Miten pian sivuoireet helpottavat...

mardyx

...kun kolesterolilääkkeen laittaa tauolle? Minulla ollut ahtautta rinnassa ja reipas liikunta käynyt vaikeaksi. Epäilen kolesterolilääke Atorvastatininin olevan ongelman syynä.

Siis missä ajassa saan asian selville, johtuuko ahtaus siitä vai onko takana joku muu vaiva?

7

322

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iseise

      itsekö päätit olla ottamatta ?

      • s.a.m.a

        Itse päätin. Ajattelin testata ainakin pari viikkoa ja katsoa helpottaako. Jos ei, niin menen tutkimuksiin.


    • iseise

      Lähes kaikkien lääkkeitten lopettamisesta voi tulla vieroitusoireita ja aika usein lopetus tapahtuu asteittain annosta pienentämällä oireitten lieventämiseksi, eikä lopeteta yht'äkkiä ilman lääkärin ohjeita.
      Eipä täällä voi kukaan tietää, koska oireet menevät ohi. Lääkärit tietää siitä.
      Ihan hyvä, että menet lääkärille joka tapauksessa.
      Toivottavasti asiat selviävät ja vointisi paranee !

    • Minulla otti 3-4 vuotta ennekuin tunsin itseni jälleen ihmiseksi. Olin niin hölmö että uskoin lääkäriä kun se kertoi että saan sydärin tai tulpan aivoihini. Aloitin Simvastatiinilla ja sitten Atorvastatiiniä, pienillä määrillä aluksi ja sitten lisättiin styrkkaa. Yli kymmenen vuoden hölmöilyllä olin kuin zompi, jalatkin meinasi lähteä alta, sekä ajokortti. Ei löydy lääkäriä mikä saisi minut jussitettua uudelleen samaan hölmöilyyn !!!

    • RavintotiettouttaLisää

      Huomatkaa että Kolesterolilääkkeet ovat hyvä bisnes lääketeollisuudelle. En itse käyttäisi vaikka arvoni ylittäisivät. Nykyään voi jokainen lukea netistä tietoa haitoista ja onko lääkitys edes tarpeellinen. Jos suvussa on erityinen taipumus liian korkeaan kolesteroliin voi olla hyötyä.
      Kolesteroli aine kuuluu terveen ihmisen elimistöön ja on tarpeellinen ja välttätön elintoiminnoille ei siis ole mikään vika tai sairaus. Ravitsemustietoutta on jos osaa etsiä.
      Olen syönyt voimariinia koko ikäni. Margariinia en ole käyttänyt kymmmeniin vuosiin mihinkään. Jos juon maitoa ruis voileivän kanssa se on sinistä ei koskaa rasvatonta,joka ei mikään ruokajuoma yök. Vesi on parempaa. Rasvainen vähäsuolainen juusto maistuu hyvältä, rasvattomia kevyt tuotteita en käytä. Syön siis aika paljon maitorasvaa mutta liha on vähärasvaista. Kolesterolini arvot ovat alhaiset ja ikää on yli 60v. En ole lihava muutama kilo on liikaa liikkumisen vähentyessä tullut. Ihmisen elimistö tarvitsee rasvaa ja proteiiniä joten ei kannata siirtyä ihme dieteille. Ihminen ei ole heinää ja rehuja syövä eläin.

    • kuuntele_itseäsi

      En minäkään aloittanut statiinien syöntiä vaikka resepti siihen kirjoitettiin kun kolestroli hieman koholla. Riitti kun kuuntelin ja katselin ystäväni olotilaa hänen statiinien syönnin aikana. Pahemmaksi menee ihmisen elämä jos BisnesLääkkeitä=simvastatiini ym. syö. Tuossa juuri yksi kirjoitti oikein että Kolestroli kuuluu ihmisen rasvoin myös. Lääketehtaiden MaailamnLuokan Bisnes Statiinilääkkeet.

      • hidastusta

        Statiini tuhoaa lihaskunnon. Alun perin minulle määrättiin 80mg/vrk. Sitten sitä vähennettiin 40mg:aan. Vähensin omin nokin nykyiseen 20mg:aan joka sekin estää 70v ukon lihaskunnon säilymisen.
        Esimerkiksi maastaveto on pudonnut puolessa vuodessa 200kg:sta 180kg:oon.
        Sama kehitys on ollut havaittavissa muissakin perusharjoitteissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      324
      3016
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2243
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      86
      1674
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      193
      1583
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1375
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1049
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe