Tänä päivänä moni kuuntelee r&b-musiikkia ja muuta sen tyypistä nauttien täysin siemauksin hyvästä musiikista. On kuitenkin hyvä hetkeksi kiinnittää huomiota myös popmusan historiaan.
Stevie Wonderin musiikki on valtaisan suositeltavaa, koska se on paitsi mustan musiikin historiassa aivan äärimmäisen tärkeää niin myös huippuhyvää musaa. Siitä on Michael Jackson, Prince, Lionel Richie ja kaikki saaneet kovasti vaikutteita. Stevie Wonder soitti kaikkia soittimia, lauloi kuin enkeli ja sävelsi vielä paremmin. Hänen biisinsä kuten Superstition, I Wish, I Just Called To Say, You Are The Sunshine of My Life, Sir Duke, Part-Time Lover ja Living for the City ovat kuolemattomia klassikkoja. Itse tykkään myös esim. Too High ja You and I -kappaleista.
Kuuntelin joskus radion kautta Usheria ja minulle tuli aivan mieleen Stevie Wonderin tapa laulaa. Ei ole salaisuus että 2000-luvun soul on paljossa velkaa edellisille vuosikymmenille, mutta olen surullinen huomatessani että monikaan ei tunne 70-luvun alun Stevie Wonderin, Marvin Gayen tai Earth, Wind and Firen musaa.
Koklatkaa Wonderin biisejä, tuskin petytte!
Stevie Wonder on r&b-musiikin nero
RoopeErkki
2
768
Vastaukset
- Anonyymi
jossain oli ettei ollutkaan sokea
Tiedän Stevie Wonderin. Pidän hänen kappaleistaan "Master blaster" ja "Higher ground". Myös Earth wind and fire on tuttu, kuuntelen joskus. Heiltä mun suosikki ON "Fantasy". Marvin Gaytakin olen joskus kuunnellut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806582- 1486127
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013956Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1252413- 421559
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4221466- 741275
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471105Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan631098Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes301060