Au pair kiinnostunut!

aupairiksi

Moi!
Tiiän et au pair keskusteluja on paljon, mut aattelin lukion jälkeen ja oon tällä hetkellä ekalla vuonna (kesän jälkeen kakkonen). En tiedä et missä vaiheessa lähtisin ku suunnitelmissa olis yliopistoon lukion jälkeen. Haluisin niin paljon au pairiksi, mutta onnistuuko se vaikka pääsisin yliopistoon vai onnistuuko se ainoastaan välivuonna? Onko mahdollista kesällä? Pystyykö opintoja siirtää? Kuinka kauas kannattais lähtee ekaan kertaan ja kuinka monta kuukautta olla siellä? Millaisiin asioihin täytyy kiinnittää erityisesti huomiota?
Olen etsinyt vastauksia näihin vaikka mistä, mutta en ole tarkkaa vastausta saanut näihin ja olen miettinyt tätä asiaa tosissani. Tiedän, että suunnitelmani voivat vielä monesti muuttua, mutta haluan tietää nämä jo tässä vaiheessa.

4

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aupair

Moikka!

Au pairiksi lähteminen onnistuu kyllä lyhyemmäksikin aikaa, joskin perheet yleensä tahtovat au pairin vähintään 6kk. Opintoja pystyy siirtämään kahdella vuodella (jos ei ole muuttunut), eli ei tarvitse pitää välivuotta tämän takia :-) jos ei aiemmin ole käynyt kaukana perheestä, ei kannata ehkä lähteä ihan kauhean kauas. Itse otin ja lähdin Amerikkaan vuodeksi. Raskas, mutta kokemusrikas enkä vaihtaisi mihinkään. Eurooppaan voi mennä hyvin ilman järjestöäkin, aupair-world sivulla paljon perheitä. Osa suomalaisia osa ihan natiivejä. Kannattaa huolehtia että perheen kanssa varmasti kohtaa näkemykset, ettei tule ongelmia. Mieluusti tapaa perhe, jos mitenkään mahdollista. Jos ei niin kysele paljon mm. omasta työnkuvasta, lapsista; perheen rutiineista, mitä he odottavat au pairilta jne. Itse jouduin vaihtamaan perhettä kaksi kertaa ja se oli rankkaa. Jos on vielä kysyttävää, niin voin koittaa vastailla parhaani mukaan :-)

• aupairiksi

Kiitos paljon! autoit paljon!:) Nyt kun vastailit niin kyselen lisää;)
        Eli jos pääsen yliopistoon niin yksinkertaisesti siirrän opintoja, mikä ei tarkoita että menetän opiskelupaikan siellä??:D Itse oon aatellu täs pitkään Australiaa tai Kanadaa (Australiaa enemmän), koska Eurooppaan olen jo vähän kyllästynyt, mutta Australiasta olen ollut todella pitkään kiinnostunut ja muutenkin tästä au pair asiasta. En ole aikaisemmin ollut kovin kaukana perheestä, ehkä jopa liian lähellä, mutta haluan silti kokeilla uutta:)
        En koko vuodeksi meinannut, mutta ainakin sen 6-9kk haluaisin olla:) Millaisia ongelmia voi tulla perheen kanssa??? Ja onhan suomalaisia perheitä muuallakin kuin Euroopassa?? Miten se raha-asia menee?:) Maksanko sinne matkan ja mitä vielä? Vai miten tää oikeen menee?:)
        Mulla on tähän kaikkeen vielä aikaa, mutta pitäähän lukion ajaks olla muutakin ajattelemista kuin yo-kirjoitukset ja kurssit:D

• eilykkäystä

Ei pysty enää siirtämään aloitusta, ellei ole pätevä syy.

Voit ilmoittautua poissaolevaksi ensimmäisenä lukuvuonna ainoastaan seuraavista syistä:

suoritat asevelvollisuuslain (1438/2007), siviilipalveluslain (1446/2007) tai naisten vapaaehtoisesta asepalveluksesta annetun lain (194/1995) mukaista palvelua;
        olet äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaalla; tai
        olet sairautesi tai vammasi vuoksi kykenemätön aloittamaan opintojasi.

Lähde: Opintopolku.fi

• apuakertokaa

Muakin kiinnostais lähtee. Mistä sais tietoo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      269
      7107
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      64
      3829
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      261
      3118
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      52
      1869
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1337
    6. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      3
      1202
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      5
      1067
    8. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      101
      1013
    9. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      962
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      941
    Aihe