Muista pyhittää lepopäivä- kuuluu käsky.
Sapatit eivät kuuluu hellareille
123
947
Vastaukset
Neljäs käsky kuuluu alkukielen mukaan kirjaimellisesti "Muista pyhittää sapatinpäivä". Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä pyhittää lepopäivä.
- PääkonttorinMies
Aina sitä voi käyttää haluamiaan käännöksiä, mutta meillä suositaan eniten 33/38 ja Raamattu kansalle käännöstä.
PääkonttorinMies kirjoitti:
Aina sitä voi käyttää haluamiaan käännöksiä, mutta meillä suositaan eniten 33/38 ja Raamattu kansalle käännöstä.
Valitettavasti 33/38 ja RK kääntää tuon jakeen pahasti väärin. Alkukielessä puhutaan sapatista, ei mistään lepopäivästä.
- PääkonttorinMies
Aina sitä löytyy joku käännös joka tukee mielipidettäsi?
Helluntailaiset eivät ole kaikkien opintuulien heiteltäviä vaan me pitäydymme siihen mitä Sana opettaa. Kristityt eivät ole juutalaisen kultin orjia vaan vapaita Kristuksessa. Toki hyväksymme sinutkin, vaikka olet edelleen epävarma uskostasi ja pelastuksestasi. Olisiko aika siirtyä Armon alle?
1 Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä. 2 Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. 3 Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. 4 Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
5 Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma. 6 Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa. 7 Kukaan meistä ei elä itseään varten eikä kukaan kuole itseään varten. 8 Jos elämme, elämme Herran omina, ja jos kuolemme, kuolemme Herran omina. Elämmepä siis tai kuolemme, me kuulumme Herralle. 9 Juuri sitä vartenhan Kristus kuoli ja heräsi elämään, että hän olisi niin kuolleiden kuin elävienkin Herra. 10 Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen. 11 Onhan kirjoitettu:
-- Niin totta kuin elän, sanoo Herra, jokainen polvi on notkistuva minun edessäni ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa.
12 Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään. PääkonttorinMies kirjoitti:
Helluntailaiset eivät ole kaikkien opintuulien heiteltäviä vaan me pitäydymme siihen mitä Sana opettaa. Kristityt eivät ole juutalaisen kultin orjia vaan vapaita Kristuksessa. Toki hyväksymme sinutkin, vaikka olet edelleen epävarma uskostasi ja pelastuksestasi. Olisiko aika siirtyä Armon alle?
1 Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä. 2 Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. 3 Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. 4 Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
5 Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma. 6 Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa. 7 Kukaan meistä ei elä itseään varten eikä kukaan kuole itseään varten. 8 Jos elämme, elämme Herran omina, ja jos kuolemme, kuolemme Herran omina. Elämmepä siis tai kuolemme, me kuulumme Herralle. 9 Juuri sitä vartenhan Kristus kuoli ja heräsi elämään, että hän olisi niin kuolleiden kuin elävienkin Herra. 10 Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen. 11 Onhan kirjoitettu:
-- Niin totta kuin elän, sanoo Herra, jokainen polvi on notkistuva minun edessäni ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa.
12 Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään."Aina sitä löytyy joku käännös joka tukee mielipidettäsi?"
Kyse ei ole mielipiteestä eikä käännöksestä. 2. Moos. 20:8 esiintyy heprean sana shabat, joka löytyy VT:st 111 kertaa ja on käännetty joka kerta sapatti, paitsi tässä kohtaa, jotta katekismukseen saataisiin helpommin sulatettava käsky "Muista pyhittää lepopäivä". Jos helluntailaiset pitäytyisivät Jumalan sanaan, he viettäisivät sapattia. Sapatin viettäjät eivät ole juutalaisen kultin orjia. Sapatti ei ole juutalaisten traditio vaan se on suora Jumalan käsky Raamatussa.
"Olisiko aika siirtyä Armon alle?"
Miksi oletetaan että sapattikäskyn noudattaja ei ole armon alla? Sanoisitko samaa henkilöstä joka pitää vaikkapa kuudennen käskyn?
Paavali ei roomalaiskirjeessä opeta että yksi pyhittää sapatinpäivän toinen viettää lepopäivää ja tämä olisi OK. Lue roomalaiskirje tarkemmin, luvun neljätoista konteksti on älkää väitelkö mielipiteistä. Sapatin rikkomisesta määrätty rangaistus oli kuolema, tuskin siis mikään mielipidekysymys. Todennäköisimmin Paavali viittaa jakeessa viisi paastopäiviin, koska heti jakeessa kuusi ja myös jakeessa kolme puhutaan syömisestä. Sanaa sapatti ei mainita missään kohtaa.PääkonttorinMies kirjoitti:
12 Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.Jokainen voi itse tarkistaa alkukielen suoraan tästä: http://biblehub.com/interlinear/exodus/20-8.htm Huomaa sana haShabat http://biblehub.com/hebrew/7676.htm eli sapatti.
- Tasoitus18
Emme ole olleet vaimoni kanssa varmoja mitä käännösten pitäisi noudattaa, niinä olemme pyhittäneet kaikki viikon seitsemää päivää, työttömyyskorvauksilla ja sosiaalituilla.
Taivaaseen matkalla, onnellisena. Tasoitus18 kirjoitti:
Emme ole olleet vaimoni kanssa varmoja mitä käännösten pitäisi noudattaa, niinä olemme pyhittäneet kaikki viikon seitsemää päivää, työttömyyskorvauksilla ja sosiaalituilla.
Taivaaseen matkalla, onnellisena.Tässä tapauksessa ei ole mitään epäselvyyttä, alkuteksti puhuu selvästi sapatista. Kaikki käännökset ovat vain käännöksiä.
- Jumalan-PELKOON
Kristitty.net kirjoitti:
Tässä tapauksessa ei ole mitään epäselvyyttä, alkuteksti puhuu selvästi sapatista. Kaikki käännökset ovat vain käännöksiä.
Jesaja: 29:13 Ja HerraJHVH sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
Matteuksen evankeliumi: 15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.'"
Markuksen evankeliumi: 7:7 mutta turhaan he palvelevat Minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.'
- FariseusOlet
Ja muutko käskytkin noudatat alkukielellä.
Muut käskyt on käännetty oikein. Mutta 2. Moos. 20:8 on Raamatuissamme käännetty törkeästi väärin. Sapatti on vaihdettu lepopäiväksi, jotta sapattikäskyä olisi helpompi rikkoa. Alkukielessä on tuossa kohtaa sana Shabat, eli sapatti. Jokainen voi itse tarkistaa asian suoraan alkutekstistä: http://biblehub.com/interlinear/exodus/20-8.htm Biblia vuodelta 1776 kääntää jakeen oikein: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."
- 2000kyynärää
muista sitten että sapattina ei kuljetakkaan miten vain!
tupaa saat kiertää muutaman kerran ei muuta.Missä kohtaa Raamattua sanotaan paljonko sapattina saa kävellä? Niin kutsuttu sapatinmatka on juutalaisten fariseusten rabbiinen perinnäissääntö, eikä se perustu mihinkään Raamatun sanaan.
- mikäsinuakoskee
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan paljonko sapattina saa kävellä? Niin kutsuttu sapatinmatka on juutalaisten fariseusten rabbiinen perinnäissääntö, eikä se perustu mihinkään Raamatun sanaan.
Ai eikö sinua koskekkaan muuta kuin ne jotka itse määrittelet, minä luulin että sapattikiivaijoilla on muitakin kiivailun kohteita!
- eränkulkija
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan paljonko sapattina saa kävellä? Niin kutsuttu sapatinmatka on juutalaisten fariseusten rabbiinen perinnäissääntö, eikä se perustu mihinkään Raamatun sanaan.
Eikä saa tehdä kahvitulia eikä paistaa makkaroita nuotiolla sapattina.
eränkulkija kirjoitti:
Eikä saa tehdä kahvitulia eikä paistaa makkaroita nuotiolla sapattina.
Tulen teko on sapatti kielletty tosiaan. Miksi tämä olisi joku suuren suuri ongelma? Makkaroita voi paistaa kuusi päivää viikossa.
- herrannimeen
Se kuuluu vain israelilaisille ei muille. Tekopyhät tietenkin harrastavat oman lihan tyydyttämiseksi sapattipalvontaa koska pitäähän muiden nähdä kuinka hurskaita me olemme.
- helluntailainenn
Oletko sinä helluntailainen ?
Sapatti annettiin jo luomisviikolla, ennen kuin maailmassa oli ainuttakaan juutalaista. Sapattikäsky on osa kymmentä käskyä, eikä yksikään kirkkokunta opeta, että kymmenen käskyä olisi vain juutalaisille. 2. Moos. 20:10 mukaan sapatti on myös pakanoille, Jesajan mukaan sapatti on myös pakanoille, ja Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten.
Mitä tekopyhää on siinä, että noudattaa kymmentä käskyä? Sanoisitko että henkilö joka noudattaa kuudetta käskyä on tekopyhä ja harrastaa sitä vain oman lihan tyydyttämiseksi?
- Biblepost
No, kohtahan nähdään Kristty.net sapatinpyhitys. Viime lauantaina hän kirjoitteli joutavia tänne, eikä mitenkään pyhittänyt lepopäivää
Oletko sinä sapattipoliisi? Mitä se sinulle kuuluu pätkääkään mitä minä teen sapattina? Missä kohtaa Raamattua kielletään foorumille kirjoittelu sapattina?
- fgknchj
Lahkolaiset lepäävät lauantaina ja sunnuntaina,, vaikka raamutun mukaan vasta seitsemäntenä päivänä se on sallittua. Ylitöistäkin ottavat korvauksia, vaikka raamatussa ei ole mainintaa tällaisesta synnin sallimisesta.
- jejdjw
Yrittäkää ymmärtää, ettei Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa, käytössä olevat raamattunne lukemattomat versiot maailmassa ovat rikollisen kristinuskon käsikirjoja eksytyksen helpottamiseksi. Kirjana se aiheuttaa uskontunnustuksen kaltaisille mm mielen terveydellisiä sairauksia jakomielisyyksien lisäksi. SEN VUOKSI, JEESUS lähitti omilleen, valituilleen Pyhän Hengen tueksi. Uskossa olevat rikollisuuden paavalilais-luterilaisuuden "raamattulaiset" ovat joko tietoiseti tai ymmärtämättömyyttään HEISTÄ, Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä luopuneita. Mitään kolmaisuus oppianne ei Jeesuskaan ole opettanut vaan se oppinne on todellista herraanne ja sen herra jumalia palvelevien oppi jopa väärennetynkin raamattunne mukaan.
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
HUOM!
Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Pilkkauksia rituaaleista mm luterilaisuudessa yleisesti ovat mm kasteet, ehtoolliset, omavanhurskaus oppina raamattuunkin kuulumaton rippi, salarippi jne joilla rikollisuus jakaa rikoksista sovituksia ilmoittamatta poliisille asiasta, rikollisen suojeleminen on Suomen Perustuslain vastainen rikos.
Se, ettei kaikissa kristittyjen yli 3500 lahkoissa maailmalla sellaisia pilkkaus rituaaleja ole ei merkitse sitä, etteivätkö he kristittyinä silti ole samaa rikollisuutta.
Lyhyesti selvyyksiä faktoilla...
Ei kristittyjä ole vainottu vaan he itse ovat vainonneet Jumalan ja Jeesuksen kristitllisten seurakuntalaisia...:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.
Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
Ilm. 2:1-29
Pergamos
Tyatira
Sardes
Smyrna
Filadelfia
Efeso
Laodikea
----------
HUOM!
Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
----------
kristityt= Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
Eikä Jeesusta kristilliset tappaneet.
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
Rikollisuudessa kristittyjä koulutetaan/aivopestään jo alaikäisinä lapsiana uskomaan vaikka Jeesus on uskomisen kieltänyt:
Omilleen Jeesus antoi opin, olla uskomatta......
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
Kristillisiä vainonneet, tappaneet, tapattaneet, raiskanneet jne rikollisuudella on niin törkeä historia takanaan, että JOS uskovaisiksi aivopestyt ymmärtäisivät niin kauhituisivat siitä.
Mm ristiretket, noitarovio sekä nk ryöstöretkien nimillä tunnetut maailman laajuiset rikollisuuden ovat kristittyjen rikollisuutta, Paavali ajoilta ja edelleen jatkuvaa jota rahoitatte uskovaisina mm nk lähetystyö rikollisuutena, 2000-luvullakin noitarovioita poltellen lapsiakin tappamalla. Nk miekka sivityksen rikollisuus on edelleen käytössä... /jatkuu- thy
mutta monet niistä rikoksista on sivistyneimmissä maissa muuttanut muotoaan, mm kaste. Miekka sivistys oli "usko tai kuolet" rikollisuutta ja se on korvattu rikollisella pakko lapsi kasteella mm näin törkeästi papin valheella taivaan isän nimeen... (neljä rikollista valetta)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
Raamattunne mukaan, ei Jeesus käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raikanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen jäseniksi, uskovaisiksi tai edes pedofiilienne raiskattaviksi.
VAAN
lapsia siunatessaan Jeesus antoi toisin lapsia kohteleville myllynkivien käyttöohjeet opiksi. mutta krisrirtryjen rikollisuuden uskontunnustuksensa kaltaiset ovat ovat eksytettyinä eri lahkolaisina ikuisia rikollisia aivopestyinä väärennetyille raamatuilla (rikollisuuden käsikirjalla) järjettömiä ja uskot vaikka/kun uskomisen on Jeesus kieltänyt...
Ihmiset ei tällaista uskontunnustusta anna vaan tällaisiksi aivopestään rikollisuudessa alaikäisiä lapsiakin...:
uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
HUOM!
Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
"Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."
Tuollaisiksi ei ole yksikään suomalaistenkaan lapsistakaan ole syntyneet vaan tuollaisiksi valtion kirkko aivopesettää alaikäisiä lapsia.
Järkevät, lasten vanhemat EIVÄT kastata lapsiaan rikollisuuden kasteelle tai rippikouluun aivopesulan saastaisuuteen mm Jeesuksesta ulostetta pilkaten tekemään:
katekismuksen herran ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta.
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Jeesuksella EI OLE RUUMISTA raamatunkaan mukaan, usko on petos!
JEESUKSEN EVANKELIUMIA; Johanneksen MUKAAN:
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi
"Historiallista kannibalismia
Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita"
Joten, kristittyinä olette erilahkolaisina, samaa paavalilais-luterilaisuuden todellisen herran (saatanan) ja se herra jumlia palvelevia. Viellä 1700-luvun alkuun olivat kuninkaan ja hakllitsijat yleensä jumalia, suomalaisillekkin. Eikä "minä olen herra sinun jumalasi" ole maailman kakkeutta luonut mutta oli tietoinen kuninkaiden jumalina olimisista; "sinulla ei saa olla muita jumalia" paljastuksellaankin. Tosin se tulee esiin muutenkin historiasta.
Ihmisyydestään luopumattomat tietävät sisimmissään enemmän totuuksia kuin mitä tuovat julki... Valitettavasti monet ihmisistä menettävät ihmisyydensä jo alaikäisinä lapsiana ja monet jäävät ilman tätä Jeesuksen omilleen lupaamaa turvaa...
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."
uskovainen luopuu paljosta... eksytettynä...
- nrtjj45u
Sapatti kuuluu kaikille IHMISILLE, mutta ihmisyydestään uskonmalla luopuneiden suhteen voi asettaa suuren kysymerkin.
Jeesus sanoo: "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." Mt. 24:20. Miksi pitäisi rukoilla että pako ei tapahtuisi sapattina, jos sapatti ei ole enää voimassa?
- Biblepost
No, rukoile valehtelija ensin Jeesusta antamaan anteeksi valheesi ja syntisi. Sitten ehkä voi tietää edes jotain Jumalan Sanasta.
Luonnollinen ihminen, Kristitty.net, ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
- voikuinkahelppoavapaus
Voi rakkaat veljet ja siskot, mikä tässä on vaikea ymmärtää: Ja Jeesus sanoi heille: 'Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.'" Mark. 2:23-28 . Älkäämme antautuko uudestaan orjuuteen, vaan ollaan vapaata jeesuksessa Kristuksessa.
Huomatkaa, että sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten. Jeesus ei sano että sapatti on juutalaista varten. Jeesus ei sano että hän on lepopäivän Herra, vaan sapatin. Sapatin vietto on kaukana orjuudesta, silloin on lepo kaikista töistä. Se että meillä on vapaus Kristuksessa, ei tatkoita että meillä olisi vapaus tehdä syntiä ja rikkoa käskyjä.
- Biblepost
Huomatkaa tämä: Kristitty.net, valehtelee ja vääristää Jumalan Sanaa ja käyttäen adventistien oppia. Raamatussa ei sanota, että sapatti on koko ihmiskuntaa varten. Sapatinvietto ei ole mikään palvelus Jumalalle, eikä Jumala aseta mitään vaatimusta viettää sapattia. Vaan sapatti on lepoa varten.
Biblepost kirjoitti:
Huomatkaa tämä: Kristitty.net, valehtelee ja vääristää Jumalan Sanaa ja käyttäen adventistien oppia. Raamatussa ei sanota, että sapatti on koko ihmiskuntaa varten. Sapatinvietto ei ole mikään palvelus Jumalalle, eikä Jumala aseta mitään vaatimusta viettää sapattia. Vaan sapatti on lepoa varten.
Sapatti ei ole mikään adventistien oppi, vaan se perustuu suoran Jumalan sanaan. Raamatussa sanotaan että sapatti ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten:
”Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.” (Mk. 2:27)
Väität että Jumala ei aseta mitään vaatimusta viettää sapattia, mites neljäs käsky "Muista pyhittää sapatinpäivä"? Ja sapatti todellakin on lepoa varten, siinä olet sentään oikeassa.
- saananteeksivirheet
Sorry Jeesus, kirjoitin vahingossa nimesi pienellä.
- Olenoikeassa
Kysymys on valinnasta "minkä teet tee se Herralle" Jos haluatyksi haluaa pitää yhden päivän, toinen kaikki päivät Herralle pyhitettyinä niin siitä vaan, mutta älkää tuomitko toisianne. Niin Paavali opettaa paimen kirjeessään roomalais_seurakuntaan. Rooman alkuseurakunnassa oli jännitettä koska uskovilla juutalaisilla oli sapatti uskovilla pakanoilla taas ei aluksi mitään lepopäivää.
Paavali ei roomalaiskirjeessä opeta että yksi pyhittää sapatinpäivän toinen viettää lepopäivää ja tämä olisi OK. Lue roomalaiskirje tarkemmin, luvun neljätoista konteksti on älkää väitelkö mielipiteistä. Sapatin rikkomisesta määrätty rangaistus oli kuolema, tuskin siis mikään mielipidekysymys. Todennäköisimmin Paavali viittaa jakeessa viisi paastopäiviin, koska heti jakeessa kuusi ja myös jakeessa kolme puhutaan syömisestä. Sanaa sapatti ei mainita missään kohtaa.
- Olenoikeassa
Paavali ei myöskään missään kohtaa kirjoituksissa laita sapattia pakanoiden päälle, eikö ole outoa, kyllä luulisi että niin tärkeästä asiasta hän sanoisi jotain.
- näin.on
Olenoikeassa kirjoitti:
Paavali ei myöskään missään kohtaa kirjoituksissa laita sapattia pakanoiden päälle, eikö ole outoa, kyllä luulisi että niin tärkeästä asiasta hän sanoisi jotain.
Paavali nuhteli efesolaisia pakanoita ja käski heidän hylkäävän pakanalliset tavat ja alkaa noudattamaan Jeesuksen opetusta, johon kuuluu sapatin viettäminen yms.
Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, 18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. 19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. 20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. 22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
Paavali itse noudatti sapattia ja kaikki muitakin lain käskyjä:
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Paavali opetti, että laki on hyvä, jota usko ei kumoa:
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. Olenoikeassa kirjoitti:
"Paavali ei myöskään missään kohtaa kirjoituksissa laita sapattia pakanoiden päälle, eikö ole outoa, kyllä luulisi että niin tärkeästä asiasta hän sanoisi jotain. "
Miksi pitäisi toistaa itsestäänselvyyksiä? Kymmenestä käskystä neljäs kuului ja kuuluu edelleen "Muista pyhittää sapatinpäivä". Sapatin vietto oli Paavalin aikaan niin itsestään selvää, ettei siitä tarvinnut erikseen antaa mitään uutta käskyä.- Kerralla_oikein
näin.on kirjoitti:
Paavali nuhteli efesolaisia pakanoita ja käski heidän hylkäävän pakanalliset tavat ja alkaa noudattamaan Jeesuksen opetusta, johon kuuluu sapatin viettäminen yms.
Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, 18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. 19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. 20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. 22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Jumalan vikaa tämä on. Olisi voinut heti solmia sen uuden liiton. Ja ajat sitten, kaikkien ihmisten kanssa. Niin olisi vältytty kaikilta väärinkäsityksiltä.
näin.on kirjoitti:
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."Paavali ei myöskään missään kohtaa kirjoituksissa laita sapattia pakanoiden päälle, eikö ole outoa, kyllä luulisi että niin tärkeästä asiasta hän sanoisi jotain. "
Eikö ole outoa, että jos käsky, joka on niin vakava että sen rikkomisesta oli määrätty kuolemanrangaistus, on kumottu, siitä ei ole kerrottu meille Raamatussa? Luulisi Paavalin painottaneen että saatte nyt vapaasti rikkoa sapattia, mutta hän ei tee niin.
- näin.on
Sapatti kuuluu pakanoille, koska lähetyskäskyssä Jeesus käski viemään kaikille kansoille sen opetuksen, mitä hän käski opetuslasten pitää. Jeesus opetti heille, että uuden liiton aikana kaikki kirjat Vanhasta testamentista ovat voimassa ja koskevat myös helluntailaisia:
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Se joka yrittää kumota tätä Jeesuksen opetusta, on antikristuksen hengessä:
Dan 7: 25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.- Ulkokultaista
Aika hankalaa on, jos kristittyjen täytyy alkaa noudatta juutalaisten lakeja "pienintä piirtoa myöten. Siinä ei riitäkään pelkkä sapatti, vaan sääntöjä on valtava määrä. Eiväthän niitä kaikkia noudata edes juutalaiset.
- Olenoikeassa
Aivan, sapatin tyrkyttäminen pakanoille on yhtä turhaa kuin joulun syöttäminen juutalaisille ja itse asiassa pakanoidenkaan ei kuuluisi viettää joulua se on täysin keksitty juhla. Ut:ssa ei ole jaettakaan että pakanoiden kuuluisi pitää sapatti eikä mitään todisteita siitä että alkuseurakunnan pakanat niin tekivät, tietysti joukossa oli juutalaisia uskovia jotkä ehkä vaativat pakanoilta tätä. Paavalin kirje galatalaisille on kirjoitettu juuri tämän sekaannuksen tähden. Osaa laista ei voi pitää ,vaan täytyy pitää KOKO laki. Minä en ole valmis tähän, oletko sinä?!
Olenoikeassa kirjoitti:
Aivan, sapatin tyrkyttäminen pakanoille on yhtä turhaa kuin joulun syöttäminen juutalaisille ja itse asiassa pakanoidenkaan ei kuuluisi viettää joulua se on täysin keksitty juhla. Ut:ssa ei ole jaettakaan että pakanoiden kuuluisi pitää sapatti eikä mitään todisteita siitä että alkuseurakunnan pakanat niin tekivät, tietysti joukossa oli juutalaisia uskovia jotkä ehkä vaativat pakanoilta tätä. Paavalin kirje galatalaisille on kirjoitettu juuri tämän sekaannuksen tähden. Osaa laista ei voi pitää ,vaan täytyy pitää KOKO laki. Minä en ole valmis tähän, oletko sinä?!
"Ut:ssa ei ole jaettakaan että pakanoiden kuuluisi pitää sapatti eikä mitään todisteita siitä että alkuseurakunnan pakanat niin tekivät"
Miksi UT:ssa pitäisi toistaa mitä VT:ssä on selvästi sanottu? Jeesuksen mukaan VT:n laki on edelleen voimassa, kun hän sanoo ettei laista katoa pieninkään piirto. Raamatussa ei ole ainuttakaan todistetta, että alkuseurakunta ei olisi viettänyt sapattia. Varmasti he noudattivat käskyä, jonka rikkomisesta oli määrätty kuolemanrangaistus.
"Osaa laista ei voi pitää ,vaan täytyy pitää KOKO laki. Minä en ole valmis tähän, oletko sinä?! "
Olen valmis tähän. Lain noudattaminen on Raamatun mukaan helppoa:
”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’” (5. Moos. 30:11-13)
”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)- näinpä.se.on
Kristitty.net kirjoitti:
"Ut:ssa ei ole jaettakaan että pakanoiden kuuluisi pitää sapatti eikä mitään todisteita siitä että alkuseurakunnan pakanat niin tekivät"
Miksi UT:ssa pitäisi toistaa mitä VT:ssä on selvästi sanottu? Jeesuksen mukaan VT:n laki on edelleen voimassa, kun hän sanoo ettei laista katoa pieninkään piirto. Raamatussa ei ole ainuttakaan todistetta, että alkuseurakunta ei olisi viettänyt sapattia. Varmasti he noudattivat käskyä, jonka rikkomisesta oli määrätty kuolemanrangaistus.
"Osaa laista ei voi pitää ,vaan täytyy pitää KOKO laki. Minä en ole valmis tähän, oletko sinä?! "
Olen valmis tähän. Lain noudattaminen on Raamatun mukaan helppoa:
”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’” (5. Moos. 30:11-13)
”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)Amen ja Pyhän Hengen voimasta armon kansalaisena.
Pelastus on Jumalan työ ja siksi sapatti julistaa samaa asiaa.
- Et.niin
Milloin viimeksi olen pitänyt sapattia on pitänyt kiirettä töitten kanssa, rukoillessa kumarran Mekkaan päin.
- kirjanoppinut
Jeesus täytti lain eikä se ole enää voimassa. Ei myöskään sapatti.
- Kysyvä
Missä kohti Raamattua lukee noin? Vai onko tuo vain pappien keksimä tarina?
- näin.on
Tämä on luterilaisten ja katolisten harhaoppia. Jeesus täytti lain siinä suhteessa, että hän oli lain messiasprofetioiden täyttymys. Tätä tarkoittaa Raamattu. Jeesus tuli myös toteuttamaan lakia eli noudattamaan lakia. Jeesus ei poistanut velvollisuutta noudattaa lakia, eikä kumonnut lakia.
- Biblepost
Kysyvä kirjoitti:
Missä kohti Raamattua lukee noin? Vai onko tuo vain pappien keksimä tarina?
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
- Biblepost
näin.on kirjoitti:
Tämä on luterilaisten ja katolisten harhaoppia. Jeesus täytti lain siinä suhteessa, että hän oli lain messiasprofetioiden täyttymys. Tätä tarkoittaa Raamattu. Jeesus tuli myös toteuttamaan lakia eli noudattamaan lakia. Jeesus ei poistanut velvollisuutta noudattaa lakia, eikä kumonnut lakia.
Sillä hänestä (Jeesuksesta) todistetaan: Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan. Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
Biblepost kirjoitti:
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
"Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo."
Tässä kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa päämäärää ja täyttymystä. Jeesus on siis lain täyttymys.
"Jeesus täytti lain eikä se ole enää voimassa. Ei myöskään sapatti."
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)- näin.on
Kristitty.net kirjoitti:
Tässä kreikan sana telos käännetty loppu, vaikka se tarkoittaa päämäärää ja täyttymystä. Jeesus on siis lain täyttymys.
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)Jeesus oli lain messiasprofetioiden täyttymys ja se ei tarkoita lain kumoutumista, niin kuin kirjoitit.
- seremonialaki.kumottiin
Kristitty.net kirjoitti:
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)Näinhän se on. Jeesus täytti lain. Vanhanliiton aikana, Jumalan kansalla oli varjolaki, eli seremonialaki - jossa uhrit kertoivat sijaisesta - joka varjona edusti tulevaa VALKEUTTA - Kristusta.
Synti on Jumalan lain rikkomista. Ja synti on syntiä edelleen.
Joka syntiä tekee - on lain alla. Laki tuomitsee ja lopulta kadottaa helvetin tuleen.
Tarvitaan sijaista - sovittajaa. Ja tätä edusti tuo varjolaki, seremonialaki joka kumottiin, kun Valkeus tuli ja todellinen Jumalan karitsa - ainutkertaisella uhrilla kumosi sen.
ts. Kirjoitukset Raamatusta opettavat, seremonioita ei enää tarvita, eläinuhrit ovat päättyneet, Jumalan laki - jos sitä rikotaan, tarvitaan tulla tämän TÄYDELLISEN uhrin luo.
Nähdä Jumalan lain rikkomisen syy ja seuraus ja saada anteeksi.
Uudessaliitossa Herra laittaa lakinsa sydämeen, mieleen, ja Jumalan rakkauden laki se opastaa tietoiseen valintaan Hengessä vaeltamaan Jumalan tahdon mukaan.
Näin Jumalankäskyt ovat voimassa maailman loppuun asti.
Seremonialaki on kumottu.
Synti on edelleen syntiä ja raamattuun on pantu sen määritelmä. Jumalan laki, eli tahto.
Sen rikkominen on synti. Ei se, mitä naapurin Kalle sanoo, että kun kuljet meidän ohi, se on syntiä se. Ei se ole syntiä (esimerkki)- vaan synti on se, mitä KIRJOITUKSET mittaavat meille synniksi.
Syntiä tekevä on laina alla. Joka vaeltaa Hengessä Jumalan tahdossa, niin laki ei häntä tuomitse. Jeesus itse sanoi naiselle, joka meinattiin kivittää- Mene - mutta älä enää syntiä eli laittomuutta tee.
- Olenoikeassa
Kol2:16 Saamme noudattaa sapattia mutta ei ole pakko, saamme noudattaa sunnuntaita, mutta ei ole pakko, kristittyinä meidän tulisi elää jokainen päivä Kristukselle muuten se on uskontoa. Sapatista, joulusta ja sunnuntaikristillisyydestä on tullut uskontoa eli lain tekoja jota noudatamme ja niin ei tulisi olla.
"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta," Kol. 2:16
Tässä ei sanota että saatte vapaasti rikkoa sapattikäskyä. Siinä sanotaan vain, että älköön kukaan tuomitko teitä siitä että oikein vietätte sapattia.- näin.on
Kolossan pakana alkoivat noudattamaan uudenkuunjuhlaa ja sapattia sekä luopuivat kasvisruokavaliosta (palvoivat eläinepäjumalia). Paavali puolusti heitä siitä, ettei pidä noudattaa älä koske (eläinlihaan - tabu) vaan syö lammasta sekä nautaa, koska ovat Jumalan ruuaksi luomia eläimiä. Samoin Paavali puolusti heitä siitä, että he saavat viettää sapattia ja uudenkuunjuhlaa.
- Apostolinenseitsemäs.pv
Aloitus on harhaanjohtava.
Apostolinen 7.n päivän kansainvälinen seurakunta, jotka viettävät sapattia, on helluntaiseurakunta.
Suomessa helluntalaisuus - äidinmaidossa on luterilaisuuteen - äitikirkkoonsa opetuksessa sitoutunut. Jopa historiaa lukien, 1500- luvulla äitikirkko piti niin kovaa jöötiä sunnuntaista, ettei puhettakaan työnteosta, vaan kirkkoon vaan. Jos kansa aikoi syksyllä kalastaa talveavarten tiinuihin kalaa, kertoo historia - että papille piti lupa saadakseen kalastaa sunnuntaikorvauksesi haukia.
Siis sunnuntaityönteko oli sallittu papin korvaukseen eli lupaan sidottu.
Päivittäkää hieman tietoa.
Raamattu ei tunne muuta "virallista" lepopäivää, kuin sen, minkä Herra erotti ja Pyhitti.
Mitä me siinä näemme? Sen, että Jumalan työnä kaikki oli sangen hyvää ja siksi tämä on tietona Aadamia varten, kautta aikain. Tänäänkin, kun kaikenlaiset hapatteet tyrkkäävät kirkkojenkin ovista sisään.
Ei kunnioiteta Luoja Jumalaa , vaan otetaan hedelmää hyvän ja pahantiedon puusta, josta ei erota, mikä on taivaallista, ja mikä ei. Siksi ja sentähden on sapattikin pantu Jumalan tahtoon ja kelle????? Tietenkin Jumalan kansalle, joka kumartaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan..... Sitä se Ilmestyskirjakin kertoo.
Se on sapattina muistutus Jumalan työstä, jossa kaikki on sangen hyvää.
Saamaa kuin Herran kuoleman muisto-ateria. Muistetaan lunastuksemme täydellistä osallisuutta - uskon kautta ja kuuliaisuuden kautta.
He, jotka eivät usko. Eihän heidän ole pakko uskoa. Pakana - joka yhdessä kielessä on merkitykseltään aivan raamatullinen, on sanana - epäjumalanpalvelija.
Meidänkin maassa on ihmisryhmä, jolla on kieli. He käyttävät sitä ja ymmärtävät toisiaan ja sitä kieltä käytetään televisiossa joka iltapäivä uutisissa. Heillä on omakielinen uutislähetys. Heille pakana - on epäjumalanpalvelija.
Okei. se on hyvä ja hyvin avaava kieli ymmärrykseen. Eli kun täälläkin jokin mainostaa, että se ei koske pakanoita. Siihen minäkin sanon Amen, ei kuulukaan, eihän epäjumalanpalvelijat palvo, kuin muotouskonnollisuutta,, omanäköista jumalaa jne.
Ei siihen kuulu Jumalan Pyhittämä sapatti, koska Jumalan pyhityksessä onkin Jumalan työ ja täydellinen työ. Ei sinne kuulu epäpyhä, vaikka perinnäisoppinen sunnuntai - koska se ei ole raamatullinen, vaan perinnäissääntöinen pyhä. Ihmisen käskyllä pyhitetty.
Siksi Apostoliseen perustukseen palautunut helluntalaisuus on ottanut seurakunnan nimekseen Apostolinen 7.n päivän seurakunta. Se on helluntalainen, kumartavat Häntä, joka on luonut taivaan ja maan, eikä ime Martti- uskonnollisen äitiuskon ja isien perinnäisoppia, kuten meidän maassamme helluntalaisuus on.
Siksi moni on eronnut perinnäisopeista.
Tuossa taannoin kävin telttakokouksissa. Nuoria teltta täysi. Opettajina oli niin helluntaista ja Vapaakirkosta - pari pastoria ja he ymmärsivät sapatin. He eivät opettaneet siellä sunnuntaista.
Suomessakin on seurakuntia - jotka viettävät virallisesti Raamatullista sapattia.
He eivät pidä ääntä, eikä pidetä kirkkoväestörekisteriä, Taivaskirjat ja uskonvaellus on vapaehtoinen. Raamattu on mandaattina ainutkertainen. Luetaan ja opitaan ja eletään sen mukaan. Arjet ja sapatit. Näin se on. Pakanat saavat pauhata ja palvoa ketä haluavat ja kuunnella korvasyyhyynsä, mikä hyvältä tuntuu. Eihän se ole kielletty.
Mutta, tunnetaanko taivaissa laittomuuden henkeä, se onkin sitten loppuselvittelyn päivän asia. Tuomari on siellä. Täällä jokainen tuomitkoon vain itsensä Herran edessä, teenkö Sanan mukaan, vai rakastanko - mitä rakastan. - Biblepost
Apostolinenseitsemäs.pv olet valehteli ja käärme. kysytäänkö Taivaan porteilla, "Vietitkö sapattia?" Apostolinenseitsemäs.pv, pidätkö koko Vanhan Liiton lain vai vietätkö sapattia omilla säänöilläsi, kevyt sapattia? Oletko huomannut, että jos sapattia vietetään Mooseksen lain mukaan, niin myös sähkön käyttö on kielletty?
Sapatti taitaa olla sinun kotijumalasi?Missään kohtaa Raamattua ei kielletä käyttämästä sähköä sapattina, nyt sinä valehtelet suoraan Biblepost. Ja kerran joudumme tuomiolle kaikista teoistamme, silloin varmasti katsotaan myös onko viettänyt sapattia.
- Biblepost
Kristitty.net kirjoitti:
Missään kohtaa Raamattua ei kielletä käyttämästä sähköä sapattina, nyt sinä valehtelet suoraan Biblepost. Ja kerran joudumme tuomiolle kaikista teoistamme, silloin varmasti katsotaan myös onko viettänyt sapattia.
Kristitty.net, olen jo aiemmin kirjoittanut vastauksen, mutta paha ja jumalaton mielesi ei ota vastaan muuta kuin saatanallisia käskyjä, onhan tämän jumala isäsi.
Biblepost kirjoitti:
Kristitty.net, olen jo aiemmin kirjoittanut vastauksen, mutta paha ja jumalaton mielesi ei ota vastaan muuta kuin saatanallisia käskyjä, onhan tämän jumala isäsi.
Ja missäköhän kohtaa Raamattua kielletään sähkön käyttäminen? Tuon on juutalaisten perinnäissääntö, joka ei perustu mihinkään Raamatun käskyyn.
- Olenoikeassa
Sapatin pitämisellä ei pääse taivaaseen.
Sapatin rikkomisella ei pääse taivaaseen. Sapattikäskyn rikkominen on syntiä eikä armon alla ole mitään lupaa tehdä syntiä.
- näin.on
Lakia rikkovat (laittomuutta tekevät) uskovat eivät pääse taivaaseen, vaikka olisivat saaneet armolahjoja:
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. näin.on kirjoitti:
Lakia rikkovat (laittomuutta tekevät) uskovat eivät pääse taivaaseen, vaikka olisivat saaneet armolahjoja:
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Jeesus lausuu heille "menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät". Kovassa huudossa on nykypäivänä laittomuus, väitetään vastoin Jeesuksen sanoja että laki on kumottu, että saa rikkoa käskyjä mielin määrin.
- Biblepost
Kristitty.net, olet sapattikäskyn rikkoja, olet kirjoitellut tänne lauantaisin ja olet käyttänyt sähköä. Sähkön käytön voi rinnastaa tulen tekoon. Koko kansa vietti Vanhassa Liitossa. Nyt katsot, että sinulla on joku kumman etuoikeus sapatinviettoon eli sinun Taivaspaikkaan. Ne, jotka huolehtivat sähköverkon toimivuudesta joutavat mielestäsi mennä helvettiin, kunhan vaan itse saat kehuskella sapatinvietollasi. Olet paha itsekäs ja kaikki kirjoituksesi ovat isästäsi, sielunvihollisesta.
- näin.on
Tulenteko liittyi ammatinharjoittamiseen ja työntekoon. Jeesus opetti, että ihmishengen saa pelastaa sapattina ja sairaalat tarvitsevat sähköä, jota tuotetaan mm. kivihiilivoimaloissa. Sapattina ei saa olla tehtaat käynnissä, mutta ihmishenkiä saa pelastaa. Jeesus kertoi, että käskyjä tulee noudattaa niiden alkuperäisen tarkoituksen mukaan. Sapattisäännöt on tarkoitettu antamaan ihmiselle mahdollisuus levätä, mutta kenenkään ei tarvitse kuolla heitteille jätettynä.
Väität että sähkön voi rinnastaa tulen tekoon, vaan kun ei voi. Sähkö on sähköä ja tuli on tulta, ne ovat kaksi täysin eri asiaa.
- Olenoikeassa
Entä sitten kun sähkövoimalan työntekijät pitävät sapattia ja poliisit..
- Marko-K
Sähkö on täysin rinnastettavissa tuleen, koska arkiaskareiden tekeminen sapattina on Mooseksen lain mukaan kielletty.
Esim. 4Moos 28: 25 "Ja seitsemäntenä päivänä olkoon teillä pyhä kokous; älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako"
Sähkölieden ja kaasulieden käyttäjä on eriasemassa pakana sapatinviettäjien sääntöjen mukaan. Sähkölieden käyttäjä saa keittää sapattina hernekeittoa, mutta kaasulieden käyttäjä ei, koska sytyttää tulen. - Biblepost
Kristitty.net kirjoitti:
Väität että sähkön voi rinnastaa tulen tekoon, vaan kun ei voi. Sähkö on sähköä ja tuli on tulta, ne ovat kaksi täysin eri asiaa.
Kristitty.net, valehtelet. Tulta käytettiin Vanhan Liiton aikaan ruuan valmistukseen ja valaisuun. Sähköä käytetään nykyään ruuan valmistukseen ja valaisuun. Siis miten tuli sähkö voivat olla täysin eri asioita.???
Hernekeiton keittely on arkiaskare ja netin avaaminen on arkiaskare ja kahvinkeittimen päälle laitto on arkiaskare ja valokatkaisimen käyttö on arkiaskare. Kaikki nämä askareet ovat kielletty sapatin palvojilta. Biblepost kirjoitti:
Kristitty.net, valehtelet. Tulta käytettiin Vanhan Liiton aikaan ruuan valmistukseen ja valaisuun. Sähköä käytetään nykyään ruuan valmistukseen ja valaisuun. Siis miten tuli sähkö voivat olla täysin eri asioita.???
Hernekeiton keittely on arkiaskare ja netin avaaminen on arkiaskare ja kahvinkeittimen päälle laitto on arkiaskare ja valokatkaisimen käyttö on arkiaskare. Kaikki nämä askareet ovat kielletty sapatin palvojilta.Koitapa käynnistää tietokoneesi tulella niin huomaat että sähkö ja tuli ovat kaksi täysin eri asiaa. Ainoastaan tulenteko on kielletty sapattina, että sähkön käyttö olisi kielletty sapattina ei perustu mihinkään Raamatun käskyyn, vaan on juutalaisten perinnäissääntö. Voimme väitellä loputtomiin mitkä arkiaskareet ovat sapattina sallittuja, mutta kaikki väittely on turhaa niin kauan kuin sinun ja monien muiden mielestä sapattia ei tule ollenkaan pyhittää. Aina löytyy sapattipoliiseja jotka ovat innokkaita kyttäämään muiden tekemisiä sapattina, kuten sinä Biblepost. Kunnon fariseus.
Biblepost kirjoitti:
Hernekeiton keittely on arkiaskare ja netin avaaminen on arkiaskare ja kahvinkeittimen päälle laitto on arkiaskare ja valokatkaisimen käyttö on arkiaskare. Kaikki nämä askareet ovat kielletty sapatin palvojilta.Miksi vaihdoit nikkisi RealSanasta Biblepostiksi?
- klih
Kristitty.net kirjoitti:
Koitapa käynnistää tietokoneesi tulella niin huomaat että sähkö ja tuli ovat kaksi täysin eri asiaa. Ainoastaan tulenteko on kielletty sapattina, että sähkön käyttö olisi kielletty sapattina ei perustu mihinkään Raamatun käskyyn, vaan on juutalaisten perinnäissääntö. Voimme väitellä loputtomiin mitkä arkiaskareet ovat sapattina sallittuja, mutta kaikki väittely on turhaa niin kauan kuin sinun ja monien muiden mielestä sapattia ei tule ollenkaan pyhittää. Aina löytyy sapattipoliiseja jotka ovat innokkaita kyttäämään muiden tekemisiä sapattina, kuten sinä Biblepost. Kunnon fariseus.
Onpa vekkulia: tosikristityt joutuivat syömään sapattiruokansa kylmänä aina siihen asti, kunnes sähkö keksittiin ja alettiin tuottamaan sähköliesiä! Taidat kujeilla meidän tosikkojen kanssa, kristitty.net!?
klih kirjoitti:
Onpa vekkulia: tosikristityt joutuivat syömään sapattiruokansa kylmänä aina siihen asti, kunnes sähkö keksittiin ja alettiin tuottamaan sähköliesiä! Taidat kujeilla meidän tosikkojen kanssa, kristitty.net!?
Onko ruuan syöminen kylmänä jokin ylitsepääsemätön ongelma? Juutalaiset eivät ole tästä kärsineet tuhansiin vuosiin, eikä se ole mikään ongelma meille muillekaan.
- Biblepost
Kristitty.net noudatahan sitä sapattikäskyä pienimpään piirtoon asti. Eipä näytä sinua paljoa oma taivas kiinnostavasi, kun et piittaa edes omista säännöistäsi, joita noudattamalla sinne sinun omaan taivaaseen mennään. Muista kakara, että myös sipsipussin avaaminen on kielletty sapattina.
Miten olet pyhittänyt sapattisi, eli epäjumala, et mitenkään??? Vaan samoja askareita kuin arkenakin. Valehtelit ja väitit olevasi armon alla, olet todellisuudessa paha ja jumalaton.- mitä.opetamme
Muistapa se, että sanoista tehdään tiliä, jokaisesta sanasta.
Kun Jumala pelastaa - se on Herran työ. Kun Herra laittaa tahtonsa Uudenliiton uskovan sydämeen, se tarkoittaa, että siellä on Jumalan rakkauden laki - että tie on selvä.
Muotojumaliset, jotka eivät lihassaan taivu Jumalan tahtoon, he edustavat yleisuskontoja ja palvovat kultaista käsintehtyä vasikkaansa ja siihen kuuluvat perinnäissäännöt. mm. sunnuntain isien oppi ja eritoten sen puolustaminen. Puolustaminen siksi, että lihansa laittomuuden henki ei niin tule esiin.
Mutta, muistetaan hieman historiaa. Pitäisikö palauttaa teille tuo "sunnuntain" pyhyys.
1500- luvulla ei ollut lupa tehdä mitään. Siis aivan historiasta.
Jos syksyllä pyydettiin kalaa talvea varten, piti papille pyytää sunnuntai- sapatinrikkomisesta haukia. Se korvasi sapattirikkomuksen.
Siis tämä on kirjoitettua historiaa Suomesta. Rinnastakaa hieman puheisiinne.
Raamattu puhuu sapatista. Katsokaa raamattuun ja sen siunauksen, erottamisen päivän PYHÄÄN itseensä.
Kaikki oli sangen hyvää. Jumalan kätten työtä ja niin Jumala erotti meille Kansalleen tarkasteltavaksi Jumalan työ. Siihen ihmisen ei voi mitään lisätä ja se on sapattia se.
Uudessa maassakin vietämme sapattia. Sapatilla on julistuksellinen tehtävä.
Ihminen on vastuussa Herralle elämästään. Siksi Jeesus on tämä sapatin Herra.
Kun Jumalankansa murtaa leipää - ja ottaa viinin, se kertoo sijaisen kuolemasta, sanomasta, jossa meidät peitetään uskon kautta ja synnin sovituksen tähden.
Se on Jumalantyö. Ja luotu kumartaa Luojaansa - juuri myös sapatissa, eli kunnioittaa todistuksellaan, että kaikki on Hänessä lepoa ja saa siunauksen Jumalan erottaman
päivän suhteen, koska se sanomana tuo läsnäolevaksi - tähän evolutiseenkin sanoman keskelle. että Jumala on Luoja.
Tämä on sapatti on niin laaja - tarkoitushakuisesti Herran erottama - että ei pidä väheksyä sen opetuslapsiin annettavaa merkitystä opetusta.
Herran omat kumartavat Häntä ja kunnioittavat Jumalan työtä, ja pidätä Jumalan Pyhän pyhänä. Muotojumaliset saavat erotella ja opettaa mitä opettavat ja sen he osaavatkin tehdä.
Edenissä annettiin jopa oppi miehen ja naisen suhteesta. Se on edelleen voimassa Jumalan kansalla, mutta muotojumaliset sitten opettavat ja siunaavat muotojumalisuuteensa kaiken muun, mutta sitä ei taivaissa taas tunneta.
Vaikka kuinka herraansa huutavat, mutta Herra ei heitä tunne.
Menkää pois, en tunne teitä. Siis haluatteko te, että teidän nimeä ei tunneta taivaissa?
Sekö on päämäärä. Perinäisoppinneko on päämäärä.
Huom. olen kolmattakymmentä vuotta käynyt helluntaissa. Tunnen tuon leirin.
Tänäänkin päiväpiiri. Mutta en tunne harhaista perinneoppia - sunnuntaipyhää.
Sitä ei ole raamatussani. Ja ne työtätekevät kristityt, jotka ovat totuudessa, vaikka Kansanlähetyksessä, tietävät, että sapatti on raamatullinen PYHÄ.
Kyse on Jumalan kansan PYHÄSTÄ. Se on Jumalan tahtoon kirjoitettu. Ei sitä voi poistaa, ja jos sen tekee ja niin opettaa, kutsutaan pienimmäksi taivaissa.
Mutta, jos Jumalantahdon pitää sydämessä Hengen kautta ja niin opettaa, niin siitä on siunaus jopa taivaisiin luvattu. Herra tuntee senllaisen nimen ja elämänkirja todistakoon sen viimeisen tuomion päivänä.
Sanoistamme teemme tilin, jokaisesta sanasta ja tuomiot lähtee Jumalan huoneesta.
Myös - pappien. - Biblepost
mitä.opetamme kirjoitti:
Muistapa se, että sanoista tehdään tiliä, jokaisesta sanasta.
Kun Jumala pelastaa - se on Herran työ. Kun Herra laittaa tahtonsa Uudenliiton uskovan sydämeen, se tarkoittaa, että siellä on Jumalan rakkauden laki - että tie on selvä.
Muotojumaliset, jotka eivät lihassaan taivu Jumalan tahtoon, he edustavat yleisuskontoja ja palvovat kultaista käsintehtyä vasikkaansa ja siihen kuuluvat perinnäissäännöt. mm. sunnuntain isien oppi ja eritoten sen puolustaminen. Puolustaminen siksi, että lihansa laittomuuden henki ei niin tule esiin.
Mutta, muistetaan hieman historiaa. Pitäisikö palauttaa teille tuo "sunnuntain" pyhyys.
1500- luvulla ei ollut lupa tehdä mitään. Siis aivan historiasta.
Jos syksyllä pyydettiin kalaa talvea varten, piti papille pyytää sunnuntai- sapatinrikkomisesta haukia. Se korvasi sapattirikkomuksen.
Siis tämä on kirjoitettua historiaa Suomesta. Rinnastakaa hieman puheisiinne.
Raamattu puhuu sapatista. Katsokaa raamattuun ja sen siunauksen, erottamisen päivän PYHÄÄN itseensä.
Kaikki oli sangen hyvää. Jumalan kätten työtä ja niin Jumala erotti meille Kansalleen tarkasteltavaksi Jumalan työ. Siihen ihmisen ei voi mitään lisätä ja se on sapattia se.
Uudessa maassakin vietämme sapattia. Sapatilla on julistuksellinen tehtävä.
Ihminen on vastuussa Herralle elämästään. Siksi Jeesus on tämä sapatin Herra.
Kun Jumalankansa murtaa leipää - ja ottaa viinin, se kertoo sijaisen kuolemasta, sanomasta, jossa meidät peitetään uskon kautta ja synnin sovituksen tähden.
Se on Jumalantyö. Ja luotu kumartaa Luojaansa - juuri myös sapatissa, eli kunnioittaa todistuksellaan, että kaikki on Hänessä lepoa ja saa siunauksen Jumalan erottaman
päivän suhteen, koska se sanomana tuo läsnäolevaksi - tähän evolutiseenkin sanoman keskelle. että Jumala on Luoja.
Tämä on sapatti on niin laaja - tarkoitushakuisesti Herran erottama - että ei pidä väheksyä sen opetuslapsiin annettavaa merkitystä opetusta.
Herran omat kumartavat Häntä ja kunnioittavat Jumalan työtä, ja pidätä Jumalan Pyhän pyhänä. Muotojumaliset saavat erotella ja opettaa mitä opettavat ja sen he osaavatkin tehdä.
Edenissä annettiin jopa oppi miehen ja naisen suhteesta. Se on edelleen voimassa Jumalan kansalla, mutta muotojumaliset sitten opettavat ja siunaavat muotojumalisuuteensa kaiken muun, mutta sitä ei taivaissa taas tunneta.
Vaikka kuinka herraansa huutavat, mutta Herra ei heitä tunne.
Menkää pois, en tunne teitä. Siis haluatteko te, että teidän nimeä ei tunneta taivaissa?
Sekö on päämäärä. Perinäisoppinneko on päämäärä.
Huom. olen kolmattakymmentä vuotta käynyt helluntaissa. Tunnen tuon leirin.
Tänäänkin päiväpiiri. Mutta en tunne harhaista perinneoppia - sunnuntaipyhää.
Sitä ei ole raamatussani. Ja ne työtätekevät kristityt, jotka ovat totuudessa, vaikka Kansanlähetyksessä, tietävät, että sapatti on raamatullinen PYHÄ.
Kyse on Jumalan kansan PYHÄSTÄ. Se on Jumalan tahtoon kirjoitettu. Ei sitä voi poistaa, ja jos sen tekee ja niin opettaa, kutsutaan pienimmäksi taivaissa.
Mutta, jos Jumalantahdon pitää sydämessä Hengen kautta ja niin opettaa, niin siitä on siunaus jopa taivaisiin luvattu. Herra tuntee senllaisen nimen ja elämänkirja todistakoon sen viimeisen tuomion päivänä.
Sanoistamme teemme tilin, jokaisesta sanasta ja tuomiot lähtee Jumalan huoneesta.
Myös - pappien.Pääsiäinen on Uuden Liiton ainoa juhla, jonka viettoon Sanasta löytyy kehotus. Ylipäätään hyvin harvoin Uudessa Liitossa edes mainitaan sapattia. Ei edes ilmestyskirjassa, vaikka adventistit muut harhaoppineet niin väittävät.
Biblepost kirjoitti:
Pääsiäinen on Uuden Liiton ainoa juhla, jonka viettoon Sanasta löytyy kehotus. Ylipäätään hyvin harvoin Uudessa Liitossa edes mainitaan sapattia. Ei edes ilmestyskirjassa, vaikka adventistit muut harhaoppineet niin väittävät.
Ja missäköhän kohtaa UT:ta käsketään viettää uuden liiton pääsiäistä?
- Olenoikeassa
Tämä taitaa olla lopuntonta vääntoä:) Jos sapatti laki olisi voimassa miksi Jumala ei ole vielä tuhonnut kansojoja jotka tätä rikkoo? Täytyykö minun pakanan mennä rabbien juttusille tai mielummin karaiittien jotka kertovat miten sapattia vietetään Mitä muutä täytyy vielä ottaa vielä Mooseksen laista..
- Olenoikeassa
Sapattikäsky tuli Mooseksen kautta israelille, sitä ennen ei ollut sapattikäskyä. Mooses teki liiton israelin kanssa ei pakanoiden. Hebreaskirjeen mukaan tuo liitto on nyt vanhentunut, sapatti ei ole koskaan pätenyt pakanoihin, ja siitä en vielä ole varma että päteekö edes nyky israeliin. Jeesus on ainoa ovi pakanoille ja juutalaisille.
>> Sapattikäsky tuli Mooseksen kautta israelille, sitä ennen ei ollut sapattikäskyä. <<
Sapatti annettiin kylläkin jo luomisessa, kauan ennen Moosesta:
”Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt." (1. Moos. 1:33,34)
>> Hebreaskirjeen mukaan tuo liitto on nyt vanhentunut, <<
Onko kymmenen käskyä vanhentunut? Neljäs käsky kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä".
>> sapatti ei ole koskaan pätenyt pakanoihin <<
"Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä MUUKALAINEN saisivat virkistyä." (2. Moos. 23:12)
Myös Jesajan mukaan sapatti on muukalaista varten:
”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)
Sapatti on voimassa tuhatvuotisessa valtakunnassa, jossa kaikki liha, eli myös pakanat viettävät sapattia:
"Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." (Jes. 66:22,23)
Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli siis koko ihmiskuntaa varten, ei ainoastaan juutalaisia varten:
”Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.” (Mk. 2:27)>> Mooses teki liiton israelin kanssa ei pakanoiden. <<
Kaikki me pakanat jotka olemme Jeesuksen kautta oksastettu luonnolliseen öljypuuhun eli Israeliin (Room. 11) ja palvelemme Israelin Jumalaa, olemme velvollisia noudattamaan Israelille annettuja lakeja ja säädöksiä. Mooseksen lain mukaan laki on sama niin juutalaisille kuin pakanoillekin:
"Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22)- Biblepost
Kristitty.net kirjoitti:
>> Sapattikäsky tuli Mooseksen kautta israelille, sitä ennen ei ollut sapattikäskyä. <<
Sapatti annettiin kylläkin jo luomisessa, kauan ennen Moosesta:
”Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt." (1. Moos. 1:33,34)
>> Hebreaskirjeen mukaan tuo liitto on nyt vanhentunut, <<
Onko kymmenen käskyä vanhentunut? Neljäs käsky kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä".
>> sapatti ei ole koskaan pätenyt pakanoihin <<
"Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä MUUKALAINEN saisivat virkistyä." (2. Moos. 23:12)
Myös Jesajan mukaan sapatti on muukalaista varten:
”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)
Sapatti on voimassa tuhatvuotisessa valtakunnassa, jossa kaikki liha, eli myös pakanat viettävät sapattia:
"Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." (Jes. 66:22,23)
Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli siis koko ihmiskuntaa varten, ei ainoastaan juutalaisia varten:
”Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.” (Mk. 2:27)Kristitty.net taas samoja valheita. Esim. ihminen ei ole sama kuin ihmiskunta. Etkö ymmärrä edes suomen kieltä??? Sinulta on varmaan jäänyt yläkoulukin suorittamatta. Meinaat edelleen niin kuin jo ennenkin kirjoitit, että Jeesuksen tai vapauden tai kuninkaallinen laki on sama asia kuin Vanhan Liiton laki. Olet mieletön.
Oppisi mukaan Jeesus opetti: "silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin. Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."
Olet mieletön ja sinä et ymmärrä pienitäkään piirtoa mistään laista, etkä Uudesta Testamentin sanomasta.
Itket ja vaadit vain sapattina sähköä itsellesi vaikka kirjoitit: että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä. Olet tekopyhä valehtelija.
Siellä kirkossasi, tarkemmin sanoen saatanan synagoogassa, on meinaan kolkot saarnat, kun Mooseksen lain pieninkin piirto on voimassa. Kaipa siellä sinun kirkossasi sitten on myös sapatinrikkojien kivityksiä, nehän kuuluvat lakiin? Joka käskyä ja säädöstä pitää noudattaa. Biblepost kirjoitti:
Kristitty.net taas samoja valheita. Esim. ihminen ei ole sama kuin ihmiskunta. Etkö ymmärrä edes suomen kieltä??? Sinulta on varmaan jäänyt yläkoulukin suorittamatta. Meinaat edelleen niin kuin jo ennenkin kirjoitit, että Jeesuksen tai vapauden tai kuninkaallinen laki on sama asia kuin Vanhan Liiton laki. Olet mieletön.
Oppisi mukaan Jeesus opetti: "silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin. Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."
Olet mieletön ja sinä et ymmärrä pienitäkään piirtoa mistään laista, etkä Uudesta Testamentin sanomasta.
Itket ja vaadit vain sapattina sähköä itsellesi vaikka kirjoitit: että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä muukalainen saisivat virkistyä. Olet tekopyhä valehtelija.
Siellä kirkossasi, tarkemmin sanoen saatanan synagoogassa, on meinaan kolkot saarnat, kun Mooseksen lain pieninkin piirto on voimassa. Kaipa siellä sinun kirkossasi sitten on myös sapatinrikkojien kivityksiä, nehän kuuluvat lakiin? Joka käskyä ja säädöstä pitää noudattaa.Alkukielessä on Mk. 2:27 kreikan sana anthropos, joka tarkoittaa ihmiskuntaa, niin miehiä kuin naisia: http://biblehub.com/greek/444.htm Emme voi sokeasti luottaa Raamatun käännöksiimme ja pohtia mitä suomenkielen sanat tarkoittavat. Alkuteksti paljastaa että Jeesus todellakin tarkoittaa että sapatti on koko ihmiskunnalle. Hän ei sano että sapatti on juutalaisille, vaan kaikille ihmisille.
Kivitystuomioiden suhteen voimme noudattaa Jeesuksen opetusta, hän joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Mutta haluatko sinä todellakin rikkoa käskyä, jonka rikkomisesta määrätty rangaistus on kuolema? Eikö tämä kerro jotakin käskyn vakavuudesta?
Missään kohtaa Raamattua ei lakia jaotella erikseen vanhan liiton lakiin ja toisaalla uuden liiton lakiin. On vain yksi laki, Toora, kaikille. Jeesuksen selvän opetuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Missä kohtaa Raamattua laki kumotaan? Missä kohtaa sanotaan että sapattikäsky on kumottu?- Biblepost
Kristitty.net kirjoitti:
Alkukielessä on Mk. 2:27 kreikan sana anthropos, joka tarkoittaa ihmiskuntaa, niin miehiä kuin naisia: http://biblehub.com/greek/444.htm Emme voi sokeasti luottaa Raamatun käännöksiimme ja pohtia mitä suomenkielen sanat tarkoittavat. Alkuteksti paljastaa että Jeesus todellakin tarkoittaa että sapatti on koko ihmiskunnalle. Hän ei sano että sapatti on juutalaisille, vaan kaikille ihmisille.
Kivitystuomioiden suhteen voimme noudattaa Jeesuksen opetusta, hän joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Mutta haluatko sinä todellakin rikkoa käskyä, jonka rikkomisesta määrätty rangaistus on kuolema? Eikö tämä kerro jotakin käskyn vakavuudesta?
Missään kohtaa Raamattua ei lakia jaotella erikseen vanhan liiton lakiin ja toisaalla uuden liiton lakiin. On vain yksi laki, Toora, kaikille. Jeesuksen selvän opetuksen mukaan laista ei katoa pieninkään piirto. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Missä kohtaa Raamattua laki kumotaan? Missä kohtaa sanotaan että sapattikäsky on kumottu?Kristty.net siis valehtelija ja saatanan palvelija melkein kirjoitit, ja niin kuin isäsikin tahtoo sanoa: Emme voi sokeasti luottaa Raamatun käännöksiimme...tarkoitit kai todellisuudessa emme voi luottaa Raamattuun. Olet käärme, laitoit vain koristeeksi pikku sepustuksen.
Väitit siis että Jeesus opetti: silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin. Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.
Pitäähän siellä saatanan kirkossa antaa myös muita rangaistuksia. Varmaan jonkun silmä täytyy repiä pois, onhan se "suora käsky", pitää totella.
Siis olet täysin tietämätön Raamatun Sanasta kun kirjoittelet: Missään kohtaa Raamattua ei lakia jaotella erikseen vanhan liiton lakiin ja toisaalla uuden liiton lakiin.
Olet törkeä valehtelija. Mistä sinä jumalaton ja uudesti syntymätön voit tietää mitä Jeesukseen uskovan sydämeen on kirjoitettu???
Tuosta Kristitty. netin 18.5.2017 15:47 sepustuksesta näkyy hänen pimeytensä ja ettei hän ole uskossa Jeesukseen. Biblepost kirjoitti:
Kristty.net siis valehtelija ja saatanan palvelija melkein kirjoitit, ja niin kuin isäsikin tahtoo sanoa: Emme voi sokeasti luottaa Raamatun käännöksiimme...tarkoitit kai todellisuudessa emme voi luottaa Raamattuun. Olet käärme, laitoit vain koristeeksi pikku sepustuksen.
Väitit siis että Jeesus opetti: silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin. Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.
Pitäähän siellä saatanan kirkossa antaa myös muita rangaistuksia. Varmaan jonkun silmä täytyy repiä pois, onhan se "suora käsky", pitää totella.
Siis olet täysin tietämätön Raamatun Sanasta kun kirjoittelet: Missään kohtaa Raamattua ei lakia jaotella erikseen vanhan liiton lakiin ja toisaalla uuden liiton lakiin.
Olet törkeä valehtelija. Mistä sinä jumalaton ja uudesti syntymätön voit tietää mitä Jeesukseen uskovan sydämeen on kirjoitettu???
Tuosta Kristitty. netin 18.5.2017 15:47 sepustuksesta näkyy hänen pimeytensä ja ettei hän ole uskossa Jeesukseen.>> tarkoitit kai todellisuudessa emme voi luottaa Raamattuun. <<
Tietysti voimme luottaa Raamattuun. Mutta meidän tulee tutkia alkutekstiä sen sijaan että sokeasti luottaisimme Raamatun käännöksiimme. Et pysty väittämään vastaan, että anthropos tarkoittaa ihmiskuntaa, sapatti on siis ihmiskuntaa varten.
>> Siis olet täysin tietämätön Raamatun Sanasta kun kirjoittelet: Missään kohtaa Raamattua ei lakia jaotella erikseen vanhan liiton lakiin ja toisaalla uuden liiton lakiin. <<
No antaas tulla, missä kohtaa Raamattua tämä jaottelu tehdään? Pitäisi olla helppo sinun postata tänne luku ja jae, jos kerran tunnet Raamattusi niin hyvin.
Sinnikkäästi jaksat jatkaa valitsemallasi tyylillä, täytyy nostaa hattua, energiaa sinulta ei ainakaan puutu. Mutta voisit ehkä harkita jotain muuta harrastusta itsellesi, kuin minun vainoaminen täällä foorumilla.
- Random654123
Hes. 20:
11 niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä.
12 Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
13 Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät.
14 Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois.
15 Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, etten heitä tuo siihen maahan, jonka olin antanut heille, joka vuotaa maitoa ja mettä-se on kaunistus kaikkien maitten joukossa-
16 koska he pitivät minun oikeuteni halpoina, eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, vaan rikkoivat minun sapattini; sillä heidän sydämensä vaelsi heidän kivijumalainsa jäljessä.
17 Mutta minä säälin heitä, niin etten heitä hävittänyt enkä tehnyt heistä loppua erämaassa.
18 Sitten minä sanoin heidän lapsillensa erämaassa: Älkää vaeltako isäinne käskyjen mukaan, heidän oikeuksiansa älkää noudattako älkääkä saastuttako itseänne heidän kivijumalillansa.
19 Minä olen Herra, teidän Jumalanne; minun käskyjeni mukaan vaeltakaa, minun oikeuksiani noudattakaa, ne pitäkää
20 ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.
21 Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, -jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi-ja rikkoivat minun sapattini. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa.
22 Mutta minä pidätin käteni ja tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois.
23 Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, että minä hajotan heidät pakanain sekaan ja sirotan heidät muihin maihin,
24 koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään. - Lukekaapa
Ilm. 14:
12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
Ei suinkaan sanota: "Jotka tahallisesti rikkovat Jumalan käskyjä, eivätkä usko Jeesukseen." - Olenoikeassa
Hebr 8:13
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.- Biblepost
Olenoikeassa, olet oikeassa.
Ja mikä on tuo uusi liitto? Se on sellainen liitto, jossa laki eli alkukielellä Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme:
”Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Jer. 31:33)
Uudessa liitossa ei minkään Raamatun kohdan mukaan ole sapattia kumottu.- olenoikeassa
Ja missäköhän raamatussa noin lukee. Toorasta ei kyllä puhuta tuossa kohtaa mitään. Taidat sekoittaa Kristuksen lain ja tooran keskenään. Raamatussa puhutaan monesta eri laista, sana laki ei aina tarkoita tooraa.
olenoikeassa kirjoitti:
Ja missäköhän raamatussa noin lukee. Toorasta ei kyllä puhuta tuossa kohtaa mitään. Taidat sekoittaa Kristuksen lain ja tooran keskenään. Raamatussa puhutaan monesta eri laista, sana laki ei aina tarkoita tooraa.
Alkukielessä on tuossa kohtaa sana Toora.
- Biblepost
Kristitty.net, oletko lukenut Sanasta: "Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi". Lisäsit sanan 'toora', ei ole Jumalan pelkoa sinulla. Huom. 18.5.2017 18:01 kirjoitus on valhetta.
- Biblepost
Kristitty.net, valehtelet kaikista vakuutteluista huolimatta. Hyvin ohuella pohjalla täällä esiinnyt kuin joku suuri opettaja. Et edes tiennyt mitään Uuden Liiton pääsiäisen vietosta.
Biblepost kirjoitti:
Kristitty.net, valehtelet kaikista vakuutteluista huolimatta. Hyvin ohuella pohjalla täällä esiinnyt kuin joku suuri opettaja. Et edes tiennyt mitään Uuden Liiton pääsiäisen vietosta.
Antaas kuulua Biblepost kohta jossa Raamatussa käsketään viettää uuden liiton pääsiäistä. Kumma kun et ole vieläkään löytänyt tuota lukua ja jaetta Raamatustasi! Voisiko olla että olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi?
- Biblepost
Kristitty.net kirjoitti:
Antaas kuulua Biblepost kohta jossa Raamatussa käsketään viettää uuden liiton pääsiäistä. Kumma kun et ole vieläkään löytänyt tuota lukua ja jaetta Raamatustasi! Voisiko olla että olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi?
Kristitty.net oletko ihan tosissasi? "Voisiko olla että olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi?" Pyrin kaikessa tarkkaan seuraaman Jumalan Sanaa. Sanan paikka ja useitakin löytyy Uudesta Testamentista, ei sinun palvomastasi toorasta.
Uudessa Liitossa ei kehoteta viettämään sapattia, vaan viettämään Uuden Liiton pääsiäistä: "viettäkäämme siis juhlaa"
Kirjoitat törkeitä valheita, väität etten tunne Jumalan Sanaa! Biblepost kirjoitti:
Kristitty.net oletko ihan tosissasi? "Voisiko olla että olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi?" Pyrin kaikessa tarkkaan seuraaman Jumalan Sanaa. Sanan paikka ja useitakin löytyy Uudesta Testamentista, ei sinun palvomastasi toorasta.
Uudessa Liitossa ei kehoteta viettämään sapattia, vaan viettämään Uuden Liiton pääsiäistä: "viettäkäämme siis juhlaa"
Kirjoitat törkeitä valheita, väität etten tunne Jumalan Sanaa!No annapas tulla, missä kohtaa käsketään viettää uuden liiton pääsiäistä? Jos kerran tunnet Raamattusi niin hyvin, ei pitäisi olla mikään ongelma postata tänne luku ja jae.
- Biblepost
Kristitty.net, miksi raivot täällä yhdestä Sanan paikasta? Voisitko jo ihan itse katsoa Raamatusta? Varmaan olen mieleltäsi sairas, ja sait eräänlaisen pakkomielteen tuosta Sanan paikasta.
Näissä keskusteluissa itse on ole koskaan kysynyt keneltäkään, mistä jokin Raamatun lause on kirjoitettuna. Vain vauvoille pitää näyttää Raamatusta jae ja sivukin.
Jumalan Sana puhuu sinusta: Mutta luonnollinen ihminen(kristitty.net) ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. - onkopakkoonko
Mistä sen tietää, milloin se oikea sapatti on? Kun on tuo karkauspäiväkin, niin eikö sen oikean sapatin paikka ole välillä jokin muu kuin lauantai?
Ja onko pakko pyhittää sapattia, jos ei tahdo? Itse en ollenkaan tykkää pyhittää sapattia.- Biblepost
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
Ei tarvitse viettää sapattia, mutta jokin vapaapäivä on jaksamisen ja terveyden kannalta hyvä pitää viikoittain. Jos tekee istumatyötä, niin ulos ja lenkille vaikka ja jos tekee viikot raskasta ulkotyötä, niin sitten huilia.
Järjen käyttö on sallittu myös näissä sapattiasioissa.
Tuskinpa kukaan tietää oikeaa sapatinpäivää, niin että päivät laskettaisiin luomisesta asti. Juutalaisuudessa oli tärkeää, että koko kansa vietti lepopäivää samaan aikaan. - tarkastellaan.asiaa
Biblepost kirjoitti:
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
Ei tarvitse viettää sapattia, mutta jokin vapaapäivä on jaksamisen ja terveyden kannalta hyvä pitää viikoittain. Jos tekee istumatyötä, niin ulos ja lenkille vaikka ja jos tekee viikot raskasta ulkotyötä, niin sitten huilia.
Järjen käyttö on sallittu myös näissä sapattiasioissa.
Tuskinpa kukaan tietää oikeaa sapatinpäivää, niin että päivät laskettaisiin luomisesta asti. Juutalaisuudessa oli tärkeää, että koko kansa vietti lepopäivää samaan aikaan.Muotouskonnollinen puhuu tavallasi, jossa tarjotaan "hyväntiedonpuun" hedelmää. Sitten edelleinen lukija ei osaa valita raamatullista näköalaa. Siitähän teidän keskusteluissa on puhe.
Oletko miettinyt, mitä juutalaisuus yleensä on? Kyse on Herran kansasta, jolle Herra antoi tahtonsa tietoon. Sitä se on. Luomisessa Herra erotti Adamia varten sapatin.
Sapatti yleensä merkitsee sitä, että puhutaan Jumalan työstä ja kun Jumala on tehnyt ja näin palvelee ihmistä - Hän erottaa adamia varten vapauden. ts. sapatin.
Raamatussa on opetuskieli ja siksi Jumala KANSALLEEN tänäänkin Sapatin Herran kautta laittaa tahtonsa sydämeen ja mieleen.
Muotouskonnollisuus piirtää ihmistenmieliin ne hedelmät jota syödään ja sanotaan hyväksi.
Mutta, onko se Herrasta? Tunteeko Herra sitä kansaa, joka hapattaa Sanan? Siinä se.
Hengellinen laulukirja on sanottanut yhden laulun "eli tunnetaanko sinun nimesi taivaissa"?
Mitä se hyödyttää ihmistä, jos hänen nimensä on tuntematon Herran edessä.
Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät.
En tunne teitä.
No mutta sinun nimessäsihän juuri kirjoitin, että sapatti ei kuulu pakanalle.
Niinpä - pakana - epäjumalanpalvelija - en tunne teitä.
Laittomuus kylmentää useimpien rakkauden ja se lain päämäärä oli rakkaus.
Laittomuus Jumalan tahtoon on kylmentänyt monen rakkauden siihen, mikä on sapatti - lepo -
ja laittomuus estää epäuskoisia pääsemästä luvattuun.
Uudenliiton uskoville on kirjoitettu Uuteen testamenttiin varoittava neuvo vanhanliiton puolelta. ------- epäusko --- . Epäillään Jumalan sanaa - ja tehdään hapate tilalle.
Sitä se on ja siksi tänäänkin muotouskonnollisuudessa ei uskota Luojaan, Sapatin Herraan.
Muotouskonnolliset jopa ovat kirkoissaan pappiensa voimalla siunaamassa liittosuhteeseen sitä, mikä on Herralle Luomisen perusteella kauhistus.
Ja he juuri puhuvat samalla hapatteella, kuin sinäkin ---- sapatista --- .
Siis se siunaus - mikä Sanasta ja kirjoituksista tulee, sen te kiellätte.
Apostolinen helluntalaisuus kunnioittaa Jumalan lepopäivän sapatinosaa. He eivät kiellä pienintä käskyä ja siten opeta. Mutta tämä suomalainen Martti- uskoisuudesa ponnistava helluntalaisuus on saanut vaikutteita hapatteesta ja se on poikennut pois Apostolisen ajan uskovaisuudesta, eli se on hapattunut helluntalaisuus, siis ei kanna helluntalaisuutta,, missä Pyhä Henki vuodatettiin. ----helluntaina.---
Herra antoi vanhanliiton - eli seremonialain aikana Siinailla - helluntainaikaan kansalleen Pyhän tahtonsa, että kansa erottautuu muista kansojen epäjumalista palvelemaan Herraa.
Luojaansa - joka loi taivaan ja maan. Siksi se vapaus kirjattiin taivaalliseen perustuslakiin, ja kansalle annettiin Hengessä velvoite opettaa oikein.
Millä Mandaatilla tänään opetetaan Jumalan tahtoa? Pyhässä Hengessä, joka itse kirkastaa Jumalan tahdon ja laittaa sen sydämeen. Siksi on sapatti - lepo - Jumala palvelee tahdossaan ihmistä - omaa kansaansa.
Jollekin on vaikeeta ymmärtää sapatinpaikka.
No, suomalaisille muistutetaan, että se oli vielä 1970 luvun kalenteriessa lauantai seistemäs päivä, 1974 se oli muutettu sunnuntaille.
Mutta, osataanhan me laskea. sunnuntai 1. maanantai 2. tiistai 3. keskiviikko, on keskellä viikkoa, se on 4. torstai 5. perjantai 6 ja sapattimme on lauantai - iltaan asti.
Se muistuttaa Jumalan työstä Luojana - ja Jumalankansa kumartaa Luojaansa. Siinäpä se ja siksi on paljon uskovaisia ympäri maailman, seurakunnissa että heille on Jeesus Sapatin Herra.
Leivänmurtoon kuuluu sitten Herran suoritama sijaisuhrina pelastuksemme. Ja niin usein, kun murretaan leipää - se tehdään Hänen muistokseen.
Siihen on turhaa sotkea sunnuntaita - se menee perinnäisoppiin ja hapatteeseen, jota tarjotaan hyväntiedonpuun hedelmänä ja kansa ei ymmärrä monet asioita.
Ei tehdä turhaksi Jumalan sanaa, eikä opeteta väärin ,eli laittomuutta.
- Biblepost
tarkastellaan.asiaa olet käärme ja valehtelija.
No, miksi sitten et itse vietä sapattia: nythän on lauantai ja se sinun epäjumalasi päivä??? Nettiin kirjoittelu on arkiaskare. Mooseksen laki kieltään kaiken arkiaskareen sapattina. Vaan minäpä Jeesukseen uskova saan vapaasti käyttää nettiä.
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Sinä elät sapatillesi, omille ihmiskäskyille ja kaikille muotomenoillesi.
Näytähän, miten lasket päivät israelilaisten Egyptin lähdöstä, niin että voit olla varma sapatinpäivästäsi. Ainoastaan Jumala tietää ajat ja hetket, ja sinä vain kuvittelet tietäväsi, vai oletko jopa jumala???- Kalenterin_KALIBROINTI
Jeshua Messias piti Jumalan Sapatin täydellisesti, myöskin ajallisesti. Jos alkuseurakunta muutti lepopäivän sunnuntaille, niin oikea Sapatti on vuorokausi perjantain auringonlaskusta
seuraavaan auringonlaskuun. Mistä tiedät onko SUN-Sun-sunnuntaISI oikealla paikallaan ; ) - hyvääsanomaaa
Sapattina saa julistaa sanaa tavalla jos toisella. Jeesuskin opetti sapattisin, ja paransi sairaita. Paavalikin meni joen rannalle opettamaan naisille.
- Sapatin_HerraJHVH
Markuksen evankeliumi 7:9 Ja Hän( JESHUA MESSIAS, SAPATIN HerraJHVH, KIRJOITTI LIITON SANAT, NE 10, OMALLA SORMELLAAN KIVITAULUUN )Sanoi HEILLE: "Hyvin( "pätevästi" )te kumoatte Jumalan( JESHUA ON HerraJHVH )Käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
COVER: #Jumalan-PELKOON 20.5.2017 10:20:
Jeshajahu 29:13 Ja HerraJHVH sanoi: Koska tämä kansa lähestyy Minua suullaan ja kunnioittaa Minua huulillaan, mutta pitää sydämensä Minusta kaukana; ja koska HEIDÄN "jumalanpelkonsa"
on vain opittuja ihmiskäskyjä,
Matteuksen evankeliumi 15:9 mutta turhaan HE "palvelevat" Minua, opettaen oppeja jotka ovat ihmiskäskyjä.
Markuksen evankeliumi 7:7 mutta turhaan HE "palvelevat" Minua, opettaen oppeja jotka ovat ihmiskäskyjä. - Marko-K
Paavali kirjoittaa Galatian seurakunnalle: "Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt."
...
"Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä." (92 käännös: "Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa. He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä."). Tästähän tässä adventistien kirjoittelussa on kyse.
Kolossalaisille Paavali kirjoittaa: "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta". Uudenliiton uskoville Paavali kirjoittaa sapatista ihan selkeästi ja ymmärrettävästi .- HOMO_religioSUS
Kol.2:16-17 Älköön siis KUKAAN( EI PAAVI, EI PAPPI, EIKÄ kiRKKo-uskoVAIset ) teitä( JESHUAN SEURAAJAKUNTA, JUMALAN SANAN OPETUSLAPSET ) TUOMITKO( EI POIS SEURAKUNNASTA, EIKÄ VARSINKAAN KADOTUKSEEN ) syömisestä tai juomisesta( SIIS TAVASTA, LAADUSTA TAI MÄÄRÄSTÄ; MILLÄ TAVALLA TEHDÄÄN ), älköön myös( SAMOIN KUIN EDELLÄ, MILLÄ TAVALLA ) minkään juhlan tai uudenkuun tai Sapatin johdosta, jotka (vain; VÄÄNNÖS, EI LÖYDY ALKUTEKSTISTÄ) OVAT( PREESENS; n. 60 jKr; YHÄ EDELLEEN, VIELÄ NYTKIN ) tulevaisten (varjo;)ESIKUVA, mutta ruumis( SEURAAJAKUNTA ) on Kristuksen.
Kolossalaiskirje 2:1 Sillä tahdon että tiedätte kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2:2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
2:3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
2:4 Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.
2:5 Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
2:6 Niinkuin siis olette omaksenne ottaneet HerranJHVH JESHUA MESSIAAN, niin vaeltakaa( ELÄMÄ, TEOT JA SANAT; JESHUAN PYHÄN VAELLUKSEN ESIMERKKI )Hänessä,
2:7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
2:10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää.
2:11 Ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
2:13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
2:15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte( IHMISTEN; PAAVI )määrätä itsellenne säädöksiä:
2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu LIHAN( SARX, SYNTINEN IHMISSIELU; HOMO religioSUS ) tyydyttämiseksi. - sapatinlöytänyt
Eikös se ole hyvä, että adventistit ovat kautta aikojen pitäneet sapattia esillä. Toiset kun ovat olleet täysin hiljaa.
- Reformoitu_PROTESTANTTI
sapatinlöytänyt kirjoitti:
Eikös se ole hyvä, että adventistit ovat kautta aikojen pitäneet sapattia esillä. Toiset kun ovat olleet täysin hiljaa.
Valdolaiset Pohjois-Italiassa pitivät Sapattia, mutta Rooman kiRKKo tuhosi Valdolaiset, siksi
Italiaan ei tullut Uskonpuhdistusta; mutta Ruotsin protestanttinen suurvalta auttoi Saksan
reformaatiota Rooman paavin vastauskonpuhdistusta vastaan, suomalaiset HAKKAPELIITAT
http://youtu.be/54YSkW4sJU4 Hakkapeliittain Marssi with English Lyrics HACKA PELI !
OLIVAT MERKITTÄVÄSSÄ OSASSA USKONPUHDISTUKSEN PUOLUSTAJINA ; )
VAPAUDEN PUOLESTA ROOMAN TURMELTUNUTTA TYRANNIAA VASTAAN, HACKA PELI !
- armonkerjäläinen
Sapatinviettoa on erheellisesti vastustettu myös seuraavilla Paavalin sanoilla: "Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. Ne ovat vain sen varjoa,mikä on tulossa;todellista on Kristuksen ruumis" Kol. 2:16,17) Todistavatko nämä jakeet,ettei kristittyjen tule enää viettää sapattia ?
Kuten aina, asiayhteys on ratkaiseva.- Biblepost
armonkerjäläinenkin valehtelee. Ja miksi hän kirjoittele täällä netissä lauantaipäivänä? Kirjoittaminen on arkiaskare. Arkiaskareet ovat Mooseksen lain mukaan kiellettyjä sapatinpäivänä.
- sapatin.työ
Biblepost kirjoitti:
armonkerjäläinenkin valehtelee. Ja miksi hän kirjoittele täällä netissä lauantaipäivänä? Kirjoittaminen on arkiaskare. Arkiaskareet ovat Mooseksen lain mukaan kiellettyjä sapatinpäivänä.
Näin totean yleisesti kaikille.
Jumalanvaltakunnan työ, se ei ole sapatin --epäpyhittämistä, mutta Biblepost - jos käydään sellaista markkinaa, joka on vain omanvakkasen täyttämistä tarpeettomasti, siinä rikotaan Pyhyyttä. Eli liitonveri pidetään epäpyhänä.
Kun Adam lankesi syntiin, niin hänen alastomuutensa oli, ettei hänellä ollut asetta syntiä vastaan. Hänen liittosuhteensa oli rakkauteen purkautunut. Teot Adamilla ei ollut rakkautta Herraa kohtaan.
Nyt Herra kutsui Adamin veren liittosuhteeseen, jota eläinuhrit edusti varjona, seremoniana siihen asti, kun kertakaikkinen Jumalan pelastussunnitelman uhri tuli meidän kaikkien sijaiseksi - ja peittämään epäpyhän tavan rikkoa rakkauden suhdetta Herraan.
Jumala otti karitsan, ja sen kuolema oli Adamille kova koulu ja oppi. Elämänsä oli kuoleman alaisuudessa, mutta tuo sijainen sai peittää sen synnin teon - Adamin tottelemattomuuden Jumalan tahtoa kohtaan. Jumala varmasti kysyi Adamilta, tahtooko hän ottaa Jumalan pelastuksen vastaan ja sama se oli Eevallakin.
Näin sijaisen kuolema tuli todelliseksi. Se nahkapuku edusti sanomaa - jota Aabelkin toi Herran eteen.
Eli kaikki tämä kirjoitus, joka Pyhän Hengen kautta kertoo Jumalan pelastussuunnitelmasta, Herran, joka on Luonut taivaan ja maan, on Sapatin Herra, se on luvallista tehdä sapattina.
Se ei ole kadottavaa, koska Herra tekee pelastavaa työtä ja pakanauskovat kadottavaa kauppaansa. Siis siinä on vissi ero.
Älkää kiusatko Herraa siten puheillanne, ettei sapattina ole lupa Jumalan tahtoa ilmaista.
- Laskuntulos
Kristitty.net ei ole kristitty. Hän on saman sarjan julistaja kuin Patrick Tiainen yhtä tietämätön kristinuskosta ja innokas.
- Biblepost
Paavali käveli kaupungin portin ulkopuolelle ja meni joen rantaan. Lisäksi Paavali meni Lyydian kotiin, niin että hän eittämättä kulki sapatinpäivänä enemmän kuin sallitun matkan. Paavali kirjoitti Filippiläisille: Vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä...Lain vanhurskauteen nähden nuhteeton....Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen.
- sapatin.hiljaisuus
Biblepost kirjoitti:
Paavali käveli kaupungin portin ulkopuolelle ja meni joen rantaan. Lisäksi Paavali meni Lyydian kotiin, niin että hän eittämättä kulki sapatinpäivänä enemmän kuin sallitun matkan. Paavali kirjoitti Filippiläisille: Vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä...Lain vanhurskauteen nähden nuhteeton....Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen.
Kysyn, kumosi Paavali sapatin??? Ei kumonnut. Huomaa se. Perinnäisoppeja ei tarvitse noudattaa, ei sunnuntaitakaan.
"Ja kun Paavali seuralaisineen oli purjehtinut Pafosta, tulivat he Pamfylian Pergeen; siellä Johannes erosi heistä ja palasi Jerusalemiin. Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat" (Ap.t.13:13-14).
"Ja he matkustivat Amfipolin ja Apollonian kautta ja tulivat Tessalonikaan, jossa oli juutalaisten synagooga. Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa..." (Ap.t.17:1-2).
"Sen jälkeen Paavali lähti Ateenasta ja meni Korinttoon...Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan" (Ap.t.18:1, 4).
"Ja sapatinpäivänä me (Paavali seuralaisineen) menimme kaupungin portin ulkopuolelle (Filippissä Makedoniassa), joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuuduimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille" (Ap.t.16:13).
"Ja naiset, jotka olivat tulleet hänen kanssaan Galileasta, seurasivat jäljessä ja katselivat hautaa ja kuinka hänen ruumiinsa sinne pantiin. Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan" (Luuk.23:55-56).
Huomatkaa, että Paavali teki sapattina Herran työtä, ei kumonnut sitä. Jumalan kansalla on aina sapatti Rakkauden syistä Herran antama lepopäivä. Biblepost kirjoitti:
>> niin että hän eittämättä kulki sapatinpäivänä enemmän kuin sallitun matkan <<
Ja paljonkohan on Raamatun mukaan tuo sallittu matka? Sinä kun tunnet Raamattusi niin hyvin voisit valistaa meitä muita. Missä kohtaa Raamattua määritellään sapatinmatka?
- Biblepost
sapatin.hiljaisuus, miksi kirjoittelet täällä netissä, vaikka palvot sapatti nimistä epäjumalaa? Mooseksen lain mukaan sapattina ei saa tehdä yhtään arkiaskaretta. Nettiin kirjoittaminen on arkiaskare, jota monet tekevät kaiket päivät työkseen. Siis kirjoittelet pelkkää huultesi löpinää.
Tarkoitat jotain valhetta kummallisella kirjoituksellasi: "Jumalan kansalla on aina sapatti Rakkauden syistä Herran antama lepopäivä."
En kirjoittanut mitään siitä, että Paavali olisi kumonnut sapatin. Aloit vain keskustelemaan itsesi kanssa. Paavali oli löytänyt Herran Jeesuksen ja piti tappiona kaikkea muuta kuin Herran tuntemista. Paavali katsoi koko lain vanhurskauden roskaksi, myös sapatin.>> Paavali katsoi koko lain vanhurskauden roskaksi, myös sapatin. <<
Missää kohtaa Raamattua ei Paavali katso sapattia roskaksi!
- Biblepost
Kristitty.net, olet taas valehtelemassa. Onnistut sitten sapatinvietollasi ansaitsemaan muutaman päivän taivasosuutta, jos noutaja tulee, hienoa meinaan.
Huomasitko. että Jumalan Sana kumoaa sinun harhaoppisi? Aiotko vielä vänkätä tooraa uskovien sydämiin?
Sapatti kuuluin Mooseksen lakiin, ja jos puhutaan koko lain vanhurskaudesta, niin puhutaan myös siitä, mitä Paavali saavutti sapatinvieton kautta.
Ihmettelen, sinun röyhkeyttäsi. Aloit meuhkata täällä ja väitit minua valehtelijaksi, kun kirjoitin Raamatun keskeisimmästä sisällöstä.
Sapatti on sinun epäjumalasi. Kimpaannut, jos eivät kaikki kumarra ja palvo sapatti jumalaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282701- 1372496
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162103- 1332101
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121814Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161561344Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291182Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901130Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo911126Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381078