Elämä thaimaalaisen naisen kanssa

Pertti

Haluan tuoda esiin minkälaista elämä thaimaalaisen naisen kanssa voi olla. Siis mitenkään pelottelematta tai kaunistelematta. Minulla on siis ollut suomalainen vaimo aiemmin enkä mitenkään heitä vihaa vaikka erosimmekin.

Thaimaalainen nainen on siinä mielessä jännä, että hän mittaa useita asioita rahassa: mitä kalliimmat housut, auto tms. sitä parempi. Jos ostan tarjoustuotteita, saan vihat niskoilleni. Tuntuu hölmöltä tankata Teboililla pitäjän kalleinta bensiiniä, kun naapurissa sama tavara olisi halvempaa. Mutta vaimo ei halua, että "me tankataan halpaa bensaa, joku voi nähdä". Halpa on siis kirosana thaimaalaisille. Tämä tulee aina ikävästi esiin ostoksilla ja jouluna....

Yllättävin seikka on se, kuinka thaimaalaiset naiset mittaavat onnistumistaan sillä, kuinka rikas mies heillä on ja kuinka paljon tämä vaimoonsa laittaa rahaa. Ja miehen on pystyttävä näyttämään "rikkautensa" myös muille. Kun vaimo päättää kutsua ystäviään ravintolaan, kannattaa lasku maksaa suosiolla. Eikä tietenkään "minun mies" käy halvoissa paikoissa. Eikä vaimokaan käy töissä, koska mies "tienaa niin paljon". Onneksi hän siivoaa.

Olen toki yrittänyt asiasta mainita, koska rahaa menee välillä järkyttävästi ja joudun hakemaan kalliita luottoja. Jos en tuhlaa rahaa, rakkaus loppuu samantien ja muuttuu kapinoinniksi ja mykkäkouluksi. Eli vain rahalla sitäkin sitten saa...

Mutta kun hyväksyy sen tosiasian, että thaimaalainen nainen ei halua olla halpa nainen miehelleen, ei tule suurempia ongelmia. Meillä on liitto kestänyt viisi vuotta. Oma kulta kullan kallis.

56

8356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä asiasta ei kauheasti olekaan ollut puhetta tällä palstalla. Tunnen kaksi keski-ikäistä miestä, joilla on thaimaalainen vaimo. Molemmissa tapauksissa olen kuullut samasta ilmiöstä.

      Lyhyellä lomallahan tavallisellakin tallaajalla on varaa näyttää varakkaalta. Naiset sitten uskovat jostain syystä, että tämä on arkitodellisuuttakin. Kun on päästy naimisiin ja muutettu Suomeen, havaitaankin, että totuus ei olekaan yhtä ruusuinen.

      Thaimaalaiset naiset tutustuvat helposti Suomessa asuviin maanaisiinsa ja vertailevat miehensä hyvyyttä taloudellisella mittarilla. Jos kaverilla ja sen miehellä on kauniimpi koti tai kalliimpi auto, se herättää kateutta. Samoin vertaillaan, kuinka paljon mies antaa rahaa sukulaisille lähetettäväksi.

      Ja ettei tämä menisi thaimaalaisten naisten haukkumiseksi, voisi todeta, että vastaavasti nuoremmat tuttavani, joilla on ikäisensä thaimaalainen vaimo, eivät ole törmänneet samaan ongelmaan läheskään yhtä korostetusti. Se siitä suuresta rakkaudesta ja kunnioituksesta vanhempia miehiä kohtaan.

      • Japanilaisen mies

        Mielenkiintoinen huomio.

        Itse olen ollut enemmän tekemisissä japanilaisten kanssa ja olen huomannut heissä erikoisen piirteen rahan suhteen. Raha on heille jonkinlainen leikkikalu. Siis rahan käyttäminen sinänsä on hauskaa. Tuotteen hinnoilla ei ole niin suurta väliä kumpaankaan suuntaan. Eli halpakin käy (H&M) mutta kalliskaan (B&O) ei hirvitä. Onneksi japanilaiset puskevat uraa itsekin joten rahat eivät ole aina lopussa, mutta kyllä aina välillä hirvittää (^_^) demo shikata nai


      • Japanilaisen mies kirjoitti:

        Mielenkiintoinen huomio.

        Itse olen ollut enemmän tekemisissä japanilaisten kanssa ja olen huomannut heissä erikoisen piirteen rahan suhteen. Raha on heille jonkinlainen leikkikalu. Siis rahan käyttäminen sinänsä on hauskaa. Tuotteen hinnoilla ei ole niin suurta väliä kumpaankaan suuntaan. Eli halpakin käy (H&M) mutta kalliskaan (B&O) ei hirvitä. Onneksi japanilaiset puskevat uraa itsekin joten rahat eivät ole aina lopussa, mutta kyllä aina välillä hirvittää (^_^) demo shikata nai

        Olen myös tietoinen japanilaistenkin rahantuhlaamisen riemusta. Onneksi vaimoni on poikkeus tässä asiassa, nuuka suorastaan.


      • Kavereilla on
        Japanilaisen mies kirjoitti:

        Mielenkiintoinen huomio.

        Itse olen ollut enemmän tekemisissä japanilaisten kanssa ja olen huomannut heissä erikoisen piirteen rahan suhteen. Raha on heille jonkinlainen leikkikalu. Siis rahan käyttäminen sinänsä on hauskaa. Tuotteen hinnoilla ei ole niin suurta väliä kumpaankaan suuntaan. Eli halpakin käy (H&M) mutta kalliskaan (B&O) ei hirvitä. Onneksi japanilaiset puskevat uraa itsekin joten rahat eivät ole aina lopussa, mutta kyllä aina välillä hirvittää (^_^) demo shikata nai

        Tuo on otta sellaisissa suhteissa missä mies on vanhempi kuin thai-vaimo.

        Tosin tiedän yhden parin joka on samanikäisiä.
        Lapsiakin.Mies on sanonut minulle usein,että tekisi toisin jos voisi aloittaa alusta.

        Thai-naiselle avioliitto on enempi kauppa.
        Onnistunut kauppa tai epäonnistunut kauppa.


      • p-p

        Kyllähän minä kerran yritin keskustella asiasta nimeltään aasialaisten naisten materiaalisuus, mutta sain päälleni vain haukkuryöpyn tyyliin "suomalaiset naiset eivät uskalla olla naisia" ja "kyllä meillä puhutaan ja pussataan".


      • kulutustaan
        p-p kirjoitti:

        Kyllähän minä kerran yritin keskustella asiasta nimeltään aasialaisten naisten materiaalisuus, mutta sain päälleni vain haukkuryöpyn tyyliin "suomalaiset naiset eivät uskalla olla naisia" ja "kyllä meillä puhutaan ja pussataan".

        No onhan se naurettavaa, jos mies ei saa pidettyä naistaan kurissa ja herran nuhteessa mitä kulutukseen tulee.

        Jämpti on niin, että naiset nyt vaan sattuvat olemaan aivan vastuuttomia rahan kanssa. Katuvat itsekin ostoksiaan.

        Kansainvälisissä suhteissa miehen tulee olla vastuussa raha-asioista. Ei pitäis olla mitään vaikeuksia, kun valtaakin on aasialaisiin ihan eri tavalla kuin kotimaisiin. Täytyy olla todella heikko mies, jonka suhde aasialaiseen kaatuu rahan takia.


      • p-p
        kulutustaan kirjoitti:

        No onhan se naurettavaa, jos mies ei saa pidettyä naistaan kurissa ja herran nuhteessa mitä kulutukseen tulee.

        Jämpti on niin, että naiset nyt vaan sattuvat olemaan aivan vastuuttomia rahan kanssa. Katuvat itsekin ostoksiaan.

        Kansainvälisissä suhteissa miehen tulee olla vastuussa raha-asioista. Ei pitäis olla mitään vaikeuksia, kun valtaakin on aasialaisiin ihan eri tavalla kuin kotimaisiin. Täytyy olla todella heikko mies, jonka suhde aasialaiseen kaatuu rahan takia.

        En minä mitään normaalia shoppailua tarkoittanut, vaan yleistä maailmankuvaa, jossa elämän arvo määräytyy rahamäärän mukaan. Minusta on aika järkyttävää, kun elämässä ei ole muuta mietittävää kuin elintaso. Rahaa yritetään pumpata kokoaika kaikilla mahdollisilla tavoilla, niitä sitten lähetetään sukulaisille ja jos mahdollista, säästetään pankkitilille eroa varten. Tästä voisin kertoa esimerkkinä entisessä työpaikassani olleen filippiiniläisen naisen: joka ikinen päivä hän jaksoi haaveilla (ääneen) rikkaasta miehestä, joka veisi hänet pois tästä "kamalasta työpaikasta".


      • Hyvä tietää!!
        Kavereilla on kirjoitti:

        Tuo on otta sellaisissa suhteissa missä mies on vanhempi kuin thai-vaimo.

        Tosin tiedän yhden parin joka on samanikäisiä.
        Lapsiakin.Mies on sanonut minulle usein,että tekisi toisin jos voisi aloittaa alusta.

        Thai-naiselle avioliitto on enempi kauppa.
        Onnistunut kauppa tai epäonnistunut kauppa.

        Toi oli hyvä.. eli "kauppaahan" se on, tai ....
        Kun Thainainen nai miehen hän "ostaa" naisen ulos vanhemmilta ja rahaa annetaan siis vanhemmille, jotta tytön ei tarvitse huolehtia enempää vanhemmistaan, kuten maassa on tapana..
        Mies voi antaa rahaa ja "ostaa" tytön "ulos" vastuusta huolehtia vanhemmista ja perheestä!
        Thaimaassa ei ole sos. huoltoa ym.. ja siellä on oma ylpeys..no ei niillä rahoilla makseta mm. hyvää sairaalahoitoa, lääkkeitä jne..
        Kaikki tarvitsee maksaa siis omasta kukkarosta!
        Meillä kun kaikki on hyvin emme edes tajua millaista esim. Thaimaassa asiat ovat...

        Tästä on kysymys. ei tytön ostosta sinäänsä vaan tytön vastuun ostamisesta..
        Aina ei ole näin. esim. jos vanhemmat ovat esim. varoissaan tai tyttö maksaa itse, joka on aika mahdotonta.
        Mutta kulttuuriero on siis selvä ja monet ei tajua tätä!
        No mietin itsekkin omalta-osaltani, kun Thaityttöystävä selvitti asian.. ja onhan ne horot sit erikseen.. niistä en tiedä..
        Näin se vaan on.... Toivottavasti vääristyneistä kommenteista päästään eroon!
        Annan lisätietoa tarvitseville ...


    • Paula

      Kirjoitit varmaan asiaa, ja ihan kauniisti loppujen lopuksi. Noin se varmaan voi mennä. No mites siten pohjoisafrikkalaisen kanssa. Kalliiksi tulee. Miehet tykkäävät pukeutua tyylikkäästi ja mielellään merkkivaatteisiin. Ja kännyköiden tulee mielellään olla viimeistä mallia. Kotimaahan matkustaminen ei ole halpaa, kun suorialentoja ei kesällä lennetä ja perheeseen kuluu yleensä useampi lapsi. Sisaruksille ja serkuille ja sisarusten lapsille täytyy viedä tuliaisia, ja mielellään tietysti hyvälaatuisia/merkkivaatteita.

      Useimmat miehet kyllä maksavat suurimman osan näistä kuluista, mutta se on silti iso osa perheen kokonaisbudjetista. Puhumattakaan, jos mies lähettää rahaa säännöllisesti kotimaahansa.

      Ja halpa on huonoa ja köyhän ei kannata ostaa halpaa asenne istuu vahvassa.

      Niinpä niin, jos ei voi hyväksyä esim. joka kesäistä lomamatkaa ja sen tekemää lovea budjettiin, suhde kyllä ajaa karille hyvin pian. Mutta siellä sitten, perheen naispuolisten sukulaisten hellässä hoivassa harmistunut mieli yleensä lauhtuu ja veljien/siskojen ilostuminen tuliaisista kyllä lämmittää mieltä. Ja kun vielä muistuu mieleen kaikki se helppous mitä elämässään Suomessa on, niin närkästys rahanmenosta vähenee, kunnes aika vierähtäää seuraavan kesäloman kynnykselle ja pitää ostaa uutta Niken tossuu, Nokian kännykkää jne. niin jopas riitaa pukkaa.

    • vvv

      Eikös tällaiset asiat pitäisi selvittää ennen avioliittoa? Varsinkin kun on kysymyksessä avioliitto täysin erilaisesta kulttuurista tulevan ihmisen kanssa. Riittävän pitkä seurusteluaika yleensä tuo ilmi myös tällaisetkin asiat.

    • kalevi

      Pelkkiä huoriahan ne ovat! Rahan perässä ne juoksevat, ei siis miehen. Tämä on totuus.En ottaisi akkaa itselleni niistä maista elätettäväkseni enkä riesakseni...

      • Japanilaisen mies

        Mistä maasta sitten ottaisit vaimon itsellesi?


      • kalevi
        Japanilaisen mies kirjoitti:

        Mistä maasta sitten ottaisit vaimon itsellesi?

        ...missä naiset eivät ole niin rahan perään, vaan ajattelevat muutakin kuin rahaa ja miehen menestystä. Yleensäkään maasta, jossa naiset yleisesti eivät ole jotain onnenonkijoita, vaan käyvät normaalisti töissä ja ovat jo hankkineet omaisuuttakin hieman.


      • mies_vaan
        kalevi kirjoitti:

        ...missä naiset eivät ole niin rahan perään, vaan ajattelevat muutakin kuin rahaa ja miehen menestystä. Yleensäkään maasta, jossa naiset yleisesti eivät ole jotain onnenonkijoita, vaan käyvät normaalisti töissä ja ovat jo hankkineet omaisuuttakin hieman.

        Kuulostaa suomalaiselta naiselta, sellaisen minäkin haluan (uuden) ;-)


      • kalevi
        mies_vaan kirjoitti:

        Kuulostaa suomalaiselta naiselta, sellaisen minäkin haluan (uuden) ;-)

        En ajatellut noin. Lähinnä oli mielessä nämä aasialaiset ja venäläiset naiset, jotka tänne avioliittotarkoituksessa tuodaan. Tyhjin käsinhän ne sieltä tulevat ja vielä vievät miehen omaisuuden mennessään kun lähtevät lätkimään. Kunnollinen ja reipas naisen täytyy olla, sekä itsenäinen, eikä miehen holhottava. Sellainen on suomalainen nainen.


      • Pekka

        Mieluummin runkkailen vaikka yksikseni, kun lähden materialististen naisten perään. Onneksi on myös naisia, jotka arvostavat henkistä kehittymistä ja panostavat siihen.


      • Aasialaisen mies

        Ei kaikkea voi yleistää ja eivät thaimaalaiset edusta suinkaan koko aasiaa.

        Tiedän kolme aasialaista naista, jotka ovat eronneet suomalaisesta miehestään. Kukaan näistä naisista ei (ylpeyttään) ottanut mieheltään mitään erotessaan, vaan ainoastaan omat henkilökohtaiset tavaransa, vaikka heillä olisi ollut oikeus puoleen omaisuudesta.

        Ei, kyseessä eivät olleet thaimaalaiset, vaan kaksi filippiiniläistä ja yksi japanilainen.


      • kalevi
        Aasialaisen mies kirjoitti:

        Ei kaikkea voi yleistää ja eivät thaimaalaiset edusta suinkaan koko aasiaa.

        Tiedän kolme aasialaista naista, jotka ovat eronneet suomalaisesta miehestään. Kukaan näistä naisista ei (ylpeyttään) ottanut mieheltään mitään erotessaan, vaan ainoastaan omat henkilökohtaiset tavaransa, vaikka heillä olisi ollut oikeus puoleen omaisuudesta.

        Ei, kyseessä eivät olleet thaimaalaiset, vaan kaksi filippiiniläistä ja yksi japanilainen.

        Ei voikkaan yleistää! En ole ajatellut mitenkään, että naisen pitäisi olla nimenomaan aasialainen, vaan kelpaa ihan supisuomalainen nainen, jonka pääkopassa liikkuu muutakin kuin itsensä pynttääminen, raha ja miltä näyttää. Tärkeintä on kommunikointi samalla kielellä että tulisi ymmärretyksi, muuallakin kuin makuuhuoneen puolella...


      • Datanörtti
        Pekka kirjoitti:

        Mieluummin runkkailen vaikka yksikseni, kun lähden materialististen naisten perään. Onneksi on myös naisia, jotka arvostavat henkistä kehittymistä ja panostavat siihen.

        Tolla tyylillä sä saat vain rumia naisia. Sun kantsis alkaa kehittää itsestäs alfaurosta. Ottaisit ratkaisut omiin käsiin, etkä toivois, että joku muu tulee ja tekee sulle elämän.

        Perussääntönä: Nainen kunnioittaa miestä joka pitää hänen ostoshalunsa kurissa.


      • Liina
        Aasialaisen mies kirjoitti:

        Ei kaikkea voi yleistää ja eivät thaimaalaiset edusta suinkaan koko aasiaa.

        Tiedän kolme aasialaista naista, jotka ovat eronneet suomalaisesta miehestään. Kukaan näistä naisista ei (ylpeyttään) ottanut mieheltään mitään erotessaan, vaan ainoastaan omat henkilökohtaiset tavaransa, vaikka heillä olisi ollut oikeus puoleen omaisuudesta.

        Ei, kyseessä eivät olleet thaimaalaiset, vaan kaksi filippiiniläistä ja yksi japanilainen.

        että ihanko eronneet suomalaisesta miehestä?
        Eivätkö nämä aasian tytöt sittenkään tajua kuinka ihania meidän urokset täällä Suomessa on!
        Kyllähän nyt aasialaisenkin naisen täytyy kestää vähän nyrkin iskuja ja viinan löyhkää kun mies on muuten niin ihana!!!Vai mitä pojat!


      • oman tien kulkija
        Liina kirjoitti:

        että ihanko eronneet suomalaisesta miehestä?
        Eivätkö nämä aasian tytöt sittenkään tajua kuinka ihania meidän urokset täällä Suomessa on!
        Kyllähän nyt aasialaisenkin naisen täytyy kestää vähän nyrkin iskuja ja viinan löyhkää kun mies on muuten niin ihana!!!Vai mitä pojat!

        Kyllähän se suomalainenkin mies on jotensakin siedettävä siellä rantalomakohteessa kun ostelee kalliita tavaroita, vaatteita ja koruja, mutta kun on lähtenyt tänne Suomen kylmyyteen omasta ihanasta lämpimästä maasta, niin ihmetyttää mitä ne naiset ajattelee vai ajatteleeko ne ollenkaan?

        Mutta tänne tultaessa totuus paljastuu, että suomipoika onkin ihan tavallinen paskahousu, vaikka niin oli ritarillinen siellä. Täällä rahat tuntuvat loppumaan ja lättykin lätisee välillä. Kyllä ne aasialaisetkin osaavat nalkuttaa, joka on kamalaa kuunneltavaa.

        Voin lyödä sata euroa vetoa, että akat sieltä eivät tule tänne asti rakkauden tähden. Kyllä ne ovat muut seikat , jotka houkuttelevat.


      • Pinaman
        oman tien kulkija kirjoitti:

        Kyllähän se suomalainenkin mies on jotensakin siedettävä siellä rantalomakohteessa kun ostelee kalliita tavaroita, vaatteita ja koruja, mutta kun on lähtenyt tänne Suomen kylmyyteen omasta ihanasta lämpimästä maasta, niin ihmetyttää mitä ne naiset ajattelee vai ajatteleeko ne ollenkaan?

        Mutta tänne tultaessa totuus paljastuu, että suomipoika onkin ihan tavallinen paskahousu, vaikka niin oli ritarillinen siellä. Täällä rahat tuntuvat loppumaan ja lättykin lätisee välillä. Kyllä ne aasialaisetkin osaavat nalkuttaa, joka on kamalaa kuunneltavaa.

        Voin lyödä sata euroa vetoa, että akat sieltä eivät tule tänne asti rakkauden tähden. Kyllä ne ovat muut seikat , jotka houkuttelevat.

        Pillua ainakin saa kun tuo naisen Thaimaasta. Saa vetää todella tiukkaan koloon ja pyllyäkin irtoaa kun kertoo, että kaikki suomalaisetkin naiset sitä antaa.


      • eukko
        Pinaman kirjoitti:

        Pillua ainakin saa kun tuo naisen Thaimaasta. Saa vetää todella tiukkaan koloon ja pyllyäkin irtoaa kun kertoo, että kaikki suomalaisetkin naiset sitä antaa.

        väärin...ei kaikki, mutta thaimaalaiset varmaankin...sen verran horahtavia ovat....
        taidat olla oikein kunnon runkkujätkä....hyi saatana


      • mai pen rai
        oman tien kulkija kirjoitti:

        Kyllähän se suomalainenkin mies on jotensakin siedettävä siellä rantalomakohteessa kun ostelee kalliita tavaroita, vaatteita ja koruja, mutta kun on lähtenyt tänne Suomen kylmyyteen omasta ihanasta lämpimästä maasta, niin ihmetyttää mitä ne naiset ajattelee vai ajatteleeko ne ollenkaan?

        Mutta tänne tultaessa totuus paljastuu, että suomipoika onkin ihan tavallinen paskahousu, vaikka niin oli ritarillinen siellä. Täällä rahat tuntuvat loppumaan ja lättykin lätisee välillä. Kyllä ne aasialaisetkin osaavat nalkuttaa, joka on kamalaa kuunneltavaa.

        Voin lyödä sata euroa vetoa, että akat sieltä eivät tule tänne asti rakkauden tähden. Kyllä ne ovat muut seikat , jotka houkuttelevat.

        omasta monivuotisesta kokemuksesta voin sanoa,että aasialainen nainen ei harrasta tätä suomalaisen naisen tapaa "ilmaista ajatuksiaan" nalkutusta. asiat kyllä sanotaan,jos joku ottaa päähän,mutta se on sit siinä,eikä siitä sen enempää...kyllä suomalainen nainen saa pitää tään ihan omana asioiden hoito tyylinään. sitten toi vetosi"akat eivät sieltä tule tänne asti rakkauden tähden,vaan muut seikat jotka houkuttelevat"...niin mikä lie oman vaimoni tänne houkuttanut? mitään en kyllä hänelle ostellut tavattuamme. no..ruokaa kyllä haettiin torilta mopolla joka päivä,mutta lasku jäi niistä ostoksista aina alle 5 euroa. maaseudulla kun ei ole turisti paikkojen hintataso...ehkä hän ei minua rakasta,en tiedä. mutta joka päivä näin monenkin yhdessäolovuoden jälkeen hän rutistaa minut syleilyynsä,ja toteaa kuinka onnellinen on kanssani...niin myös.


      • puji
        mai pen rai kirjoitti:

        omasta monivuotisesta kokemuksesta voin sanoa,että aasialainen nainen ei harrasta tätä suomalaisen naisen tapaa "ilmaista ajatuksiaan" nalkutusta. asiat kyllä sanotaan,jos joku ottaa päähän,mutta se on sit siinä,eikä siitä sen enempää...kyllä suomalainen nainen saa pitää tään ihan omana asioiden hoito tyylinään. sitten toi vetosi"akat eivät sieltä tule tänne asti rakkauden tähden,vaan muut seikat jotka houkuttelevat"...niin mikä lie oman vaimoni tänne houkuttanut? mitään en kyllä hänelle ostellut tavattuamme. no..ruokaa kyllä haettiin torilta mopolla joka päivä,mutta lasku jäi niistä ostoksista aina alle 5 euroa. maaseudulla kun ei ole turisti paikkojen hintataso...ehkä hän ei minua rakasta,en tiedä. mutta joka päivä näin monenkin yhdessäolovuoden jälkeen hän rutistaa minut syleilyynsä,ja toteaa kuinka onnellinen on kanssani...niin myös.

        Minä taas omasta, monivuotisesta kokemuksestani voin sanoa, että kyllä jotkut aasialaisetkin naiset nalkuttavat, jotkut suomalaiset taas ei. Miksi minun aasialainen mieheni olisi huolinut minut, suomalaisen naisen, jos olisi ollut paljon parempaakin tarjolla? Minulla ei ole tapana ikinä nalkuttaa, sanon kerran hienovaraisesti, jos ei auta, niin ei.

        Mutta aasialaista elämäntapaa hieman tuntevana, sanoisin että kyllä siellä raha on tärkein aviopuolison valintaperuste.


      • mai pen rai
        puji kirjoitti:

        Minä taas omasta, monivuotisesta kokemuksestani voin sanoa, että kyllä jotkut aasialaisetkin naiset nalkuttavat, jotkut suomalaiset taas ei. Miksi minun aasialainen mieheni olisi huolinut minut, suomalaisen naisen, jos olisi ollut paljon parempaakin tarjolla? Minulla ei ole tapana ikinä nalkuttaa, sanon kerran hienovaraisesti, jos ei auta, niin ei.

        Mutta aasialaista elämäntapaa hieman tuntevana, sanoisin että kyllä siellä raha on tärkein aviopuolison valintaperuste.

        täällä länsimaissa tavallisesti tärkein kumppanin valinta peruste taas on ulkonäkö.ja siihen myös satsataan valtavasti. ja totta on ,että mikäli et omaa hyvää ulkonäköä on mahdolliset kumppaniehdokkaat vähissä.kumpi sitten on pitemmän päälle merkityksellisempää suhteen kannalta? kauneus on tunnetusti katoavaista esim.ikääntymisen vuoksi.entäs raha? se säilyttää arvonsa aina. sillä voi hankkia ihanan kodin.voi ostaa mukavan turvallisen kulkupelin.käydä ulkona syömässä milloin huvittaa kumppanin kanssa. voi matkustella ympäri maailmaa.y.m.s. tahtoo se rakkauskin vaan kummasti hiipua jos on perse aina auki tai pitää joka euro laskea mitä voi ostaa.tulee riitoja milloin mistäkin. kyllä aasialainen nainen tuntee elämän reaaliteetit vähän paremmin,kun yleensä ovat niukemmista oloista lähtöisin. siksi kumppanin valinnassa otetaan ensisijaisesti taloudellinen puoli huomioon.itse rahan käytössä he kuitenkin ovat monasti sairaalloisenkin nuukia.vaikka sitä olisikin..ja miehestä,joka rahan kotiin tuo,he kyllä pitävät hyvää huolta. hyvää ruokaa,hierontaa ja muuta kivaa kyllä piisaa,jotta mies jaksaa taas paiskia hommia duunissa.


      • karvinen
        mai pen rai kirjoitti:

        täällä länsimaissa tavallisesti tärkein kumppanin valinta peruste taas on ulkonäkö.ja siihen myös satsataan valtavasti. ja totta on ,että mikäli et omaa hyvää ulkonäköä on mahdolliset kumppaniehdokkaat vähissä.kumpi sitten on pitemmän päälle merkityksellisempää suhteen kannalta? kauneus on tunnetusti katoavaista esim.ikääntymisen vuoksi.entäs raha? se säilyttää arvonsa aina. sillä voi hankkia ihanan kodin.voi ostaa mukavan turvallisen kulkupelin.käydä ulkona syömässä milloin huvittaa kumppanin kanssa. voi matkustella ympäri maailmaa.y.m.s. tahtoo se rakkauskin vaan kummasti hiipua jos on perse aina auki tai pitää joka euro laskea mitä voi ostaa.tulee riitoja milloin mistäkin. kyllä aasialainen nainen tuntee elämän reaaliteetit vähän paremmin,kun yleensä ovat niukemmista oloista lähtöisin. siksi kumppanin valinnassa otetaan ensisijaisesti taloudellinen puoli huomioon.itse rahan käytössä he kuitenkin ovat monasti sairaalloisenkin nuukia.vaikka sitä olisikin..ja miehestä,joka rahan kotiin tuo,he kyllä pitävät hyvää huolta. hyvää ruokaa,hierontaa ja muuta kivaa kyllä piisaa,jotta mies jaksaa taas paiskia hommia duunissa.

        Eipä se varmaan se nuukuus ja huolehtiminen ja helliminen ole pelkästään aasialaisten naisen ominaisuus, kyllä sitä osaavat muunkinmaalaiset tehdä. Sehän on ihmisestä kiinni. Nalkuttaa osaavat samalla tavalla kuin muutkin naiset. Sehän on miehestä kiinni, miten nopeasti oppii tavoille!


      • vai niin..

        Tuon ois voinut jättää kirjoittamatta..
        Kun ei saisi yleistää.. on tarinoita ja on ihmisiä
        raha kelpaa kaikille ja rikkaudet, mutta ei se ole kaikille se tärkein!
        Seurusten Thaimaalaisen naisen kanssa ja olen todella onnellinen!


      • tuon
        Aasialaisen mies kirjoitti:

        Ei kaikkea voi yleistää ja eivät thaimaalaiset edusta suinkaan koko aasiaa.

        Tiedän kolme aasialaista naista, jotka ovat eronneet suomalaisesta miehestään. Kukaan näistä naisista ei (ylpeyttään) ottanut mieheltään mitään erotessaan, vaan ainoastaan omat henkilökohtaiset tavaransa, vaikka heillä olisi ollut oikeus puoleen omaisuudesta.

        Ei, kyseessä eivät olleet thaimaalaiset, vaan kaksi filippiiniläistä ja yksi japanilainen.

        Toi on taatusti totta..


      • ratkaisee
        puji kirjoitti:

        Minä taas omasta, monivuotisesta kokemuksestani voin sanoa, että kyllä jotkut aasialaisetkin naiset nalkuttavat, jotkut suomalaiset taas ei. Miksi minun aasialainen mieheni olisi huolinut minut, suomalaisen naisen, jos olisi ollut paljon parempaakin tarjolla? Minulla ei ole tapana ikinä nalkuttaa, sanon kerran hienovaraisesti, jos ei auta, niin ei.

        Mutta aasialaista elämäntapaa hieman tuntevana, sanoisin että kyllä siellä raha on tärkein aviopuolison valintaperuste.

        Kyllä se raha aina ratkaisee kaikkialla ja selvästi rikas mies on aina etusijalla..
        Itselläni toki ei thainainen tiennyt varallisuuttani, joka on aikamoinen..
        se selvis, kun tavattiin...


    • Television ostaja

      Olin töllöä ostamassa kun lähellä aviopari tutki vedenkeittimiä. Aasialaisen näköinen vaimo hoki koko ajan "se on kallis". (Siis liian kallis). Joskus näin päin.

      • Kiinalaisen mies

        Koitetaanhan, kaikki, muistaa että Thaimaa ei ole yhtä kuin Aasia. Kuten vaikka Kreikka ei ole yhtä kuin Eurooppa. Kiitos, nam!


      • Dekas

        Aasiahan on varsin iso paikka. Kulttuureja ja etenkin ihmisiä löytyy ihan joka sorttia.


      • mieltä..

        Tyttöystäväni on thaimaasta ja ns. tavallinen Thaimaalainen Suomessa opiskeleva.
        Kyllä Suomen kalleus enempi hämmästyttää Thaimaalaista, kun vertaavat hintoja..
        Hispannasta lähtien on jätetty ostamatta, kun toisessapaikassa oli puolet halvempaa..


      • hyvä
        Dekas kirjoitti:

        Aasiahan on varsin iso paikka. Kulttuureja ja etenkin ihmisiä löytyy ihan joka sorttia.

        Fiksua huomata, et ihmiset ja kansalaisuudet ovat erillaisia..
        Älkäämme siis yleistäkö.
        Kiitos!


    • puuhapete

      kovin kuulostaa tutulta...

      jos mies kykenee nauttimaan prostituoidun palveluista, niin silloin tuollainen vaimokin varmaan kelpaa. minun tyttöystäväni tapasi "kiittää" lahjoista ja tavaroista jne. ottamalla suihin. tyyliin: ostoksilta kotiin tullessamme alkoi suudella ja kehua minua ja veti housut alas... ja jos en ostellut tarpeeksi, niin seksiä/hellyyttä/hoivaa ei tippunut. en jaksanut sellaista tunteetonta suhdetta, joten palasin tyhjin käsin suomeen (kyse ei ollut thaimaalaisesta naisesta).

    • yleistä!

      Seurustelen ihanan thaimalaisen naisen kanssa joka taloudellisesti on erittäintarkka ja mitään elvistelyä ei todellakaan ole..
      Thaimaalaiset ovat kuten ollaan huomattu uutisissa
      erittäin ystävällisiä ja arvostavat meitä miehiä.
      Toki uskon, että maksullisissa naisissa löytyy noita vivahteita, mutta itsellä ihan tavalinen Suomessa opiskeleva tyttö ja parempaa naista en voisi löytää...
      Mutta juttus on aika uskomatonta luettavaa ollakseen totta..
      Klttuurissa olevat erot tietty heijastuvat rahaan.. esim. rahan lähettäminen kotiin Thaimaaseen.. siellä, kun ei vanhemmilla ole rahaa
      ja sos. turvaa ei tunneta ym. mitä me saamme täällä Suomessa lähes ilmaiseksi.
      Muistakaa kulttuuri erot ja Thaimaa on köyhä
      ja onnea jokainen saa etsiä ja miksi rikas mies ei kelpaisi .. kyllä se Suomalaisellekin naiselle raha kelpa.. vai väitättekö ettei pidä paikkaansa?
      Mutta parempa naista en ikinä voisi öytää..aivan ihnana ja miehestä, kodista ym huolehtiva
      Mutta lopuksi.. jos Thaimaalaisella ole rahaa.. on perin vaikeaa ajatella olevansa puhumatta rahasta..kun sitä ei ole ja kaikki tarvitsemme aina jotain.. eli hommatkaa töitä, kuten minä nin ei tartte maksaa. ei ne ihmiset työtä pelkää..

    • Anonyymi

      Toi on paska puhetta. Olet varmaan neiti vastaava...
      Kyllä thai ymmärtää rahan päälle se on varma.
      Mutta se on sinusta kiinni jos hsluat ostaa
      Kaikkea mitä hän haluaa ja ohjeistaa sinua.
      Olet hyväksi käytettävä idiootti. Itse valinnut olet kumppanis. Ihan sama suomessa nuo jutut.
      Alä narise mokomista. Asetu olemaan mikä olet.
      Ei meillä tuommosta ole perheessä.
      Katso peiliin..
      Osta vaikka koko suomi jos hän niin haluaa.
      Pässin narussa olet. Ai minkä pässin........
      Onnea sinne.
      Olisko hän pattayja tuttavuus tai semmosta.
      Mikä hänen ammattinsa ynm. Oletko kysynyt tältä suurelta rakkaudelta.
      Noh voi voi.

    • Anonyymi

      Gold diggereitä kaikki

    • Anonyymi

      Thaikkuni taitaa olla poikkeustapaus ? Vaikka teemani on: En etsi valtaa loistoa .-
      44 vuotta ja risat jo , kuin kissa ja koira :D

      Per-kel

    • Anonyymi

      Ei hyvää päivää.

    • Anonyymi

      en tahdo elää enää

      unohdan että ihmisiä on erilaisia

      ehkä tuomasi thai nainen on luonteeltaan ekonomisti

    • Anonyymi

      ihan perus rasismi on terapiaa

    • Anonyymi

      mielellään tappaisin kaikki elävät olennot maapallolta

      elämä on virhe

    • Anonyymi

      poliisi puolustaa ja tukee naisten raiskauksia
      koska muuta keinoa luonnossa ei ollut eikä tulee
      pakkoraiskaus luo tosi miehen

      sen jälkeen nainen istutetaan ketjuun kaulasta kiinni ja pidetään kotona

    • Anonyymi

      Made in thaimaa😂

      • Anonyymi

        Farang mangkar dai ngeun

        :-)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Farang mangkar dai ngeun

    • Anonyymi

      Voehan vee...no kuka eded epäilee ettei thai nainen olisi rahan perässä!!

    • Anonyymi

      Molemmat nykyään eläkkeellä .- Hänellä hinku Thaimaahan minulla ei .

      Farang

    • Anonyymi

      😂😂😂😂😂maailman köyhin lutka ja päättää täällä olla fiini! Niiden kk palkka on 5e ne syö sammakoita kun niillä ei ole ruokaa. Kyllä sun rahat on moi moi. Toivottavasti teit avioehdon. Ne ottaa eron melko äkkiä kun pääsevät töihin täällä. Teen heidän kanssa töitä. Tiedän kyllä mitä he ovat.

      • Anonyymi

        Heidän pääasiallinen tehtävä on rikas suomi mies sitten koko suku tänne. Sitten erotaan kun hoono mies minula. Se joko lyö tai makaa sohva. 😅😆👌onneee


    • Anonyymi

      Oleks ny ihan varma että sulla on thaimaalainen vaimo vaikuttas olevan suomalainen tai jenkki vaimo sulla

    • Anonyymi

      Pääsiäisenä Thaikkulaan , vaimo osti palan maata :D

      Farang

    • Anonyymi

      Kokemuksena olen huomannut, että taikkuaikat elää mielellään sosiaaliturvalla ja kikkailee muuten mielellään maksamatta veroja kotona tehdyistä kynsihoidoista jne. Kakarat kasvatetaan siten että kaikkea pahaa saa tehdä ja mistään ei tarvitse kantaa vastuuta ja vähempi ei myöskään kanna mitään vastuuta lastensa tekemisistä.
      Arvostellaan ja haukutaan muita naisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      305
      3559
    2. 204
      2981
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2544
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      238
      2020
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1445
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe