Oletko tyytyväinen elämääsi

Kaikkihan me haluamme elämäämme palikoita jotka lisäävät elämäntyytyväisyyttä, mutta joskus käsikirjoitus pettää ja ajaudumme sellaiselle raiteelle johon emme haluaisi jäädä loputtomiin.

Miten palstalaisilla on asiat, oletteko tyytyväisiä elämäänne? Mitä haluaisitte ehkä muuttaa?

60

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen jo sanonut haluan että minut putsataan vääristä diagnooseista ja autetaan opiskelu alkuun. Mutta elämän ilo alkaa olla tiensä päässä. henkisesti syöty. En saa asioista mutkitonta vaan syödään henkisesti. Monta kertaa pompotetaan annetaan vaan odottaa.

    • Rahan puute on tietysti yhtenä huolena mutta sen suhteen tilanne tulee varmaan parranemaan vielä.

      Terveys tuottaa suurempaa huolta, sairastan kakkostyypin diabetestä, joka alkoi viimevuoden lopulla pahenemaan.
      Nyt etsitään lääkettä, joka tehoaisi paremmin mutta se on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.

      • Kakkostyypin diabetes on paskempi juttu mikäli verensokeriarvoja ei saa kuriin elämäntapamuutoksella.

        Käsittääkseni ruokavaliolla saa paljon hyvää aikaan kun vain panostaa siihen.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kakkostyypin diabetes on paskempi juttu mikäli verensokeriarvoja ei saa kuriin elämäntapamuutoksella.

        Käsittääkseni ruokavaliolla saa paljon hyvää aikaan kun vain panostaa siihen.

        Se pysyi ensimmäiset kaksi vuotta hyvin kurissa mutta viimevuoden lopusta on ollut taistelemista.

        Vituttaa vielä kun lääkekorvausta alennettiin, nykyisessä rahatilanteessa ei välttämättä saa edes kaikkia lääkkeitä ostettua ajallaan silloin kun ne loppuvat.


      • tulivaanmieleeni
        hullu_ukko kirjoitti:

        Se pysyi ensimmäiset kaksi vuotta hyvin kurissa mutta viimevuoden lopusta on ollut taistelemista.

        Vituttaa vielä kun lääkekorvausta alennettiin, nykyisessä rahatilanteessa ei välttämättä saa edes kaikkia lääkkeitä ostettua ajallaan silloin kun ne loppuvat.

        Kannattaisiko kokeilla omenaviinietikkaa?


      • tulivaanmieleeni kirjoitti:

        Kannattaisiko kokeilla omenaviinietikkaa?

        Miten se auttaa?


    • En ole tyytyväinen. Olen vailla ominaisuuksia, jotka mahdollistavat parisuhteen.

      • höpönlöpönenusio

        Eli????


      • Sosiaaliset taidot varmaan päälimmäisenä.


      • wlfwd kirjoitti:

        Sosiaaliset taidot varmaan päälimmäisenä.

        Tapaatko naisia sun arjessasi?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Tapaatko naisia sun arjessasi?

        Vähäisiä kontakteja harrastuksissa.


      • wlfwd kirjoitti:

        Vähäisiä kontakteja harrastuksissa.

        Ylivoimaisesti suurin osa suhteista alkaa tutustumalla kumppaniin jonkun ihan arkisen jutun tiimoilta.

        Käväisin vilkaiseen sun harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita, ne on kunnon äijämeininkiä. Hyviä juttuja, mutta tapaatko niissä naisia silleen että niistä voisi tulla jotakin?

        Mä kävin aikoinaan Krav Magassa, olin kylläkin silloin aviossa. Siellä oli arviolta kolmannes naisia, mutta jos nyt mietin olisiko sieltä voinut löytää kumppanin, niin sanoisin että vaikeaa, iltatreenien ja suihkun/saunan jälkeen sieltä kyllä lähdettiin suoraan himaan iltapalalle ja nukkumaan.

        Naisia pitää kohdata sellaisissa kuvioissa jotka mahdollistavat tutustumisen.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ylivoimaisesti suurin osa suhteista alkaa tutustumalla kumppaniin jonkun ihan arkisen jutun tiimoilta.

        Käväisin vilkaiseen sun harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita, ne on kunnon äijämeininkiä. Hyviä juttuja, mutta tapaatko niissä naisia silleen että niistä voisi tulla jotakin?

        Mä kävin aikoinaan Krav Magassa, olin kylläkin silloin aviossa. Siellä oli arviolta kolmannes naisia, mutta jos nyt mietin olisiko sieltä voinut löytää kumppanin, niin sanoisin että vaikeaa, iltatreenien ja suihkun/saunan jälkeen sieltä kyllä lähdettiin suoraan himaan iltapalalle ja nukkumaan.

        Naisia pitää kohdata sellaisissa kuvioissa jotka mahdollistavat tutustumisen.

        Juoksutreenit ovat ainoat, missä tulee juteltua naisten kanssa. Mutta ei sielläkään sen syvällisemmin. Juoksutreeneissä tosin 80% on naisia.


      • wlfwd kirjoitti:

        Juoksutreenit ovat ainoat, missä tulee juteltua naisten kanssa. Mutta ei sielläkään sen syvällisemmin. Juoksutreeneissä tosin 80% on naisia.

        Se on aina hyväksi jos harrastuksissa on naisia, mutta sen tekemisen pitäisi silti mahdollistaa myös tutustumisen.

        Mun exä harrasti ennen tutustumistamme kuorolaulua, ja hän kertoilikin kuinka jengi saattoi joskus treenien jälkeen lähteä olusille keskenään. Ideana oli siis tutustuminen. Oma lukunsa oli sitten tietenkin esiintymismatkat, hänen viimeinen kuoronsa oli kohtalaisen nimekäs kuoro ja heillä oli esiintymisiä myös ulkomailla.

        Jos mä mietin itsekin mun harrastuksiani, niin kyllähän nekin on olleet sellaisia joiden kautta tutustuminen olisi vaikeaa, äärimmäisinä vielä sellaiset harrastukset joissa ei ole ollut yhtäkään naista.


      • Yhteisölliset harrastukset voisi olla myös kova san jos löytyy joku itseä kiinnostava juttu.

        Jotain seura-, yhdistys-, järjestö- tai poliittista toimintaa. Koko harrastus on yhdessä tekemistä, noissa ainakin pääsee tutustumaan jos selvität vielä etukäteen että siellä on naisia mukana.


      • höpönlöpönenusko
        wlfwd kirjoitti:

        Juoksutreenit ovat ainoat, missä tulee juteltua naisten kanssa. Mutta ei sielläkään sen syvällisemmin. Juoksutreeneissä tosin 80% on naisia.

        Taisit olla myös motoristi ;)
        Sinkkunaisia löytyy myös niistä piireistä kokoajan enemmän..


      • höpönlöpönenusko kirjoitti:

        Taisit olla myös motoristi ;)
        Sinkkunaisia löytyy myös niistä piireistä kokoajan enemmän..

        Olin. Selkä ei kestä ajamista.


      • höpönlöpönenusko
        wlfwd kirjoitti:

        Olin. Selkä ei kestä ajamista.

        Voi harmi =(
        Kuinka kiva olisi ollut varmasti saada kiva mimmi ajokaveriksi..
        Toivotaan, että kolahtaa vaikka jostain muusta lajista sitten, tsemppiä.. Vaikutat tosi mukavalle..


    • ätmi166cm

      Haluaisin opetella syömään haarukalla, syön vain lusikalla purkkiruokaa.

    • E_26

      Olen tyytyväinen. On paljon asioita jotka tuo iloa. Lapset, mies, harrastukset ja ystävät ja veljen lapset myös!
      En muuttaisi mitään.

    • AvioATMies

      En ole, ja voin siitä syyttää vain itseäni ja omia valintojani.

    • Tekasin ittelleni kiikun.

      • Kaula- vai -tuolin?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kaula- vai -tuolin?

        Semmosen köysilenkin.


      • AvioATMies
        Eräkettu kirjoitti:

        Semmosen köysilenkin.

        Ei jännämiestä saa poistaa muonavahvuudesta, naiset jää kaipaamaan...


      • Eräkettu kirjoitti:

        Semmosen köysilenkin.

        Ketuille vai jäniksille?


      • jhgfjhgjhgjjgg

        Hitto vie Eris.. :(
        Vedät nappeja, ja ilmeisesti myös viinaa.. Taitaa olla elämä liian yksinäistä siellä periferiassa.
        Harkitse nyt edes sitä tyttöystävää, kun naisia kerran saat.

        Kaikkea hyvää! <3


      • Eräkettu kirjoitti:

        Semmosen köysilenkin.

        Onko huolia?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ketuille vai jäniksille?

        Jänöille..
        Varmaan jää kaikki kissatki kiinni. :D


      • jhgfjhgjhgjjgg kirjoitti:

        Hitto vie Eris.. :(
        Vedät nappeja, ja ilmeisesti myös viinaa.. Taitaa olla elämä liian yksinäistä siellä periferiassa.
        Harkitse nyt edes sitä tyttöystävää, kun naisia kerran saat.

        Kaikkea hyvää! <3

        En vedä mitään nappeja. :D
        Tiedän vaan erilaiset napit.

        Viinaa sillointällöin... Pääasiassa olutta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Onko huolia?

        Ainahan niitä... Pitää lähteä käymään jossain lomilla.


      • Eräkettu kirjoitti:

        En vedä mitään nappeja. :D
        Tiedän vaan erilaiset napit.

        Viinaa sillointällöin... Pääasiassa olutta.

        Juominen on toisinaan kivaa, mutta siinä pitäisi pysytellä kohtuudessa.

        Kun minä mietin mun vanhoja ryyppykavereita, niin yli puolet remmistä on mullan alla.


      • Eräkettu kirjoitti:

        Semmosen köysilenkin.

        Hei rakas, älä mitään köysiä tee. Ei ne oo sun arvoisia.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hei rakas, älä mitään köysiä tee. Ei ne oo sun arvoisia.

        Kuhan vaan vitsailin. Lähen pöpilään kauan ennen sitä. :D


      • Eräkettu kirjoitti:

        Kuhan vaan vitsailin. Lähen pöpilään kauan ennen sitä. :D

        Minusta sinun pitää oikeasti käydä etelässä vaikka mökin varata😰 Kattomassa etelän tyttöjä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minusta sinun pitää oikeasti käydä etelässä vaikka mökin varata😰 Kattomassa etelän tyttöjä.

        No joo.. Kyllä mie niitä eteläntyttöjä oon nähny..

        Siitä päättelenki että etelänpojat on vässyköitä koska mulla on niin paljon vientiä. :D

        En ees tunnista kaupunkiseudun väkeä suomalaisiksi.


    • Pääsääntöisesti kyllä, kuitenkin parisuhdetta kaipaan. Tuntuu vaan että esim deittisivustoilla roikutaan testaamassa omaa viehätysvoimaa tai aikaa kuluttamassa. Pitää kai toivoa, että livenä törmää johonkin, jonka kansaa tunteet kohtaa..

    • tehoja.lisää

      en ole autossa saisi olla enemmän heppoja ja vääntöä ja kiihtyäkkin saisi paremmin

    • Tuo tyytyväisyystermi herättää kysymyksiä.

      - Onkohan absoluuttista tyytyväisyysastetta olemassa?
      - Tai miten määritellään sen kesto?
      - Voiko olla niin, että ihminen kiusantuu tyytyväisenä ollessaan, ja haluaa asioiden muuttuvan sen suuntaisesti, että olisi jotain marmattamista sen sijaan että jäisi nautiskelemaan vain seesteisestä olotilastaan?

      • siksikuukausienkesäloma

        Noin ei ole ainakaan omalla kohdalla vaan nimenomaan niin että pysyvät asiat luovat turvallisuudentunteen. Monen vuoden huonot kokemukset esim, töissä eivät todellakaan ole olleet sitä mitä olisin halunnut. Inhoan turhaa marmattamista.


