On pulma. Auttakaa!
Olen tullut uutena työntekijänä työyhteisöön, jossa porukka on jakautunut ay-mielessä kahteen leiriin.
Toinen ryhmä on KTV-läiset ja toinen on STTK-laiset.
Esittelykierroksella molempien, kuulemma keskenään riitaisten ryhmien luottamusmiehet, ojensivat liittymiskaavakkeen samalla kun kättelimme.
En ole pystynyt päättämään vielä kumpaan leiriin liityn. Kuulostaa siltä, että on ratkaisuni mikä tahansa, yhteistyö toisenleiriläisten kanssa "voi vaikeutua", näin on uhkailtu.
Kun haluaisin tehdä yhteistyötä kaikkien kanssa, olen ajatellut, että voiskohan tuota liittyä molempiin liittoihin.
Onko mitään estettä tällaiseen kaksoisjäsenyyteen ja jos teen sen niin kannattaakohan tuosta puhua kenellekään, että kuulun myös toiseen liittoon.
Meneeköhän pyrokratia jossain sekaisin tällaisesta?
Vastatkaa tietäjät pliis, on kiire jo. Ratkaisuani kysellään päivittäin!!!!
Voiko kuulua kahteen liittoon
18
8425
Vastaukset
- proo
Luottamusmiesten painostus on joskus kaamea -varsinkin jos joutuu kahden tulen väliin!
Sairasta pakottaa ihmisiä liittoon.
Kaameaa ja katalaa, suorastaan rikollista.
Tämä on jokapäiväistä Suomessa =(
Kahteen liittoon ei voi kukaan kuulua, sen sijaan liitoton ratkaisu on aito vaihtoehto.
Älä liity kumpaankaan jos et aidosti halua.
Suomessa on vielä mielipiteen vapaus, ei liiton kätyri voi sinua pakottaa. JOS pakottaa hän on rikollinen.
Kassajäsenyys toki on ratkaisu, vaikkapa:
www.ytk.fi
Kassaan kannattaa kuulua -liittoon EI ole pakko kuulua. Kassa ja liitto ovat eri asia.- vara
palstan otsikko on ammattiliitot,mitä se loimaan mainostaminen tällä palstalla tekee.se on kassa ei ammattiliitto.pysytään asiassa ja käsitellään täällä vain ja ainoastaan ammattiliiton asioita.!!!!!!!!!!!!!!!
- Hjalmari
vara kirjoitti:
palstan otsikko on ammattiliitot,mitä se loimaan mainostaminen tällä palstalla tekee.se on kassa ei ammattiliitto.pysytään asiassa ja käsitellään täällä vain ja ainoastaan ammattiliiton asioita.!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä täällä saa arvostella ammattiliittoja, koska siihen on paljonkin aihetta, sille sinä et voi mitään.
- anti ay
Luottamusmiesten painostus kielii liittojen taloudellisesta ahdingosta ja rahankeräysvimmasta. Ole rohkeasti villi äläkä liity kumpaankaan rahastusautomaattiin. Ja turvaa ansiosidonnainen työttömyyskorvaus liittymällä ytk:n (Loimaan kassaan), se on ainoa järki-ihmisen vaihtoehto!
- Ei liittoihin
Tein juuri veroilmoitusta ja ilmoitan, että Julkisen alan teknisten työttömyyskassan jäsenmaksu on 30 euroa/ vuosi.
TÄLLÄ RAHALLA SAA TYÖTTÖMYYSTURVAN.
Liittoon kuuluminen on tukea eli kynnysrahaa ay-mafian hallinnollisiin kuluihin. Vanhanaikaista.
Meitä nuoria ei kusta silmään emmekä suostu ay-isän ja sen perheen määräysvaltaan.
Minua määrää vain työnantaja.
Insinööriliiton maksu oli aikoinaan yli 30 euroa kuukaudessa.
Tällä panoksella ei saanut mitään. Hyvästi kaikki liitot.
Neuvona vaan, että minä en liittyisi mihinkään liittoon. Äläkä nöyristele niitä mafiosoja. Niiltä saa nuolla persettä ja sittenkin ne kusee silmään niitä, jotka ei pääse tähän mafiaperheeseen, eikä siihen nyt oteta joukkoja.- T&T
Olet ollut jäsenenä ammatillisaatteellisessa järjestössä joten tutkintosi mukainen sivistys edellyttäisi, että pitäydyt arvostelussasi siinä mistä sinulla on kokemusta. Ammattiliitosta sinulla ei ole kokemusta. Suhtaudumme yleistykseesi siten, että mielesi kiihkeys sumentaa arvostelukykysi paneutuessasi ko. asiaan.
- Tiina
Tässä onkin hyvä esimerkki siitä, että kannattaa kuulua liittoon. Minä liittoon kuuluvana saan vähentää verotuksessa 350 euroa, mutta sinä järjestön ulkopuolisena vain 30 euroa.
Nyt luulisi tyhmempikin huomaavan kumpi on edullisempaa. - Hjalmari
Tiina kirjoitti:
Tässä onkin hyvä esimerkki siitä, että kannattaa kuulua liittoon. Minä liittoon kuuluvana saan vähentää verotuksessa 350 euroa, mutta sinä järjestön ulkopuolisena vain 30 euroa.
Nyt luulisi tyhmempikin huomaavan kumpi on edullisempaa.Kumpikin vähennys tehdään tuloista, eli se on mitätön. Sinä myös maksat PALJON enemmän.
- Tiinan isosisko
Hjalmari kirjoitti:
Kumpikin vähennys tehdään tuloista, eli se on mitätön. Sinä myös maksat PALJON enemmän.
Jos saa vähentää veroista 30 euroa tai 350 euroa niin kumpikahan on enemmän?
Minun järki sanoo kyllä että 350 on enemmän parempi. Voitan 320 euroa vuodessa kun kuulun liittoon.
Olis ehkä syytä opetella vähän matikkaa Hjalmarinkin niin voisi tulla vaikka liiton kannattaja! - Matikkaa tämäkin
Tiinan isosisko kirjoitti:
Minun järki sanoo kyllä että 350 on enemmän parempi. Voitan 320 euroa vuodessa kun kuulun liittoon.
Olis ehkä syytä opetella vähän matikkaa Hjalmarinkin niin voisi tulla vaikka liiton kannattaja!Kyllä sun Tiina kannattaa siskos kanssa kuulua vaan siihen KTV-liittoon.
Siellä sun on hyvä olla, kukaan ei huomaa mitään, kun olet vertaistes joukossa. - Hjalmari
Olis ehkä syytä opetella vähän matikkaa Hjalmarinkin niin voisi tulla vaikka liiton kannattaja!Sun matikan taidot ovat tosi heikot, otappa vielä selvää kuinka paljon se vähennys onkaan, tulet hämmästymään.
Matematiikka on muutakin kuin ynnäystä ja vähennyslaskua. Ei sun verosi vähene 350€, kuten luulet heikkoine laskutaitojesi kanssa. - Hjalmari
Olis ehkä syytä opetella vähän matikkaa Hjalmarinkin niin voisi tulla vaikka liiton kannattaja!Selitän nyt varmuuden vuoksi uudestaan, toivotaan, että joku sulle sitten vääntää rautalangasta.
Eli, jos asia olisikin niin, että se jäsenmaksu vähennettäisi veroista ja me kumpikin saisimme takaisin maksamamme rahat, silloinhan kumpikin olisi maksanut 0€. Ainoa ero olisi se, että sinä tulisit kalliimmaksi valtiolle( eli me kaikki), koska valtio maksaisi ammattiliitolle sun jäsenmaksusi.
Mutta asia ei ole niin, jäsenmaksut vähennetään ansiotuloista. Jos veroprosentti olisi esim. 25%, niin YTK:lainen saisi vähennystä 65€:n jäsenmaksustaan 16,25€. Jos jäsenmaksu olisi 350€, vähennys olisi 87,50€. Eli YTK:n jäsen maksaa 48,75€ ja sinä 262,50€. Kysymys kuuluu taas: kumpi maksaa enemmän?
Tämä esimerkki nyt on yksinkertainen ja siitä puuttui muut ylimääräiset koukerot, esim. se, että tavallaan valtio (siis taas kaikki muut) maksaa sinun puolestasi liitolle sen puuttuvan summan (87,50). Kumpi meistä siis tulee halvemmaksi valtiolle? Keneltä se summa on pois? Otetaanko se terveydenhuollosta, kouluilta, vanhuksilta vai mistä muualta onkaan leikattu?
Tässä herääkin kysymys: kuinka paljon on se summa jonka valtio maksaa näitä jäsenmaksuja vuodessa liitoille? Senhän täytyy olla aivan älytön määrä, näkyykö se missään budjeteissa tai tilastoissa? Siinähän olisi jollekin tutkivalle journalistille hyvä tutkimuskohde. Samalla siinä selviää kuinka paljon kaikki maksavat tukea puolueelle, joita ei haluaisi tukea, sitä ei siis pysty ohittamaan sillä, että eroaa liitosta.
Lisäksi vielä: Minun jäsenmaksuni olisi tänä vuonna n.550€, eimerkkiverotuksella maksaisin yli 400€ verovähennyksen jälkeen, joten voitan melkein 400€ kuulumalla YTK:aan. (tämä on se rahallinen hyöty, lisäksi ei enää vituta se, mitä liitot tekevät rahoillani)
Sinä, Tiinan isosisko olet juuri sellaista riistaa, mitä ammattiliitotkin kaipaavat, et tiedä, etkä osaa mitään, mutta olet kuitenkin kiivaasti puolustamassa sitä ryhmittymää mihin kuulut, vaikka sulla ei olisi hajuakaan sen toiminnasta. - kirjoitettu.
Hjalmari kirjoitti:
Selitän nyt varmuuden vuoksi uudestaan, toivotaan, että joku sulle sitten vääntää rautalangasta.
Eli, jos asia olisikin niin, että se jäsenmaksu vähennettäisi veroista ja me kumpikin saisimme takaisin maksamamme rahat, silloinhan kumpikin olisi maksanut 0€. Ainoa ero olisi se, että sinä tulisit kalliimmaksi valtiolle( eli me kaikki), koska valtio maksaisi ammattiliitolle sun jäsenmaksusi.
Mutta asia ei ole niin, jäsenmaksut vähennetään ansiotuloista. Jos veroprosentti olisi esim. 25%, niin YTK:lainen saisi vähennystä 65€:n jäsenmaksustaan 16,25€. Jos jäsenmaksu olisi 350€, vähennys olisi 87,50€. Eli YTK:n jäsen maksaa 48,75€ ja sinä 262,50€. Kysymys kuuluu taas: kumpi maksaa enemmän?
Tämä esimerkki nyt on yksinkertainen ja siitä puuttui muut ylimääräiset koukerot, esim. se, että tavallaan valtio (siis taas kaikki muut) maksaa sinun puolestasi liitolle sen puuttuvan summan (87,50). Kumpi meistä siis tulee halvemmaksi valtiolle? Keneltä se summa on pois? Otetaanko se terveydenhuollosta, kouluilta, vanhuksilta vai mistä muualta onkaan leikattu?
Tässä herääkin kysymys: kuinka paljon on se summa jonka valtio maksaa näitä jäsenmaksuja vuodessa liitoille? Senhän täytyy olla aivan älytön määrä, näkyykö se missään budjeteissa tai tilastoissa? Siinähän olisi jollekin tutkivalle journalistille hyvä tutkimuskohde. Samalla siinä selviää kuinka paljon kaikki maksavat tukea puolueelle, joita ei haluaisi tukea, sitä ei siis pysty ohittamaan sillä, että eroaa liitosta.
Lisäksi vielä: Minun jäsenmaksuni olisi tänä vuonna n.550€, eimerkkiverotuksella maksaisin yli 400€ verovähennyksen jälkeen, joten voitan melkein 400€ kuulumalla YTK:aan. (tämä on se rahallinen hyöty, lisäksi ei enää vituta se, mitä liitot tekevät rahoillani)
Sinä, Tiinan isosisko olet juuri sellaista riistaa, mitä ammattiliitotkin kaipaavat, et tiedä, etkä osaa mitään, mutta olet kuitenkin kiivaasti puolustamassa sitä ryhmittymää mihin kuulut, vaikka sulla ei olisi hajuakaan sen toiminnasta.Meidänkin työpaikalla on muutama tuollainen joka ei tiedä mitään, mutta on kuitenkin kiivaasti puolustamassa sitä ryhmittymää mihin kuuluu, vaikka heillä ei ole hajuakaan sen toiminnasta.
aamen
- T&T
Saat asiaan ratkaisun kun toimit sen mukaan onko työpaikkasi julkisen sektorin työpaikka vai yksityien sektorin työpaikka. Jos julkinen niin ktv ja jos yksityinen niin sttk. Toisaalta työsopimuksessasi lienee mainittu mitä työehtosopimusta työsuhteessasi noudatetaan, kun luet sen kohdan näet myös mikä liitto sinua edustaa ja on sinulle oikea. Tiedän kuitenkin muutamia tapauksia, joissa henkilö on kahden liiton jäsen. He maksavat yhtä jäsenmaksua mutta saavat palvelut kahdelta asiantuntijataholta, kassan jäsen voi kuitenkin olla vain toisessa. Ammattiliitot kehittyvät ja muuttavat toimintojaan sitä mukaa kuin niiden jäsenet muuttuvat työmarkkinoilla. Nopeaa se ei ehkä ole mutta muutos on joka tapauksessa varmaa. Me ihmiset olemme kovin leimallisia omissa ympyröissämme eivätkä sinua mukaan houkuttelevat henkilöt ilkeyttään pyydä mukaan toimintaansa. He ovat tottuneet luottamaan omaan vanhaan järjestöönsä ja haluavat sinunkin luottavan siihen, molemmat osapuolet. Sinulla on oikeastaan hieno paikka edesauttaa uutena tulokkaana tätä työpaikkaa yhdistämään voimansa viemällä mukanasi sen tiedon mitä tämän päivän edunvalvonta tarvitsee ja kumpi osapuolista on kyvykkäämpi sen toteuttamaan.
- Ei kannata
Kuulun kahteen liittoon juuri yhteishengen takia, mutta silti en ole päässyt "sisälle" kumpaankaan.
Olen syntynyt maalla ja huomaan, että se on rasite ammattiyhdistystoiminnassa.
Onkohan se jotain "kepu"-pelkoa, vaikka eihän se liene tarttuvaa.
En tekisi toiste tällaista ratkaisua ja olenkin harkinnut eroa molemmista.
Työttömyyskassassa toki täytyy olla jäsenenä.
Kun ajattelee, että mitä tällä investoinnilla saa...
En suosittele.- Tyyne Veteläinen
Kepu-rutto on pahinta, mitä SAK-kilaiset voivat epäillä ihmisestä, joka on tullut maalta kaupunkiin.
Syyttely ja vittuilu on ollut kovaa työpaikallani ja liityin jopa sos.dem-puolueen jäseneksi. Kun sekään ei riittänyt todistamaan, etten ole missään sidoksissa tuohon saastaiseen pahantekijäklaaniin, olen päättänyt erota puolueesta.
Olen repinyt tänään sos.dem-puolueen punaisen jäsenkirjan, minkä täten julkisesti annan tiedoksi kaikille, sillä uhallakin, että siitä pyhänhäväistyksestä voi joutua valtakunnanoikeuteen.
Samoin ilmoitin eilen palkanlaskijalle eroavani KTV-rupusakista.
Vittuilu maksoi vasemmistolle ja tulenkin tästedes tekemään kaikkeni, että nämä luupäät saavat kyytiä sosiaalitauolla. Mikään ei paina enää mitään. Saitte vastustajan.
- mutta yksi vastaa
Sinähän voit maksaa ja kuulua vaikka kymmeneen liittoon, mutta ei sinun jäsenyytesi ole voimassa kuin yhteen kerrallaan. Valitse niistä.
- Liitossa
koska ei voi kuulua kuin yhteen työttömyyskassaan.
Joten kahden liiton jäsenmaksut tulisivat turhan kalliiksi.
1. liiton kannattaa valita koulutuksesi perusteella (esim. korkeastikoulutettu FM jne, työpaikkasi (yksityinen, valtio, kunta)
2. mielestäni vaikka työpaikalla olisi minkälainen luottamusmies tahansa, jos sen tuoma tuki ei tyydytä kanattaa ottaa aina yhteyttä liiton lakimieheen. He kyllä tarkistavat työsopimuksien oikeellisuuden. Palkkaneuvontaa saan myös liitoista.
Toiseksi älä anna koskaa luottamusmiehen pelotella sinua, siihen heillä ei ole oikeutta.
Itse olen valinnut ns. ulkopuolisen liiton, (en työpaikkallani olevaa liittoa)näin saan avun parhaiten sitä tarvitsiessani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell332114Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.481732Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121536Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041266Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041044Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76998Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,35886- 59885
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52799Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101763