Tänä päivänä moni kuuntelee r&b-musiikkia ja muuta sen tyypistä nauttien täysin siemauksin hyvästä musiikista. On kuitenkin hyvä hetkeksi kiinnittää huomiota myös popmusan historiaan.
Stevie Wonderin musiikki on valtaisan suositeltavaa, koska se on paitsi mustan musiikin historiassa aivan äärimmäisen tärkeää niin myös huippuhyvää musaa. Siitä on Michael Jackson, Prince, Lionel Richie ja kaikki saaneet kovasti vaikutteita. Stevie Wonder soitti kaikkia soittimia, lauloi kuin enkeli ja sävelsi vielä paremmin. Hänen biisinsä kuten Superstition, I Wish, I Just Called To Say, You Are The Sunshine of My Life, Sir Duke, Part-Time Lover ja Living for the City ovat kuolemattomia klassikkoja. Itse tykkään myös esim. Too High ja You and I -kappaleista.
Kuuntelin joskus radion kautta Usheria ja minulle tuli aivan mieleen Stevie Wonderin tapa laulaa. Ei ole salaisuus että 2000-luvun soul on paljossa velkaa edellisille vuosikymmenille, mutta olen surullinen huomatessani että monikaan ei tunne 70-luvun alun Stevie Wonderin, Marvin Gayen tai Earth, Wind and Firen musaa.
Koklatkaa Wonderin biisejä, tuskin petytte!
Stevie Wonder on r&b-musiikin nero
RoopeErkki
2
853
Vastaukset
- Anonyymi
jossain oli ettei ollutkaan sokea
Tiedän Stevie Wonderin. Pidän hänen kappaleistaan "Master blaster" ja "Higher ground". Myös Earth wind and fire on tuttu, kuuntelen joskus. Heiltä mun suosikki ON "Fantasy". Marvin Gaytakin olen joskus kuunnellut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503581
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.393043Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1472877SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.722353Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s451829Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.951626Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671124- 821091
- 511066
Miten tällaista voi tapahtua
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?41935