Esimiehen silmätikuksi joutuminen

savumerkkejä

Työpaikka voi olla hyväkin ja työkaverit mukavia, mutta jos joudut esimiehesi silmätikuksi ja hän aloittaa systemaattisen "ulossavustamisen", lienee parhainta vaihtaa suosiolla työpaikkaa. Asiat menevät vain vuosien saatossa pahemmaksi, jäät ikuiseen palkkakuoppaan, joudut tekemään huomattavasti enemmän töitä kuin muut, saat syyt niskoillesi lähes kaikesta jne. Olet jatkuvasti suurennuslasin alla.

31

7821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlaHyllynPyllistäjä

      Semmoista se on. Sitten kun muualla tienaakin hitosti enemmän, niin kylläpä katsoo eri silmin entistä paikkaa. Työpaikat on omia pieniä maailmojaan joissa voi joskus asiat olla todella paljon pielessä. Eivät ne johtajatkaan aina ole mitään ruudinkeksijöitä. Eikä rahan tekemiseen älliä tarvi.

    • Juurinäinon

      Sepä juuri. Kun palkkakin on olematon ei kannata jäädä huonoon paikkaan. Töitä aina saa tekevä. On hyviä ja huonoja työpaikkoja.

      • syrjäytynyt

        mulla on toisinpäin.....palkka pysynyt ennallaan mutta kunnon töitä ei anneta....aika menee kahvia juodessa ja tyhjänpäiväisiä juttuja tehdessä....


    • luovuus_kehiin

      ..mutta voit toki pelata peliä omilla säännöilläsi ja tehdä esimiehellesi kusisen ja kalvavan olotilan, sillä tavalla että hän ei havaitse pahaan oloonsa näkyvää tai selkeää syytä...

      ;)

      • Keelhaul

        Tuommoista ei kannata ikinä harrastaa, koska etkö ymmärrä että kaikki mitä tekee tulee tavalla tai toisella, heti tai myöhemmin takaisin? Oletko nähnyt että banaanipuusta kasvaisi omenia? Syyn ja seurauksen laki on rikkomaton. Eikä ole kohtaloa, on vain tekojemme seurauksia.

        Jos teet jonkun ilkeän jekun, saat pelätä ainaisesti että sinulle tehdään samoin, koska siitä on jäänyt pysyvä ja ikuinen mielikuvamalli muistiisi. Ajalla on tapana tasata tilit. Miten on niin tyhmiä ihmisiä ettei ymmärrä syyn ja seurauksen lakia? Joissakin tilanteissa auttaa vain pois siirtyminen. Esim ei veden alla voi hengittää vaikka kuinka olisi positiivisia ajatuksia.


    • KatseEteenpäin-

      Pomolla voi olla luonneongelmaa. Jos palkka ei ole kummoinen, ei kannata jäädä masokistisesti kärvistelemään ja pilata loppuelämää. Joskus voi kyllä käydä niinkin, että ympäristö alkaa huomata pomon luonneongelmat ja suhtautuvat sen mukaan. Se ei kuitenkaan tapahdu hetkessä.
      Jos työt ovat mielenkiintoisia, voi tietysti tuntua kurjalta siirtyä pois mukavuusalueeltaan.

    • Tsemppiä

      Huonoa kohtelua ei kenenkään tarvitse sietää eikä niellä. Vaikea pomo kokeilee ensin ja jatkaa sitten kovemmin panoksin. Se ei lopu,, paitsi jos se alkaa pompottaa jotain uutta tai sille tulee sellaisia ongelmia, jotka vievät ajatukset ja mehut.
      Pomot silläkin on, mutta varo, ettei tule riitapukarin leimaa. Avoimuus on fiksu 'hyökkäys" ja paras puolustus,
      Suomessa on työlainsäädäntö ja työpaikkakiusaamiisesta on tullut tuomioita. Se on kuitenkin rankka reitti ja molemmat häviävät, ei vain toinen.
      Uusi duuni avaa silmät ja raikastaa. Haku prosessit vaan vievät aikaa ja energiaa.
      Ole oman elämäsi toimitusjohtaja, tai jotain sinne päin.

    • VomitingOnYou

      Myrkyllinen suhde toiseen ihmiseen voi saada meidät uskomaan asioita itsestämme jotka eivät ole hyvinvointimme kannalta hyödyllisiä, vaan meidän pitäisi torjua.

    • Eisilmätikkuja

      Työpaikka voi olla todella hyväkin ja kaikki muutenkin hyvin mutta esimiehen tehtävä on seurata alaisiaan ja niiden tekemisiä,kuuluu jo työnkuvaan,ei se ole silmätikuksi joutumista aina....ja kannattaa katsoa peiliin miksi seurantaa on....antaisko itse siihen aihetta.?

      • kyylät

        Kyyliä ne kaikki on, tuotantopäällikkö laittaa pikkunilkit kyttäämään jatkuvasti duunareita ja perseennuolija duunarit puhuvat toisista duunareista paskaa selän takana jotta oma perse pelastuu seuraavissa YT:ssä.

        Tämä on niin nähtyä ja faktaa ,ihan joka paikassa.


      • dankeschöön888

        Jos se ei joillekin sovi, niin ei, ja on parempi mennä hankkimaan karkkipussirahat muualta. eipä siinä sen kummempia. Eikä työntekijän nurja suhtautuminen johtajiinkaan johdu välttämättä siitä että hän kokisi että hän on joku silmätikku, tai että vihaisi jotain tiettyä, vaan voi olla muita syitä. Mitä vähemmän työpaikkaan on sitoutunut, sitä vähemmän tietysti panostaa mihinkään. Esim. jos tietää olevansa kissanpieru-harjoittelija jolle annetaan kenkää kuukauden päästä, ja palkan korotustakaan on turha odottaa, niin sitä käy vaan töissä näppäämässä työt valmiiksi sen 8 tuntia ja lähtee kotiin nautiskelemaan..

        Ja mitä tulee siihen kun on puhetta että on olemassa sosiaalisia ja huumorintajuisia ihmisiä ja niitä jotka eivät ole, niin mielestäni kaikki ihmiset ovat luonnostaan huumorintajuisia kun asiat luonnistuvat hyvin. Sosiaalisuudesta olen sitä mieltä että se saa kummallisia piirteitä jos siitä tulee julkista...


      • Bye_bye_Pirre_
        dankeschöön888 kirjoitti:

        Jos se ei joillekin sovi, niin ei, ja on parempi mennä hankkimaan karkkipussirahat muualta. eipä siinä sen kummempia. Eikä työntekijän nurja suhtautuminen johtajiinkaan johdu välttämättä siitä että hän kokisi että hän on joku silmätikku, tai että vihaisi jotain tiettyä, vaan voi olla muita syitä. Mitä vähemmän työpaikkaan on sitoutunut, sitä vähemmän tietysti panostaa mihinkään. Esim. jos tietää olevansa kissanpieru-harjoittelija jolle annetaan kenkää kuukauden päästä, ja palkan korotustakaan on turha odottaa, niin sitä käy vaan töissä näppäämässä työt valmiiksi sen 8 tuntia ja lähtee kotiin nautiskelemaan..

        Ja mitä tulee siihen kun on puhetta että on olemassa sosiaalisia ja huumorintajuisia ihmisiä ja niitä jotka eivät ole, niin mielestäni kaikki ihmiset ovat luonnostaan huumorintajuisia kun asiat luonnistuvat hyvin. Sosiaalisuudesta olen sitä mieltä että se saa kummallisia piirteitä jos siitä tulee julkista...

        Se on kokonaan alkoholin syytä, se ns. pomo on selvästi alkoholisti, ei vaan kehtaa myöntää sitä, siitä sen sen huuto ja sekoilu johtuu, ei muusta ! Tollaset pomot on aina myös narsisteja, joitakin muita suosivia ja toisia kiusaava sairas hullu, joka on selvästi pakkohoidon tarpeessa. Ne tässä pitää erottaa ja tilalle joku paljon parempi, kokeneempi ja oikean koultuksen omaava henkilö. Ja joka noudattaa samoja sääntöjä, kuin muutkin. Ja tuolta ensisestä paikasta mä sain vain 4 €/ päivä, se uhkas ja toteutti sen, että mun palkkani alenee 3:n €:n/päivä. Ei järkevää. Eihän sillä ole mitään oikeutta tehdä noin tylysti. Varsinkin, kun se on uusin ohjaaja siellä......ja esim. mä oon sitä paljon kokeneempi ja paljon tehokkaampi työntekijä, kuin kukaan muu laiskimus sillä osastolla yhteensä, ja siltikin potkut tuli yli 1,5 v sitten. Se oli tammikuun viimeinen kokoviikko 2-v sitten. Takas en oo päässy. Jos se olis siitä narsistista kiinni, niin en olis koskaan päässytkään ees tutustuun koko paikkaan. No, se ei onneks ollu siellä sillon, ku mä aloitin siellä. Se jo eläkkeelle jäänyt entinen ohjaajamme oli 100 % parempi ohjaaja, ku toi kapatti koskaan.....toi ei osaa edes ohjata kunnolla, sairas ku on..... Ja nyt se väittää, et se paikka on tupaten täynnä, vaikken usko sitä, se on valehdellu ennekin............pala helvetin liekeissä, kirottu Pirre !!!!!!!


      • kokemustaonkyllä

        Syntipukiksi joutuu helposti se ahkera työntekijä joka ne työt tekee. Pomo ja muut vapaamatkustajat vaan haukkuvat.


    • ukkos50

      Kiellettäs työpaikat niin loppus työpaikkakiusaaminenkin

    • Vitttaaa

      Totta.
      Olen kyllä jo pidempään antanut samalla mitalla takaisin, jopa potkujen uhallakin. Alkuvuodesta kävin ilmoittamassa myös työterveyteen tilanteesta. Saanut myös tuotantopäällikön ja työsuojeluvaltuutetun heidän lellikkeineen koko paskaan mukaan.
      Nyt on ollut ihmeenkin fiksusti kesälomien jälkeen.
      Tiedä sitten, onko tyyntä myrskyn edellä vai olisiko se pää jollakin ihmeellä lähtenyt perseestä ehkä...
      On myös heittänyt kyllä sen tasoista haukkumisia mun niskaan tässä parin vuoden aikana, että olisi rosiksen paikkakin. Työterveydessä myös tiedossa nämä haukkumiset ja näin. Odottelen tosin, et jos heittää potkuja/varoituksia mun niskaan, niin Liittoon mene ja sen kautta eteen päin.
      Kun tottakai kääntänyt mun niskaan senkin, et mä olen työpaikan ilmapiirin pilaaja. Mut niinhän tuollaiset yleensä tekee, vielä kun huomaavat että toinen pitääkin puolensa.

    • Kdodkf

      Totta kai olen, aina. Viimeisin oli tosi tympeä ämmä, aina oli nalkuttamassa ja höpisemässä ties mitä roskaa ja kehtasi salailla asioita, jos se lähti jonnekin ja jätti meidät oman onnemme nojaan, usein jopa valiia töitä joku (usein mä), eikä se siitä piitannut. Käveli vaan nokka pystys ohi.....niinku monet muutkin ns. pomot, joita mulla on ollut. Se oli pahin, että se kehtasi ottaa mut puhutteluun turhan takia ja sitten se alko huutaan mulle ja solvaan mua kaikella roskalla. Haukku mua laiskaks, vaikken sitä ole. Vieressä istuu paljon laiskempi prinsessaa teeskentelevä, joka aloittaa yleensä sen "työt" vasta tuntia myöhemmin, kun työt siellä alkaa, ja se on usein myöhässä, eikä noihin viitsitä siellä puuttua.

    • 1674941

      Tämä sivistynyt kiusaaminen (se josta ei saa kiinni, joka on niin saippuaista, että voidaan vaan sanoa älä ota itseesi) on valitettavasti sääntö eikä poikkeus. Nuoleskelijat selviää tässä sirkuksessa ja niissä seuraavissa yt neuvotteluissa. Nyky työpaikat on hännystelijöiden korkeakoulu.

      Sitten pidetään näitä kalliita teennäisiä tykypäiviä, jossa me henkeen puhalletaan tekohengiytystä ja ihmetellään kun homma ei muutu. Palkataan kallis HR avuksi.

      "Ja mitä tulee siihen kun on puhetta että on olemassa sosiaalisia ja huumorintajuisia ihmisiä ja niitä jotka eivät ole, niin mielestäni kaikki ihmiset ovat luonnostaan huumorintajuisia kun asiat luonnistuvat hyvin."

      Ysinkertaisesti, jos asiat sujuu luontevasti ja oikeuden mukaisesti, kaikki ihmiset ovat sosiaalisia ja puhaltavat yhteen hiileen. Kun näin ei ole, on johto epäonnistunut saamaan työntekijöistää kaiken irti ja tämä tarkoitaa selvää miinusta yrityksen tuloihin.

      Nyt typeärt duunarit on saatu kyyläämään ja kilpailemaan hengiltä toisensa, kun toiselle on pomo sattunut lupaamaan hunajaa.

      Pomot uskoo vieläkin, että hajoita ja hallitse toimii.

    • Sinnikkaa

      Voi, kyllä toki. Esimiehenä oli ihminen, joka esitti ulospäin kiiltokuvapoikaa ja ihmisenäkin ylempää kastia.

      Olin ollut pitkään töissä samalla työnantajalla. Halusin jatkaa edelleenkin, mutta kaipasin myös tietojeni ja taitojeni täydennystä. Opiskelin ammattikorkeakoulussa pykälää ylemmän tutkinnon. Tein sovitusti opinnäytetyön työnantajalleni omalla ajallani ja omalla kustannuksellani. Tj. ei suostunut edes lukemaan työtäni. Valmistumiseni osui yhdistysfuusion kynnykselle. Tj. kyseli, kuinka paljon palkkaani pitäisi alentaa, että lähtisin etsimään toista työpaikkaa. Työnantajalle ei olisi mitään hyötyä kouluttautumisestani. Olin tyrmistynyt. Koulutukseni oli täsmäkoulutusta oman työnantajan tarpeisiin. Puoli tuntia myöhemmin hän kerskui asettamallaan omalla palkkapyynnöllä, jonka oli esittänyt hallitukselle. Jos hallitus ei suostuisi, olisi se osoitus hallituksen ymmärtämättömyydestä ja moukkamaisuudesta.

      Fuusion jälkeen hän ei suostunut tekemään minulle minkäänlaista toimenkuvaa. Olin tehnyt valtavan satsauksen lähtiessäni opiskelemaan ja valvonut öitä saadakseni hyvät arvosanat. Nyt ei annettu mitään töitä, mutta ei potkittu poiskaan. Niinpä lähes vuoden kulutin aikani työpaikalla tervehtimällä asiakkaita ja lajittelemalla saapuvan postin. Kiusaamista sekin on, että ei anneta mitään järkevää tekemistä - sitä kun olisi ollut vaikka kuinka paljon.

      Käytäntönä työpaikalla oli, että palkanlaskija tarkistaa ja tj. hyväksyy matkalaskut. Hallituksen puheenjohtaja käy sitten ennen tilinpäätöstä vielä tsekkaamassa laskut. Minun matkalaskuni eivät lähteneet maksuun kuten muiden. Ihmettelin sitä tj.:lle. Pitää kuulemma puheenjohtajan hyväksyä ne ensin. Pj. todellakin kävi katsomassa minun matkalaskuni erikseen ja oli hyvin ihmeissään, miksi hänet oli hälyytetty paikalle. Minun matkalaskuni kun olivat satunnaisia ja hyvin pieniä eikä niissä ole koskaan ollut mitään epäselvää.

      Piikittelyä vaihdevuosi-iän vuoksi, vaikka kypsästä iästä ei ollut aiheutunut poissaoloja tai muutakaan haittaa työlleni. Piikittely loppui siihen, kun kysyin, että oliko hän kuullut tutkimuksesta, jossa selvitettiin, miksi jotkut miehet ovat vaihtari-ikäisiä naisia kiusaamassa ja väheksymässä. Jos itsellä ei seisokki toimi, kyvyttömyyttään häpeävät miehet purkavat huonoa oloaan naisiin.

      Nyt tilanne on se, että on tullut uusia yhdistysfuusioita. Entistä esimiestä on viety pää kolisten rappuja alas. Esimiesasema on mennyttä. Nykyisin hän on aloittelija erityistehtävissä, joista minulla taas on vankka kokemus ja osaaminen. Vahingoniloako? Ehkä vähän sitäkin. Tilanteesta voisi ottaa enemmänkin irti (kuten hänen jotkut muut entiset alaisensa ovat tehneet), mutta toisaalta, miksi haaskaisin enemmän aikaa ja ajatuksiakaan tuohon surkimukseen?

      • koettu

        PUOLUSTUSVOIMISSA ESIMIEHEN SILMÄTIKUKSI JOUTUMINEN ON TOTUUS. Ja kun joudut silmätikuksi hierarkisessa työyhteisössä tietoa levitetään ja lopulta olet miltei kaikkien työyhteisön työntekijöiden silmätikkuna. Kukaan ei uskalla puoltaa, koska tietää, että seuraava silmätikuksi joutunut on henkilö, joka uskaltaa olla erimieltä.


      • Ikäväkyllä

        Näin se menee. Itse olen kokenut saman.


      • NäinhänSeMenee
        koettu kirjoitti:

        PUOLUSTUSVOIMISSA ESIMIEHEN SILMÄTIKUKSI JOUTUMINEN ON TOTUUS. Ja kun joudut silmätikuksi hierarkisessa työyhteisössä tietoa levitetään ja lopulta olet miltei kaikkien työyhteisön työntekijöiden silmätikkuna. Kukaan ei uskalla puoltaa, koska tietää, että seuraava silmätikuksi joutunut on henkilö, joka uskaltaa olla erimieltä.

        surullista, mutta totta.


    • toopee

      Ihmisille kai kerätään yli voimien meneviä tunnekuormituksia jokapaikassa
      - mitä helkkarin tekemistä on ihmisten seksuaalisuudella tai ominaisuuksilla, toiminnoilla työpaikoilla - tai elämäntavat ynnä -valinnat uskoineen tai uskomuksineen - vanhuksenkin monet toivovat näkevänsä alasti - vain sen tähden että saisivat oksentaa nähdessään kuinka ikääntyminen ja aika on kohdannut muutosvoimissaan ihmistä - rypistäen ja hauraannuttaen .
      Ajalta ja sen ilmiöiltä kun kukaan ei säästy - ei sekään ole aina esimiestenkään vika
      mun mielestä - vaikka heidänkin joukossaan oli myös heitäkin, joiden mielestä
      matalamman tason työntekijät oli pelkkää vessapaperia.
      Harmittavan ylimielisiä ihmisiä.

    • mkopl

      Soitin Esimiehen Pomolle,kerroin esimiehen ohjeen olleen mielestäni virheellinen ja vähemmän järkevä.
      Esimies soitti,kyseli mikä siinä oli epäselvää:toistin sen minkä olin Hänelle ja Esimiehen pomolle sanonut. Tehtiin niin kuin Esimies oli sanonut.
      Tämän jälkeen Esimiehen kanssa välit jatkui,mutta Hän rupesi ottamaan mielipiteitäni todesta.
      Eikä ollut tarvetta uuteen "oikosulkuun". Oltiin työkavereita vielä 15v.

    • Työpaikkakiusattu

      Pitää paikkansa!!
      Olen sen ite kokenut. Sitten oli pakko sanoutua ite irti. Onneks tulikittiin että mulla oli pätevä syy sanoutua irti. Vernpaineeni oli jo hengenvaarallisissa lukemissa.

    • välissä

      Pikkupomon homma voi olla todella haasteellista. Siinä kun on molemmista suunnista puristuksissa. Jos omalla pomolla on vielä useampia pomoja, se voi tehdä hommasta tosi hankalaa.

      Jos esimies on vielä epävarma itsestään, se vastuu siirtyy alespäin, niin kauan ennenkuin joku sen vastuun kantaa.

      Eräässä projektissa, jossa kaikki muut olivat korkeastikoulutettuja, näiden työajasta meni suurin aika siihen vastuun välttelyyn. Tiedätte, mitähän tekis ettei tarvitsisi tehdä mitään.

      Nykyisessä työssäni, olin puolivuotta silmätikkuna. Kuuntelin asiattomat purkautumiset visusti hiljaa. Syynä lähinnä oli se että talossa oli 40v tietyt asiat tietyllä tavalla. Niiden päivittäminen 2000luvulle oli pyhäinhäväistys.

      Nyt olen saanut työrauhan. Pyrin siihen että, omat alaiset viihtyy koska, siten tehdään parasta jälkeäkin.

      Toki asiaa auttaa sekin että, omistajat tuntee, tietää ja luottaa tekemisiini.

    • Eyestick66

      Tuttua tekstiä....

    • naiset.epävakaita

      Esinaisen silmätikuksi joutuminen on vielä rajumpaa.

    • apurivain

      joo ja itekin olen vuokratyöntekijä,
      ni usein ulkopuolisena työapuna, olen kokenut, kun esimies hengittää niskaan ja painostaa.
      se on rassaavaa. ite olen mennyt luottamusmiehen luo puhumaan asioista, niin se sanookin et kun tulee valittaa jostain tuu kertoo mitä hän sanoo.
      oon saanu sit sen jälkee hetken aina tehä rauhassa töitä, kunnes se keksii uuden kikan painostaa. minä vaan teen työni asiakkaalle ja häivyn kuitenkin. hassuu noi esimiehet.

    • epäkivatoivotus

      Esimiehiä kannattaa aina välillä vähän komentaa, jotta pysyvät lestissään :)

      Tänään tuli "epäkiva" joulun toiivotus eräälle työkaverille joka on arviolta 15 vuotta vanhempi, alkoi tunkemaan nokkaansa minun tehtävään, kiin komensin sitä vähän, karjuin sille oikein kovaan ääneen että: STANAN PIKKUPOJU PRKEL!

      - Sitten tupakkatauolle rauhoittumaan ja kun työnjohtaja tuli vastaan niin ilmoitin että lopetankin työt tänään tältä päivältä. Työnjohtaja sanoi vaan että: Jaa.

    • epäkivatoivotus

      Toinenkin juttu kun hetken juttelin vielä toisten työkavereiden kanssa: joo lähdenkin tästä vihanhallintakurssille, ajattelin että on parempi kun lähden jo joulun viettoon sitten hieman etuajassa, kun tunteet alkavat käymään niin kuumana.

      Ajattelin itse että parempi lähteä jo viilentymään sitten hetkeksi muutenkin jotta ei tule sanottua mitään vieläkin pahempaa.

      • AinaVainVäärin

        On selvää että ihmisillä on ongelmia. Ihmisillä on aina ongelmia. Mitä ihminen tekee pitää takanaan monta vaikuttavaa syytä. Monet asiat ovat aika järjetöntä ja turhaa. Ei pidä edes toivoa sellaista, että selviäisi jossakin työpaikassa ilman mitään ongelmia, tai ilman mitään vääriä syytöksiä, selän takana naureskelua tai paskapuheita. Sitä on kaikkialla ja sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Toki pitää väärin kohteluun ja asiattomuuksiin ja häirintään puuttua jos vain voi, mutta ei kannata odottaa täydellisyyttä. On luontaista että asioita käsitetään väärin. Ei ole mitään varmuutta saako oikeaa mielikuvaa. Kaikenlaisesta puoltamisesta erilaisten paskanpuhujien kanssa joutuu aina maksamaan. Ja paskanpuhuja se vasta saakin paskaa selkäänsä, kun muut ovat keskenään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe