mihin Mauno Mattila pyrkii?

kimmoinenko

Enson ajattelin että onpa terävä kaveri kun analysoi Yv7n ja menestyskarismaatikot. Sitten hän on haukkunut kaikki mahdolliset kirkot js yhteisöt joten en ymmärrä mitä tämä maunolaisuus on

77

4301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinse.menee

Mauno Mattila pyrkii keräämää itselleen kunniaa ja seuraajia. Sitten kun he erehtyvät luottamaan Mattilaan, niin Mattila pettää heidät. Mauno Mattila on väärä profeetta, jonka tekemä "parannus" on feikkiä. Mattila on mennyt toisesta äärilaidasta toiseen äärilaitaan.

• LinkkimiesIskee

Sinäkö paremmin tiedät minkälaisen parannuksen hän on tehnyt?

• PääkonttoriMies

Maunolaisuuden harhan innokkaimmat seuraajat on naiset jotka etsivät jotakin? Ehkä Mauno saa enemmän seuraajia kuin profeetta Piho tai Petri. Muuta tarkoitusta en tiedä.

• Anonyymi

Vihapuhetta teiltä
        kaikkitietävät

• VarokaaMattilaa
      • LinkkimiesIskee

Suomi24 linkkimies jälleen yrittää mustamaalata lähimmäistään. Taitaa olla syvä katkeruus taustalla kun jokaiseen keskusteluun missä vähänkään puhutaan Mattilasta, on heti linkittämässä tämän tai toisen aloittamansa ketjun. Itse ketjuissa taas käsitellään vanhoja asioita joista Mattila on jo tehnyt parannuksen ja muutenkin hyvin olemattomilla perusteilla nimitetään Jumalan vastustajaksi henkilö, jonka opetuksesta käy aivan selkeästi evankeliumi ilmi. Kuinka kauan aioit jahdata yhtä henkilöä?

• Fundamentalistit kiistelevät keskenään.

• IR. Mikä on (hyvä) antisi maailmalle? Ooks muute kuullu? Sielä misä kaksi kristittyä kohtaa, on kolme mielipidettä :D:D:D

• MikäOnIsäsi

Höpöhöpö juttua täällä taas. Mattila arvostelee vain äärikarismaattisuutta ja menestysteologiaa, mutta ongelma on se, että se on saanut paljon jalansijaa useissa paikoissa.

• PoisÄäriopit

Nämähän ovat juuri niitä asioita mistä kristittyjen pitäisi luopua.

• no.problemo

En minäkään ymmärrä että mikä ihmeen ongelma se on!

Hänhän siltä osin toimii juuri niin kuin pitääkin toimia. Ongelma taitaa pikemminkin olla se, että hän ei ole saanut riittävästi jalansijaa seurakunnissa. Noissa äärikarismaattisuuteen harhautuneissa seurakunnissa siis.

Kyllä jonkun pitää toimia vartiomiehenä. Vieläpä oikein suoraselkäisenä vartiomiehenä ja ilman tekemättä kompromisseja. Oikea raamatullinen oppi on kallis asia. Kyllä sitä kannattaa puolustaa. Ei se homma mene hukkaan.

Pois ääriopit, sekoilut ja haihattelut. Jumalan tiet ovat suoria teitä. Klassinen kristillisyys on moneen kertaan testattu tässä vuosisatojen ja oikeastaan jopa kahden viimeisen vuosituhannen aikana. Se on kestänyt ne testit. Nämä äärilaitaopit kylvävät vain tuhoa ja sokeuttavat ihmisiä. Pelkkää lustetta.

• Semppi

Oikein. Enää ei saa saarnata helvetistä. Sen enempää kuin äärikarismaattisuudesta , nauruherätyksistä ja muusta hömpästä. Uusapostolisuus on uusi villitys. Totuudesta jos puhuu on heti arvosteltavissa. Mattila puhuu raamatun mukaan.

• Tajuttu

Maailmassa on paljon huijaustoimintaa, eksytystä. Jumalan uskon kiittävän ihmisiä, jotka toimivat tutkien, paljastaen ja varoittaen lähimmäisiä. Minä kiitän mm. Petri Paavolan tekemää tutkimusta David Hertzogista. Jokin häiritsi mutta nuorena uskoontulleena en osannut ymmärtää mikä häiritsi Hertzogissa. Minua hieman painostettiin menemääm tilaisuuksiinsa. On hyvä että ne joilla ymmärrystä on, puhuvat rohkeasti totuuden. Ei nuori uskova tajua heti kaikkea. Uusia sanoja oli opeteltava , vanhurskaus oli sana jonka luulin olevan vanhan ihmisen, joka on jotenkin erityisen hyvän tekijä, joka osaa paljon jakeita ulkoa. Luulin hyvien tekojen tekevän uskovasta vanhurskaan, nyt on roomalaiskirjeestä sekin oikein tajuttu. Vanhurskaus on Jumalassa oleva pyhyyden ominaisuus , jota ihmisessä itsessään ei oo vaan sen saa vaan lahjaksi kun uskoo viisasneitsyeiseen tapaan Jeesukseen. Kelvollinen ja kelvoton usko mainitaan Raamatussa, ne on eri asioita.

• Kummasteleva

Hän on luopunut Pyhän Hengen toiminnasta. Niin kertoi itse. Oli ennen mukana Hengen tuulessa. Nyt on siitä irti. Ja pitää asiaa hyvänä.

• d0501.1838

Huomasi olleensa mukana ihan väärän hengen tuulessa. Ihan hyvä kun lopetti ne hommat. Sietäis muidenkin lopettaa.

• Vai.mitä

outojainen

• MyOpinion

Minun mielestäni Mauno Mattila on mielenkiintoinen tapaus.

Näyttää siltä, että hänen elämänsä on selvästikin "viitoitettu". Jumala on nostanut hänet esille ja antanut hänelle selkeän tehtävän toimia ihmisten varoittajana. Hänen luonteensa ja persoonallisuutensa sopii tuohon tehtävään.

Lisäksi hän jo ammattinsa vuoksi hallitsee tietotekniikkaa, mistä on paljon apua tuossa hänen oman sanomansa esilletuomisessa ja viestittämishommassa. Tuntuu siltä, että ei sekään ole mikään sattuma. Jumala on suunnitellut näitä asioita etukäteen.

Sopivan suora luonne ja riittävän paksu nahka ovat myös hyviä ominaisuuksia Jumalan profeetalle.

Hyssyttelemällä ja kautta rantain puhumalla sanoma jäisi epäselväksi. Asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä! Ei ole paljonkaan mieltä puhua vakavista harhaopeista kierrellen ja kaarrellen ja "mitään nimiä mainitsematta".

Raamattu puhuu harhaanjohtajista heidän omilla nimillään. Esimerkiksi Hymeneus ja Filetus ja Aleksander ovat saaneet ihan omat, aidot nimensä Raamatun lehdille ja siellä ne pysyvät aina maailman tappiin asti. Mikäli asioita ei esitetä suoraan, syntyy sekaannuksia ja väärinkäsityksiä.

Mauno Mattila tuntuu tutkivan asioita varsin perinpohjaisesti. Tämä onkin hyvin tärkeä ominaisuus. Ei pidä puhua TUNTEITTEN pohjalta, vaan pitää ehdottomasti pitäytyä tosiasioihin. Jos vain kerran -- mutta kunnolla -- jää kiinni valheellisen tiedon levittämisestä, niin siinä äkkiä menee krediitti eli ihmisten luottamus. Sen takaisin hankkiminen on hyvin vaikeaa. Siksi pitää olla hyvin varovainen. Viidessä minuutissa voi rikkoa niin paljon, että sitä saa yrittää korjailla vaikka viisi vuotta sitten jälkeenpäin. Kieli on hyvä pitää keskellä
      suuta. Se on vaikea taito.

Usein puhutaan, että pitäisi olla enemmän sitä "rakkauden henkeä". Ei mukamas saisi aina olla niin kamalan arvostelevainen, vieläpä ihan henkilötasolla.

Raamattu ei kuienkaan kohtele valheopettajia minkäänlaisessa "rakkauden hengessä". Täsmälleen päinvastoin. Sudet ovat susia. Susia pitää käsitellä susina. Kissimirrejä ja pikku hauveleita voi silitellä myötäkarvaan ja vastakarvaan, mutta noita susia ei pidä mennä leuan alta rapsuttelemaan.

Kysymys on elämästä ja kuolemasta. Kysymys on KADOTTAVISTA harhaopeista. Kysymys on ihmisten iankaikkisesta osasta. Silloin todellista rakkautta on esittää asiat suoraan ja kaunistelematta ja Raamatun pohjalta selkeästi perusteltuina.

Minä en ole huomannut, että Mauno Mattila mitenkään pyrkisi "etsimään omaansa".

Hän ei näytä keräävän rahaa eikä hän tuo narsistisesti esille omaa itseään. Hän ei myöskään ole tyypiltään mikään "hengellinen viihdetaiteilija". Heitä onkin jo ihan tarpeeksi. Se onneksi ei näytä kuuluvan Maunon tyyliin ollenkaan.

Eikä hän näytä olevan perustamassa itselleen kirkkokuntaa. Ihan eri asialla siis, kuin esimerkiksi Patrick Tiainen, joka heti ekana pisti itselleen pystyyn oman seurakunnan ja julistautui sen apostoliksi ja johtajaksi.

Maunolle antaisin kuitenkin yhden neuvon:

Ole varovainen tuon PROFETOIMISEN kanssa! Maailmassa ja Suomessa ei ole puutetta profetoimisesta sinänsä, vaan pula on OIKEISTA PROFEETOISTA. Siis Jumalan lähettämistä profeetoista. Vähän on niitä, joilla todellisuudessa edes on oikeus puhua Jumalan nimissä.

Väärä profetointi on sotkenut koko hengellisen kentän.

Väärät profeetat ovat siis hyvin pitkälle PILANNEET koko asian. Eipä siis ihme, että suurimmalla osalla uskovaisia ihmisiä on erinomaisia vaikeuksia kuulla Jumalan aito ääni kaiken tämän sekametelisopan keskellä.

Profetoimista ei pidä halveksia. Ei ainakaan Jumalalta tulevia profetioita.

Ongelma kuitenkin on se, että moni on niin kyllästynyt tuohon väärien profetioiden jatkuvaan, valheelliseen virtaan, että tuntevat ymmärrettävistä syistä tiettyä vastenmielisyyttä koko asiaa kohtaan. Toisaalta se on ihan hyväkin asia, koska se estää turhilta harhautumisilta. Mutta siinä voi kyllä joskus lentää myös lapsi pesuveden mukana ulos ikkunasta.

• 1234567---

Väärät profeetat tunnistetaan siitäkin, kun he opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Jumalan ääntä he eivät kuuntele.

• Ihmettelenvain

Minäkään en ymmärrä mihin Mauno Mattila pyrkii.
      En tunne esim. Mika Yrjölää, mutta olen kuunnellut netillä joitakin hänen puheitaan. Katsoin mm. Mattilan videon, missä hän arvostelee M. Yrjölää. Ensimmäinen ajatukseni oli, että eikä tämä, Mattilan esitys, ole toisen ihmisen kunnian loukkausta?
      Mielestäni oikea tapa lähestyä toista on ottaa yhteyttä kyseiseen henkilöön ja rakentavasti, viisaasti, kypsän ihmisen tavoin esittää asiansa ja tarkasti kuunnella, mitä toinen oikein tarkoittaa (onhan nimittäin sekin mahdollista, että itse on tulkannut toisen puheen väärin) Että julkisesti Mattilan tyyliin ja tavalla esittää asiansa, saa mielestäni automaattisesti hänen kuuntelijansa puntaroimaan, että mitkä oikeastaan ovat tällaisen esittäjän omat motiivit.

• Ingenjör_81

Mielenkiintoisia näkemyksiä täällä allekirjoittaneesta ja iloitsen, että koetellaan, ja juuri tämä koettelun lisääntyminen on minun pyrkimykseni.

"Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä, VOIDAKSENNE TUTKIA, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi." - Filippiläiskirje 1:9-10

Kuitenkin, ennen jokaista videota ja puhetta sekä kirjoitusta, pyrin rukoilemaan Herralta viisautta ja ohjausta, aina siinä onnistumatta.

Minun inhimillinen agendani on nähdä menestysteologian täysi romahdus. Haluan nähdä äärikarismaattisuuden täydellisen tuhon, jonka raunioille jää vain risti. Ja tämä risti riittää. Se riittää jokaiselle.

Vihaan tuota henkeä, joka tässä liikkeessä toimii takana. Sitä perkelettä, joka asui minussa, joka on tuhonnut niin monia avioliittoja, seurakuntia ja uskoa. Tätä perkelettä vastaan taistellen, jota Paavali kutsuu toiseksi hengeksi.

En taistele lihaa ja verta vastaan, joka näkyy siinä että minua kiinnostaa ihmisen oppi ja sitten palvelustyöhön liittyvä elämä. Ei henkilökohtaisuudet kuten vaatetus, tausta tai puhetapa, joista minua taas on kritisoitu.

Jos esimerkiksi Mika Yrjölä tekisi parannuksen menestysteologiasta, joka tulee erityisesti hänen vaimonsa kautta joka dominoi häntä, olisimme varmasti kuin parhaat kaverit. Pidän keskustelusta eri taustoista tulevien uskovien kanssa, kun he ovat Totuudessa, esimerkiksi eilen keskustelun lestadiolaisen, luterilaisen, helluntailaisen ja vapaakirkollisen veljen kanssa, joita meidän miestenpiirissä abclla maanantaisin Seinäjoella on koolla. Rakkaus Raamattuun yhdistää, vaikka olemme eri mieltä joistakin opeista. Henki ratkaisee.

Murehdin ja vuodatan sydäntäni paljon Herralle, jotta kun puhun jaksan olla luja. En aina onnistu ja olen heikko. Teen virheitä. Mutta usko hyvä ystävä, että näiden kovienkin videoiden takana on rakkaus veljiin ja sisariin, jotka ovat jääneet yksin, ovat haavoitettuja ja jotka ovat tulleet hyväksikäytetyksi näissä eksytyksissä. Rakastatko sinä näitä veljiä, jotka ovat joutuneet eksytyksen arpapeleihin?

"Heräjä valvomaan ja VAHVISTA jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan." - Ilmestyskirja 3:2

En halua omia seuraajia ja kerron, että jos seuraat vain minua, sinä eksyt. Uskon, että voit verrata allekirjoittaneen opetuksia kuin lääkärillä käynniksi, jos olet terve, et tarvitse niitä enää. Uskon myös, että työ on pian valmis.

Siunauksin ja terveisin, MM.

• kuulitko_vai_tiedätkö

Onko sinulla Mauno todisteita, että Rommy dominoi Mika Yrjölää ja johtaa todellisuudessa Mikan sijaan Saalemia?

• markku.lievonen

Moni asia rauhoittuisi ja erityisesti ihminen ei tekisi niin paljon virheitä kuin tekee on varmistaa asia, jota käsittelee. Asia, joka siis liityy johonkin ihmiseen ja ihmisen sanaomisiin. Varmistaa onko edes totta ja ymmärränkö varmasti asian / ihmisen oikein.

Nykyään on oikein villitys suurennella asioita ja erityisesti hyödyntää toisen väärinymmärtämiset. Todellisuudessa tässä ihmisen käytäytmisessä on riidan rakentamisesta kysymys. Riidan haluisuus ja rauhaan pyrkiminen on täysin demetoitunut alue Raamatun opetuksesta.

Rauhaan pyrkijä tarkistaa AINA asioiden todenpäräisyydet ja vasta tämän jälkeen antaa todistuksen / näkemyksen asiasta ja ihmisestä. On siis aikuisen oikeesti yhteydessä ihmisen kanssa, jota käsittelee mielikuvissaan.

Niin, onhan turmetuneessa ihmisessä ( sairaudessa) neuroottinen piirre olla erimieltä kaikkien ihmisten kanssa ja erikoisinta tässä vielä on se, miten ihminen kokee taistelevansa ihmisiä vastaan JUMALAN tahtoa tehden. Todellisuudessa sisäisestä epävarmuudesta on kysymys,- joka aktivoi juuri taistelun.

Niin, arvostan erityisesti ihmisiä, jotka ovat tarkistaneet asiat, joita käsittelevät. Siis asioiden käsitteleminen ei ole pahasta,- mutta niiden käsittelyyn tulee liittää tarkistaen totuus / todellisuus.

• Armollisuutta

Ehkäpä Mauno Mattilan tulisi tehdä parannus veljiensä arvostelemisesta!
        Nimeltä mainitut veljet ovat kaikki Jeesukseen Vapahtajanaan ja Herranaan uskovia kuten Mattila itsekin.
        Kaikki me jossain kohdassa hairahdumme, vaikka kehotus täydellisyyteen koskee kaikkia.
        Jokainen meistä tarvitsee Jumalan armoa. Olisi hyvä ottaa pois se tikku sieltä omasta silmästä, niin sitten näkee ottaa sen pois kanssamatkaajienkin silmästä. Autuaita ovat rauhan tekijät, sillä heitä pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

• Armollisuutta kirjoitti:

Ehkäpä Mauno Mattilan tulisi tehdä parannus veljiensä arvostelemisesta!
        Nimeltä mainitut veljet ovat kaikki Jeesukseen Vapahtajanaan ja Herranaan uskovia kuten Mattila itsekin.
        Kaikki me jossain kohdassa hairahdumme, vaikka kehotus täydellisyyteen koskee kaikkia.
        Jokainen meistä tarvitsee Jumalan armoa. Olisi hyvä ottaa pois se tikku sieltä omasta silmästä, niin sitten näkee ottaa sen pois kanssamatkaajienkin silmästä. Autuaita ovat rauhan tekijät, sillä heitä pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

Kiitos hyvästä huomiosta Armollisuutta. Voi olla, että arvostelun ja nuhtelun raja on veteen piirretty viiva. Itse haluan uskoa, että Mauno Mattila on Isän/Abban asettama vartiomies.

3Moos:
        19:15 Älkää tehkö vääryyttä tuomitessanne; älä ole puolueellinen köyhän hyväksi äläkä pidä ylhäisen puolta, vaan tuomitse lähimmäisesi oikein.
        19:16 Älä liiku panettelijana kansasi keskellä äläkä vaani lähimmäisesi verta. Minä olen Herra.
        19:17 Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.

Hes:
        33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

Maranatha! Aikaamme sopiva Nina Åströmin laulu:
        https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

• Totuuttarakkaudessa

On todella kova väite tuo, että toinen dominoi toista.
        Tällaisia väitteitä kun heitellään julkisesti eikä tietääkseni puhuta suoraan kyseisten ihmisten kanssa, on kysymys panettelusta. Sellaiseen toimintaan ei Sana kehoita.

• keskityevankeliumiin

Niin on, Sanassa on selkeat ohjeet joita Mauno ei noudata, vaan valitsee tietoisesti puhua pahaa (tietamatta totuudesta kun ei ole jutellut itse ihmisten kanssa). Se on panettelua.

• Miesvaimarjanpoimia

Miksi Mauno annat niin usein valheellista tietoa FB sivuillasi ? Kuten juuri levittämäsi valhe Hillsong pastori Lenzistä että hän on väittänyt Pupra showssa että ihmisen ei tarvitse uskoa jeesukseen päästäkseen Jumalan luo. Onneksi joku linkitti haastattelun mikä todisti kirjoituksesi valjheeksi. Et myöskään ikinä korjaa tai pyydä virheellisiä tietojasi anteeksi vain poistat ne hiljaa.

• Ingenjör_81

Ensikin, olen tehnyt parannusta jos olen ollut pahasti väärässä ja opettanut väärin. Hillsongin kohdalla takana on valheen henki, jota ei kannatta puolustaa ja joka saivarrellen puhuu. Tässä tuo kohta haastattelusta, josta on kyse Oprah showssa (ei pupra).

"Uskotko että vain kristityillä voi olla suhde Jumalaan?" - Oprah

"Ei, minä uskon mitä Jeesus sanoi että "minä olen tie, totuus ja elämä", ja niin kuin minä luen tuota, Jeesus sanoi että hän on tie merkki, hän on karttaa, joten uskon että Jumala rakastaa ihmisiä niin paljon, että hyväksyivätpä tai olivatpa hyväksymättä hänt, hän on silti armollinen, ja hän silti liikkuu, ja silti näyttää suuria punaisia valoja, antaakseen mahdollisuuksia kääntyä oikeaan suuntaan kun olet kääntymässä vasempaan, mutta minä uskon että Jumala rakastaa ihmisiä ja että tähän koko evankeliumi perustuu, se on rakkaus..." - Carl Lentz
        http://pulpitandpen.org/2016/10/18/carl-lentz-to-oprah-winfrey-you-dont-have-to-be-a-christian-to-have-a-relationship-with-god/

Huomaatko, että aivan sama ilmiö tapahtui, kun hillsong-myönteinen Johannes Saranpaa oli TV:ssä, hänellä oli sama vaikeus kertoa todellinen evankeliumia, joka pistäisi ihmisen sisimpään.

Ajatus, että kerrotaan mukavasti evankeliumi eikä kerrota sitä inhottavaa asiaa, että Jumala on vanhurskas ja tuomitsee synnin, niin ihmiset tulevat tähän rakkauden juttuun mukaan. Jos Carl Lentz vaeltaisi Pyhässä Hengessä, hän kirkastaisi Kristusta eikä himmentäisi tämänkaltaisilla sanomilla, josta ei kukaan oikein ymmärrä mitä hän tarkoittaa, koska hänellä ei ole voimaa sanoa sitä mitä Raamattu sanoo.

"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." - Johannes 3:36

Jumala ei jumalatonta ohjaa, kuten Carl Lentz sanoo, vaan jumalaton on saatanan talutusnuorassa ja synnin orja, mutta uskovainen joka vaeltaa Hengessä ja saa Kristuksesssa syntinsä anteeksi, Häntä Jumala johdattaa. Ei kaikkia ihmisiä.

"Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;" - Efesolaiskirje 2:1-3

Nämä pari Raamatun paikkaa antavat hyvin selkeän ilmoituksen, toisin kuin ihmisiä mielistevä hillsongilainen valhe evankeliumia. Ihminen joka tällaista valhe evankeliumia kannattaa, on valheen hengessä eikä rakkaudessa totuuteen. Raamattu on selkeä ja meidänkin on oltava selkeitä eikä tuuleen huutajia.

"Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen." - 1. Korinttolaiskirje 14:9

Siunauksin, MM.

• sopivatkoavut

Mitä mieltä Mattila on naisten ja miesten tasa-arvosta ? Miten suhtaudut seurakunnissa yksinhuoltajiin, jotka kasvattavat lapsensa yksin työssäkäyden , erottuaan liitostaan, entä au-äiteihin , sekä pastorien ja rivijäsenten vaimoihin, jotka käyvät työssä hankkien elantoa perheelleen ?
      Kun vain harva nainen on nykyään kotiäitinä, syystä koska nykyiseen elintasoon ei riitä miehen palkka, eivätkä kaikkien puolisot ole edes työkykyisiä , niin asia on monellakin tavoin ajankohtainen.
      OVatko he vain sopiva apu miehelle, vai itsenäisiä tasa-arvoisia kansalaisia. Suora vastaus , kiitos.

• Ingenjör_81

Suhtaudun kaikkiin ihmisiin Jumalan rakkaudella. Mies ja nainen ovat samanarvoisia, ikään, näköön ja yhteiskunta asemaan katsomatta.

Mies ja nainen eivät kuitenkaan ole samanlaisia enkä tarkoita pelkästään fysiikkaa, vaan he täydentävät toisiansa. Miehen tulee olla perheenpää ja rakastaa vaimoansa eikä nainen saa johtaa taikka opettaa seurakunnassa, sillä naista ei ole luotu johtamaan. Toisaalta naisen empatia tekee naisesta hyvän esirukoilijan, joiden uskon kirkkaudessa saavan yhdet kirkkaimmista kruunuista.

Raamattu kehottaa erityisesti muistamaan leskiä, jotka tarkoittavat myös yksin jääneitä ihmisiä. Se on oikeaa Jumalan palvelusta. Uskon, että useat Raamatun siunaukset koskevat nimenomaan yksinäisiä äitejä tai isiä sekä isättömiä tai äidittömiä lapsia.

"Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä (myös yksinhuoltajia) heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta." - Jaakob 1:27

Raamatun aikana naiset tekivät työtä vaikka heillä oli lapsia, Näin myös minun äitini kasvatti useita lapsia samalla, kun hoiti navettaa. Et tee syntiä menemällä töihin, mutta teet syntiä jos työ menee arvoasteikossa edellä lapsistasi ja kodin huolehtimisesta.

Sananlaskujen luvun 31. kelpo vaimo tunnetaan ahkeruudesta ja työstään.
        10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
        11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
        12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
        13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
        14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
        15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
        16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
        17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
        18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
        19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
        20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
        21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
        22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
        23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
        24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
        25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
        26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
        27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
        28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
        29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
        30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
        31 Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.

Ihmisen arvoa ei kuitenkaan määrittele työ, asema, sukupuoli taikka ikä, vaan se että jokainen on luotu Jumalan kuvaksi ja jokaisen puolesta Jeesus Kristus on vuodattanut maahan verensä. Kaikki ihmiset ovat arvokkaita ja jokainen saa saman "denaarin päiväpalkan" eli pelastuksen, jos uskovat Kristukseen. Työ, olipa se kuinka hyvää tahansa, ei tee sinusta parempaa ihmistä taikka työttömyys pahempaa.

En osaa sitten sanoa avioerostasi, että onko sille raamatullinen peruste, mutta se on sitten asia erikseen.

Siunausta päivääsi, MM.

• ollanpajastajäljessätosi

Kiitos vastauksesta. Sellainenhan se oli kuin oletinkin. Kovin pinnallista, sovinistista ,alistavaa , alentuvaa ja kapea-alaista näkemykstä. Eii sovi nykypäivään!
        Lapseni ovat jo aikuisia, akateemisissa viroissaan itsensä elättäen, joten siinäkin on onnistuttu. Ettei tarvitse huolehtia meneekö työni lasteni ja kodinhoidon ohi. Mielestäni kotityöt kuuluvat samalla lailla myös miehelle .
        Avioerostani en mitään sinulta ole kysynytkään, se on kokonaan oma-asiani

• Nainenlähetystyössä

Ajatella, että ensimmäinen ihminen, jolle Jeesus ilmestyi ylösnousemuksensa jälkeen, oli nainen, joka juoksi kertomaan asiasta miesopetuslapsille.

Nainen Syykarin kaivolla kohtasi Jeesuksen, juoksi kaupunkiin kertomaan ilosanomaa (evankelista).

Monet lähetyssaarnaajat, jotka lähetyskentillään olivat seurakuntien perustajia, olivat naisia.

• 1234567---
        Nainenlähetystyössä kirjoitti:

Ajatella, että ensimmäinen ihminen, jolle Jeesus ilmestyi ylösnousemuksensa jälkeen, oli nainen, joka juoksi kertomaan asiasta miesopetuslapsille.

Nainen Syykarin kaivolla kohtasi Jeesuksen, juoksi kaupunkiin kertomaan ilosanomaa (evankelista).

Monet lähetyssaarnaajat, jotka lähetyskentillään olivat seurakuntien perustajia, olivat naisia.

Mariakin vei ilosanomaa opetuslapsille, mutta ei pappina mennyt synägoogaan saarnailemaan. Pappeus ja saarnaaminen kuuluu miehille.
        Filippuksella oli neljä tytärtä neitsyttä, heillä oli profetoimisen lahja, mutta hekään eivät pappeina palvelleet.
        Kyllä naisille palvelutehtäviä seurakunnissa riittää ilman pappeustakin.

• Crochetti

Kannata n Maunon sivuilla olevaa parannuzihmeiden n arvostelua. Yhtäkään ihmeparantumista en ole nähnyt. Syyksi sanotaan potilaan epäusko jne. Mutta syy kai parantjassa. Olen pyytänyt heitä tutun luo jolla 6 kuolevaa lasta. Mutta kun voisi näyttää ihmeen ei tule. Hellström lääkärikin toppuutteli erästä pappia joka väittää kaikkien parantuvan. Lääkäri sanoi nähneensä pari parantumista mutta parantumattoman oli ihmeparantajat jättäneet huomiotta. Hyvä Mauno kun puutut syöpäpesäkkeisiin ihmeuskossa

• Olenkiitollinen

Minä olen parantunut migreenistä. Sanoin vain, että Jeesus, Sinä paransit lihasi päivinä erilaisista sairauksista ihmisiä, jotka tulivat Sinun luoksesi ja halusivat parantua. Raamattu sanoo, että Sinä Jeesus olet sama eilen, tänään ja ikuisesti ja siksi voit parantaa minut nyt, kannoithan ristille sekä syntini että myös sairauteni, näin sanoo Sanasi. Ota pois migreenini. Ja siinä hetkessä migreeni häipyi. Tämä tapahtui vuosia sitten. Kiitän parantumisestani Jumalaa.

• Olenkiitollinen kirjoitti:

Minä olen parantunut migreenistä. Sanoin vain, että Jeesus, Sinä paransit lihasi päivinä erilaisista sairauksista ihmisiä, jotka tulivat Sinun luoksesi ja halusivat parantua. Raamattu sanoo, että Sinä Jeesus olet sama eilen, tänään ja ikuisesti ja siksi voit parantaa minut nyt, kannoithan ristille sekä syntini että myös sairauteni, näin sanoo Sanasi. Ota pois migreenini. Ja siinä hetkessä migreeni häipyi. Tämä tapahtui vuosia sitten. Kiitän parantumisestani Jumalaa.

Kiitos kun todistat täällä Olenkiitollinen:)

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=paransi

Jeesus paransi Jaakko Romun.

http://www.tv7.fi/vod/player/15676/

Jeesus paransi Juhon.

https://www.youtube.com/watch?v=pBi_fyosz0A

• Crochetti

Korjaus Puhuin helluntailaisesta lääkäristä joka käski Hilvo laisia lopettamaan liian huijaamisen

• Harrison.Peugeot

On se vaan niin somaa kun hihhulit tappelevat uskosta keskenään. Jatkakaa vaan käyn hakemassa popcornia...

• HP. Siivoustoimesi perusteella olet Allerin trolli. Ei hyvä.

• SePitempiMies

Itse olen nyt pitkään ihmetellyt Maunon juttuja. Hyökkäys kaikkea vastaan on äärettömän rajua ja törkeää.
      Jos jotain korjattavaa on, se pitää korjata mutta Mauno tuntuu näkevän ongelmia myös siellä missä niitä ei ole.

Esimerkiksi Seinäjoen Helluntaiseurakunnan kokousten nimeäminen "Seinäjoen happosateet" on loukkaava ja rienaava.
      Siellä tulee ihmisiä uskoon, rukoillaan tunteja joka päivä, pyörii Raamattukoulu jne.
      Siellä on ihmisiä jotka ihan oikeasti palavat Kristukselle ja haluavat pelastaa sieluja. Tätä vastaan sitten hyökätään. En ymmärrä.
      Sitten kun esim Facessa sanot olevasi eri mieltä tai kysyt lisätietoja väitteistä, saat vastaukseksi olevasi väärän hengen alaisuudessa ja kaikki mahdolliset estot päälle ja kirjoitukset poistetaan?
      Miksi Maunon puheet ei kestä kritiikkiä? Miksi Mauno ei kestä kritiikkiä?

Monissa videoissa Mauno vääntelee esim Pekka Perhon sanoja. Ottamalla klippejä sieltä täältä yritetään saada toiminta näyttämään eriltä mitä se on.
      Erään edesmenneen pastorin ja tämän kuolleen pojanpojan jutulla herkuttelu kuinka "väärässä nämä ihmiset oli"
      Kuolleet ei pysty puolustautumaan. Asiat ei ole niin mustavalkoisia.
      Tästäkään tapahtumasta Maunolaiset ei ole mitään muuta kuin huhupuheita, ei faktoja.
      Mä uskon että Mauno on uskossa ja uskoo vilpittömästi Jeesukseen pelastajanaan, mutta tämä toiminta perustuu vain omiin haavoihin.

Mielenkiintoinen yksityiskohta, katsokaapa Maunon videolla taustalla näkyvän kirjahyllyn sisältö.
      Esim Nibiru X kirja löytyy.

Mika Yrjölää vastaan kampanjointia en myöskään ymmärrä. Siinä on myös mies, joka vilpittömästi rakastaa Jeesusta ja haluaa tuoda esille Jumalan valtakuntaa.

Tällaisesta uskovien välisestä kiisteltyyn Raamattu nimenomaan varoittaa. Siinä on ehkä syy miksi esim Sjoen Helluntai ei ole lähtenyt Maunon kanssa kiistelemään.
      Siinähän huutelee, hoidetaan me ne asiat mitä Jumala meitä on käskenyt tekemään.
      Voittamaan sieluja ja kasvamaan uskossa :)

Mä siunaan kaikkia Jeesukseen uskovia, jopa Maunoakin.
      Toivottavasti joskus pääsee vihataan ja pääsisi oikeasti jakamaan sitä viisautta, minkä Jumala on hänelle antanut.

• Totuuttarakkaudessa

Kiitän Sepitempimies-nimimerkin kommenteista. Olen samaa mieltä juuri tästä Mauno Mattilan Seinäjoen helluntaiseurakuntaa kohtaan kohdistuvasta kritiikistä. Minäkin uskon, että Mauno Mattila on uskossa, mutta jotain on kovasti pielessä, kun pitää arvostella joitakin hengellisiä johtajia niin kovalla kädellä. En näe tuollaiseen toimintaan tukea Raamatussa.
        Autuaita ovat rauhan tekijät, heitä pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. Surullisin mielin ja murheellisena totean, että Mattilan kritiikki on pelottelua ja pelon kylvämistä.
        Kun etsin Jumalaa ja Hänen totuuttaan, tulee rauha sydämeen ja haluan siunata ja pyytää, että Jumala arvossaan antaisi särkyminen ja nöyrtymisen ihmeen tapahtua. Se on aitoa Jumalan Hengen työtä! Maailmaa ei voiteta oikealla opilla vaan evankeliumilla, kun sitä julistetaan Pyhän Hengen synnyttämässä rakkaudessa.

• rajaonvedettävä
        Totuuttarakkaudessa kirjoitti:

Kiitän Sepitempimies-nimimerkin kommenteista. Olen samaa mieltä juuri tästä Mauno Mattilan Seinäjoen helluntaiseurakuntaa kohtaan kohdistuvasta kritiikistä. Minäkin uskon, että Mauno Mattila on uskossa, mutta jotain on kovasti pielessä, kun pitää arvostella joitakin hengellisiä johtajia niin kovalla kädellä. En näe tuollaiseen toimintaan tukea Raamatussa.
        Autuaita ovat rauhan tekijät, heitä pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. Surullisin mielin ja murheellisena totean, että Mattilan kritiikki on pelottelua ja pelon kylvämistä.
        Kun etsin Jumalaa ja Hänen totuuttaan, tulee rauha sydämeen ja haluan siunata ja pyytää, että Jumala arvossaan antaisi särkyminen ja nöyrtymisen ihmeen tapahtua. Se on aitoa Jumalan Hengen työtä! Maailmaa ei voiteta oikealla opilla vaan evankeliumilla, kun sitä julistetaan Pyhän Hengen synnyttämässä rakkaudessa.

Huomioithan ,että pelkkä rakkaus ei riitä, vaikka se onkin suurin.Tarvitaan myös usko.Siis rakkauden kautta vaikuttava usko. Meidän tulee pysyä Jumalan sanassa. Jos kuka tahansa seurakunnassa opettaa ja ei pysy raittiissa evankeliumissa julistuksessaan ja pitää yhteyksiä selkeästi vierasta evankeliumia julistavien kanssa tulee häntä nuhdella .

1 Kor 13
        13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Galattalaisille 5
        6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

Pitää pysyä Kristuksen evankeliumissa.Oppi on myös tärkeä rakkauden lisäksi.

KR 33/38
        Galattalaisille 1
        6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

Tiitus 3
        10. Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

1 Timoteus 6
        3. Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4. niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

Harhaoppisten kanssa ei saa tehdä yhteistyötä ja sanoa harhaoppien opettajia tervetulleeksi Jumalan seurakuntiin opettamaan.Käsittääkseni esim. Patric Tiainen ei julistanut perinteistä Raamatun evankeliumin Jeesusta Kristusta, koska hän opetti ,että Jeesus Kristus paransi ihmisenä ja näin kielsi Jeesuksen Kristuksen lihaantulleeksi.

2 Joh 1
        7. Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
        8. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
        9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

• aamentahuudetaan

Olipa hyvä kirjoitus ja totuua Sepitempimies .

• Jos pohjalla on torontolaisuus, opetus on menestysteologista ja keskittyy ajallisiin siunauksiin sekä viihdetilaisuuksiin, niin täytyy kysyä että mihin uskoon tullaan? Onhan maailmassa valtavasti uskoa vaikka mihin asioihin, mutta kuinka moni tulee ristin tielle ja toisaalta kuinka moni hairahtuu niistä pois, jotka joskus löysivät uskontielle?

Henki, joka vaikuttaa torontolaisuudessa, ei ole Pyhä Henki eikä se kirkasta Kristusta vaan ihmistä ja hänen jumalattomia halujansa. Tätä on nuhdeltava ja tästä on tehtävä parannus, sillä tämä ei ole Raamatun mukaista eikä Kristuksen oppia, vaan toista evankeliumia toisessa hengessä.

"Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte." - 2. Korinttolaiskirje 11:4

Suomen helluntaiherätys on kriisissä, luopumuksessa ja romahdus pisteessä. Mutta itse liikkeen hajoaminen ei ole surullista, mutta yksilöihmisten murtuminen on, kun on nähnyt paikan päältä Seinäjoeltakin ihmisiä, joiden mielenterveys on järkkynyt ja joiden usko on romahtanut. Näistä on iso vastuu näillä eksyttäjillä ja Seinäjoella tämä eksytys alkoi jo 1990-luvulla Benny Hinnin tulolla ja muutoksella helluntailiikkeestä karismaattiseksi liikkeeksi.

Suosittelen katsomaan videot kokonaisuutena ja miettimään ennen kaikkea uhrien sekä Jumalan Sanan valossa sitä, mitä haluaa kannattaa ja mistä taas tulee nuhdella. Totuus kestää arvostelun, valhe ei koskaan.

"Ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." - Efesolaiskirje 5:10-11

Kyseessä ei ole yksittäisessä opissa hairahtuminen, sitä tapahtuu kaikille, vaan täysin vieraasta hengestä, joka muutta herätyskokoukset bileilloiksi, joka korvaa Kristuksen ristin rihkamakruunulla ja vaihtaa uuden elämän Kristuksessa uskonnollisiksi elämyksiksi. Ja tämä tulee valheen kaikella voimalla niin hyvissä lampaan vaatteissa, että harva sen erottaa.

"Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee. " - Markus 13:33

Siunauksin, MM.

• SePitempiMies

Jos kävisit kokouksissa, tietäisit ettei Seinäjoella vaikuta "Toronton henki", vaan Pyhä Henki.
        Jos tutustuisit Markkuun, Pekkaan, Villeen tai Jaskaan henkilökohtaisesti, tietäisit mikä on heidän sydämensä palo.
        Nyt keskityt arvostelemaan abcilta netissä, nettikirjoitusten ja videoiden varassa.

Ihmiset tekee virheitä, virhearviointeja ja seurakuntia johtaa ihmiset.
        Virheen tekeminen ei ole se pointti, vaan siitä oppiminen ja parannuksen teko.
        Seinäjoella mennään rukous edellä eteenpäin. Joka asiassa. Opitaan jos tapahtuu virheitä ja tehdään parannusta.

Maailma on pullollaan seurakuntia jossa homous ei ole synti, julistetaan että teoilla voi pelastua, kielletään Jeesuksen Jumaluus eli tehdään aivan selviä Raamatun vastaisia oppeja, mutta näistä ei Mauno ole huolissaan, vaan Helluntaiseurakunnasta.
        En kykene ymmärtämään.
        Saatana iskee Kristittyjä kohtaan isolla kädellä ja osa keskittyy riitelemään keskenään, että voiko se Pyhä Henki kaataa eteen- vai taaksepäin. Tai että voiko ihminen menestyä tässä ajassa, vai vasta taivaassa.
        Saatana nauraa ja sanoo että keskittykää vaan tuohon, minä saan tehdä työni rauhassa.

En tiiä. Jotenkin vaan käy surku.

• niinpäniiin
        SePitempiMies kirjoitti:

Jos kävisit kokouksissa, tietäisit ettei Seinäjoella vaikuta "Toronton henki", vaan Pyhä Henki.
        Jos tutustuisit Markkuun, Pekkaan, Villeen tai Jaskaan henkilökohtaisesti, tietäisit mikä on heidän sydämensä palo.
        Nyt keskityt arvostelemaan abcilta netissä, nettikirjoitusten ja videoiden varassa.

Seinäjoella mennään rukous edellä eteenpäin. Joka asiassa. Opitaan jos tapahtuu virheitä ja tehdään parannusta.

Maailma on pullollaan seurakuntia jossa homous ei ole synti, julistetaan että teoilla voi pelastua, kielletään Jeesuksen Jumaluus eli tehdään aivan selviä Raamatun vastaisia oppeja, mutta näistä ei Mauno ole huolissaan, vaan Helluntaiseurakunnasta.
        En kykene ymmärtämään.
        Saatana iskee Kristittyjä kohtaan isolla kädellä ja osa keskittyy riitelemään keskenään, että voiko se Pyhä Henki kaataa eteen- vai taaksepäin. Tai että voiko ihminen menestyä tässä ajassa, vai vasta taivaassa.
        Saatana nauraa ja sanoo että keskittykää vaan tuohon, minä saan tehdä työni rauhassa.

Sydämen palo ja innokkuus eivät ole sen tae, että opetus on oikeaa. Aina tulee tarkistaa, mitä Raamattussa lukee. Moni väärä opettaja on tekeytynyt hurskaaksi mieheksi.

• Jumalaonarmollinen
        SePitempiMies kirjoitti:

En kykene ymmärtämään.

Olen seurannut netin kautta Seinäjoen helluntaiseurakunnan toimintaa. Olen kokenut sen Jeesus Kristus- keskeiseksi ja olen aivan tv-ruudun kautta kokenut voimakkaan Puhän Hengen läsnäolon. Ja olen saanut hengellistä ravintoa laulujen, musiikin ja puheiden kautta .

Olen saanut Jumalan armosta olla uskossa jo vuosikymmenet ja aistit ovat harjaantuneet erottamaan sen, mikä on Jumalasta ja mikä ei.
        Olen samaa mieltä nimimerkki SePitempiMies kanssa.
        Ja sanon niinpäniin,- nimimerkille,ettei millään kannattaisi kylvää sielunvihollisen kanssa samaa kylvöä, vihjailuja ja epäilyjä!

Kylväkää itsellenne vanhurskauden kylvö, niin saatte leikata laupeuden leikkuun. Jos. 10:12
        ..rauhan kylvö kylvetään, viiniköynös antaa hedelmässä, maa antaa satonsa, taivas antaa kasteensa ... Sak. 8:12
        Eikö olisi rauhan kylvön aika ja se lähtee sieltä, missä on parjattu.

• MerkkiProfetta
        Jumalaonarmollinen kirjoitti:

Olen seurannut netin kautta Seinäjoen helluntaiseurakunnan toimintaa. Olen kokenut sen Jeesus Kristus- keskeiseksi ja olen aivan tv-ruudun kautta kokenut voimakkaan Puhän Hengen läsnäolon. Ja olen saanut hengellistä ravintoa laulujen, musiikin ja puheiden kautta .

Olen saanut Jumalan armosta olla uskossa jo vuosikymmenet ja aistit ovat harjaantuneet erottamaan sen, mikä on Jumalasta ja mikä ei.
        Olen samaa mieltä nimimerkki SePitempiMies kanssa.
        Ja sanon niinpäniin,- nimimerkille,ettei millään kannattaisi kylvää sielunvihollisen kanssa samaa kylvöä, vihjailuja ja epäilyjä!

Kylväkää itsellenne vanhurskauden kylvö, niin saatte leikata laupeuden leikkuun. Jos. 10:12
        ..rauhan kylvö kylvetään, viiniköynös antaa hedelmässä, maa antaa satonsa, taivas antaa kasteensa ... Sak. 8:12
        Eikö olisi rauhan kylvön aika ja se lähtee sieltä, missä on parjattu.

Jumalan palvelijoita on aina vainottu, pahoinpidelty ja jopa tapettu.

Aabelin tappoi oma veli.
        Daavidia ajoi takaa oma poika tappaakseen hänet.
        Jobia kritisoi ja syytti omat läheisimmät ystävät ja vaimo.
        Kaikki apostolit tapettiin yhtä vaille.
        Itse Herra Jeesus Kristus koki suurimman vainon. Hänessä sanottiin
        olevan riivaajan ja että Hän paholaisen voimalla tekee ihmeitä ja eksyttää
        ja kiihottaa kansaa.

Kaikkia VT:n profeettoja vainottiin ja heitä jopa tapettiin

Heb 11:35-38 "On ollut vaimoja, jotka ylösnousemuksen kautta ovat saaneet kuolleensa takaisin. Toiset ovat antaneet kiduttaa itseään eivätkä ole ottaneet vastaan vapautusta, että saisivat paremman ylösnousemuksen; toiset taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta; heitä on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu; he ovat kierrelleet ympäri lampaannahoissa ja vuohennahoissa, puutteenalaisina, ahdistettuina, pahoinpideltyinä - he, jotka olivat liian hyviä tälle maailmalle -; he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja maakuopissa."

Oikean Jumalan palvelijan tunnusmerkki onkin että häntä vainotaan.

Luukkaan evankeliumi:11:47 "Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!"

Apt 23:12 "Mutta päivän tultua juutalaiset tekivät salaliiton ja vannoivat valan, etteivät söisi eivätkä joisi, ennenkuin olivat tappaneet Paavalin."

Roomalaiskirje:11:3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"? "

Jaakobin kirje:5:6 "Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta"teitä.

• Jumalaonarmollinen
        MerkkiProfetta kirjoitti:

Aabelin tappoi oma veli.
        ja kiihottaa kansaa.

Heb 11:35-38 "On ollut vaimoja, jotka ylösnousemuksen kautta ovat saaneet kuolleensa takaisin. Toiset ovat antaneet kiduttaa itseään eivätkä ole ottaneet vastaan vapautusta, että saisivat paremman ylösnousemuksen; toiset taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta; heitä on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu; he ovat kierrelleet ympäri lampaannahoissa ja vuohennahoissa, puutteenalaisina, ahdistettuina, pahoinpideltyinä - he, jotka olivat liian hyviä tälle maailmalle -; he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja maakuopissa."

Luukkaan evankeliumi:11:47 "Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!"

Apt 23:12 "Mutta päivän tultua juutalaiset tekivät salaliiton ja vannoivat valan, etteivät söisi eivätkä joisi, ennenkuin olivat tappaneet Paavalin."

Roomalaiskirje:11:3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"? "

Jaakobin kirje:5:6 "Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta"teitä.

Kiitos tästä kommentista. Se tuo näihin juttuihin hyvin tärkeän näkökannan.
        Tuo sananpaikka on Hos.10:12 ei Jos. 10:12
        Kylväkää itsellenne vanhurskauden kylvö, niin saatte leikata laupeuden leikkuun.
        On totta tänäkin päivänä.

Jumala on oikeuden mukainen ja Hän on armollinen.
        Jos evankeliumia julistetaan, kuten Seinäjoen helluntaiseurakunta tekee ja se otetaan lahjana vastaan (ei omien tekemisien perusteella), ollaan Jumalan armon alla. Ja Jumala on armollinen ja Hänen armonsa kasvattaa.

Ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa. Sananlasku. 19:22
        ..rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä Miika 6:8

• isänsydänoppisaatanasta
        MerkkiProfetta kirjoitti:

Aabelin tappoi oma veli.
        ja kiihottaa kansaa.

Samalla logiikalla Paavali vainosi aikansa gnostilaisia...
        2.Kor. 11:4-5
        Vai hoitiko hän sittenkin paimenuutta?
        Joh. 10:13
        Eivät saatanan kätyrit nouse maailmasta, vaan seurakunnan keskeltä. He ovat myyneet sielunsa, eikä heidän puolestaan tule enää rukoilla.
        1.Joh. 2:19
        1.Joh. 5:16
        Kun ymmärrys on sumentunut, niin ihminen saatanan riepottelemana huutaa itselleen Tuomion.
        Hepr. 10:27

• oikeaaopetusta

Kääntykää pois vääristä uskonharjoituksista .

Mauno Mattila julistaa tehkää parannus

Uskoaa Jeesukseen Kristukseen Jumalan Ainoaan Poikaa .

minä ainakin kuuntelen hänenohjelmia joita hän valoittaa moneltakantilta ymmärtävästi .

hyvää jatkoa jaksamista Jeesuksen Kristuksen Armonalla.

• Yksinarmosta

Kyllä Marko Selkomaa piti hyvän saarnan Seinäjoella sunnuntaina 19.11.
      Jos Mauno Mattila vikoilee, niin kannattaisi todella tutkia kenenkä asialla oikein on???

• kysyvaikka

• niinpäniiin

Marko Selkomaa on torontolainen eksyttäjä.

• Selkeääpuhetta

Marko Selkomaa on ottanut oppinsa Raamatusta.
        Aivan perusasioita julisti tänäänkin.

• Anonyymi
        kysyvaikka kirjoitti:

Marko Selkomaa on ammentanut oppiaan tältä naiselta
        https://youtu.be/SKiKf8isLG8

Gloria Copelandista voi sanoa, että nainen ei saa opettaa eikä puhua seurakunnassa. Sellainen ei ole Jumalasta. Jos Marko Selkomaa on kuunnellut naisopettajaa, niin kaikki ei ole mennyt oikein.

1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. 12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16; Ef. 5:22; Kol. 3:18; Tit. 2:5; 1. Piet. 3:1]
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

• huikeastako

MM taitaa omata ihan ikioman agendansa. Hedelmistä hänet tunnemme, ovat kovin huonoja.

• Jumalan.perheväkeä

Mauno Mattilan hedelmät ovat tuoreita, raikkaita ja ravitsevia. Hän osoittaa hyvää paimenuutta varoittaessaan lammastarhaan pujahtaneista raatelevista susista ja pelkurimaisista palkkapaimenista, jotka eivät suojele laumaansa ja ovat niin sokeita, etteivät edes huomaa vaaraa, joka uhkaa lampaita.
        Mattila antaa lampaille oikeata terveellistä ravintoa ajallaan, niin kuin Sanassa kehotetaan.
        Jumalalle kiitos Mauno Mattilasta ja kaikista uskonveljistä, joilla on vielä sydämessään tinkimätön rakkaus Raamatun sanan totuuteen.
        Jumalan runsasta siunausta ja varjellusta Maunolle ja koko hänen perheelleen.
        HP

• korvataukit

mitä Mauno Mattila julistaa se ei ole keltäänpois.

Mattila julistaa totuudensanaa Raamattua ei saa muuttaa YHTÄÄN tämänpäivänmukaan .

vääräuskoiset eksyttäjät muuttaa Jeesuksen Kristiksun SANAN omien tarpeitenmukaan ,että saavat synnissäelää heillä hyväksytään esim. homous .

synnissä eläminen on syntiä.

• lepoarauhassa

täällä elämä on kuin tuulenhenkäys ja siten on pois.
      kuolemanjälkeen on aika rajaton ei lopu milloinkaan siksi valita puoli onko aika iankaikkisessa elämässä Jeesuksen Kristuksen luona
      vaan ikuinen kiirastuli.

Raamatussa Jeesus sanoo joka Häneen uskoo ei ikinä kuole.

• Pyrkihän Mauno näyttää meille että uuskarismaattisen menestysteologinen hengen hirveä vaarallinen koska vie uskova helvettiin jos mahdollista??? Annatko sen viedä sinut ???

• hedelmaratkaisee

Hedelma on se joka ratkaisee... ja sita on sitten hyvia, ihmisia tulee uskoon ja parantuu ja huonoja hedelmia mm. pahanpuhuminen ja panettelu. Siita sitten seurailemaan mita hedelmia kukin kantaa

• Anonyymi

ajatelkaa yksi mies kaikkea tätä uuskarismaattisuutta ja kaikkia näitä niin saottuja nykypäivän fariseuksia ja kirjanoppineta vastaan .ja eikö juuri se hegellinen kerma tappanut Jeesuksen Ei ne ole muuttuneet siitä mihikään ikävä vaan että He tekevät sen kaikkien näiden viattomien Ihmisten kustannuksella.Hyvä Mauno Seison Sinun Rinnalla vaikka meitä ei olisi kuin sinä ja minä. Tämä Iisepelin Henki vaikutta tänäpäivänä kaikkialla Ja usko tai älä tämä sama Henki vaikuttaa myös näissä sateenkaari ihmisissä. Minä Siunaan sinua Mauno ole luja kristuksessa. HB ruotsista.

• iisepelin henki vaikuttaa Mauno Maatilassalin kun se puhhuu iha homona siitä iisepelistä nii paljo...

• Anonyymi

Mielestäni on hyvä, että joku uskaltaa ihan nimeltä mainiten puhua niistä, joiden taustaan liittyy tavalla tai toisella torontolaisuutta. Mutta huono juttu on se jos mutu-tuntumalla puhuu arvailujaan julkisesti. Niinkin Mauno on tehnyt ja siitä ansaitsee sapiskaa. Pikkasen nostelee itseään kaikkien yläpuolelle. Ei näe omaa sokeaapistettään.

• Anonyymi

Luin oliko nyt Mauno Mattilan omalta VK.com palvelun (Venäjän Facebook) seinältä. Että, on ollut yhteydessä Patmos lähetyssäätiön nykyiseen toiminnanjohtajaan Pasi Turuseen ja halunut tietää miksei Patmos ole irtisanoutunut torontolaisuudesta sekä yhteistyöstä toronto ilmiöön mukaan lähteneiden ihmisten/tahojen kanssa jonka seurauksena hänet (Mauno Mattila) oli estetty Turusen profiilista Facebookissa.

Ei tietoa miksi vasta nyt, on tämä ollut pitkään tiedossa ettei niillä ole mitään linjaa asiassa. Yhdessä hetkessä äänessä torontolainen ja toisessa siihen kriittisesti suhtautuva. Vähän jokseenkin sama kuin Radio Deillä sekä TV7:llakin.

• Onhan tuo sitten jotain jos Mattilakin jostain hatkat saa. Yleensä juttuu toimii niin päin että hän sulkee portin keskustelukaveriltaan ja ei kritiikkiä siedä.

• Anonyymi

Miten toimii Maunon Mattila? Hän arvostelee muita uskovia koko ajan. Sitten kun hän itse levittelee profetioita, jotka ovat ilmiselvästi vääriä, niin sellaisesta ei saisi mitään sanoa. Mauno Mattilan edesottamukset tulee myös koetella.

Mauno Mattila uskoo vääriin profetioihin, koska hänessä on vierasta tulta. Mattilalla ei ole henkienerottamisen armolahjaa eikä hän ole Jumalan profeetta. Sen todistaa selvästi aloituskin.

Mattila levitti aivan käsittämätöntä profetiaa, että Trump olisi joku Jumalan pasuuna. Kun asiaan puuttui jopa Petri Paavola sanomalla profetian olevan väärä, niin Mattila jatkoi vain profetiansa ja väärän profeetan puolustamista. Kenen joukossa seisot kertoo siitä, että Mattila seisoo pimeyden voimien joukossa.

Mauno Mattila jakaa profetiaa, että Donald Trump olisi Jumalan pasuuna https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

Tämän linkin takana on Mattilan jakama toinen väärä profetia, joka ei voi enää toteutua: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta

Raamatussa on käsky, ettei sellaista profeettaa saa kuunnella, joka jakaa vääriä profetioita. Jos joku uskoo Mauno Mattilaa, hän tekee syntiä. Mattilalle tulee antaa porttikielto kaikkiin seurakuntiin.

Maunon harhat eivät ilmene vain hänessä olevassa vieraassa tulessa, mutta myös Raamatun väärentämisessä ja harhaopeissa. Tässä yksi esimerkki Mauno Mattilan todella härskistä Raamatun vääristelemisestä ja eksyttämisestä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433

• Anonyymi

Nyt ainakin Mattilan kertomuksesta sai käsityksen että, hän olisi halunut asiasta keskustella Pasi Turusen kanssa mutta tämä ei sopinut Turuselle ja Mattila estettiin Facebookissa. Miten päin tuo oikeasti meni? Jos kerran Mattila on tunnettu riidan haastaja/riitojen aiheuttaja?

Pasi Turusen tyyli jos on kuten Mattila kertoo... on hyvin samanlainen kuin ns. vihervasemmistolaisilla (suvaitsevaisto) heille kun asiallisesti kirjoittaa maahanmuuttokriittisestä näkökulmasta, kaiken huolellisesti perustellen. On lopputulos usein että, sinut estetään ja kehotetaan kenties muitakin tekemään niin. Lisäksi vielä kun et pysty seuraamaan mitä kirjoittaa kun olet estettynä, et välttämättä tiedä mitenpäin asiallinen kirjoituksesi on käännetty ja miten on haluttu tulkita.

Vihervasemmiston suvaitsevaisuus on samanlaista kuin yleisesti toronto ilmiöön mukaan menneiden, ettei ne mitään halua keskustella vaan estetään samoin tein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ainakin Mattilan kertomuksesta sai käsityksen että, hän olisi halunut asiasta keskustella Pasi Turusen kanssa mutta tämä ei sopinut Turuselle ja Mattila estettiin Facebookissa. Miten päin tuo oikeasti meni? Jos kerran Mattila on tunnettu riidan haastaja/riitojen aiheuttaja?

Pasi Turusen tyyli jos on kuten Mattila kertoo... on hyvin samanlainen kuin ns. vihervasemmistolaisilla (suvaitsevaisto) heille kun asiallisesti kirjoittaa maahanmuuttokriittisestä näkökulmasta, kaiken huolellisesti perustellen. On lopputulos usein että, sinut estetään ja kehotetaan kenties muitakin tekemään niin. Lisäksi vielä kun et pysty seuraamaan mitä kirjoittaa kun olet estettynä, et välttämättä tiedä mitenpäin asiallinen kirjoituksesi on käännetty ja miten on haluttu tulkita.

Vihervasemmiston suvaitsevaisuus on samanlaista kuin yleisesti toronto ilmiöön mukaan menneiden, ettei ne mitään halua keskustella vaan estetään samoin tein.

Mattila luulee liikoja itsestään. Yrittää päästä julkkisten puheille, mutta ovet laitetaan kiinni. Kun Mattila julkaisi paljastusvideon TV7:sta, niin TV7 pyysi Mattilaa tulemaan keskusteluohjelmaan aiheesta. Lopulta Mattila ei tullut itse paikalle, joten Mattilan videota käsiteltiin ilman Mattilan läsnäoloa ohjelmassa.

Samaa vikaa on myös Petri Paavolassa. Hän esittää nettisivuillaan julkisia kirjeitä rabbeille ja pyytää heiltä vastauksia, kun ilmeisesti sähköposteihin ei ole vastattu. Paavolan kysymys on lapsellinen ja järjetön. Hän tivaa rabbilta sitä, että miksi hän opettaa Jerusalemin temppelin olleen Moorian vuoren huipulla eikä Paavolan uskomalla tavalla etelärinteellä. Tuollaisiin lapsellisiin ja ilmiselvästi vääriin kysymyksiin ei pidä edes vastata.

Kun Lauri Rantala pyysi vastausta sekä Mattilalta että Paavolata hänen vastineeseen ja eräisiin väitteisiin, niin kumpikaan eivät vastanneet Rantalan asialliseen kysymykseen, vaan sulkivat Rantalan Facebook-ryhmästä pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mattila luulee liikoja itsestään. Yrittää päästä julkkisten puheille, mutta ovet laitetaan kiinni. Kun Mattila julkaisi paljastusvideon TV7:sta, niin TV7 pyysi Mattilaa tulemaan keskusteluohjelmaan aiheesta. Lopulta Mattila ei tullut itse paikalle, joten Mattilan videota käsiteltiin ilman Mattilan läsnäoloa ohjelmassa.

Samaa vikaa on myös Petri Paavolassa. Hän esittää nettisivuillaan julkisia kirjeitä rabbeille ja pyytää heiltä vastauksia, kun ilmeisesti sähköposteihin ei ole vastattu. Paavolan kysymys on lapsellinen ja järjetön. Hän tivaa rabbilta sitä, että miksi hän opettaa Jerusalemin temppelin olleen Moorian vuoren huipulla eikä Paavolan uskomalla tavalla etelärinteellä. Tuollaisiin lapsellisiin ja ilmiselvästi vääriin kysymyksiin ei pidä edes vastata.

Kun Lauri Rantala pyysi vastausta sekä Mattilalta että Paavolata hänen vastineeseen ja eräisiin väitteisiin, niin kumpikaan eivät vastanneet Rantalan asialliseen kysymykseen, vaan sulkivat Rantalan Facebook-ryhmästä pois.

Lauri Rantala siis sama toraisti, joka käyttää täällä nikkiä kristitty.net? Krsititty.net on jakanut on täällä kivitystuomioita, niin että kuka hänelle vastaa?
        tässä tooraoppia:
        Niin, Raamatun mukaan aviorikoksessa sekä mies että nainen on surmattava. Problem?
        Sinäkö olet siis sitä mieltä että tämä lakipykälä tulee ottaa käyttöön nykyaikana Suomessa? Suora vastaus: Kyllä vai Ei?

Kyllä. Ehdottomasti. Se on Tooran suora käsky, ja Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto.

Israelissa. Kyllä he minun nähdäkseni toimivat väärin, jos eivät laissaan määrää kuolemanrangaistusta Toorassa selvästi säädetyllä tavalla.

• Anonyymi

Jotkut ovat käsittömästi seonneet, hullaantuneet ja rakastuneet Trumpiin.

• Anonyymi

Siinäpä se. Nämä oikeaoppiset ampuvat puskasta mutta kun heille annetaan mahdollisuus esittää asiansa avoimesti julkisesti niin ei riitä kanttia tulla puhumaan. No kun siinä vierellä on osapuoli jolle tulisi olla eväitä vastata ja ei voikaan lyödä luukkuja kiinni niin kuin heillä on tapana somessa. Kun sanat loppuvat, voi laittaa estot päälle. Sitten voi taas räkytellä aitojen raosta ketä huvittaa mutta reiluun dialogiin ei enää rohkeus ja sanottava riitä.

• Seinäjoella oli ennen Törnävän hullujenhuone. Kun se lopetettiin, niin hulluuden henki meni sieltä Seinäjoen HELLseurakuntaan ja HELLkirkkoon...

• Anonyymi

Petri Kuuselan sivuilla joku sanoi että 2000 kristitty ja suuntauksia on

• Anonyymi

Kutri Peeselan sivuilla joku sanoi että 5000 muslimi ja variaatioita on

• Anonyymi

Mauno Mattila yrittää päteä haukkumalla muita, mutta on itse samanlainen eksyttäjä ja väärä profeetta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      6070
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3636
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      3036
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      166
      2249
    5. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      643
      2242
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      72
      1515
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1455
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1258
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1176
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1137
    Aihe