oli psha virhe,josta kärsii kaikki ikä ihmiset ,ekä ainosataan he. Tällaisessa tilanteessa olis järkevää laskea ikäihmiset eläkkeelle ja käyttää varhennettua eläketä kuten männä laman aikana tarpeelliseksi katsottiin myös ja hyväksi todettiin. Tällöin työtä riittäisi potentiaalisemmin nuoremmille ja topimeentulot olsi kauttalinjan tasaisemmin taattu. Nyt tällämenolla ihmiset ajautuvat toimentulovaikeuksiin ja tehdään köyhiä .

      • Sairasvaityötön

        Juu näinhän se on ja pahimmillaan työterveyslääkärin lausunnossa sanotaan että työkykyä olisi vielä jäljellä jos vain... Siis edes tk-eläkettä ei saa niinkauan kuin "työkykyä olisi jäljellä". Surullista niiden kannalta ketkä on tehneet ikänsä töitä ja sitten on terveys mennyt muttei totaalisesti. Ainakaan vanhoja ei saisi kyykyttää tuolla tyylillä.


      • ArvoValinta

        On olemassa sopimus ja kielto päästää työkyvytt. eläkkeelle !
        Suomalaiset vanahat ja sairaat nykyään näännytetään työttömyyteen, ja pienille eläkkeille, siis aitoon köyhyyteen.
        Mutta pakolaisbisnekseen riittää rahaa. Pakolais lomailu on politikkojen suojeluksessa.
        ja suomen vanhat ei kiinostat politikkoja.


      • KulttuuriMarxismia
        ArvoValinta kirjoitti:

        On olemassa sopimus ja kielto päästää työkyvytt. eläkkeelle !
        Suomalaiset vanahat ja sairaat nykyään näännytetään työttömyyteen, ja pienille eläkkeille, siis aitoon köyhyyteen.
        Mutta pakolaisbisnekseen riittää rahaa. Pakolais lomailu on politikkojen suojeluksessa.
        ja suomen vanhat ei kiinostat politikkoja.

        Tarja halonenkin on vain ja ainoastaan huolissaan jonkun ulkomaan murjaanin hyvinvoinnista.
        Suomen köyhät ei kiinnsota työväenpuolueita, eikä työväenpuolueiden naiveja politrukkeja !


      • Anonyymi
        Sairasvaityötön kirjoitti:

        Juu näinhän se on ja pahimmillaan työterveyslääkärin lausunnossa sanotaan että työkykyä olisi vielä jäljellä jos vain... Siis edes tk-eläkettä ei saa niinkauan kuin "työkykyä olisi jäljellä". Surullista niiden kannalta ketkä on tehneet ikänsä töitä ja sitten on terveys mennyt muttei totaalisesti. Ainakaan vanhoja ei saisi kyykyttää tuolla tyylillä.

        Töitä tekee vaan ihmiset joilla ei ole omaa elämää..

        Teneriffa kutsuu jomkolmattakertaa tänä vuonna


      • Anonyymi
        KulttuuriMarxismia kirjoitti:

        Tarja halonenkin on vain ja ainoastaan huolissaan jonkun ulkomaan murjaanin hyvinvoinnista.
        Suomen köyhät ei kiinnsota työväenpuolueita, eikä työväenpuolueiden naiveja politrukkeja !

        SDP ssä onkin. Nyt johdossa upee ja aikaansaava Sanna Marin jos olet huomannut

        Olet ilmeisesti ökyrikas tehtaan omistaja kun ei SDP n politiikka suomauta.

        No kokoomus poistaa kesäloman ainakin


      • Anonyymi
        ArvoValinta kirjoitti:

        On olemassa sopimus ja kielto päästää työkyvytt. eläkkeelle !
        Suomalaiset vanahat ja sairaat nykyään näännytetään työttömyyteen, ja pienille eläkkeille, siis aitoon köyhyyteen.
        Mutta pakolaisbisnekseen riittää rahaa. Pakolais lomailu on politikkojen suojeluksessa.
        ja suomen vanhat ei kiinostat politikkoja.

        Voi olla joku sopimus, mutta niinvain pääsin alle 60vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle nivelvaivoista, päättivät eläkeyhtiössä ettei tollasta romua enään kannata kouluttaa uudelle alalle, lääkärit kyllä epäilivät että hylky tulee mutta puolsivat kyllä eläkkeelle pääsyä. Kevättä kohti hymyillen.


      • Anonyymi
        Sairasvaityötön kirjoitti:

        Juu näinhän se on ja pahimmillaan työterveyslääkärin lausunnossa sanotaan että työkykyä olisi vielä jäljellä jos vain... Siis edes tk-eläkettä ei saa niinkauan kuin "työkykyä olisi jäljellä". Surullista niiden kannalta ketkä on tehneet ikänsä töitä ja sitten on terveys mennyt muttei totaalisesti. Ainakaan vanhoja ei saisi kyykyttää tuolla tyylillä.

        Ei ole pakko tyytyä työterveyslääkäriin kun se on työnantajan talutusnuorassa vaan hakeutuu vaikka yksityiselle lääkärille, kyllä sen maksaa omasta pussista jos aihetta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töitä tekee vaan ihmiset joilla ei ole omaa elämää..

        Teneriffa kutsuu jomkolmattakertaa tänä vuonna

        "Tenerihva" elämästä puuttuu juuri se oikea elämä ja elämisen maku ja meininki.
        Kattotuulettimen alla napapaljaana löhöily tai aurinkovarjon alla löhöily on mautonta ajankulua.


    • ikäloppuko

      Minä olen 50 , ja kovasti mietin, mahdanko enää töihin päästä. Yrittää aion kuitenkin.

      • Anonyymi

        kyllä saat yrittää ei onnistu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä saat yrittää ei onnistu

        Vaikeeta on kuule voin sanoa omasta kokemuksesta.


    • 55v

      Avustajan hommia voi löytyä. Jonkun näkövammaisen avustaminen voi olla kevyttäkin. Teen ite osa-aikaisesti iäkkään rouvan avustamista. Ensin ei tarvinnut nostella, mutta lonkkaleikkauksen jälkeen piti.

      • Kireä.ukkeli

        Koeteltu tuon homman hakua. Siinäkin työpaikat menevät nuoremmille. Tuttavani oli tuollaisena avustajana joskus 10 v sitten Helsi gissä, hän oli n. 50 vuotias. Töitä sai silloin, mutta työttömyys on pahentunut Suomessa, joten ei kuulemma enää nykyään löydy (tuttava täytti 61 v huhtikuussa) avustajan hommia, vaikka on esittää ainakin vuoden kokemus ko. työstä. Kaverilla on myös fil.maisterin tutkinto, ei kai se haittaakaan, koska työttömiä maistereitakin on vaikka kuinka paljon.


      • helpotuksenhuokaus
        Kireä.ukkeli kirjoitti:

        Koeteltu tuon homman hakua. Siinäkin työpaikat menevät nuoremmille. Tuttavani oli tuollaisena avustajana joskus 10 v sitten Helsi gissä, hän oli n. 50 vuotias. Töitä sai silloin, mutta työttömyys on pahentunut Suomessa, joten ei kuulemma enää nykyään löydy (tuttava täytti 61 v huhtikuussa) avustajan hommia, vaikka on esittää ainakin vuoden kokemus ko. työstä. Kaverilla on myös fil.maisterin tutkinto, ei kai se haittaakaan, koska työttömiä maistereitakin on vaikka kuinka paljon.

        Minulla oli vähältä piti -tilanne juuri. Oli yksi noista hoidokkien ilmoituksista mollissa, joka olisi tavallaan saattanut sopia minulle, mutta ilmoittaja ei ollut älynnyt laittaa edes perustietoja tunneista ja päivistä. Mutta kun olen tällainen joka paikkaan nenäni työntävä nutturatäti, naputtelin viestin, jossa kerroin, mitä tarkennuksia ilmoituksessa olisi ollut hyvä olla, jotta sitä ihmiset uskaltaisivat hakea. Onhan aika uhkarohkeaa hakea, jos sitten paljastuukin vaikka, että kyseessä on tunti tai pari viitenä päivänä viikossa ja työmatkaa kymmeniä kilometrejä. Ihan vaan ystävällisesti neuvoin häntä, koska hyvät neuvot ovat kalliita, ja minultahan niitä saa.

        No. Unohdin koko jutun. En tulostanut ilmoitusta, koska en varsinaisesti hakenut. Sitten viikkojen päästä tuli nenäkäs viesti, jossa vammainen kertoi, että en ollut 'tullut valituksi työhön'. Väitti vielä, että vastaukset kysymyksiini, tai ainakin 'useimpiin niistä', olisi kyllä löytänyt ilmoituksesta, jos olisi jaksanut lukea sen ajatuksen kanssa. Ai? Olin lukenut jopa rivien väleistäkin, mutta vastauksia esille tuomiini kysymyksiin ei ollut ollut. Nyt täytyy sanoa, että kävipä säkä. Tuollaisen ihmisen kanssa en tulisi toimeen monta päivää. Ja juuri tuollaiset ihmiset ovat niitä, jotka sitten kostavat jonkin kuvittelemansa vääryyden ja 'ilmiantavat' irtisanomansa uhrin TE-toimistoon. Pitää muistaa jatkossa olla puuttumatta huonoihin ilmoituksiin. Mitäpä se minulle kuuluu, jos eivät saa hoitajia, kun eivät osaa laatia ilmoituksia. Miksi ryhtyä jakelemaan neuvojaan ilmaiseksi?


    • jhhhhdds

      Sipilä ja Orpo vievät nyt tällä uudistuksellaan yli 60 vuotiailta jotka päässeet anssin liäpäiville pois nuo lisäpäivät, nimittäin kun kukaan ei palkkaa 60 vuotiasta niin leikataan joka kolmas kuukausi vaikka kuinka haet töitä niin töitä ei saa ja Sipilä leikkaa eli lisäpäiville päässeiltä viedään päivät pois ja putoavat alle sossutuen tasolle ja moni tehnyt yli 40 vuotta työtä pienellä palkalla.
      Olisi yleislakon paikka kyllä, mutta pitäähän maahamme tunkeutuneet elättää ja yli suomalaisen työttömän elintason.
      Ei ole tarja Halonen kirjoittanut hesariin noista työttömiin kohdistuvista leikkaukista ei ole rkp eeva itlkenut eikä vihreät ei ole pastori tehnyt mielenilmausta kun kyse suomalaisista.

      • Piipali

        Ei lisäpäiviä mihinkään poisteta. Mistä te idiootit sellaista olette saaneet päähänne. Älkää kirjoittako täällä potaskaa kun ette asioista mitään tiedä.


      • ettiedä.itekään
        Piipali kirjoitti:

        Ei lisäpäiviä mihinkään poisteta. Mistä te idiootit sellaista olette saaneet päähänne. Älkää kirjoittako täällä potaskaa kun ette asioista mitään tiedä.

        Ja mistäs sää tiedät, ettei lisäpäiviä poisteta?
        Jos vaaditaan tuollainen "aktiivisuuden osoitus" tulevaisuudessa, se tietää alennuksia anssiin, koska moisia hommia ei ole eikä tule. Ja sitt muut aktivoinnit.. heko heko!


      • atk-suunnittelija61v
        Piipali kirjoitti:

        Ei lisäpäiviä mihinkään poisteta. Mistä te idiootit sellaista olette saaneet päähänne. Älkää kirjoittako täällä potaskaa kun ette asioista mitään tiedä.

        Sitä minäkin. Ehdin jo pelästyä. Olen 61-vuotias, täytin viime kuussa.
        Olen nyt tasan vuoden "nauttinut" ansiosidonnaista päivärahaa. Oman alani töitä ei ole juuri lainkaan saatavana enää, ne on viety Intiaan aika paljolti. Olen vanhanaikaisen IBM-keskustietokoneen atk-suunnittelija (myös ohjelmointi ollut aina toimenkuvassani). Työpaikkailmoituksia on noin kerran vuodessa, ja nekin usein vuokratyöfirmoja, jotka itse aukeavien työpaikkatoimeksiantojen toivossa keräävät tietoalan osaajien nimiä.


      • vanha-mies-HKI

        Arvelisin, että lisäpäiville päässeet eivät joudu haastatteluihin nykyaikana. Onko kukaan ansiosidonnaisella ollut yli 60 vuotias joutunut TE-keskusten kyykytyksiin tuossa iässä?
        Joutuuko peruspäivärahalla tai mikä tuo nyt onkaan, vielä yli 60-vuotiaana johonkin haastatteluihin ja kyykytyskursseille?
        Onko kokemuksia tuosta, varsinkin jos on pitkä työura takana, sanotaan vaikka yli 30 v työputkea ilman työttömyyttä (koulutus vienyt monta vuotta, lisäksi 1 v asevelvollisuus)?


      • AhneudenKuvaa

        Nyt kokoomus kepulit kyykyttää kaikki, koska pitää viikon välein esittää ahkeruus, joten hopi hopi kumartamaan kokoomus kepuli ahnetta isäntää !!! ja ahneita kepuli lestoja..

        Trakikoomista oli lukea lehdestä, että uusi kokoomus maatalous ministeri nauttii itse
        120 000e / vuosi maataloustukea..
        Ja lintilä kepuli on ek mtk miehiä, joka jakaa ek tukia, rikkaille... Ja sitten kepuli kokoomus sdp vihreät haluaa kyykyttää köyhät ja vanhat.
        Ahneus on just tämän näköistä ja se haisee !!! ahnetta Kepulikokoomus sdp vihreä ahneuden hajua !!!


      • ikäjölli

        Lisäpäiviä ei olla poistamassa. Se on kuitenkin totta että 1.10.2017 astuu voimaan ns. työttömyysturvan aktiivimalli. Työttömän täytyy olla aktiivinen ettei työttömyysetuus laske 4,65 prosenttia kuukaudessa. Esimerkki aktiivisuudesta. Ansioturvaa saavat työttömän oltava vähintään 18 tuntia töissä neljän viikon sisällä kolmen kuukauden aikana. Se miten ns. lisäpäivillä olijoihin tuota aktivointia sovelletaan käytännössä on vielä epäselvää. Lisäpäivillä olijoihin kuulun itsekin. Lyhytaikaisenkin työn saanti voi olla haasteellista vaikka keppiä annetaan. Vuosi 2017 menee varmaan pitkälti ilman haastattelukierroksia. Päivämäärän 1.10.2017 jälkeistä aikaa en tiedä. Periaatteessa aktivointitoimenpiteet koskevat meitä ikäjöllejäkin. Täytyy olla kuulolla miten työvoimaministeriö ohjeistaa asian.


      • kuriLöytyyAhneelle

        -kepuli kokoomus ek mtk lahtarit antaa raippaa nyt , kovia sällejä muka ne ahneet koirat ja hevosmiehet.
        mutta hymy hyytyy syksyllä kun työehdoista-palkoista alkaa nevottelut, ja niin suomi seisahtaa, aivan kuin 1917 18,,, - sata v. ja palataan alkuun,,,,, ahneus on tällaista !!!

        kolkkaa kokoomus kepuli koira aina tavatessasi, niin saadaan hieman ahneiden puheita kuriin !!


      • ImeLerssiä

        60 työtön voi kerätä pulloja tai tarjota apuaan naapureille esim lumitöitä.
        Taitaa vain olla niin ettei 60v viitsi mitään, rahat pitää saada makoilemalla.


      • Anonyymi
        ImeLerssiä kirjoitti:

        60 työtön voi kerätä pulloja tai tarjota apuaan naapureille esim lumitöitä.
        Taitaa vain olla niin ettei 60v viitsi mitään, rahat pitää saada makoilemalla.

        -- makoilemalla suurta rahaa ja vero alea hehtaareista kuten maan omistajilla tai yritystukea kuten yrittäjille, tai lepoloma kelaloma tukea kuin maahanmuuto urisiteilla, tai keinottelun tukea kuten asunto keinottelu korruptio keinottelijoilla ??


      • Anonyymi
        kuriLöytyyAhneelle kirjoitti:

        -kepuli kokoomus ek mtk lahtarit antaa raippaa nyt , kovia sällejä muka ne ahneet koirat ja hevosmiehet.
        mutta hymy hyytyy syksyllä kun työehdoista-palkoista alkaa nevottelut, ja niin suomi seisahtaa, aivan kuin 1917 18,,, - sata v. ja palataan alkuun,,,,, ahneus on tällaista !!!

        kolkkaa kokoomus kepuli koira aina tavatessasi, niin saadaan hieman ahneiden puheita kuriin !!

        Tuo oli ennen. Nyt 2021 on työväenpuolueet hallituksessa. Työttömien kurjistaminen vain pahenee. Pian työttömän pitää hakea jopa neljää työpaikkaa kuukaudessa. Pienillä paikkakunnilla ei edes ole neljää työpaikkaa auki. Nyt nämä punikkipuolueet nöyryyttävät pitkäaikaistyöttömiä oikein urakalla. Työttömien ei kannata äänestää kommunisteja ja demareita.


    • HammasKeijuMeiju

      Mä olin 59 vuotias kun tuli YT ja kenkää. Olin ollut ko. firmassa vajaa 30 vuotta ja sitä ennen työelämässä reilu 10 vuotta. Elektroniikka, sähkötekniikka ja IT- taidot hallinnassa, Unix, Linux, Win wkst ja SRV.
      Työtä hain aktiivisesti vuoden, yhteen paikkaan olisin päässyt "ehkä" jos olisin tinkinyt liksasta. Mutta mulla oli niin hyvä anssi etten viitisinyt tinkiä. Kaksi kehotusta työkkäristä tuli että piti hakea työpaikkaa, no hain niitä paikkoja ja hakemuksia laitoin. Hakemukset aloitin aina; Olen 60-vuotias... no arvaahan se ettei koskaan tärpännyt... :)
      Siis kuitenkin yli 40 vuoden yhtäjaksoinen työrupeama.
      Sitten kun täytin 62 hain eläkkeelle lisäpäiviltä ja pääsin. Ja nyt saan eläkettä saman verran käteen kun jos olisin tinkinyt liksaa bruttona siihen työpaikkaan pääsemiseksi.

      Olen tosi helpottunut ja onnelinen eläkkeellä kun pääsin lisäpäiviltä. Voin harrastella elektroniikkaa ja tietotekniikkaa sekä liikuntaa, ettei dementoidu..

      • Anonyymi

        Minua ei olisi laskettu eläkkeelle 64 vuotiaanakaan vaikka eläke ikäni olisi ollut 63 kun ei kukaan tullut kiusattavaksi. lääkäri joka leikkasi korvaani 12 tuntia sanoi kyllä et mene takaisin hän kirjoittaa eläkepaperit. muuten hyvä mutta nämä älykääpiöt leikkaa eläkettä että 10 vuoden päästä ollaan maantiellä kerjäämässä


    • Per-kel

      68 ja eläkkeellä, tuttava soitti jos haluan viikoksi vahtimieheksi suljetun astian luukulle, etteivät sisälle tuuperru.- Mikäs siinä :) https://youtu.be/I9mQtH_SRmY

    • ikättttt

      Vaikutta lisäpäiviin myös koska leikataan jos et työllisty ja 60 vuotias ei helpolla töitä saa eli koko ajan leikataan ja 60 vuotias joka lisäpäivillä ei ole turvassa leikkauksilta ja Sipilä ja Orpon uudessa mallissa yli 60 vuotitaat ovat samalla viivalla nuorten kanssa eli sama kyykytys ja haastattelut ja leikkaukset päivärahasta ja pahempaa vain tulossa joku oli kirjoittanut että uusi suunnitelma on että pitää hakea tiettytä paikkoja mitä määrätään 15 paikkaa ja voivat olla ilmaistöitä ja kerran viikossa pitää raportoida netissä muuten tulee karenssi, tämä on Sipilän ja Orpon uusi suunnitelma ja siihen laitetaan myös ikääntyneet mukaan simputettavaksi. Maahantulijoita elätettäväksi ja rahaa hakemaan vaaditaan koko ajan lisää ja se leikataan pois Suomalaisilta, sairailta ja työttömiltä.

    • Lipitus

      Itse ollut 3,5 vuotta työttömänä irtisanoutumisen seurauksena. Yhtään työtarjousta ei ole tullut koko aikana. Lisäpäivillä saanut olla rauhassa kun kerroin jääväni eläkkeelle 62 iässä. Viimeksi kun soittivat kertoivat suoraan ettei mitään toimenpiteitä enää tule. Nämä myös kirjattu omiin tietoihim.

      Tuosta 5% sakosta välttyy jos luonto antaa myöten tehdä 4h/päivä kerran viikossa eli ihan itse pyytää
      päästä kuntouttavaan työtoimintaan joka kuitenkin on edessä kaikilla jossain vaiheessa jos on ollut 500 ansiosidonnaisen jälkeen yli 300 päivää peruspäivärahalla.

      • AhneetKuriin

        sä olet antautunut.
        Todellisuudessa kannattaa iskeä takaisin, eikä antautua.
        koska ahneet uskoo, tottelee ja pelkää kuin koirat, kun niitä kohtelee samoin, kuin ne ahneet yrittää kohdella köyhiä !!
        Ahne siis pelkää aivan oikeasti väkivaltaa, turvattomuutta, ja etenkin sitä että menettää omaisuutaan !
        - nyt vaan hommiin, niin ahne jakaa työtä ja tuloa nöyrästi....!!


      • KakunJakoAsiaa

        Kannatan ahneiden rikkaiden ja ahneen omistavan luokan voimakasta kyykyttämistä.
        Koska vain pelko auttaa ahnetta jakamaan elintasoa, tuloa ja työtä.


      • haloossiiis

        Kyllä tosiaan on korvaväliä kuntoutettava jos tuon 5% takia moiseen alentuu , no huh huh , kannattaisi ottaa kaikkien 50v ja yli järkikäteen ja miettiä onko loppuelämän takoitus olla puoli-ilmatteeksi orjana vai keksiä jotain mielekkäämpää tekemistä , ei täällä ikuisesti elellä , koska vaan voi lähtö tulla ja jäi sitten elämä elämättä , päättäjäthän luo kuvaa ja ihmisiä kehdataan jopa kutsua nuoriksi 50:nä , mietippä vähän mikä on totuus ja ketä varten täällä elelet.


      • Anonyymi
        haloossiiis kirjoitti:

        Kyllä tosiaan on korvaväliä kuntoutettava jos tuon 5% takia moiseen alentuu , no huh huh , kannattaisi ottaa kaikkien 50v ja yli järkikäteen ja miettiä onko loppuelämän takoitus olla puoli-ilmatteeksi orjana vai keksiä jotain mielekkäämpää tekemistä , ei täällä ikuisesti elellä , koska vaan voi lähtö tulla ja jäi sitten elämä elämättä , päättäjäthän luo kuvaa ja ihmisiä kehdataan jopa kutsua nuoriksi 50:nä , mietippä vähän mikä on totuus ja ketä varten täällä elelet.

        Haloosiis kirjoittaa asiaa. Juuri näin on asian laita. Kysymys on rakennetyöttömyydestä, ja koko järjestelmä on keinotekoinen, millä mukamas yritetään saada työttömiä työllistymään. Tehdään tutkimus. Ketkä niitä työpaikkoja saa? Juuri ne onnekkaat, joilla on aina ollut työpaikka. Kysymys on suosikkijärjestelmästä ja hyvä veli- ja sisar -järjestelmästä. Täytin 55, olen koulutettu, mutta tyypillinnen suomalainen esimies ei palkkaa iteään koulutetumpaa määrätietoista ihmisitä. Olen alkanut miettimään, miten haluan viettää loppuelämäni päivät - en ainakaan venäläisessä, anteeksi suomalaisessa vinksahtaneessa ja kaikkea muuta kuin yhdenvertaisuutta arvostavassa kulttuurissa. paetako ulkomaille? Ruotsiin? Norjaan? Vai ostaa viidellä tonnilla torppa ja alkaa keräämään marjoja ja luonnon antimia että pärjää kelan rahoilla. Oikeasti pitää aloittaa elämään omaa elämäänsä eikä olla osa sairasta systeemiä, jossa määritellään arvosi ihmisenä yms.


    • TemPakkokuntoutus

      Harjoitettu Pakko kuntoutus on rikos !!!
      Rikoslain 25 luvun 3 §:n mukaan ihmiskauppaan syyllistyy mm. se, joka käyttämällä hyväksi toisen riippuvaista asemaa tai turvatonta tilaa värvää taikka luovuttaa toisen pakkotyöhön tai muihin ihmisarvoa loukkaaviin olosuhteisiin. Rangaistus on vankeutta neljästä kuukaudesta kuuteen vuoteen.

      Lain 47 luvun 3a §:n mukaan kiskonnantapaiseen työsyrjintään syyllistyy se, joka asettaa työntekijän huomattavan epäedulliseen asemaan käyttämällä hyväksi työnhakijan tai työntekijän taloudellista tai muuta ahdinkoa. Rangaistus on sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta.

    • Ainakin terveytensä puolesta monet 70-vuotiaat ovat kykeneviä työelämään ja osa tekisi mielellään töitä. Luultavasti osa heistä jaksaisi tehdä töitä jopa paremmin kuin pullamössösukupolvi.

    • Rakennustyöntekijä

      Kyllä raskaissa ruumillisissa töissä jo alle 60:set ovat ne parhaat vuotensa tehnyt ja harva on hyvässä kunnossa,elimistö ei vaan palaudu rasituksesta tarpeeksi ja on monenmoista nivelvaivaa eli ei ole työnteko herkkua.Näissä eläkeasioissa olisi pitänyt huomioida että työurat ovat alkaneet osalla jo 15v.Mutta kun päättäjät jotka päättää luulevat että kaikilla yhtä leppoisat hommat.Kokouksia ja palavereja sekä pullakahvit päälle.

      • mielipide------

        Juurikin näin.
        Ruumiillista työtä vuosikymmeniä tehneet pitäisi päästää eläkkelle jo 55 vuotiaina.
        Samalla vapautusi työpaikkoja nuoremmille.

        Eri asia tosiaan suojatyöpaikkalaiset jotka paskaa jauhavat vuodesta toiseen ja hommat eivät paina eikä stressistä ole tietokaan. Ne saisi olla töissä 75-vuotiaiksi.


    • 134413123213

      Nauti säästöistäsi ja ilmaisesta työkkärirahasta ja vapaa-ajastasi eläkeikään asti. Jos sulla ei ole säästössä tarpeeksi 60 ikäsenä niin otan ironisesti osaa.

      Itse jään omakustantaiselle eläkkeelle hyvissä ajoin ennen eläkeikää.

    • Muurarimestari

      Juu ei ole tässä taloudellista huolta,omakotitalo maksettu ja lapset täysikäisiä.Se vaan kismittää kun on mittava kokemus talonrakennusalalta niin siitä ei olla mitään halua maksaa työn teettäjillä.Kun vaan halvalla saadaan hyvä niin,ostajat kyllä maksaa markkinahinnan asunnoistaan.Eli Suomalaiset ammattimiehet rakennusalalla jäävät työttömiksi,työnantajat eivät ota töihin.Halvemmalla balkkanista työporukat,näitten perheille maksetaan vielä Suomalaisten pussissta sosiaalituet.Onko ihme jos on kestävyysvajetta,a,kyllä se siitä.ainiin pidennetään vaipanvaihtoväliä.

      • Kokoomuslandia

        Markkinatalous on keinottelua.....
        Keinottelu malla menee, ,,,,


    • Aikaaharrastuksille

      No nyt homma repesi kun sain tietää, että syksyllä kenkää. Olen 61 joten tuskin kukaan palkaa töihin. Pitkä työura takana ilman ensimmäistäkään työttömyyspäivää.
      En huolehdi koko jutusta. Onko tilanne nyt se, että minut laitetaan jonkun aktiivimallin takia kursseille opettelemaan jotan CV:n tekoa vai onko pelkoa, että kouluttavat minut apuhoitajaksi vanhustenpalveluun? Saako tässä iässä nauttia päivärahoista jatkoajasta vai kyykytetäänkö johonkin risunkerääjäksi? Harrastusten kanssa olisi ihan tarpeeksi tekemistä.

    • Eläke_ukko

      Eihän 60v tarvi enään päästäkkään mihinkään töihin,nekin työt nuorille että pääsevät perheitä perustamaan.Jos on 60v:n korvilla ja vähänkään kunto oireilee, niin sitte vaan jonku sortin eläkkeelle.Ei Suomen talous kasva, jos täällä ikäihmiset vapisevin käsin koittaa jotain rääpiä ja nuoret roikkuu työkkärissä tehden jotain typeriä tempputöitä jotka ei elätä ja vääristää vaan työmarkkinoita.Ikääntyvän pitää elää siihen malliin, että mitään velkoja ei jää sinne loppupäähän,vaan pärjätään sillä eläkkeellä kun se saadaan.Eläkkeelle pääse jo 60v,mutta siihen on nähtävä vaivaa ja aloitettava toimenpiteet hyvissä ajoin.

      • TyöttömyysKulag

        -- juuu. täytän tänä vuonna 60v. ja olen edelleen työnhakijana. Viimeksi tein typ toimistossa työnhakusuunnitelman.
        Lisäksi hain työkyvyttömyyseläkettä.
        Olen hakenut tämän koko aktiivi simputus kauden ajan tke.
        Hakemus tulee hylättynä, mutta haen uudestaan. Niinpä kokoomus kepu aktiivi simputus ei ole päässyt purasemaan minua, vielä kuin parin päivän ajan...
        Täysin mielipuolista meininkiä tämä.
        Rehellisiä palkka töitä ei löydy !
        Tässä iässä joutaisi hyvin eläkkeelle, mutta kun ei millään pääse. Vaan pitää tehdä 3kk välein työnhakusuunnitelmia!!!!


    • lehtorieläkkeellä

      kyllä sitä paljonkirjoitetaan vastoin oikeaa tietoa toimin 50v opettajan teollisuudessa ja keskiasteella lopuksi koulutin työttömiä 12 tunnin työpäiviä. olivat mukavia koulutettava mutta tämä pyrokratia vei halut opettakjilta ja oppilailta. Kun mitta tuli täys menimme työvoimatoimistoon sihteerin kanssa ja sanoimme emme hoida yhtään kurssia jos emme saa valita itse opiskelijoita. pakko oli myöntää ja valitsimme hyvän opohjakoulutuksen omaavia merkonoomeja teknikoita insinöörejä. Kuinkas kävikään kurssi päätyttyä jokainen sai työtä edellisiltä joku harva. Työvoimatoimisto virkailjat ei sanoneet tämän jälkeen päivääkään kun nolotuivat. ( vaikka vika oli noloissa säännöissä)Itse saan halaukset eräältä rouvalta kun hän saitöitä

      • fgdfghfgh

        Noin sitä pitää. Jos verovaroja työttömyystoimiston kautta kuppaavat yksityiset koulutusfirmat kaikki alkaisivat toimia koulutettavien kanssa, asiat saattaisivat tosiaan alkaa muuttua. Moni firmahan pitää tuota 'kouluttamista' vain julkisten varojen lypsylehmänä.

        Pakotettuja ei koskaan pitäisi hyväksyä kursseille eikä työhön. Työttömyystoimisto ei voisi pakottaa ketään vastoin tahtoaan esimerkiksi ilmaistyöhön, jos toiset kaksi osapuolta kieltäytyisivät. Yhteistoiminnalla epäkohdat korjataan. Työttömyystoimisto on yksi suuri epäkohta tässä maassa.


    • Anonyymi

      Kaivan vanhan ja asiallisen ketjun esiin.
      Olen 61v ja jäin työttömäksi vuosikymmenien palveluksesta samalle työnantajalle. Olin ensin työsuhteessa sitten minut väännettiin itsensätyöllistäjäksi eli kevytyrittäjäksi. Tätä jatkui yli 10v ja sitten kenkää. Työt eivät loppuneet. Aavistin tilanteen jo etukäteen. Kun hain työtä 60-kymppisenä, niin työnantajat jopa naureskelivat haastattelussa näyttäen pahimillaan kuvia nuoremmista hakijoista. Toisaalta ymmärrän, että vaikkapa 25v vasta valmistuneesta insinööristä saa yritykseen X muokatun työntekijän helpommin kuin 60-kymppisestä kokeneesta ja osaavasta tekijästä. Sille ei näemmä lasketa mitään arvoa onko perehdyttäminen 2 viikkoa vai 2 vuotta kunhan täyttää nuorekkaan ja energisen brändin mielikuvan. Kiitos erkoisosaamiseni joitain lyhyitä sijaisuuksia olen saanut.
      Hakeuduin sitten työn ohessa oman alan täydennyskoulutukseen jonka myötä pystyin anomaan lisää oman alan pätevyyksiä. Eilen oli yli 6-kymppisellä käsittämätön päivä. Hypistelin maanantaina tulleita kirjeitä joissa viranomaiset kertoivat päättäneensä myöntää minulle 2 tärkeää pätevyyssertifikaattia ja näitä kirjeitä hypistellessä puhelin soi. Puhelimessa kysyttiin tulisinko viikon (palkalliseen) perehdytykseen koskien hakemaani oman alani unelmaduunia!
      Nyt, ellen mokaa perehdytyksessä asioissa joista vuosikymmenien kokemus minulla on mahdollisuus unelmaduuniin jota tulen ihan varmasti jatkamaan niin kauan kun voin.

      Oman lähes mahdottoman työnsaannin tekemiseni:
      Tutkin omaa alaa ja siellä olevaan työntekijöiden tarvetta. Koulttauduin täsmäiskua varten. Hienosäädin omaa osaamistani ja sen myötä hankin itse tarvittavaa lisäkoulutusta. Kävin läpi ja kartoitin kaikki mahdoliset työnantajat. Tein taulukon jossa eri mahdollisuudet ja asiat joita voin tarjota. Jäljelle jäi 2 mahdollista työnantajaa. Tein hakemukset. Tongin esiin ne ihmiset jotka ko. yrityksessä päättävät uusistä työntekijöistä. Olin yhteydessä näihin ihmisiin suoraan.
      Eli vanha pieru voi saada töitä omin avuin jos itse satsaa siihen unohtaen viralliset väylät ja CV-kurssit.

      • Anonyymi

        tuli tuosta mieleen aika mielenkiintoinen ranskalainen elokuva, jossa ovela vanaha työtön paransi omaa kilpailukykyään selvittämällä tarkoin työmarkkinatilannetta ja tappamalla pahimmat työnhakija kilpailjat....

        Hyvä että olet onnistunut kilpailussa ja hyviä mielekkäitä työvuosia sinulle.

        Itse olen 60v. ja en hallitse ylivertaisesti mitään rahakasta erikoisalaa, ja en voi briljeerata koulutuksell,a tms. On kyllä koulutusta, josta on itselle hyötyä ja tietoa osaamista itselle,,, jne. Mutta työmarkkinoille Ei siis ole aitoa kilpailukykyä. Niin nämä tosiasit todeten, olen täysin vain eläke suuntautunut. - tosin en eläkkeelle pääse, ja palkka-töitä ei löydy, joten olen työttömänä huonolla peruspäivärahalla.. - siis köyhänä.
        EN aio mihinkään hätä töihin, esim palkka-tuki vessanvahdiksi tms.. Koska se laskisi selvästi elintasoa. Ja ei olis mielekästä. Ja juuri noita erilaisia jouto töitä ja pska töitä on palkkatuella vain tarjolla, aj ei niitäkään,,,, tösitä vanhoille on selvää pulaa..... säälittävä tilanne !!
        Kun asiaa selvittlin...niin kehnolta näyttää,,, mutta ei se mitään,,, Ikävä että on näin..
        Mutta elämääs on paljon muutakin,,,,


    • Anonyymi

      Eihän kukaan kuuskymppinen etsi oikeasti duunia ? Tuollaiseen ikäänhän on jo rakentanut oman tulevaisuutensa eikä ole duunia tai eläkettä vailla .

      • Anonyymi

        Eipä niin, tai riippuu tietenkin millä alalla on. Täytin 60 viime vuonna ja olin menneellä viikolla aktivointipalaverissa sosiaalityöntekijän ja työvoimavirkailijan kanssa. Näitä keskusteluja on n. neljän tai viiden vuoden välein, edellinen kerta minulla oli v. 2015. Eivät ole minua kuntouttavaan toimintaan työntäneet, koska totesivat, ettei minulla ole arjen pyörittämisessä mitään ongelmia, olen täysin raitis ja hoidan kuntoani. Totesivat vain, että näin pitkän työttömyysajan jälkeen on mahdottomuus löytää töitä, mitään töitä, joten muuta mahdollisuutta ei ole kuin hakeutua johonkin koulutukseen. Lähihoitajan koulutusohjelmaa olen miettinyt, ja se tavallaan kiinnostaisikin, lähinnä teoreettinen puoli. Oikeastaan minulle on sama mitä lähden opiskelemaan, koska pidän uusien asioiden oppimisesta ja pääasia on se, ettei kunta joudu maksamaan minusta sakkomaksuja siltä ajalta kun opiskelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niin, tai riippuu tietenkin millä alalla on. Täytin 60 viime vuonna ja olin menneellä viikolla aktivointipalaverissa sosiaalityöntekijän ja työvoimavirkailijan kanssa. Näitä keskusteluja on n. neljän tai viiden vuoden välein, edellinen kerta minulla oli v. 2015. Eivät ole minua kuntouttavaan toimintaan työntäneet, koska totesivat, ettei minulla ole arjen pyörittämisessä mitään ongelmia, olen täysin raitis ja hoidan kuntoani. Totesivat vain, että näin pitkän työttömyysajan jälkeen on mahdottomuus löytää töitä, mitään töitä, joten muuta mahdollisuutta ei ole kuin hakeutua johonkin koulutukseen. Lähihoitajan koulutusohjelmaa olen miettinyt, ja se tavallaan kiinnostaisikin, lähinnä teoreettinen puoli. Oikeastaan minulle on sama mitä lähden opiskelemaan, koska pidän uusien asioiden oppimisesta ja pääasia on se, ettei kunta joudu maksamaan minusta sakkomaksuja siltä ajalta kun opiskelen.

        hupaisaa tämä on......
        itsekin jo yli 60v.. ja kävin viime kuussa taas kerran typ suunnitelmaa tekemässä, ja siellä oli taas paljon typ virkailijoita, asiantuntijoita, sos. ihmisiä jne. . Kyllästyneen näkösii vanhempii naisii. Kuin niitä metron vahteja venäjällä, siis näin sen vallinneen tunnelman määrittelisin.
        Ne oli kaikki jotenkin flegmaattisia, ilman elämäniloa jne. kai täysin tympääntyneitä siihen puuhaan, tms? Vai oliko sinne valittu tällaisia maailman lopun enkeleitä oikein tarkoituksella ? Pelotuksen vuoksi, tms?
        No ei se typ tunnelma haittaa, ja siellä tehtiin taas uusi suunnitelma. ja hauskaa oli kun joku niistä kysyi, miksi en mene töihin ...
        Että leikiksi se väkisin menee. ei voi mitään. Ei voi tosissaan näihin asioihin suhtautua,,mutta on täs nöyräiltävä kun pitää syödä.


      • Anonyymi

        Mistä sait päähäsi, ettei 60-kymppinen oikeasti etsi duunia?
        Siis minulla olisi harrastuksissa tekemistä vaikka kuinka mutta kun tuo duuni vaan on niin kivaa. Se, että on täyttänyt 60 ei tarkoita, että olisi elämä jotenkin ohi. Uutta matoa vaan koukkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niin, tai riippuu tietenkin millä alalla on. Täytin 60 viime vuonna ja olin menneellä viikolla aktivointipalaverissa sosiaalityöntekijän ja työvoimavirkailijan kanssa. Näitä keskusteluja on n. neljän tai viiden vuoden välein, edellinen kerta minulla oli v. 2015. Eivät ole minua kuntouttavaan toimintaan työntäneet, koska totesivat, ettei minulla ole arjen pyörittämisessä mitään ongelmia, olen täysin raitis ja hoidan kuntoani. Totesivat vain, että näin pitkän työttömyysajan jälkeen on mahdottomuus löytää töitä, mitään töitä, joten muuta mahdollisuutta ei ole kuin hakeutua johonkin koulutukseen. Lähihoitajan koulutusohjelmaa olen miettinyt, ja se tavallaan kiinnostaisikin, lähinnä teoreettinen puoli. Oikeastaan minulle on sama mitä lähden opiskelemaan, koska pidän uusien asioiden oppimisesta ja pääasia on se, ettei kunta joudu maksamaan minusta sakkomaksuja siltä ajalta kun opiskelen.

        Lähihoitajakouluun meno on hyvä ajatus, jos koulutus järjestetään lähellä. Miten geronomi? Eihän tässä kukaan nuorene! Kuulontutkija kävisi, jos asuu pk-seudulla.

        Täytin 58v tänä vuonna. Sain työssäoloehdon täytettyä ihan parin vuoden sisään ja luvassa on 400 pv tukea. Jos nyt vielä löytäisin lisää 18h viikon t. enemmän saisin 500 pv. Opiskelua on jäljellä ainakin 2 talvea, ehkä kolmekin tämän jälkeen. Silloin olen jo 60-61v ja nykysäännöillä pääsisin putkeen eli saisin lisäpäiviä. Oman alan töitä en odota saavani.

        Opiskelemaan vain. Pöhköähän se on 60v opiskella, mutten lakeja säädä eikä mun hommani ole funtsia niin pitkälle. Riittää että noudatan lakeja!


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä 60 vuotiaana miehenä.Työhalut meni kun alkoi olla kaikenlaista iän tuomaa vikaa rupissa.Ennen oli valtion ja kuntien duuneja joissa työehtosopimuksessa oli eläkeikä määritetty esim 58v,se olisi nykyäänki ihan sopiva eläköitymisikä.Itse olen nyt eläkkeellä ja nuorempi sai paikkani ensisessä työpaikassani ja hyvä niin.


      • Anonyymi

        Kyllä se näin taitaa olla, jos nyt välttämättä vielä haluaa itseänsä orjuuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sait päähäsi, ettei 60-kymppinen oikeasti etsi duunia?
        Siis minulla olisi harrastuksissa tekemistä vaikka kuinka mutta kun tuo duuni vaan on niin kivaa. Se, että on täyttänyt 60 ei tarkoita, että olisi elämä jotenkin ohi. Uutta matoa vaan koukkuun.

        Riippuu aikalailla duunista kuinka mukavaa se on ja jos ei ole koulutusta ns mukaviin hommiin,niin 60v se on jo myöhäistä.60v etsii duunia mutta vain koska se kuuluu työnhakusuunnitelmaan ja on näinollen edellytys korvauksiin.Eikä elämä ole ohi 60 vuotiaalla,ei sinnepäinkään,siinä iässä totutellaan tulevaan eläkeaikaan,sehän on jo ihan ovella.Kevät jo aika pitkällä,kohta tulee ensimmäiset muuttolinnut,aurinko paistaa ja luonto herää talviunestaan.On se mukavaa olla 60v kun ei ole mitään työrasitteita, eikä tule enään koskaan (eläkkeellä).


    • Anonyymi

      Semmoset jotka täällä puhuu työn ihanuudesta eivät ole kovassa paikassa olleet tulosta tekemässä.

    • Anonyymi

      Selvästi esim. tällainen 60v. mies on kuin ilmaa työmarkkinoilla !
      Ja ymmärrettävää on, etteivät palkkaa vanhoja, koska monilla firmoilla on selvä vanhojen palkkauskielto. Koska vakuutusyhtiöt on kieltäneet, koska vanhoista voi tulla maksurasitteita,,,, jne.
      Turvallisempaa ja halvempaa on palkata nuoria.

      -sitten julkisuudessa puhutaa kaikenlaista prpagandaa......, mutta käytännössä 60v. työpanos ei kelpaa.
      Poikkeuksena lienee jotkut harvat erikoisalat, joissa tarvitaan erik. osaamista. Usein huippukoulutusta ja työkokemusta.
      Mutta se ns. rivi-sälli, on ulkkona työmarkkinasta kuin lumiukko !!

      • Anonyymi

        Juurikin näin ja onhan se haasteellista muutenki kun ikäero muihin työkavereihin alkaa olla 40v.


      • Anonyymi

        Itse olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä juuri tämän korkean 60v. iän vuoksi.
        Koska työpanokseni ei kelpaa palkalla.
        ---- Niin olen sitten aidosti työkyvytön !

        Mutta tätä tosiasiaa ei hyväksytä hallinnossa, ja en saa työkyvyttömyyseläkettä.
        Vaan roikun typ asiakkaana. Teen erilaisia typ suunnitelmia, työllistän typ virkailijoita
        ja typ-hallinto-systeemiä.
        Eihän tässä mitään järkeä ole...
        Kun käytännössä ei ole keinoja työllistää palkalla vanhoja työttömiä. Eikä näytä olevan keinoja päästää eläkkeelle näitä vanhoja työttömiä.

        Mutta esim. maahanmuuttajille on säädetty takuu-eläke !!


      • Anonyymi

        äääh, ei kannata myrkyttää itseään !!
        ei kannata osallistua eri kyykytyksiin, yms mielivaltaan.
        Vaan kannatta elää hyvää elämää, nauttia hyvää ruokaa, juomaa ja hyvää vapaa-aikaa.

        Hetki tääl eletään, miksi tehdä jotain tois-arvoista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä juuri tämän korkean 60v. iän vuoksi.
        Koska työpanokseni ei kelpaa palkalla.
        ---- Niin olen sitten aidosti työkyvytön !

        Mutta tätä tosiasiaa ei hyväksytä hallinnossa, ja en saa työkyvyttömyyseläkettä.
        Vaan roikun typ asiakkaana. Teen erilaisia typ suunnitelmia, työllistän typ virkailijoita
        ja typ-hallinto-systeemiä.
        Eihän tässä mitään järkeä ole...
        Kun käytännössä ei ole keinoja työllistää palkalla vanhoja työttömiä. Eikä näytä olevan keinoja päästää eläkkeelle näitä vanhoja työttömiä.

        Mutta esim. maahanmuuttajille on säädetty takuu-eläke !!

        Tk-eläkettä pitää hakea jatkuvasti,heti kun hylky tulee niin uusi hakemus,sillon eivät te-tätikään hätyyttele.Jos sulla sairauksia riittää ja tuo ikäkin on sopivanlainen,niin kyllä ne sen myöntää kun jaksat hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äääh, ei kannata myrkyttää itseään !!
        ei kannata osallistua eri kyykytyksiin, yms mielivaltaan.
        Vaan kannatta elää hyvää elämää, nauttia hyvää ruokaa, juomaa ja hyvää vapaa-aikaa.

        Hetki tääl eletään, miksi tehdä jotain tois-arvoista ?

        Elämä on kuin silkkiä vaan, kun ministerin lääkitys kolahtaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tk-eläkettä pitää hakea jatkuvasti,heti kun hylky tulee niin uusi hakemus,sillon eivät te-tätikään hätyyttele.Jos sulla sairauksia riittää ja tuo ikäkin on sopivanlainen,niin kyllä ne sen myöntää kun jaksat hakea.

        Tämä on totta, ensimmäiset 1-2 hakemusta hylätään taatusti. Uutta vaan kehiin tai valitusta hylsystä. Homma vaatii turnauskestävyyttä ja aikaa 2-3 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta, ensimmäiset 1-2 hakemusta hylätään taatusti. Uutta vaan kehiin tai valitusta hylsystä. Homma vaatii turnauskestävyyttä ja aikaa 2-3 vuotta.

        Ensimmäinen hakemus ja kahden viikon käsittelyn jälkeen läpi, hiphei ei huolet paina. En kylläkään hakenut kevyin perustein, juoksin lääkäreillä monet kerrat viime vuosien aikana.


    • Anonyymi

      Kaksipäivää urakkamuurausta,ikinä ei ole ollut näin vartalo pahoinpideltynä,mutta ei vaan anna mieli periksi,ikää 56 ja työuraa 35 vuotta,aamulla Buranaa niin ei pienet vihlasut tunnu,terveyskeskukseta sain kuminauhaohjeet jolla saan olkapäät kuntoon kun on muuten liian vähän liikuntaa.Kyllä töitä on,heti kun aloin uudessa paikassa tuli kaksi työtarjousta lisää,eli töitä on,nyt äijät muurukurseille ja vetään eurot himaan.

    • Anonyymi

      Ei ainakaan onnistu. Jakakaa, olen 60v ja haluaisin keveämmän työn, entisessä ei enään kestä pailat. Sain viimmein opiskelupaikan. Te toimisto kannustaa oheisesta.

      Hei! Koulutustarpeen arviointiryhmän päätös. Suunnitellut opinnot: Gradia Jyväskylä, Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja (180osp), ajalle: 11.2.2021-11.2.2023. Ei puolleta omaehtoista opiskelua työttömyysetuudella. Perustelu: työllistynyt hyvin aiemmalla koulutuksella ja osaamisella. Opintojen tukeminen työttömyysetuudella ei ole tarkoituksenmukaisin tapa edistää työllistymistä. Päätös saapuu kirjallisena vielä sinulle. Ilmoitathan verkon kautta työnhaun muutosilmoituksella, mikäli aloitat opinnot joka tapauksessa. Terveisin, TE-palvelut/Amanda


      JAKAKAA MAHDOLLISIMMAN PALJON.
      ETTÄ POPPUU PUHEET YLI 55V TUKEMISESTA JA JAKSAMISESTA.
      OLEN TOSI VIHAINEN JA PETTYNYT

    • Anonyymi

      Olen 61v. nyt. Ja olen ollu jo 10v työttömänä. En kelvannut enää töihin 50v iässä... Ei tosiaan löytynyt palkka-töitä silloinkaan!

      Ja nyt 61v. olen edelleen typ asiakas. Tosin ei typ ole vuoteen häirinnyt. Onneksi. Koska niin aisiatonta ja turhaa on ollut tuo te typ tem touhu. Sääliksi käy ,millainen on tuo työvoimahllinto.
      No kumminkin olen edelleen työttömänä, työmarkkintatuella, ei pääsyä eläkkeelle, ei pääsyä eläkepuikeen.
      Vain työmarkkinatuki köyhyys.

      Tämä on monelle muullekin arkea.

      • Anonyymi

        -edellinen hallitus sentään teki lex-lindströmmin, ja armahti vanhoja työttömiä eläkkeelle !!
        Ja Tämä nykyinen sdp, vas, vihreä rkp kepu hallitus ei armahtanut vahoja !!
        Mutta armahti isis ämmät !!


      • Anonyymi

        Arkea on, itte 60v. ja työmarkkinatuki köyhyys, ei palkkaa, ei eläkettä. Ollaan vaan.
        Terveys ja työkyky tallella, mutta töihin ei kelpaa.
        Monilla firmoilla on kielto palkata vanhoja, koska se on taloudellinen riski.


    • Anonyymi

      Jos 60v ikäinen laitetaan työpaikkaan, on kyse joutumisesta jonne ei oikeaa työntekijää saa. Yritystä tuetaan noin "miljardilla" jotta se työllistää 60v ikäisen....

      Ihmisen karmea velvoite, vaikka ikänsä jo ollut duunissa?

    • Anonyymi

      Kysyin työkkäriltä samaa - tosin onko kukaan 55-vuotias oikeasti työllistynyt. Vastahakoinen vastaus oli, että kyllähän hoitoalalla saattavat eläkeikäisetkin vielä tehdä töitä. Muista aloista ei virkailija sanonut mitään.

      • Anonyymi

        Minäkin 62v kysyin (lomautettu), saako tän ikäinen enää työtä, vastaus tuli että heillä
        juuri työllistyi 63 vuotias, eli kyllä sieltä töitä löytyy joillekin(alaa ei kertonut).


    • Anonyymi

      itte 61v. kunto hyvä, ja töitä ei löydy, eläkkeelle ei pääse, vain työmarkkinatuki köyhyys vallitsee.

    • Anonyymi

      Menin tänään ma., 1.3.2021. heti aamusta työvaatteissa, ja repun kanssa tuohon tien varteen odottelemaan töihin kuljetusta. . Ja ei tullut työvoimaa kokoavaa kuntakokeilu gulag, aktiivi malli2. töihin kuljetusta siihen hakemaan työttömiä töihin.

      Taisi olla taas politikkojen turhapuheita toi työllistämisohjelma.
      Niinpä tulin takaisin nyt sisään ja laitoin repun eteiseen odottelemaan parempia päiviä.

      ##Se nyt maanantaina alkaa toi aktiivi malli 2. ja kuntakokeilu gulag.
      -- Niin että tänään la. tai huomenna su. alatte laittaa työvaatteita ja saippuoita ja eväspaketin reppuun. Kahvia termokseen, maitoa pulloon ja villasukkaan se pullo. Kumisaappaat tai työkengät ja työvaatteet nyt siis esille.

      1.3. 20201 ylpeästi marssimme me työnsankarit kuntakokeilu gulag työmaille ja saamme vihdoin työtä.##

    • Anonyymi

      Itse olen 50v täyttänyt osatyökyinen. Kun 90-luvun alussa oli lama, niin olin opiskelija ja sain 23v ikään saakka kuntoutustukea (työkyvyttömyyseläkettä) omaikäiset muut niinsanotut vammaiset saivat 16v iässä eläkkeen niinkuin minäkin, ja saivat pitää sen myös kauppakoulun, lukion ja ammatillisen koulun jälkeen.

      Minä jouduin 1992 työttömäksi ja ekaan työpaikkaan pääsin tukityöhän vasta 25v iässä..... No, mitä tämä maksoi.... Kohtasin terveen ihmisen joka ekana sanana minulle kahden kesken oli, että hän haluaa minut kumppaniksi... ei auttanut sanoa toiselle kuin, että:"sori".... Kerran tarjottu on otettu ja varmaan jatkossakin annan pakit jos joku yrittää jotain. toimin yli 30v ikäisenä äitini omaishoitajana toisakymmentä vuotta ja nyt olen ollut vuosia yhdeksän euron duunissa. No, saihan sisarukset elämän, ja olen kyllä sen muistanut!

      Kysymys kuuluu kait että saako töitä.... Joo... yhdeksän euron duunia kyllä!

      Elämä on nyt nii, että jos 60v asti jaksaa, niin sitten lopetan....

    • Anonyymi

      Minulle 62 vuotiaalle työttömälle juuri soitettiin ja kerrottiin, että minut on valittu hakemaani paikkaan töhin. Ihan oikea työ oikealla palkalla oliko se nyt 37h/viikko..
      Miksi?
      Minulla on hyvä koulutus ja hyvä työhistoria
      Työttömyyden aloitin menemällä täydennyskoulutukseen joka pätevöitti minut oman alani tämänhetkiseen erityisosaamiseen.
      Hoidin kaikki paperit kuntoon ja aloin etsimään töitä
      Tein jotain satunnaisia pikkujuttuja odotellessa ja töitä etsiessäni
      Nyt sain sitten määräaikaisen työpaikan jonka avulla pääsen sitten ehkä ansiosidonnaisen kautta parin vuoden päästä eläkkeelle

      Kyllä siis 60-kymppisille löytyy töitä kunhan itse huolehtii siitä, että voi myydä työpanoksensa alalle jolla on kysyntää.

      • Anonyymi

        tuskinpa onnistuu ruumillisen työntekijältä.,se on roppa loppu,etkö olisi päässyt jo nyt eläkkeelle asti ansiosidonnaisella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuskinpa onnistuu ruumillisen työntekijältä.,se on roppa loppu,etkö olisi päässyt jo nyt eläkkeelle asti ansiosidonnaisella

        En. Olisin ollut loppuajan peruspäivärahalla. Olen niin vanhanaikainen, että minulle työssäolo on jonkinmoinen kunnia-asia.


    • Anonyymi

      On tuolla poika Sambalele
      papaijapuussa istuskelee.
      Ei muiden kanssa ahertele,
      ehtiihän työhön myöhemmin.
      Hei, laula niin kuin tuo Sambalele,
      soita niin kuin tuo Sambalele,
      tanssi niin kuin tuo Sambalele,
      työt tehdään myöhemmin. Olè!

    • Anonyymi

      En tiedä ketään yli 60 vuotiasta joka olisi oikean työn saanut. Kaikki ovat olleet näitä kunnan velvoitetöitä. Jokainen tuntemani henkilö on kyllä näistä töistä tykännyt ja rento meininki on kuulema ollut työskennellä kunnan töissä aina saa tehdä 2-4 porukoissa työt. Tämäkin oikeus on poistettu nuoremmilta ja nyt pitää olla työttömämä oikeaan eläkeikään asti kun työttömyyspäivärahalla ei ole enää enimmäisaikaa mille se maksetaan.

      • Anonyymi

        Niin, se todellisuus on ankea.
        - Ja itsekin jo 50v. iässä en kelvannut,,
        ja nyt 60v. iässä ei kelpaa edelleenkään se työpanos palkalla.
        - Minkäs teet,, hyvää työvoimaa tuhlataan säälittä Suomessa.
        eikä eläkkeelle pääse.
        On vain työmarkkinatuki-köyhyys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se todellisuus on ankea.
        - Ja itsekin jo 50v. iässä en kelvannut,,
        ja nyt 60v. iässä ei kelpaa edelleenkään se työpanos palkalla.
        - Minkäs teet,, hyvää työvoimaa tuhlataan säälittä Suomessa.
        eikä eläkkeelle pääse.
        On vain työmarkkinatuki-köyhyys!

        Samoja juttuja, selvästi väheksyvää kohtelua on vanhoille, pidetään vanhoja vammaisena ja epäkelpona vanhaa - ei voi mitään!
        Huomaat tämän monesti asiakaspalvelussa, jopa kaupassa kun käyt ostoksilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja juttuja, selvästi väheksyvää kohtelua on vanhoille, pidetään vanhoja vammaisena ja epäkelpona vanhaa - ei voi mitään!
        Huomaat tämän monesti asiakaspalvelussa, jopa kaupassa kun käyt ostoksilla!

        Missä nyt viipyy se armahtava Lex Lindström ?? Jolla edellinen hallitus armahti vanhat eläkkeelle,, roikkumasta työttömyydessä.

        Vai onko sdp-vas--vihreä-rkp-kepu hallinnon idea vain piinata ja kiusata vanhoja ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä nyt viipyy se armahtava Lex Lindström ?? Jolla edellinen hallitus armahti vanhat eläkkeelle,, roikkumasta työttömyydessä.

        Vai onko sdp-vas--vihreä-rkp-kepu hallinnon idea vain piinata ja kiusata vanhoja ??

        rahaa riittää vaikka terroristien hyysäämiseen, mutta ei millään vanhojen suomalaisten työttömien asian hoitoon !
        Nämä on arvokysymyksiä.. -Ja nyt on vallassa idealistit jotka työntää rahat vaikka ulkomaille ( esim mombasan satama kehitysapu..).. tms. Ja samaan aikaan vihaa suomen kansaa.


      • Anonyymi

        Itse olen 62v ja sain juuri työpaikan vuoden työttömyyden jälkeen. Kirjallinen hakemus ja pari teams palaveria riitti.
        Sain työn joka vaatii erityisosaamista ja sertifikaatit joilla osoittaa osaamiseni. Sain jopa saman palkan kuin nuo halutut nuoremmat tekijät. Olen siis tilastopoikkeama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja juttuja, selvästi väheksyvää kohtelua on vanhoille, pidetään vanhoja vammaisena ja epäkelpona vanhaa - ei voi mitään!
        Huomaat tämän monesti asiakaspalvelussa, jopa kaupassa kun käyt ostoksilla!

        alle 50v en enää itse kelvannut työmarkkinoille !! Nyt 60v. eikä tilanne ole yhtään helpottunut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alle 50v en enää itse kelvannut työmarkkinoille !! Nyt 60v. eikä tilanne ole yhtään helpottunut !

        Täysin sama tilanne, työpanaos ei kelpaa palkalla enää !! Ei ole mitään tehtävisää. vaan köyhyys työmarkkintauella jatkuu jatkuu....


    • Anonyymi

      ”Oikea työ”= hallintoalamainen valtion virkamieskoneistossa

    • Anonyymi

      Kehtaavat 60v. ihmisiä kiusata työttömyydellä ja pelleily te typ työnhaulla, yms.. kun tietävät sen, ettei ole, töitä palkalla saatavissa vanhoille.... Tässä on selvä kiusaamisen meininki.

      • Anonyymi

        Itse pääsin 52-vuotiaana eläkkeelle, onneksi!!!


    • Anonyymi

      Todellakin 60-vuotiaita ja jopa vanhuuseläkeikäisiä on "oikeissa" palkkatöissä, esimerkiksi hoitoalalla. TV:stäkin on tullut sarja Seniori töissä, jossa näitä eläkeikäisiä esitellään eri aloilta. Myös moni yrittäjä tekee töitä vielä eläkeiässäkin, kuten omat vanhempani tekivät.

      • Anonyymi

        Mutama harva ammatti on jossa töitä on, ei siis pidä yleistää. Ja monilla aloilla vanha ei kelpaa enää, ikävää mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutama harva ammatti on jossa töitä on, ei siis pidä yleistää. Ja monilla aloilla vanha ei kelpaa enää, ikävää mutta totta.

        Olen eri mieltä. Totuus on, ettei vanha usein edes halua enää töihin.

        Mielestäni eläkeiän nosto ei palvelekaan mitään pidemmän päälle. Aluksi sillä voidaan saada työntekijöitä ja verotuloja lisää. Mutta koska työhaluttomilla, väsyneillä tai sairastavilla työntekijöillä ei työnanataja tee mitään, ennemmin tai myöhemmin iäkkäät laitetaan haussa taas syrjään, eläkeiän nostosta huolimatta. Enpä ihmettelisi, vaikka eläkeiän nostosta jouduttaisiin tulevaisuudessa jopa luopumaan ja palaamaan takaisin vanhaan eläkeikään tai jopa sitä alempaan eläkeikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Totuus on, ettei vanha usein edes halua enää töihin.

        Mielestäni eläkeiän nosto ei palvelekaan mitään pidemmän päälle. Aluksi sillä voidaan saada työntekijöitä ja verotuloja lisää. Mutta koska työhaluttomilla, väsyneillä tai sairastavilla työntekijöillä ei työnanataja tee mitään, ennemmin tai myöhemmin iäkkäät laitetaan haussa taas syrjään, eläkeiän nostosta huolimatta. Enpä ihmettelisi, vaikka eläkeiän nostosta jouduttaisiin tulevaisuudessa jopa luopumaan ja palaamaan takaisin vanhaan eläkeikään tai jopa sitä alempaan eläkeikään.

        Kun maksetaan välimerelle nyt yli 7 miljardia, niin italissa ja espanjassa on sitten varaa laskea eläkeikää. Espanjassa jo säädettiin kansalaispalkka, kun rahaa tulee nyt ja paljo !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Totuus on, ettei vanha usein edes halua enää töihin.

        Mielestäni eläkeiän nosto ei palvelekaan mitään pidemmän päälle. Aluksi sillä voidaan saada työntekijöitä ja verotuloja lisää. Mutta koska työhaluttomilla, väsyneillä tai sairastavilla työntekijöillä ei työnanataja tee mitään, ennemmin tai myöhemmin iäkkäät laitetaan haussa taas syrjään, eläkeiän nostosta huolimatta. Enpä ihmettelisi, vaikka eläkeiän nostosta jouduttaisiin tulevaisuudessa jopa luopumaan ja palaamaan takaisin vanhaan eläkeikään tai jopa sitä alempaan eläkeikään.

        Just näin. Entäpä jos on elämässään puurtanut töitä jo aivan tarpeeksi. Jos vain jo haluaisi olla, mutta ei voi, kun jostain pitää saada ns. suolarahoja, vaikka pätäkkää olisikin hiukan sukanvarressa.
        Ja soisi mielellään töitä nuoremmille, joilla ura on vasta edessäpäin.
        Mielestäni noin 58 vuotiaille, pitäisi avata joku oma osasto, pienellä korvauksella, vaikka alin mahdollinen korvaus. Siellä he halutessaan voisivat odotella eläkeikää, siis puhtaasti omasta halustaan, ei tietenkään sinne passitettuina.
        Tässä välitilassa ikääntynyt saisi olla kuitenkin rauhassa. Ei käskytettäisi väkisin erilaisiin työvoimapoliittisiin juttuihin ja uhkailtaisi karenssilla.
        Palkkatuki on myös täysin vääristynyt. Ikääntynyt pitkäaikaistyötön voidaan pakottaa mitä merkillisimpiin hommiin vuodeksi. Palkkatuki työ on tuntirajoitteista ja palkka muutenkin yleensä TES:in mukainen, mutta jokin matalapalkka juttu. Se ei anna ikääntyvälle yhtään mitään. Taloudellinen hyöty on minimaalista ja mitään työkokemusta yli 40 vuotta työelämässä mukana ollut ei kaipaa.
        Eläkeiän nosto oli suoraan sanottuna p....stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Entäpä jos on elämässään puurtanut töitä jo aivan tarpeeksi. Jos vain jo haluaisi olla, mutta ei voi, kun jostain pitää saada ns. suolarahoja, vaikka pätäkkää olisikin hiukan sukanvarressa.
        Ja soisi mielellään töitä nuoremmille, joilla ura on vasta edessäpäin.
        Mielestäni noin 58 vuotiaille, pitäisi avata joku oma osasto, pienellä korvauksella, vaikka alin mahdollinen korvaus. Siellä he halutessaan voisivat odotella eläkeikää, siis puhtaasti omasta halustaan, ei tietenkään sinne passitettuina.
        Tässä välitilassa ikääntynyt saisi olla kuitenkin rauhassa. Ei käskytettäisi väkisin erilaisiin työvoimapoliittisiin juttuihin ja uhkailtaisi karenssilla.
        Palkkatuki on myös täysin vääristynyt. Ikääntynyt pitkäaikaistyötön voidaan pakottaa mitä merkillisimpiin hommiin vuodeksi. Palkkatuki työ on tuntirajoitteista ja palkka muutenkin yleensä TES:in mukainen, mutta jokin matalapalkka juttu. Se ei anna ikääntyvälle yhtään mitään. Taloudellinen hyöty on minimaalista ja mitään työkokemusta yli 40 vuotta työelämässä mukana ollut ei kaipaa.
        Eläkeiän nosto oli suoraan sanottuna p....stä.

        eläke ikä on liian korkea,, kun vcanhoille ei ole töitä !!

        Ja ajan tuhlaus jossain " pöpin töissä" palkka tuella on kaikki vain turhaa puuhaa. Mitä järkeä on tappaa aikaa jossain vessanvahtina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Entäpä jos on elämässään puurtanut töitä jo aivan tarpeeksi. Jos vain jo haluaisi olla, mutta ei voi, kun jostain pitää saada ns. suolarahoja, vaikka pätäkkää olisikin hiukan sukanvarressa.
        Ja soisi mielellään töitä nuoremmille, joilla ura on vasta edessäpäin.
        Mielestäni noin 58 vuotiaille, pitäisi avata joku oma osasto, pienellä korvauksella, vaikka alin mahdollinen korvaus. Siellä he halutessaan voisivat odotella eläkeikää, siis puhtaasti omasta halustaan, ei tietenkään sinne passitettuina.
        Tässä välitilassa ikääntynyt saisi olla kuitenkin rauhassa. Ei käskytettäisi väkisin erilaisiin työvoimapoliittisiin juttuihin ja uhkailtaisi karenssilla.
        Palkkatuki on myös täysin vääristynyt. Ikääntynyt pitkäaikaistyötön voidaan pakottaa mitä merkillisimpiin hommiin vuodeksi. Palkkatuki työ on tuntirajoitteista ja palkka muutenkin yleensä TES:in mukainen, mutta jokin matalapalkka juttu. Se ei anna ikääntyvälle yhtään mitään. Taloudellinen hyöty on minimaalista ja mitään työkokemusta yli 40 vuotta työelämässä mukana ollut ei kaipaa.
        Eläkeiän nosto oli suoraan sanottuna p....stä.

        Kylläpä oli hyvä kirjoitus! Näin on, luulisi että on paljon nuoria ja muita työikäisiä joihin kuuluisi panostaa. T. Pian 60v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eläke ikä on liian korkea,, kun vcanhoille ei ole töitä !!

        Ja ajan tuhlaus jossain " pöpin töissä" palkka tuella on kaikki vain turhaa puuhaa. Mitä järkeä on tappaa aikaa jossain vessanvahtina?

        johtavana vessan vahtina jossain, niin saat johtaja tittelin ! hienoa!


      • Anonyymi

        Eihän kenenkaan kuuskymppisen tarttisi etsiä töitä ? Tuollaiseen ikäänhän on jo rakentanut oman tulevaisuutensa. Kyllä nuoriin pitäs typ panostaa suuresti, täälläkin lojuu kasapäin työikäisiä kotona. Vanhat joutaa olla jo poissa työpaikoilta.


    • Anonyymi

      Aivan sama vaikka ois ympäripäissään joka päivä.

      • Anonyymi

        Selvin päin on paljo mukavempaa.


    • Anonyymi

      olen 60v. ja työt ei enää kiinnosta yhtään. Huonoja ja hyviä töitä olen nähny.
      -Eläkeikää on nostettu, ja siinä jääny huomiotta se , että moni 60v. on ulkona työelämästä myös omasta halusta, ja myös pakosta kun töitä ei ole.

      Vanhoja ei palkata töihin. Ei sitä asiaa voi muuttaa eläkeikää nostamalla.
      Joku muu keino pitäisi olla? - eikä meidän kallis palkkainen hallinto mitään keksi?
      Itselle on kyllä tehtyetuja, esim. kansanedustaja eläketurva,, ja ministeri eläketurva hyvä ja riittävä !!! voi suvi linden sentään !!

      • Anonyymi

        Semmonen palava into häviää jos on kymmeniä vuosia tehnyt töitä. En ihmettele. Silti viime syksykin oli yhtä ikääntyneiden työhön kajoamista. Toivottavasti Te-keskuksisa ollaan ymmärtäväisiä heitä kohtaan, jotka jo kauan puurtaneet. Mitkään työhakukurssit ei tuo kuin pahalle tuulelle.


    • Anonyymi

      Kyllähän siinnä yhdessä työpaikasa on pitänyt olla jo 40v, että meinaan pääsee pois siittä. Sellaisen ihmisen kaikesta muusta kehityksestä yms sivistyksestäkään ei tiedä. Aikaa ei pitäisi yrittää voittaa nääs.

    • Anonyymi

      Yli 50-vuotiaat pitkäaikaistyöttömät pitää päästää eläkkeelle, pois työmarkkinatuki köyhyydestä edes säälilliselle eläkkeelle missä ei ihmisiä rienata kaikella älyttömyydellä kun muutenkin on talousasiat persiillään.

      • Anonyymi

        päinvastoin menee,,, e-ikiää on nostettu,, nyt viel sinne 65v. asti on sinun hiki päässä leipäsi nöyränä tienattava ./.

        vaikka vanha ei kelpasi enää palkka-töihin, niin silti on velvoite työskennelleä..
        Lepo lomia on vain ulkomaan pakolaisturisteille, jotka hyvin eduin saa lomailla ilmaisilla kela lomilla suomessa koko elämänsä.....


    • Anonyymi

      töihin ei enää kelpaa, ei ole työpaikkoja vanhoille, ja ittelläkin ikää yli 60v.
      Mutta ihmeellisintä oli, että typ systeemissä vielä yritettiin kusta päälle !
      Se oli selvä nöyryytys yritys.
      Kyllä tämä tem hallinto on täysin perseestä.

    • Anonyymi

      Ei nöyryytystä enää vanhoille työntekijöille. Itse olen työkykyinen, mutta on ahdistusta ja pelkoa etten osaa, jaksa ja selviydy. Vähänpä tuollaisesta puhutaan. Pitäs olla terävä kuin partaterä ja vikkelä työtehtävissä.

      • Anonyymi

        olet pahasti orjuuttanut itse itsesi ! kuin orjuutettu aasi.


    • Anonyymi

      Mitä tuo tarkoittaa?

    • Anonyymi

      Minusta ikääntyneet saa olla rauhassa, ovat tehneet monet yhteiskunnan eteen. Nuorempien vuoro ansaita elanto. Ei tyhjänpäiväisiä työnhaku kursseja kuuskymppiselle.

    • Anonyymi

      Kukaan meistä tavallisista kansalaisista tuskin ketään laittaisi enää 50-60-vuotiaana pakosta työelämään. Varsinkaan kokopäiväduuniin.

      Käsittäähän sen nyt tavallinen tallukkakin, että työuraa kuuluu nimenomaan nuorten luoda ja heihin satsata, koska he ovat tulevia maan pystyssä pitäjiä. Työllisyystoimetkin pitäisi ehdottomasti heihin suunnata, eikä johonkin yli 55-vuotiaisiin!

      Samoin ajattelee varmasti moni työnantajakin. Vaikka seniorit töissä ovatkin lisääntyneet, niin enemmistö työntekijöistä on kuitenkin senioreita nuorempia, niin kuin kuuluukin.

      Työ- ja elinkeinomisteriö ja työkkäri taas ei tunnu ajattelevan mitään - tai korkeintaan ne ajattelevat jotain työttömyystilastojen kaunistelua.

      Sen takia minäkin olen yli viisikymppisenä osoitettu työkkärin toimesta kesätöihin ja hävennyt sitten silmät päästäni, kun tiedän, että MONI NUORI JA OPISKELIJA jäi varmaan taas ilman haluamaansa kesätyöpaikkaa, jota on kuumeisesti hakenut vuoden alusta saakka. Mutta työkkäri laittoi mieluummin tällaisen vanhan pierun kesätöihin kuin jonkun nuoren ihmisen.

      Mieluummin sinne työpaikkaankin varmaan otettaisiin joku sipsakka ja innokas nuori kuin tälläinen venähtänyt kehäraakki, joka haukottelee jo ensimmäisen kolmanneksen aikana.

      Mutta kiitos vain kesätyöpalkasta! Sillä palkalla sitten kartutan sitä pian alkavaa eläkettäni. Pahempi juttu teille, nuoret, jotka ehkä haaveilitte jostain omasta pesämunasta ensiasuntoa varten tai muusta vastaavasta. Tällaista on Suomen työllisyypolitiikka. Minkäs mahdatte!

      • Anonyymi

        Onpa tuo touhua. Kyllä ikää tulisi virkailijan ajatella ja kunnioittaa. Ei kyykytysiä jos pitkälti kuuttakymppiä kulkee. Nuorilla työ ja elämä edessä.


    • Anonyymi

      pääseekö 60v enää edes velvoite työllistettynä puolenvuoden pestiin jos se 62 ikävuoden raja jää sen verran auki

      • Anonyymi

        Itse pääsin koronaeläkkeelle!!


      • Anonyymi

        En tiedä näistä systeemeistä, itse olen "alistettu typ asiajas". työttömänä jo pitkään,
        nyt jo 61v. Palkka-Töihin en kelpaa. "palkatonta kuntousta" en tarvitse ja ilman palkkaa en töitä tee.
        Odottelen eläkettä. Mutta ei kuulemma eläkkeelle pääse.
        Vain turhauttavaa merkityksetöntä typ toimintaa oli aiemmin, joka onneksi on koronan vuoksi ollut tauolla jo yli vuoden!!
        Kuolemaa ne pelkää siellä tem hallinossakin ! sentään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä näistä systeemeistä, itse olen "alistettu typ asiajas". työttömänä jo pitkään,
        nyt jo 61v. Palkka-Töihin en kelpaa. "palkatonta kuntousta" en tarvitse ja ilman palkkaa en töitä tee.
        Odottelen eläkettä. Mutta ei kuulemma eläkkeelle pääse.
        Vain turhauttavaa merkityksetöntä typ toimintaa oli aiemmin, joka onneksi on koronan vuoksi ollut tauolla jo yli vuoden!!
        Kuolemaa ne pelkää siellä tem hallinossakin ! sentään!

        Selvästi se korona-kuoleman pelko laimensi järjetöntä typ toimintaa. Se oli hyvä asia se.
        Töitä palkalla kun ei ole vanhoille, niin minkäs teet.
        Me vaan työmarkkinatuki köyhyydessä odotellaan minimi eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästi se korona-kuoleman pelko laimensi järjetöntä typ toimintaa. Se oli hyvä asia se.
        Töitä palkalla kun ei ole vanhoille, niin minkäs teet.
        Me vaan työmarkkinatuki köyhyydessä odotellaan minimi eläkettä.

        juuu, enne koronaa noi typ tädit kävi viel kuumina ja järjesti tarpeettomia tapaamisia ja tehtiin suunnitelmaa yms,, mutta töitä palkalla ei vaan löydy....

        nyt korona kuoleman pelossa on onneksi jääny typ hyppyytys karenssin uhalla vähemmälle.
        Kuolema siis vie voiton typ gulagista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuu, enne koronaa noi typ tädit kävi viel kuumina ja järjesti tarpeettomia tapaamisia ja tehtiin suunnitelmaa yms,, mutta töitä palkalla ei vaan löydy....

        nyt korona kuoleman pelossa on onneksi jääny typ hyppyytys karenssin uhalla vähemmälle.
        Kuolema siis vie voiton typ gulagista.

        Totta puhut. Ittekin olen nyt saanu olla rauhassa tässä koronakuoleman pelon aikana.
        Ei ole tullut kutsuja tarpeettomiin typ aktivisuunnitelmien tekoon, yms. turhatoimintaan.

        Kyllä ne siellä typ, te, tem, ja jokainen aikuinen järkevä ihminen tietää, ettei vanhoille töitä ole palkalla tarjolla missään.
        Niin parempi olisi armahtaa eläkkeelle vanhat, mutta halua ei ole politikoilla ja hallinnolla armahtaa, kuin vain isis tappaja terroristit!! Kummia pervoja aikoja eletään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut. Ittekin olen nyt saanu olla rauhassa tässä koronakuoleman pelon aikana.
        Ei ole tullut kutsuja tarpeettomiin typ aktivisuunnitelmien tekoon, yms. turhatoimintaan.

        Kyllä ne siellä typ, te, tem, ja jokainen aikuinen järkevä ihminen tietää, ettei vanhoille töitä ole palkalla tarjolla missään.
        Niin parempi olisi armahtaa eläkkeelle vanhat, mutta halua ei ole politikoilla ja hallinnolla armahtaa, kuin vain isis tappaja terroristit!! Kummia pervoja aikoja eletään.

        um. perspekka onkin kipeä pervo ja tuhlaa verorahaa ja työaikaa isis terroristien hoivaan.
        Aikaisemmin sama prsläpi oli synnyttämässä sähkönsiirtomaksut lisäveroksi suomalaisille haavisto-katainen saavutus se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pääsin koronaeläkkeelle!!

        - siellä te, typ, tem hallinnossa on myös täysin sivistymättömiä kapoja töissä.
        Nämä keskittsleiri kapot on omasta mielestään tehokkaita. Psykopaattista toimintaa on paljon.
        Ja asiakkainakin on m,yös venkuloita ja työn välttelijöitä.
        Niin kunnollinenkin ihminen sitten joutuu typ viemäriin.

        -Vain lepo loma pakolaisturisteja suojellaan ja ne saa kaikki mahdolliset edut ja tuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - siellä te, typ, tem hallinnossa on myös täysin sivistymättömiä kapoja töissä.
        Nämä keskittsleiri kapot on omasta mielestään tehokkaita. Psykopaattista toimintaa on paljon.
        Ja asiakkainakin on m,yös venkuloita ja työn välttelijöitä.
        Niin kunnollinenkin ihminen sitten joutuu typ viemäriin.

        -Vain lepo loma pakolaisturisteja suojellaan ja ne saa kaikki mahdolliset edut ja tuet.

        Suorastaan mielipuoliseen typ toimintaan olen itse pakolla tutustunut,
        ( karenssilla uhaten, aktivisuunnitelmia ).
        Ja kyllä siinä usko loppuu ja käy sääliksi ne typ virkailijat.

        Kun työpolitiikka on harhaista ja sitten tällaiset tem hallinto systeemin alaiset syteemit toimii ilman järjenhäivää, niin se tulos on säälittävä.


    • Anonyymi

      minulta loppu työnteko ja veronmaksu halut täysin, kun näin miten avokätisesti ulkomaalaisille turisteille jaetaan rahaa ja etuja ja ilomaista loma elämää!!

      on siis aivan turha tukea tällaista järjestelmää, joka tukee ulkomaan turisteja. Ja oman kansan unohtaa. Terroristeja ja lasten raiskaajia minä en tue yhtään!

      Suomalaisten vanhusten hoitoon voisin verojaKIN MA.KSAA

      Naivisti Hallinto voitaisiin suomesta lähettää afrikkaan, saisivat siellä hallita ja ilman suomalaista verorahaa.

    • Anonyymi

      Farmaseutteja suorastaan rukoillaan jäämään töihin. Seitsenkymppisetkin kelpaa.

    • Anonyymi

      Huutava pula yli 60v ikäisistä työntekijöistä ja varmasti saa heti työpaikan kun täyttää 60v.
      55-59v ei mitään mahdollisuutta kun 60v on päivän sana.

    • Anonyymi

      joo, ei ne väkisin vie yli 60v. huippupalkoilla töihin. olen todennut.
      ja myöskään eläkkeelle ei pääse.
      on vain typ pelleilyä, joka on ollu nyt koronan vuoksi hiljaiseloa, onneksi.

      • Anonyymi

        60v, ja yli työnhaku, jne,,, on suuri vitsi.
        Ja siksi 60v. työttömät ei enää edes hae töitä, kun niitä ei 60v. iässä ole tarjolla!!

        Silti eläkkeelle ei pääse, ja työtön roikkuu työmarkkina-tuki köyhyydessa.
        Ei voi mitään. Ja kuspää hallinto suunnittelee taas aktiivi mali 2.
        Suomessa on vakava osaamispula hallinnossa ja politiikassa.


    • Anonyymi

      Suomalaisia työttömiä ei ole tarkoituskaan työllistää,töitä varten tuodaan laumoittain orjia tekemään ilmaiseksi ruokapalkalla ja kohta myös ilman mitään oikeuksia muutenkaan kun työnantajan yksipuolinen sopiminen astuu voimaan .

    • Anonyymi

      Onko täällä kukaan 63-vuotias onnistunut saamaan esim. palkkatukityöpaikkaa? Jään vuoden kuluttua eläkkeelle, mutta mielelläni tekisin esim 8 kk pituisen palkkatuetun sijaisuuden ennen eläköitymistä, en vain ole päässyt minnekään haastatteluun, näissäkin työpaikoissa lienee jonkinlaista ikäsyrjintää ?

      • Anonyymi

        Hae sellaista työtä, mitä kukaan ei halua!

        Itse olen löytänyt henkilökohtaisen avustajan hommia sijaisena ja lomittajana enimmäkseen. Sitä löytyy monissa tuntimäärissä. Näkövammaisen avustaminen voi olla kevyttä, kun ei tarvi nostella. Sijaisuus on siitä hyvä, että se loppuu joka tapauksessa eikä jää nalkkiin jonkun v-mäisen avustettavan kanssa. Nyt kesällä pääsee kulkemaan pyörälläkin, jos busseja ei kulje tai ei ole autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae sellaista työtä, mitä kukaan ei halua!

        Itse olen löytänyt henkilökohtaisen avustajan hommia sijaisena ja lomittajana enimmäkseen. Sitä löytyy monissa tuntimäärissä. Näkövammaisen avustaminen voi olla kevyttä, kun ei tarvi nostella. Sijaisuus on siitä hyvä, että se loppuu joka tapauksessa eikä jää nalkkiin jonkun v-mäisen avustettavan kanssa. Nyt kesällä pääsee kulkemaan pyörälläkin, jos busseja ei kulje tai ei ole autoa.

        Jotain hoiva-avustajan sijaisuutta esim. vanhusten hoivapuolella olenkin ajatellut. Oman alani töihin en 63-v kuitenkaan pääse, se on nähty. En ole mikään ns. hoivatyyppi, mutta ihan uusi työtehtävä voisi olla sinänsä mielenkiintoinen.


    • Anonyymi

      Ei ole pelkoa ikärasismi estää työnsaanni oli miten hyvä tekijä tahansa

    • Anonyymi

      Täysin unohdettu osa kansaa, työmarkkinatuki köyhät sekä köyhyys eläkeläiset , siis suomalaiset!
      Mutta esim. Ulkomailta tuotu pakolaisturistikin saa enemmän tukia lomaillessaan lopun elämäänsä Suomessa.

      Että kyllä se on niin, että huonoilla palkoilla ei Suomessa kannata suomalaisen työtä tehdä ja veroja maksaa, koska hallinto on mätä ja näin se veronmaksu ja työnteko meneekin hukkaan kun rahaa tuhlataan ulkomaalaisiin, yms naivius idealismiin.

    • Anonyymi

      Terve! Jätin vakkarityöni yli viiskymppisenä (samalla alalla yli 30 v. kokemus) paskan lähimmän pomon takia lähdin ja otin vastaan määräaikaisen työn jota kesti 3 v. Tämän jälkeen pääsin rekrykoulutukseen, josta sain työn seuraavat 6 vuotta. Kiitos Apotin (mokomakin!) työt loppuivat (unelmaduuni, olisin duunaillu eläkkeeseen asti). 59-vuotiaana vuokrafirman kautta kaupan alalle, ehdin olla 4 kk ja vakinaistettiin firman palkkalistoille. Nyt eläkepäiviä odotellessa, tiedä montako vuotta vielä? Mutta nyt kiva pomo ja työkaverit. Olen kiitollinen. Suosittelen vuokrafirman kautta työllistymisen yrittämistä. Halit kaikille yrittäjille! ☺

    • Anonyymi

      55 vuotias mies 15 vanhasta rakennustöitä nyt olkapäät ja selkä paskana ja kyykytys senkun jatkuu eläkkeelle ei pääse ja höpö höpö kursseja mihin kai pakko mennä.

    • Anonyymi

      kyl 60v. iässä kannatta jo alkaa kirstun tekkoon. Keräät lautoja, höyläät, sovittelet laatikon itsellesi sopivaksi.
      Ja ei välttämättä tarvi höylätä, kyllä raakalautakin sopii.
      Mutta kannattaa näin jo varautua tulevaan.
      Ja unhoittaa maalliset aktiivi malli 2. yms tem ministeriön epätoivoiset hallintopuuhat kokonaan.

      • Anonyymi

        Eipä voi unhoittaa tätä uutta mallia, kun TE on kimpussa koko aika. Täytän ensi vuonna 60 ja olen nyt ollut viimeisen kuukauden ajan jossain ihme pyörityksessä-
        Pitäisi mennä palkkatuella mitäänsanomattomiin pajatöihin, joissa ei tienaa juuri mitään.
        Tärkeintä on nyt siivota minut pois tilastoista.
        Oikein ihmetyttää paljonko tarmoa noilla tädeillä riittää ikäiseeni ihmiseen.
        Olen kuitenkin ollut työelämässä 40 vuotta, niin mitkään töihin tutustumis kurssit eivät oikein nappaa.
        Mutta kun ainut vaje on tuo ikä ja pitkäaikaistyöttömyys, niin olen niille kuin punainen vaate härälle, joka sekin on uskomus on muuten kumottu.
        En tiedä mitä tekisin, että muuttuisin heille näkymättömäksi ja saisin rauhassa päästä eläkkeelle, jonne sinnekin on vielä sairaan pitkä aika. Töihin pääsy on varmasti silkka toiveajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä voi unhoittaa tätä uutta mallia, kun TE on kimpussa koko aika. Täytän ensi vuonna 60 ja olen nyt ollut viimeisen kuukauden ajan jossain ihme pyörityksessä-
        Pitäisi mennä palkkatuella mitäänsanomattomiin pajatöihin, joissa ei tienaa juuri mitään.
        Tärkeintä on nyt siivota minut pois tilastoista.
        Oikein ihmetyttää paljonko tarmoa noilla tädeillä riittää ikäiseeni ihmiseen.
        Olen kuitenkin ollut työelämässä 40 vuotta, niin mitkään töihin tutustumis kurssit eivät oikein nappaa.
        Mutta kun ainut vaje on tuo ikä ja pitkäaikaistyöttömyys, niin olen niille kuin punainen vaate härälle, joka sekin on uskomus on muuten kumottu.
        En tiedä mitä tekisin, että muuttuisin heille näkymättömäksi ja saisin rauhassa päästä eläkkeelle, jonne sinnekin on vielä sairaan pitkä aika. Töihin pääsy on varmasti silkka toiveajattelua.

        sun on oltava työttömänä vielä n. 5v. kun 65v. lienee eläkeikä.
        Meitä vanhoja töttömiä on tosi paljon, me ei päästä eläkkeelle, ei päästä palkka-töihin.
        Ne ns. eläkeputket on poistettu!!
        Vanhat on useinkin jopa yli 10v. työttömänä, kun vanhat ei kelpaa töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sun on oltava työttömänä vielä n. 5v. kun 65v. lienee eläkeikä.
        Meitä vanhoja töttömiä on tosi paljon, me ei päästä eläkkeelle, ei päästä palkka-töihin.
        Ne ns. eläkeputket on poistettu!!
        Vanhat on useinkin jopa yli 10v. työttömänä, kun vanhat ei kelpaa töihin.

        eläkeputki postui ja tilalle tuli ryyppyputki....nyt moni yli 60v alkaa ryyppäämään tressein takia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eläkeputki postui ja tilalle tuli ryyppyputki....nyt moni yli 60v alkaa ryyppäämään tressein takia....

        On eläkeputki vielä ainakin 1961 syntyneille. 1965 synt ei pääse siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eläkeputki vielä ainakin 1961 syntyneille. 1965 synt ei pääse siihen.

        1963 syntyneillekkin vielä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1963 syntyneillekkin vielä on.

        työmarkkinatuella ei ole eläkeputkia......


    • Anonyymi

      raatoja työkkäri täynnä.... työkkörin mukaan jos seisoo ky......pä niin on työkykyinen ..

    • Anonyymi

      En töihin haekaan. Pitäisi päästä sairauseläkkeelle, kun on vaivoja. Väkisin pitävät kortistossa.

    • Anonyymi

      valtion kuntoutustyöt on yhtä tyhjän kanssa....miljoonia rahaa menee ihan hukkaan...

    • Anonyymi

      60v. iässä kannatta valmistella lähtöä, kun ei tiedä miten nopeaan tulee. siis voi maallisen jo unhoittaa...

      • Anonyymi

        aattelin elää ny 100 vuotiaaksi. 80 menee todennäköisesti heittämällä ellei jää auton alle. Harva nykyihminen siirtyy oikosääristen pataljoonaan 60 vuotiaana.


    • Anonyymi

      Joku vois aloittaa adressin nimien keräämisen jossa anottaisiin armahdusta pressalta tai muulta päättävältä elimeltä, että iäkkäät joilla ei mitään mahdollisuutta enää työllistyä, pääsis/siirrettäis eläkkeelle tms.
      Esim kouluttamattomat yli 55 vuotiaat jotka olleet työttömänä 20 vuotta tai enemmän tms

    • Anonyymi

      Äitini kanssa laitettii teollisuus hommii hakemus ku sillä oli siitä monen vuoden työhistoria siitä.. niin samana päivänä tuli puhelu että kiinnostaisko tulla, mutta se ennemmin meni palkkatuella toho läheiseen paikkaan töihin

      Ei ole mahottomuus saaha töitä yli 60v

    • Anonyymi

      Ei ainakaan mulle ole kukaan tarjonnut töitä,vaikka hakenut . Ei edes vastata hakemuksiin.Olen syntynyt 1960

    • Anonyymi

      No ei monikaan.... Kaveri pääsi eläkkeelle kun oli työterveydenhoidon kautta kun selkö oli kulunut .... Jos olisi ollut kelan päivärhaha asiakas niin kuntouttavalle olisi joutunut.. Näin meitö kohdellaan työttömiä...

    • Anonyymi

      Meillö on kymmeniätuhansia 55-62 juoppoja työnhaussa... Mitä tämä teistä kertoo suomalaisesta työvoiman työllistämisestä pakolla..

    • Anonyymi

      Elökkeelle jää paljon iäkästä väkeä... On vaan arpa kohtalon kuka pääsee....eri arvoista on kohtalo työttömillä..

    • Anonyymi

      Vuokratöitä ja omia rak. ala. Jumppaa Rock Roll viikonloput. Beibet pyllistelee. Miten lie? Huomiseksi te-toimiston haastattelu. Tutkinnosta jälkeen saadaan 2005 eläkekertymä 44€/kk, opinnot monimuotoisena tosin harrastuskin, mutta tukee rak. alan yrittäjyyttä. Sali juoksu hiihto hyöty. Ehkä siitä kyse kuitenkin? Katsoi yrittää jumppaa aloitin toisen kerran 43vuotiaana.

    • Anonyymi

      50v- 65v niistä saa parhaat tekijät. Ainankin 2- 5v pätee moneen hommaan.Esim kuljetusliike/ maansiirto.
      Ei jää saikulle perjantaina eikä maanantaina. Mutta kun firmat on pihejä niin tuo tulee paljon kalliimmaksi.

      • Anonyymi

        Joo eivät halua maksaa nykyään mitään oikeata palkkaa vaan ihme itkijä ämmiä kaikki firmojen nilkit.

        Ne on niin ahneita mulkvisteja ettei kukaan halua edes niille töihin joten saavat poikasia sinne pelleilemään kunnes löytävät paremman paikan ja taas itkijä ämmät aloittavat itkuvirtensä "työvoimapulasta" joka on itse aiheutettu ja syyllinen löytyy kun nilkki itse katsoo peiliin.

        Kyllä on niin tyhmää touhua Suomen maassa ettei muualta samaa paskaa kyllä löydy.


    • Anonyymi

      ei ja ei monikaan.....yhdistyksellä hakkaan halkoja pakkasella ja tuulella...

    • Anonyymi

      nyhän niitä 60 v ja yli tulee työkkäriin jonoon kuin sieniä sateella--valtio ajaa yhdistykset alas joten peruspäivärahalla saa kituuttaa viisivuotta.....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raato pajalle vaan...nyt kun alkaa konkurssi aaalto niin eipä sitä eläkeputkea olekkaan kaikille.....lisää väkeä on palattava te-toimistoihin ja heti

    • Anonyymi

      Aikuisilla ihmisillä on elämänkokemusta ja jopa viisautta joillakin. Se auttaa esimerkiksi henkilökohtaisen avustajan työssä. Riippuu TÄYSIN avustettavasta, onko työ mielekästä vai täysin sietämätöntä. Aikuisempi ihminen on todennäköisesti aloitekykyisempi, ystävällisempi, kärsivällisempi, ymmärtäväisempi, osaavampi arjen asioissa. Tällainen työ antaa hyvääö kokemusta siltäkin varalta, että sitten joskus vanhana itse tarvitsee apua. Näin oppii ymmärtämään molempia osapuolia ja olemaan itse hyvä avustettava.

    • Anonyymi

      Useampi jakso lyhyitä määräaikaisia töitä omalta alalta. Työttömyysjaksoja välissä. Ei toivoa vakinaistamisesta, vaikka samassa firmassa ja samoissa hommissa kaikki pätkät. Nyt näyttää huonolta.

    • Anonyymi

      Ajoin rekkakortin 60 vuotiaana, ja siitä asti olen ollut täystyöllistetty.

      • Anonyymi

        Kyllä on katkeraa porukkaa 60 v, Olen eläkkeellä ja tosi onnellinen, töitä toki tein 45v. Eläke ei ole suuri, mutta en kaikkea turhaa tavaraa tarvitse, ruoka riittää mutta eihän sitä tiedä mitä nykyhallitus tekee meille, olen 66v. nainen.


    • Anonyymi

      Tästä pitäisi tehdä TV sarja yli 60 v sairaat ..työnhaussa....

    • Anonyymi

      Joo joku lääkäri oli työtön 1 päivän kun muutti

    • Anonyymi

      60 vuotias on valmis hautaan

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe