Au pair kiinnostunut!

aupairiksi

Moi!
Tiiän et au pair keskusteluja on paljon, mut aattelin lukion jälkeen ja oon tällä hetkellä ekalla vuonna (kesän jälkeen kakkonen). En tiedä et missä vaiheessa lähtisin ku suunnitelmissa olis yliopistoon lukion jälkeen. Haluisin niin paljon au pairiksi, mutta onnistuuko se vaikka pääsisin yliopistoon vai onnistuuko se ainoastaan välivuonna? Onko mahdollista kesällä? Pystyykö opintoja siirtää? Kuinka kauas kannattais lähtee ekaan kertaan ja kuinka monta kuukautta olla siellä? Millaisiin asioihin täytyy kiinnittää erityisesti huomiota?
Olen etsinyt vastauksia näihin vaikka mistä, mutta en ole tarkkaa vastausta saanut näihin ja olen miettinyt tätä asiaa tosissani. Tiedän, että suunnitelmani voivat vielä monesti muuttua, mutta haluan tietää nämä jo tässä vaiheessa.

4

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aupair

      Moikka!

      Au pairiksi lähteminen onnistuu kyllä lyhyemmäksikin aikaa, joskin perheet yleensä tahtovat au pairin vähintään 6kk. Opintoja pystyy siirtämään kahdella vuodella (jos ei ole muuttunut), eli ei tarvitse pitää välivuotta tämän takia :-) jos ei aiemmin ole käynyt kaukana perheestä, ei kannata ehkä lähteä ihan kauhean kauas. Itse otin ja lähdin Amerikkaan vuodeksi. Raskas, mutta kokemusrikas enkä vaihtaisi mihinkään. Eurooppaan voi mennä hyvin ilman järjestöäkin, aupair-world sivulla paljon perheitä. Osa suomalaisia osa ihan natiivejä. Kannattaa huolehtia että perheen kanssa varmasti kohtaa näkemykset, ettei tule ongelmia. Mieluusti tapaa perhe, jos mitenkään mahdollista. Jos ei niin kysele paljon mm. omasta työnkuvasta, lapsista; perheen rutiineista, mitä he odottavat au pairilta jne. Itse jouduin vaihtamaan perhettä kaksi kertaa ja se oli rankkaa. Jos on vielä kysyttävää, niin voin koittaa vastailla parhaani mukaan :-)

      • aupairiksi

        Kiitos paljon! autoit paljon!:) Nyt kun vastailit niin kyselen lisää;)
        Eli jos pääsen yliopistoon niin yksinkertaisesti siirrän opintoja, mikä ei tarkoita että menetän opiskelupaikan siellä??:D Itse oon aatellu täs pitkään Australiaa tai Kanadaa (Australiaa enemmän), koska Eurooppaan olen jo vähän kyllästynyt, mutta Australiasta olen ollut todella pitkään kiinnostunut ja muutenkin tästä au pair asiasta. En ole aikaisemmin ollut kovin kaukana perheestä, ehkä jopa liian lähellä, mutta haluan silti kokeilla uutta:)
        En koko vuodeksi meinannut, mutta ainakin sen 6-9kk haluaisin olla:) Millaisia ongelmia voi tulla perheen kanssa??? Ja onhan suomalaisia perheitä muuallakin kuin Euroopassa?? Miten se raha-asia menee?:) Maksanko sinne matkan ja mitä vielä? Vai miten tää oikeen menee?:)
        Mulla on tähän kaikkeen vielä aikaa, mutta pitäähän lukion ajaks olla muutakin ajattelemista kuin yo-kirjoitukset ja kurssit:D


      • eilykkäystä

        Ei pysty enää siirtämään aloitusta, ellei ole pätevä syy.

        Voit ilmoittautua poissaolevaksi ensimmäisenä lukuvuonna ainoastaan seuraavista syistä:

        suoritat asevelvollisuuslain (1438/2007), siviilipalveluslain (1446/2007) tai naisten vapaaehtoisesta asepalveluksesta annetun lain (194/1995) mukaista palvelua;
        olet äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaalla; tai
        olet sairautesi tai vammasi vuoksi kykenemätön aloittamaan opintojasi.

        Lähde: Opintopolku.fi


    • apuakertokaa

      Muakin kiinnostais lähtee. Mistä sais tietoo?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe