Äitini kohtelee kaltoin minua

Eiainaookivaa

Hei! Olen 17 vuotias tyttö ja halusin kertoa omasta kokemuksestani henkisestä sekä fyysisestä väkivallasta kotona, minun tapauksessa oman äidin kanssa. Olis kiva kuulla mitä minun kannattaa tehdä ja mitä ajatuksia tämä muille herättää?

Henkinen väkivalta on varmaan isoin ongelma meillä. Äitini on ollut tälläinen niin kauan kuin muistan. Hän suuttuessaan yleensä haukkuu mut ihan lyttyyn ja sanoo esim "oot niin vitun tyhmä, susta ei ole mihikään, oot paska tytär, et osaa mitään" ansaitsisit sellaisen selkäsaunan ettet kävele enää sen jälkeen". Kun tollasia lauseita on kuullut pienestä lapseta asti niin tottakai se omaan itsetuntoon on vaikuttanut todella vahvasti. Hän usein suuttuu ihan turhista asioista ja suorastaan sekoaa ja menettää täysin hallinnan. Viime kerralla tämä meni myös vielä enemmän väkivaltaiseksi. Hän tuli aamulla klo 6 aamulla huutamaan huoneeseeni kun poikaystäväni lähti töihin, vain koska en ollut vielä saanut kesätyöpaikkaa ja en ollut muutamiin päiviin halunnut vastata puheluihin, kun hän yritti soittaa. koska hän vain huusi ja haukkui puhelimeen, mutta puhuin viesteillä hänelle. Sanoin että en keskustele puhelimessa ennenkuin osaa puhua normaalisti mutta hänelle se taisi olla liian suuri vaiva. Hän otti puhelimen repien käsistä irti väkisin ja piilotti sen. Kun menin etsimään puhelintani, hän löi useita kertoja ja töni niin että kaappi meni hajalle ja hän tukisti repien hiuksista joitakin kertoja. Siitä siskoni ilmoitti äitini vanhemmille ja sanoivat äidille ettei hän voi tehdä niin. Ja laittoivat häntä vähän järjestykseen, ettei minun tarvitse pakolla olla kotona ellen halua. Sen jälkeen en ole halunnut olla yhtään kotona ja asun oikeastaan poikaystäväni kotona. Olen ottanut todellisen etäisyyden häneen, jotta oma itsetunto lähtisi parantumaan. Tämän tappelun jälkeen olin masentunut ainakin 2 viikkoa ja poikaystävänikin sanoi ettei ole nähnyt minua sellaisena ikinä. Olen myös nähnyt painajaisia äidistäni että hän alkaa yhtäkkiä huutamaan minulle. Olen monta kertaa yrittänyt selittää äidille ettei hän voi toimia noin ja aina sama tapahtuu uudelleen, tuo viime hirveä riita oli minulle viimeinen pisara. Selitettiin tilannetta hänen kotonaan muille ja he ymmärsivät ja sanoivat että saan asua täällä ihan rauhassa.

8

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitontakäytöstä

      Pysy siellä missä olet nyt.
      Onko koulusi jo loppunut? Ellei, hanki oppilasasuntolasta huone itsellesi.
      Mikäli olet jo lopettanut koulusi, tee kaikkesi saadaksesi työpaikka. Kävele toimistoihin, ravintoloihin ( tarjoilijaksi), kasvitarhoihin, kauppoihin, hetelleihin jne. suoraan ja tarjoudu olla avuksi. Kerro olevasi ahkera ja tunnollinen työntekijä, aivan varmasti 50 ensimmäisen joukosta sinulle työpaikka aukeaa.
      Sitten voit jatkaa ( maksua vastaan) asua ystäväsi kodissa tai hankkia oman asunnon. Pikkiriikkisen sellaisen.

      Kerro äidillesi että haluat asua omillasi. Et enää koskaan halua kuunnella etkä nähdä hänen rikollista käyttäytymistään sinua kohtaan.

      Ellei hän jätä sinua rauhaan, tee rikosilmoitus . Ts. Tee hänen käytös laillisesti rikolliseksi.
      On aika äitisi todella tajuta ettei tuollainen käytös sovi. Että se on rikollista.

    • Hei.
      Onpa ikävä tilanne sinulla. Onneksi sinulla on paikka, jossa voit viettää aikaa, poikaystävän koti. Noin ei tosiaan voi jatkua. Onkohan sinulla isään välit, entä sisaruksia, isovanhemmat sentään on ja he ovat puolellasi. Hyvä. Ei sinun tarvitse tuollaista kestää. Äitisi on kohdellut sinua kaltoin jo kauan. Olet jo sen ikäinen, että voit ja kannattaakin ottaa etäisyyttä häneen. Tietysti toimeentuloon liittyy kysymyksiä, jos ei ole töitä, mutta sellaiset asiat selviävät. Ehkä sinun kannattaa ottaa yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijänä ja kertoa tilanne ja kysyä neuvoa. He osaavat auttaa. Huolehdi itsestäsi, olet tärkeä.

      Lämpimin ajatuksin,
      Pirkko-pappi

    • daaliankukka

      Tuli paha mieli,kuinka oletkaan joutunut kestämään tuollaista kohtelua äidiltäsi.Onneks sulla on paikka missä olla ja pidä nyt etäisyyttä äitiisi ei kotiin tarvi haukuttavaksi mennä enää.Voimahalaus!

      • Eiainaolekivaa

        Kiitos!


    • 3759379

      On epäreilua, että vanhemmilla on suuri vaikutus ihmiseen, vaikka heitä ei voi valita. Äitisi käyttäytyminen on voinut syntyä siitä raivosta, että hän ei enää kykene pilaamaan elämääsi, koska olet jo niin itsenäinen, melkein aikuinenkin.

      Nuoruuden tapahtumat jättävät helposti vähintään pienen jäljen, mutta kykenet varmasti siitä huolimatta saavuttamaan palkitsevan elämän. Keskity ystäviisi, opintoihisi ja parisuhteeseesi. Jonain päivänä huomaat luultavasti eläväsi paljon parempaa elämää kuin äitisi koskaan. Häntä kohtaan päällimmäinen tunteesi voi olla sääli.

      • Hhhjllök

        Niinpä kaikki me synnytään sinne minne satutaan syntymään eikä sitä voi itse päättää.. pidän etäisyyden tästä lähtien aina, en mene siihen halpaan enään että esitetään olevan pahoillaan ja ollaan mukavia hetki ja sitten ollaan kimpussa yhtäkkiä taas..


    • guest6703

      Onko äidissäsi romaaniverta?

    • röpis

      Elämä on onneksi lopulta sitä miksi sen itse teet!

      Surullista on toki se että äitisi ei ole sitä mitä äidin tehtävä on lastensa vanhempana. Itse menisin jo nyt sosiaalitoimistoon, todennäköisesti saisit oman asunnon heti. Viimeistään 18v omaan asuntoon! Hanki duunia ja mene kouluun. Sinä voit muuttaa oman elämäsi ja vaikka se tuntuisi kaukaiselta niin ne muutamat vuodet menee hetkessä. Itse elin ja menin, mantereet vaihtui ja menneet haihtui.....nyt opiskelen, tänään maailma, kardashianin mekko tai malediivien loma tulee koulun kautta. Ei tarvi olla ees lukio, mutta yo tai amk! Oispa joku sanonu mulle tän 10v sitte....taisin juoda rommia afrikan hiekalla. Kaikki se olisi mahdollista nyt jos koulu ois käytynä....nyt painan hammasta, vuoroduunia ja koulua.

      Sulla ei ole eds vuotta että itse olet vastuussa mihin meet ja kuka oot! Ei siinä auta äitiä syyttää - edes aiheesta!- jos haluat enemmän. Sinä teet Sinut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe