Tietäjähenki
Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä. (APT. 16:16-18)
Yksi tapa tunnistaa tietäjähenki on, että mitä ikinä se puhuu sinulle, se vaivaa sinua. Tässäkin tapauksessa tämä henki puhui asiaa, joka oli totta, mutta silti siinä oli jotakin väärää. Voimme huomata, että jos Paavali ei olisi ollut kasvanut nöyryyteen, olisi ollut helppo ylpistyä ja ajatella, ”että niinhän se on, minä julistan pelastusta ja olen Jumalan palvelija, hyvä että te sen nyt tiedätte”. Tämän tietäjähengen olisi voinut ajatella olevan hyvä promoottori ja mainostaja. Tälläisiä nämä yleensä ovatkin jonkun aikaa, kunnes haluavat sinun paikkasi ja aiheuttavat hajaannuksen. Tämä onkin toinen tulkinta tästä hengestä; spirit of divination, eli hajaannuksen henki, kuten englannin kielinen käännös asian ilmaisee.
Tiedän kaverin jossa oli pelon henki, josta hän Jumalan armossa vapautui. Kukaan ei huomautellut hänelle siitä, eikä jatkuvasti tuonut asiaa esille. Tämä henki alkoi manifestoitumaan yhteisessä pienryhmän rukoustilanteessa ja hän itse kertoi ongelmastaan tässä kohtaa, porukalla rukoilimme ja käskimme tätä henkeä lähtemään ja se lähti. Kuukausia myöhemmin yhteisessä rukouksessa ihmettelin että mikä seinä tässä rukouksessa on vastassa ja näin pelon hänen silmistään, ihmettelin että mistä tämä johtuu ja että tuo pelon henkikin oli jo lähtenyt. Ei juolahtanut mieleenikään etteikö tuo henki olisi silloin lähtenyt, sillä se lähti. Vasta myöhemmin tajusin, että tuo henki oli tullut ystävääni takaisin. Silloin en vielä kaikkea ymmärtänyt, mutta kun nyt jälkikäteen tiedän kaverin olevan tekemisissä ihmisen kanssa jossa on tuo tietäjä- / hajaannuksen henki, en yhtään ihmettele asiaa.
Kun väkevä aseellisena vartioitsee kartanoaan, on hänen omaisuutensa turvassa. Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja voittaa hänet, ottaa hän häneltä kaikki aseet, joihin hän luotti, ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna. Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset." Luuk.11:21-26
Pahat henget eivät hypi sisään, ellet anna lupaa. Ne hakevat sinulta lupaa kieroilla sanoilla ja hyväksynnällä mielen alueella, että jossakin kohtaa hyväksyt niiden sanat ja näin annat luvan. Sanovat että et todellisuudessa ole vapaa ja haluavat vapauttaa sinut, jolloin joudut sidotuksi. Tietäjä- / hajaannuksen henki, joka tietää sinusta asioita, erityisesti haavojasi ja heikkouksiasi tuo niitä esiin kokoajan odottaen, että koska nappaat syötin. Se haluaa syödä luottamuksesi vapauteesi ja toisiin ihmisiin, erityisesti hengellisiin auktoriteetteihin. Näin sitoen sinut itseensä ja saattaen sinut pahan hengen kahleisiin.
On kaksi eri asiaa, huomata itse kaipaavansa vapautta jollakin alueella, kuin että joku jatkuvasti tökkii sinua sillä alueella ja huomauttaa sen olevan side elämässäsi. Tiedät että sinulla on ollut kyseisellä alueella haasteita, mutta olet jo antanut elämäsi Kristukselle, myös tämän osa-alueen ja tällöin olet vapaa ja tiedät sen, tätä uskoa vapaudesta tämä väärä profeetta tulee horjuttamaan ja haluaa kaataa sinut.
he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja... lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on. Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi. (2.Piet.2:18-20)
En löydä Raamatusta yhtään kohtaa, jossa joku on vapautettu pahasta hengestä ilman hengen manifestaatiota ja siten että tämä henki on ensin reagoinut ja sitten vasta ihminen vapautettu. Aivan kuten Paavali kohdatessaan tietäjähengen, ei Paavali tökkinyt tätä naista, että onkohan tuo ihan Herrasta, mutta tuo tietäjähenki tökki Paavalia. Itse asiassa Paavali oli matkalla rukoushuoneelle rukoilemaan ystäviensä kanssa ja tuo henki reagoi Kristuksen kirkkauteen Paavalissa. Tämä henki siis reagoi Paavaliin ja niin se on yhä edelleen. Pahat henget manifestoituvat ja reagoivat Jumalan kirkkauden tullessa.
Lue lisää
http://opetuslapsi.blogspot.fi/2013/11/tie
Tietäjähenki - selitys?
50
1070
Vastaukset
- hfhfhfg
Linkistä lisää asiaa.
- palaatakaisin
Matt. 12:43-45
43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."- palasikiittämään
Luukas 17
12 Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;
13 ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"
14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
15 Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
16 ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.
17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?
18 Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?"
19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut". - kenenorjaolet
he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja... lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on. Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi. (2.Piet.2:18-20)
- äläsyntiätee
Joh. 5:14
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi". - vaariitsestä
Luuk. 21:34
Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta - kylväjäleikkaaja
Luuk. 8:1-17
1 Ja sen jälkeen hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja saarnasi ja julisti Jumalan valtakunnan evankeliumia; ja ne kaksitoista olivat hänen kanssansa,
2 niin myös muutamia naisia, jotka olivat parannetut pahoista hengistä ja taudeista: Maria, Magdaleenaksi kutsuttu, josta seitsemän riivaajaa oli lähtenyt ulos,
3 ja Johanna, Herodeksen taloudenhoitajan Kuusaan vaimo, ja Susanna ja useita muita, jotka palvelivat heitä varoillansa.
4 Kun paljon kansaa kokoontui ja ihmisiä kulki joka kaupungista hänen tykönsä, puhui hän vertauksella:
5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
16 Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.
17 Sillä ei ole mitään salattua, mikä ei tule ilmi, eikä kätkettyä, mikä ei tule tunnetuksi ja joudu päivän valoon.
------------
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'" - illalliset
Luuk. 14:16-24
16 Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta.
17 Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'.
18 Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
19 Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
20 Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'.
21 Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'.
22 Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'.
23 Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
24 sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'." - wqeqe
äläsyntiätee kirjoitti:
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".ok--
- Anonyymi
Niin käy pahalle sukupolvelle kohta tapahtui Jeesuksen aikaan 2000 v sitten juutalaisille.
- Anonyymi
palasikiittämään kirjoitti:
Luukas 17
12 Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;
13 ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"
14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
15 Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
16 ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.
17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?
18 Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?"
19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".Meni kylään 2000 vuotta sitten siellä arabian alueella siihen aikaan ...
- Anonyymi
kenenorjaolet kirjoitti:
Tarkoittaa juutalaisia siihen aikaan siellä jotka kääntyi takaisin vanhaan lakiin ....
- Anonyymi
äläsyntiätee kirjoitti:
Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".PYHÄ kössä 2000 vuotta sitten ennen kuin se tuhottiin ....nyt siellä on imaamit...
- wqrwrr
Niinpä.
- ryhq
Kun riivaajahenki ajetaan ulos ihmisestä, tilanne ei ole vielä selvä.
Matt 12:43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
12:44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin.' Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
12:45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."
Riivatun ihmisen tilanne tavallaan normalisoituu aluksi mutta hänestä ei kuitenkaan tule uskovaista, uudestisyntynyttä Jumalan lasta. Jos se riivattu ei halua tulla uskoon, riivaajat voivat palata.
Sama tilanne on myös homojen kohdalla. Jos homo "eheytyy" tai jos Jumala oikeasti hänet parantaa niin tilanne on vasta normalisoitunut hänen kohdallaan. Hän ei ole vielä uskovainen.- tbmqai
Ok.
- Anonyymi
Kaikki kristityt uskoo poikaan ✝️ vain muut ei usko 🕎🐏
- 323434
ok.
- 213213213
ok---
- qwwqrw
ok--
- omaanpuuhunsa
Room. 11:
1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
9 Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
10 soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".
11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.- DoctorT
Sinä, joka kopioit Raamattu, mielipiteesi joko puuttuu tai hukkuu tekstiin!
Keskustelupalsta on keskustelupalsta mielipiteillä. Sanaan voi viitata, mutta sen kopiointi on typeryyttä!! KUKAAN EI SITÄ LUE! - aivanasama
Perkele on HYVÄ SAARNAMIES
FASEBOOO
16.5.2017 23:26
Hän ei tule luoksemme hiilihanko hädessä ja sarvet päässä.
Hänen mestarillinen aseensa on epäilys Jumalan sanaa kohtaan.
Tämä on paholaisen peruskikka kirkossa.
Hän haluaa viedä kirkon ja Jumalan kansan pois Jumalan sanasta.
Hän on alusta alkaen toistanut: Ei kai Jumala rtarkoita sitä, mitä hän on sanonut.
Ei Raamattua pidä otta tosissaan.
Jumala on Pyhän Hengen välityksellä nähnyt hyväksi
antaa meille juuri sellaisen raamatun,
mikä meillä on.
Paholainen hyökkää Raamattua vastaan.
Jos hän saa pidettyä meidät erillään raamatusta tai epäilemään sen sanomaa,
hän on onnistunut.
--------
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14855844/perkele-on-hyva-saarnamies
---------------- - omaaviisautta
Gal. 1:
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
-----------
Jer. 9:5
He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.
Room. 3:13
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
Kol. 2:8
Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
Room. 16:18
Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.
-------------
2. Tim. 4:3
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
2. Piet. 1:16
Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
2. Kor. 10:5
Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle - omaavaiisautta
Luuk. 22:31
Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". - tämmöstäsitten
DoctorT kirjoitti:
Sinä, joka kopioit Raamattu, mielipiteesi joko puuttuu tai hukkuu tekstiin!
Keskustelupalsta on keskustelupalsta mielipiteillä. Sanaan voi viitata, mutta sen kopiointi on typeryyttä!! KUKAAN EI SITÄ LUE!Jer. 36:21-32
21 Silloin kuningas lähetti Jehudin hakemaan kirjakääröä, ja hän haki sen kirjuri Elisaman kammiosta. Sitten Jehudi luki sen kuninkaan kuullen ja kaikkien päämiesten kuullen, jotka seisoivat kuninkaan edessä.
22 Mutta kuningas istui talvihuoneessa-oli yhdeksäs kuukausi-ja hänen edessään oli palamassa hiilipannu.
23 Ja aina kun Jehudi oli lukenut kolme tai neljä palstaa, leikkasi kuningas ne pois kirjurinveitsellä ja viskasi tuleen, joka oli hiilipannussa, kunnes koko kirjakäärö oli palanut loppuun tulessa, joka oli hiilipannussa.
24 Mutta ei kuningas eikä kukaan hänen palvelijoistaan, jotka kuulivat kaikki nämä sanat, peljästynyt eikä reväissyt vaatteitansa.
25 Ja vaikka Elnatan ja Delaja ja Gemarja pyysivät hartaasti kuningasta, ettei hän polttaisi kirjakääröä, ei hän heitä kuullut.
26 Ja kuningas käski Jerahmeelin, kuninkaan pojan, ja Serajan, Asrielin pojan, ja Selemjan, Abdeelin pojan, ottaa kiinni kirjuri Baarukin ja profeetta Jeremian; mutta Herra kätki heidät.
27 Mutta sen jälkeen kuin kuningas oli polttanut kirjakäärön ynnä sanat, jotka Baaruk oli kirjoittanut Jeremian suusta, tuli Jeremialle tämä Herran sana:
28 "Ota taas itsellesi toinen kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki entiset sanat, jotka olivat edellisessäkin kirjakäärössä, jonka Juudan kuningas Joojakim poltti.
29 Ja sano Juudan kuninkaasta Joojakimista: Näin sanoo Herra: Sinä olet polttanut tämän kirjakäärön sanoen: 'Miksi olet kirjoittanut siihen näin: Baabelin kuningas on tuleva ja hävittävä tämän maan ja lopettava siitä ihmiset ja eläimet?'
30 Sentähden sanoo Herra Juudan kuninkaasta Joojakimista näin: Hänellä ei ole oleva jälkeläistä, joka istuisi Daavidin valtaistuimella; ja hänen ruumiinsa viskataan pois, virumaan päivän helteessä ja yön kylmässä.
31 Ja minä rankaisen häntä ja hänen jälkeläisiänsä ja hänen palvelijoitansa heidän pahojen tekojensa tähden. Ja minä annan tulla heille ja Jerusalemin asukkaille ja Juudan miehille kaiken sen onnettomuuden, jolla minä olen heitä uhannut, vaikka he eivät ole kuulleet."
32 Sitten Jeremia otti toisen kirjakäärön ja antoi sen kirjuri Baarukille, Neerian pojalle; ja tämä kirjoitti siihen Jeremian suusta kaikki sen kirjan sanat, jonka Juudan kuningas Joojakim oli tulessa polttanut. Ja niihin lisättiin vielä paljon samankaltaisia sanoja. - fadejahukas
ÄLLÄ - AK48
https://www.youtube.com/watch?v=rcXrjujHLLA
ÄLLÄ - Faded & Hukas
https://www.youtube.com/watch?v=xOkAr_WZkis - Anonyymi
omaavaiisautta kirjoitti:
Luuk. 22:31
Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".Jeesus sanoo sen saatanalle eikä Pietarille .
- Anonyymi
tämmöstäsitten kirjoitti:
Jer. 36:21-32
21 Silloin kuningas lähetti Jehudin hakemaan kirjakääröä, ja hän haki sen kirjuri Elisaman kammiosta. Sitten Jehudi luki sen kuninkaan kuullen ja kaikkien päämiesten kuullen, jotka seisoivat kuninkaan edessä.
22 Mutta kuningas istui talvihuoneessa-oli yhdeksäs kuukausi-ja hänen edessään oli palamassa hiilipannu.
23 Ja aina kun Jehudi oli lukenut kolme tai neljä palstaa, leikkasi kuningas ne pois kirjurinveitsellä ja viskasi tuleen, joka oli hiilipannussa, kunnes koko kirjakäärö oli palanut loppuun tulessa, joka oli hiilipannussa.
24 Mutta ei kuningas eikä kukaan hänen palvelijoistaan, jotka kuulivat kaikki nämä sanat, peljästynyt eikä reväissyt vaatteitansa.
25 Ja vaikka Elnatan ja Delaja ja Gemarja pyysivät hartaasti kuningasta, ettei hän polttaisi kirjakääröä, ei hän heitä kuullut.
26 Ja kuningas käski Jerahmeelin, kuninkaan pojan, ja Serajan, Asrielin pojan, ja Selemjan, Abdeelin pojan, ottaa kiinni kirjuri Baarukin ja profeetta Jeremian; mutta Herra kätki heidät.
27 Mutta sen jälkeen kuin kuningas oli polttanut kirjakäärön ynnä sanat, jotka Baaruk oli kirjoittanut Jeremian suusta, tuli Jeremialle tämä Herran sana:
28 "Ota taas itsellesi toinen kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki entiset sanat, jotka olivat edellisessäkin kirjakäärössä, jonka Juudan kuningas Joojakim poltti.
29 Ja sano Juudan kuninkaasta Joojakimista: Näin sanoo Herra: Sinä olet polttanut tämän kirjakäärön sanoen: 'Miksi olet kirjoittanut siihen näin: Baabelin kuningas on tuleva ja hävittävä tämän maan ja lopettava siitä ihmiset ja eläimet?'
30 Sentähden sanoo Herra Juudan kuninkaasta Joojakimista näin: Hänellä ei ole oleva jälkeläistä, joka istuisi Daavidin valtaistuimella; ja hänen ruumiinsa viskataan pois, virumaan päivän helteessä ja yön kylmässä.
31 Ja minä rankaisen häntä ja hänen jälkeläisiänsä ja hänen palvelijoitansa heidän pahojen tekojensa tähden. Ja minä annan tulla heille ja Jerusalemin asukkaille ja Juudan miehille kaiken sen onnettomuuden, jolla minä olen heitä uhannut, vaikka he eivät ole kuulleet."
32 Sitten Jeremia otti toisen kirjakäärön ja antoi sen kirjuri Baarukille, Neerian pojalle; ja tämä kirjoitti siihen Jeremian suusta kaikki sen kirjan sanat, jonka Juudan kuningas Joojakim oli tulessa polttanut. Ja niihin lisättiin vielä paljon samankaltaisia sanoja.Mitä tällä on tekemistä Jumalan pojan kanssa ????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo sen saatanalle eikä Pietarille .
Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa.
Puheet Jeesuksen seuraamisesta on pelkkä uskonnollinen fraasi.
Joh. 8:21
Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa.
Puheet Jeesuksen seuraamisesta on pelkkä uskonnollinen fraasi.
Joh. 8:21
Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."Lahkosaarnaajin puheet taivaassa käymisestä Jeesusta tapaamassa voidaan jättää omaan arvoonsa.
Joh. 3:13
Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
- Anonyymi
Olen lukenut paljon miten entiset noidat ja paholaisen palvojat ovat käyttäneet kissoja joihin tietäjä hengen ovat laittaneet koska ne käyttää niiden korvia ja silmiä kirotakseen ihmisiä
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustaja Charles Fox Parham oli Azusakadun kuuluisin homoseksuaali. Vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta.
Suomeen 40 ens. helluntaiseurakuntaa perustanut Gerhard Olsen-Smidt oli homoseksuaali.
Tuomittiin 1925 "homoseksuaalisen hurjastelun" takia 6 kk vankilaan ja karkotettiin sen jälkeen Norjaan, josta karkasi takaisin Suomeen ja meni vielä Baltian maihin perustamaan lisää helluntaiseurakuntia.- Anonyymi
Azuza katu vähän Azur tai AZO Van meri. Ukraina 🕎✡️🪔🌈🐏😈😈😈😈😈🤩😈🤩😎😈🦁🦁🦁🤡🤡😈😈😈
- Anonyymi
Tuotti paljon rahaa . Tuotti paljon rahaa . Tuotti paljon rahaa. Astal TV tuottaa paljon rahaa TV 7 tuottaa paljon rahaa. Rahaa rahaa .
- Anonyymi
TV7:ssa kaikki saa hihhuloida ja puhua ihan vapaasti ja kerätä rahaa monella eri tavalla itselleen ja lahkoilleen. Kaikkein härskimpiä tapoja on pyytää ihmisiltä rahaa kun heidän sairauksien puolesta rukoillaan. Anekauppa oli pelkkää puuhastelua sen rinnalla, mitä lahkot harrastaa rahastusta ihmisten kustannuksella.
Lahkojen pastoreita ei opit tai kasteet kiinnosta, pääasia että paikalle saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä, se tarkoittaa paljon rahaa taskuihin. Mammon eli vaurauden jumala on heidän jumalansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TV7:ssa kaikki saa hihhuloida ja puhua ihan vapaasti ja kerätä rahaa monella eri tavalla itselleen ja lahkoilleen. Kaikkein härskimpiä tapoja on pyytää ihmisiltä rahaa kun heidän sairauksien puolesta rukoillaan. Anekauppa oli pelkkää puuhastelua sen rinnalla, mitä lahkot harrastaa rahastusta ihmisten kustannuksella.
Lahkojen pastoreita ei opit tai kasteet kiinnosta, pääasia että paikalle saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä, se tarkoittaa paljon rahaa taskuihin. Mammon eli vaurauden jumala on heidän jumalansa.Isoilla uskonlahkoilla on omien oppiensa levittämiseksi perustettu suuria campuksia, joita ne nimittävät harhaanjohtavasti "Yliopistoiksi".
Lahkojohtajat kerskaavat, kuinka Jumala on siunannut heitä miljoonien hintaisilla "rakennuksilla", mutta jättävät kertomatta että ne rahat on houkuteltu tavallisilta ihmisiltä lupailemalla heille vastineeksi rahalahjoituksista vaikka mitä hyvää ja taivaspaikat on nyt varmistettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkojen pastoreita ei opit tai kasteet kiinnosta, pääasia että paikalle saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä, se tarkoittaa paljon rahaa taskuihin. Mammon eli vaurauden jumala on heidän jumalansa.MamMon on egyptiläinen vaurauden jamala, jolla on paljon kannattajia.
Jeesus ei ottanut rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus.
Sillä rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri.
Paavalin mukaa lihalliset himot ajaa perustamaan uskonlahkoja, joissa ihmisiä kaadetaan selälleen maahan.
Gal.5:20 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MamMon on egyptiläinen vaurauden jamala, jolla on paljon kannattajia.
Jeesus ei ottanut rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaikka siihen oli hyvä tilaisuus.
Sillä rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri.
Paavalin mukaa lihalliset himot ajaa perustamaan uskonlahkoja, joissa ihmisiä kaadetaan selälleen maahan.
Gal.5:20Jeesuksen lähettämät apostolit olivat tällaisia.
Luuk. 22:35
Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen lähettämät apostolit olivat tällaisia.
Luuk. 22:35
Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat.Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat ovat tällaisia:
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja:
VIISAITA MIEHIÄ JA LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
- Anonyymi
Jeesus on Juutalainen. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa tätä:
Luuk. 4:16
"Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan." - Anonyymi
3Moos.19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 3Moos.20:6 Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, tähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet kansastansa. 3Moos.20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset. 5Moos.18:10-11 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen. Jes.8:19
- Anonyymi
Ylivainiokin kävi Kathryn Kuhlmanin haudalla ja helluntailaisen Carlos Anacondan haudalle on oikein leveä polku, kun saarnamiehet käy siellä kysymässä neuvoa ja hakemassa lisää sitä kaatohenkeä, jota he kutsuvat voiteluksi.
Se voitelu saataa olla kylläkin sitä Amerikkalaista täyssynteettistä öljyä.?
- Anonyymi
"ennustelee merkeistä"
Nykyään ennustelut onnistuu parhaiten Iltalehtien etusivun jutuista!- Anonyymi
Päivämäärän kun muuttaa "profetiaansa" vain muutaman viikon taaksepäin niin menee täydestä.
Yksikin Afrikasta tänne tuotu saarnamies näytteli kokouksessa kuolintodistustaan, ja moni oli tullut paikalle, kun saivat nähdä kuolleista heränneen saarnamiehen.
Yksi tarkkasilmäinen kuulija katsoi sitä kuolintodista ja huomasi, että miehen nimi oli samankaltainen, mutta oli pieni ero.
Asiaa kun alkoi tutkimaan, niin selvisi että kuolintodistus oli aito, mutta se oli miehen serkun kuolintodistus. - Anonyymi
Samat tyypit kuulemma harjoittaa sitä ennustelua "profetointia" ja salaliittoteorioiden levittämistä.
- Anonyymi
2Kun.17:17-18 Ja he panivat poikansa ja tyttärensä kulkemaan tulen läpi ja tekivät taikoja ja harjoittivat noituutta. He myivät itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoittivat hänet. Niin Herra vihastui suuresti Israeliin ja poisti heidät kasvojensa edestä, niin ettei muuta jäänyt jäljelle kuin Juudan sukukunta yksin. 2Kun.21:3-6 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli hävittänyt, ja pystytti alttareita Baalille ja teki aseran, niinkuin Israelin kuningas Ahab oli tehnyt, kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoja. Hän rakensi alttareita myös Herran temppeliin, josta paikasta Herra oli sanonut: Jerusalemiin minä asetan nimeni. Hän rakensi alttareita kaikille taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin. Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja- tietäjähenkien maanaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet. 2Kun.23:10-13
- Anonyymi
2Aikak.33:3-6 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli kukistanut, pystytti alttareita baalelle, teki aseroja ja kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa. Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta Herra oli sanonut: Jerusalemissa on minun nimeni oleva iankaikkisesti. Hän rakensi alttareita kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin. Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja- ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet. 2Sam.7:10,13.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427065
- 323968
- 473401
- 412968
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402088