Perkele on HYVÄ SAARNAMIES

FASEBOOO

Hän ei tule luoksemme hiilihanko hädessä ja sarvet päässä.
Hänen mestarillinen aseensa on epäilys Jumalan sanaa kohtaan.
Tämä on paholaisen peruskikka kirkossa.
Hän haluaa viedä kirkon ja Jumalan kansan pois Jumalan sanasta.
Hän on alusta alkaen toistanut: Ei kai Jumala rtarkoita sitä, mitä hän on sanonut.
Ei Raamattua pidä otta tosissaan.
Jumala on Pyhän Hengen välityksellä nähnyt hyväksi
antaa meille juuri sellaisen raamatun,
mikä meillä on.
Paholainen hyökkää Raamattua vastaan.
Jos hän saa pidettyä meidät erillään raamatusta tai epäilemään sen sanomaa,
hän on onnistunut.

30

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ojennukseksi

Hyödyllistä tietoa. Ottakaapa talteen.

• dfdfdfdfdfdfdf

Tuota hellarihöpötystähän on tämä palsta täynnä. Jos joku jostain käsittämättömästä syystä moista kaipaa, sitä löytyy täältä talteen ottamattakin. Eihän nyt kukaan vapaaehtoisesti tuollaista moskaa mihinkään talleta?

• Uskotkosinäkin

Paras saarnamies on.

• fdgdgg

No, uskotko?

• ewfewr

ok..

• fewrwg

ok--

• qwtwt

ok...

• 34234352

ok...

• käärme

1. Moos. 3:1

Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"

• toinenpeto

Ilm. 13:11

Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.

• 54555

ok--

• polttivat

Jer. 36:21-32

21 Silloin kuningas lähetti Jehudin hakemaan kirjakääröä, ja hän haki sen kirjuri Elisaman kammiosta. Sitten Jehudi luki sen kuninkaan kuullen ja kaikkien päämiesten kuullen, jotka seisoivat kuninkaan edessä.

22 Mutta kuningas istui talvihuoneessa-oli yhdeksäs kuukausi-ja hänen edessään oli palamassa hiilipannu.

23 Ja aina kun Jehudi oli lukenut kolme tai neljä palstaa, leikkasi kuningas ne pois kirjurinveitsellä ja viskasi tuleen, joka oli hiilipannussa, kunnes koko kirjakäärö oli palanut loppuun tulessa, joka oli hiilipannussa.

24 Mutta ei kuningas eikä kukaan hänen palvelijoistaan, jotka kuulivat kaikki nämä sanat, peljästynyt eikä reväissyt vaatteitansa.

25 Ja vaikka Elnatan ja Delaja ja Gemarja pyysivät hartaasti kuningasta, ettei hän polttaisi kirjakääröä, ei hän heitä kuullut.

26 Ja kuningas käski Jerahmeelin, kuninkaan pojan, ja Serajan, Asrielin pojan, ja Selemjan, Abdeelin pojan, ottaa kiinni kirjuri Baarukin ja profeetta Jeremian; mutta Herra kätki heidät.

27 Mutta sen jälkeen kuin kuningas oli polttanut kirjakäärön ynnä sanat, jotka Baaruk oli kirjoittanut Jeremian suusta, tuli Jeremialle tämä Herran sana:

28 "Ota taas itsellesi toinen kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki entiset sanat, jotka olivat edellisessäkin kirjakäärössä, jonka Juudan kuningas Joojakim poltti.

29 Ja sano Juudan kuninkaasta Joojakimista: Näin sanoo Herra: Sinä olet polttanut tämän kirjakäärön sanoen: 'Miksi olet kirjoittanut siihen näin: Baabelin kuningas on tuleva ja hävittävä tämän maan ja lopettava siitä ihmiset ja eläimet?'

30 Sentähden sanoo Herra Juudan kuninkaasta Joojakimista näin: Hänellä ei ole oleva jälkeläistä, joka istuisi Daavidin valtaistuimella; ja hänen ruumiinsa viskataan pois, virumaan päivän helteessä ja yön kylmässä.

31 Ja minä rankaisen häntä ja hänen jälkeläisiänsä ja hänen palvelijoitansa heidän pahojen tekojensa tähden. Ja minä annan tulla heille ja Jerusalemin asukkaille ja Juudan miehille kaiken sen onnettomuuden, jolla minä olen heitä uhannut, vaikka he eivät ole kuulleet."

32 Sitten Jeremia otti toisen kirjakäärön ja antoi sen kirjuri Baarukille, Neerian pojalle; ja tämä kirjoitti siihen Jeremian suusta kaikki sen kirjan sanat, jonka Juudan kuningas Joojakim oli tulessa polttanut. Ja niihin lisättiin vielä paljon samankaltaisia sanoja.

• RETRYEY

OK..

• ADccdd

ok..

• ottaapois

Ilm. 22:18 ja 19

18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

• kieroon

2. Piet. 3:15-17

15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,

• eiraukea

Mark. 7:13

Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."

Joh. 10:35

Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-

• jumaliaolemme

2. Moos. 7:1

Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.

---------------

Ps. 82:

1 Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:

2 "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?" Sela.

3 "Auttakaa oikeuteensa vaivainen ja orpo, antakaa kurjalle ja puutteenalaiselle oikeus.

4 Vapauttakaa vaivainen ja köyhä, pelastakaa hänet jumalattomain käsistä.

5 Ei ole heillä älyä, ei ymmärrystä, he vaeltavat pimeydessä: kaikki maan perustukset horjuvat.

6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;

7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

8 Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat.

----------------

Hepr. 5:7

Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Hepr. 2:7

Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

Hepr. 2:9

Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

-------------

Ap. t. 7:55

Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella

• minkä.kirkon

Näytätkö Raamatusta sen kohdan, jossa puhutaan jostain "kirkosta" ?

Etpä taida löytää yhtään ainutta kohtaa !

• Eisanavaanmerkitys

Tämän päivän kielenkäytössä käytetään yhä useammin sanaa "kirkko" , kun tarkoitetaan seurakuntaa. Kuten kaikissa kielissä, niin myös suomen kielessä sanojen merkitys aikojen saatossa muuttuu. Mm helluntailaiset käyttävät virallisesti sanaa helluntaikirkko, kun aikaisempina vuosikymmeninä se ei olisi ollut mahdollista, vaan säännöllisesti puhuttiin aina helluntaiseurakunnasta.
      Englanninkielisessä maailmassa julistajat käyttävät säännöllisesti sanaa church (kirkko) seurakuntamerkityksessä. Basic English Biblessä (Raamattu perusenglannilla) kirkkoa merkitsevä sana on 94:ssä kohdassa, kun puhutaan kuitenkin seurakunnasta. Tämä johtuu siitä muutoksesta, joka sanojen merkityksissä tapahtuu. Sana kirkko voi siis nykyään tarkoittaa joko kirkkorakennusta tai seurakuntaa. Englannin kielessä seurakunnasta puhuttiin aikaisemmi käyttämällä joko sanaa congregation tai parish.
      Meidän ei ole syytä takertua sanoihin, vaan ymmärtää niiden merkitys. Molempien sanojen takana on käsite Kristuksen ruumis: seurakunnan muodostavat aina vain ne uskovat, jotka ovat uudestisyntyneet ylhäältä ja jotka seuraavat Herraansa ojentautuen elämässään Jumalan Sanan mukaan.

• minkä.kirkon

Älä viitsi venkoilla, näytä nyt vaan se, missä Raamatussa sanotaan "kirkko" !

Siis Raamatussa käytetään tiettyjä sanoja, ja niillä on selvä tarkoitus, ja Raamatussa siis aina puhutaan Seurakunnasta, eli pyhien yhteydestä, ei kirkoista eli kirkko rakennuksista !

Kaikki nämä "kirkot" ovat Raamaatun mukaan puolueita !

Aina niihin liittyy etuliite, joka kertoo mistä puolueesta on kyse !

Siis esim. Lutherilainen kirkko, ja sitten sen paikalliset seurakunnat !

1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin(LUTHERIN) puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen(HELLUNTAILAISTEN)", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
        5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
        6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
        8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
        9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.

Siis kun aletaan puhua ja käyttää termejä joita ei löydy Raamatusta, niin aina se vie vääjäämättä eksymykseen, kuten nytkin siis oikea Seurakunta, eli Kristuksen srk ruumis on jaettu, näiden puolueiden, eli eri "kirkkojen" kautta ja vuoksi !

11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?

Nyt te olette "kirkkoinenne" jakaneet Kristuksen srk ruumiin, eli Kristus on jaettu !!!

Oikean Seurakunnan muodostavat kunkin paikkakunnan uudestisyntyneet uskovat, ja Jumala siis liittää uudestisyntyvän siihen paikalliseen Seurakuntaan Pyhän Hengen kautta !

Tämä siis on Jumalan asettama SEURAKUNTA, tämä ei ole mikään kirkko(rakennus tai instituutio) !

Seurakuntaan ei siis liitytä, kuten kirkkoihin, eli jäsenrekisterin sun muiden kautta ja avulla, vaan Jumala itse liittää uudestisyntyneen paikalliseen Seurakuntaan sen jäseneksi, siihen ei liitetä luonnollisen syntymän kautta ketään, vaan vain uudestisyntymän kautta pelkästään !

Seurakunnat nimetään kuten jo Raamatun lehdillä, eli paikkakunnan mukaan, ILMAN ETULIITTEITÄ !

Siis esim Perähikiän Lutherilainen-, tai Helluntai seurakuntakaan, ei ole oikea Seurakunta, vaan puolue, johon kuuluva jäsen on siis jakamassa oikeaa Seurakuntaa eli Kristusta !

Nyt siis on näillä "kirkko" sun muilla nimikkeillä sekoitettu koko Seurakunta asia, jotta ei vaan Totuus valheista ja vääristä touhuista paljastuisi kansalle liian helposti !

Joten älä ainakaan minulle tule selittelemään puuta heinää englannin kielessä käytössä olevasta church !

Niin ja näihin perinteisiin "kirkkoihin" kuuluu siis pääosin uudestisyntymättömiä, eli eivät ne sitenkään mitään todellisia Seurakuntia ole, eivät todellakaan, vaan Raamatun vastaista on koko touhu.

2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Siis koko kirkkolaitos on lähtökohdiltaan jo täysin Raamatun vastainen !

Miksi siis sinä puolustelet "kirkkoja" ja "kirkko" sanan käyttöä, kun et varmasti sitä sanaa etkä käsitettä Raamatusta löydä ???

• minkä.kirkon

Sitten vielä pieni kommentti !

"Eisanavaanmerkitys" oli nikksi !

Katso vaikkapa Wikipediasta "kirkon" laajempi määritys, ja tule sitten kertomaan minulle, että onko se laaja merkitys ja määritys siis Raamatun mukainen !

Viitasin jo aiemmin siihen, että Seurakuntaan liittää Jumala uudestisyntyvän Pyhän Hengen kasteen kautta, eli Henki toimii sinettinä ja vakuutena pelastuksestamme !

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Luetko sitten, miten "kirkot" asian määrittävät ?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko-oppi

Kohdasta: Kaste porttina seurakuntaan !

Eli kirkot väittävät siis siten, että ihmisen suorittama vesi kaste siis liittää ihmisen kirkkoon/seurakuntaan !

On hieman eri oppi ja opetus, kuin Raamatun opetus !

• kunnia.hänelle

Perkele on niin monella tavoin hyvin rakas!

• reeyry

Älä huoli. Saat siitä kerran palkinnon.

• sddvdsv

ok--

• kielenhillitseminen

Jaak. 3:1

Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

-------------------

Job 42:7-9

7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."

9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.

--------------------

Jaak. 1:26

Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.

Jaak. 1:19

Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;

• onkotämätotta

Tutki Ilmattaren sivustoa niin saat kaikki menneet ja tulevat tempoilut samaan kasaan. Tässä lähiajan tärpit:

YLÖSTEMPAUS TAPAHTUUUU!!!!
      (5.6.2017 23:59:59)

100% VARMAKSI TARKENTUNUT LOPULLINEN YLÖSTEMPAUSPÄIVÄ!!! MONEEN KERTAAAN!!!!
      (28.1.2018 23:59:59)

http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.php

• onkotämätotta

Matt. 10:

21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.

22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

---------------

Matt. 24:4-14

4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.

11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

-----------

Joh. 16:2

He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

----------

Joh. 9:4

Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.

• oppineena

Matt. 10:25

Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

-------------------

Luuk. 6:40

Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.

• Hyväjuttuon

Asiallinen ketju.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43