      • siksikuukausienkesäloma kirjoitti:

        Noin ei ole ainakaan omalla kohdalla vaan nimenomaan niin että pysyvät asiat luovat turvallisuudentunteen. Monen vuoden huonot kokemukset esim, töissä eivät todellakaan ole olleet sitä mitä olisin halunnut. Inhoan turhaa marmattamista.

        Turvallisuus taatusti myötävaikuttaa tyytyväisyyttä.

        Entä sellainen dilemma, kun turvallisuus on uhattuna? Mitä keinoja jää jäljelle säilyttääkseen tyytyväisen elämänasenteen uhkatilanteista huolimatta? Ja onko turvallisen elämän omaavan tai turvattomuuteen tottuneella erilaisia tapoja ratkaista asia?


    • Henkilökohtaisella tasolla: suorittajasta on tullut alisuorittaja. Yritän pähkinöidä mikä siinä pitäisi herättää tyytyväisyyttä tai tyytymättömyyttä. Enempi se ehkä haittaa käytännön tasolla.

      Mutta onko siinä tapauksessa väärin olla kokematta syyllistymistä vai pitäisikö olla huolissaan?

      • Taas sie ylimietit asioita..


      • Eräkettu kirjoitti:

        Taas sie ylimietit asioita..

        Aina parempi jos jutut onnistuu pitämään itselleen ja muille ymmärrettävänä.


      • "Mutta onko siinä tapauksessa väärin olla kokematta syyllistymistä"

        Riippuu ihan tunteen taustoista.. Esim. Jos tunne on "istutettu" sinuun "ulkopuolelta" ja sen tarkoitus on se, että sinua pystytään hyväksikäyttämään jne. sen tunteen avulla niin en näe mitään syytä miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä.. ;P

        Tärkeää on osata tunnistaa tälläiset ns. "huonot istukkaat" ja opetella kitkemään niitä.. ;P

        Juurineen päivineen ne ei kerralla lähde, mutta kyllä se siitä helpottuu, kun vain malttaa rauhassa ja huolella tehdä hommia asian kanssa.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Mutta onko siinä tapauksessa väärin olla kokematta syyllistymistä"

        Riippuu ihan tunteen taustoista.. Esim. Jos tunne on "istutettu" sinuun "ulkopuolelta" ja sen tarkoitus on se, että sinua pystytään hyväksikäyttämään jne. sen tunteen avulla niin en näe mitään syytä miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä.. ;P

        Tärkeää on osata tunnistaa tälläiset ns. "huonot istukkaat" ja opetella kitkemään niitä.. ;P

        Juurineen päivineen ne ei kerralla lähde, mutta kyllä se siitä helpottuu, kun vain malttaa rauhassa ja huolella tehdä hommia asian kanssa.. ;P

        Voi kokeilla myös rikkakasvien torjunta-aineita.😉


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Voi kokeilla myös rikkakasvien torjunta-aineita.😉

        Noh, Sulla on luonteessa luonnollista "RoundUppia", eli sua ei nämä asiat mistä puhuin ihan samalla tavalla kosketa.. Sulle noista toisten "rikkaruohoista" on ollut ja on päinvastoin hyötyä.. Ainakin niin kauan kunnes he eivät näitä asioita tiedosta.. ;D

        Ja jos tarkoitit noilla "torjunta-aineilla" päihteitä, niin niistä ei ole näihin asioihin apua.. Puhut silloin jostain ihan eri jutuista.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Noh, Sulla on luonteessa luonnollista "RoundUppia", eli sua ei nämä asiat mistä puhuin ihan samalla tavalla kosketa.. Sulle noista toisten "rikkaruohoista" on ollut ja on päinvastoin hyötyä.. Ainakin niin kauan kunnes he eivät näitä asioita tiedosta.. ;D

        Ja jos tarkoitit noilla "torjunta-aineilla" päihteitä, niin niistä ei ole näihin asioihin apua.. Puhut silloin jostain ihan eri jutuista.. ;P

        Kuhan heitin läppää, mussa on oikeasti todella syvällinenkin puoleni.


        Elämä on vain opettanut että syvällisyyden kanssa pitää olla äärimmäisen tarkka, täytyy pysytellä kartalla ja huolehtia siitä että kuulijatkin (lukijat) pysyvät kartalla.

        Syvällinen ihminen joka sortuu puhumaan "käsittämättömiä", menettää jossain pisteessä uskottavuutensa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kuhan heitin läppää, mussa on oikeasti todella syvällinenkin puoleni.


        Elämä on vain opettanut että syvällisyyden kanssa pitää olla äärimmäisen tarkka, täytyy pysytellä kartalla ja huolehtia siitä että kuulijatkin (lukijat) pysyvät kartalla.

        Syvällinen ihminen joka sortuu puhumaan "käsittämättömiä", menettää jossain pisteessä uskottavuutensa.

        En mä ole täällä huolehtimasta toisten ymmärryksestä.. Mulle on ihan sama jos esim. sä et jotain ymmärrä mitä olen tarkoittanut ja/tai mistä puhun.. ;P

        Ne ymmärtää ketkä ymmärtää ja ne jotka eivät ymmärrä, niin he eivät ymmärrä.. Ja ne syyt miksi ei ymmärrä voivat johtua monesta eri asiasta.. Vaikka ihan vain siitä, etteivät ole ihan kyseisen asian suhteen "kartalla" tai vaikkapa persoonan/luonteen eroavaisuuden takia yms. ominaisuuksien.. ;P

        Toki syyt voivat johtua joskus/useasti epäselvästi ulostetusta aivolimastakin, mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että esim. minua kiinnostaisi jos sinä et jotain ymmärrä.. Varsinkaan silloin, jos/kun minä en edes ole sinulle viestiäni osoittanut ja/tai keskustele sinun kanssasi jostain asiasta.. Capiche?.. ;D

        Ja jos sinä et jotain käsitä, niin se ei tarkoita, että joku puhuu "käsittämättömiä".. Se voi tarkoittaa vain just sitä, että sinä et vain käsitä asiaa.. Ja miksi kuvittelet, että minua kiinnostaisi se, että olenko esim. sinun mielestäsi uskottava vai en?.. Voin sanoa, että minua ei se kiinosta sen enempää, kuin kiviäkään.. ;D

        Jotenkin taas naurattaa tuo koko viestisi ja sen sisältö.. Ihan kuin sinun mielipiteelläsi ja "peloitteluillasi" olisi jokin vaikutus.. Ja sillä olisi jotain merkitystä minulle.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        En mä ole täällä huolehtimasta toisten ymmärryksestä.. Mulle on ihan sama jos esim. sä et jotain ymmärrä mitä olen tarkoittanut ja/tai mistä puhun.. ;P

        Ne ymmärtää ketkä ymmärtää ja ne jotka eivät ymmärrä, niin he eivät ymmärrä.. Ja ne syyt miksi ei ymmärrä voivat johtua monesta eri asiasta.. Vaikka ihan vain siitä, etteivät ole ihan kyseisen asian suhteen "kartalla" tai vaikkapa persoonan/luonteen eroavaisuuden takia yms. ominaisuuksien.. ;P

        Toki syyt voivat johtua joskus/useasti epäselvästi ulostetusta aivolimastakin, mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että esim. minua kiinnostaisi jos sinä et jotain ymmärrä.. Varsinkaan silloin, jos/kun minä en edes ole sinulle viestiäni osoittanut ja/tai keskustele sinun kanssasi jostain asiasta.. Capiche?.. ;D

        Ja jos sinä et jotain käsitä, niin se ei tarkoita, että joku puhuu "käsittämättömiä".. Se voi tarkoittaa vain just sitä, että sinä et vain käsitä asiaa.. Ja miksi kuvittelet, että minua kiinnostaisi se, että olenko esim. sinun mielestäsi uskottava vai en?.. Voin sanoa, että minua ei se kiinosta sen enempää, kuin kiviäkään.. ;D

        Jotenkin taas naurattaa tuo koko viestisi ja sen sisältö.. Ihan kuin sinun mielipiteelläsi ja "peloitteluillasi" olisi jokin vaikutus.. Ja sillä olisi jotain merkitystä minulle.. ;P

        Sorry vaan, mutta kommenttini ei ollut tarkoitettu hyökkäykseksi sinua tai ketään muutakaan vastaan. Puhuminen on ollut mun työtäni, ja se on vaikuttanut siihen että pyrin ilmaisemaan itseni selkeästi.


        Nyt ilmeisesti epäonnistuin, siitä pahoitteluni.


      • Eräkettu kirjoitti:

        Taas sie ylimietit asioita..

        Eris, Aki ja Muikku; ylimiettiselläkin on puolensa. Jos tyydymme aina yksinkertaisiin vastauksiin, niin todellinen ongelma jää huomioimatta ja hoitamatta. Itse en haluaisi uskoa, että olisi vain kaksi toisistaan poissulkevaa tilaa: tyytyväisyys - tyytymättömyys. Se on... jotenkin liian mustavalkoista. Ja niin olisi päätelmistä syntyvät ratkaisutkin.

        Etenkin kun on kyse muustakin kuin kuutiollisen puiden pilkonnasta.

        Jäähdyttäessään tunneajattelua toiset alkavat ajatella rationaalisesti. Ei siinä mitään, sillä on puolensa. Oppii näkemään asioita muiltakin kantilta. Huonoina seurauksina siitä vaan seuraa minimissään kyynistyminen ja tilanteiden välttäminen, joissa emotionaalinen luonne pääsee esiin.

        Tuhlaako ihminen silloin omaa lahjaansa kun jättää käyttämättä sitä?

        Niin, suorittajakin voi tehdä. Jaksaakseen paremmin yhä kovenevassa maailmassa on parempi pitää mölyt mahassa ja ajatella vain tärkeintä keskeneräistä asiaa. Se toimii, mutta vain aikansa. Ja jonain päivänä suorittaja on menettänyt täysin huomaamattaan kaikki lahjansa kaikissa aiemmin aikaansaaduissa asioissa. Ehkä vain siksi, ettei kuunnellut tunteidensa ääntä.

        Ja huomaa pohtivansa, että liekö sillä millään väliä? Syyllisyyttähän on helppo kokea. Tekemättömistä, keskeneräisistä asioista. Suunnitelmien hukkumisesta, lukemattomien visioiden liuetessa aina vain kauemmaksi. Tai ovathan ne siinä, otettavaksi asti. Mutta kun ovat niin pirun väsyttäviä toteutettavaksi. Ja syyllisyyttä suoraan tihkuu erinäisten ihmisten mielialoista, katseista, sanoista, vihjailuista ja omista ihohuokosistakin. Mutta entä jos hyväksyisin tilanteen ihan tälläisenä? Olenhan riittävän hyvä tälläisenä?

        Silloin moni kehoittaa myös miettimään.

        No jos tässä mietin, niin rationaalinen mieli tekee eron siihen että rikkaruohot tuntuvat olla tuolla hyväksikäyttävien ihmisten puolella. Hyvää tarkoittavat taas eivät lukeudu niihin, niin ärsyttäviä kuin kaikessa ylimielisyyden tavoittelussaan ovatkin. Rikkaruohoja taas kasvaa omasta navastakin, mutta jos päädyn kylmän rauhallisesti vain olla välittämättä siitä, niin kyllä se kipu buranalla lähtee.


    • palstan-ainoa-panomies

      En ole tyytyväinen. Minulla saisi olla pitempi muna, on vain 15 cm ja 20 cm olisin tyytyväinen.

      • Uskopoisvain

        Se onpi hyvänkokoinen aika monelle.


    • Fewfflkmkldskldfdf

      Viime aikoina viimeisinkin puuttuva elementti on hoitunut kuntoon ja korttitalo saatu tietynlaiseen valmiuteen ja tämän seurauksena hetkittäiset onnenhetket ja lähes läpitunkematon tyytyväisyys saavutettu.

      Ennakoivana näen jo uhkakuvina statismin ja siitä seuraavan henkilökohtaisen kapinan ja mahdollisesti sen että pistän tän systeemin paskaksi. Legolla leikkineelle hetki jolloin jotain on saatu valmiiksi onkin tragedia - palikat ovat kiinni lopputuloksessa ja rakentaminen loppunut.

      Saatanan saatana.

    • oooppy

      Eipä oikeastaan edes kiinnosta enää. En halua mitään muuta kuin kunhan nyt loppuis koko paska.

    • m-i-e-z

      Olen tyytyväinen elämääni, vaikka tuo kuulento jää kokonaan toteuttamatta. Maailma makaa jalkojeni alla. Tietenkin aina voi tavoitella kaikkea isompaa, nopeempaa, parempaa jne.

    • M184

      Kyllähän sitä ihan tyytyväinen saa olla. Ainahan sellaisia pikku palasia parempaan elämänlaatuun olisi mukava saada. Harvemmin niitä vain saadaan vaan niiden eteen joutuu tekemään työtä. Toki jos ulkonäön, varallisuuden tai esim. kodin suhteen on syntynyt kultalusikka suussa niin olisi hieman helpompi ponnistaa.
      Ainoa tummempi pilvi taivaanrannassa on työttömyyden uhka; sekään ei nyt taloudellisesti huoleta, mutta tiiviin työyhteisön hajoaminen jättää kyllä sellaisen ison sosiaalisen tyhjiön.

    • Hämärän_rajoilta

      En ole. En tänäkään vuonna päässyt ammatilliseen aikuiskoulutukseen, joka olisi opiskelun aikana tuonut minulle 100-prosenttisen työmarkkinatuen (kun nyt saan vain 50 prosenttia) ja valmistuttuani pätevyyden tehdä jotakin sellaista, mille yhteiskunnassa on tarvetta ja kysyntää.

      Parasta oli se, että hakijoista yli kolmannes pääsi sisään, mutta minä en kelvannut edes varasijalle. Ja tällä kertaa sentään pääsin haastatteluun... Töitä hakiessani en ole koskaan päässyt edes haastatteluun asti. Ja nyt, kun tiedän sen, että en pysty haastattelussa olemaan vakuuttava edes tilanteessa, jossa onnistumismahdollisuus on 35 %, mitkä ovatkaan mahdollisuuteni saada työpaikka, kun hakijoita on satoja ja paikkoja yksi? Mahdollisuuteni päästä haastatteluun on alle prosentin luokkaa ja mahdollisuuteni tulla valituksi haastattelun perusteella vielä reilusti pienempi, joten työllistymiseni todennäköisyys on molemmat vaiheet huomioiden suuruusluokassa 0,001 prosenttia.

      No, taas värjötellään vuosi työttömänä ilman toivoa ja tulevaisuudensuunnitelmia. Tuleepahan taas opeteltua lisää puunikkarointia; aion rakentaa ruumisarkun. En välttämättä ensimmäistä itselleni, mutta kuitenkin. Jos opin siinä hommassa hyväksi, alan tehdä niitä kaupallisesti, ja markkinointispesiaalinani tulee olemaan aikojen kovenemisen myötä yhä kysytymmäksi tuleva perhesurma-alennus: aikuisen arkun ostajalle lapsikoon arkku kaupan päälle!

      • Ruumisarkuthan ei pitäisi edes mennä herkästi pilalle, joten niitähän voi tehdä varastoon ja kysyntä lienee vakaata. Tarkemmin ajatellen en mä tässä maassa yllättyisi vaikka herättäisiinkin arkkujen home- ja sisäilmaongelmaan.

        Kunnon pukukin tehdään mittatilaustyönä ja sitä sovitellaan välillä ja tarkistetaan ettei hierrä ja kiristä mistään kohtaa. Ruumisarkussa on myöhäistä sitten valittaa, joten sitä suuremmalla syyllä pitäisi asia hoitaa kuntoon kun vielä ehtii.

        Kyllä mä näkisin tuossa markkinaraon. Osaisitko tehdä norsunluusta arkun?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe