Stevie Wonder on r&b-musiikin nero

Tänä päivänä moni kuuntelee r&b-musiikkia ja muuta sen tyypistä nauttien täysin siemauksin hyvästä musiikista. On kuitenkin hyvä hetkeksi kiinnittää huomiota myös popmusan historiaan.

Stevie Wonderin musiikki on valtaisan suositeltavaa, koska se on paitsi mustan musiikin historiassa aivan äärimmäisen tärkeää niin myös huippuhyvää musaa. Siitä on Michael Jackson, Prince, Lionel Richie ja kaikki saaneet kovasti vaikutteita. Stevie Wonder soitti kaikkia soittimia, lauloi kuin enkeli ja sävelsi vielä paremmin. Hänen biisinsä kuten Superstition, I Wish, I Just Called To Say, You Are The Sunshine of My Life, Sir Duke, Part-Time Lover ja Living for the City ovat kuolemattomia klassikkoja. Itse tykkään myös esim. Too High ja You and I -kappaleista.

Kuuntelin joskus radion kautta Usheria ja minulle tuli aivan mieleen Stevie Wonderin tapa laulaa. Ei ole salaisuus että 2000-luvun soul on paljossa velkaa edellisille vuosikymmenille, mutta olen surullinen huomatessani että monikaan ei tunne 70-luvun alun Stevie Wonderin, Marvin Gayen tai Earth, Wind and Firen musaa.

Koklatkaa Wonderin biisejä, tuskin petytte!
2926
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

jossain oli ettei ollutkaan sokea

Äänestä

Tiedän Stevie Wonderin. Pidän hänen kappaleistaan "Master blaster" ja "Higher ground". Myös Earth wind and fire on tuttu, kuuntelen joskus. Heiltä mun suosikki ON "Fantasy". Marvin Gaytakin olen joskus kuunnellut.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

RoopeErkki kirjoitti:

Tänä päivänä moni kuuntelee r&b-musiikkia ja muuta sen tyypistä nauttien täysin siemauksin hyvästä musiikista. On kuitenkin hyvä hetkeksi kiinnittää huomiota myös popmusan historiaan.

Stevie Wonderin musiikki on valtaisan suositeltavaa, koska se on paitsi mustan musiikin historiassa aivan äärimmäisen tärkeää niin myös huippuhyvää musaa. Siitä on Michael Jackson, Prince, Lionel Richie ja kaikki saaneet kovasti vaikutteita. Stevie Wonder soitti kaikkia soittimia, lauloi kuin enkeli ja sävelsi vielä paremmin. Hänen biisinsä kuten Superstition, I Wish, I Just Called To Say, You Are The Sunshine of My Life, Sir Duke, Part-Time Lover ja Living for the City ovat kuolemattomia klassikkoja. Itse tykkään myös esim. Too High ja You and I -kappaleista.

Kuuntelin joskus radion kautta Usheria ja minulle tuli aivan mieleen Stevie Wonderin tapa laulaa. Ei ole salaisuus että 2000-luvun soul on paljossa velkaa edellisille vuosikymmenille, mutta olen surullinen huomatessani että monikaan ei tunne 70-luvun alun Stevie Wonderin, Marvin Gayen tai Earth, Wind and Firen musaa.

Koklatkaa Wonderin biisejä, tuskin petytte!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu