SSRI-vieroitusoireet

Kreivitärlettu

Hei! Söin 10 vuotta sitalopraamia ja lopetin sen 2,5 vuotta sitten. Ensin lopetuksen jälkeen meni ihan hyvin. Tunsin itseni energiseksi taas pitkästä aikaa ja asiat kiinnostivat, tunsin itseni oikeasti onnelliseksi. Sitten alkoikin mennä huonommin. Iski unettomuus ja mania, infernaalinen ahdistus ja levottomuus. Olin aivan paranoidinen ja hirvittävät pakkoajatukset riivasivat. Lopulta menin psykoosiin ja kahden itsemurhayrityksen kautta osastolle. Kaiken tämän hässäkän aikana koitin joten kuten tehdä töitä. Tästä on nyt vuosi aikaa. Tällä hetkellä minulla on jatkuva paha olo ja heikotus, nukun todella huonosti. En pysty liikkumaan juuri yhtään, kunto on täysin rapistunut. Koko aika on kuumeinen olo. Psyykkinenkin olo on useimpina päivinä ihan hirveä. Olen 26-vuotias ja joudun asumaan hoitokodissa. Kaikki lähti alta, opiskelut oli pakko lopettaa kun en kyennyt tekemään yhtään mitään. Tällä hetkellä minulla ei ole mitään unelmia jäljellä, en pysty hahmottamaan tulevaisuutta ja menneestä en muista paljon mitään. Tunnen olevani mennyttä kalua psyykkisesti ja fyysisesti. Pelkään todella paljon että en selviydy tästä enään ja että pitkään jatkuneen lääkityksen aiheuttamat vahingot eivät korjaannu. Joudun olemaan yhteiskunnan elättinä, en koskaan uskonut minulle käyvän niin. Onko kenelläkään muulla kokemuksia ssri-vieroituksesta? Alan olla todella epätoivoinen sillä olo on niin hirveä koko ajan

25

4635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unetonn

Mulla kävi samalla tavalla että vuosien käytön ssri-vieroitusta seurasi maaninen olo ja unettomuus. Lääkkeen aikana nukuin ihan normaalisti enkä käynyt "kierroksilla". Lääke tuntui hankalalta tiputtaa. Luulin aluksi selviäväni vähällä kunnes kuusi viikkoa myöhemmin ne viekkarit vasta alkoi.

• voimia.sinne

Aloittaja! Paljon voimia sulle! Nuo SSRI-lääkkeet on vaikeita lopettaa joillakin pitkän käytön jälkeen ja muutenkin tuntuu, että kyseisissä lääkkeissä ja niiden vieroituksessa on riskejä joista ei puhuta tai jpita ei tiedosteta tai haluta tietää.

Jos kiinnostaa ja englanninkieli sujuu, lukemaan "Beyond meds"-blogia, jonka pitäjä vieroittautui lukuisista eri lääkeaineista joita oli käyttänyt kauan. Vieroituskamppailuaan hän kuvaa blogissaan. Toivoa on. Älä menetä sitä.

Etkä varmasti ole ainut lääkekokemustesi kanssa

• fluoksetiinista_irti

"kyseisissä lääkkeissä ja niiden vieroituksessa on riskejä joista ei puhuta tai jpita ei tiedosteta tai haluta tietää" - Juurii noin, on IHAN TÖRKEÄ HUIJAUS TÄMÄ SSRI-keksintö, mikä kaikesta huolimatta näyttää yhä jatkuvan, niiden tuputtaminen! Myös minä olen tällainen virheellisen lääketieteen uhri. En pääse fluoksetiinista irti.

• Hjjjhgg
      • leske

Jännä juttu että SSRI-lääkkeiden kohdalla puhutaan lopetusoireista ja bentsoilla taas vieroitusoireista.
        Ei muka jää riippuvaiseks.
        Jää koukkuun mutta ei ole mitään hyötyä vaan ainoastaan haittavaikutuksia.

• äxxxä

Wikipedia:
      "Psykologian professori Irving Kirschin tutkimuksissa SSRI-lääkkeiden teho EI keskimääräisesti osoittautunut lumelääkettä merkittävästi tehokkaammaksi. Tutkimuksissa oli tämän pohjalta päätelty, että oikeaa lääkettä saaneilla potilailla sivuvaikutukset saattoivat korostaa lumevaikutusta. Vuonna 2010 meta-analyysi osoitti, että hyöty lievän tai keskivaikean masennuksen potilaille saattaa olla lumelääkkeiden tasoa tai vain hieman korkeampi, mutta kaikkein vakavimmista masennuksista kärsiville SSRI:n hyöty on huomattavasti suurempi kuin lumelääkkeen.

SSRI-lääkkeiden tehoa on perusteltu sillä, että itsemurhat ovat vähentyneet niiden käytön yleistymisen aikana. Tutkimusten mukaan SSRI-lääkkeiden käyttö kuitenkin lisää itsemurhayrityksiä 40 prosentilla. Sen sijaan itsemurhakuolemien määrä on vähentynyt kolmanneksella. Lääkitys myös vähensi myös huomattavasti masennuspotilaiden kuolleisuutta, mikä tutkijoiden mukaan johtui sydän- ja verisuonikuolemien vähenemisestä."

Eikö AINA kannattaisi ENSIN kokeilla lumelääkkeitä? Varokaa rakkaat kanssasisaret ja -veljet!

• Klettu

Niin ja näitä kun määrätään lapsille. Olin 15-vuotias kun lääkitys alotettiin, ei sen ikäinen ymmärrä vielä mistään mitään. Sitten lääkitys jäi päälle ja tässä sitä ollaan.

• Kuujjhgg

Tässä yksi tyypillinen tarina ja näiden foorumi 'asiantuntijoiden' synkkää satoa. Foorumin innoittamana lopetetaan lääkitys ja masennus palaa takaisin ja potilas kuvittelee kärsivänsä vieroitusoireista. Surullista......

• vitaminveigo

Ehkä se onkin lääketeolllisuuden tarkoitus, että ensin SSRi lääkkeillä aiheutetaan pysyvä aivovaurio , ja sen takia masennnusjaksoista ei koskaan pääsekään eroon vaikka lopettaisitkin lääkkeen. Ja kun taas masennus palaa niin aloitetaan taas uusi lääkekuuri, tätähän nämä lääketeollisuuden jobbarit toivovatkin.

• kfkfkfk

Se uusi lääkekuuri vaan ei aina auta kun joku lopetettu ja kaikille ei ole oikeaa lääkettä.

Lääkkeillä voi käydä myös aina niin että menee huonompaan suuntaan.

• pohdin_n

Aiheuttavatko mielialalääkkeet hoitoresistenttiä masennusta?

• hdafag

Jos masennuslääkkeet ovat sinusta kerran niin tehokkaita, miksi masennuslääkkeiden tulo markkinoille korreloi vahvasti länsimaissa lisääntyneen työkyvyttömyyden kanssa? Korrelaatio on varmasti systemaattisempi kuin itsemurhien ja masennuslääkkeiden välinen negatiivinen korrelaatio, mutta tästä psykiatrian piirissä ei nosteta meteliä, vaikka oletettavasti hoidon tarkoituksena on parantaa toimintakykyä, ei heikentää sitä. Lukuisilla lääkkeillä pitkällä aikavälillä on vastakkaisia vaikutuksia verrattuna lyhyeen aikaväliin, koska keho sopeutuu lääkkeiden vaikutuksiin. Kun kehoon piikittää anabolisia steroideja, kehon oma endogeeninen testosteronituotanto heikkenee voimakkaasti. Kun kehoon pistää vuosikausia serotoniinireseptorien toimintaa häiritseviä lääkkeitä, se sopeutuu tähän epänormaaliin tilaan mm. vähentämällä reseptorien tiheyttä aivoissa. Tämä kroonistaa masennuksen, ei paranna sitä ja koska ihmisen serotoniinijärjestelmän toiminta on häiriintynyt, hänestä tulee luonnollisesti riippuvainen stimulanteista kuten SSRI-lääkkeistä.

• kdkdkfkdkd

Lopun elämääkö niillä lääkkeillä pitäisi olla kun niitä ei ole edes tutkittu kattavasti pitkäaikaiskäytön osalta? Stimuloida aivojaan hamaan tappiin masennuslääkkeillä eli aivoja huumaavilla, tajuntaa muokkaavilla aineilla? Seurauksia vuosien aivokemian veivauksesta voi vain arvailla. Vai milloin se lopetus sitten olisi hyvä, jos on jo pitkiä aikoja voinut hyvin? Ei koskaan ota sitä riskiä?

Mitä takeita on, kun aletaan puhua jo vaikka vuosikymmenien käytöstä että jotain ikävää ei silloin ala syntymään pitkäaikaisesta välittäjäaineiden veivauksesta? Voi käydä myös niin että lääke lakkaa toimimasta tai turtuu tunnetasolla lääkkeen takia, tai saa esim vaikeita seksuaalihäiriöitä jotka saattaa myös vähän masentaa.

Masennuslääkkeiden kohdalla on epäily että ne voi kroonistaa masennusta ja lopetus voi saada henkilön voimaan huonommin kuin ennen aloitusta ja aikaan uusia ongelmia. vieroitusongelmia usein vähätellään ja väitetään että se on aina uusiva tila vaikka masennuslääkkeiden lopetus voi aikaansaada tiloja millä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen 'sairauden' kanssa vaan aivot ei toimi lopetuksen jälkeen kunnolla kun aivoissa on lääkkeen ja sen lopetuksen synnyttämä kemiallinen epätasapaino mikä varmasti voi edesauttaa vaikka minkä uuden mielen pulman syntyä.

Kenenkään ei kannata lopettaa foorumin perusteella käyttöä ja tuskin kukaan tekeekään niin. Eiköhän se tehdä aika suuren punninnan jälkeen, tai ainakin kannattaisi tehdä. Lääkärin valvonnassa ja hyvin hitaasti itseä kuunnellen pienin pudotuksin. Ei ikinä seinään. Hirveää sanoa mutta miltei vuosikymmenten käytöstä ei kannattaisi edes vieroittautua, jos lääkkeillä menee ok, ettei riskeeraa sitä että kävisikin huonosti ja että säilyttää toimintakykynsä arjessa, sillä se voi olla vaikeaa vuosikymmenen käytön jälkeen lopettaa lääke.

Sellainenkin asia pitkäaikaiskäytössä on, että voi tulla elämäntilanteita, kuten raskaus, jolloin käyttöä joutuu tosi paljon punnitsemaan.

Asia ei ole yksinkertainen että pilleri poskeen ja masennus pois. Ehei.

• kkdkdkdkd

Masennuslääkkeisiin tulee fysiologinen riippuvuus. Tämä on asia, mitä yleisesti ei tunnusteta. Lääkärit itse niittävät synkkää satoa ollessaan joko tietämättömiä mitä nämä lääkkeet tekevät ihmisille tai eivät vaan suostu allekirjoittamaan sitä eivätkä informoi potilaita riittävästi. He niittävät synkkää satoa määrätessään lääkkeitä vain reseptiä yhä uusien ja uusien pitkäaikaiskäytössä. Aloittaen lääkkeitä jopa kasvuiässä. Suurille väestömassoille - lääkkeitä käyttää iso osa väestöstä.

Jos tämä riippuvuuden syntyminen tunnustettaisiin ja ihmisiä infottaisiin että osalla on hankala päästä m.lääkkeistä eroon, niistä voi tulla kauheitakin vieroitusoireita ja mitä pitempään käyttää, sen suurempi todennäköisyys on että hankaluuksia tulee, moni punnitsisi enemmän käyttöä. Ja myös se, että masennuslääkkeet pitkäaikaiskäytöllä voi aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä.

Ihmisille ei anneta täyttä tietämystä lääkkeistä. Niiden tehon ongelmista,mistä joku kirjoittikin yläpuolella (suuremmalla todennäköisyydellä saa seksuaalihäiriöt kuin apua depikseen) ja riippuvuuspotentiaalista sekä siitä että joillakin tulee olemaan vaikea päästä lääkeaineista eroon. Ja siitä että pitkäaikaiskäyttöä ei ole tutkittu vieroitusta myöten mitenkään kovin kattavasti. Myöskin vieroitusoireiden kestoa vähätellään pitkäaikaiskäytön jälkeen ja heti ollaan tyrkyttämässä lääkettä jos tulee vaikeuksia lopetuksessa. Lopetuksen mahdollisesta vaikeudesta tulisi infota potilasta.

Bentsoissa vieroitusoireet voi kestää kuukausia tai vuoden, mutta ihanko totta että masennuslääkkeissä se olisi vain viikkoja pitkän ajan käytön jälkeen? Näin monet lääkärit uskovat.

Mikä haitallisinta, sanotaan että m. lääkkeet korjaa jotain aivoissa, esim.puuttuvaa serotoniinia tai että aivoissa on kemiallinen epätasapaino, mikä on harhaanjohtavaa ja saa jotkut siksi jatkamaan käyttöä. Tai että lääkkeet voi lopettaa milloin vaan, ei tule riippuvuutta vaikka vieroitusoireet tulee. Tällainen harhaanjohtava soopa tulisi lopettaa.

Masennuslääkkeiden vaikutusmekanismi ei ole korjata kenenkään aivokemioita tai viallista tai epänormaalia aivotoimintaa. Hyvin masennuslääkkeiden toimintamekanismin on kuvannut psykiatri Joanna Moncrieff

https://joannamoncrieff.com/2013/11/21/models-of-drug-action/

• YritinnLOPETTAA

Tässä hyvä, auttava ketju! Minua paljon HUOLESTUTTAA se, että saanko fluoksetiiniani elämäni loppuvaiheessakin ja/tai jossakin sairaustilassa laitoksessa ollessani. !
        Jos tulee infokatko yleensä hoidossani, jos hoitava lääkäri ei tiedä, että minulla on oltava jatkuvasti lääkettä veressä, tai jos lekuri ei usko alkuunkaan, että mielialalääkkeitä ei voi lopettaa, niin,
        niin siis minä pelkään joutuvani hirveisiin vieroitusoireisiin jonkin ulkopuoleltani tulevan pakon edessä.

Olen nyt 7-kymppinen ja siksi ajattelen, että kai se tässä lääkesoopassa on mentävä elämän tappiin! Mutta, miten se loppuvaihe sitten, huolehditaanko siitä kammottavasta tilanteesta, mikä voi tulla jos lääkettä ei vereen /aivoihin saa! Olen elänyt seronililla lähes kakskymmentä vuotta. Joku vuosi sitten onnistuin olemaan puhtaana erossa seronilista yli puoli vuotta, varsinainen vieroitus vähennellen kesti vuoden. Tämän lääketauon jälkeen jouduin aivan kauheaan monttuun ja tuskaan, en ihan heti, vaan 8 kk sen jälkeen kun lääkettä en enää yhtään ottanut. Lääke aloitettiin uudelleen.
        Minulle em. kokemus on ihan kamala peikko mielessäni siksi, että jos pakon edessä joudun lääkkeen jostakin syystä jättämään, niin minä en selviä! Kuka silloin auttaa ja kuka edes tietää miten auttaa, sillä lääkärithän ovat lähes tyhmiä ssri-lääketietoudessaan!

• Ikuisesti_jumissako

Mä olen syönyt kohta 10 vuotta citalopramia ja escitalopramia peräkkäin. Kahdesti olen yrittänyt päästä lääkkeestä eroon. Ei onnistu. En pysty. En millään. Musta tulee niin kiukkuinen ja itkuinen, että niin ei voi elää. Mun koko olemus muuttuu ärtyneeksi ja erittäin takakireäksi. Jopa masentuneeksi. Kaverit ja työkaverit huolestuu. Yöunetkin lähti. En siis ole päässyt eroon. Nyt kokeillaan toista lääkettä koska mulla ei kestä elimistö tätä ylipainoa jonka tuo lääkitys toi mukanaan.

• Kesääkohti7

Miksi olet vaihtamassa lääkettä?

• hue57uv75

Hidas, vuosienpituinen, asteittainen vieroittautuminen voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Minäkään en tosin ymmärrä miksi ottaa toista tilalle.

• epäonnistunut.kaxkertaa

Onks kukaan onnistunut pääsemään irti tästä "myrkystä" ja mi-ten ?
      Varmaan joku . . .? Olis enemmän ku kiva kuulla kokemuksia.

• leske

Vuonna 2009 lopetin Seroxatin seinään tosin vieroituksessa käytin runsaasti alkoholia ja muita päihteitä.

• fcvhjjjj

Vieroituksessa jos vaikeuksia tulee, yksi tapa on vähentää äärimmäisen hitaasti, 10 prosenttia kuukaudessa edellisestä annoksesta. Hidas vieroitus voi olla suositeltava idea, jos käyttöä on hyvin pitkään. Käytännön tekniikoita tähän tarjoaa esim. Surviving Antidepressants (englanninkielinen) foorumi, jossa on muita lääkkeistä eroon päässeitä, jotka auttavat. Siellä on jokikiseen lääkkeeseen tarkat ohjeet tai voi kirjoittaa oman tarinansa ja muut antaa vinkkejä. Vieroittautuminen voi olla vaikea prosessi ja siihen ei kannata lähteä ilman ymmärtävän lääkärin tukea ja riittävää vertaistukea sekä jonkinsorttinen päiväkirjan pito olosta vieroitusaikana voisi olla tarpeen. Ensiksi siis aina lääkärin ohjeet ja miettii sitten, onko lääkärin tapa itselle soveltuva. Ongelma on ettei lääkkeissä ole valmiiksi tarvittavan pieniä pudotusmahdollisuuksia annosten suhteen ja jos pudottaa pienimmillä annoksilla, mitä lääkkeestä löytyy, pudotukset voi olla eritoten joillekin aivan liian suuria. Ratkaisu tähän saadakseen tarkkoja pudotuksia vähentäessä voi olla lääkkeen nestemäinen versio tai esim Surviving Antidepressantsin käytännön ohjeet lääkkeen tarkkaan vähennykseen pienin pudotuksin. (Ja sieltä löytyy muitakin käyttökelpoisia neuvoja ja tukea). Hitaalla vähennyksellä minimoi vieroitusoireet ja totuttautuu lääkkeen alenevaan pitoisuuteen rauhassa henkisesti ja fyysisesti. Yksi virhe mitä jotkut tekee on vuorotella isompaa ja pienempää annosta esim vuoropäivinä, mutta tämä voi saada olon heittelemään eikä ole suositeltavaa! Miten tahansa lopettaakin, seinään lopetus on huonoin idea.

Kaikki lääkärit eivät ymmärrä vieroituksen ongelmia, yksilöllisyyttä siinä, riskejä, tai sitä että kaikki ei kykene samaan vieroitustahtiin tai palaudu samassa ajassa kun reseptorien toimintaa on vuosikausia veivattu.

Joillakin ei ole ongelmaa vähentää nopeasti, mutta toisilla on. Tietty joukkio voi olla hyvin suurissa ongelmissa vähentäessä ja toinen joukko selvitä ongelmitta. Kaikki on yksilöitä. Se neuvo mikä yhdelle sopii, ei välttämättä sovi toisille.

Kun lähtee vieroitukseen, kannattaa tiedostaa, että pahimmat vieroitusoireet ei ole fyysisiä monestikaan, vaan henkisiä. Mielialanvaihteluita, kysymyksiä mielessä - kuka minä olen ilman tätä lääkettä? Voimistuvia tunnetiloja. Stressin käsittelyn vaikeutta.

Liiallinen lääkekielteisyys ja mustavalkoinen ajattelu ("haluan äkkiä lääkkeestä eroon vaikka olen käyttänyt vuosia") voi olla huono asia jos puhutaan masennuslääkevieroituksesta tai mistä tahansa muusta psyykenlääkkeestä. Kannattaa aina laittaa hyvinvointi etusijalle kun miettii vieroitusta. Jos olo on ok lääkkeellä, käyttöä takana vuosia, eikä ongelmia ole, kannattaa miettiä haluaako riskeerata olonsa vieroituksella sillä se totisesti voi tulla riskeeratuksi. Ja missä elämäntilanteessa tekee sen. Stressaavassa ja hektisessä elämäntilanteessa vieroitus voi olla hyvin vaikeaa.

Lyhyen aikaa käyttäneiden voi olla lähtökohtaisesti helpompi päästä eroon kuin useampia vuosia käyttäneiden.

Vieroituksessa tärkeää on pitää huolta hyvinvoinnistaan ja kannattaa välttää liian suurta stressiä, kehoa stressaavia juttuja ja ponnistelua elämässä, sillä vieroitus voi alentaa kykyä käsitellä stressiä ja paineita kuten ennen, ja voi olla niin ettei kykene täysin samaan vieroituksen aikana kuin ennen sitä. Kannattaa tiedostaa että edessä voi olla raskaita aikoja kun alkaa vieroittautumaan. Vieroituksen aikana kannattaa pysyä erossa alkoholista, välttää uusia lääkekokeiluja, lisäravinnekokeiluja, esim liian rankkaa liikuntaa ja pitää homma Surviving Antidepressantsin neuvoin näin: "Keep it simple. Keep it slow. Keep it stable". Mitä se tarkoittaa? http://survivingantidepressants.org/index.php?/topic/6632-the-rule-of-3kis-keep-it-simple-keep-it-slow-keep-it-stable/

Riskit olon heittelyyn, haittoihin ja oireiluihin ovat aina olemassa, kun annosta nostetaan, lasketaan, tai lääkkeen käyttö lopetetaan tai aloitetaan. Joissain tapauksissa lääkkeen uudelleenaloitus ei aina onnistu ja lääke ei vaikuta kuten ennen tai voi jopa aiheuttaa haittoja mitä edelliskäyttökerralla ei tullut. Tämä kannattaa aina ottaa huomioon.

• lkdfjsl

Kyllä sä niistä yli pääset. Pysy vain kovana.

• Elossa ollaan edelleen! Psyyke ei ole vielä palautunut. Fyysinen huono olo alkaa parantumaan mutta en ole vieläkään oma itseni. Masennuslääkkeiden puolesta puhujille voin sanoa, että vuosikausien käyttö muuttaa psyykeä ja fysiikkaa todella paljon, ja vain huonompaan suuntaan. Itse sitä ei huomaa kun alkaa tottua siihen kummalliseen tunteettomaan oloon. Sitten kun lopettaa niin huomaa miten paljon on missannut vuosien aikana kun ei ole tuntenut ja kokenut asioita niin kuin on pitää. Jonkinlainen aivovauriokin on lopetuksessa tullut sillä muisti ei enää pelaa normaalisti.

• YritinnLOPETTAA

Siis, sanotko vielä, kauanko olet nyt ollut ilman lääkettä. Ja, onkohan sitalopraami jotensakin vahvempaa tavaraa kuin fluoksetiini tässä suhteessa? Onko sinulle aikoinaan lääkitys tullus ns. psykkoottisluonteisten oireiden takia? Mietin omaa kohtaloani. Minulle fluoksetiini tullut 90-luvulla masentuneisuuden ja psykosomaattisten oireiden takia. Neuroottinen luonne olen, mutta psykottisia juttua ei ole todettu. Meinaan, onko ihminen lääkkeen lopetettuaan taipuvaisempi täysin romahtamaan, jos lääke on ollutkin ns. psykoosin estoon. Tässä ollee jotakin eroa, alkuperäisen käyttöönoton syissä. Siis, onko lekuri ajatellut estää psykosiin joutumista lääkityksellä vai yrittänyt auttaa masentuneisuutta väistymään? - Kiitos, kun kerroit tarinasi, siitä on meille apua.

• Anonyymi
        YritinnLOPETTAA kirjoitti:

Siis, sanotko vielä, kauanko olet nyt ollut ilman lääkettä. Ja, onkohan sitalopraami jotensakin vahvempaa tavaraa kuin fluoksetiini tässä suhteessa? Onko sinulle aikoinaan lääkitys tullus ns. psykkoottisluonteisten oireiden takia? Mietin omaa kohtaloani. Minulle fluoksetiini tullut 90-luvulla masentuneisuuden ja psykosomaattisten oireiden takia. Neuroottinen luonne olen, mutta psykottisia juttua ei ole todettu. Meinaan, onko ihminen lääkkeen lopetettuaan taipuvaisempi täysin romahtamaan, jos lääke on ollutkin ns. psykoosin estoon. Tässä ollee jotakin eroa, alkuperäisen käyttöönoton syissä. Siis, onko lekuri ajatellut estää psykosiin joutumista lääkityksellä vai yrittänyt auttaa masentuneisuutta väistymään? - Kiitos, kun kerroit tarinasi, siitä on meille apua.

Vanha keskustelu, mutta olisi mukava kuulla miten esim Kreivitärletulla menee.
        Lähes sama tilanne kuin hällä 10vuotta citalopramia 20mg-30mg. Keväällä oli kaikki hyvin, ihastuminen ja lääkkeen otto käytännössä jäi vaan "tarpeettomana" pois. Monta kuukautta meni hyvin tunteet palasivat, väsymys oli poissa.
        Sitten onnellisin aika elämässä kääntyi yhtäkkiä synkimmäksi, ahdistus ja paniikki masennus vyöryi moninkertaisena päälle. Elämä muuttui selviytymiseksi päivästä toiseen.
        Pakko oli alkaa syödä citalopramia uudelleen aloitusoireiden kanssa taistellen.
        Jotenkin liittyy tuohon lääkkeestä vieroittumiseen tuo romahdus vielä pitkän ajan kuluttua.
        Ihme että tuosta selvisi hengissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      39
      2218
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      51
      1802
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      128
      1687
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1346
    5. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      54
      1070
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1018
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      925
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      837
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      102
      821
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      61
      803
    Aihe