Miksi katolilaiset uskovat että uskovainen

Anneliesen.tapaus

voi olla demoniriivattu eli possessoitu, eli että demonihenki voi asua uskovaisessa kristityssä?

Eikö Jeesus opeta Raamatussa ettei niin voi olla, Matt. 12: 43-45:

"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. 44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, 45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

Uskovainen ei ole tyhjillään, vaan Raamatun mukaan hänessä asuu Jumalan Pyhä Henki, Room. 8: 9.

Katolilaiset kuitenkin suorittivat manauksia esim. katolilaiselle nuorelle naiselle Anneliese Michelille 1960-luvulla. Michel kuoli siihen, mikä ikinä häntä riivasikaan, olipa se ruumiinsairaus (hänellä oli diagnosoitu epilepsia), mielisairaus tai demoni.

Michel oli kastettu, messuissa käyvä, ripittäytyvä, tunnettu hyvistä teoistaan (hän mm. teki pyhiinvaelluksia, ihaili tiettyjä pyhimyksiä ja opetti niistä nuoremmalle sisarukselleen ja opiskelukavereilleen), harras katolilainen.

Miten on?

3

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jabbajubba

olisko paavi yksi semmonen? kovasti yrittää ottaa Jumalan paikan maan päällä

• raamatun.totuus

Itseasiassa tämä on selkeästi raamatussa esitetty.
      Avainsana tuossa lainaamassasi raamatun kohdassa on sana HUONEESEENI, eli se huone on edelleen riivaajan oma. Vaikka se olisikin sillä hetkellä puhdistettu, täytyy Herran muuttaa asumaan sinne ensin.

Sanoohan raamattu: Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Eli miten huone omistetaan Herralle? Tietenkin niin, että elää Herran Sanan mukaan. Tuolloin riivaajilla ei ole paikkaa mihin palata.
      Eli ei auta vaikka kuinka tulisi kerran uskoon, on myös elettävä ja pyhitettävä elämänsä.
      Se taas ei onnistu omalla voimalla, vaan Pyhän Hengen kautta.

• Anneliesen.tapaus

Oletko katolilainen? Jos olet, etkö usko, että Anneliese Michel, joka oli tunnettu hartaana katolilaisena eli elämänsä pyhittäen? Hänhän eli pyhemmin kuin useimmat katolilaiset! Eikö sekään riitä, että on kastettu, käy messuissa ja ehtoollisella, ripittäytyy ja tekee parannuksen, tekee pyhiinvaelluksia ja elää hurskaasti?

Jos et ole katolilainen, miksi vastasit kysymykseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      171
      8441
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7590
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      160
      3662
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2785
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      43
      2050
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2046
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1883
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1751
    Aihe