SOL työpaikkana

noorapyry

Kylläpä SOL.n sivuilla kehutaan kuinka voittoa tuotetaan ja asiakas on tyytyväinen.
Mutta eipä kauaa, kun työntekijä ei ole tyytyväinen.
Työhönottotilanteessa puhutaan kuin kiertosanoin kuinka palkka kohoaa koeajan jälkeen.
Vielä senkin jälkeen valehdellaan kirkkain silmin päin naamaa.
Ei tule korotuksia.
Työvaatteet saat mitkä hyllystä löytyy, ei varmasti omaa kokoa.
Työkalujakaan ei löydy mitä ammattimies tarvii, mutta ammattimies osaa soveltaa.

Kun alat näyttämään tyytymättömyysi niin sanotaan että kannattaisi varmaan katsoa muita hommia, et ole omalla alallasi.
Sillähän minä juuri olen, teen sitä mitä parhaiten osaan.
Pitäisi antaa näyttöä työstä että palkka nousisi.
Sitähän tässä on koko ajan annettu että työsuhde jatkuu koeajan jälkeen.
Piruilua koko ajan kun valittaa töiden kiireistä, mutta pomot itse panttaa päätöksissä että työt voisi aloittaa.

Työkohde/asiakas mitä mielenkiintoisin ja parhain.
Mutta SOL työnantajana huonoin ikinä.
Korupuheita, mutta työntekijä todellisuudessa unohdettu.
Kova on nousu, mutta rajumpi on sitten se putous.

8

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terttukaarina

      Minä sain laittomat potkut (onneksi) SOL. Koko päivä tehtiin duunia niska limassa viikko putkeen, ruokataukoa pidettiin työn ohessa mitä taskun pohjalta löytyi. Väsyin ja vauhti hiipui ja kaksi kohdetta olin siivonnut huonosti. Pomo antoi tästä suoraan potkut. Olin ikuisesti vapautettu sol työhön osoituksista :) nykyisin töissä kunnallisessa duunissa.

      • Anonyymi

        Hei olette päässeet tutustumaan kokoomus politiikaan ja työlemäänäteinit
        Äkysylåkä vaikka äidiltä


    • lähdenpois

      joensuussa solin esimiehet väittävät,että kaikki vakisiivoojat ovat samassa veneessä sen tosi-asian kanssa,että tuuraajien huono jälki ja tekemättömät työt kuuluu vakinaisen paikata!! Tuuraajilta ei voi eikä saa vaatia samaa tasoa,kuin vakinaiselta! Tämä ei ole päästä keksittyä,vaan karu totuus. Hyviä työntekijöitä ei arvosteta lainkaan. Tuuraajien ei tarvitse välittää mistään mitään heidän kelpaa olla. Aion sanoa itseni heti irti solilta,kun toisen minka tahansa siivousfirman listoilta paikan saan. Liitto on kädetön asian kanssa ja asiakkaat typeriä,kun eivät vaadi kunnon siivoustasoa tuuraajilta. Silti hyvä työntekijä saa parsia kiireellä huonon jäljen heti sairas/kesä/yms. lomilta palattuaan. Melkein poikkeuksetta tuuraajat ovat todella huonoja joensuun solilla,kuten esimiehet ja ohjaajat. Kukaan ei välitä..kiusaamista minusta koko homma,

      • taifuntaa

        Joo..joensuussa kuten muuallakin on ulkolaisia suurin osa työssä ja siksi hommat kusee ja pahasti.


    • Hesoippi

      SOL loistaa aina kuin mutrusuinen aurinko kun puhutaan siivousfirmoista. Niin huono on maine että muilla aloilla(kin) olevat tietävät firman.

    • eihyvä

      Sol on ainut työpaikka, joka ei ole meinannut maksaa palkkaani, eikä maksanut sitä ajallaan. Se kertoo hyvin yrityksen toiminnasta ja sen prosesseista. Nykyisin vaikuttaisi, että lähes kaikki työntekijät ovat ulkomaalaisia. Näitä voi nähtävästi vielä jotenkin kusettaa. Kyllähän siivoojankin ammatti pitäisi olla sellainen, että sillä palkalla pystyy jotenkin elämään. Siksi kannatan ennemmin, että opiskelijat tekevät näitä töitä opiskeluaikanaan ja tienaavat opiskelurahojaan kuin että Suomessa riistämme köyhiä ulkomaalaisia.

    • Anonyymi

      En ole koskaan törmännyt näin arkaaniseen työtuntilistaan. Tehdyt tunnit piti laskea ettei maksettu senttiäkään enempää. Lista palautettiin fyysisesti toimistolle joka viikko. Oli kauhea kiire, niin kiire ettei ehdi kunnolla siivota. Ei meinattu laskea kiireellisille lääkärinajaoille. Puutteellinen perehdytys, ei kerrottu kaikkia alueita, -sain tietää niistä kun likaisuudesta valitettiin. Työpaikasta ei saanut työkenkiä. Ei saanut työtodistusta (vaikka kysyin erikseen). Huono palkka ja rankka työ.

      Tosin, olen kuullut RTK.sta myös huonoa palautetta, että ehkä samanlainen meininki jatkuu niin kauan kun kilpailijoilla on yhtä huono maine.

    • Anonyymi

      Olette tyåutustuneet kokoomus politiikaan äänetäkäö vaan jatkossa kokomsu t a rikaat työlöiset

      Sdp on t u ö l äisten p u olie

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe