En löytänyt rauhaa

voittoisa.aurinko

Vuosia luin raamattua ja kävin seurakunnan tapahtumissa. Yritin ymmärtää, millainen on jumalan tahto ja totuus. Rukoilin usein. Kävin rukoiltavana. Yritin elää hyvää elämää ja nöyrtyä. En kohdannut mitään.

Raamatun salaisuuksista en löytänyt tai saanut mitään, mikä olisi ollut huojentava tai voimakas elämys. En kokenut olevani sen enempää pelastettu kuin rakastettu, mutta en myöskään syntinen. Ajattelin asioita ja huomasin, etten uskonut syntiin. Uskon hyvien asioiden voimaan.

Vähitellen jätin seurakunnan ja kirkon jäsenyyden taakseni. Nykyään tutkin muitakin uskontoja ja olenkin löytänyt niiden opetuksista mitä hienompia aarteita. Yritän koetella kaiken ja pitää sen, mikä on hyvää. Nykyään sanon itseäni moniuskontoiseksi.

Totuus ei yksin löydy sieltä tai täältä. Jokainen ihminen voi kehittyä viisaudessa ja elämänkatsomustaan voi laajentaa. Toivotan teille kaikkea hyvää tässä päivässä ja elämässä eteenpäin!

61

795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et ole kohdannut Jumalaa jos sinusta tuntuu ettet löytänyt mitään, etkä kokenut rakkautta tai pystynyt synnintuntoon.

Ja Raamatun tärkein käsky on : rakasta Jumalaa.

Sitä sinä et tehnyt vaan vain etsit hänen lahjojaan kuten rauhaa, halusit hyötyä Jumalasta ja eksyit pois oikealta tieltä kun et hyötynytkään.

• voittoisa.aurinko

Ainoa, mitä etsin, on totuus.

• voittoisa.aurinko kirjoitti:

Ainoa, mitä etsin, on totuus.

Totuutta mistä asiasta?

• df9ö

Johanneksen evankeliumi:
      1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
      8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."
      14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Jeesus on totuus. Ei siis pidä etsiä uskontoa vaan pitää etsiä Jeesusta ja Jeesus on helppo löytää, ei hän ole piilossa.

• jari-pekka--65

Hyvä vastaus "df9ö ".
        Monesti uskova luisuu ns suorituskeskeiseksi. Uskonelämästä tulee puurtamista ja rauha pitää ns ansaita teoilla. Omilla teoilla. Pitää kuulua kirkkoon tai herätysliikkeeseen, pitää viettää pääsiäistä, joulua ja sapattia. Pitää rukoilla toisten puolesta. Kaikesta tulee oman itsensä asettamaa pakkopullaa. Minun pitää! Ja kuitenkaan uskovan ei tarvi tehdä päivässä kuin se, mitä Pyhä Henki sydämelle laskee. Ja se, minkä Rakkaus "vaatii".

• saletistinäin
        jari-pekka--65 kirjoitti:

Hyvä vastaus "df9ö ".
        Monesti uskova luisuu ns suorituskeskeiseksi. Uskonelämästä tulee puurtamista ja rauha pitää ns ansaita teoilla. Omilla teoilla. Pitää kuulua kirkkoon tai herätysliikkeeseen, pitää viettää pääsiäistä, joulua ja sapattia. Pitää rukoilla toisten puolesta. Kaikesta tulee oman itsensä asettamaa pakkopullaa. Minun pitää! Ja kuitenkaan uskovan ei tarvi tehdä päivässä kuin se, mitä Pyhä Henki sydämelle laskee. Ja se, minkä Rakkaus "vaatii".

No jo on melkoista armoon nojaamista ja luottamista. En laskisi kyllä elämässäni liiaksi sen varaan. Hammasta purren vain eteenpäin ja omat työnsä tehden.

• MyOpinion

Sanon saman, mitä tuossa jo edellä tuotiin esille:

Et voi tuomita uskoa Jeesukseen, koska et ilmeisesti ole koskaan edes ollut siinä sisällä.

Pelkkä ulkonainen "uskominen" ja "kristillisyys" ja erilaiset kristinuskoon liittyvät "tavat" eivät tuo ihmiselle sisäistä rauhaa. Usein käy päinvastoin ja pettymys on entistä suurempi.

Ihmisen pitää henkilökohtaisesti kohdata Jeesus. Vasta sitten hän saa rauhan sisimpäänsä ja sydämeen syttyy VALO!

Ei ennen sitä. Ennen uudestisyntymistä ihminen on kuollut, kokonaan ulkona hengellisen elämän YTIMESTÄ, vain pimeässä hapuileva ja oman sisäisen rauhattomuutensa ja syntisyytensä sitoma. Hän ei ymmärrä asioita, vaikka kuinka haluaisi niitä ymmärtää.

Kun se VALO syttyy sinne sisimpään, niin Raamattu alkaa avautua. Se Kirja alkaa puhua sinulle henkilökohtaisesti, koska Jumala puhuu sinulle henkilökohtaisesti sen kautta. Aikaisemmin se oli ja pysyi suljettuna kirjana. Vain kokoelmana käskyjä ja moraalisääntöjä ja erilaisia kertomuksia ...

Perimmältään nimittäin ennen uskoontuloa Raamatulla on vain yksi sanoma ihmiselle: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", Markus 1:15.

Raamattua toki saa lukea (ja on erittäin HYVÄ asia lukea sitä) -- mutta ei pidä ihmetellä, jos sieltä ei ennen uskoontuloa oikein "avaudu" muut asiat, kuin vain ne, jotka liittyvät ihmisen pelastukseen.

Vain elävä usko on oikeaa uskoa. Elävä usko elävään Jumalaan. Jumalalla on kyky tehdä itsensä hyvin todelliseksi ihmiselle. Ihmisen ei tarvitse alkaa kuvittelemaan yhtään mitään.

Kuollut usko ei ketään hyödytä. Korkeintaan se joillekin erilaisine rituaaleineen, yms., antaa eräänlaisen puudutuspiikin. Hetken helpotus. Ja sitten taas uusi kierros.

Kuuluminen johonkin "yhteisöön" ei ihmistä pelasta. Kysymys ei ole uskonsuunnista, lahkoista, jne. Niitä kyllä riittää!

Jumala pelastaa jokaisen ihmisen henkilökohtaisesti. Pelastus tulee JUMALALTA, sanoo Raamattu (Ilmestyskirja 7:10).

Pelastuminen on siis suoraan ihmisen ja Jumalan välinen asia. Se ei ole mikään "uskomiskysymys". Kyse ei ole siitä, mitä kukin meistä pitää totena ja mitä ei pidä. Kysymys on siitä, että ihminen selvittää omat asiansa suoraan Jumalan kanssa silloin, kun Jumala häntä kutsuu.

On surullista seurata vaikkapa televisiosta noita keskusteluja siitä, kun tietyt ihmiset ovat pettyneet milloin mihinkin kristilliseen, uskonnolliseen yhteisöön. On petytty helluntailaisiin yhteisöihin, karismaatikkoihin yleensä, uskonsanalaisiin, luterilaisiin, jne.

Milloin mihinkin.

On yritetty elää muiden uskovien yhteydessä, on "harjoiteltu" kielilläpuhumista ja kokoyönrukouksia ja on kovasti yritetty olla juuri niin kuin muutkin sen yhteisön jäsenet.

Sitten kun huuma on alkanut laskea, on olo ollut kuin lumiukolla. Kun sielu ei enää kuohu, niin alkaa kaikki muukin tuntua hyvin tyhjältä.

Ja onhan se tyhjää!

Lopulta sitten kun Pyhä Henki ei asu omassa sisimmässä ja vaikuta siellä aitoa uskoa Jumalaan, alkaakin tuntua ihan siltä, että koko Jumalaa ei edes ole olemassa ...

Ihminen etsii vastausta näihin kysymyksiin silloin, kun Jumala hänessä vaikuttaa tätä etsimistä. Useinkaan hän ei sitä itse edes huomaa. Jumala vetää ja vaikuttaa ja ihminen kovasti luulee vain itse olevansa kiinnostunut asioista.

Jumala haluaa, että ihminen tällöin löytää JEESUKSEN, henkilökohtaisesti. Hän on ainoa vastaus.

OIKEA Jeesus on Jumalan vastaus ihmisen etsimiseen. Oikea Jeesus löytyy Raamatusta. Vääriäkin on tarjolla, etenkin nykyisin. Niitä pitää välttää, suorastaan kartaa. Mieluummin suorastaan juosta pakoon.

Raamattu on siitä hyvä Kirja, että siellä esitellään vain sitä oikeaa Jeesusta.

• oma.havainto

Hienoa, että pitää heti alkaa sättimään ja tekemään omia johtopäätöksia kun joku asiallisesti selittää, että ei löytänyt mitään elämää suurempaa vaikka yritti pureutua uskon ytimeen. En näe, että ketjun aloittaja olisi millään tavalla tuominnut Jeesustasi, vaan sanoo ainoastaan rehellisesti henkilökohtaisen mielipiteensä omista havannoistaan asian suhteen.
        Olen täsmälleen samaa mieltä siitä, että eri uskonnot sisältävät hienoja ajatuksia ja antavat mietittävää, mutta siinäpä se sitten onkin. Mitään sen suurempaa kiriittistä tarkastelua, saati kritiikkiä, eivät uskon asiat kuitenkaan omastakaan mielestäni kestä.

• oliko.se.noin

En tiedä kuka tuolla edellä nyt harrasti mitään sättimistä. Vastaukset ovat hyvin yleisluontoisia ja niissä ei sen kummemmin edes mennä henkilökohtaisuuksiin. Mutta sinä itse näköjään haluat sellaista harjoittaa ja sinulla on siihen omat syysi.

• Synnintunnossa

Miinä olen saanut kokea Jeesuksen kohtaamisen, En ole kovin viisas, joten en olisi sitä itse löytänyt.
      Ymmärrän aloittajan kirjoituksen silti. Lähestymistapasi on asiallinen, eikä hyökkäävä ja tuomitseva. Se ei herätä heti voimakasta puolustusreaktiota minussa.
      Totuus ei olekkaan meidän omien voimiemme varassa, vaan armossa ja rakkaudessa. Tuon kautta, että kokee itseesään olevansa kykenemätön totuudeen toteuttamiseen ja vajavainen hyvyyteen ja saa silti olla armosta rakastettu ja pelastettu. Tulee tunne, ettei ole varaa tuomita muita, vaan rakastaa heitä, sillä me kaikki olemme syntisiä ja olemme Jumalan luomia ja hänen armonsa varassa.
      Olemme sisaria ja veljiä.
      Olen samaa mieltä kanssasi, että viisaudessaan voi kehittyä ja elämänkatsomustaan laajentaa. Silti heti perään nousee ajatus, mikä on viisautta ja kuinka paljon viisautta on tarpeeksi ihmiselle ? Onko se laajaa tietoa asioista? Onko se sen totuuden näkemistä sen suuren tiedon keskellä? Ja mikä on se totuus?
      Jumala on rakkaus. Uskon, että tuossa on se totuus. Sillä niin paljon on Jumala rakastanut maailmaa, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään hukkuisi.
      Jeesus on ottanut käsistäni kiinni, olen kokenut sen valtavan rakkauden virran ja tietoisuuden. Siinä oli se totuus. Etsintä on päättynyt. Teko ei ollut minun, vaan hänen, armosta. En voi enää muuta, kuin odottaa, että kerran kohtaamme uudestaan. Niin suurta rakkautta, siinä oli kaikki. Siinä oli täyytymys ja täydellisyys. Kokonaisuus ja eheys. Tuon kohtaamisen jälkeen tunnen itseni vajavaiseksi täällä maailmassa. Kerran taivaassa vajavaisuus loppuu ja täydellisyys alkaa.
      Toivon sydämestäni, että myös sinä aloittaja olet ja me kaikki olemme kerran kiittäjien suuressa joukossa.
      Herramme Jeesuksen Kristuksen armo ja rakkaus tulkoon sinunkin koettavaksesi ja elämääsi, niin että saat konkreettisesti tuntea eläväsi totuudessa.

• Synnintunnossa

Ja lisään vielä, etten kuulu mihinkään seurakuntaan. Minusta uskovaisuus ei kysy seurakuntaa.
        Sain kohdata Jeesuksen kotona. Olen käynyt monissa seurakunnissa aivan lapsesta asti. Kotini ei ollut hengellinen. Silti koin Jumalan yhteyhen jo niin pienestä, kuin jaksan muistaa.
        Muistan rukoilleeni jo ihan pienenä, vaikkei meitä lapsia opetettu siihen. En enää muista, mistä kuulin Jumalasta ja Jeesuksesta. Kotonani ei noista asioista puhuttu mitään.
        Muistan tapauksen, kun olin noin 4 vuotias. Vatsaani sattui todella ja siinä keittiöntuolilla istuessani muistin Jumalan, tulin niin iloiseksi, että kohta pääsen ulos leikkimään, kun tiesin, että jos rukoilen, pyydän, niin vatsani paranee.
        Lairoin kädet ristiin ja sanoin Paranna mun maha ja se parani ihan sillä sekunnilla ja juoksin ulos kavereideni luo.
        Tuo on ensimmäinen muistikuvani siittä, kun sain ns. vastauksen.
        Monia on tullut tuon jälkeen. Ja aina niihin liittyy se rauha. Joskus kohtaaminen on ollut myös vähän rajumpi. Kerran noin 12-13 vuotiaana tulin lenkiltä kotiin ja eteisessä se tuli, lensin kontalleni. Olin kuin Jumalan katseen alla ja hänen rakkautensa ympäröi minut niin sisältä, kuin ulkoa. Siinä meni ajantaju. Jaloistani meni vissiin voima, mutta se ei tuntunut pahalta. Nousi kiitos ja kiitin ja kiitin siinä lattialla.....
        Enkä hetkeä aijemmin ollut muuta, kuin miettinyt ovea aukaistaessani, että Jumala ja olin jo kohta lattialla.
        Kuin paukaus se oli.

• pitkäänhellari

Usko ei ole tunnekysymys. Kun uskoo että Jeesus Kristus on tie Jumalan luo, niin se jo riittää. Ja kyllä se rauha sitten tulee. En kyllä voi muuta suositella kuin turvautumista Jumalan sanaan Raamattuun ja Jumalan armoon.

• MyOpinion

Minulla ei tietenkään ole mitään itse kirjoittajaa vastaan, mutta tällainen AJATTELU on todella hengenvaarallista!

Monet hindulaisetkin uskovat, että Jeesus on tie Jumalan (tai jumalien) luo. Jehovan todistajat uskovat niin, mormonit uskovat niin ja on jopa paljon noita "Jeesukseen uskovia" New Age -opin kannattajiakin.

He kaikki uskovat, että "Jeesus Kristus on tie Jumalan luo". Ainakin eräs tie.

Jonkin asian uskomisesta ei siis ole kysymys. Uskoi ihminen mitä uskoi, ei se häntä auta eikä se USKOMINEN ihmistä pelasta. Tämä on se syy, miksi valtava määrä ihmiskunnasta on vain "ulkonaisesti" uskossa. He uskovat (eli uskottelevat) itselleen asioita.

Jeesus aikoinaan kohtasi eräänä yönä Nikodemoksen, Johanneksen evankeliumi, luku 3.

Nikodemos oli Israelin opettaja, tunsi Lain ja Kirjoitukset, eli tunsi siis "Jumalan sanan". Tunsi sen poikkeuksellisen hyvin. Ja tietenkin myös uskoi siihen.

Mutta Jeesus sanoi Nikodemokselle: "Teidän (eli SINUN) pitää uudestisyntyä", Joh. 3:7.

Se tarkoittaa sitä, että sinun pitää henkilökohtaisesti kohdata Jeesus. Ilman Jumalan henkilökohtaista kohtaamista ei ole aitoa suhdetta Jumalaan. Kaikki on vain "uskomista", eli pelkkää uskottelua, luulottelua. Ja siihen ihminen kyllä pystyy, erinomaisesti. Kirkkohistoria ja kristinuskon nykytilanne osittavat sen ...

Tunteista ja tunteitten määrästä voidaan tietenkin aina kinastella. Niitä toisilla on enemmän ja toisilla vähemmän. Se on kuitenkin ihan sivuseikka. Emme me ole nyt keskustelleet tunteista.

Me keskustelemme tästä:

Johanneksen evankeliumi:

3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodemos, juutalaisten hallitusmiehiä.

3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

3:9 Nikodemos vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Tuossa sana "uskoa" (pisteuoo) EI tarkoita "pitää jokin asia totena".

Se tarkoittaa "luottaa lujasti", "antautua jonkin varaan", "turvata johonkin".

Ja ei unohdeta tätä:

Jeesuksen oma, lyhyt evankelioiva saarna oli: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", Markus 1:15. Pitää siis tehdä parannus. Muuten mikään ei etene.

• MyOpinion kirjoitti:

Minulla ei tietenkään ole mitään itse kirjoittajaa vastaan, mutta tällainen AJATTELU on todella hengenvaarallista!

Monet hindulaisetkin uskovat, että Jeesus on tie Jumalan (tai jumalien) luo. Jehovan todistajat uskovat niin, mormonit uskovat niin ja on jopa paljon noita "Jeesukseen uskovia" New Age -opin kannattajiakin.

He kaikki uskovat, että "Jeesus Kristus on tie Jumalan luo". Ainakin eräs tie.

Jonkin asian uskomisesta ei siis ole kysymys. Uskoi ihminen mitä uskoi, ei se häntä auta eikä se USKOMINEN ihmistä pelasta. Tämä on se syy, miksi valtava määrä ihmiskunnasta on vain "ulkonaisesti" uskossa. He uskovat (eli uskottelevat) itselleen asioita.

Jeesus aikoinaan kohtasi eräänä yönä Nikodemoksen, Johanneksen evankeliumi, luku 3.

Nikodemos oli Israelin opettaja, tunsi Lain ja Kirjoitukset, eli tunsi siis "Jumalan sanan". Tunsi sen poikkeuksellisen hyvin. Ja tietenkin myös uskoi siihen.

Mutta Jeesus sanoi Nikodemokselle: "Teidän (eli SINUN) pitää uudestisyntyä", Joh. 3:7.

Se tarkoittaa sitä, että sinun pitää henkilökohtaisesti kohdata Jeesus. Ilman Jumalan henkilökohtaista kohtaamista ei ole aitoa suhdetta Jumalaan. Kaikki on vain "uskomista", eli pelkkää uskottelua, luulottelua. Ja siihen ihminen kyllä pystyy, erinomaisesti. Kirkkohistoria ja kristinuskon nykytilanne osittavat sen ...

Tunteista ja tunteitten määrästä voidaan tietenkin aina kinastella. Niitä toisilla on enemmän ja toisilla vähemmän. Se on kuitenkin ihan sivuseikka. Emme me ole nyt keskustelleet tunteista.

Me keskustelemme tästä:

Johanneksen evankeliumi:

3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodemos, juutalaisten hallitusmiehiä.

3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

3:9 Nikodemos vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Tuossa sana "uskoa" (pisteuoo) EI tarkoita "pitää jokin asia totena".

Se tarkoittaa "luottaa lujasti", "antautua jonkin varaan", "turvata johonkin".

Ja ei unohdeta tätä:

Jeesuksen oma, lyhyt evankelioiva saarna oli: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", Markus 1:15. Pitää siis tehdä parannus. Muuten mikään ei etene.

Ikävä kyllä viestisi on senkaltainen vaatimusten lista ettei se ainakaan auta aloittajaa.

• MyOpinion
        auroraboreallis kirjoitti:

Ikävä kyllä viestisi on senkaltainen vaatimusten lista ettei se ainakaan auta aloittajaa.

Mistäs tiedät?

Ja se ei ole mikään varsinainen lista. Lähinnä siinä on vain lainattu Raamattua. Aloittaja kertoi että hän on pitkään etsinyt, mutta turhaan. Vastaus ei siis välttämättä ole siinä, että asioita yritetään kovasti "yksinkertaistaa". Meidän pitää mennä Jumalan ehdoilla

• lasdofgh

Jeesus on totuus ja elämä. Ota tai jätä.

• enuskovarmuudella

Melko erikoinen ja vajavainen on totuus, jos näin on.

• meditoiden-rauhaa

Sellaiset "Jeesuksen kohtaamiset" mitä tässäkin ketjussa esitetään, eivät todellakaan aina sovi kaikille. Toiset ihmiset vain eivät yksinkertaisesti kohtaa tai tunne asian äärellä mitään, eivätkä hienolle ollenkaan huonompia ihmisiä. Nykyään moni löytää sisältönsä elämään vaikka buddhalaisuudesta.

• Synnintunnossa

Eivät todellakaan ole huonomipia ihmisiä. Kyse ei ole ollenkaan huonommuusta yai paremmuudesta.
        Kirjoitit, ettei sovi kaikille ketjussa kirjoitetut kohtaamiset. Toiselle aåsopii toinen ja toiselle toisenlainen kohtaamnine. Minä uskon, että Jumala tietää, mikä kellekkin sopii.
        Budhaa pidän epäjumalana.

• pitkäänhellari

Ihminen on kolminaisuus. Voi olla uskossa Jeesukseen ja olla uskossa, mutta se rauhattomuus ei ole hengellinen vaan psyykkinen ongelma. Jospa aloittajalla on se rauhattomuus mielen alueella. En tarkoita että silti on mielisairas.

• 0Iavi

Harmi, kun et löytänyt.
      Olitkohan liian kiinni jossakin kokemuksellisuuden hakemisessa?
      Ihan vaan siitä päätellen kun kirjoitit, että et saanut mitään "voimakasta elämystä".
      Usko on kuitenkin jotain paljon enemmän ja paljon syvempää kuin mikään elämys.
      Se on luottamusta Jumalaan ja Kristuksen ristintyöhön ja tapahtuu Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikuttamana.

Toivotan minäkin sinulle kaikkea hyvää elämääsi.

• b9kq

Uskoontuloprosessi ei ole välttämättä mikään helppo juttu. Jumala ei tee sitä vaikeaksi mutta ihmisen sielun- ja mielenelämä on usein niin hankala, että siitä tulee niitä vaikeuksia.

• MyOpinion

Juuri näin.

Koska kysymys on nimenomaan Jumalan KOHTAAMISESTA, niin se ei ihmiselle useinkaan ole kovin helppoa. Usein se kaatuu jo siihen, että ei haluta kohdata Jumalaa sellaisena kuin Hän on.

Jumala ei ole rukouksella ohjattava raha-automaatti, ei maagikko tai taikuri, ei ihmisen viihdyke, ei joulupukki, hyvä haltija, jne. Eikä hän ole puolisokea vanha hömpsäkkä, mutta muuten ihan hyväntahtoinen ukkeli. Sellaistakin Jumalaa monet etsivät. Noita mainittuja ei löydy, koska niitä ei ole olemassa.

Oikea Jumala löytyy Raamatusta.

• vitsin.murjaisit

Tyrannisoiva, ailahteleva, oikukas, mustasukkainen, kiivaileva kansanmurha-jumala, joka muuttaa mieltään ja kutsuu käskyjään rakkaudeksi ja rikkoo itsekin niitä vastaan?

• ThoseChosenOnes
        vitsin.murjaisit kirjoitti:

Tyrannisoiva, ailahteleva, oikukas, mustasukkainen, kiivaileva kansanmurha-jumala, joka muuttaa mieltään ja kutsuu käskyjään rakkaudeksi ja rikkoo itsekin niitä vastaan?

Vanhassa Testamentissa Jumalalla on kansa, valittu kansa, johon Hän on erityisen mielistynyt ja valmis tekemään kansansa puolesta melkein mitä tahansa. En tiedä, pitäisikö tutustua kaikkiin juutalaisten kirjoituksiin, joista käsittääkseni Vanhassa Testamentissa on vain osa, jotta syy tähän tietyn kansan suosimiseen löytyisi.

Mulla on mielikuva, että monet Jumalan vihastumisista VT:ssa liittyvät hermostumiseen jollekin, joka on rikkonut valittua kanssa vastaan, tai sitten tuon kansan itsensä rikkomiseen jonkinnäköistä, sopimukselta vaikuttavaa vastaan.

• Taivaseivastaa

Minä en tiedä miten uskotaan, en ymmärrä. Olen ikäni yrittänyt, mutta koen, ettei minua oteta vastaan. On seinä välissä teen mitä vaan tai olen tekemättä. En ole ns. synnin harjoittaja, mutta syntinen kyllä ja erehdyn. Ei minua mikään vie lähemmäksi Jumalaa.

• MyOpinion

Ymmärrän ahdinkosi, mutta tämä on hieman huono ympäristö alkaa syvemmin keskustelemaan mistään monimutkaisemmasta ongelmavyyhdestä.

Olisi tavattoman hyvä, jos löytäisit jonkun pidempään uskossa olleen ja luotettavan sielunhoitajan itsellesi. Hänelle voisit avautua oikein kunnolla. Koetapa etsiä sellainen. Ota se oikein rukousaiheeksesi. Se mitä myös voit tehdä on että luet Raamattua (lähinnä Uutta testamenttia). Usein käy nimittäin niin, että ensin meille kirkastuu Jumalan sana ja sitten vasta kirkastuvat tunteet. Lähinnä tunteemme siis alkavat muuttua sen seurauksena, että Jumala avaa Pyhän Hengen kautta meille totuuksia omasta sanastaan. Ja aina pitää muistaa se, että Hän puhuu ihmiselle ennen kaikkea Raamatun kautta.

• Minä antaisin sinulle neuvon. Pyydä Jumalaa lähettämään luoksesi uskova joka auttaa sinua kohtaamaan Jumala ja tulemaan uskoon Jumalan tahtomalla tavalla. Jumala tahtoo kohdata sinua. Jumala rakastaa sinua ja välittää sinusta. Mutta ehkä sinä tarvitset jonkun ihmisen jonka kanssa keskustella ja joka tuntee Raamattua sen verran että voi johdattaa sinua oikein, ihminen joka itse elää Jumalan kanssa.

Minä itse rukoilin niin ja pyysin Jumalaa lähettämään luokseni uskovan joka puhuu minulle Jeesuksesta Kristuksesta ja johdattaa minut oikealle uskon tielle. Vain vähän tämän jälkeen työmaalleni tuli uskova mies joka itse oli tullut uskoon aivan äskettäin. Tämä tuore uskova puhui minulle niin yksinkertaisesti ja sopivassa määrin että minä kuuntelin ja tulin uskoon hänen avustamanaan. Jumala käytti häntä puhumaan minulle oikein ja oikealla tavalla. On tärkeää että henkilökemia toimii näissä asioissa. Jumala tietää kuka sopii puhumaan sinulle. Hänellä on jo rukousvastaus valmiina sillä Hän on tiennyt ennen kuin Hän loi maailman mitä sinä pyydät Häneltä. Siksi Hän on kyennyt valmistamaan rukousvastaukset jo etukäteen.

• Jaikal91 kirjoitti:

Minä antaisin sinulle neuvon. Pyydä Jumalaa lähettämään luoksesi uskova joka auttaa sinua kohtaamaan Jumala ja tulemaan uskoon Jumalan tahtomalla tavalla. Jumala tahtoo kohdata sinua. Jumala rakastaa sinua ja välittää sinusta. Mutta ehkä sinä tarvitset jonkun ihmisen jonka kanssa keskustella ja joka tuntee Raamattua sen verran että voi johdattaa sinua oikein, ihminen joka itse elää Jumalan kanssa.

Minä itse rukoilin niin ja pyysin Jumalaa lähettämään luokseni uskovan joka puhuu minulle Jeesuksesta Kristuksesta ja johdattaa minut oikealle uskon tielle. Vain vähän tämän jälkeen työmaalleni tuli uskova mies joka itse oli tullut uskoon aivan äskettäin. Tämä tuore uskova puhui minulle niin yksinkertaisesti ja sopivassa määrin että minä kuuntelin ja tulin uskoon hänen avustamanaan. Jumala käytti häntä puhumaan minulle oikein ja oikealla tavalla. On tärkeää että henkilökemia toimii näissä asioissa. Jumala tietää kuka sopii puhumaan sinulle. Hänellä on jo rukousvastaus valmiina sillä Hän on tiennyt ennen kuin Hän loi maailman mitä sinä pyydät Häneltä. Siksi Hän on kyennyt valmistamaan rukousvastaukset jo etukäteen.

Voin vielä tässä kertoa että jonkun aikaa rukouksestani ovelleni tuli Jehovan Todistajia. Minä sanoin heille etten ole kiinnostunut ja suljin oven. Sitten kävelin keittiööni ja kauhistuin. Muistin rukoukseni ja ajattelin että mitä olenkaan tehnyt, olin pyytänyt Jumalaa lähettämään luokseni uskovan joka johdattaa minut oikealle uskon tielle ja nyt luokseni tulee kaksi uskovaa ja minä en ottanut heitä vastaan.

Olin vähän aikaa huolissani siitä että olinko ajanut Jumalan palvelijat pois. Silloin Pyhä Henki sanoi selvästi minulle: "Eivät nämä ihmiset olleet minun palvelijoitani, Sinä teit oikein kun et ottanut heitä vastaan." Ja minä koin suuren helpotuksen. Sitten vain vähän tämän jälkeen työmaalleni tuli tämä uskova joka oli se oikea Jumalan lähettämä mies. Ja minä koin että hän on se oikea Jumalan lähettämä mies elämääni.

Kannattaa siis kuunnella mitä Pyhä Henki sanoo ja kenet Hän hyväksyy todistamaan sinulle. Kyllä Jumala paljastaa palvelijansa vilpittömille Häntä etsiville ihmisille ja myös ne ihmiset, jotka eivät palvele elävää Jumalaa.

• mielenkiinnostakyselen

jaikal nimimerkille.
        saako kysyä, millä tavalla kuulit pyhän hengen puhetta, että oliko se kuin vieras ääni päässä vai niinkuin ajatuksesi puhetta? ulkopuolelta vai sisäpuoleltako havannoit?

• mielenkiinnostakyselen kirjoitti:

jaikal nimimerkille.
        saako kysyä, millä tavalla kuulit pyhän hengen puhetta, että oliko se kuin vieras ääni päässä vai niinkuin ajatuksesi puhetta? ulkopuolelta vai sisäpuoleltako havannoit?

Minä koin voimakkaan ajatuksen joka tuli minulle yllättävästi niin että tiesin että minä en itse kehittänyt sitä ajatusta, se ei siis tullut minusta itsestäni. Sitten kun hyväksyin sen Jumalan puheeksi, seurauksena oli rauha ja lepo siitä asiasta ja jopa ilo ja vapaus.

Pyhä Henki puhuu usein ihmisen ajatusmaailmaan. Niin myös sielujemme vihollinen käyttää ihmisen ajatusmaailmaa ja puhuu sinne omaa asiaansa. Ja ihminen luulee kaikkia ajatuksiaan ja pohdintojaan omiksi ajatuksikseen.

Tämä on hyvin yleistä ja selvää uudestisyntymättömän ihmisen kohdalla jota Jumala kutsuu ja jolle Pyhä Henki puhuu. Silloin hän kokee sisäistä taistelua. Hän on kahden henkivallan puheen ja vaikutuksen kohteena mutta hän ei sitä ymmärrä. Toinen voima vie häntä kohti Jeesusta Kristusta ja kohti uskon ratkaisua ja toinen voima/puhe vie pois Jeesuksesta ja jopa itsetuhoon.

Jos olet lukenut minun uskoontulo kertomuksen, siitä käy ilmi nämä kahden henkivallan puheet ja vaikutukset minulle. Minä luulin kaikkia ajatuksiani omiksi pohdinnoiksi, mutta niin ei asia kuitenkaan ollut. Minä ymmärsin kyllä sen että Jumala puhuu minulle, jotenkin sen vain käsittää.

Mutta minä en vuosikausiin ymmärtänyt että myös Saatana puhuu minulle. Mutta kun Jumala paljasti Saatanan juonet ja puheet minulle Tapio Nousiaisen kirjan "Yksi ainoa elämä" kautta, minä huomasin että olin kuunnellut ja totellut/seurannut Saatanaa. Huomasin että hän oli valehdellut minulle ja oli viemässä minua ikuiseen kadotukseen, ikuiseen eroon Jumalasta.

Silloin lopetin heti siihen paikkaan vihollisen kuuntelemisen ja tein uskon ratkaisun ja parannuksen ja annoin itseni Jeesukselle Kristukselle kokonaan ja ehdoitta. Heti sen jälkeen Jumalan puhe sisimmässäni muuttui. Jumalan Henki alkoi puhua minulle toisia asioita ja vei minua eteen päin uskon tiellä. Myös Saatana jatkoi puheitaan mutta nyt minulla oli hengellistä ymmärrystä niin että osasin erottaa vihollisen puheen Jumalan Hengen puheesta. Ja Jumala oli kanssani ja varjeli minua.

Niin kauan kuin uskosta osaton ihminen ei tottele Jumalaa eikä anna itseään Jeesuselle Kristukselle Hänen pelastettavakseen, Pyhä Henki jatkaa kehotusta tehdä parannus ja uskon ratkaisu. Niin kauan kuin Pyhä Henki puhuu ihmiselle, hän voi tulla uskoon ja pelastua. Pyhä Henki voi kuitenkin lopettaa puhumisen ihmiselle joka vastustaa Häntä eikä nöyrry Jumalan edessä. Minun kohdallani uskon että jättäydyin viimeisellä kutsulla. Jos olisin vielä siirtänyt ratkaisuani vaikka puoli vuotta, ehkä Pyhä Henki ei enää olis puhunut minulle. Siinä tapauksessa en olis tullut uskoon.

Jos tämä hengellinen taistelu, Jumalan ja Saatana puheet ihmiselle, kiinnostaa, lue tästä uskoontulo kertomukseni ja huomaa että olin sekä Jumalan että Saatanan puheen ja vaikutuksen kohde. Jumalan Hengen puhe vei minua kohti Jeesusta Kristusta ja parannuksen tekoa. Saatanan puhe vei minua pois Jeesuksesta Kristuksesta pysymään erillään uskon asioista ja olemaan tyytyväinen vallitsevaan elämäni tilanteeseen. Jumalan armosta sain valita Jeesuksen Kristuksen ja Hänen seuraamisensa.
        http://www.jaikal.se/48683125

• kaikkeatapahtuu
        Jaikal91 kirjoitti:

Minä antaisin sinulle neuvon. Pyydä Jumalaa lähettämään luoksesi uskova joka auttaa sinua kohtaamaan Jumala ja tulemaan uskoon Jumalan tahtomalla tavalla. Jumala tahtoo kohdata sinua. Jumala rakastaa sinua ja välittää sinusta. Mutta ehkä sinä tarvitset jonkun ihmisen jonka kanssa keskustella ja joka tuntee Raamattua sen verran että voi johdattaa sinua oikein, ihminen joka itse elää Jumalan kanssa.

Tiedän kaverin, joka rukoili juuri noin. Seuraavana päivänä hänen ovensa taakse tuli Jehovan todistajia. Piti sitä niin varmana merkkinä, että kääntyi todistajaksi.

• lihankuolettamisesta
        Jaikal91 kirjoitti:

Minä koin voimakkaan ajatuksen joka tuli minulle yllättävästi niin että tiesin että minä en itse kehittänyt sitä ajatusta, se ei siis tullut minusta itsestäni. Sitten kun hyväksyin sen Jumalan puheeksi, seurauksena oli rauha ja lepo siitä asiasta ja jopa ilo ja vapaus.

Pyhä Henki puhuu usein ihmisen ajatusmaailmaan. Niin myös sielujemme vihollinen käyttää ihmisen ajatusmaailmaa ja puhuu sinne omaa asiaansa. Ja ihminen luulee kaikkia ajatuksiaan ja pohdintojaan omiksi ajatuksikseen.

Tämä on hyvin yleistä ja selvää uudestisyntymättömän ihmisen kohdalla jota Jumala kutsuu ja jolle Pyhä Henki puhuu. Silloin hän kokee sisäistä taistelua. Hän on kahden henkivallan puheen ja vaikutuksen kohteena mutta hän ei sitä ymmärrä. Toinen voima vie häntä kohti Jeesusta Kristusta ja kohti uskon ratkaisua ja toinen voima/puhe vie pois Jeesuksesta ja jopa itsetuhoon.

Jos olet lukenut minun uskoontulo kertomuksen, siitä käy ilmi nämä kahden henkivallan puheet ja vaikutukset minulle. Minä luulin kaikkia ajatuksiani omiksi pohdinnoiksi, mutta niin ei asia kuitenkaan ollut. Minä ymmärsin kyllä sen että Jumala puhuu minulle, jotenkin sen vain käsittää.

Mutta minä en vuosikausiin ymmärtänyt että myös Saatana puhuu minulle. Mutta kun Jumala paljasti Saatanan juonet ja puheet minulle Tapio Nousiaisen kirjan "Yksi ainoa elämä" kautta, minä huomasin että olin kuunnellut ja totellut/seurannut Saatanaa. Huomasin että hän oli valehdellut minulle ja oli viemässä minua ikuiseen kadotukseen, ikuiseen eroon Jumalasta.

Silloin lopetin heti siihen paikkaan vihollisen kuuntelemisen ja tein uskon ratkaisun ja parannuksen ja annoin itseni Jeesukselle Kristukselle kokonaan ja ehdoitta. Heti sen jälkeen Jumalan puhe sisimmässäni muuttui. Jumalan Henki alkoi puhua minulle toisia asioita ja vei minua eteen päin uskon tiellä. Myös Saatana jatkoi puheitaan mutta nyt minulla oli hengellistä ymmärrystä niin että osasin erottaa vihollisen puheen Jumalan Hengen puheesta. Ja Jumala oli kanssani ja varjeli minua.

Niin kauan kuin uskosta osaton ihminen ei tottele Jumalaa eikä anna itseään Jeesuselle Kristukselle Hänen pelastettavakseen, Pyhä Henki jatkaa kehotusta tehdä parannus ja uskon ratkaisu. Niin kauan kuin Pyhä Henki puhuu ihmiselle, hän voi tulla uskoon ja pelastua. Pyhä Henki voi kuitenkin lopettaa puhumisen ihmiselle joka vastustaa Häntä eikä nöyrry Jumalan edessä. Minun kohdallani uskon että jättäydyin viimeisellä kutsulla. Jos olisin vielä siirtänyt ratkaisuani vaikka puoli vuotta, ehkä Pyhä Henki ei enää olis puhunut minulle. Siinä tapauksessa en olis tullut uskoon.

Jos tämä hengellinen taistelu, Jumalan ja Saatana puheet ihmiselle, kiinnostaa, lue tästä uskoontulo kertomukseni ja huomaa että olin sekä Jumalan että Saatanan puheen ja vaikutuksen kohde. Jumalan Hengen puhe vei minua kohti Jeesusta Kristusta ja parannuksen tekoa. Saatanan puhe vei minua pois Jeesuksesta Kristuksesta pysymään erillään uskon asioista ja olemaan tyytyväinen vallitsevaan elämäni tilanteeseen. Jumalan armosta sain valita Jeesuksen Kristuksen ja Hänen seuraamisensa.
        http://www.jaikal.se/48683125

---Jos olet lukenut MINUN uskoontulo kertomuksen, siitä käy ilmi nämä kahden henkivallan puheet ja vaikutukset MINULLE. MINÄ luulin kaikkia ajatuksiani omiksi pohdinnoiksi, mutta niin ei asia kuitenkaan ollut. MINÄ ymmärsin kyllä sen että Jumala puhuu MINULLE, jotenkin sen vain käsittää.----

Tarkista koneeltasi miten kuluneet ovat MINÄ kirjainten näppäimet? Vai onko niistä vain runko jäljellä? Ainakin niiden käytöstä päätellen.

• kaikkeatapahtuu kirjoitti:

Tiedän kaverin, joka rukoili juuri noin. Seuraavana päivänä hänen ovensa taakse tuli Jehovan todistajia. Piti sitä niin varmana merkkinä, että kääntyi todistajaksi.

Tiedät ehkä että Saatana pyrkii matkimaan Jumalaa ja jopa Jumalan edelle. Ei ole ollenkaan sattuma että uskon asioista kiinnostunut Jumalaa lähestyvä ihminen saa ensin eksytyksiä. Minullekin tuli toinenkin eksytys mutta koin selvästi että ei tämäkään ole oikea.

Miksi sitten joku lähtee mukaan eksyttävään uskonnolliseen järjestöön, sitä minä en tiedä. Ehkä on helpompi alkaa Jehovan Todistajaksi kuin ottaa päälleen Kristuksen häpeää ja tunnustaa Häntä ihmisten edessä. Ihminenhän alkaa Jehovan Todistajaksi. Mutta Jeesukseen Kristukseen uskova Hänelle itsensä antava ihminen syntyy Jumalasta Jumalan lapseksi. Jumala tekee sen hänelle.

JT:n julistuksen kautta tuskin kukaan uudestisyntyy Jumalan lapseksi koska Jumala ei ole siinä julistuksessa eikä JT:n seurakunta ole Jumalan seurakunta. JT:t eivät johdata ihmisiä Jeesuksen Kristuksen luokse. Siksi heillä ei ole Pyhää Henkeä. Tai siksi he johdattavat ihmisiä väärään koska heillä ei ole Pyhää Henkeä. Heillä ei ole Pyhää Henkeä koska he opettavat väärin Jumalasta eikä Jumala voi yhtyä siihen oppiin. Eiväthän he edes opeta Pyhän Hengen vastaan ottamista ja Hengen täyteyttä.

Uskon kuitenkin että Jumala johdattaa oikein ja että Hän ilmoittaa vilpittömälle etsijälle mikä on oikea usko ja mikä ei ole oikea usko. Kyllä ihmisellä itselläänkin on vastuuta ja valinnan vapaus.

Meitä viedään aina jonnekin taholle mutta me itse ratkaisemme minne suostumme menemään. Sitten Jumala on antanut Raamatun jossa Hän on ilmoittanut oikean tien. Oikea tie on Herra Jeesus Kristus. Ei ole muita teitä Jumalan luokse. (Ef 2:13, 18, 3:11-12, Kol 1:26-28, 2:6, Joh 14:6, 10:27).

• lihankuolettamisesta kirjoitti:

---Jos olet lukenut MINUN uskoontulo kertomuksen, siitä käy ilmi nämä kahden henkivallan puheet ja vaikutukset MINULLE. MINÄ luulin kaikkia ajatuksiani omiksi pohdinnoiksi, mutta niin ei asia kuitenkaan ollut. MINÄ ymmärsin kyllä sen että Jumala puhuu MINULLE, jotenkin sen vain käsittää.----

Tarkista koneeltasi miten kuluneet ovat MINÄ kirjainten näppäimet? Vai onko niistä vain runko jäljellä? Ainakin niiden käytöstä päätellen.

Minä vaihdan usein näppäimistöä niin minulla ei ole sen kulumisen kanssa mitään suurempaa ongelmaa. Minä olen nääs sen verran ennakoiva että minä vaihdan näppäimistön ennen kuin minä saan sen kanssa ongelmia, minä.

• lihankuolettamisesta kirjoitti:

Tuli mieleen vielä yksi asia: Minä en ole niin hengellinen kuin Paavali että kirjoittaisin toisessa persoonassa: "Tunnen miehen joka on Kristuksessa". Sitäpaitsi on helpompi kirjoittaa yksi lyhyt sana kuin olla kovin hengellinen. Mutta kiitos huomautuksesta.

• Jokuhyvinkokenutheh
        Jaikal91 kirjoitti:

Tuli mieleen vielä yksi asia: Minä en ole niin hengellinen kuin Paavali että kirjoittaisin toisessa persoonassa: "Tunnen miehen joka on Kristuksessa". Sitäpaitsi on helpompi kirjoittaa yksi lyhyt sana kuin olla kovin hengellinen. Mutta kiitos huomautuksesta.

Tämä sivusta. nauratti teidän kirjoitukset, sillä minulla tulee sitte hirveesti näppäinvirheitä...

• d1730.0651
        Jaikal91 kirjoitti:

Voin vielä tässä kertoa että jonkun aikaa rukouksestani ovelleni tuli Jehovan Todistajia. Minä sanoin heille etten ole kiinnostunut ja suljin oven. Sitten kävelin keittiööni ja kauhistuin. Muistin rukoukseni ja ajattelin että mitä olenkaan tehnyt, olin pyytänyt Jumalaa lähettämään luokseni uskovan joka johdattaa minut oikealle uskon tielle ja nyt luokseni tulee kaksi uskovaa ja minä en ottanut heitä vastaan.

Olin vähän aikaa huolissani siitä että olinko ajanut Jumalan palvelijat pois. Silloin Pyhä Henki sanoi selvästi minulle: "Eivät nämä ihmiset olleet minun palvelijoitani, Sinä teit oikein kun et ottanut heitä vastaan." Ja minä koin suuren helpotuksen. Sitten vain vähän tämän jälkeen työmaalleni tuli tämä uskova joka oli se oikea Jumalan lähettämä mies. Ja minä koin että hän on se oikea Jumalan lähettämä mies elämääni.

Kannattaa siis kuunnella mitä Pyhä Henki sanoo ja kenet Hän hyväksyy todistamaan sinulle. Kyllä Jumala paljastaa palvelijansa vilpittömille Häntä etsiville ihmisille ja myös ne ihmiset, jotka eivät palvele elävää Jumalaa.

Pitää aina muistaa, että Saatankin seuraa meitä.

Hyvin tarkasti.

Hän seuraa sitä mitä, miten me käyttäydymme, mitä me teemme ja mihin me "olemme menossa".

Saatana on hyvin KIINNOSTUNUT sinusta ja sinun sielustasi. Yksikin sielu hänelle on VOITTO!

Juuri kun Jumala lähettää ihmiselle sen oikean ebankeliumin, niin Saatana heti sen perään pyrkii lähettämään sen "oman evankeliuminsa".

Mormoni tulee ovellesi tai Jehovan todistaja ilmestyy sinne. Tai jos elät etsikkoaikaasi, niin sinua houkuttaa jooga, buddhalaisuus, shinto, Hare Krishna, New Age, jne.

Saatana sotkee systeemeitä.

Sinun tuhoksesi.

• Uteliasmato

Kuka se Jehova sitten on? Joku demoniko?

• Huomionhakua

Huomiota vaille jääneiden ihmisten huomion hakuisuutta, itsensä korostamista ja muiden vähättelyä ja haukkumista. Sitä on helluntailaisten "usko"

• tunteetjatunteet

En tiedä, onko kyseessä ollut syvemmällä tasolla saada tuntea hyvänolon fiiliksiä tai kokemuksia,mitään hetkellisiä tunneryöppyjä tai kokemuksia.

On alkujaan hakenut Jumalasta turvaa ja apua ja tietenkin varmasti myös etsinyt jotain sellaista, että saisi kokea olevansa jotenkin riittävä sellaisena kuin on, kokea tyytyväisyyttä ja eheyttä ja tasapainoa ja että voisi nähdä arvokkaana myös sen oman elämänsä.

Varmasti elämän kriisissä, ei ole löytänyt tai kokenut löytäneensä muuta keinoakaan, yrittää löytää selviytymiskeinoja. On ajatellut että Jumala on se taho, joka auttaa ja jonka avulla asiat ratkeavat. Sitten myöhemmin on pyrkinyt etsimään myös niitä perimmäisiä kysymyksiä, kun on kokenut että asiat eivät ole muuttuneet lupausten mukaan, on lähtenyt etsimään asioiden syvempiä juuria ja lähtenyt sen kautta myös kohtaamaan itseään , uskoa, ja elämää ja pyrkien löytämään vastauksia.

Riippunee mitä tunteella tarkoitetaan, voi tuntea nimittäin tasapainoa ja hyvää oloa sisäisesti kokonaisvaltaisesti katsottuna, vaikka olisi kokenut olevansa riittämätön jossain asiassa hetkeä aiemmin jonkin "ärsykkeen" aiheuttamana.

• markku.lievonen

>>>Vuosia luin raamattua ja kävin seurakunnan tapahtumissa. Yritin ymmärtää, millainen on jumalan tahto ja totuus. Rukoilin usein. Kävin rukoiltavana. Yritin elää hyvää elämää ja nöyrtyä. En kohdannut mitään.<<<

Niin, tämä aika on ihmeellinen. Edes uskossa olevat ihmiset eivät tiedosta miten usko tuli heihin.
      Seuratkaappa miten ihminen koittaa ohjaistamallaan tekemään toisesta ihmisestä uskovaista. Tälle aloittajallekkin on annettu repullinen ohjeita, miten ihminen tulee uskoon. Kaikki tyhjän kanssa.
      Ihmisen uskoontulo / uskon tuleminen ihmiseen on ihmeellinen asia ja tätä ei ihminen ota kuin apteekin hyllyltä. Ihminen tosin pyrkii ohjeistamaan ja pyrkii tekemään uskovia ihmisiä. On vauvakasteesta aina ohjattuun rukoilemiseen j akiittämisen hokemiseen jne.....

Mutta, todellisuus on,- ettei toinen ihminen voi vaikuttaa ihmisen uskon saamiseen. Vaikka ihmistä kuljetettaisiin kokousesta toiseen ja luetettaisiin hännellä Raamattua aamusta iltaan, niin kaikki tyhjää.
      Mutta, kun JUMALA aivoittaa tehdä uskon ihmiseen, niin tätä JUMALAN tahtoa ei kukaan voi estää,- eikä avittaa. Se on sisäinen palo.

Mutta, mitä voi ihminen tehdä, jos ei usko / usko ei tule ihmiseen. Ei kerrassaan mitään. Punainen lanka on elää muutoinkin tervettä elämää ja tärkein asia on asian tiedostaminen eli on JUMALA ja ihminen on syntinen ja JUMALA on aivoittanut pelastuksen ihmiselle tästä tilasta. Siis tiedostaa asia. JUMALAN sormien alla on milloin hän tekee uskon ihmiseen ja niin tiedollisuus on muuttunut uskoksi.

Tämä tekemällä uskon tekeminen on samanlainen asia / mielikuva kuin ihmeparantumiset. Parantumisia ei voi havaita,- mutta kerrotaan tapahtuvan joka kylässä.

Jos ihmeitä / ihmeparantumisia taoahtuisi jonkun ihmisen kautta, niin tämä ihminen voi näyttää tässä ja nyt parantamisen. Apostolit toimivat noin,koska se oli todellisuutta.

Samoin nämä uskon tekijät, voisivat näyttää miten usko tehdään ihmiseen. Aivan sama tilanne, mitään uskoa ei ihmisessä havaita. On vain uskonnollisuutta ja seura tekee kaltaisekseen eli ohjaa käyttäytymistä.

Taas. Kun JUMALA on tehnyt uskon ihmiseen, niin Hengelliseen kasvuun ei tarvitse edes toista ihmistä,- koska Pyhä Henki ja voitelu on opettaja ja kasvun antaja.

• markku.lievonen

>>Totuus ei yksin löydy sieltä tai täältä. Jokainen ihminen voi kehittyä viisaudessa ja elämänkatsomustaan voi laajentaa.<<

Luin aloituksen liian huolimattomasti.Edellisessä viestissäni tarkoitin juuri tuota tilannetta, jos JUMALA ei ole tehnyt uskoa ihmiseen. Ihmisen elämä muutoinkin on tarkoitettu asioiden etsimistä varten. Löytää vastauksia arjen ongelmiinsa.

Mutta,- punaisena lankana tulee muistaa, Etsiä totuutta salatuimpaan saakka. Siis ajatella asioita omilla aivoillaan j aetsiä totuutta asioihin, mitä käsitteleekin. Todellisuus, nimittäin on ihmeellisistä ihmeellisin.
      Jos ihminen etsii totuutta ihmisyyteensä ja siihen liittyvvin asioihin, niin hän ohjaantuu tekemisiin suunnittelijansa kanssa. Luojansa. Tiedän, miten moni ihminen on heittänyt tuossa vaiheessa pois totuuden etsimisen. Aikoinaan minua jopa varoiteltiin, miten ihminen voi hurahtaa uskoon, jos penkoo tätä aluetta ja on tosiissaan / etsii totuutta ja olivatkin harvinaisen oikeassa.
      Ymmärränkin, miten JUMALA joitain ihmisiä ohjaa näkemään kättensä jälkiä ja ohjaa tilanteeseen, jossa ihmisen on lähes pakko nähdä JUMALAN työ. Toteutuen, miten JUMALA hyvyydellään näyttäytyy ja vetää ihmistä puoleensa vaikuttaen lopussa tahtomisen ja tekemisen.

4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että JUMALAN hyvyys vetää sinua parannukseen?

13. sillä JUMALA on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

• nsiaofinas

Vähän offtipic,mutta tekee mieli sanoa.

Mutta mitä jos ihminen on vain tulkinnut raamattua väärin ja/tai manipuloinut alkuperästä tekstiä. Mitä jos Jessen sanat on käsitetty väärin ja minä tarkoittaakin minuutta,eli itseä. esimerkiksi sanat "Minä olen tie ja totuus" ? Ootteko koskaan ajatellut vaihtoehtoisia teorioita raamatun teksteistä?

Miks niinkin viisas ja vanha kun itse jumala kyykyttäisi narsistisesti luomaansa populaatiota,hiukan hankala käsittää sellaselta,jonka perusolemus on rakkaus? Rakkaushan on ehdotonta,ei siinä ole sääntöjä (toki perusjuttuja on,mutta jokainen myötätuntonen osaa ne jo) ,ei sitä voi pakottaa tuntemaan,eikä sitä voi kiristämällä opettaa. Pelko ei ole rakkautta,joten jumalaa ei pitäisi pelätä,koska sillon se ei ole rakastamista vaan pelkoa,joka on päinvastoin kun rakkaus. Rakkautta ja autuutta löytyy muualtakin,kun raamatusta,jumalasta ja jeesuksesta,se on fakta. Sisäisen rauhan löytämiseen on monia teitä.

• markku.lievonen

>>Miks niinkin viisas ja vanha kun itse jumala kyykyttäisi narsistisesti luomaansa populaatiota,hiukan hankala käsittää sellaselta,jonka perusolemus on rakkaus? <<

Mielenkiintoista pohdintaasi. Väitämpä, miten uskonnollisuus sotkee ja vääristää myös jumalattoman ihmisen käsityksiä JUMALASTA. Kun sinä / minä elämme uskjonnollisessa maassa, niin väkisin elämän aikana uskonnollisuus muokkaa ihmisen mielikuvia suhtautumisestaan JUMALAAN. Siis jumalaton ajattelee; JOs JUMALA olisi, niin hän olisi tallainen ja tallainen. Kiduttava tyranni, joka laittaisi ihmisen ajattomaan kidutukseen siitä, mitä turmeltuneessa / kuolleessa ( =erossa JUMALASTA) teki eläisään eli muutaman vuosikymmenien aikana.

Mutta, Raamattu antaa taas aikuisen oikeesti toisenlaisen mielikuvan JUMALASTA,

Niin, jos pohdimme ja hyväksymme, miten ihmiskunta lajina elää tässä elinympäristössä joka tapauksessa kaikkinen ongelmineen ja murheineen. Siis olisipa tämä evolution tulosta (ajatteleepa ihminen tästä maailman synnystä mieten tahansa) tai Raamatussa tuodun ilmoituksten mukaista, niin punainen lanka joka tapauksessa on JUMALAN olemuksessa, miten JUMALA pelastaa ihmisen tästä tilasta / elinympäristöstä. Siis pelastamisesta on kysmys,- ei kiduttamisesta, jos mielikuvia ohjaa Raamatun opetus.

Eli joka tapauksessa ihminen elää tällä kyykyttämisen elämää / ongelmissaan. Tämä on joka tapauksessa todellisuutta ajattelipa jumalaton JUMALASTA mitä tahansa. Olipa JUMALAA tai ei.

• Huomiotavaillejääneet

Markku. En usko Jumalan olleen narsistinen, eli itsekäs, alistava, käskevä ja nöyryyttävä. Jokainen meistä joutuu kohtaamaan itse itsensä ja nöyrtymään todellisessa elämässä. Tieto, tiede ja uskonnot tulevat jossain vaiheessa kuitenki kohtaamaan toisensa ja on selvää kumpi voittaa. Kauhistelemme esim. Sunnimuslimien julmia tekoja ja syyllistymme myös itse samoihin julmuuksiin. Joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa. Suomen henkinen ilmapiiri on saatu hyvin myrkytettyä. Ketkähän sitä myrkkyä oikein kylvävät. Ihmisarvo ja luontoarvot on nostettava ensisijaiseksi, toisarvoista on maallinen mammona ja sen mukanaan tuoma kyseenalainen kunnia. Huono omatunto on alkoholiin liukeneva. Iloista vappua kaikkiin marsseihin.

• markku.lievonen

>>>En usko Jumalan olleen narsistinen, eli itsekäs, alistava, käskevä ja nöyryyttävä. <<<

Kirjoitin ehkä epäselvästi ja siten tähdennän. En itsekkään näe JUMALAN olevan tyrranni tai narsistinen.
        Tietysti ihmisen on vaikea ymmärtää, miksi kaikkivaltias JUMALA aivoitti ihmislajin historian. Alun ja lopun. Miksi tämä välivaihe,. suossa rämpiminen?

Niin, uskonnollisuudella tarkoiten, miten uskonnolinen ihminen ei usko JUMALAN ilmoittamien sanojen tuomaan asiaan, vaan muuttaa sitä ja siten ohjaantuu täysin järkyttäviin mielikuviin JUMALASTA.

>>Kauhistelemme esim. Sunnimuslimien julmia tekoja ja syyllistymme myös itse samoihin julmuuksiin. <<

Niin, kun media tuo simien eteen tänä päivänä tapahtuvia kauheuksia,- joita ihmettelemme. Mutta,- ajatteleppa, miten lyhyt on se aika,.-- jolloin maassamme tapahtui yhtä karmeita tekoja sisällissodan aikana. Oma ymmärrykseni ei riitä ymmärtämään tuota historian aikaamme. Teloitettiin lapsia ja naisia surutta ja oman kylän ihmisiä.

• huomiottavaillejääneet

Markku. Kansalaissota on historiamme häpeätahra, sitä ei kukaan kiellä. Adolf Ernrooth on tähänkin asiaan sanonut viisaasti. "Kansa, joka ei tunne historiaansa, ei pysty toimimaan nykyhetkessä, eikä pysty rakentamaan yhteistä tulevaisuutta." Itse ajattelen niin, että olipa aikuisten tilanne mikä tahansa, yhdelläkään vastuuntuntoisella aikuisella ei ole oikeutta varastaa lasten ja nuorten tulevaisuudelta. Meillä on fiksu nuoriso. Heitä pitää tukea eteenpäin. Comeniuksen sanoin" Rikas on leseillä syötetty sika, köyhä kuormavetoon tuomittu aasi. Ihmistä on sivistettävä, että hänestä tulisi ihminen. Kaikista ei kuitenkaan tule. Silti, jokaiselle nuorelle olisi löydettävä paikka, omaan tiedolliseen/taidolliseen tasoonsa suhteutettuna. On osattava mennä eteenpäin, kaikesta ristiriitaisuudesta huolimatta. Mielenrauha syntyy ihmisen sisällä, sisäistä tyhjyyttä ei voi itsensä ulkopuolelta täyttää. Valpuria !

• Sörsselliä

Jumala on rakkaus ja hinnalla millä hyvänsä hän haluaa pelastaa meidät. Hän oli valmis syntymään ihmiseksi, kärsimään, kitumaan ja kuolemaan puolestamme.
      Mehän asuisimme vielä paratiisissä, jos ihminen ei olisi mennyt sössimään
      Sitä mietin, että miksei Jumala vain pistä sielun vihulaista kuriin. Tuota kyseli pieni tyttärenikin. Tai tottakait se pistää, sitten lopussa, kun Jumalan säätämä aika on tullut täyteen. Ihminen ei aina tahdo käsittää näitä asioita. Suuren Jumalan suunnitelmiä, sillä ihminen ei voi nähdä tulevaisuuteen.
      Miksei sitten Jumala vain ota jokaista ihmistä luokseen tai ilmesty heille niin, ettei kukaan enää epäröisi mitään? Miksi Jumala on piilossa? Synti erotti. Noita kyselee tyttärenikin...

• huomiottajääneetihmiset

Jumala on rakkaus. Niin minäkin uskon. Osallistun silti harvoin seurakunnan toimintaan, löydän Jumalan useimmiten metsäretkilläni, joilla voin ihailla hänen luomisvoimaansa ja itkeä kannon nokassa maailman pahuutta. Arvostan silti seurakuntien tekemää sosiaalityötä. Ihminen on luomakunnan pahin peto, edes sudet eivät syö ihmisiä, mutta ihminen ampuu susia. Väkivalta kaikissa muodoissaan, henkinen tai fyysinen eivät ole Jumalasta lähtöisiä. Niitä ohjaa rahan ja vallanhalu. Kun tyttäresi kasvaa rakkauden ja hyväksynnän kodissa, hänestä kasvaa hyvä, toiset huomioiva ihminen. Kaikkia ihmisiä ei vain voi sietää, yhteiskunnassa vaan on pakko hyväksyä myös heikoimmat kanssakulkijamme.

• "Synti" on ihmisen luoma käsite. Luomiskertomus on vain myytti, tarina. Se, että sen pohjilta määritellään ihmistä ja ihmisyyttä, on lähinnä typerää.

• En usko, että uskonnot itsessään automaattisesti "rauhaa" tuovat. Jos näitä keskusteluja seuraa, uskovaisista osa näyttää pikemminkin suhtautuvan äärimmäisen aggressiivisesti kaikkeen sellaiseen, minkä kokevat juttuihinsa kohdistuvaksi epäilyksi.

• dtumdrtm

Buddhalaisuus ja lähes kaikki idän uskonnot on aika pitkälti saanu olla rauhassa tolta pahan influenssalta,siellä opetetaan vielä ihmistä tutustumaan itseensä ja käyttämään omaa henkistä voimaa. Tosin eläinuhrauksia mä en ymmärrä?? On siellä varmaan muutakin,mutta en hirveesti tunne uskontoja,puutun vain empaattisena ajattelijana epäkohtiin,jotka ei tule sydämestä. En mä usko et mikään uskonto ole syntynyt pahaksi,enemmänkin uskon siihen ,että se on muokattu ahneiden ja vallanhimoisten toimesta. Jokaisen uskonnon perusolemus kuitenkin on levittää luojan olemusta,mutta vallan ja varallisuuden himo on vienyt sen perusolemuksen unholaan.

• Biblepost

Jeesus antoi lupauksen: Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
      Onko aloittaja anonut Jeesukselta rauhaa?
      Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä. On Jumalan Sanan mukaista anoa rauhaa Jumalalta.

• Ierika

Apua löytyy googlettamalla Uskontojen uhrit.
      Ja miltähän jumalan pitäisi meidät sinun mielestä pelastaa. Miksi pitäisi kysyä suosiollisuutta mielikuvitusolennolta. Laakkaat vaan kuvittelemasta.

• Biblepost

Ierika, tulee päivä jolloin sinäkin tiedät miltä Jeesus haluaa pelastaa.

• uskotoimii

Jumala hylkää ne, jotka yrittävät ajatella. Ratkaisu tähän on uskoa, vaikka ei uskoisikaan!

• cwebuiowcbw

On melko haitallista uskotella ihmisille tollasta perkeleestä tullutta oppia,tuosta on rakkaus kaukana...

• HerraObjektiivisuus

Enpä olisi kuuna päivänä uskonut kommentoivani tälle palstalle mitään, mutta toissa päivänä minä koin jotain ihmeellistä.
      En ole koskaan ollut hengellinen ihminen, pikemminkin äärimmäisen rationaalinen, mutta nyt viimein ymmärrän, miltä usko tuntuu - tai pikemminkin uskoontulo.
      Se tapahtui kun olin kirjoittamassa rakkausrunoa. Vuodatin paperille kaikki tunteeni ensirakkauttani kohtaan, joka minut joskus hylkäsi. Tuosta hylätyksi tulemisesta on jo useampi vuosi, ja muitakin suuria surullisia asioita on tapahtunut elämässäni.
      Kun sain tuon runon valmiiksi, jossa yritin kuvailla sitä tunnetta, kun rakastuu ensimmäisen kerran, koin sen. Äärettömän suuren rakkauden tunteen. Ensin se rajoittui vain tähän tiettyyn ihmiseen, mutta pian paisui koskettamaan kaikkea olevaa. Se oli pyhä hetki. Se oli rakastumista elämään. Tunsin myös jonkin suuremman voiman läsnäolon, ja tuota voimaa minä kiitin ja itkin samalla onnen- ja liikutuksen kyyneleitä. Liikuttavinta oli ääretön turvallisuudentunne. Olin kuin pieni lapsi äitinsä sylissä. Tiesin, että joku pitää minusta huolen.
      Minulle on vaikeaa yrittää käsitellä tapahtunutta, koska luulin, että aiemmin kokemani rakkaus oli elämää suurempaa ja suurinta mahdollista.
      Nyt olen hieman hukassa - vaikkakin löysin kokemuksen seurauksena ensimmäistä kertaa sitten lapsuuteni - mielenrauhan, onnen ja tasapainon tunteen.
      Sain vapaan kasvatuksen, joten en tuota järisyttävää kokemusta tulkinnut minkään tietyn jumalan kohtaamiseksi, vaan pikemminkin Rakkaudeksi elämää kohtaan.
      Kokemani perusteella olen tullut päätelmään, että jokaisessa uskonnossa tai ainakin uskoontulossa on kyse tuosta samasta kokemuksesta, saman voiman läsnäolosta, mutta kulttuuristta ja kasvatuksesta riippuen se tulkitaan Jumalan, Allahin tai muun jumalan läsnäoloksi, tai vaikkapa Nirvanaksi.
      Minä uskon, että kaikki tuon tunteen päälle rakennetut säännöt, rituaalit, käsitys synnistä, jne. on pelkästään päälle liimattua ja epäaitoa.
      Joka tapauksessa tuo tunne oli kauniimpi kuin yksikään kuviteltavissa oleva tunne, ja minusta on sydäntäsärkevää ajatella, että tuota tunnetta käytettäisiin tarkoituksella ihmisten hyväksikäyttämiseen, rajoittamiseen tai hallitsemiseen.
      Toisekseen minua mietityttää, onko yksikään jo valmiiksi onnellinen ihminen kokenut vastaavanlaista tajunnanräjäyttävää kokemusta, vai onko kyse vain orastavan itsetuhon tai pitkään jatkuneen surun aiheuttama kehon reaktio, joka auttaa asettamaan murheet perspektiiviin ja antaa takaisin elämänilon?
      Minä koen ainakin syntyneeni uudelleen. Pahan olon on korvannut sielunrauha, mutta myös suuri hämmennys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      520
      1608
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      871
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      776
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe